موتورسیکلت

موتورسیکلت مسافرتی استلویو 8

موتورسیکلت مسافرتی موتوگوتزی  استلویو ۸ (Moto Guzzi Stelvio) با موتور ۱۲۰۰ وی ساخت شرکت
پیاژیو ایتالیا است. این موتور سیکلت رقیبی جدی برای موتور مسافرتی ب ام و ۱۲۰۰ می باشد. این سیکلت خوش دست و خوش رکاب یک مشخصه عجیب و منحصر به فرد در این کلاس از سیکلتها دارد و آن باک غول پیکر ۳۲ لیتری آن است. با این باک شما قادر به پیمودن مسافتی معادل ۴۳۰ کیلومتر هستید.


یک ورژن پیشرفته تر و آپشنی این محصول به نام استلویو – ان تی اکس  هم وجود دارد که دو هزاردلار گرانتر و ۲۰ کیلو سنگینتر است که از لحاظ وسایل مسافرتی مثل کیف های بغل در صندلی عقب و حفاظهای فلزی دور موتور، لامپ های نورافکن هالوژنی  و سایر امکانات نسبت به مدل معمولی خیلی بهتر است.

قیمت مدل عادی ۱۷ هزار دلار در اروپاست. سرعت این سیکلت حداکثر ۲۰۸کیلومتر در ساعت است. صندلی هایی کمی بلند ولی راحت و جا برای دو نفر و حمل بار نیز دارد و جان می دهد برای سفرهای تابستانی در جاده های سرسبز شمال کشور. البته باید به عرض شما برسانم که اصل این سیکلت برای برنامه مسابقات ماراتن سافاری تور صحاری آفریقا در موتوگوتزی ساخته شده است. از این رو سیکلت مذکور از هر حیث جان سخت و توانمند است.

این سیکلت دو سیلندر خورجینی بزرگ و هشت سوپاپ دارد و  دارای حجم موتور واقعی ۱۱۵۱ سی سی و قدرت ۱۰۵ اسب بخار است و به راحتی از پس گردنه های جاده چالوس برمی آید. سیستم اگزوز دوبل و زیبای آن که در سمت چپ سیکلت قرار دارد صدای موتوسیکلت مذکور را خیلی کم کرده و موتور با نرمی زائد الوصفی کارمی کند که این از خواص موتورهای کیفی ایتالیایی به شمار می رود.

از دیگر عواملی که به نرمی وبی صدایی این سیکلت کمک می کند  استفاده از سیستم انتقال نیرو از طریق شفت گاردان به جای زنجیر است که با حذف صدای بازی زنجیر روی چرخ دنده ها تا حد زیادی صدا و لرزه در سیکلت را کاهش می دهد.

ترمزهای ای بی اس و دیسک های برمبو مشکل ترمز در شیب های تند شمال را به کلی منتفی کرده و ترمزی مطمئن در سرعت های بالا را نیز تضمین می کند. اسکلت فولادی لوله ای و در برابر تصادف یا پرت شدن مقاومت خوبی دارد. گیربکس آن شش دنده پایی است و داشبورد بسیار زیبا و متناسبی دارد که آمپر های عقربه ای و دیجیتالی آن حتی در نور روز هم به خوبی قابل رویت هستند. لاستیک های خوب “پیرلی” آن هم در جاده آسفالته و هم در جاده های شنی قابل استفاده اند.

وزن سیکلت حدود ۲۵۰ کیلو گرم است. رادیاتور کوچک و کارآمدی که با روغن کارمی کند موتور را به خوبی خنک می کند و این سیکلت را واقعا برای آب و هوای متغیر و دشوار ایران که از داغ داغ تا سرد سرد دارد مناسب تر از هر سیکلت ژاپنی یا اروپایی دیگر می سازد. واقعا اگر کسی پولش را داشته باشد سیکلتی است برای داشتن و برای تمام فصول و تمام مصارف.

نوشته: س-ا -ا منبع: هفته نامه ایران خودرو – شماره ۲۰۹

میانگین امتیازات ۳ از ۵
از مجموع ۸ رای

هفته نامه ایران خودرو

نشریه ایران خودرو به صاحب امتیازی گروه صنعتی ایران خودرو، با موضوع خودرو، وسایل نقلیه و اخبار و تحلیلها و بررسی های مربوطه، بصورت هفتگی منتشر می گردد.

مطالب مشابه

‫۵ دیدگاه‌ها

  1. یک سوال داشتم

    ۲۴ تیر ۱۳۹۲
    سوابق: (2 ديدگاه)

    آیا قوانین راهنمایی و رانندگی ایران اجازه تردد با موتور سیکلت دراتوبان ها و آزاد راهای کشور را می دهد؟مثلا می توان با موتور سیکلت از تهران به بندر عباس یا کیش رفت؟

    موافقم 0
    مخالفم 1
    1. سعید

      ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۹
      سوابق: (1 ديدگاه)

      بله شما باید گواهینامه موتورسواری همراه خود داشته باشید ، هیچ ممنوعیتی برای تردد موتورسیکلت وجود ندارد من خودم با هوندا crf250 از اهواز به لاهیجان تفریحی رفتم البته ۸ تا موتور بودیم هیچ مشکلی نبود اتفاقا از طریق پلیس هم بخاطر رعایت و همراه داشتن ابزار ایمنی فردی و گروهی در پلیس راه رشت تقدیر و تشکر شدیم

      موافقم 4
      مخالفم 0
  2. مجید از شیراز

    ۲۸ مرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (5 ديدگاه)

    عالی عالی عالی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. سعید

    ۲ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (1484 ديدگاه)

    گرونه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. امیر

    ۱۷ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (3 ديدگاه)

    چه فایده نه پولشو داریم نه تو ایران میشه روندش?

    موافقم 2
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا