چشم اندازموتورسیکلت

گزارش تصویری از نمایشگاه مرکزی کویر موتور

بهترین های دنیا زیر یک سقف؛ شاید همین جمله کویر موتور که در بنرهای تبلیغی اش استفاده شده تعریفی مختصر اما مفید برای توصیف نمایشگاه مرکزی این کمپانی در تهران باشد؛ گلچینی از بهترین سیکلت های دنیا در کلاس های مختلف برای اولین بار توسط یک واردکننده بصورت رسمی به ایران آمده اند . . .

بنر تبلیغی نمایشگاه کویر موتور
بنر تبلیغی کویر موتور

خرید و فروش موتورهای بالای ۲۵۰ سی سی (یا به قول خودمان موتور سنگین) کار تازه ای نیست. مدت زمان زیادی است که در سراسر کشورمان (علی الخصوص در شهرهای جنوبی) معامله اینگونه موتورها رواج دارد. پس چرا کویر دست به چنین کاری زده است؟ 

جواب این سوال را می توان در وضعیت تاسف بار واردات موتور سنگین ها پیدا کرد. همانطور که می دانیم واردات و همچنین خرید و فروش موتور سنگین ها هیچ منع قانونی در کشور نداشته اما سوار شدن بر آنها هزار و یک شرط دارد و همه مشکلات مالکان نیز از همین جا آغاز میشود. موتور سنگین های موجود در کشور را می توان در سه دسته تقسیم بندی کرد:

  • دسته اول، موتورهای قاچاقی هستند. خیالتان راحت که با مبلغی کمتر از ۳۰ میلون تومان میتوان موتورهایی با حجم ۱۳۰۰ سی سی (و حتی بیشتر) هم پیدا کرد! اما فراموش نکنید که اگر به دست مامورین نظامی یا انتظامی بیفتید، موتورتان مصادره یا معدوم شده و خودتان هم دادگاهی می شوید. موتورهای قاچاقی حتی اگر در پارکینگ منزلتان هم پارک باشد، توقیف می شوند.
  • دسته دوم، موتورسنگین هایی هستند که فقط برگ سبز دارند؛ یعنی موتور از طریق قانونی و از راه گمرک وارد کشور شده. این موتورها در صورت توقیف، مالک دادگاهی نشده و (معمولا) به پرداخت جریمه نقدی محکوم و تعهد کتبی می دهد.
  • دسته سوم، موتورهای سند دار  هستند. فقط به سه روش برای یک موتور سنگین می توان سند گرفت که عبارتند از :
  1. سند کمرگی؛ این نوع سند فقط برای موتورهایی است که با پرداخت تعرفه به کشور وارد شده اند.
  2. سند (برگه) تملیکی؛ این نوع سند فقط برای فروش موتورهای مصادره ای است که بصورت قاچاقی وارد شده اند. برای گرفتن برگ سبز برای این موتورها نیازی به پرداخت جریمه نقدی (برای نگهداری کالای قاچاق) نیست.
  3. سند ستاد اجرایی فرمان امام یا سندهای مزایده ای؛ این نوع سند فقط برای فروش آندسته از موتورهای مصادره ای است که برای تعیین تکلیف به ستاد اجرایی واگذار شده اند و یا از طریق ارگان های دولتی بصورت مزایده ای به فروش می رسند. موتورهایی که این نوع خاص از سندها را دارند، تعدادشان محدود بوده و غالبا هم در شرایط و وضعیت مناسبی نیستند. 
HONDA CBR 1000RR
HONDA CBR 1000RR

احتمالا تا به اینجای کار جواب سوالمان مشخص شده؛ کویر موتور اولین واردکننده ای است که رسما به بازار موتورسنگین ها آمده؛ همه محصولات وارداتی کویر مستقیما از مبدا و بدون واسطه وارد کشور شده و دارای برگ سبز و سند بنام مشتری هستند.

اما بزرگترین مزیت موتورسنگین های کویر احتمالا باید تامین قطعات اورجینال، گارانتی محصولات و همچنین امکان تعمیر تخصصی موتورها باشد. موتورسنگین های کویر با اینکه قیمت نجومی دارند اما بازهم رفت و آمد آنها در خیابان های شهر (بجز در موراد خاص) مجاز نیست! پس با این اوصاف فقط میلیونرهای ایرانی مشتریان جدید کویر موتور خواهند بود. همراه ما باشید تا با هم سری به نمایشگاه مرکزی کویر موتور که به تازگی در تهران افتتاح شده، داشته باشیم.

نمایشگاه دائمی کویر در ابتدای آفریقا، بالاتر از چهار راه جهان کودک و نبش دیدار شمالی واقع شده. درب ورودی نمایشگاه درست روبروی نمایندگی سام سرویس است.
نمایشگاه دائمی کویر در ابتدای آفریقا، بالاتر از چهار راه جهان کودک و نبش دیدار شمالی واقع شده. درب ورودی نمایشگاه درست روبروی نمایندگی سام سرویس است.
MV Agusta Brutale
MV Agusta Brutale 800
خانواده بروتال از سال ۲۰۰۶ وارد خط تولید آگوستا شدند. بروتال وارداتی که در سمت چپ تصویرش را می بینید، قرارست در سه مدل ۸۰۰ و ۱۰۹۰ و ۱۰۹۰R توسط کویر فروخته شود. قیمت این سه مدل از حدود ۱۲۰۰۰ دلار شروع و تا ۱۴۰۰۰ دلار افزایش پیدا می کند. بنابراین قیمت پایه ای فروش آن احتمالا باید از ۱۰۰ میلیون تومان باشد.
MV Agusta Rivale
MV Agusta Rivale 800
با دقت به اگزوزهای سه تایی که بدلیل انجین ۳ سیلندر خطی آنست می توان رایول را از سایر سوپرموتوهای جهان متمایز کرد. این ایتالیایی ۱۷۸ کیلوگرمی که با انجین ۱۲۵ اسبی آن می توان تا مرز ۲۲۵ کیلومتر برساعت سرعت گرفت، تنها در سه رنگ نقره ای، مشکی و خاکستری فروخته می شود. فروش رایول هنوز قطعی نشده اما از آنجایی که بیش از ۱۶۰۰۰ دلار قیمت دارد پس احتمالا قیمت پایه ای آن بیش از ۱۲۰ میلیون تومان است.
MV AGUSTA Brutale 1090 R
MV AGUSTA Brutale 1090 R
با یک انجین چهار سیلندر خطی موافقید؟ بفرمایید! این هم یک نیکد ۱۴۵ اسبی که سیستم کنترل کشش آن در ۸ حالت مختلف قابل تنظیم است. این موتور که در سه رنگ قرمز، مشکی و سفید تحویل مشتریان می شود، در بازارهای جهانی حدود ۱۶۰۰۰ دلار قیمت دارد که یعنی حدود ۱۲۰ میلیون تومان در ایران.
MV Agusta F3
MV Agusta F3
بر روی مدل های F3 دو انجین مختلف نصب می شود؛ یکی ۶۷۵ سی سی ۱۱۰ اسبی و دیگری ۸۰۰ سی سی ۱۲۵ اسبی. از آنجایی که قیمت پایه ای F3 حدود ۱۴۰۰۰ دلارست پس احتمالا باید بیش از ۱۰۰ میلیون تومان قیمت داشته باشد. سمت راست این موتور سفید رنگ، آپریلیا RSV4 R با رنگ مشکی مات خودنمایی می کند.
MV AGUSTA F4
MV AGUSTA F4
کویر قرارست علاوه بر مدلهای استاندارد F4 ، نسخه های F4R و همچنین F4RR آنرا هم وارد بازار کند. مدلی که در اینجا می بینیم نسخه استاندارد F4 است چون در غیر اینصورت حروف R یا RR روی بدنه آن حک می شد. F4 انجین یک لیتری ۴ سیلندری به قدرت ۱۹۵ اسب قدرت دارد و حداکثر سرعتش از مرز ۲۹۰ کیلومتر برساعت می گذرد. F4 که در ارزان ترین مدلش حدود ۱۸۰۰۰ دلار و در گران ترین مدلش (F4RR) بیش از ۲۵۰۰۰ دلار قیمت دارد، در بازارهای جهانی یکی از گران ترین سوپراسپرت های یک لیتری است. حالا تصور کنید که به ایران آمده و قیمت ۱۸۰ میلیونی دارد؛ که یعنی گران ترین سیکلت وارداتی کویر. البته فعلا !
Ducati Monster
Ducati Monster
سوپرایز نمایشگاه کویر همین دوکاتی مانستر است که در لیست محصولات سال ۹۳ کویر هیچ خبری از آن نبود اما با عین حال در نمایشگاه حاضر شده. این مانستر اگزوزهای تکی در طرفین دارد پس یعنی از خانواده مانستر ۱۲۰۰ نیست. بنابراین یا باید مانستر ۶۹۶ باشد که ۹۳۰۰ دلار قیمت دارد یا باید مانستر ۷۹۶ باشد که ۱۰۵۰۰ دلار قیمت دارد که در اینجا گزینه دوم درست است! قیمت فروش این نیکد ۲ سیلندر حدود ۹۰ میلیون تومان است.
VESPA LX 150i
VESPA LX 150i
به ظاهر کوچکش دقت نکنید چون حدود ۲۳ میلیون تومان قیمت دارد! در بازارهای جهانی، وسپا مدلهای LX را با دو انجین ۵۰ و ۱۵۰ سی سی میفروشد که خوشبختانه نمونه وارداتی از مدل ۱۵۰ است که می توان تا حداکثر سرعت ۱۱۰ کیلومتر برساعت با آن رفت. این اسکوتر، گیربکس CVT را بصورت استاندارد دارد.
KTM 1190 RC8 R
KTM 1190 RC8 R
یکی از قوی ترین انجین های V2 جهان بر روی همین اتریشی نصب شده. RC8 با انجین ۱.۲ لیتری ۱۷۳ اسبی اش قدرمندترین سوپراسپرت کی تی ام است. این موتور ۱۸۴ کیلوگرمی که حدود ۱۶۰۰۰ دلار قیمت دارد، در ایران با پرداخت هزینه ۱۲۵ میلیون تومانی تحویل مشتریان می شود.
KTM SX-F 450 2013
KTM SX-F 450 
این کراس همان موتوری است که سال ۲۰۱۲ آقای Ryan Dungey را در کلاس AMA MX1 به قهرمانی رساند. کویر می خواهد خانواده SX-F را با سه انجین ۲۵۰ و ۳۵۰ و ۴۵۰ وارد بازار کند که در اینصورت احتمالا مدل ۲۵۰ آن کمتر از ۳۰ میلیون، مدل ۳۵۰ آن حدود ۴۰ میلیون و نهایتا مدل ۴۵۰ آن هم کمتر از ۸۰ میلیون تومان قیمت دارد.
KTM Duke 200
KTM 200 Duke
دوک ۲۰۰ مجهز به انجین تک سیلندر مایع/خنک ۲۵ اسبی با گیربکس ۶ سرعته است. این نیکد اتریشی حدود ۱۳۰ کیلوگرم وزن داشته و بعد از دوک ۱۲۵، دومین عضو ارزان قیمت خانواده دوک است که البته در ایران با حدود ۲۲ میلیون تومان به فروش می رسد.
KTM 390 Duke
KTM 390 Duke
دوک ۳۹۰ برخلاف اسمش مجهز به انجینی با حجمی کمتر از ۳۷۵ سی سی است. ویژگی جالب دیگر انجین این موتور، تک سیلندر بودن آنست! ۳۹۰ در بازارهای اروپایی حدود ۶۵۰۰ دلار قیمت دارد؛ یعنی در ایران باید کمتر از ۵۰ میلیون تومان به فروش برسد.
APRILIA RSV4 R
APRILIA RSV4 R
باحدود ۱۵۰۰۰ دلار قیمت، RSV4 یکی از ارزان ترین سوپراسپرت های یک لیتری در بازارهای جهانی است اما وقتی به ایران آمد برچسب قیمتی اش عدد ۱۰۰ میلیون تومان را نشان داد! انجین V4 این ایتالیایی حدود ۱۸۴ اسب قدرت به همراه ۱۱۷ نیوتن متر گشتاور دارد؛ پس بهترست با آن شوخی نکنیم!

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۴ رای

مطالب مشابه

‫۱۵۸ دیدگاه‌ها

  1. reza

    ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (156 ديدگاه)

    قیمت ها انقد نجومیه آدم خندش میگیره….

    موتور هم بره خودش دنیایی داره،اما واقعا خطرات زیادی هم داره

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. reza

      ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۳
      سوابق: (156 ديدگاه)

      وقتی بنز 000, 177 دلاری رو 1,600,000,000 تومن میدن به مردم همین میشه دیگه

      موتور 16,000 دلاری رو باید 125,000,000 تومن پول بدی

      ترو خدا وعض مملکتو ببین……..

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Amir

        ۳ خرداد ۱۳۹۳
        سوابق: (1 ديدگاه)

        تازه تو خیابونم نمیشه سوارش شد!

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. امیرحسین

      ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۳
      سوابق: (3 ديدگاه)

      سلام بر همه شرمنده که اینو اینجا میگم .
      من تصمیم دارم یه ماشین دست ساز بسازم اما نمی دونم چه انجیلی براش بزارم که هم ارزون باشه هم با قدرت وزن 200 .300کیلو رو خوب بکشه.در ضمن اگه میدونید از کجا باید تهیش کنم( تهران یا کرج باشه)قیمتشم تا 700در نظر دارم.دست دوم باشه اشکال نداره.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. هرچی

        ۱۳ آذر ۱۳۹۳
        سوابق: (3 ديدگاه)

        خر تو محله ما بالای یه تومنه اوقت تو انجین ماشین میخوای 700 تومن مطمعنی از افراد اصحاب کهف نیستی ؟

        موافقم 0
        مخالفم 0
  2. ای

    ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (233 ديدگاه)

    فقط براوو…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. Car Designer

    ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (35 ديدگاه)

    کافشن چرم…
    عینک دودی…
    …نه ریش…
    خیابون و صدای اگزوز موتور من….

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. چاپلو

      ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۳
      سوابق: (488 ديدگاه)

      داداش کافشن رو خوب اومدی :)

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. mahan

    ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (22 ديدگاه)

    اقا این موتور طرح هوندا ها صداشون واقعا گوش خراشه و ادمو اذیت میکنه
    شبو نصف شبم گاز میدن دندرو پر میکنن فک کردن خیلی صداش قشنگه
    ما خونمون تو خیابون چند بار نیمه شب از صدای اینا از خواب پریدیم
    واقعا باید فرهنگ سازی بشه
    تو پیاده رو هم که دیگه قربونش برم
    هر ادمی تو پیاده رو صدای موتور از پشتش بیاد واقعا بهش استرس وارد میشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. ali

    ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (775 ديدگاه)

    ماشالا چه سودی میکنه شرکت کویر موتور ! به کویر موتور بگین ما راضی نیستم بخدا چیزی از جیب روش بزاره ها…

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. atena

      ۲۸ خرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (1 ديدگاه)

      این اسمش سود نیست
      و دلیل این اختلاف قیمت به خاطر سه برابر و نیم بودن ارزش دلار نسبت به ریال و مهمتر از اون پرداخت عوارض گمرکی بالغ بر 125% گمرکی هست …

      موافقم 0
      مخالفم 0
  6. ali

    ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (775 ديدگاه)

    جدا از سود تخیلی شرکت کویر . بهتر نبود شرکت کویر موتور های شرکتهای ژاپنی مثله هوندا و سوزوکی و کاوازکی رو وارد میکرد تا موتور های ایتالیای ؟! اخه ژاپنی هم هم موتورهای بهتری هستن هم ارزونتر هم هسنن. البته در اونصورت شاید کویر موتور این سود تخیلی رو نمیتونس رو موتور ها بکشه !…

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. m.s.h

      ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۳
      سوابق: (15 ديدگاه)

      البته دوستان باید به این نکته توجه کنند که رنکینگ موتور های کی تی ام و دوکاتی خیلی خیلی بالاتر از موتورهای ژاپنی و کره ای هستند ، هم از لحاظ کنترل کردن در سرعت بالا هم کیفیت انجین و خصوصا راندمان موتور و شاسی موتور و …
      البته مطمئن نیستم ولی یکی از دوستام میگفت دوکاتی زسر مجموعه لامبرگینی هست.
      حالا مثل مقایسه تویوتا و مازاراتی هست کدام بهتره از نظره شما؟
      البته از وجه اقتصادی نظر دوستان کاملا درسته

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. مسعود

        ۲ تیر ۱۳۹۳
        سوابق: (758 ديدگاه)

        دوست عزیز
        دوکاتی هم مثل لامبورگینی ، بنتلی ، آئودی و بوگاتی زیرمجوعهء فولکس واگن محسوب میشه . و بله البته که دوکاتی به لحاظ رنکینگ بسیار بالاتر از رقبای آسیایی خودش قرار داره . به عنوان یه عشق ماشین همین رو بگم که مجلات خودرویی سرتاسر جهان به کمتر موتوری علاقه نشون میده ، اما همیشه دوکاتی در مجلات خودرو بخاطر عملکرد فنی بالا و تکنولوژی برتر پرستیده میشه.

        موافقم 0
        مخالفم 0
  7. علیرضا

    ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    خدایش کی میاد 180 ملیون بده به موتوری که معلوم نیست قیمت واقیش چقدره بابا کم به این مردم بدبخت بندازید ولی خدایش موتوراش حرف ندارند

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

    ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (6525 ديدگاه)

    درود .

    خیلی گرونن .

    چه خبره بابا .

    لااقل ژاپنی میاوردند .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. مجتبی

    ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (209 ديدگاه)

    23 تومن کدام آدم عاقلی پول میده برا وسپا؟؟؟
    باز بگی 2 میلیون هم زیاده براش

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. pentagon usa

    ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (65 ديدگاه)

    آخه چطور حساب می کنن که یه موتور 12000دلاری میشه 120 میلیون؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ياكان

      ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۳
      سوابق: (43 ديدگاه)

      داداش من مگه نمیدونی دلار 10000 تومنه؟ شایدم 3000 تومنه که ضربدر 12000 میشه 120 میلیمون دیگه! ریاضیت ضعیفه ها!

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. ali

        ۷ مرداد ۱۳۹۴
        سوابق: (1 ديدگاه)

        slm mishe 36 milyon na 120

        موافقم 0
        مخالفم 0
  11. مهران

    ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (191 ديدگاه)

    حرکتش قشنگ بود ولی قیمت هاش…
    بیشتر به درد همون بچه مانی های جردن میخوره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. مهدی ex

    ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (7 ديدگاه)

    با سلام
    یکی بگه روش قیمت گذاری این موتورها چه جوریه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. ESI

    ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (387 ديدگاه)

    اقا مهدی قیمت گذاری ها عشقیه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. شهریار محقق

    ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    اون کراس 350 هست نه 450
    آخه آدم نه دلش میخواد سی جی سوار شه نه حتی 250 های ژاپنی!(قیمت)
    این ها که کویر آورده که نوبر نوبره!
    آقا برید خودتون از امارات بیارید 100 درصد هم زور گمرکی بدید خیلی ارزونتر در میاد.
    خدایا من کجا دارم عمرم رو حروم میکنم؟! زندونی شدم…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. Reza

    ۴ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    داداش 65 درصد قیمت کل موتورو گمرک میگیره یعنی یک موتور 15000 دلاری
    با گمرک و سود وارد کننده حدود 100 میلیون میشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. hadi

      ۸ خرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (1 ديدگاه)

      داداش با 65درصد میشه حدود 75میلیون با سود شرکت خودشو بکشه میشه 85میلیون نه 100 میلیون

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. reza

        ۹ خرداد ۱۳۹۳
        سوابق: (1 ديدگاه)

        پدر من گمرک خرمشهره
        محاسبه گمرک وسیله نقلیه
        قیمت به دلار * دلار 3500 *2.5 برابر قیمت گمرک دقیقا میشه عدد مد نظر شما…سود شرکت هم همون تخفیفات گمرکیه که مثلا از خرمشهر 20 درصده که مبلغ قابل توجهیه برای وارد کننده

        15000دلار*3500*2.5=131000000

        موافقم 0
        مخالفم 0
  16. brembo

    ۵ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (4 ديدگاه)

    با بزرکترین / ر /که ریکا هست بوققققققققققققققققققققققققققققققققققققققققققققق

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. محمد0771

    ۶ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام افا مایه موتور از شرکت کویر خریدیم سیجی خیلی اگزوزش صدل میده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. امیر

    ۹ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    بخدا مسخره ترین نوع موتور موتور های کویره … من خودم همین امسال 5300000 تومان به علاوه 200 هزار تومن بیمه بابت یک کویر 200 پول دادم اما یک هوندا 125 1 میلیونی تومنی ازین سرعت و شتابش بیشتره …..

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. پویا

    ۱۰ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (2 ديدگاه)

    این موتورها مال اونایه که خدا دوست شون داره نه ما…من یکی که فقط باید نیگاه کنم ببینم…شاید انشالله تو خواب دیدم یه روز سوار یه موتور واقعی شدم….اینم از زندگی ما)140میلون خداااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا….

    موافقم 0
    مخالفم 0
  20. پویا

    ۱۰ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (2 ديدگاه)

    فقط میلیونرهای ایرانی …..ماکه حسرت به دل موندیم…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  21. حامد

    ۱۱ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (6 ديدگاه)

    در مورد دوکاتی به اشتباه نوشته اید 796 در صورتی که 1100 صحیح است.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  22. حسین

    ۲۶ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (3 ديدگاه)

    من همون 125ملیونی رو از قشم گرفتم 23تومن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  23. amir

    ۳۰ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    این موتورا خیلی خوبن ولی هر چی باشه به موتور من نمیرسن HONDA 125 NAMI

    موافقم 0
    مخالفم 0
  24. محمد

    ۱ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    اقا یه سئوال ما چرا نباید موتور سنگین سوار شیم به خدا ما هم دل داریم کشورهای همسایه مثل عراق و افغانستان امنیتشون از ما بیشتره یا کمتر ولی اونا سوار میشن چرا ما نه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  25. مهرداد

    ۷ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (3 ديدگاه)

    بنازم تو براوو گازی را که هوندای ما فقیرانی….

    موافقم 0
    مخالفم 0
  26. مهدی

    ۲۲ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    اره منم یه بار از این کویر200 برشی خریدم .این هوندا125 ازش رد میشد.اخرشم من یقرا لم لیزل.تصادف شدید کردم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  27. محمد

    ۵ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    زور به چی میگن .جریمه های زورکی وهوایی عوارض مالیات گمرک بیمه زیر میزی لوازم گرون آخرش بی قانونی وسرکیسه کردن .ایکاش 100 سال پیش بود خر سوار میشدیم این همه زور نداشت وتوهین نمی شدیم .موتور قراضه اشی مشی 2500.اونهم چینی وهندی ..تازه 20تا بنزین هم میخوان بدن .زورشون میاد میگن ولخرجیه .فکر کنم مردم معنی ولخرج رو خوب میفهمن.از کجا بگم که هجا رو میبینی اخر گند زدنه و….

    موافقم 0
    مخالفم 0
  28. نوید

    ۲۰ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    بابا یه عمر موتورای ژاپنی به این مملکت خدمت کردن و ملت باهاشون هم خاطره دارن هم جا افتاده تره براشون/نمیگم موتورای ایتالیایی بدن.اونام عالین…ولی کاش سی بی و سی بی آر و نینجا و …. وارد میشد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  29. solat

    ۲۵ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (143 ديدگاه)

    گمرک کاری سر جووانا در میاره که برن موتور های 125 چینی رو بخرن.هند و پاکستان هم میتونه موتور بزنه ما همینم نمیتونیم خودمون بسازیم..دست به دامن چین شدیم..داداش من اگه موتور های خارجی رو با قیمت متعادل و گمرکی قانونی وارد کشور کنن دیگه کسی نمیره اشغالهای چینی رو بخره..پس اینا خوب میدونن چیکار کنن.میان موتور های چینی اشغال رو میدن جووانای مملکت که دم به دقیقه خراب بشه و نیاز به قطعه داشته باشه که خوب بتونن پول به جیب بزنن ..موتور های چینی جون میده واسه خودکشی واسه همین امار مرگ و میر زیاد شده.میتونن همین موتورهای بادوام خارجی رو وارد کشور کنن و فرهنگشم جا بندازن که دیگه بچه مردم عقده ای بار نیاد که وقتی یه موتور سنگین سوار شد بخواد چنان سرعتی تو خیابون باهاش بره که خودشو به کشتن بده.همین جور که همین موتورها همه جای دنیا ازاد هست و قیمتشم مناسبه و فرهنگشم جا افتاده.اگه ازاد بشه دیگه عطش سرعت و جنون از جووانا گرفته میشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  30. man

    ۲۶ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (2 ديدگاه)

    موتور انقد ارزش نداره که بیای 100میلیون به خاطرش پول بدی و بندازیش تو این خیابونا که مثه لونه زنبور شلوغه و در اخر به کسی بزنی یا بدتر بزنن بهت یا پلیس بگیره قیجیش کنه. با این پول یه ماشین میگیری که حداقل به جای خوردی له نشی. موتورم فقط به درد کوه. پیست و اتوبان میخوره.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا