عرضه مدل جدید یاماها YZF-R1 در آمریکا

در روز 7 اکتبر 2015 (15 مهرماه 1394) کمپانی ژاپنی یاماها مدل جدید خود از سری YZF-R1 را به بازار آمریکا عرضه نمود تا با افزایش تنوع در مدل‌های R1، گستره انتخاب وسیع‌تری را برای دوستداران این مدل فراهم بیاورد.

Yamaha YZF-R1 Superbike
Yamaha YZF-R1 Superbike

این مدل جدید که YZF-R1S نامیده شده است تغییرات نسبتاً جزئی را دربر می‌گیرد، تغییراتی که بیشتر به دلیل کاهش قیمت در این مدل اعمال شده‌اند تا در قدرت خرید آن دسته از موتورسیکلت دوستانی که مایلند یک سوپر بایک جذاب و مهیج را تجربه کنند قرار بگیرد، افرادی که احتمالاً به افزایش 5 کیلوگرمی وزن این مدل اهمیت چندانی نخواهند داد.

Yamaha YZF-R1 Superbike
Yamaha YZF-R1 Superbike

یاماها با کاهش استفاده از مواد اولیه‌ای مانند تیتانیوم و منیزیم در ساخت ظاهر و بدنه، سعی کرده تا بتواند قیمت این موتورسیکلت را تا حدود 10 درصد کاهش بدهد. تغییراتی که قیمت این موتورسیکلت را نسبت به مدل استاندارد آن 1500 دلار کاهش داده و از 16.490 دلار به 14.990 دلار رسانده است.
تغییرات به وجود آمده در این مدل شامل استفاده از فولاد به‌جای تیتانیوم در ساخت شاتون، استفاده از آلیاژ منیزیم با عیار کمتر در ساخت رینگ‌ها و استفاده از فولاد در تمام پیچ‌ها و هدر اگزوز، می‌شود؛ تغییراتی که همگی سهمی را در کاهش هزینه‌های تولید این مدل ایفا کرده‌اند.

Yamaha YZF-R1 Superbike
Yamaha YZF-R1 Superbike
Yamaha YZF-R1 Superbike
Yamaha YZF-R1 Superbike

Yamaha YZF-R1 Superbike
Yamaha YZF-R1 Superbike

اگرچه این موتورسیکلت از امکانات رانندگی الکترونیک مدل استاندارد R1 بهره می‌برد اما علاوه بر تغییراتی که ذکر شد، Quick Shifter نیز بر روی R1S نصب نشده است.

Yamaha YZF-R1 Superbike
Yamaha YZF-R1 Superbike

متأسفانه یاماها اعلام کرده است که این موتورسیکلت تنها برای بازار آمریکا طراحی شده و فعلاً هیچ برنامه‌ای برای عرضه آن در بازارهای آسیایی و یا حتی اروپایی وجود ندارد.

Yamaha YZF-R1 Superbike
Yamaha YZF-R1 Superbike

البته برای ما که در ایران زندگی می‌کنیم این تأسف خیلی عمیق‌تر خواهد بود چراکه هنوز هیچ نمایندگی رسمی برای این برند معتبر در کشورمان وجود ندارد.

درباره نویسنده

تصویر پروفایل بیژن دولت سرایی

دانشجوی رشته های حقوق و خلبانی. علاقه‌مند به دنیای خودرو و موتورسیکلت. در حال حاضر این افتخار رو دارم که به عنوان نویسنده و مترجم با تیم پدال همکاری کنم.

18 دیدگاه

    1. تصویر پروفایل Ali
      Ali
      سوابق: (266 دیدگاه) ,

      فقط کاوازاکی 125 GTO

      و موتور ایژ350 cc
      دیگه هیچ …

      پاسخ
  1. تصویر پروفایل inten
    inten
    سوابق: (2 دیدگاه) ,

    بسیار عالی بود این یاماها جزو قدیمی ترین برند های موجود در بازار هست خیلی جالب بود که ازش نام بردید

    پاسخ
  2. بنتلی
    سوابق: (1036 دیدگاه) ,

    آقا دمت گرم،خیلی موتور باحالیه،حیف ک فقط میتونیم از روی تماشای عکساش نظربدیم

    پاسخ
  3. seyyed
    سوابق: (8 دیدگاه) ,

    احتمالا این بار هم کویر موتور میاد و نمایندگی yamaha رو میگیره و با یه قیمت فضایی به مردم قالب میکنه!

    پاسخ
  4. تصویر پروفایل Danial
    Danial
    سوابق: (221 دیدگاه) ,

    خیلی خوشگل شده من به عنوان یک عاشق موتور واقعاً طراحی یاماها رو قبول دارم در ضمن میدونستی توی رد خر کار بودن همین یاماها بدترین وضعیت رو داره بهترین هم برای هوندا هستن هر کی که یاماها داره و یا داشته یا حتی شنیده میدونه همه سری R1ها مشکل شاتون دارن ولی با این حال لذت سواری هر موتوری با اوت یکی موتور فرق میکنه ینی هر کلاس با هر کلاس فرق و حتی هر مارک با مارک دیگه فرق میکنه شاید اط نظر شکل که نگاه میکنید فکر کنیم فرقی ندارن اما سواری R1 با CBR1000 و GSXRR همه با حجم 1000CC فرق میکنن…

    پاسخ
  5. پرسپولیس
    سوابق: (67 دیدگاه) ,

    سپاس ازاینکه به محصولات یاماها پرداختی آقای دولت سرایی ما از مطالب شمابهرمندشدیم مخصوصا باسوالهایمان اگه وقت داشتی درموردکاوازاکیKLX 250مطلبی بگذاری وایا این پلاک ملی دریافت میکند برای استفاده روزمره هم چه جور موتورسیکلتی هست

    پاسخ
    1. تصویر پروفایل بیژن دولت سرایی
      بیژن دولت سرایی
      سوابق: (263 دیدگاه) ,

      سلام
      ممنون
      بله پلاک دریافت میکنه، ولی سبک “اندرو” اصلا برای استفاده روزمره ساخته نشده، اونم با همچین قیمتی….

      پاسخ
  6. تصویر پروفایل shahab
    shahab
    سوابق: (646 دیدگاه) ,

    مرسی از آقای بیژن دولت سرایی از مطالب جالب
    لطفا درمورد کاواسکی نینجاهم مطلب بذارین

    پاسخ
  7. پرسپولیس
    سوابق: (67 دیدگاه) ,

    سلام اقای دولت سرایی ایجاد وکسب دریافت نمایندگی رسمی موتورسیکلت سازهای بزرگ علاوه برقانون فعلی درشرایط فعلی بازارموتورسیکلت کشور راچگونه میبنی حتما باید منتظر یک شرکت داخلی تولید موتور اقدام کند چه فاکتورهایی لازمه دیگر شرکت ها هم باشد حداقل کمی بازارازنظر تنوع رقابتی تر میشود ولی درمورد قیمت فکرنکنم گمرکی تغییر بکندسپاس از دیدگاه شما

    پاسخ
    1. تصویر پروفایل بیژن دولت سرایی
      بیژن دولت سرایی
      سوابق: (263 دیدگاه) ,

      سلام
      نبود فضای رقابتی، موردیه که اکثر بخشهای صنعت ما رو تحت شعاع قرار داده و به جیب مردم فشار میاره…. اون از خودروسازامون اینم از کویر موتور که یه تنه بازار موتورسیکلت رو قبضه کرده…
      جالب اینجاس که این قیمتای کزایی واسه موتورسیکلتهایی که اصلا پلاک نمیشن و اگر قوانین تغییر کنه و موتورای بالای 250 سی سی پلاک شن، قیمتها بازم بالا میره….
      گرفتن نمایندگی یه کمپانی بزرگ زیر ساختای قوی میخواد که مهمترینش داشتن تعمیرگاه مجاز در سراسر کشوره، الان شرکتی که بتونه همچین ویژگی رو فراهم کنه، با کلی ارفاق همین کویر موتوره…
      یه مشکل دیگه ام که هست اینه که حتی اگر محصول داخل کشور مونتاژ بشه بازم گمرگ میخوره و تنها در صورتی تعرفه گمرک به صفر میرسه که بیش از 70 درصد بومی بشه(عمرا)، الان L90 با این همه بالا پایین، هنوز 70 درصدش بومی نشده….

      پاسخ
  8. پرسپولیس
    سوابق: (67 دیدگاه) ,

    سپاس فراوان از توضیحات شما پس با این حساب فاتحه رقابت وصنعت راباید خواندقانون ممنوعیت واردات 2500 سی سی و ممنوعیت پلاک موتورسیکلت250سی سی بالاترکه دیگر رمق ورقابت وارزشی برای این صنایع نمی گذارد.سوزوکیStockman250را بگذارید ممنوع وسپاس گذارمی شویم

    پاسخ
  9. محمد
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    سلام موتور یاماها r3 میخام بخرم آیا خوبه؟ واز کجا بخرم ممنون

    پاسخ
  10. mohammad
    سوابق: (2 دیدگاه) ,

    این مدل که سال قبل با این ظاهر معرفی شد…نسبت به مدل قبلیش کاملا” دگرگون شده…از نظر فنی ارتقاء داشته…ولی از نظر طراحی یک گام به عقبه…من خودم مدل 2008 این سیکلت رو داشتم…R1 رو با اگزوز زیر کنسول بیشتر میشناسن و این مدل به نمونه سال 2000 بیشتر شبیه…البته اکثر کمپانیها دوباره به این نتیجه رسیدن که اگزوز بغل باشه بهتره و کاوازاکی فقط تو مدل 2006 اگزوز زیر کنسول داشت و زودتر از همه به این نتیجه رسید….کلا” من چهره تهاجمی مدل قبلی r1 رو میپسندم

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.