مورگان موتور

مورگان کوپه آئرو برای خاطره بازها

اگر از خوانندگان قدیمی مجله ماشین بوده اید، حوالی ۱۷ سال پیش معرفی مورگان کروکی با شاسی چوبی آن را به خاطر خواهید آورد. مورگان سازنده خودروهای کلاسیک دست ساز در انگلستان،  که همواره سعی می کند حتی در تکنولوژی های مورد استفاده هم قدیمی باشد، کمی کوتاه آمده و یک خودروی کلاسیک اما کمی پیشرفته را تدارک دیده است.

2013 morgan aero coupe
۲۰۱۳ morgan aero coupe

سابقه آئرومکس به سال ۲۰۰۶ و رونمایی در نمایشگاه ژنو بر می گردد و نهایتا ۱۰۰ دستگاه از این خودرو تا به امروز تولید گردید. حالا برای سال ۲۰۱۳ نسخه GT3 و بروزشده ای از این ماشین را باید به انتظار بنشینیم. مورگان همانند آئرومکس اولی، این خودرو را هم در نمایشگاه ژنو رونمایی خواهد کرد.

 morgan aero max dashboard
morgan aero max dashboard

برای تامین قوای محرکه این ماشین، مورگان از BMW کمک گرفته است. موتور ۴.۸ لیتری هشت سیلندر بی ام و بخوبی قادر است نیازهای این بدنه با وزن نسبتا سبک ۱۱۸۰ کیلوگرم را برآورده سازد. نیروی تولیدی موتور ۳۹۰ اسب بخار است و می تواند شتاب ۴.۲ ثانیه و حداکثر سرعت ۲۷۲ کیلومتر بر ساعت را برای این خودرو به ارمغان آورد. البته دیگر از شاسی چوبی خبری نیست و برای مقاومت و استحکام بیشتر از شاسی و بدنه آلومینیومی استفاده خواهد شد.

morgan aero coupe
۲۰۱۳ morgan aero coupe

اگر به این خودرو علاقه مند شده اید باید یادآوری کنیم که صف انتظار خریداران این خودروها سالها طول می کشد. شاید هم تا چند سال آینده مدلهای متنوع دیگری از مورگان را شاهد باشیم.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

یک دیدگاه

  1. محمد

    ۳۰ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام و عرض ادب واقعا از این که این اطلاعات دقیق رو به اشتراک میزارید ممنونم کارتون حرف نداره

    موافقم 2
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا