رونمایی از موتورسیکلت ام‌وی آگوستا F4Z با طراحی زاگاتو

شرکت ام‌وی آگوستا (MV Augusta) یکی از موتورسیکت‌سازان معتبر ایتالیا است. این شرکت که در سال 1945 توسط دومینیکو آگوستا تأسیس شد، شهرتی بین‌المللی درزمینهٔ فن‌آوری‌های پیشرفته، کارایی بالا و طراحی منحصربه‌فرد دارد و به همین دلیل یکی از خاص‌ترین برندهای موتورسیکلت در دنیا محسوب می‌شود. ام‌وی آگوستا تاکنون 75 عنوان قهرمانی جهان در مسابقات موتورسیکلت‌رانی کسب کرده است (37 عنوان قهرمانی کارخانه‌ای و 38 عنوان قهرمانی راننده) و با عرضهٔ طیف وسیعی از محصولات قادر به کسب جوایزی از سوی منتقدان تخصصی موتورسیکلت شده است.

mv-agusta-zagato-reveal-partner-project2

سبد محصولات ام‌وی آگوستا شامل دو پلت‌فرم اصلی سه و چهار سیلندر با حجم موتوری از 675 تا 1100 سی‌سی و در کلاس‌های سوپربایک، سوپراسپرت، نیکد و آفرود می‌شود. این سازندهٔ ایتالیایی تنها شرکتی است که مالکیت آن همچنان به‌صورت مستقل باقیمانده و هنوز در دست خانوادهٔ مؤسس آن قرار دارد. حال استودیوی طراحی مشهور زاگاتو یک نمونهٔ بازطراحی شدهٔ فوق‌العاده زیبا از موتورسیکلت F4 ام‌وی آگوستا را با نام F4Z معرفی کرده است. طراحی و مهندسی این موتورسیکلت توسط تیم زاگاتو و با استفاده از موادی چون آلومینیوم و فیبر کربن صورت گرفته است درحالی‌که مشخصات فنی آن تغییری نسبت به F4 استاندارد نداشته است.

mv-agusta-zagato-reveal-partner-project3

بدنهٔ موتورسیکلت F4Z از پانل‌های نسبتاً بزرگی تشکیل‌شده است و ویژگی‌های بدنهٔ آن در مقایسه با ام‌وی آگوستا F4 کاملاً متفاوت است. همچنین برخی از قطعات فنی موتورسیکلت همچون منیفولد ورودی، مخزن سوخت، باطری و سیستم اگزوز جهت سازگاری با بدنهٔ جدید به‌طور کامل از نو طراحی‌شده‌اند.

mv-agusta-zagato-reveal-partner-project

عکس‌هایی که از F4Z منتشر شده است جزئیات بیشتری از این بدنهٔ جدید سفارشی را نشان می‌دهد. یک صفحه آمپر کوچک در زیر شیشهٔ جلو نصب شده و درون پانل جلویی یک‌تکهٔ آن نیز دریچه‌های هوایی تعبیه شده است. یک چراغ جلوی کوچک LED نیز در جلوی موتورسیکلت خودنمایی می‌کند.

قصد زاگاتو از طراحی این موتورسیکلت زیبا، ساخت نمونه‌ای منحصربه‌فرد بوده است؛ بنابراین طراحان با خلاقیت تمام یک موتورسیکلت مدرن و مد روز و درعین‌حال جذاب را طراحی کردند. چیزی که آن‌ها می‌خواستند موتورسیکلتی بود که قابل‌مقایسه با هیچ موتورسیکلت دیگری نباشد. موتورسیکلتی با طراحی کلاسیک اما همیشه بروز و بی‌انتها.

درباره نویسنده

تصویر پروفایل امیر دهقان

نویسنده و مترجم سایت پدال، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی

10 دیدگاه

  1. مجید
    سوابق: (457 دیدگاه) ,

    تو ایران هم این برند هست و قیمت بالایی هم داره و پلاک نمیشه ولی هم خاصه و هم صدای فوق العاده جذابی داره من اولین بار تو لواسون دیده بودم ابهتی داره!!!!!!!ولی خوب عشق موتورها هم میدونن که دوکاتی پانیگال هم چیز باحالیه!!!!!

    پاسخ
    1. uss zumwalt DDG-1000
      سوابق: (4441 دیدگاه) ,

      اگوستا و دوگاتی شاخ های ایتالیا هستن

      پاسخ
  2. حامد
    سوابق: (83 دیدگاه) ,

    ام وی آگوستا تو دنیای موتورسیکلت منو یاد آلفارومئو تو دنیای اتومبیل میندازه.یه جورایی مثل TZ3 یا شایدم دیسکوولانتی.
    سپاس ویژه ازجناب دهقان که راجع به موتورسیکلت می نویسند.

    پاسخ
  3. h112
    سوابق: (301 دیدگاه) ,

    کاوازاکی نینجا H2R …با اون سرعت 400 کیلومتر در ساعت و شتابی بسیار سریع تر از نیسان gtr ……دیگه باید قبول کرد که ژاپن تو ساخت موتور رو دست نداره…

    پاسخ
    1. h112
      سوابق: (301 دیدگاه) ,

      تو عکس سوم که نگاه کنید به ظاهر تقریبا 80 درصد وزن موتور رو چرخ جلو هست…ولی اونقدر قدرت بالایی داره که حتی تو سرعت هم جلو موتور بلند میشه…واقعا جالبه….

      -صدای خوروجی اگزوز موتور بطور استاندارد نباید بیشتر از 120 دسیبل بیشتر باشه…اینم یه نکته جالب بود به نظرم ام….

      پاسخ
    2. uss zumwalt DDG-1000
      سوابق: (4441 دیدگاه) ,

      دادا ژاپن خیلی شاخ از قدیم هم همه میدونن ولی سرعت 400 اشتباه میکنی

      پاسخ
  4. پرسپولیس
    سوابق: (67 دیدگاه) ,

    سپاس از مطلب زیبای موتوری خیلی وقت راجب موتور توسایت چیزی ندیدم آقای دولت سرایی هم مطالب اموزنده وزیبایی داشت امیدوارم قسمت موتوسیکلت هم مطالبش زیادشود

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.