تحویل اولین هایپرسیکلت خیابانی هوندا

هوندا اولین هایپرسیکلت برند جدید خود یعنی RC213V-S را به مشتری‌اش در مقر مسابقه‌ی موتورسیکلت‌ها یعنی انگلستان تحویل داد.

Honda RC213V-S
Honda RC213V-S

این موتور که در اوایل امسال رونمایی شد یک ماشین واقعاً جذاب است. این موتور در مشخصات و حس سواری به کانسپت-های مسابقه‌ای موتو جی‌پی نزدیک شده است. هوندا با تلاش فراوان توانسته با حداقل تغییرات ممکن، این موتور را در غالب یک موتورسیکلت قانونی وارد خیابان‌ها کند.

Honda RC213V-S
Honda RC213V-S

این تغییرات شامل تعویض فنرهای پنیوماتیک با فنرهای پیچشی و تغییر سیستم گیربکس بدون تأخیر مسابقه‌ای با گیربکس نوع متداول می‌شود. این موتورسیکلت قدرت خود را از پیشرانه 4 سیلندر DOHC با 4 سوپاپ V4 می‌گیرد. این پیشرانه که به همراه سیستم خنک‌کننده مایع عرضه می‌شود می‌تواند 173 اسب بخار نیرو تولید کند. باید اشاره کنیم که مدل مسابقه‌ای موتو جی‌پی این موتور می‌توانست 232 اسب بخار نیرو تولید کند.

Honda RC213V-S
Honda RC213V-S

اگر فکر می‌کنید که این قدرت خروجی کافی نیست باید مدل سفارشی کیت اسپرت را در نظر داشته باشید. این مدل با 209 اسب بخار نیرو قوی‌تر از مدل استاندارد به نظر می‌رسد. البته کمپانی هوندا سواری با تریم اسپرت را تنها برای مسیرها و لوپ های بسته در نظر گرفته است. عرضه این موتورسیکلت در بازار هم به‌صورت محدود صورت می‌گیرد به‌طوری که فعلاً تنها مدل 100 اسب بخاری در آمریکا عرضه می‌شود.
جان براون که اولین خریدار RC213V-S است یک کلکسیون دار مشتاق کمپانی هوندا و صاحب یک نمایندگی موتورسیکلت هوندا در شهر منچستر انگلستان است. او که حالا برای استفاده از سفارش جدیدش بسیار هیجان‌زده است می‌گوید:

به‌محض این‌که هوندا این موتورسیکلت را برای فروش گذاشت مشخصات خود را در سایت ثبت کردم و احساس می‌کنم روزی که کمپانی هوندا برای اعلام پذیرفته شدن سفارشم با من تماس گرفت را هیچ‌گاه فراموش نمی‌کنم.


هوندا RC213V-S به مدت 3 سال در حال توسعه بود. این موتور دست‌ساز کارخانه‌ی کوماموتو در تاریخ 13 جولای 2015 به قیمت 150 هزار یورو در انگلستان به فروش رسید. در آلمان قیمت این موتورسیکلت 188 هزار دلار، در استرالیا 244 هزار دلار و در ژاپن 21900000 ین است. آمریکایی‌هایی که در آینده قصد خرید این موتورسیکلت را دارند هم باید 184 هزار دلار برای خرید این محصول کنار بگذارند. طبق اعلام این شرکت، تحویل محصولات از ابتدای سال جدید میلادی ادامه پیدا می‌کند.

درباره نویسنده

تصویر پروفایل مهدی نیک سیرت

دانشجوی کارشناسی ارشد مهندسی شیمی، نویسنده و مترجم اخبار و مطالب دنیای خودرو در سایت پدال

6 دیدگاه

  1. Iman mclaren p1
    سوابق: (151 دیدگاه) ,

    من کاوازاکی h2 و h2r را به این ترجیح میدم…

    پاسخ
    1. سامورایی
      سوابق: (182 دیدگاه) ,

      خوش به حالشون که اجازه سوار شدن دارن

      پاسخ
  2. احمد باقری
    سوابق: (4279 دیدگاه) ,

    در این کلاس، قدرت خیلی خوبی داره.

    پاسخ
  3. ali a.j.g
    سوابق: (235 دیدگاه) ,

    این هایپرسیکلت بسیار عالی و بی نظیره

    تشکر بیکران از آقای مهدی نیک سیرت

    پاسخ
  4. تصویر پروفایل shahab
    shahab
    سوابق: (646 دیدگاه) ,

    حیف
    ما که ازنزدیکم نمیتونیم ببینیمش

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.