مک لارن

اپل به دنبال تصاحب مک‌لارن

«اپل» قصد دارد خودروساز بریتانیایی، گروه تکنولوژی مک‌لارن را خریداری کند و بنابر گزارش جدیدی که در «فایننشال تایمز» منتشر شده، مذاکرات در این زمینه در جریان است. یکی از گزینه‌های احتمالی، یک سرمایه‌گذاری استراتژیک برای اپل است و این در حالی است که برخی منابع دیگر، از صحبت‌ها در مورد انتقال مالکیت نیز خبر می‌دهند.

Apple ceo
مک‌لارن یک سازنده سوپرماشین است که یک تیم مسابقه بریتانیایی در فرمول یک نیز دارد. قیمت گروه تکنولوژی مک‌لارن بین یک تا ۱.۵ میلیارد پوند تخمین زده می‌شود. امّا مطابق آخرین گزارش‌ها و آماری که در دسترس عموم قرار گرفته، درآمد این شرکت به میزان ۲۲.۶ میلیون پوند نسبت به درآمد ۲۶۵ میلیون پوندی آن در سال ۲۰۱۴ کم شده است.

McLaren Honda Formula 1 Team
طبیعتاً خبرهای مربوط به  گفتگوهای مک‌لارن و اپل، دوباره به گمانه‌زنی‌ها در مورد اهداف و برنامه‌ریزی این کمپانی سازنده محصولات کامپیوتری و آی‌فون برای صنعت اتومبیل دامن می‌زند. اپل در حال حاضر یک بخش ویژه خودرو موسوم به «پروژه تیتان» دارد، امّا هرگز تاکنون فعالیت این بخش ار در زمینه ساخت یک خودروی الکتریکی یا نرم‌افزار خودران تأیید نکرده است.

apple-mclaren-logo-2
مطابق برخی گزارش‌ها، اپل اخیراً به جای دنبال کردن فرآیندهای تولید خودرو، بیشتر بر روی نرم‌افزار خودران تمرکز دارد. با این وجود، هسته اصلی قدرت «اپل» از طراحی، مدیریت زنجیره تولید و فرآیندهای ساخت نشأت می‌گیرد و بنابراین و به احتمال فراوان، اگر اپل بخواهد بر روی یک خودرو کار کند، حتماً همانند «آی‌فون»، طراحی هر دو جنبه سخت‌افزاری و نرم‌افزاری آن را درنظر خواهد گرفت.

mclaren-570-gt
خرید مک‌لارن یا سرمایه‌گذاری در آن، مجموعه‌ای از تکنولوژی‌های مسابقه‌ای را در کنار یک تیم برجسته مهندسی در اختیار اپل قرار می‌دهد. علاوه بر این، مک‌لارن برخی اختراعات با ارزش را، به‌ویژه در زمینه متریال‌های با تکنولوژی سطح بالا مانند فیبر کربن و آلومینیوم به نام خود ثبت کرده است.

McLaren-P1-2014-03
اپل البته قبلاً‌ نیز سابقه سرمایه‌گذاری در حوزه حمل‌ونقل را داشته است. در همین سال جاری میلادی، این کمپانی مبلغ یک میلیارد دلار در شرکت حمل‌ونقل چینی «دی‌دی چاکسینگ» سرمایه‌گذاری کرده است.

منبع: businessinsider

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مسعود انیس حسینی

مسعود انیس حسینی، مترجم اخبار و مطالب در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۳۷ دیدگاه‌ها

  1. ferrari

    ۲ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (1883 ديدگاه)

    خبر بسیار جالبی بود. ممنون از اقای حسینی

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Pagerrari LaZonda SV

      ۲ مهر ۱۳۹۵
      سوابق: (479 ديدگاه)

      من که خوشحالم. خیلی.
      فرمولا سال بعد فوق العاده هست?
      مرسدس
      فرراری
      مک لارن
      ردبول
      برای قهرمانی میجنگند.
      ای کاش ب ام و، فورد،لوتوس به اف وان برگردند.
      رنو هم قوی تر بشه.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. uss zumwalt DDG-1000

        ۲ مهر ۱۳۹۵
        سوابق: (4433 ديدگاه)

        ببینیم چی میشه حالا

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. reza

      ۲ مهر ۱۳۹۵
      سوابق: (309 ديدگاه)

      تا فراری یا پورش هست واسه چی میره سراغ مک لارن…

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Matador

        ۲ مهر ۱۳۹۵
        سوابق: (11564 ديدگاه)

        چون فراری و پورش صاحب هایی دارن که به هیچ قیمتی از دستشون نخواهند داد. ولی مک لارن تنها رو پای خودش واستاده.
        راستی خبری از SPYKER نشد؟ اسپایکر برای خرید عالیه.
        اگه یک سری به سایت این شرکت بزنین میبینین پیشینه و افتخاراتش حدود 100 سال از مک لارن بیشتره ولی چون یک خودروساز هلندیه و هلندی ها زیاد همه چیزو رسانه ای نمیکنن تا حالا در گمنامی مونده و فقط عشق ماشین ها میشناسنش. متاسفانه این شرکت چند سالی هست وضع مالی خوبی نداره. به نظر من غولی مثل اپل به راحتی میتونه Spyker رو به یک رقیب برای فراری ، لامبورگینی ، مک لارن ، پورشه ، بوگاتی ، پاگانی بکنه. سبک کار اسپایکر هم خیلی با ذائقه ی اپل جوره.

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. Matador

          ۲ مهر ۱۳۹۵
          سوابق: (11564 ديدگاه)

          اگه فیلم War جیسون استاتهام و Jet Li رو دیده باشن اسپایکر توش کولاک میکنه.

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. reza

          ۲ مهر ۱۳۹۵
          سوابق: (309 ديدگاه)

          پس فکر می کنم دلیل این که نمی تونه موتوری غیر از اون 3.8 لیتری توین توربو بزنه…

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. uss zumwalt DDG-1000

          ۲ مهر ۱۳۹۵
          سوابق: (4433 ديدگاه)

          خوب امار داری

          موافقم 0
          مخالفم 0
  2. حامد

    ۲ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (188 ديدگاه)

    فکرشو بکنین..
    نسل بعدی آیفون اسمش باشه iphone 570s یا به جای مک بوک پرو بگیم macbook GT1.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. enzo

    ۲ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (321 ديدگاه)

    امیدوارم هیچ وقت این اتفاق نیفته و مک لارن بتونه همچنان مک لارن بمونه
    حتی یه مالک عرب پولدار بیاد سهامدار بشه بهتره تا یه شرکت انحصار طلب IT کامل بخرتش

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. vahid porsche

    ۲ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (474 ديدگاه)

    اگه دقت کنید اگه دوتا لوگوی مکلارنو‌ بهم بچسبونیم سیب درست میشه?
    اینم از تخیلات ما?

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. حميد

    ۲ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (1724 ديدگاه)

    اگه بخرد مک لارن را ، تا چند سال دیگه شاهد سوپر اسپرتهای کاملا با هوش خواهیم بود با تکنولوژی و کیفیت بالا

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. امير علي

    ۲ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (399 ديدگاه)

    مازراتی و میخرید بهتر بود چون جای پیشرفت بیشتری داره نسبت به مکلارن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. علي

    ۲ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (969 ديدگاه)

    بیا اینم از مک لارن که متعلق به انگلیس بود ، اینم که فروختنش به آمریکا یعنی ورشکستگی از این بالاتر که اوضاع احوال انگلیس وخیمه؟ حالا بگذریم الان ی سریا میان عین ربات حرفای تکراری میزنن میگن بابت کم کردن هزینه ها فلان فلان بوده و…و الی آخر

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. بنتلی

      ۲ مهر ۱۳۹۵
      سوابق: (1626 ديدگاه)

      کدوم ورشکستگی؟ نکنه منظورت فروش دوبرابر امسال مکلارنه؟ تازه مکلارن گفته همه اینا شایعس.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. بنتلی

        ۳ مهر ۱۳۹۵
        سوابق: (1626 ديدگاه)

        نمیدونم کی بهم دیس داده؟! واقعا خجالت نمیکشین؟! چسبیدین ب این سایت و از دنیا بی خبرین،اگه یکم پیگیر اخبار خودرو بودین میدونستین ک فروش امسال مکلارن دوبرابر شده و وضیت خوبی داره و کلی برا مدل های بعدیش سرمایه گذاری کرده و قراره یه کارخونه جدید بسازه و گفته تمام این اخبار شایعه هس و حقیقت نداره!
        واقعا متاسفم براتون.بجا اینکه بهم دیس بدین برین دوتا سایت دیگه هم یه نگا بندازین،شاید اگه خدا بخواد اطلاعاتتون یکم زیاد بشه.
        طرف حرف من اونایی هستن ک بیخودی دیس دادن.

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. BMW POWER

          ۷ مهر ۱۳۹۵
          سوابق: (191 ديدگاه)

          بنتلی جان ناراحت نشو اینجا یه کشور جهان سومی هست تو اگر بگی الان روزه اینا میگن نه شبه….وقتی یکی که هیچی از دنیای خودرو و تکنولوژی نمیفهمه که نمیشه به زور بهش چیزی فهموند…

          موافقم 0
          مخالفم 0
  8. مهرداد

    ۲ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (353 ديدگاه)

    خدا کنه نخره ..اگه نه واردات و فروش مک لارن هم در ایران ممنوع میشه !!!!! همونطور که فروش آیفون غیر قانونی شد و از مغازه ها جمعش کردن !!!!! مک لارن هم از نمایشگاههای ایران جمع میشه !!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. Matador

    ۲ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    کلا از اپل خوشم نمیاد.
    فقط پول برند میگیره.
    اونم سر سام آور. تو ایران که حداقل اینطوریه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Mohammadreza

      ۲ مهر ۱۳۹۵
      سوابق: (223 ديدگاه)

      “فقط پول برند میگیره؟”
      تا کی میخواید فقط چیزیو که میشنوید تکرار کنید؟
      برادر من جای این حرفا یکم تحقیق کنید بد نیست
      مثلا هزینه مورد نیاز برای ساخت قطعات آیفون ۷ برابر ۳۰۰ دلاره که این فقط هزینه قطعاتشه
      اگه بخوان هزینه های تولید و تحقیقو توسعه رو هم بهش اضافه کنن ، به مراتب بیشتر میشه
      در نهایت مدل ۱۲۸ گیگابایتی ۷۵۰ دلار میفروشه
      از طرفی هزینه ساخت گلکسی اس 7 برای سامسونگ تنها 255 دلار هستش که فکر میکنم ۶۷۰ یا ۶۸۰ دلار فروش میره (۳۲ گیگابایتی تنها مدل موجود)
      بقیه شرکت ها هم همینطور هستن حتی خودرو سازی ها
      توی ایران هم اون هزینه‌ی برند رو دلال و قاچاقچی محترم میگیره

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Matador

        ۲ مهر ۱۳۹۵
        سوابق: (11564 ديدگاه)

        من فقط چیزیو که میشنوم تکرار نمیکنم.
        تا حالا 30 مدل گوشی داشتم. هر سال هم عوضش میکنم. چون کارم جوریه که بالاترین سیستم های پردلزش رو نیاز دارم و هر گوشی به دردم نمیخوره.خودم در این زمینه به خیلیا مشاوره میدم نه اینکه حرفشون رو تکرار کنم.
        اول با سامسونگ شروع کردم. اولین مدل گلکسی. بیچاره هیچ خرجی نداشت. قطعاتش ارزون و فراوون بود. تعمیراتش راحت انجام میشد. بعدشم دسته دومش رو راحت فروختم. 3 مدل گلکسی داشتم. واقعا راضی بودم. نسبت به زمان خودش خوب بود. بعد یک هوس بچگانه به سرم زد رفتم با پس اندازم این دفعه iphone و ipad خریدم. نه کیفیت ساختش فرقی میکرد، نه دوربینشون قدرت خاصی داشت ، هزینه های قطعاتش هم کمرشکن بود. یک کابلشون 300 هزار تومن قیمت میخورد. آخه یک کابل مگه چی داره ؟ از پلاتین و تیتانیوم که ساخته نشده. ( من در مورد ایران حرف میزنم ) . همون کابل اندرویدیش هست 15 هزار تومن. جالبه سر تعمیراتش بینهایت اذیت شدم و آخر هم جفتشون رو به زور فروختم. الان LG G4 دارم. و واقعا راضیم. به محض اینکه پول دستم بیاد G5 میخرم.

        بعدشم بخش عظیمی از هزینه ی بالای ساخت گوشی های اپل به حقوق های کلان میلیون دلاری مدیران این شرکت برمیگرده که هنوز از نوآوری های استیوجابز نون میخورن. وگرنه بعد از فوت اون نابغه چه مزیت خاصی در اپل هست دقیقا ؟؟ فقط اون سیب گاز زدش که بلانسبت شما بعضی ها که عقده ی خاص بودن دارن میخوان باهاش متفاوت جلوه کنن ( که اصلا هم اینطور نیست ) .

        متاسفانه با هجوم رسانه ها به زندگی مردم دنیا شده دنیای جلوه گری و زرق و برق و چشم هم چشمی. بشر امروز هم داره برای خودش دنبال هویت خاص میگرده و میخواد توچشم و متفاوت باشه. یکی از ساده ترین راه ها هم روی آوردن به Brand های متمایزست. دلشون رو هم خوش میکنن که پول من داره به خاطر کیفیت بالا هزینه میشه. در حالی که دارن دوشیده میشن !! و نمیفهمن. مدیران شرکت هایی مثل apple ، Zara، Gucci و …. هم این حس متفاوت بودن رو درک کردن و دارن به بهترین وجه ازین اوضاع بهره برداری میکنن.
        هزینه ی ساخت رو ول کن. محصول نهایی رو ببین. ببین تفاوت هزینه ی ساختشون رو نشون میدن یا نه ؟ من که برمبنای تجربه ی 15 سالم میگم به هیچ وجه.
        وقتی کیفیت فرقی چندانی نداره هزینه ی ساخت پایین اتفاقا مدیریت خوب منابع و طمع کمتر مدیران رو نشون میده.
        باید عدد ها رو تحلیل کنی. وگرنه ماشین حساب هم فرق 300 و 255 دلار رو میفهمه.

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. Mohammadreza

          ۳ مهر ۱۳۹۵
          سوابق: (223 ديدگاه)

          به قول خودتون شما “در مورد ایران حرف میزنید” پس چرا اپل رو مقصر میدونید؟
          درضمن کیفیت ساخت هر دو برابره؟ در ظاهر شاید اما باطن قضیه نه. برای مثال اس ۷ درگاه سیم کارت و رمش پلاستیکیه اما آیفون آلومینیومی هست (الان اینا برابرن دیگه؟ هزینه تزریق پلاستیک هم با دایکست آلومینیوم هم یکیه؟) یا پوشش لنز و تاچ آیدی اپل که سافایره (یاقوت) با پوشش پلاستیکیه تاچ ایدی اس ۷ که بعد از ۲-۳ ماه پر خش و بلا استفاده میشه اینا کیفیتشون برابره؟
          خودرو سازی ها هم همین داستانو دارن شما میبینید که ممکنه در ظاهر کیفیت ها برابر باشن اما هیچوقت کیفیت دستگیره پلاستیکی (پلاستیک درجه ۱) با روکش کروم با فلزات برابر نیست با حتی داشبرد با بهترین پلاستیک و فوم هم کیفیتش با چرم یکی نیست.
          کلام آخر اینکه هیچوقت جنسیس (هرچقدر هم خوب باشه ) فعلا با سری اس نمیتونه یه کیفیت رو ارئه بده
          هیچوقت کیفیت پارچه و دوخت یه لباس LC به پای Zara هم نمیرسه
          و …
          آقای محترم درسته برند در قیمت مهمه اما در اصل اهمیت دادن به جزئیات هست که قیمت محصول رو بالا میبره

          موافقم 0
          مخالفم 0
  10. mehran911

    ۲ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (2025 ديدگاه)

    این غول فناوری حالا شروع به بلعیدن مکلارن کرده !!!!
    و صد البته اپل هیچوقت راضی نخواهد شد که خودرو های تولیدیش مارکی جز سیب اپل داشته باشند
    به نظر من این قرارداد بیشتر از اینکه به نفع مکلارن باشه بیشتر به سود اپل خواهد بود اپل با بلعیدن مکلارن و استفاده از تجربیات و تکنولوژی های اون خیلی سریعتر از چیزی که فکرشو بکنید وارد عرصه خودرو سازی و حتی سوپر اسپرت سازی خواهد شد و البته با توجه به تجربه مکلارن در فرمول میتونه وارد فرمول یک یا فرمول E هم بشه
    این کار اپل رو اصلا دوست ندارم اپل باید از صفر خودروهای خودش رو تولید کنه تا با مشکلات و سختی های ساخت خودرو و سختی های رقابت با بزرگان صنعت خودرو آشنا بشه نه اینکه از لقمه ی آماده ای مثل مکلارن استفاده کنه

    مکلارن بعد از گذشت سالهای سخت گذشته تازه چند سالی هست که به خوبی خودش رو نشون داده و پیشرفت های خوبی داشته و میشه گفت به وضعیت پایداری رسیده و آینده درخشانی پیش رو داره و حالا اپل داره از این وضعیت مکلارن کمال استفاده رو می کنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. بنتلی

    ۲ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (1626 ديدگاه)

    مکلارن گفته همه این اخبار شایعه هس و حقیقت نداره.تو اتوکار و سایت های دیگه هس اینی ک گفتم ،تازه مکلارن وضیت خوبی داره و فروشش امسال دو برابر شده، کلی هم برا مدل های جدیدش سرمایه گزاری کرده .برا چی فروخته بشه؟!دلیلی برا فروشش وجود نداره!
    نمیدونم چرا تو این مطلب چیزی گفته نشده!
    زومیت و دیجیاتو مطلب کامل تری میزاره!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Matador

      ۲ مهر ۱۳۹۵
      سوابق: (11564 ديدگاه)

      تنها دلیل فروش بد بودن وضع مالی نیست که عزیز من.
      مطالب زومیت و دیجیاتو کامل تره چون بیشتر به مذاق شما خوش میاد.
      دوکاتی وقتی به لامبو فروخته شد وضع مالیش مثل سابق بود و در خطر ورشکستگی نبود.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Matador

        ۲ مهر ۱۳۹۵
        سوابق: (11564 ديدگاه)

        قرار گرفتن سرمایه ی بی کران اپل در کنار تجربه ی مک لارن اصلا چیز بدی نیست. خیلی هم عالیه.
        باید دعا کنی این خبر راست باشه.
        هر چند من بیشتر دلم میخواد اسپایکر یا GTA یا گامپرت ( سابق ) صاحب این شانس بزرگ بشن.

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. بنتلی

        ۲ مهر ۱۳۹۵
        سوابق: (1626 ديدگاه)

        چی میگی برا خودت؟! کامل تره چون ب مذاق من خوش میاد؟! مطمئنم حتی یه بار هم تو این دوتاسایت نرفتی،از خودت حرف در نیار. بهتره بری یه نگا بندازی،مثلا مطلب موتور های برتر 2016زومیتو با پدال مقایسه کن بعد اینجا منو بیخودی متهم کن!

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. علی

      ۳ مهر ۱۳۹۵
      سوابق: (969 ديدگاه)

      مش بنتلی عزیز ماشالله صبح تا شب تو اینترنتی و همش گوگول سرچ میزنی یا تو ویکیپدیا نچندان قابل اطمینان دنبال ثابت کردن و متقاعد کردن ملت به نفع صلایغ شخصیت هستی و من موندم کی صبحانه و ناهار و شام میل میکنی و کار میکنی ؟!!!!!!!!!!!!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. بنتلی

        ۳ مهر ۱۳۹۵
        سوابق: (1626 ديدگاه)

        دوست عزیز چک کردن دوتا سایت خارجی و یا ایرانی دیگه کار یه ربه، یه رب ظهر یه رب شب! و فک نکنم نیم ساعت برا کسی ک عاشق خودرو باشه وقت زیادی باشه! درضمن بهتره ب فکر ناهار و شام من نباشی و سرت تو کار خودت باشه.

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. BMW POWER

          ۷ مهر ۱۳۹۵
          سوابق: (191 ديدگاه)

          علی جان مثل شما رو هوا و از رو تعصب چیزی بپرونه خوبه نه؟؟؟عادت کردین دیگه بدون مطالعه بدون اطلاعات میایین اینجا تخیلات بی اساس خالی کنه؟؟؟کامنتات واقعا بی اساس هست یعنی واقعا آدم از سایت خوبی مثل پدال زده میشه وقتی نظرات مبتدیانه و بی اساس امثال شما رو میخونه…شما که این همه ادعا داری کجا دنیا گرفتی؟

          موافقم 0
          مخالفم 0
  12. حامد

    ۲ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (188 ديدگاه)

    بیاین بدبین نباشیم. به نظر بنده خریده شدن امثال لامبو، رولزرویس، بنتلی یا فراری توسط غولهایی مثل فولکس واگن و فیات و بی ام و براشون بد تموم نشد. اگه بخوایم ایده آل فکر کنیم : طبق گفته دوستمون آقا مهران اپل راهه خودشو به فورمولا E باز میکنه و احتمالا مک لارن هم درضمینه الکترونیک و سیستمهای کامپیوتریش پیشرفت بیشتری میکنه وشایدم گوردون موری (به خاطر رقابت اپل و گوگل) یکی از طرحهای هوشمندانه شو راجع به ماشین هوشمند شهری عملی کنه. چه بخوایم چه نخوایم دنیای خودرو داره به سمت هیبرید و برقی شدن میره(علیرغم میل باطنی اکثرمون که صدای انجین پیستونی رو قلبا دوست داریم!!) . امیدوارم از هیجان سوپرکارهایی مثل مک لارن کم نشه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. ساسان.م

    ۲ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (338 ديدگاه)

    کاش برعکسش اتفاق می افتاد مثلاً فولکس واگن ، اپل رو می خرید و از تکنولوژی اپل استفاده می کرد.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. ونوم

    ۲ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (543 ديدگاه)

    ماتادور راست میگه اپل فقط پول برند میگیره مثل سامسونگ اپشن بمب اتش زا رو رایگان نمیده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. MjM

    ۲ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (720 ديدگاه)

    دیگه مسخرست بابا…حالا یه شرکت هرچقدرم خوب باشه ومحصول خوب بزنه…اپل و چه ب خودرو( حالا به فرض اینکه موفق هم باشه)!!….
    اپل خوب….عالی…شاخ…..دیگه خدا نیست که!…تو خیلی چیزا هنوز اندروید برتره از IOS

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. علی

    ۲ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (70 ديدگاه)

    شراکت جالبی میشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. احمد باقری

    ۳ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    پول دارن، هر کاری می کنن، فقط هدف اینه که روی بقیه شرکتها رو کم کنن.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. mojtabaaston

    ۳ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (232 ديدگاه)

    فک نکنم آخر و عاقبت خوبی برای مک لارن باشه

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا