گزارش تصویری از نمایشگاه مرکزی کویر موتور

بهترین های دنیا زیر یک سقف؛ شاید همین جمله کویر موتور که در بنرهای تبلیغی اش استفاده شده تعریفی مختصر اما مفید برای توصیف نمایشگاه مرکزی این کمپانی در تهران باشد؛ گلچینی از بهترین سیکلت های دنیا در کلاس های مختلف برای اولین بار توسط یک واردکننده بصورت رسمی به ایران آمده اند . . .

بنر تبلیغی نمایشگاه کویر موتور
بنر تبلیغی کویر موتور

خرید و فروش موتورهای بالای 250 سی سی (یا به قول خودمان موتور سنگین) کار تازه ای نیست. مدت زمان زیادی است که در سراسر کشورمان (علی الخصوص در شهرهای جنوبی) معامله اینگونه موتورها رواج دارد. پس چرا کویر دست به چنین کاری زده است؟ 

جواب این سوال را می توان در وضعیت تاسف بار واردات موتور سنگین ها پیدا کرد. همانطور که می دانیم واردات و همچنین خرید و فروش موتور سنگین ها هیچ منع قانونی در کشور نداشته اما سوار شدن بر آنها هزار و یک شرط دارد و همه مشکلات مالکان نیز از همین جا آغاز میشود. موتور سنگین های موجود در کشور را می توان در سه دسته تقسیم بندی کرد:

  • دسته اول، موتورهای قاچاقی هستند. خیالتان راحت که با مبلغی کمتر از 30 میلون تومان میتوان موتورهایی با حجم 1300 سی سی (و حتی بیشتر) هم پیدا کرد! اما فراموش نکنید که اگر به دست مامورین نظامی یا انتظامی بیفتید، موتورتان مصادره یا معدوم شده و خودتان هم دادگاهی می شوید. موتورهای قاچاقی حتی اگر در پارکینگ منزلتان هم پارک باشد، توقیف می شوند.
  • دسته دوم، موتورسنگین هایی هستند که فقط برگ سبز دارند؛ یعنی موتور از طریق قانونی و از راه گمرک وارد کشور شده. این موتورها در صورت توقیف، مالک دادگاهی نشده و (معمولا) به پرداخت جریمه نقدی محکوم و تعهد کتبی می دهد.
  • دسته سوم، موتورهای سند دار  هستند. فقط به سه روش برای یک موتور سنگین می توان سند گرفت که عبارتند از :
  1. سند کمرگی؛ این نوع سند فقط برای موتورهایی است که با پرداخت تعرفه به کشور وارد شده اند.
  2. سند (برگه) تملیکی؛ این نوع سند فقط برای فروش موتورهای مصادره ای است که بصورت قاچاقی وارد شده اند. برای گرفتن برگ سبز برای این موتورها نیازی به پرداخت جریمه نقدی (برای نگهداری کالای قاچاق) نیست.
  3. سند ستاد اجرایی فرمان امام یا سندهای مزایده ای؛ این نوع سند فقط برای فروش آندسته از موتورهای مصادره ای است که برای تعیین تکلیف به ستاد اجرایی واگذار شده اند و یا از طریق ارگان های دولتی بصورت مزایده ای به فروش می رسند. موتورهایی که این نوع خاص از سندها را دارند، تعدادشان محدود بوده و غالبا هم در شرایط و وضعیت مناسبی نیستند. 
HONDA CBR 1000RR
HONDA CBR 1000RR

احتمالا تا به اینجای کار جواب سوالمان مشخص شده؛ کویر موتور اولین واردکننده ای است که رسما به بازار موتورسنگین ها آمده؛ همه محصولات وارداتی کویر مستقیما از مبدا و بدون واسطه وارد کشور شده و دارای برگ سبز و سند بنام مشتری هستند.

اما بزرگترین مزیت موتورسنگین های کویر احتمالا باید تامین قطعات اورجینال، گارانتی محصولات و همچنین امکان تعمیر تخصصی موتورها باشد. موتورسنگین های کویر با اینکه قیمت نجومی دارند اما بازهم رفت و آمد آنها در خیابان های شهر (بجز در موراد خاص) مجاز نیست! پس با این اوصاف فقط میلیونرهای ایرانی مشتریان جدید کویر موتور خواهند بود. همراه ما باشید تا با هم سری به نمایشگاه مرکزی کویر موتور که به تازگی در تهران افتتاح شده، داشته باشیم.

نمایشگاه دائمی کویر در ابتدای آفریقا، بالاتر از چهار راه جهان کودک و نبش دیدار شمالی واقع شده.  درب ورودی نمایشگاه درست روبروی نمایندگی سام سرویس است.
نمایشگاه دائمی کویر در ابتدای آفریقا، بالاتر از چهار راه جهان کودک و نبش دیدار شمالی واقع شده. درب ورودی نمایشگاه درست روبروی نمایندگی سام سرویس است.
MV Agusta Brutale
MV Agusta Brutale 800
خانواده بروتال از سال 2006 وارد خط تولید آگوستا شدند. بروتال وارداتی که در سمت چپ تصویرش را می بینید، قرارست در سه مدل 800 و 1090 و 1090R توسط کویر فروخته شود. قیمت این سه مدل از حدود 12000 دلار شروع و تا 14000 دلار افزایش پیدا می کند. بنابراین قیمت پایه ای فروش آن احتمالا باید از 100 میلیون تومان باشد.
MV Agusta Rivale
MV Agusta Rivale 800
با دقت به اگزوزهای سه تایی که بدلیل انجین 3 سیلندر خطی آنست می توان رایول را از سایر سوپرموتوهای جهان متمایز کرد. این ایتالیایی 178 کیلوگرمی که با انجین 125 اسبی آن می توان تا مرز 225 کیلومتر برساعت سرعت گرفت، تنها در سه رنگ نقره ای، مشکی و خاکستری فروخته می شود. فروش رایول هنوز قطعی نشده اما از آنجایی که بیش از 16000 دلار قیمت دارد پس احتمالا قیمت پایه ای آن بیش از 120 میلیون تومان است.
MV AGUSTA Brutale 1090 R
MV AGUSTA Brutale 1090 R
با یک انجین چهار سیلندر خطی موافقید؟ بفرمایید! این هم یک نیکد 145 اسبی که سیستم کنترل کشش آن در 8 حالت مختلف قابل تنظیم است. این موتور که در سه رنگ قرمز، مشکی و سفید تحویل مشتریان می شود، در بازارهای جهانی حدود 16000 دلار قیمت دارد که یعنی حدود 120 میلیون تومان در ایران.
MV Agusta F3
MV Agusta F3
بر روی مدل های F3 دو انجین مختلف نصب می شود؛ یکی 675 سی سی 110 اسبی و دیگری 800 سی سی 125 اسبی. از آنجایی که قیمت پایه ای F3 حدود 14000 دلارست پس احتمالا باید بیش از 100 میلیون تومان قیمت داشته باشد. سمت راست این موتور سفید رنگ، آپریلیا RSV4 R با رنگ مشکی مات خودنمایی می کند.
MV AGUSTA F4
MV AGUSTA F4
کویر قرارست علاوه بر مدلهای استاندارد F4 ، نسخه های F4R و همچنین F4RR آنرا هم وارد بازار کند. مدلی که در اینجا می بینیم نسخه استاندارد F4 است چون در غیر اینصورت حروف R یا RR روی بدنه آن حک می شد. F4 انجین یک لیتری 4 سیلندری به قدرت 195 اسب قدرت دارد و حداکثر سرعتش از مرز 290 کیلومتر برساعت می گذرد. F4 که در ارزان ترین مدلش حدود 18000 دلار و در گران ترین مدلش (F4RR) بیش از 25000 دلار قیمت دارد، در بازارهای جهانی یکی از گران ترین سوپراسپرت های یک لیتری است. حالا تصور کنید که به ایران آمده و قیمت 180 میلیونی دارد؛ که یعنی گران ترین سیکلت وارداتی کویر. البته فعلا !
Ducati Monster
Ducati Monster
سوپرایز نمایشگاه کویر همین دوکاتی مانستر است که در لیست محصولات سال 93 کویر هیچ خبری از آن نبود اما با عین حال در نمایشگاه حاضر شده. این مانستر اگزوزهای تکی در طرفین دارد پس یعنی از خانواده مانستر 1200 نیست. بنابراین یا باید مانستر 696 باشد که 9300 دلار قیمت دارد یا باید مانستر 796 باشد که 10500 دلار قیمت دارد که در اینجا گزینه دوم درست است! قیمت فروش این نیکد 2 سیلندر حدود 90 میلیون تومان است.
VESPA LX 150i
VESPA LX 150i
به ظاهر کوچکش دقت نکنید چون حدود 23 میلیون تومان قیمت دارد! در بازارهای جهانی، وسپا مدلهای LX را با دو انجین 50 و 150 سی سی میفروشد که خوشبختانه نمونه وارداتی از مدل 150 است که می توان تا حداکثر سرعت 110 کیلومتر برساعت با آن رفت. این اسکوتر، گیربکس CVT را بصورت استاندارد دارد.
KTM 1190 RC8 R
KTM 1190 RC8 R
یکی از قوی ترین انجین های V2 جهان بر روی همین اتریشی نصب شده. RC8 با انجین 1.2 لیتری 173 اسبی اش قدرمندترین سوپراسپرت کی تی ام است. این موتور 184 کیلوگرمی که حدود 16000 دلار قیمت دارد، در ایران با پرداخت هزینه 125 میلیون تومانی تحویل مشتریان می شود.
KTM SX-F 450 2013
KTM SX-F 450 
این کراس همان موتوری است که سال 2012 آقای Ryan Dungey را در کلاس AMA MX1 به قهرمانی رساند. کویر می خواهد خانواده SX-F را با سه انجین 250 و 350 و 450 وارد بازار کند که در اینصورت احتمالا مدل 250 آن کمتر از 30 میلیون، مدل 350 آن حدود 40 میلیون و نهایتا مدل 450 آن هم کمتر از 80 میلیون تومان قیمت دارد.
KTM Duke 200
KTM 200 Duke
دوک 200 مجهز به انجین تک سیلندر مایع/خنک 25 اسبی با گیربکس 6 سرعته است. این نیکد اتریشی حدود 130 کیلوگرم وزن داشته و بعد از دوک 125، دومین عضو ارزان قیمت خانواده دوک است که البته در ایران با حدود 22 میلیون تومان به فروش می رسد.
KTM 390 Duke
KTM 390 Duke
دوک 390 برخلاف اسمش مجهز به انجینی با حجمی کمتر از 375 سی سی است. ویژگی جالب دیگر انجین این موتور، تک سیلندر بودن آنست! 390 در بازارهای اروپایی حدود 6500 دلار قیمت دارد؛ یعنی در ایران باید کمتر از 50 میلیون تومان به فروش برسد.
APRILIA RSV4 R
APRILIA RSV4 R
باحدود 15000 دلار قیمت، RSV4 یکی از ارزان ترین سوپراسپرت های یک لیتری در بازارهای جهانی است اما وقتی به ایران آمد برچسب قیمتی اش عدد 100 میلیون تومان را نشان داد! انجین V4 این ایتالیایی حدود 184 اسب قدرت به همراه 117 نیوتن متر گشتاور دارد؛ پس بهترست با آن شوخی نکنیم!

151 دیدگاه

  1. سینا
    سوابق: (6 دیدگاه) ,

    پالس پره ای گرفتم فلاپاشو کندم و اگزوز بدون سایلنسر انداختم , پرای مملکت میریزه وقتی گاز میدم , جمعه هام میرم نیایش 100 تا باش میرم همه فکر میکننحالا چی سوارم .
    به خدا تو ایرانزمین میرم مردم کفشن میبره !
    ما که مثل از ما بهترونا هایابوسا نداریم ولی با همین پالس پره میرم پوزشونو به خاک میمالم .
    یه روزم ما سوار میشیم دیگههه وایسا حالا ببین .
    طرف از کویر هیوسانگ خریده میرم کنارش وایمیستم میگم یه گاز میدی , روشو میکنه اونور !
    الانم میخوام یه مینی 70 بگیرم پیت بایک جولوشون تکچرخ مکچرخ بزنم چشاشون گرد شه .
    قابل توجه اقایون پیرزن تبار , کار خطر ناک هم نمیکنم و قوانین رو رعایت میکنم و سرعت غیر مجاز هم نمیرم .
    فقط موتور ما یه مشکل داره اونم اینه که دور دور میری دخترا از پالس مالس بدشون میاد .
    D: حقیقتی بود که باید میگفتم . زندگی ما اینه دیگه , الکی مصلا حال میده .

    پاسخ
    1. مسعود
      سوابق: (1 دیدگاه) ,

      دمت گرم داداش خودتو پالستو صداقتتو عشقه ، تو کلاس خودش پالس موتور خوبیه .

      پاسخ
  2. MeGelli 250r_7000
    سوابق: (2 دیدگاه) ,

    یادش بخیر انگار همین دیروز بود تو بازار موتورایی مشهد بودم که چشمم به مگلی 250 افتاد وای چقد باحال بود با دوستم بودم یک ربع فقط تو خیابون واستاده بودیم اینو نگاه میکردیم از قیافه سرعت بگذریم با قیمتش خیلی حال کردم چقدر 7 تومن هی روزگار کاشکی میشد …
    هیف عمر ادم تو این مملکت…

    پاسخ
  3. MeGelli 250r_7000
    سوابق: (2 دیدگاه) ,

    غم سیاه چال توانایی هاست
    الهی فقط به امید تو…

    پاسخ
  4. کامی
    سوابق: (473 دیدگاه) ,

    بابا بی خیال با هوندا 125 نمیشه موتور روند از اسمان هم مامور می ریزه که بگیرتمون حالا تصور کن با کاوازاکی نینجا یا هایابوسا یا سی بی ار 1000 هوندا باشم که با اسنایپر می زنمون .
    بییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییخیییییییییییییییییییییییییییییییییال..
    اینجا ایرانه

    پاسخ
  5. فاضل شهریاری
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    با سلام من خریدار موتور سنگین هستم اما نمیدونم کجا بخرم که مورد اعتماد باشه من کاوازاکی نینجا رو میخوام جدیدش یا زیزی آر رو میخوام یه موتور میخوام وحشی باشه گاز که بدم بهش مثل دیو صداش دراد و سرعتش برق از سرم بپرونه میشه یکی راهنمایی کنه و مدل های مختلفو دقیق نشونم بده و توضیح بده و بگه از کجا و چقدر باید بخرم و پول بدم؟

    پاسخ
    1. KTM215
      سوابق: (1 دیدگاه) ,

      این شماره رو تو اینترنت جستجو کن من مقایسه کردم قیمتهاش باهمه جا فرق میکنه [لطفا شماره تلفن و آدرس ایمیل را تنها در پیغام خصوصی ارسال فرمایید]

      پاسخ
    2. 09011943160
      سوابق: (5 دیدگاه) ,

      سلام دوست عزیز اولا شما چه مدل و تو چه حجم موتوری میخواید دوما الان زد ایکس ۳۰۰ تو ایران هستش ولی فکر کنم مدل ۲۰۱۲ با پلاک ملی ۳۲ شایدم بیشتر باشه شما بهتر برید خیابان گمرک تهران اونجا مرکز موتور سیکلت تو ایران

      پاسخ
    3. نگار
      سوابق: (1 دیدگاه) ,

      واقعا میخوای بخری بابا دمت گرم
      فقط قبلش بگو ماله چه شهری هسی تا کمکت کنم فاضل جان

      پاسخ
  6. علیرضا
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    خیلی قشنگن ولی کی پول خریدنشو داره یکی مثل من باید توی خواب همچین موتوری سوارشم

    پاسخ
  7. احسان
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    خوب به جای اینکه موتور بخریم ماشین میخریم یکی از موتور ها 80 میلبون بود با اون میشه 4 تا پراید خرید اگه عشقتون کشید لایک کنید

    پاسخ
  8. محمد
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    قیمت موتور مگلی الان چنده تو بازار??کسی میدونه????

    پاسخ
  9. محمود
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    خداییش درسته که یک جوون در حسرت یکی از اینا بمونه،اونم به خاطر اینکه غیر مجازه و سودش و ببرن

