موتورسیکلت

کاوازاکی ولکان 1700 مدل 2014 [ویدئو]

Vulcan 1700 را باید حجیم ترین موتور کاوازاکی دانست و هرچند به پای مدل های دو لیتری Vulcan 2000 که از سال ۲۰۰۴ تا ۲۰۰۹ میلادی روی خط تولید قرار داشت، نمی رسد اما همین که فروش کروزرهای آمریکایی اصیلی مانند هارلی، ایندین و یا ویکتوری را تحت تاثیر قرار داده بهانه خوبی است تا بگوییم این سنگین وزن ژاپنی جایگاهش را در بازار پیدا کرده است.

[jwplayer mediaid=”50108″]

ولکان ۱۷۰۰ در سه مدل وویجر (Voyager) ، نومد (Nomad) و نهایتا واکی رو (Vaquero) به فروش می رسد که همگی مدل ۲۰۱۴ بوده، رینگ های ۱۶ اینچی با تایرهای ۱۳۰/۹۰ در جلو و ۱۷۰/۷۰ در عقب داشته و نهایتا مجهز به پیشرانه ۱.۷ لیتری مایع/خنک با گیربکس ۶ سرعته هستند. حالا ببینیم این سه مدل چه حرف هایی برای گفتن دارند.

2014 Kawasaki Vulcan 1700 Voyager ABS
۲۰۱۴ Kawasaki Vulcan 1700 Voyager ABS

ابتدا از وویجر شروع کنیم که با داشتن محافظ کمر و محفظه بار عقب براحتی از دو مدل دیگر قابل تشخیص است. قاب های پوششی وویجر ۲۰۱۴ نسبت به مدل های قبلی خود اندکی جمع و جورتر طراحی شده اند و غیر از این موضوع دیگر هیچ تفاوتی میان نسخه های ۲۰۱۴ با ۲۰۱۳ آن نیست. البته کاوازکی برای مدل های ۲۰۱۴ آن ترمزهای ABS را بصورت استاندارد درنظر گرفته که باعث شده وزن آن از ۴۰۲ کیلوگرم به حدود ۴۰۶ کیلوگرم برسد.

کاوازاکی وویجر با قیمت پایه ای ۱۹,۳۹۹ دلار، گران ترین عضو خانواده ولکان ۱۷۰۰ بوده و تنها در دو رنگ خاکستری (Metallic Warm Gray) و قرمز (Candy Fire Red) تحویل مشتریان می شود.

2014 Kawasaki Vulcan 1700 Vaquero
۲۰۱۴ Kawasaki Vulcan 1700 Vaquero

دومین عضو خانواده ولکان ۱۷۰۰ با نام واکی رو ، جوان ترین عضو این خانواده نیز محسوب می شود چراکه از سال ۲۰۱۱ وارد خط تولید کاوازکی شد. برای تشخیصش تنها کافیست به رنگ مشکی آن دقت کنید چون فقط و فقط باهمین رنگ مشکی (Metallic Spark Black) به فروش می رسد؛ واکی رو نسبت به مدل های سابق خود حالا یکپارچه مشکی شده طوریکه انجین، کاور فیلتر هوا، فریم ها و حتی رینگ ها نیز به رنگ مشکی متالیک درآمده اند.

قیمت پایه ای مدل های ۲۰۱۴ واکی رو ۱۸,۲۹۹ دلار اعلام شده که نسبت به مدل ۲۰۱۳ افزایش ۱,۱۵۰ دلاری را نشان می دهد؛ البته مقداری از این افزایش بدلیل ترمزهای ABS بوده که از این به بعد برای این موتور بصورت استاندارد خواهد بود.

2014 Kawasaki Vulcan 1700 Nomad ABS
۲۰۱۴ Kawasaki Vulcan 1700 Nomad ABS

سومین و آخرین عضو خانواده ولکان ۱۷۰۰ با نام نومد، بدون قاب پوششی فرمان است اما مثل برادرانش باک ۲۰ لیتری، کمک بادی عقب و ترمزهای ABS دارد. همچنین با وزن ۳۷۸ کیلوگرمی، لقب سبکترین ولکان را به خود اختصاص داده و احتمالا به همین دلیل در ترمزهای عقبی آن برخلاف وویجر که دیسک های دوبل با کالیپر ۴ پیستونه دارد، از تک دیسک با کالیپرهای ۲ پیستونه استفاده شده است.

نومد با تریکب رنگ سفید/مشکی (Flat Ebony/Pearl Crystal White) تحویل مشتریان شده و قیمت پایه ای آن نیز ۱۷,۴۹۹ دلار است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

مطالب مشابه

‫۱۱ دیدگاه‌ها

  1. zondar

    ۲۴ مهر ۱۳۹۲
    سوابق: (1872 ديدگاه)

    موتورهایی با این حجم موتور دیدنشون و صداشون فوق العاده جذابه.گرچه من از موتورسواری خوشم نمیاد

    موافقم 1
    مخالفم 0
  2. یه پسل باهوش

    ۲۴ مهر ۱۳۹۲
    سوابق: (1135 ديدگاه)

    ادم توی ماشین با چهار تا چرخ چند تا ایربگ امنیت کامل نداره

    بعد سواری با دو تا چرخ با یه قول هزار هفصد سی سی

    مسلما بهترین راه واسه خودکشیه

    موافقم 0
    مخالفم 7
  3. جهانگير

    ۲۴ مهر ۱۳۹۲
    سوابق: (147 ديدگاه)

    شما که نه موتور سواری بلدید نه عشق شو دارید لطفأ درباره موتور نظر ندید

    موافقم 8
    مخالفم 0
  4. داریوش

    ۲۴ مهر ۱۳۹۲
    سوابق: (11 ديدگاه)

    مسیح اگه بلد نیستی موتور سوار بشی،یکی ازینا برات میخرم بری حالشو ببری،تا میتونی گاز بده دادا،نترس.خخخخخخخخخخخخخخخخخخخ

    موافقم 1
    مخالفم 0
  5. ali

    ۲۴ مهر ۱۳۹۲
    سوابق: (13 ديدگاه)

    کاوازاکی شرکت بسیار خوبیه و موتور های خیلی خوبی داره . ولی این مدل بعید میدونم به به محبوبیت هوندا گالوینگ برسه … گالوینگ سال هاست بهترین بوده تو این رده از موتور ها . چندیدن تاش هم تو ایران هست

    موافقم 1
    مخالفم 0
  6. مرتضی

    ۲۵ مهر ۱۳۹۲
    سوابق: (849 ديدگاه)

    شباهت وحشتناک به موتورهای امریکایی و بی ام و داره!!

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. کیانوش

      ۵ اسفند ۱۴۰۱
      سوابق: (1 ديدگاه)

      عزیزم موترو ساز ها ژاپنی هم ازدهه چهل و پنجاه پابه پای بقیه اومدن جلو و این مدل هم واسه بازار امریکا ساخته شده و کلا این کلاس موتور بله خیلی شبیه به هم هستن و تفاوت هاشون رو ی موتور باز میتونه بفهمه فقط وگرنه از نظر بقیه بله همه هارلی هستن این کلاس اما اینکه بگیم ژاپنی ها کاملا کپی کردن از هارلی یا بی ام و نه این درست نیست ژاپن صنعت موتورسازی رو از نابودی نجات داد چه با ساختن موترو های صد سی سی واسه بازار های جهان سوم مثل شرق اسیا و هند و چه ساختن موترو نای اسپورت ریس که سال های متوالی هوندا و یاماها قهرمان موتور جی پی شدن و دوکاتی که بهترین موتور ساز اروپاست اخرین قهرمانیش سال دو هزار و هفت بدوه به گمونم و تو ساخت موتور های نیکد خیابونی و کروزر ها تو این کلاس هم درسته قطعا هارلی تاریخچه بزرگتری داره اما هارلی فقط تو این کلاس قویه برعکس ژاپنی عا تو همه کلاس های قوی و زقابتی بودن تو همین مقاله هم نوشته که این موتور درسته تو بازار هارلی رو شکست نداده اما تونسته تو بازار امریکا سهمی بدست بیاره دقیقا مثل این میتگمونه که تویوتا بتونه تو بازار پیکاپ ها تو امریکا سهمی بدست بیاره به همون اندازه کار بزرگیه که ی موتور ساز بتونه تو بازار هارلی سهم بگیره بله تو خود بازار امریکا هم تویوتا بیشترین سدان و کراس اور رو میفروشه اما باژار پیکاپ ها دست فورد و شورلت و رم هستش پس وقتی تویتا میاد تو اون بازار بالای صد هزار پیکاپ میفروشه در سال یعنی واقعا کار بزرگی انجام داده که تونسته سهمی ازبازاری بدست بیاره که بزرگترین خودرو ساز های امریکا تقریبا شصت درصد درامدشون ازهمون پیکاپ فروشیه و قطعا بیشترین هزینه رو هم واسه توسعه و بازاریابی همون پیکاپ ها انجام میدن و نمیاد پول خرج توسعه سدان حدید یا هاچ بک جدید بکننن به غیر از کادیلاک که این اواخر چند تا سدان اسپورت خیلی خفن داد بیرون انم ی جور خداحافظی بود باسدان ها درواقع

      موافقم 0
      مخالفم 0
  7. جلال

    ۲۶ مهر ۱۳۹۲
    سوابق: (585 ديدگاه)

    سلام
    چقدر سنگینه!
    405 کیلو!!!
    قدرتش چند اسبه؟
    ولی معرکه س جون میده باهاش بری بیرون شهر!!!

    موافقم 1
    مخالفم 0
  8. میلاد.فقط المان.فقط بنز.

    ۱۵ آبان ۱۳۹۲
    سوابق: (6525 ديدگاه)

    درود.
    به این میگن موتور.
    طولش از پراید بیشتره.
    همچین طراحی های نرم و سیال از ژاپنی ها بعیده.
    ما به طرح هایی با خطوط شکسته و فضاییه ژپنی ها عادت کردیم.

    ((( ایران و المان )))

    موافقم 1
    مخالفم 0
  9. پیمان

    ۱۹ مرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام
    ممنون از مطالب خوبتون
    عالی بودن
    بازم تشکر …
    درسته بنده دارم ۶ سال بعد پیغام میذارم
    اما امیدوارم اون دوستمون که در مورد موتور هوندا نظر دادن و گفتن هوندا گالوینگ !!! محبوبتره ، منظورشون هوندا گلدوینگ بوده باشه ( GoldWing ) …
    به هر حال هر گلی یه بویی داره قربونت برم …
    بازم تشکر از زحمات بی دریغ تون

    موافقم 1
    مخالفم 0
  10. علی

    ۶ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام
    لطفاً معرفی کامل تری انجام بدید…!؟
    مثلاً حجم موتور ، قدرت، شتاب، تعداد سیلندر و مشخصات دیگر یک موتور سیکلت که خاص همون وسیله هست و اون رو نسبت به دیگر تولیدات برجسته میکنه…
    ممنون از وقتی که می گذارید.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا