مک لارن

بررسی اولیه مک‌لارن 570GT مدل ۲۰۱۷

تمام صنعت خودرو دست به دست هم داده‌اند تا مفهوم «لاکچری» را برای مشتریان ثروتمند معنا کنند و به این وسیله، به آنها بگویند که چگونه می‌توان برای این مفهوم، پول بیشتری پرداخت. در سال‌های نه‌چندان دور، پرسش و پاسخ در مورد «لاکچری» شرایط ساده‌ای داشت؛ کالایی که از طلا ساخته شده باشد و یا اینکه در طراحی آن، الماس به کار رود. ولی بزرگ‌آقاهای مدرن علاقه چندانی به استفاده بی‌رویه از مصالح زرق و برق‌ دار نشان نمی‌دهند و سعی می‌کنند که مفهوم لاکچری معاصر را بیشتر با پول زیادی که برای یک خودرو خرج می‌شود، تعریف کنند. در عین حال، شاید یکی از بهترین تعریف‌ها، چیزی است که نویسنده Car and Driver در یک مجله قدیمی در سالن انتظار دندان‌پزشکی پیدا کرده است:

لاکچری به این معناست که نیازی به سازش با شرایط نداشته باشید.

معنایی که اگر آن را قبول کنیم، مک‌لارن ۵۷۰GT لوکس‌ترین سطح نخست سوپرماشین‌های دنیا محسوب می‌شود؛ چیزی که مطمئناً شامل مواردی چون یک آنتن بومرنگ بر روی صندوق عقب، یک جعبه نگهداری نوشیدنی در عقب یا امضای “The Donald” بر روی سپر جلو با لایه‌ای از طلای ۲۴ عیار نخواهد بود.

2017 McLaren 570GT
۲۰۱۷ McLaren 570GT
به گفته مک‌لارن، ۵۷۰GT به منظور ایجاد شرایط راحت‌تر و کاربردی‌تر نسبت به ۵۷۰S کوپه طراحی شده است. این در حالی است که همین مدل ۵۷۰S کوپه نسبت به مدل گران‌قیمت‌تر و خشن‌تر ۶۵۰S در این زمینه‌ها از شرایط بهتری برخوردار است. مدل GT یک خط سقفی فست‌بک جدید دریافت کرده که موجب ایجاد یک فضای اضافی برای حمل وسایل شده است. همچنین تنظیمات جدید سیستم تعلیق، شرایط سواری در این مدل را راحت‌تر کرده است.

2017 McLaren 570GT
۲۰۱۷ McLaren 570GT
شاید واضح‌ترین تغییر ۵۷۰GT، طراحی جدید عقب بدنه است که در آن، دیواره پشت‌بند و شیشه کوچک ۵۷۰S کوپه با یک درب عقب شیشه‌ای جایگزین شده است. هاچ عقب دارای یک فریم فیبر کربنی است و با داشتن لولا در دو طرف، در کدام از بازار‌های رانندگی از سمت چپ و راست، می‌تواند به سمت جدول کناره جاده باز شود. در کنار صندوق جلو، این مدل از مک‌لارن در مجموع ۳۴۰ لیتر فضا برای حمل وسایل دارد.

2017 McLaren 570GT
۲۰۱۷ McLaren 570GT
از آنجایی که صندوق عقب بر روی محفظه موتور قرار داشت، برای ارزیابی شرایط عدم انتقال گرما به داخل فضای حمل وسایل برنامه‌ریزی شد. مایک داف (Mike Duff) از Car and Driver در این رابطه می‌نویسد:

ابتدا قرار بود که از GT برای حمل برخی شکلات‌های لوکس، استفاده شود. ولی «مک‌لارن» یک ایده مشابه و در عین حال، بهتر داشت؛ یک سبد Fortnum&Mason پُر از مواد غذایی فاسدشدنی. این سبد در صندوق‌عقب در تمام مدت رانندگی در مسیر ۸۰ مایلی تنریف، در قلمرو اسپانیا در جزایر قناری مستقر بود؛ آن هم در شرایطی که موتور وسط V-8 میزان قابل‌توجهی از حرارت را ایجاد می‌کرد و شاسی نیز بار g بیشتری اضافه می‌نمود. ولی محتویات سبد در هنگام رسیدن ما به رصدخانه «تِید» در ارتفاع ۲۳۷۷ متری، هنوز سالم و خنک باقی مانده و قابل خوردن بودند و ما از این بابت بسیار خوش‌شانس بودیم.

2017 McLaren 570GT
۲۰۱۷ McLaren 570GT
نکته دیگر این بررسی، شرایط نه‌چندان متفاوتی است که رانندگی با ۵۷۰GT با ۵۷۰S داشته است. تغییرات مکانیکی مدل GT شامل مواردی چون فنربندی نرم‌تر (۱۵ درصد سختی کمتر برای فنرهای جلو و ۱۰ درصد نیز برای فنرهای عقب) و سیستم فرمان کُندتر می‌شوند. تنظیمات نرم‌افزاری نیز دچار تغییر شده اند. با قرار دادن دکمه هندلینگ شاسی در وضعیت «نرمال»، GT در نرم‌ترین حالت، آرامش قابل‌توجهی در مسیرهای ناهموار پیدا می‌کند.

2017 McLaren 570GT
۲۰۱۷ McLaren 570GT
2017 McLaren 570GT
۲۰۱۷ McLaren 570GT
امّا مک‌لارن یک ۵۷۰S نیز برای مقایسه در اختیار تیم بررسی قرار داده بود و وقتی با این خودرو نیز در این مسیر رانندگی شد، شرایط تا حدودی مشابه بود. کُندتر شدن سیستم فرمان نیز در پیچ‌های تُند خود را نشان می‌داد؛ جایی که چرخش فرمان بیشتری برای گذر از پیچ مورد نیاز بود.

2017 McLaren 570GT
۲۰۱۷ McLaren 570GT
عملکرد در خط مستقیم تقریباً برای هر دو مدل یکسان است. به گفته مک‌لارن، ۵۷۰GT حدود ۵۵ کیلوگرم از S سنگین‌تر است؛ چیزی که در حدّ پر و خالی بودن یک صندوق عقب، تفاوت ایجاد می‌کند. همچنین مک‌لارن از همان ابتدا این دو مدل را به صورت استاندارد با ترمزهای کربن‌سرامیکی همراه کرده و همین امر، تفاوت GT و S را کمتر و کمتر می‌کند. در آماری که از طرف خودروساز اعلام شده، مدل GT در شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت، به اندازه ۰/۲ ثانیه پشت سر ۵۷۰S قرار می‌گیرد (۳/۴ ثانیه در مقابل ۳/۲ ثانیه). این در حالی است که در شتاب صفر تا ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت، این اختلاف به ۰/۳ ثانیه می‌رسد (۹/۸ ثانیه برای مدل ۵۷۰GT).

2017 McLaren 570GT
۲۰۱۷ McLaren 570GT
چیزی که بیشتر از همه در ۵۷۰GT ما را تحت‌تأثیر قرار می‌دهد، دامنه داینامیکی است که در آن وجود دارد. با تنظیم هندلینگ و سیستم پیشرانه به تهاجمی‌ترین حالت‌شان، یعنی Race، این خودرو شرایطی متقاعد کننده از یک ۶۵۰S نشان می‌دهد؛ تا جایی که گاهی لازم است به خود یادآوری کنید که با مدل سطح پایین‌تر مک‌لارن در حال رانندگی هستید. سپس کافی است که شرایط هر دو سیستم را به «نرمال» تغییر دهید و شیفت دنده‌ها را به گیربکس واگذار کنید تا GT به یک نسخه اهلی از یک «گرند تورر» تبدیل شود. در عین حال، موتور V-8 همراه با توربوشارژر از سطح واکنش بسیار خوبی برخودار خواهد بود.

