شش دنده جدید هوندا CB1100

این اولین بررسی هوندا دولوکس CB1100 مدل 2014 است. CB1100 دوست‌داشتنی است. هویت یکدست، نمای زیبا و عملکرد حیرت‌انگیز ترکیب شده‌اند تا یک موتورسیکلت ساده اما توانا را ارائه کنند که همه دلربایی‌های یک مدل کلاسیک و سرعت و راحتی یک مدل مدرن را دارد.

2014 Honda CB1100 Deluxe
2014 Honda CB1100 Deluxe

در مدل 2014، گیربکس از 5 دنده به 6 دنده تغییر کرده است و این مدل دولوکس، نیم گالن ظرفیت سوخت، اگزوز 4 به 2 و صندلی نرم دارد. ABS یک آپشن هزینه‌بر است که در مدل دولوکس 11899 دلاری وجود دارد و در مدل استاندارد 10399 دلاری این آپشن دیگر وجود ندارد.

2014 Honda CB1100 Deluxe
2014 Honda CB1100 Deluxe

امسال CB1100 استاندارد فقط به رنگ مشکی تولید شده است، در حالی که دولوکس، به رنگ قرمز و با نوارهای نقره‌ای به بازار آمده است. هر دو دارای سیستم دنده‌ای جدید هستند. CB1100 یک مدل غریب است. هنگامی که سوار آن هستید، احساس می‌کنید که مدیر پیر هوندا در ژاپن، با مدل رؤیایی اش برخاسته و آن را بدون هیچ نقصی به واقعیت پیوند زده است.

2014 Honda CB1100 Deluxe
2014 Honda CB1100 Deluxe

سیستم تعلیق با کیفیت بالا و یک موتور سفارشی فقط برای این مدل، گلگیرهای کرومی رنگ و اهرم‌های ترمز مشابه با مدل‌های موتورسیکلت‌های سوپر سال‌های قبل، هیچ کدام منجر به کاهش قیمت آن نشده‌اند و هنوز CB1100 از هر مدل رقیبی گران‌تر است.

2014 Honda CB1100 Deluxe
2014 Honda CB1100 Deluxe

این فاصله قیمتی با عملکردش سازگار نیست. اگرچه دو سیلندر 267 سی سی اضافه‌تر از تریموف Bonneville دارد اما در مدل استاندارد با 87 اسب بخار قدرت و 245 کیلوگرم وزن، سریع‌تر از به ونی 225 کیلویی 68 اسب بخاری و 7899 دلاری نیست.

2014 Honda CB1100 Deluxe
2014 Honda CB1100 Deluxe

اضافه کردن دنده ششم – چیزی که به ونی ندارد- مقدار کمی عملکردش را بهبود داده است. از آنجا که هوندا جزییات نسبت‌های درون گیربکس جدید را منتشر نکرده است، ما می‌توانیم بر روی یک چرخ دنده با یک دندانه اضافه‌تر حساب کنیم که نسبت محرک نهایی را برای بهبود شتاب، کوتاه‌تر کرده است و هنگامی که ششمین دنده به طور قابل‌توجهی بلندتر از دنده پنجم در مدل قبلی است، تنها بحث نیروی محرک بیشتر مطرح نیست و می‌توان به شتاب‌هایی با اختلاف معناداری دست پیدا کرد.
2014 Honda CB1100 Deluxe
2014 Honda CB1100 Deluxe

Fuelly گزارش کرده است که CB1100 با مصرف سوخت متوسط 5.11 لیتر در هر 100 کیلومتر، با یک مخزن 17.4 لیتری (با اضافه کردن اندکی به ارتفاع مخزن)، متوسط طی مسافت CB1100 از 290 کیلومتر به 338 کیلومتر ارتقا پیدا کرده است.

2014 Honda CB1100 Deluxe
2014 Honda CB1100 Deluxe

اجزای ترمز و تعلیق در ترکیب با مرکز ثقل پایین و پایه چرخ‌های طولانی، سیستم ترمز CB1100 را بسیار قوی کرده است و سیستم ABS اضافه شده به مدل دولوکس، در هنگام خطر، اطمینان خاطر بیشتری را برای راننده ایجاد می‌کند.

2014 Honda CB1100 Deluxe
2014 Honda CB1100 Deluxe

اگزوز 4 به 2 مدل استاندارد، تنها برای زیبایی اضافه شده و هیچ کارکردی به جز اضافه کردن وزن آن ندارد. با محاسبه افزایش ظرفیت سوخت، وزن از 245 کیلوگرم در مدل استاندارد، به 259 کیلوگرم در مدل چاق دولوکس می‌رسد.

2014 Honda CB1100 Deluxe
2014 Honda CB1100 Deluxe

این مدلی نیست که مشخصات عملکردی بالایی داشته باشد، این مدل به شما یک بسته سرگرم کننده، قدرتمند و هیجانی می‌دهد و در همه این‌ها هنوز CB1100 برتر است.

موتور خنک شده CB1100 حاوی روغن و هوا، هنگامی که بعد از یک سواری ویژه از آن پیاده می‌شوید، تیک تیک (صدای سرد شدن) می‌کند و به شما گام‌های مطمئنی را که در ترافیک، جاده و حالا در بزرگراه‌های طولانی برداشته‌اید را یادآوری می‌کند.

درباره نویسنده

تصویر پروفایل حمید مرادی

حمید مرادی، کارشناسی ارشد راه و ترابری، نویسنده و مترجم مجله پدال

29 دیدگاه

  1. شاهین
    سوابق: (3142 دیدگاه) ,

    راننده هاشون تریپ باحالی دارن.دمشون گرم…

    پاسخ
    1. خاوری مزراتی
      سوابق: (1104 دیدگاه) ,

      شاهین جون درود..نیستی؟ چه خبر از پایان نامه ت؟

      ایشالا بیفتی به تور چن تا داور خوب!!

      پاسخ
      1. شاهین
        سوابق: (3142 دیدگاه) ,

        سلام خاوری جون،هنوز اول راهم استاد.ان شاالله که خوب میشه.به زودی میام دوباره! الان دیگه از دستم راحتین! پرحرفیام خیلیارو ناراحت کرده بود! ارادتمندم.

        پاسخ
        1. خاوری مزراتی
          سوابق: (1104 دیدگاه) ,

          نه شما سالاری..حتما مطالب خوبتو ادامه بده..منتظرتیم
          پایان نامه تم ایشالا عالی شه

        2. شاهین
          سوابق: (3142 دیدگاه) ,

          مخلصم خاوری عزیز
          تا زمانی که دوستان خوبی مثل شما دارم خیالم از بابت سرافرازی پدال راحته! به قول دوستان “پرچمو بدین بالا!”
          ارادت

  2. فواد
    سوابق: (272 دیدگاه) ,

    خیلی دوست داشتنیه!!

    ولی شخحصا race دوست دارم

    پاسخ
    1. رضا
      سوابق: (1690 دیدگاه) ,

      طراحیش خیلی کلاسیک و خاطره انگیزه. حتما صدای مهیبی هم داره
      ولی عشق من cbr1000rr

      پاسخ
  3. ice
    سوابق: (2 دیدگاه) ,

    میدونم مرتبط نیس ،از پدال خواهش میکنم این تبلیغات تور های لحظه آخر و طوری بگذارید که حداقل قابل بستن باشه ، بخدا نمیشه مطالب رو خوند چون روشون میوفته خیلی خوب میشه ممنون از پدال

    پاسخ
  4. زیگما
    سوابق: (3078 دیدگاه) ,

    بررسی موتور سیکلت هارو از کجا میارید؟
    خواهش میکنم نویسنده ی عزیز لینک منبع رو بهم بده.

    پاسخ
  5. آرش
    سوابق: (193 دیدگاه) ,

    یادش بخیر.یچه که بودم برادر بزرگم یه 750 سی سی CBK داشت.یادمه جلوی سیلندرش رادیاتور هم داشت.و 4 تا اگزوز داشت.2 تا 2 تا روی هم بودند و من عاشق غرش موتورش.وقتی آروم بود انگار مثل ساعت کار میکرد.

    پاسخ
  6. reza
    سوابق: (157 دیدگاه) ,

    هيچ برندي به گرد هونـــــــدا نميرسه

    پاسخ
    1. میلاد
      سوابق: (208 دیدگاه) ,

      تا از چه نظر بگی…
      مثلا من شخصا هارلی اسپورتستر رو با هیچ کدوم از کروزای هوندا عوض نمی کنم.

      پاسخ
  7. PEUGEOT
    سوابق: (997 دیدگاه) ,

    طراحی ساده در عین حال دلنشینی داره

    پاسخ
  8. یه پسل باهوش
    سوابق: (1125 دیدگاه) ,

    در عین اینکه ظاهر قدیمی داره اما خیلی شیک با حاله

    اصالتش به صد تا اپاچی می ارزه

    پاسخ
  9. iman mclaren p1
    سوابق: (151 دیدگاه) ,

    تو موتورسازی هیچ کمپانی به هوندا نخواهد رسید حتی دوکاتی

    پاسخ
  10. مک میسل
    سوابق: (2636 دیدگاه) ,

    من موتور دوست ندارم و نظریم ندارم..فقط با اطلاعات کمی که از موتور دارم
    میدونم هوندا سره

    پاسخ
  11. کافر مقدس
    سوابق: (500 دیدگاه) ,

    فاق لاستیک عقب خیلی ضایع ست! شایسته موتور 1000 و مخصوصا خانواده cb نیست!

    cb400 ها دهه نو دوبرابر این فاق دارن! چ برسه 740 ها و هزارشون!

    ترسم از این بود که کیلومتر دیجیتال باشه:دی ولی رسیدم پایین دیدم ترکیبی از دیجی و آنالوگ ــــه وگرنه میخواستم ناسزا بگم:ی

    پاسخ
  12. sadegh
    سوابق: (2130 دیدگاه) ,

    آدم پشت این موتورا احساس قدرت میکنه

    پاسخ
  13. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
    سوابق: (6524 دیدگاه) ,

    درود .

    با اینکه طراحیش مثل موتورهای 20 الی 30 ساله پیشه ، اما ادمو جذب میکنه .

    من خدمتم در دژبان مرکز ارتش بود . چنتا موتور 750 هوندا داشت ، کرم رنگ .

    با روح و روانت بازی میکرد . حتی منی که کوچکترین احساسی به موتور از

    هر برندی ندارم .

    موتور فقط ژاپن .

    پاسخ
  14. GTR-50-compton menace
    سوابق: (473 دیدگاه) ,

    ما با سی جی 125 4 ترک میریم صداش در نمیاد اینو فکر کنم 20 ترکم سوار شی هیچیش نمیشه

    پاسخ
    1. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
      سوابق: (6524 دیدگاه) ,

      درود .

      داش علیرضا چطوری ؟؟؟

      درسته ژاپنی هستی ولی ما عاشقتیم . نبینم که پدال کم بیایی ها .

      پاسخ
  15. چاپلو
    سوابق: (486 دیدگاه) ,

    سلام به همه.
    دقت کردین به قیمت 10399. اخه اون یه دالر برا چی کم شده. نه جون من یکی توضیح بده. ینی بازار یابیت تو حلقم. الان این 10399 با 10400 خیلی فرق داره اره ؟!!
    در کل. گران است برادر گران خوشگله ولی خوب گرونه

    پاسخ
  16. مهرداد
    سوابق: (7 دیدگاه) ,

    این کجاش به 125 می خوره موتور به این باحالیو با یه قاطر چینی مقایسه نکنین

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.