    پاسخ
  10. محمد
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    سلام . ای اقا من 31سال موتور سواری کردم تو شهرمون همه منو میشناسن . اینو گفتم واسه اینکه بدونین اکثر موتور سنگین ها ی دوره خودمون رو سوار شدم لز مینی تا کاوازاکی 1300 اما همیشه با ترس از کمیته و همون نیروی انتظامی امروز که. رحم نداشتند دنبال میکردن با گلوله میزدن یا مون بی پسر بشه یا بخوریم زمین داقددرداقونیم نه از زمین خوردن بلکه با اون وضعیت مجروحیت و شکستکی استخان تازه کتک خوردن شروع میشد . اگر اوناهم زمین میخوردند باید دیه شون با کتک روش میدادیم. یه روز میگفتن موتور سنگین بده . بعد نشستیم تو گویدوجیزهکفرشد بعد سی دی نشان کفرشد. بعد ایمیل و. کامپیوتر . … دوربین فیلم برداری و. تلفن بی سیم …و …..هر تکنولوژی تو این کشور اومد یک انگی خورد . یکی نمیگهچطور تا وسیله ما چه جور میتونیم یک کشور صنعتی بشیم وقتی از تکنولوژی فراری هستیم و وحشت داریم . تا وسیله یا طرحی رو نبینیم چه طور اونو بسازیم . اگر موتور واسه ترور ممنوع شد انصافا حالا که گروهگ بدبخت و ورشکسته و جنایتکار منافقین گورش رو گم کرد ایا تو این مملکت ترور اتفاق نمیافته . موتور باعث ترور بود الان که تکنولوژی دیجیتال امدایاامدهبا کار تروریست ها مثل امریامریکاییای دروغگو راحت شده مثل بغداد و سوریه که با یک 30سانتی یا ریموت بی سریموتیم . و…. مردم را به خاک و خون فکر نمیکنیمیکشندنمیکنیدنوعیت این وسیله مثل ممنوعیت خودرو که تا سال 1994ازاد اما انحصار بود و بعد انها چطور یک سری خودرو وارد کشور شد و الان هم کویر با قیمت گزاف و انحصار وارد میکند . خیلی بحث برانگیز است . و جالب اینکه یک نفر از مسولین این کشور نمیگوید ماهم مثل ژاپنی ها که امریکا بعد جنگ جهانی انها را مکلف کردند که هواپیما نسازند و تاامروز هم ژاپن هواپیما نمیسازدا حتی سم پاش. ماهم میتوانستیم در صنعت موتور سازی . مثل خودرو مونتاژکار نباشیم . و با دو میلیون فرصت شغلی این صنعت هم طراح و هم سازنده و صادر. کننده این صنعت باشیم و حداقل به موتور های خود افتخار کنیم که مثل پرای و پژو کپی افتضاح ایران نیستند . متاسفانه تا زمانیکه صنعت به سیاست و سیاست به صنعت گره خورده و صنعت ما امتیازی . و انحصاری است . سرمایه گذاران و مدیران بخش خودرو فقط و فقط به پول و چپاول سرمایه مردم فکر میکنند نه بالا بردن کیفیت و مطرح شدن در بازار رقابت و تولیدبرندمیاید معروف که وقتی هر سال محصولاتی جدید به بازار میاید . مردم در روبروی مدل خودرو ساعت ها خیره و حیرت زده انهمه ظرافت و دقت و سلیقه شوند . ببخشید طولانی نوشتم اما دردی است که امروز در 48سالگی هنوز بر دلم سنگینی میکند که جوانی ما در زمانی گذشت که پوشیدن شلوار لی جرم بود . حال وای بحال موتور سنگین … خدا عاقبت و اینده جوانان ما را بخیر کند …الهی امین

    پاسخ
  11. muhammad
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    با دلار 3000 تومان بخواهیم حساب کنیم کاوازاکی نینجا h2 که حدودا 420 کیلومتر میره 150 میلیون میشه…..البته خارج از ایران

    پاسخ
  12. cb1300
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    هرکی عشق وپولشوداره بخره همه که پولشو ندارن!!!!!!!!!!!

    پاسخ
  13. محمد
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    ;,کویر خواهشا آرکاوی4سوپاپ رو بیارررررر.خواهشااااااااااااا

    پاسخ
  14. ahmad
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    اقا اقساط فک کنید روش از طرف پایین جامعه

    پاسخ
  15. شهرام
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    باعرض سلام
    من دنبال یه موتور هستم که هم تو کوه سوار بشم برای افرود سواری هم توی شهر بشه سوار شد میشه بگید چی بگیرم لطفا

    پاسخ
  16. 09011943160
    سوابق: (5 دیدگاه) ,

    سلام دوست عزیز اولا شما چه مدل و تو چه حجم موتوری میخواید دوما الان زد ایکس ۳۰۰ تو ایران هستش ولی فکر کنم مدل ۲۰۱۲ با پلاک ملی ۳۲ شایدم بیشتر باشه شما بهتر برید خیابان گمرک تهران اونجا مرکز موتور سیکلت تو ایران

    پاسخ
  17. mehdi
    سوابق: (5 دیدگاه) ,

    با عرض سلام و خسته نباشید خدمت دوستان عزیز باید تبریک بگم به گروه صنعتی کویر موتور بابت واردات موتورهای حجم بالای ۲۵۰ cc در کشور و مارک های معتبر روز دنیا از جمله شرکت های موتور سازی ژاپن و شرکت های اروپایی در ایران . به نظر من این کار خوبه که هرکسی سوار این موتورها از جمله zxو gsxو r1………… نشه ولی یک سوال به نظر شما اقای والینتینو روسی قهرمان موتورسیکلت سوپر بایک جهان یا اقای دانیل پتروسا از کجا شروع کردند

    پاسخ
  18. mehdi
    سوابق: (5 دیدگاه) ,

    کار واردات موتور خوبه ولی اولا باید فرهنگ سازی کرد دوما یه سری ممنوعیت های غیر ضروری در کشور ما متاسفانه وجود داره یه مورد دیگه اگه مدیری یا هر شخصی که میتونه کاری برای جوان های ایرانی انجام بده خواهشا به صحبت من حقیر گوش بده ایا بهتر نیست این اقدام موثر شرکت کویر موتور پیوند بخوره با فدراسیون اتومبیل رانی و موتور سواری در کشور دنبال انتقاد نیستم فکر یه راهکار مناسب برای حل این مشکل و معضلی که الان دچار جوان های ایرانی شده باشیم شاید حرف من بی معنی باشه از جانب یه سری افراد ولی میشه تا حدودی جوان ها را از قهوه خانه ها بیرون کشید ممنون از وقتی که به من دادید از لایک کنید یا نکنید بازم از شما هم وطن های عزیز ممنونم دورود بر شما دورود بر ایران

    پاسخ
  19. آرش
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    سلام بابا اینقدر سود+گمرک میگیرن نمیتونیم سوار دوچرخه کاواساکی شم بشیم پول دارا حالشو میبرن مام هی نگاه میکنیم

    پاسخ
  20. سیدعلی
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    سلام خوب هستید سایتتون عالیه
    من نیت دارم در اینده از کویر خرید کنم .(KTm duke )
    میخوام بدونم چجوری تحویل میدن.
    یه نفر میگفت تو کارتون و همه چیز پلمپ شده تحویل میدن .
    میخوام بدونم ایا واقعا داخل کارتون و دست نخورده و پلمپ کامل تحویل میدن؟
    ممنون

    پاسخ
  21. amir
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    من ایران زندگی نمیکنم جدیدا چون عشق موتورم یه سوزوکی600 gsxr مدل 2016 خریدم 9000 دلار یه موتور غول که تقریبا هر روز سوارشم متاسفانه تو ایران موتور و ماشین قیمتای غیر واقعی دارن و خیلی از جوونا که عاشق موتور سنگینن نمیتونن بخرن و اگرم بخرن فکر کنم فقط جمعه ها اونم تو پیست که عملا فایده ای نداره و موتور بی استفاده میمونه امیدوارم ارزون بشه که هر کی عشقشه بخره

    پاسخ
  22. mehran
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    اگر این قیمتها در بازار جهانی هست پس گمرک مجانی اجازه وارد کردن موتورهارو میده به کویر

    پاسخ
  23. مرتضی هستم
    سوابق: (2 دیدگاه) ,

    من چون میخواستم بخرم دوک رو سوار شدم خیلی نرم و راحت بود نسبت به موتوری که خریدم اما با اینکه قیمت 200سی سیش سه تومن کشیده بود پایین بازم نمیارزید 20 تومن پول بابتش بدم حداکثر 14 تومن میارزید اخر رفتم ان اس گرفتم نه و خورده ای نزدیک ده تومن به خوبی اون نیست ولی نسبتا میارزه…خدا کنه روزی قیمت دلار واقعی بشه و گمرکم برداشته بشه بعد من بجا ان اس دوک 390 میخرم.نشدم نشد چون اگر وضعیت بهتر نشه کم کم خلوت میشه…

    پاسخ
  24. امیر
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    خداییش هر چیم این موتورا باعث ترور بشن از تلفات این موتورای بی کیفیت که اصلا ترمز ندارن کمتره یعنی فقط کله گنده هاکه ترور میشن انسانن این چه وضعیه اخه تواین کشور هیچی سر جاش نیست…

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.