2017 McLaren 570GT
۲۰۱۷ McLaren 570GT
یک تغییر کوچک دیگر نیز در ۵۷۰GT اتفاق افتاده که البته اثر کاملاً نامتناسبی به همراه داشته است؛ یک سقف شیشه‌ای پانورامیک، شبیه به آنچه که قبلاً در P1 مورد استفاده قرار گرفته است. این سقف شیشه‌ای باعث می‌شود که کابین GT بسیار روشن‌تر و جادارتر از ۵۷۰S به نظر برسد. علاوه بر این، شرایط آکوستیک کابین تغییر کرده است. صداهایی که قبلاً توسط سقف S جذب می‌شدند، انیک توسط سقف شیشه‌ای منعکس می‌شود. این در حالی است که موارد عایق صوتی NVH بیشتری در GT به کار رفته و در مجموع، این مدل از مک‌لارن دارای سر و صدای کمتری در داخل کابین است.

شاید یکی از مسائلی که ممکن است مشتریان به سمت سایر رقبای گرند تورر ۵۷۰GT بکشاند، شرایط خسته‌کننده ورود و خروج به داخل آن است. حتی با وجود کف پایین‌تر این سری اسپورت، هنوز برای رفتن به داخل درهای دو سطحی، یک «کوهنورد» لازم است و می‌توان تصور کرد که چه مشکلاتی برای یک سرنشین با لباس مهمانی پیش خواهد آمد. امّا وقتی بر روی صندلی قرار می‌گیرید، موقعیت پایین نشیمن‌گاه و نمای بیرون باعث می‌شوند که درک کنید که در چه خودروی اسپورت زیبایی نشسته‌اید.

مشخصات مک‌لارن ۵۷۰GT:

  • نوع خودرو: موتور وسط، دیفرانسیل عقب، ۲ سرنشین، ۲ در کوپه.
  • قیمت تخمینی: ۲۰۱۴۵۰ دلار.
  • نوع موتور: DOHCبا ۳۲ سوپاپ V8، دو توربوشارژر و خنک‌کننده داخلی، بلوک و رویه آلومینیومی، پورت انژکتور سوخت.
  • گنجایش: ۳۷۹۹ سی‌سی.
  • قدرت: ۵۶۲ اسب بخار در ۷۵۰۰ دور در دقیقه.
  • گشتاور: ۶۰۰/۶ نیوتن‌متر در ۵۰۰۰ دور در دقیقه.
  • گیربکس: ۷ سرعته دو کلاچه اتوماتیک با حالت شیفت دستی.
2017 McLaren 570GT
۲۰۱۷ McLaren 570GT
ابعاد:

  • فاصله محوری: ۲/۶۷ متر.
  • طول ماشین: ۴/۵۲۹ متر.
  • عرض: ۱/۹۱۵ متر.
  • ارتفاع: ۱/۲۰۱ متر.
  • وزن کلی (تخمین): ۱۵۲۰ کیلوگرم.
تخمین عملکرد:

  • صفر تا ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت: ۲/۸ ثانیه.
  • صفر تا ۱۶۰/۹ کیلومتر بر ساعت: ۶/۱ ثانیه.
  • عبور از یک‌چهارم مایل: ۱۰/۸ ثانیه.
  • سرعت نهایی: ۳۲۸ کیلومتر بر ساعت.
مصرف سوخت:

  • تخمین سازمان حفاظت محیط زیست امریکا: ۱۴/۷ لیتر در شهر و ۱۰/۲ لیتر در بزرگراه در هر ۱۰۰ کیلومتر.

منبع: caranddriver

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مسعود انیس حسینی

مسعود انیس حسینی، مترجم اخبار و مطالب در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۲۹ دیدگاه‌ها

  1. علي

    ۹ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (969 ديدگاه)

    جالبه از ١٠ تا خبر که تو دنیای خودرو بارگذاری میشه روی نت ۵٠٪‏ متعلق به شرکتهای انگلیسیه. اخه ادم باید بخنده یا گریه کنه . مردم دنیارو گیر اوردن . کلا ۴ مدل ماشین تولید میکنه به اندازه ۴٠ مدل تبلیغ و خبر رسانی میکنن. مثلا مک لارن با روکش چرم قرمز خوک سفید ، مک لارن با رنگ آبی اقیانوسی به همراه شیشه برقی ، مک لارن با آینه های بقل برقی از جنس فیبر کربن و …. بابا نکنید این کارارو . اینا به درد جهان سومش هم نمیخوره . همه دیگه خیلی چیزارو فهمیدن و بیشتر خواهند فهمید. با یک نگاه به طراحی مک لارن شلوغیه طراحی بیرونیش بی نهایت تو ذوق میذنه چه برسه که به اینکه هر روز( های لایتش ) کنن به زور بره تو مخ ما بشه ی اسطوره

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. Monster_alm

      ۹ خرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (1131 ديدگاه)

      دوست عزیز شما میتونی نخونی بری سایت های خارجی 2 تا مطلب درست بخونی نیای اینجا فقر اطلاعاتت رو القا کنی و خودتو به سخره بگیری و افراد مثل خودت بیان ذوق شما رو بکنن جالبه حرفات منو یاد یه نفر میندازی که سوتی های جالبی میدادتو سطح بین المللی…و فکر میکرد اگر نظر نده بقیه از نظر نگذاشتنش ناراحت میشن….شما چه جایگاهی داری؟ تا حاالا چه طراحی های خاصی انجام دادی؟ کدوم شرکت واسه شما دعوتنامه فرستاده که طرحات رو براشون بفرستی یا ازتون رزومه خواستن؟ اصلا چیزی سر در میاری یا ما رو گرفتی؟ یا صرفا اینجا اسپم انجام میدی که تعداد پستات بالا بره…بیا این صحبت هاتو توی سایت های مطرح دنیا البته اگر قدرت تایپ با زبان انگلیسی داری انجام بده تا ببینی حتی همون المانیا که ذوقشون میکنی چه جواب دندون شکنی بهت میدن….صرفا شماها یه جایی پیدا کردین که خودتون رو به این صورت تخلیه کنین….شما جز یه جهان چهارمی چه حرفی داری تو دنیا بزنی؟ یه دو تا مطلب بنویس ما هم استفاده کنیم….دیگه واقعا نظرات مسخره شما و امثال شما باعث بازدید کم بقیه دوستانی شده که حداقل هر رو از بر تشخیص میدن…بس کنین یکذره فرهنگ استفاده از مطالب رو داشته باشین.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. علي

        ۹ خرداد ۱۳۹۵
        سوابق: (969 ديدگاه)

        تو خیلی خوب. متاسفانه بایدم آتیش بگیری . صبح تا شب میشینی پایه کانال bbc و manoto 1 مختو دربست در اختیار جو روانی قرار میدی و اجازه میدی که هر جور دوست دارن به شخصیتت شکل بدن که بعدش بیای به هموطنت که من باشم فخر سواد و زبان انگلیسی یاد بدی و از منافع کشور انگلیس دفاع کنی که خدا داند دلیل واقعیش چیه و به چی وصله حرفات. اگر به جملاتی که من میگم بیشتر فکر کنی و مغزتو در اختیار دیگران قرار ندی و یاد بگیری من هموطنتم و از ی خاک هستیم شاید و شاید احساس شرم کنی و دونه دونه به حرفام برسی ، البته اگه ابتکار عملی در پس ذهنت دیگه مونده باشه و دست از کپی کاری و ابزار بودن برای این و اون برداری .ضمنا دنیا خیلی عوض شده که بتونی با درست کردن جو روانی به نفع منافع انگلیس ، چیزی رو تغییر بدی.

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. Monster_alm

          ۹ خرداد ۱۳۹۵
          سوابق: (1131 ديدگاه)

          من مثل شما نه به سیاست قدیم کاری دارم نه به شبکه های من و تو نه خودمو بالاتر از بقیه و اصلا بحث سیاست ندارم که شبکه من و تو چیکار میکنه جم چیکار میکنه من فقط به تکنولوژیشون علاقمندم حالا چی تو سرشونه به من چه من هیچوقت وقت نداشتم بشینم پای این شبکه های مزخرف اینقدر که بدبختی دارم ولی از یه جهت اتفاقا من بهشون احترام میذارم چرا چون با توجه به کارم که طراحی و دیزاین گیم هست از کشور آلمانی که شما مدام ازش طرفداری میکنی نمیتونم مستقیم با آی پی ایران خرید کنم و به من میگه شما چون ایرانی نمیتونی ولی برعکس به دیتاسنتر انگلیسی میرم علاوه بر اینکه به ما و ایرانیا احترام میذاره و مهم نیست که از ایرانیم سرویس میده بلکه سیستم پرداخت وطنی هم گذاشتن که نخوام پول اضافه ای بابت تبدیل ارز بدم و با من مثل مشتری های دیگیش تو سطح دنیا بر خورد میکنه و از آمریکا حساب نمیبره که تحریممون کنه آره من به این چیزا اهمیت میدم نه کینه 40-50 سال پیش….الانم که مطلب گذاشتن دوست عزیزمون داریم استفاده میکنیم شما با دیدن تیتر میتونی نیای تو ی این موضوع شاید بعضی ها به برند های انگلیسی علاقه داشته باشن این باعث آزار شماست؟ آیا مردم آزاد نیستن طبق علاقه خودشون از مطالب استفاده کنن؟ حتما شما باید راضی باشی؟ شما باعث میشین کاربرای دیگه جرات نکنن علایقشون تبادل نظرشون رو بیان کنن تا یکی بگه برند آمریکایی همه المانیا بهش هجوم میارن بگیم ژاپن همه المانی دوست های عزیز هجوم میارن میگی کره میگی چین میگی فرانسه!!! خب این چه فرهنگ غلطی هست که ما داریم؟؟؟ خرفم غیر منطقیه شما بیا بزن تو دهن بنده

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. Monster_alm

          ۹ خرداد ۱۳۹۵
          سوابق: (1131 ديدگاه)

          در ضمن علی جان من هیچوقت دوست ندارم هموطنم رو به کشوری بفروشم و شما به این دقت کن همه جای دنیا ادم خوب و بد وجود داره و همه رو با یه چوب نمیشه زد و به این توجه کن اینجا سایت تخصصی خودرو هست نه موضوعات دیگه….به هرحال اگر از بنده ناراحت شدی بنده از شما عذر میخوام…
          :)

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. علي

          ۹ خرداد ۱۳۹۵
          سوابق: (969 ديدگاه)

          ببین دوست محترم که اسمتم نمیدونم. من وظیفه خودم میدونم که حقیقتو بگم و از این که دنیا همه رنگ داره لذت میبرم و همیشه سعی میکنم تا اونجا که در توانم هست بیشتر نظرهارو بخونم و درک کنم . شاید وقتی حقیقت گفته بشه ، بعضیها متناسب با منافع شخصیشون عکسعملهای متفاوت نشون بدن. تو هم چون آلمان در چهارچوب اتحاده اروپا عمل میکنه و انگلیس کلا معلوم نیست چرا علاقه داره در چهارچوب نباشه به هزاران دلیل، که باعث شده به نفعت بشه و لذت ببری زود قضاوت نکن .ضمنا حرفات کم کم داره تبدیل به مغلته میشه تا تبادل نظر . یکم دقت کن

          موافقم 0
          مخالفم 0
        4. ارمان

          ۱۰ خرداد ۱۳۹۵
          سوابق: (1307 ديدگاه)

          علی اقا دارندگی و برازندگی دیگه دروغ که نمیگن ماشین خوبیه حالا شما بگو بده فکر میکنی حق با خودته و بقیه رو محکوم میکنی . شما همون افرادی هستی که جاشون تو فیلم دایی جان ناپلعونه ولی فکر میکنی جای حق نشستی که در مورد ادما نظر میدی
          یکی از بزرگتریم مراکز تحقیقاتی و تونلهای باد جهان رو داره . چه طور منکر میشی . مکلارن p1 رو چه جوری انکار میکنی اگه مکلارن تو ذوقتون میزنه برید و سمند سورن توربو خریداری کنین جای حسادت به دیگران شما که صاحب نظر هستی یه لطفی به کشورتون بکنید که صنعتش با یه بی بی سی تعطیل نشه .
          بعضی نظرات جای تاسف داره اینقدر توهم دشمنی میزنیم به هیچی نمیرسیم

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. Monster_alm

        ۹ خرداد ۱۳۹۵
        سوابق: (1131 ديدگاه)

        منم علی هستم علی جان
        نه داداش گلم من اصلا دوست ندارم باعث ناراحتی شما بشم و جو صمیمی رو به هر چیزی ترجیح میدم البته حق داری من یکم تند رفتم که بعد از اولین پیام شما متوجه اشتباهم شدم …خلاصه بازم میگم عذر میخوام علی جان قصد توهین یا تمسخر نداشتم…شما هم مثل بعضی از دوستانم اینجا عزیزی امیدوارم ناراحت نشده باشی از من.

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. علي

          ۹ خرداد ۱۳۹۵
          سوابق: (969 ديدگاه)

          خواهش میکنم. امیدوارم با علمی که تو ضمینه تولید گیم پیدا کردی ، روزی بتونی گیمهایی رو تولید و اداره کنی به صورت خودجوش حقیقت رو بیان کنی نه برای منافع شخصی خودت و سرمایه داران بین المللی( الخصوص انگلیسی زبانها) که فکر میکنن میتونن با پول دنیارو به نفع خودشونو ومنافعشون کنن. موفق باشی

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. Monster_alm

          ۹ خرداد ۱۳۹۵
          سوابق: (1131 ديدگاه)

          علی جان من هیچوقت بخاطر منافع خودم از کشوری دفاع نکردم اون رو به عنوان یه مثال گفتم که از این موردش بدم نیومد که بگذریم…و اما در مورد گیم 1 سال و خرده ای گیمی استراتژیک تولید کردیم که راحت با گیم های خارجی از نظر کیفیت و گرافیک و داستان و … و اتفاقا یکی از اهداف قدرت نظامی ایران بود که متاسفانه هیچ ارگان دولتی حمایت نکرد فقط به به و چه چه کردن که از این بابت خیلی دلگیر شدیم حدود 25 نفر جوون متخصص رو این پروژه کار کردن ولی … بیخیالش موفق باشی داداش

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. علي

          ۹ خرداد ۱۳۹۵
          سوابق: (969 ديدگاه)

          ی جورایی در رابطه با عدم استقبال بهت حق میدم . ولی امیدوارم از علمی که زحمت کشیدی و کسب کردی بتونی بهره لازم رو ببری . این مشکل رو هم بزار به حساب ی کار هنری و به یاد موندنی از خودت که ارزش معنوی داره تا مادی.ولی روی اون بحث اولم اگر بیشتر فکر کنی به حرفم بیشتر نزدیک بشی و به خودت و صلیغت ( خودروهای انگلیسی) بر نخواهد خورد. اینا تمام سایتهای به قول خودشون معتبر رو دست خودشون گرفتن و ما هم به ناچار باید بپذیریم و این خیلی بده.

          موافقم 0
          مخالفم 0
    2. ارش

      ۹ خرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (5 ديدگاه)

      وای وای دیووونه نشم خوبه.دیدن عکسش ادمو دییونه میکنه چه برسه به خودش

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. Erfan

      ۹ خرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (246 ديدگاه)

      میشه بس کنی؟ هر خبری ما خوندیم دو نفر که یکیش شما هستی و یکی دیگه هم با نام “خسته شده” دارن هر خبری که میخونن به انگلیس ربطش میدن و از آلمان حمایت میکنن. بس کنید دیگه. اصلا آلمان خوب، هیتلر خدا، آلمان کشور برتر در تمام کائنات، مردم آلمان فرشتگان مقرب، علم آلمان علم الهی. بس کنید دیگه.
      شما مشکلتون اینه که سیاست رو با علم قاطی کردید. اگر بحث سیاست باشه آلمان با اون جنایت های پیشواتون! هیتلر رسوای عالمه.

      موافقم 0
      مخالفم 0
    4. سجاد راستگو

      ۱۲ تیر ۱۳۹۵
      سوابق: (25 ديدگاه)

      چون تا حالا طراحی نکردی، نمیدونی که چقد طرحش خوشکل و چشم نواز و اصولیه…

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. Pooya_SK

    ۹ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (398 ديدگاه)

    دو کمپانی در دنیا هستن که ماشین هایی میسازن برای قشر ساده و در واقع کسانی که رانندگی با سوپرکارها رو تازه شروع کردن، ولی یه روی دیگه هم دارن برای لذت دادن به راننده ی های حرفه ی و اون دوتا مکلارن و پورشه هستن.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Reza

      ۹ خرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (309 ديدگاه)

      مک لارن هنوز که هنوزه عرضه تولید یه موتور با حجم غیر از3.8 لیتر نداره…ماشینای انگلیسی مث خود انگلیسی هان پر مدعا ولی تو خالی…

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Monster_ALM

        ۱۰ خرداد ۱۳۹۵
        سوابق: (1131 ديدگاه)

        دوست عزیز همین موتور 3.8 لیتری وقتی هر سال داره بعنوان بهترین موتور شناخته میشه…اگر شما جای مکلارن بودین میومدی موتوری که بازده عالی توی تیپ های مختلف داشته رو تغییر بدی؟؟؟ هنر اینه که شما از موتور 8 سیلندر و 3.8 لیتری 1000 اسب قدرت تولید کنی نه اینکه با 16 سیلندر و حجم بالای 8000 سی سی به همین بازده برسی.

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. reza

          ۱۱ خرداد ۱۳۹۵
          سوابق: (309 ديدگاه)

          فعلا که از فراری و لامبو جا مونده…پس بیخوده… هنوز 488 اسپشیاله نیومده ازش عقبه وای به حاله…

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. Monster_ALM

          ۲۰ خرداد ۱۳۹۵
          سوابق: (1131 ديدگاه)

          رضا جان پس توصیه میکنم درگ های 675 ال تی رو حتما مرور کنی… یک وحشی به تمام معناست تو کلاس خودش رقیبی نداشته تا الان

          موافقم 0
          مخالفم 0
  3. GHOST

    ۹ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (168 ديدگاه)

    من که عاشق f1 ام :D

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. ناسا

    ۹ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (4433 ديدگاه)

    قدرت و شتابش خوبه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. احمد باقری

    ۹ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    خیلی قشنگ شده.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. great britain

    ۹ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (2777 ديدگاه)

    مکلارن روز به روز داره علم رو وارده خودروهاش میکنه و این عالیه.
    فقط یه مطلب بی ربط از بعضی دوستان متعصب خواهش میکنم که دیگه اینقدر نیان تاپیک های بریتیش و به سخره بگیرن.
    نمیدونم چرا بعضی ها به خیلی چیزها احترام نمیذارن و همینطور به علایق هم.
    نشده بیام تاپیک های بریتیش دوستانی رو نبینیم که هی مسخره میکنن.
    نمیدونم آخه چرا؟
    نمیدونم مثلا آلمان با ایرانی ها چه کار کرده که اینقدر طرفدار داره؟مرسدس مجانی داده؟
    شاید!!!!!!!
    حالا من با طرفداریه کشوره خاصی مشکلی ندارم از بی احترامی بیزارم.
    باور کنید من قبل از اینکه بیام تو سایت عاشقه برندهای آلمانی هم بودم.ولی وقتی اومدم تو سایت دیدم اینقدر بی احترامی میکنن و مسخره میکنن هر روز بیشتر از آلمان بدم اومد.
    دوستان خودتون باعث شدید.
    ممکنه یک نفر هم تازه وارده سایت بشه و از این همه تعصب بعضی ها از بعضی کشورها متنفر بشه.
    اگه کسی نیاد تو تاپیک های بریتیش و به سخره نگیره.مطمئن باشید من هم اینکار رو متقابلا انجام نمیدم.
    برخلاف بعضی دوستان اصلا هم ماهواره نداشتم و نخواهم داشت اصلا نمیدونم این شبکه هایی که بعضی ها مثله من وتو و…….. میگن آرمشون چه شکلی هست.فقط شاید به صورت اتفاقی در خونه ی بعضی دوستان دیده باشم هرچند محدود.من به شدت از ماهواره متنفرم.
    من فقط مطالعه میکنم و سایتهای مختلف داخلی و خارجی رو مرور میکنم.بازی های کامپیوتری انجام میدم- فیلم های مطرح دنیا رو میبینم-موسیقی گوش میدم.تا حالا هم هیچکس نتونسته تاثیر بد رو من بزاره.
    فقط بعضی دوستان برن ببینن چقدر طرفدار متعصب آلمان سایت دارن.
    مثلا یه سایتی هست به اسمه نازی سنتر.
    که واقعا بعضی ها عجیبن تو این سایت.
    میگن درود بر پیشوا(هیتلر)!!!!!!!!
    ای کاش پیشوا الان بود و ما جانمان را برای آن فدا میکردیم!!!!!!!!!!
    و خیلی حرفهای ابلهانه.
    نخیر دوستان ما طرفدارهای بریتانیا یک سایته اینطوری هم نداریم و اگه باشه سریعا فیلتر میشه.
    فقط ای کاش پدال بدون سانسور چاپ کنه.حتی اسمه اون سایته رو.
    من اصلا هم متعصب نیستم.فقط حرفهای بعضی دوستان باعث میشه کامنت هایی با عصبانیت بذارم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. علي

      ۱۰ خرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (969 ديدگاه)

      game زیاد بازی میکنی . شبا زود بخواب خوب میشی .

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Maysam..laferrari

        ۱۰ خرداد ۱۳۹۵
        سوابق: (581 ديدگاه)

        گیم بازی کنه بهتر از اینه که بیاد با متعصبینی مثل شما سر و کله بزنه
        همین که مکلارن میاد هایپرکاری در حد رقابت با لافراری و 918 میسازه برای امثال شما کافیه

        موافقم 0
        مخالفم 0
  7. امیرحسین

    ۹ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (337 ديدگاه)

    بنده خدایی از ماشین انگلیسی دفاع کرده و به اینکه زبون انگلیسی میدونه افتخار کرده متهم شده به حمایت از منافع انگلستان!!!!!!عجب آدمهایی پیدا میشن.دوست گرامی شما اگه مریض شدی تشریف ببر پیش دکتر علفی و اسطوخودوس بخور چون بسیاری از دستاوردهای پزشکی که تو پایگاه های داده عرضه میشه به زبان انگلیسی هست و شما نباید از منافع بریتانیا حمایت کنی!!!!خب معلومه دانستن زبون انگلیسی که زبون علمی و بین المللی دنیاست افتخار داره
    مک لارن همیشه بینظیره بوده هست اینهم که شکوه و جبروت اش دل هر آدمی رو میبره

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. علي

      ۹ خرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (969 ديدگاه)

      امیر حسین مقلته بازی عاقبت نداره . مطالبو از اول بخون و مراقب نوع حرف زدنت باش . خاله زنک بازی هم حدی داره

      موافقم 0
      مخالفم 0
  8. محمد حسین

    ۹ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (204 ديدگاه)

    مک لارن کلّا تو عمرش دوتا ماشین ساخته که خوب از آب در اومده ؛F1 و P1 …اما بقیه شون ….

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. sina

    ۱۰ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (307 ديدگاه)

    این ماشین فوق العاده ! میشه گفت مک لارن تنها برند انگیلیسی که حرفی واسه گفتن داره تو زمینه سوپر کار ها

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا