خاطره بازی سوزوکی در میلان

بی‌شک اگر بخواهیم بزرگ‌ترین کمپانی‌های موتورسیکلت‌سازی جهان را در کنار هم ردیف کنیم، سهم قابل توجهی از این کمپانی‌ها به ژاپن تعلق دارند. از هوندا و یاماها و یکه‌تازی‌شان در مسابقات جهانی موتوجی‌پی گرفته تا کاوازاکی و سوزوکی که با تولید موتورسیکلت‌هایی مجهز به انجین توربو شارژر و سوپر شارژر، دنیای موتورسیکلت را زیرورو کردند و افق‌های جدید و زیبایی پیش روی چشمان علاقه‌مندان به این صنعت ترسیم کردند.

Suzuki SV650
Suzuki SV650

اگر بخواهیم برترین کشورها را درزمینه صنعت موتورسیکلت‌سازی انتخاب کنیم، یک کشور سهم قاره کهن خواهد بود که ژاپن است، دو کشور هم به قاره سبز تعلق دارند که شامل ایتالیا و آلمان می‌گردد و کشور دیگر هم مهد موتورسیکلت‌های کروزر و هارلی دیویدسون معروف یعنی آمریکا است. اما علی‌رغم این سهم کوچک برای آسیا، چهار نماینده ژاپن به‌اندازه‌ای قدر و بزرگ هستند که این کشور را به‌عنوان مهم‌ترین قطب این صنعت بر سر زبان‌ها انداخته و توجه‌ها علاقه‌مندان و همین‌طور رسانه‌ها را به خود جلب می‌کنند پس طبیعی است که در بزرگ‌ترین نمایشگاه موتورسیکلت جهان که هرساله در شهر میلان ایتالیا برگزار می‌شود، منتظر حضور تمامی بِرندهای ژاپنی باشیم.

Suzuki SV650
Suzuki SV650

در میان موتورسیکلت‌هایی که تاکنون از حضورشان در نمایشگاه میلان برای شما عزیزان گزارش نوشتیم، خبری از کمپانی سوزوکی نبود و به نظر می‌رسید (و شاید همچنان هم همین‌گونه به نظر می‌رسد!) که این برند ژاپنی بیشتر تمرکزش را بر روی پروژه موتورسیکلت توربوی خود گذاشته است اما در هر حال این شرکت ژاپنی نماینده را عازم ایتالیا کرد و ما هم امروز به سراغ موتورسیکلت نیکد SV650 رفته‌ایم تا به نماینده سوزوکی در میلان، سلامی عرض کنیم.

Suzuki SV650
Suzuki SV650

سوزوکی SV650:
تجربه ثابت کرده است که اگر یک کمپانی در زمینه تولید موتورسیکلت‌های میان رده (از لحاظ حجم انجین) موفق عمل کند و بازار این دسته را در دست بگیرد، یقیناً فروش خوبی خواهد داشت پس سرمایه‌گذاری بر روی این رنج از موتورسیکلت‌ها، هدف بیشتر کمپانی‌ها بوده و هست.

Suzuki SV650
Suzuki SV650

کمپانی سوزوکی نیز در راستای همین هدف از سال 1999 و با معرفی موتورسیکلت SV650S به یکی از مدعیان اصلی در فروش میان رده‌ها تبدیل شد. استقبال از این موتورسیکلت به‌اندازه‌ای خوب بود و فروش خوبی را برای سوزوکی رقم زد که مسئولین و طراحان این کمپانی را مجاب کرد تا به تولید این موتورسیکلت ادامه دهند. روند تولید این موتورسیکلت تا ده سال بعد ادامه داشت تا اینکه در سال 2009 کمپانی سوزوکی، مدل SFV650 Gladius را جایگزین آن کرد.

Suzuki gladius 2009
Suzuki gladius 2009

حالا و بعد از گذشت هفت سال از عمر موتورسیکلت SFV650 Gladius این شرکت ژاپنی مدلی را برای سال آینده میلادی جایگزین آن کرده است و در حقیقت باید بگوییم که نمایشگاه میلان خط پایانی بود برای مدل SFV و صد البته یک نقطه شروع رؤیایی برای SV650. این را هم در نظر داشته باشید که SV650 مأموریت سنگینی بر عهده دارد چرا که پا جای پای یکی از محبوب‌ترین موتورسیکلت‌های سوزوکی گذاشته است.

Suzuki SV650 1999
1999 Suzuki SV650s

مهندسین سوزوکی برای طراحی SV650 در حدود 140 تغییر نسبت به مدل‌های قبل در این موتورسیکلت به وجود آورده‌اند که مجموع 60 عدد از این تغییرات در انجین انجام شده است. SV650 از یک انجین دوسیلندر V شکل با زاویه 90 درجه که 645 سی‌سی حجم دارد بهره می‌برد. چیدمان سوپاپ‌ها نیز به‌صورت DOHC می‌باشد. حاصل کار این انجین فراهم کردن حداکثر قدرتی معادل با 71 اسب بخار برای این موتورسیکلت بوده است که با توجه به وزن نسبتاً سبک این موتورسیکلت، می‌تواند نوید یک موتورسیکلت قدرتمند را به علاقه‌مندان بدهد.


هنوز قیمت رسمی و دقیق این موتورسیکلت مشخص نشده است اما پیش‌بینی می‌شود که هواداران این برند ژاپنی بتوانند با پرداخت مبلغی در حدود 5199 پوند، این نیکد زیبا را به خانه ببرند.

مهم‌ترین ویژگی‌های SV650:

  • انجین دوسیلندر V شکل با زاویه 90 درجه.
  • حداکثر قدرتی معادل با 71 اسب بخار.
  • حداکثر نیروی گشتاوری معادل با 64 نیوتن متر.
  • وزن: 197 کیلوگرم.
  • 140 تغییر در انجین، بدنه و زین، نسبت به مدل‌های قبل.
  • ارتفاع زین: 785 میلی‌متر
  • برخورداری از سیستم Easy Start سوزوکی.
  • مصرف سوخت پایین.


[دانلود ویدئو]

درباره نویسنده

تصویر پروفایل بیژن دولت سرایی

دانشجوی رشته های حقوق و خلبانی. علاقه‌مند به دنیای خودرو و موتورسیکلت. در حال حاضر این افتخار رو دارم که به عنوان نویسنده و مترجم با تیم پدال همکاری کنم.

14 دیدگاه

  1. تصویر پروفایل Danial
    Danial
    سوابق: (221 دیدگاه) ,

    یکی از ویژگی هاش رو میشه low PRM Assist دونست که توی ویدیو هم بهش اشاره شده…
    درواقع اینجوری توی شهر خیلی راحت تر میشه ازش استفاده کرد و به خاطر کم بودم دور موتور توی دنده های پایین تر استرس خاموش کردن نیا ول شدن ناگهانی رو ندارید 🙂

    پاسخ
    1. تصویر پروفایل سامان اذری
      سامان اذری
      سوابق: (1466 دیدگاه) ,

      موتور 2 سیلندر این موتور
      از موترهای 4 سیلندر آردی و پراید پرقدرت تره
      خاک توسر ویرانخودرو و ارابه مرگ سایپا

      پاسخ
      1. تصویر پروفایل ALL CARS
        ALL CARS
        سوابق: (467 دیدگاه) ,

        سلام سامان عزیز
        چند لینک براتون تو مقالهء ( تریلر وکاروانهای فورد برای مسافران ) گذاشتم دیدینشون؟
        فرداهم یک لینک توپ دیگه براتون دارم البت اگه تافراد تصاویر دیگه ای هم بچشمم خورد براتون لینکشو میزارم

        پاسخ
  2. تصویر پروفایل ALL CARS
    ALL CARS
    سوابق: (467 دیدگاه) ,

    سپاس از زحمات آقا بیژن دولت سرای عزیز
    خیلی خوب میشه مقاله ای در مورد موتورسیکلتهای موتوگوتزی ایتالیا برای علاقمندادن به پدال ارائه بدین ، برندی خاص که حسی نوستالژیک تو طراحیشون وجود داره (بجز کلاس تورینگش) . چند لینک براتون میزارم که هم بدرد شما خواهند خورد وهم دوستان عزیز پدالیم
    http://www.cycleworld.com/2015/06/01/moto-guzzi-california-eldorado-1400-and-audace-1400-cruiser-motorcycle-review-first-ride-photos/
    و
    http://www.totalmotorcycle.com/motorcycles/2015/2015-Moto-Guzzi-California-1400-Touring.htm
    و
    http://www.totalmotorcycle.com/motorcycles/2015/2015-Moto-Guzzi-California-1400-Custom.htm
    ومقایسهء چند موتور عالی(موتوگوتزی هم هست)
    http://www.cycleworld.com/2014/12/01/retro-motorcycles-comparison-test-review-with-photos-and-specifications/
    و اینم موتور جدیدشون
    http://www.cycleworld.com/2015/10/20/new-moto-guzzi-bagger-motorcycle-for-2016-spy-photos-and-review/
    و
    http://www.totalmotorcycle.com/motorcycles/2015/2015-Moto-Guzzi-MGX-21-Prototype.htm
    وبازم مقایسه ء عالیه دیگه ای
    http://www.cycleworld.com/2014/02/19/harley-davidson-softail-deluxe-vs-indian-chief-classic-vs-moto-guzzi-california-1400-custom-comparison-test/
    و
    http://www.totalmotorcycle.com/motorcycles/2015/2015-Moto-Guzzi-Griso-8V-SE.htm

    امیدوارم مورد پسند دوستان قرار بگیره

    پاسخ
    1. تصویر پروفایل نوید جهرمی
      نوید جهرمی
      سوابق: (1443 دیدگاه) ,

      جالب بود مخصوصاً مقایسه گوتزی و سه تای دیگه و گوتزی با هارلی و ایندیانا

      پاسخ
    2. تصویر پروفایل ALL CARS
      ALL CARS
      سوابق: (467 دیدگاه) ,

      خواهش بیژن دولت سرایی و نوید جهرمی عزیز خواهش

      پاسخ
  3. تصویر پروفایل نوید جهرمی
    نوید جهرمی
    سوابق: (1443 دیدگاه) ,

    با این که تجربه ای از سواری موتورا ندارم اما علاقه زیادی ب میان رده ها مخصوصاٌ کلاس 600 سی سی دارم. کاش مجاز بود و میتونستیم با قیمت آدمیزادی بخریم.
    با تشکر از بیژن عزیز ب خاطر مطالب ب روز و ترجمه روان

    پاسخ
  4. تصویر پروفایل Hamid...Audi
    Hamid...Audi
    سوابق: (281 دیدگاه) ,

    آقا بیژن ما همچنان منتظر بررسی یاماها آر25 و رگال رپتور هستیم ها!!!!! 😀

    پاسخ
  5. احمد باقری
    سوابق: (4311 دیدگاه) ,

    استایل خیلی جالبی داره.

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.