هوندا CBR 600RR مدل 2013 [ویدئو]

CBR600RR را باید پر افتخارترین شرکت کننده در مسابقات Supersport World Championship دانست که با پیروزی های پی در پی توانست نفس همه سوپربایک های رقیبش را بگیرد! هوندا با تجربه 10 ساله ای که از ساخت این موتور در کارنامه خود داشته، با معرفی مدل 2013 میخواهد این موفقیت ها را همچنان نیز ادامه دهد . . .

2013 Honda CBR 600RR
2013 Honda CBR 600RR

نمای ظاهری CBR600RR با کیت آیرودینامیکی بدنه، چراغ های نسبتا کوچک جلو و خروجی اگزوزی که درست زیر چراغ LED عقب جاسازی شده، به گونه ای است که هرکسی با دیدنش به یاد RC213V  مسابقه ای هوندا می افتد؛ همان موتوری که از سال 2012 وارد مسابقات موتوجی پی شد.

در مدلهای 2013 این موتور تغییرات فنی خوبی به چشم می خورند که مهم ترین آنها عبارتند از:

  • رینگ های 17 اینچی 12 پره ای جدیدی که مانند CBR1000RR ساخته شده و سبکتر از قبل هستند.
  • استفاده از تعلیق جدید Big Piston Fork ساخت Showa در جلو.
  •  قوی تر شدن کیت ترمز آن با استفاده از دیسک های دوبل 310 میلیمتری در جلو  با کالیپرهای 4 پیستونه و تک دیسک 220 میلیمتری در عقب.

اما CBR 600RR همچون سالهای گذشته با انبوهی از سیستم های الکترونیکی و ایمنی راهی بازار شده مانند ترمزهای ABS با کنترل الکترونیکی (eC-ABS)، سیستم انژکتوری دو مرحله ای PGM-DSFI با کنترل الکترونیکی و نهایتا کنترل الکترونیکی RPM پیشرانه (IACV).

 

این موتور تنها با سه رنگ قرمز (Solid Red)، ریسینگ (آبی/سفید/قرمز) و رپسول ادیشن (مشکی/نارنجی/سفید/قرمز) تحویل مشتریان می شود. قیمت پایه ای این موتور 11,490 دلار بوده اما در مدل رپسول ادیشن 11,990 دلار می ارزد. همچنین اگر خواهان ترمزهای ABS هم هستید باید مبلغ 12,490 دلاری را بپردازید. سایر مشخصه های مهم CBR600RR به قرار زیر است:

  • پیشرانه 4 سیلندر به حجم 599سی سی ؛ مایع/خنک با 4 سوپاپ در هر سیلندر.
  • 118 اسب بخار قدرت در دور 13500.
  • 66 نیوتن متر گشتاور در دور 11250.
  • گیربکس 6 سرعته.
  • باک 18.1 لیتری.
  • وزن خالص 196 کیلوگرمی (با ABS).
  • مصرف سوخت 4.2 لیتری در هر 100 کیلومتر؛ استاندارد آلایندگی یورو 3 .
  • تایرهای 180/55 در جلو و 120/70 در عقب.

[jwplayer mediaid=”49575″]

18 دیدگاه

  1. مسعود
    سوابق: (325 دیدگاه) ,

    موتور می بینم فقط یاد بی قانونی می افتم!!! متنفرم ازش

    پاسخ
  2. slr722
    سوابق: (1351 دیدگاه) ,

    وقتی سوار موتور میشی دست خودت نیست اما باور کنید نمیتونی پشت چراغ منتظر بمونی…

    گازش میگیری میری…

    پاسخ
  3. فرامرز
    سوابق: (756 دیدگاه) ,

    هر چیزی هدف و نحوه استفاده ای داره! ما یاد گرفتیم به جای این که جلوی سوء استفاده از چیزی رو بگیریم جلوی استفاده ازش رو بگیریم! نمونش هم ممنوع یا سانسور کردن هر چیزی که کم و بیش احتمال استفاده نادرست ازش میره. نتیجه اش رو هم تو همه زمینه ها داریم میبینیم متأسفانه!

    پاسخ
  4. مهدی
    سوابق: (133 دیدگاه) ,

    واو صدای این موتورا دیونم میکنه ینی روانی میشم عاشق موتور ccبالام ینی میشه یه روز این موتورو بخرم خداااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا

    پاسخ
  5. میلاد. فقط المان.فقط بنز.
    سوابق: (6524 دیدگاه) ,

    درود.
    موتور فقط ژاپن.
    انصافا موتور هاش تکه.

    ((( ایران و المان )))

    پاسخ
  6. محسن.د
    سوابق: (1422 دیدگاه) ,

    تو موتورسیکلت، ژاپن رودست نداره.

    پاسخ
  7. N.I.M.A
    سوابق: (46 دیدگاه) ,

    با سلام خدمت دوستان.یک سوال برای من پیش اومد.چرا در عکسها هنگام پیچیدن یکی از چراغهای موتور روشنه؟؟

    پاسخ
    1. ارمين
      سوابق: (1 دیدگاه) ,

      خب بابا جان اون راهنماست دیگه مگه شما نمیبینید که به هر طرف پیچیده راهنما رو زده

      پاسخ
      1. امیر مهدی
        سوابق: (3 دیدگاه) ,

        نه جناب. یکی مال نور بالاست و اون یکی نور پایین. چون این موتورا لامپاش کوچیکه، همزمان نمیشه نور بالا و پایین تو یه کاسه چراغ باشه.

        پاسخ
  8. رضا
    سوابق: (1690 دیدگاه) ,

    احتمالا یکی از چراغا بعنوان چراغ روشنایی در روز استفاده میشه

    پاسخ
  9. رضا
    سوابق: (1690 دیدگاه) ,

    من قبلا یه بار سوار cbr 1000rr شدم و شتاب 3 ثانیه ای رو تجربه کردم.فقط میتونم بگم غیر قابل باور بود نفسم حبس شده بود.
    الان که فکرشو میکنم برام شبیه رویاست!!

    پاسخ
  10. امیر
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    متاسفانه در کشور ما طبق بخشنامه ای که 20-30 سال پیش ابلاق شده موتور سیکلت های بالاتر از حجم 250 سی سی تردد ممنوع هستن و نمیدونم تا کنون چرا این این بخشنامه بدون هیچ توجهی باقی مونده..توجه کنید تردد ممنون یه بخش نامه هست نه یک قانون تثبیت شده
    تجربه نشون داده که اگر چیزی مثلا تعدادش زیاد باشه و یه جورایی خز باشه و تو هر محله ای چندتا باشه دیگه برای همه عادی میشه موتور سنگین هم دقیقا همینطوره
    مثل موتور های 250 سی سی که اخیرا ازاد شدن و کم کم دارن برا همه تکراری میشن و عادی شدن موتور سنگین هم دقیقا همینجور
    در رابطه با شتاب این موتور سیکلتها هم که میگن پلیش نمیتونه بگیره خب پلیس محترم هم موتورسوار زبده استخدام کنه یه موتور قوی بزاره زیر پاش ببینم کی میتونه از دستش فرار کنه
    تو اون بخشنامه ذکر شده که به علت ترور های زمان این موتور ها منع تردد شدن که این با عقل جور درنمیاد که یکی با موتور 200 کیلویی بخواد بره برای بمب گذاری و اینجورچیزا…قدرت مانور یه سی جی 125 هزاران باز از موتور سنگین بیش و به هست

    موتور سنگین هم مثل همه جوونای کشورهای همسایه حق مسلم جوونای ماست
    درود بر ایران و ایرانی

    پاسخ
  11. ESI
    سوابق: (389 دیدگاه) ,

    ظاهرش که قشنگ هست ولی باید دید چغدربابتش پرداخت کرد

    پاسخ
  12. علی دادا
    سوابق: (39 دیدگاه) ,

    600 سی سی و 118 اسب بخار یعنی آخرت مهندسی

    پاسخ
  13. آرش
    سوابق: (5 دیدگاه) ,

    این موتورا مجوز ورود به ایران داره ؟؟؟

    آخه یکی از دوستان ما عشق موتور داره ، که اولا من از همینجا بهش سلام می کنم و ثانیا ازش می خوام که این مدل رو زیر نظر داشته باشه .
    من پسندیدم ، از نظر من مشکل نداره میتونی بخری 🙂

    پاسخ
  14. REZA
    سوابق: (2 دیدگاه) ,

    آقایون آیا کسی واقعا میدونه یه 600rr در حد نو (سوییچ) ویا با برگ سبز الان چنده اگر کسی هر دو حالتش رو بگه لطف میکنه.ممنون

    پاسخ
  15. جواد
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    من که عاشق صدای دیوانه وار این موتورم>دارم روانی میشم
    با روح وروان ادم بازی میکنن

    پاسخ
  16. علی جی ار
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    موتور…….؟؟؟؟؟؟؟؟
    وقتی اسمشو میشنم ارمشی بهم دست میده
    چرا قیمت این موتورها اینقدر گرون؟؟؟
    مگه ما دل نداریم

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.