موتوگوتسی V7 مدل 2015

خبرهای خوبی از شهر ماندلو دلاریوی (Mandello del Lario) ایتالیا می آید؛ موتو گوتسی چهار دهه بعد از اولین نسل V7 حالا می خواهد دومین نسل آنرا با نام V7 II و بعنوان مدل 2015 راهی بازار کند . . .

Moto Guzzi V7 II
Moto Guzzi V7 II

قبل از هرچیز ابتدا باید یادآوری کنیم که تولید V7 نخستین بار در سال 1962 آغاز شد و در اواسط دهه 70 میلادی به پایان رسید. در سال 2008 موتوگوتسی مجددا دست به احیای نسل اول V7 زد که قرارست اواخر 2014 تولید این نسل هم متوقف شود.

چیزی که بیشتر از همه در V7 II جلب توجه می کند، گیربکس 6 دنده (بجای 5 دنده سابق) به همراه کلاچ جدیدی است که کمپانی آنها را مختص همین مدل ساخته؛ گیربکسی که نتیجه آن بالارفتن دور انجین در زمان تعویض دنده و همچنین روان تر شدن تعویض هاست. سایر مشخصات فنی V7 II عبارتند از:

  • انجین: 2 سیلندر 4 زمانه با زاویه 90 درجه ای سیلندرها.
  • قدرت: 50 اسب بخار در دور 6500.
  • گشتاور: 58 نیوتن متر در دور 5000.
  • سوخت رسانی: انژکتوری الکترونیکی Weber-Marelli.
  • وزن: 179 کیلوگرم.
  • حجم باک: 4+22 لیتر.
  • چرخ جلو: رینگ 18 اینچی با تایر 100/90.
  • چرخ عقب: رینگ 17 اینچی با تایر 130/80.
Moto Guzzi V7 II
Moto Guzzi V7 II

اما برای بهترشدن ارگونومی نیز موتوگوتسی برای V7 II دو تغییر جدید را تجربه کرده؛ یکی کاهش 10 میلیمتری موقعیت نصب انجین و خم شدن 4 درجه ای آن به سمت جلوست و دیگری نیز کاهش 25 میلیمتری ارتفاع صندلی. با اینکه ظاهر کلاسیک این سیکلت همچنان نیز حفظ شده اما داشتن ترمزهای ABS در جلو و عقب و سیستم کنترل کشش استاندارد از مهم ترین ویژگی های مدرن V7 II هستند.

V7 II از اواسط زمستان 2014 در سه مدل Stone (با رنگ مات)، Special (در سه رنگ مختلف) و Racer (تک صندلی، تریم کرومی بدنه و دسته فرمان کوتاه) و با قیمتی مابین 8,500 الی 11,000 دلار وارد بازار می شود.

14 دیدگاه

  1. تصویر پروفایل حسین
    حسین
    سوابق: (248 دیدگاه) ,

    وقتی بهش فکر میکنم دو تا سیلندر هواخنک درست جلوی کشگک زانو(یا هرچی که اسمشه) بدون محافظ چه گرمایی نصیب راننده میکنه از اون بد تر اگه رفیقات بپرسن اسم موتورت چیه ،چی میخوای بهشون بگی آخه

    پاسخ
    1. سجاد
      سوابق: (126 دیدگاه) ,

      دوتا Z پشت سرهم ، صدای “تز” میدن!
      مثل PIZZA که پیتزا خونده میشه . . .
      اسم این برند هم “موتوگوتزی” هستش که شهرتش بخاطر طراحی کلاسیکه و این طراحی رو هرگز فدای “آیرودینامیک” و یا “راحتی سرنشین” نخواهد کرد .

      پاسخ
    1. علی دادا
      سوابق: (39 دیدگاه) ,

      جان پدال گوش نده به این حرف ها هر کی بدش میاد خب مطالب موتور رو نخونه!

      پاسخ
  2. DRAGONBORN
    سوابق: (1887 دیدگاه) ,

    موتور خوبیه نه سریع و غیر قابل کنترل نه آرام و مزخرف

    پاسخ
  3. عارف
    سوابق: (52 دیدگاه) ,

    این اسمش دقیقا چطوری تلفظ میشه؟

    پاسخ
  4. وحید
    سوابق: (2 دیدگاه) ,

    خیلی ضایع است نه ترکیبش خوبه نه اسمش

    پاسخ
  5. تصویر پروفایل Ahmad..F12
    Ahmad..F12
    سوابق: (2517 دیدگاه) ,

    هنوزم خیلی ها هستن عاشق موتورهای کلاسیکی مثل اینن

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.