بررسی مک‌لارن P1، موشک انگلیسی

با معرفی مک‌لارن P1 از همان اول مشخص بود که با یک سوپرماشین هیجان‌انگیز روبرو هستیم. تست شتاب این خودرو نشان داد که P1 قادر است تا در مدت ۲/۷ ثانیه به سرعت ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت برسد و این تلاش را تا رسیدن به مرز ۳۵۰ کیلومتر بر ساعت ادامه دهد. البته این اعداد در دنیای سوپرماشین‌ها چندان عجیب و غریب نیستند. پورشه 911 توربو S در ۲/۶ ثانیه سرعت ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت را رد می‌کند و مک لارن F1 در ده 90 نیز 32 کیلومتر بر ساعت سرعت نهایی بیشتری داشته است. چیزی که ۳۷۵ نمونه‌ای که از P1 ساخته می‌شود را از بقیه رقبایشان متمایز می‌کند، توانایی آن‌ها در گرفتن پیشرانه از یک موتور V8 قدرتمند 727 اسب‌بخاری با دو توربوشارژر و یک موتور الکتریکی ۱۷۷ اسب‌بخاری است که این موتور الکتریکی از یک بسته باتری لیتیومی استفاده می‌کند. وجود این پیشرانه الکتریکی باعث می‌شود که نیرو به صورت پیوسته برای سرعت‌گیری و شتاب بیشتر در دسترس باشد.

2014 McLaren P1
2014 McLaren P1

البته تصور اینکه مک‌لارن P1 هیچگونه مشکلی ندارد، کار اشتباهی است. مشکلات زیاد هستند. مثلاً در پیچ، پا را از روی پدال گاز برداشته و فرمان را بچرخانید؛ خواهید دید توربوها چه صدای دلهره‌آوری از خود نشان می‌دهند. می‌توانید زوزه مکش جریان هوا در لوله‌های تنفسی توربو در مسیرش به ۸ محفظه احتراق داخلی را حس کنید. صدای موتور نیز به نسبت دیگر خودروهای جاده زیاد است. دانه‌های مصالح سطح جاده وقتی به بدنه فیبرکربنی برخورد می‌کنند، می‌توانند مشکلات و سر و صدای زیادی ایجاد کنند.

2014 McLaren P1
2014 McLaren P1

با این حال، تمام نگرانی‌ها در مورد این که یک سیستم هیبریدی نمی‌تواند هیجان زیادی در رانندگی با یک سوپرماشین ایجاد کند، بی‌اساس است. حداقل در مورد مک‌لارن P1 و مدل‌هایی مانند فراری لافراری و پورشه 918 در این کلاس، چنین چیزی درست نیست. کار کردن موتور الکتریکی به راحتی قابل لمس نیست؛ ولی این پیشرانه با آرامش و بدون هیچ کار اضافی، اطمینان زیادی را برای شما ایجاد می‌کند. P1 را می‌توان برای مسافتی در حدود ۶ مایل به صورت کامل با پیشرانه الکتریکی هدایت کرد. امّا هدف اصلی از استفاده از این موتور برای تنظیم یکنواختی انتقال نیرو از موتور بنزینی است.

2014 McLaren P1
2014 McLaren P1

هر کدام از ۷۲۷ اسب‌بخار پیشرانه حرکت ۲/۰۴ کیلوگرم از وزن کلی ۱۴۹۷ کیلوگرمی P1 را به خود اختصاص می‌دهند و این قبل از زمانی است که موتور الکتریکی نیز به ترکیب پیشرانه اضافه شود. این در حالی است که مدلی مانند لامبورگینی اونتادور برای هر اسب‌بخارش، ۲/۶۷ کیلوگرم وزن دارد.

در کنار تنظیم‌های زیادی که برای حالت رانندگی درنظر گفته شده (حالت‌های کم‌مصرف، نرمال، اسپورت، پیست و مسابقه)، یک دکمه «بوست» وجود دارد که به راننده این امکان را می‌دهد که به طور کلی از پیشرانه بنزینی استفاده کند. در حالت «بوست»، موتور الکتریکی تنها زمانی گشتاور خروجی‌اش را به کار می‌اندازد که شما دکمه IPAS (سیستم دستیار قدرت لحظه‌ای) را در میله سمت راست فرمان فشار دهید. بعد از این مرحله، دیگر تمام پیشرانه P1 در اختیار شماست. البته در نظر داشته باشید که پیشرانه بیشتر از ۹۰۳ اسب‌بخار در مجموع نیست و بیشتر از این مقدار، شاید راننده را از وضعیت عادی خارج کند. مک‌لارن برای قابلیت IPAS چیزی بیش از یک نمایش سرعت برای مسافران درنظر نگرفته است.

2014 McLaren P1
2014 McLaren P1

عملکرد P1 در حالت «مسابقه» نیز متحیّر کننده است. وقتی این حالت انتخاب شود، بدنه به اندازه ۲ اینچ پایین می‌آید. این کار به وسیله سیستم تعلیق هیدروپنوماتیک صورت می‌گیرد. وقتی این سوپر ماشین به زمین نزدیک‌تر می‌شود، مانند این است که از آن نیرو می‌گیرد. البته در این حالت، دیگر P1 نمی‌تواند در یک خیابان معمولی و با دست‌اندازهای احتمالی باشد؛ چون در این صورت، گرفتن نیرو از زمین بسیار جدّی می‌شود! در این حالت، P1 در سرعت ۲۶۰ کیلومتر بر ساعت می‌تواند نیروی رو به پایین ۶۰۰ کیلوگرمی داشته باشد و از سرعت بالا می‌تواند با نیروی 2.0g ترمز کند.

2014 McLaren P1
2014 McLaren P1

دیسک‌های ترمز به صورت اختصاصی توسط شریک فرمول یک مک‌لارن، یعنی اکه‌بونو (Akebono) ساخته شده‌اند. دیسک‌ها توسط یک لایه سیلیکون کاربید پوشیده شده و دارای سطح نهایی آینه‌ای زیبا و صیقلی هستند. این دیسک‌ها با کالیپرهای مونو بلوک ۶ پیستونه در جلو و ۴ پیستونه در عقب همراه هستند که نیروی متوقف‌کننده زیادی را ایجاد می‌کنند و از جیغ‌های ترمزهای کربن‌سرامیکی خبری نیست. همچنین، سیستم ترمز به‌وسیله پدالی کنترل می‌شود که عملکرد آن خطی است؛ نه کاملاً نرم است و نه کاملاً سخت. از آن سیستم‌هایی که از نیروی ترمز برای شارژ باتری استفاده می‌کنند هم خبری نیست. به جای آن، موتور به عنوان ژنراتور برای شارژ باتری‌ها عمل می‌کند.

2014 McLaren P1 Interior
2014 McLaren P1 Interior

سیستم فرمان نیز هیچ‌گونه مشکلی را برای شما ایجاد نمی‌کند، این سیستم به صورت الکتروهیدرولیکی است که کنترل بسیار خوبی را در پیچ‌ها برای راننده فراهم می‌کند؛ انگار که مستقیماً از طرف مغز فرد کنترل شود. بهترین شرایطی که می‌توان از یک سیستم فرمان انتظار داشت.

در مورد کابین مک‌لارن P1 باید گفت که اگر به دنبال طراحی داخلی در سطح بوگاتی ویرون می‌گردید، باید به سراغ کمپانی دیگری بروید. با این حال، یه دسته از دکمه‌ها و ابزارها به همراه یک نمایشگر دیجیتالی بزرگ به جای عقربه‌ها خواهید داشت. این خودرو، دارای سیستم راهبری و صوتی است که پیدا کردن ابزارهای کنترل آن‌ها بسیار سخت است. صندلی‌های راحت مک‌لارن به صورت دستی تنظیم می‌شوند ولی در عین حال، خبری از گرم‌کن نیست.

کیفیت سواری خودرو به شکلی عجیب خوب است و سیستم تعلیق هیدروپنوماتیک بسیار مناسب بر روی آسفالت عمل می‌کند. با این حال، وضعیت سیستم تعلیق در حالت‌های مختلف رانندگی مانند نرمال و اسپورت متفاوت است. به عنوان در حالت «پیست» جذب نیرو در یک حالت حدّی قرار دارد؛ ولی با این حال، باز هم در مسیرهای ناهموار باز هم احساس بدی به شما دست نمی‌دهد.

2014 McLaren P1
2014 McLaren P1

مک‌لارن P1 یک سوپرماشین هیجان‌انگیز است که همیشه این موضع را به صاحبش یادآوری خواهد کرد. در ادامه مشخصات و نتایج تست این خودرو را مرور خواهیم کرد.

مشخصات:

  • نوع خودرو: موتور وسط، دیفرانسیل عقب، ۲ سرنشین، ۲ در کوپه.
  • قیمت مدل تست: ۱۱۵۰۰۰۰ دلار (فروخته شده)
  • پیشرانه: ۳/۸ لیتری V8 با دو توربوشارژر، DOHC 32-valve با قدرت ۷۲۷ اسب‌بخار و گشتاور ۷۲۰ نیوتن‌متر. موتور الکتریکی AC permanent-magnet با قدرت ۱۷۷ اسب‌بخار و گشتاور ۱۳۰/۱ نیوتن‌متر. قدرت مجموع: ۹۰۳ اسب‌بخار.
  • گیربکس: ۷ دنده اتوماتیک دوکلاجه با قابلیت شیفت دستی.

ابعاد:

  • فاصله دو محور چرخ‌ها: ۲/۶۷ متر.
  • طول ماشین: ۴/۵۹ متر.
  • عرض: ۱/۹۴ متر.
  • ارتفاع: ۱/۱۴ تا ۱/۱۹ متر.
  • وزن کلی: ۱۴۹۷ کیلوگرم.

تست‌های سرعت:

  • صفر تا ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت: ۲/۷ ثانیه.
  • صفر تا ۱۶۰/۹ کیلومتر بر ساعت: ۵/۱ ثانیه.
  • عبور از یک‌چهارم مایل: ۱۰ ثانیه با سرعت نهایی ۲۳۶/۵ کیلومتر بر ساعت.
  • سرعت نهایی: ۳۴۹/۲۳ کیلومتر بر ساعت.

مصرف سوخت:

  • تخمین سازمان حفاظت محیط زیست امریکا: ۱۴/۷ لیتر در شهر و ۱۱/۲ لیتر در بزرگراه در هر ۱۰۰ کیلومتر.

درباره نویسنده

تصویر پروفایل مسعود انیس حسینی

مسعود انیس حسینی، مترجم اخبار و مطالب در سایت پدال

108 دیدگاه

  1. VAHID JINPACHI
    سوابق: (860 دیدگاه) ,

    یه مطلب بی ربط…

    لکسس Is250 مدل 2014 وارد ایران شده…

    واقعا ماشین معرکه ای …

    250 میلیون…

    واقعا عالیه….

    پاسخ
    1. مسعود
      سوابق: (325 دیدگاه) ,

      آره منم توی سایت باما دیدیم
      خیلی عالیه…

      پاسخ
        1. Ahmad..F12
          سوابق: (2517 دیدگاه) ,

          نمیدونم چرا نمیتونم باهاش ارتباط برقرار کنم
          میدونم ماشین خیلی عالیه
          ولی 918 رو خیییلی بیشتر قبول دارم

        2. محسن.د
          سوابق: (1422 دیدگاه) ,

          سلام
          اصلا فکر نمیکردم نتیجه نظرسنجی، این بشه !

          البته نظر همه محترمه و فعلا قصد بحث نداریم 🙂

        3. carbonado aventador
          سوابق: (3637 دیدگاه) ,

          درود محسن جان
          این نتیجه ای که می بینی بیشتر به خاطر لج بازی بعضی افراد پدال هست!!!!!

        4. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
          سوابق: (6524 دیدگاه) ,

          درود .

          محسن داداش خودتی ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

          خیلی خوشحالم .

          من به جرأت میگم که این نظر سنجی ها زیاد درست نیست .

          چون همیشه اون ماشینی بیشترین لایک رو میگیره که مطلب

          در موردش هست . فقط زمانی عدالت برقرار میشه که جفت

          برند ها در کنار یکدیگر مقایسه میشوند و کاربر با

          اطلاعات کامل انتخاب میکنه .

          ولی خداییش جفتشون عالین .

          ولی پورشه از نظر تکنولوژی جای هیچ حرفی نذاشته .

        5. ahmad
          سوابق: (570 دیدگاه) ,

          فکر نکنم بشه یکی رو به دیگری ترجیح داد هر دو عالین ولی مسلما باید لافراری هم با این دو قیاس بشه که طرفدارای بیشتری داره

      1. مک میسل
        سوابق: (2631 دیدگاه) ,

        ماشین خوبیه لکسوس اگر بیاد

        پاسخ
        1. Ahmad..F12
          سوابق: (2517 دیدگاه) ,

          مک میسل تو پست قبلی(اونتادور) گاف دادی برو جمش کن فعلاً
          به فکر لکسوس نمیخواد باشی 🙂

        2. مک میسل
          سوابق: (2631 دیدگاه) ,

          با اجازتون اون نوشتم دلیلشو.شما هم درست صحبت کن اینجا چاله میدون نیست

        3. Ahmad..F12
          سوابق: (2517 دیدگاه) ,

          چرا جَو می‌دی؟ 🙂
          کاملاً لحنم دوستانه بود چاله میدون چیه 🙂 جنبه داشته باش

        4. carbonado aventador
          سوابق: (3637 دیدگاه) ,

          مک میسل جان ناراحت نشو!!!!!
          احمد جان با لحن شوخی گفت!!!!!!!!

        5. مک میسل
          سوابق: (2631 دیدگاه) ,

          ببخشید احمد جان من فکر میکردم جدی میگی:)

        6. Ahmad..F12
          سوابق: (2517 دیدگاه) ,

          نه بابا مریضم مگه!!!
          آقا ما عذر میخوایم شرمنده اگه ناراحت شدی

    2. slr722
      سوابق: (1351 دیدگاه) ,

      وزن اشتباه نوشتی…

      1395 کیلو گرم هستش…

      موتور P1 هم چنین تقویت شد… شده 740 + 176 : 916 اسب بخار…

      در ضمن هر روز 3 تا عدد تولید میشه…

      پاسخ
      1. carbonado aventador
        سوابق: (3637 دیدگاه) ,

        راستی قبلا گفته بودی ضریب درگ p1 چقدره!!حالا گوش کن!!!!
        p1 برابر 0.34
        آونتادور برابر 0.32
        f12 برابر 0.3
        وننو برابر 0.28

        پاسخ
        1. شایان
          سوابق: (4 دیدگاه) ,

          اونتادور توسط ضعیف تریم مدل مک لارن له میشه این که دیگه شاه مکلارن هست عزیز فعلا لامبو اسباب بازیاشو باید تولید کنه خیلی مونده تا به مکلارن برسه
          پورشه پورشه هم راه نندازین یکم اطلاعات تو سایت های خارجی نشون میده که پورشه یک دهم مکلارن نه رکورد داره نه توانایی رقابت.

    3. slr722
      سوابق: (1351 دیدگاه) ,

      مهم اینکه مثل لافراری توی پیست چرخش نمیشکنه…خخخخ

      پاسخ
      1. carbonado aventador
        سوابق: (3637 دیدگاه) ,

        پویا نوشته بود پیچ چرخش شل شده بود!!!!!
        مهم اینه که لافراری بر خلاف p1 که 211 اسب بخار قویتر از آونتادور هست به زور و با اختلاف 8 متر (0.6s) آونتادور رو نمی بره!!!!!
        هر وقت تونستید آونتادور رو به راحتی ببرید بد بیایید برای لافراری شاخ و شونه بکشید!!!!!!!

        پاسخ
        1. slr722
          سوابق: (1351 دیدگاه) ,

          هیشکی نمیگه ماست من ترشه…

          فیلمشو همه دیدن…

        2. carbonado aventador
          سوابق: (3637 دیدگاه) ,

          یه بنده خدایی به من اس داد و گفت چرا از فراری دشمن لامبورگینی حمایت می کنی!!!!!
          ولی همتون به علاوه ی اون اقا بدونید که سگ ایتالیایی ها شرف داره به مکلارن!!!!!!!

        3. صادق
          سوابق: (2130 دیدگاه) ,

          چرا به داش کربونادو دیس میدید، حرف حق، زور داره؟؟

          پویا جان، به 2 دلیل شل شدن چرخ لافراری ایراد نداره

          1- اشکال فنی نبوده (داداش کربونادو اشاره کرد، به خاطر شل بودن پیچ بوده)

          2-توی تست این ماشین اتفاق افتاده، که طبیعیه، چون تست یه خودرو برای رفع عیبه، اگه دست مشتری اینجوری شد، اونوقت شما درست میگی

        4. carbonado aventador
          سوابق: (3637 دیدگاه) ,

          خیلی ممنون!!!
          نوشته بود طرف پیچ رو کاملا محکم نکرده بود!!!!
          بعدش چرخش در نرفت که بگیم وضعش خراب بوده باشه!!!
          تازشم فقط بالانسش به هم خورد که بعدش راننده داشت با همون چرخ راه می رفت!!!!!!!!

    4. slr722
      سوابق: (1351 دیدگاه) ,

      مترجم محترم…اقای انیس…

      یک چهارم مایل هم تو 9.8 تموم میکنه…

      پاسخ
      1. carbonado aventador
        سوابق: (3637 دیدگاه) ,

        مهم اینه که به لافراری(9.5)نمی رسید!!!!

        پاسخ
        1. مک میسل
          سوابق: (2631 دیدگاه) ,

          کربونادو جان لافراری در تاپ گیر جدیدش100 تارو9.6زده ها نه9.5

        2. مک میسل
          سوابق: (2631 دیدگاه) ,

          ببخشید میگم تاپ گیر……توی درگ جدیدش که با رونتون(لامبو)کرده9.7رو زده نه9.5….
          ببخشیدم گفتم100تا هم اشتباهه یک چهارم مایل رو

        3. مک میسل
          سوابق: (2631 دیدگاه) ,

          ازپدال خواهش میکنم اون کامنت2تا بالایی منو حذف کنه همه چیشو اشتباه نوشتم.الان ساعت10 از باشگاه هم اومدم امروزم سنگین کار کردیم منگ منگم!

        4. مک میسل
          سوابق: (2631 دیدگاه) ,

          منظورم کامنت اولی از بالاست پدال جان نه هردوتاشو

        5. carbonado aventador
          سوابق: (3637 دیدگاه) ,

          از ضعیف کشی بدم میاد!!!!!!!!!!!
          لافراری کجا ریونتون کجا!!!!!!!!!!

        6. مک میسل
          سوابق: (2631 دیدگاه) ,

          ضعیف کشی؟؟؟؟؟؟؟؟ اره یجوری هم ضعیف کشیه.:)

        7. carbonado aventador
          سوابق: (3637 دیدگاه) ,

          وای به حال هایپر کارها اون روزی که لامبورگینی سستو المنتو هیبریدی بیاد!!!!!!!
          0-100 برابر 2.0s

      2. Zonda R
        سوابق: (1591 دیدگاه) ,

        @.F
        P1
        وحشتناکه
        بسیار زیبا
        هیولای مکلارن
        خصوصیاتشم که حرفی توش نیست
        اگه هر روز ماشینایی مثل
        P1
        لافراری
        918
        تولید بشه هم کمه
        لذت بی همتا

        پاسخ
      3. sina
        سوابق: (16 دیدگاه) ,

        توربوsتو2.7ثانیه100تا رو میزنه؟فکر کنم اشتباه شده.به زورgtrرو میگیره.

        پاسخ
    5. خودروي ملي ,انحصار ملي
      سوابق: (166 دیدگاه) ,

      لابد منطق وارد كننده محترم اين بوده.. جون مدلشls 250 هستش اين رو به فال نيك ميكيريم و قيمتش ميزنيم250 تومن.. بزن دست قشنكرو بخاطر اين همه نبوغ

      پاسخ
    6. نیما
      سوابق: (250 دیدگاه) ,

      داداش به جای is خوب میریم بی ام و سری 328i میگیریم . از 250 شروع میشه . تازه کیت m میبندی عین عروسک میشه !! is تو شتاب به گردش نمیرسه . 😉

      پاسخ
    1. carbonado aventador
      سوابق: (3637 دیدگاه) ,

      ولی خودرو هایی مثل p1 و لافراری برای سبک کردن هرچه بیشتر ماشین از امکانات و راحتی اش کم کرده اند درحالی که خودرویی مثل 918 از بهترین و شکیل ترین مواد در ساخت داخل خودرو استفاده کرده!!!!!

      پاسخ
      1. Ahmad..F12
        سوابق: (2517 دیدگاه) ,

        همینه کربونادو!!! 😉
        918 کلاً چیزه دیگه‌ست
        میدونی که…

        پاسخ
      2. مک میسل
        سوابق: (2631 دیدگاه) ,

        اره کربونادو جان ولی تا اونجا که میدونم لافراری امکانات خوبی داره که؟

        پاسخ
      3. مک میسل
        سوابق: (2631 دیدگاه) ,

        درضمن اونایی که به کربونادو جان دیس دادن.ایشون کاملا حرف منطقی زده.بجای دیس دادن با ایشون یه بحث دوستانه بکنید عوض اینکه دیس بدید…..یه عده بی سوادن دیگه کربونادو جان نمیدونیم چیکار کنیمشون…….

        پاسخ
        1. carbonado aventador
          سوابق: (3637 دیدگاه) ,

          مک میسل جان من دقیقا می دونم کی به من دیس داده!!!!
          منم می تونم به خودم 6 تا لایک بدم ولی ترجیح می دم اینکارو نکنم!!!!!!

        2. مک میسل
          سوابق: (2631 دیدگاه) ,

          کی؟راستشو بگو همین الان نفلش کنم؟؟؟؟؟؟؟منم به کامنتام لایک نمیزنم هیچوقت

        3. Ahmad..F12
          سوابق: (2517 دیدگاه) ,

          مک میسل جان کربونادو جان بس کنید ارزش نداره
          باز مثل داستان زیگما تفاق میوفته…

        4. carbonado aventador
          سوابق: (3637 دیدگاه) ,

          نه!رفیقمه!!!!!
          هزارتا دیس هم بده من بازم حق ندارم بگم چرا دیس می دی!!!!!!!!!

        5. مک میسل
          سوابق: (2631 دیدگاه) ,

          احمد جان با کربونادو شوخی کردما…….زیگما هم (…) میکنه به همه دیس میده…….خودش میگه که معیار لایکو دیسلایک نیست

        6. مک میسل
          سوابق: (2631 دیدگاه) ,

          پدال اشتباه میکنه هم جدیدا سانسور میکنی؟

        7. مک میسل
          سوابق: (2631 دیدگاه) ,

          احمد جان با کربونادو شوخی کردما…….زیگما هم اشتباه میکنه اگر به همه دیس میده…….خودش میگه که معیار لایکو دیسلایک نیست.جان من خودش میگه!

        8. مک میسل
          سوابق: (2631 دیدگاه) ,

          تاکید میکنم گفتم اگرررررررررررررررررر.نگفتم زیگما حتما اینکارو میکنه هر کسی اشتباه میکنه دیس میده.ما اینجا با هم رفیقیم……..راستی
          1—–2—–3
          ما همه با هم رفیقیم.ما همه با هم رفیقیم. ما همه با هم رفیقیم……………………
          راستی به اقای زیگما هم خواستم بگم اگر این مطلبو میخونه.
          من رسما از ایشون به خاطر چند وقت پیش که یه ذره رابطمون با هم بد شد…..عذر خواهی میکنم.امیدوارم منو ببخشه……در رابطه با همون مطلب کشنده امریکایی

        9. Ahmad..F12
          سوابق: (2517 دیدگاه) ,

          من که یه مطلب گذاشتم پدال مخصوص زیگما…
          فقط نمیدونم چرا آپ نمیکنه پدال

        10. Zonda R
          سوابق: (1591 دیدگاه) ,

          @.F
          مک میسل عزیز
          چکار کنیمشون؟!؟!!
          نظر شخصیشونه
          و
          ازادی بیان عقیدشون
          البته من نه دیس دادم نه لایک

      4. reza
        سوابق: (72 دیدگاه) ,

        حرف حق ماشالاه چقدر دیسلایک داره

        پاسخ
    2. Ahmad..F12
      سوابق: (2517 دیدگاه) ,

      آره واقعاً خوشگله ولی قبلاً هم گفتم خیلی قد و قوارش کوچولوئه
      کافیه تو اتوبان فیلمشو ببینید
      مثله ماشین کوکی میمونه
      باید با حفظ همین شکل در ابعاد 918 می‌بود

      پاسخ
  2. bardia
    سوابق: (178 دیدگاه) ,

    از جلووی ماشین خیلی خوشم میاد ولی بازم ابهت لافراری رو نداره

    پاسخ
  3. محمد
    سوابق: (30 دیدگاه) ,

    خودروی فرمول یک از خودِ مک‌لارن نیز تنها در ۹۰ ثانیه به سرعت ۲۰ مایل بر ساعت (۳۲/۱۹ کیلومتر بر ساعت) می‌رسد.
    یعنی چی؟

    پاسخ
    1. carbonado aventador
      سوابق: (3637 دیدگاه) ,

      فکر کنم منظورش اینه در 9 ثانیه به سرعت 200 مایل بر ساعت (320.19 کیلومتر بر ساعت) می رسه!!!!!!

      پاسخ
      1. carbonado aventador
        سوابق: (3637 دیدگاه) ,

        اونایی که به من دیس دادن برن یکی ضرب و تقسیم یاد بگیرن!!!!!
        200 مایل دقیقا میشه 320.19 کیلومتر!!!!!!

        پاسخ
        1. مک میسل
          سوابق: (2631 دیدگاه) ,

          اره 200مایل میشه دقیقا320.19.کربونادو جان من بهت لایک دادم.

        2. صادق
          سوابق: (2130 دیدگاه) ,

          کربونادو جان، حرص چیو میخوری؟؟

          حرص اینکه یکی حال نداره یه ضرب انجام بده؟؟؟

          داداش، از بعضیا چه توقع هایی داریا؟؟!

        3. carbonado aventador
          سوابق: (3637 دیدگاه) ,

          من اگه می خواستم حرص بخورم که تا الان سکته کرده بودم!!!!
          متاسفانه تو سایت پدال ارزش هر کامنت به تعداد لایک یا دیس لایک هستش!!!!!
          یعنی هر کدوم بیشتر باشه بقیه هم همونو می زنند!!!!
          یکی از خاصیت های عجیب ما ایرانی ها!!!!!

  4. Reza
    سوابق: (65 دیدگاه) ,

    واقعا عجب موشکیه!!!!!!!!!!!!!!!!!!یعنی واقعا اون یارو جامپر سوئدی می تونه از این پر سرعت ترین موشک بپره؟!

    پاسخ
  5. محمد
    سوابق: (30 دیدگاه) ,

    اگه بیاد ایران(صد سال) مانیتور فابریک رو برمیدارن و ب جاش چینی میزارن

    ههههه

    پاسخ
  6. Ahmad..F12
    سوابق: (2517 دیدگاه) ,

    انیس جان ممنون بابت مطلب زیباتون

    پاسخ
    1. مک میسل
      سوابق: (2631 دیدگاه) ,

      منم تشکر میکنم از اقای انیس حسینی.واقعا برای پدال زحمت زیادی میکشن

      پاسخ
      1. carbonado aventador
        سوابق: (3637 دیدگاه) ,

        انیس جان دستت درد نکنه!!!!!

        پاسخ
      2. حسين
        سوابق: (1169 دیدگاه) ,

        مك ميسل جان
        از همه معذرت ميخوام كه مطلب بي ربط ميگم. مك ميسل جان توي پست لكسوس كه شاهين راجع به كثرت مدل هاي بنز و ب ام و گفت من ازت پرسيدم كه بحران پژو جيه؟ جواب ندادي. اگه مقدوره، اونجا يا اينجا جواب بده. ممنون

        پاسخ
        1. مک میسل
          سوابق: (2631 دیدگاه) ,

          حسین جان سلام.بحران پژو رو دیگه همه میشناسن.شما نمیشناسی؟بحران پژو از سال2010 که پژو از بازار ایران بیرون اومد شروع شد.از همون موقعی که جنرال موتورز باهاش همکاریشو شروع کرد. پژو در قدم اول،برای اینکه خسارت هاشو جبران کنه،هم کیفیت ماشیناشو اورد پایین هم 2000 تا از کارکنانشو اخراج کرد.روز های سخت پژو شروع شد تا اواخر سال2013.در اوایل سال2014 پژو به فکر خوب اما بی اینده افتاد……..دونه دونه سهامشو فروخت……الان پژو با فروختن 30% از سهامش دوباره جون گرفته….از0شروع کرده و الان مدل های خوب و با کیفیتی میزنه…اما هنوز شاهد ضرر پژو هستیم چون که مردم دیگه بهش بی اعتماد شدن.البته ضرر که نه.سودی هم نداره…
          ولی پژو به نظر من اگر در مسابقات داکار خودشو نشون بده میتونه کمی از مشتریاشو به سوی خودش جذب کنه.
          امیدوارم متوجه شده باشی حسین جان.
          من هم به خاطر اون گفتم که بنز و بی ام و دچار بحران بدی مثل پژو شن…..البته پژو با خط زدن بازار ولی بنز و بی ام و از مدل های زیاد.

        2. حسين
          سوابق: (1169 دیدگاه) ,

          درود. مك ميسل جان ممنون. آره اين بحرانو تا حدودي ميشناختم اما ربطشو با بنز و ب ام و نميفهميدم. بابت توضيحات كاملت ممنون

        3. مک میسل
          سوابق: (2631 دیدگاه) ,

          مخلیصیم داداش حسین

  7. مهدی ف
    سوابق: (175 دیدگاه) ,

    این ماشین به قیمت بیش از یک میلیون دلاریش نم ارزه یا نمی ارزیده

    پاسخ
  8. وحید
    سوابق: (402 دیدگاه) ,

    سلام. یه نیسان gtr گودزیلا یا اصلا فابریکش با 100هزار دلار قیمت از این خیلی بهتره نقطه سر خط

    پاسخ
    1. carbonado aventador
      سوابق: (3637 دیدگاه) ,

      اونی که تو نیسان رانندگی می کنه آرزوش اینه که سوار مکلارن p1 بشه!!!!!
      نقطه سر خط

      پاسخ
      1. مک میسل
        سوابق: (2631 دیدگاه) ,

        من حرف کربونادو رو تایید میکنم و بهش اضافه میکنم که:نیسان ابی با جی تی ار همجنس بوده…….حالا نیسان بخرید…..
        نقطه سر خططططططططططططططططططططططططططططططططططططططططط

        پاسخ
        1. carbonado aventador
          سوابق: (3637 دیدگاه) ,

          مشکلی داری؟؟؟؟؟؟؟

        2. وحید
          سوابق: (402 دیدگاه) ,

          آقا من نیسان سوارم ماکسیما مورانو تیانا آزرا گرنجور و کمری هم داشتم. فقد نیسان نقطه سر خط ضمنا کلیپ درگم با جنسیس کوپه و ماکسیما و جندتا دیگه هم تو سایت آپارات دارم این سری نقطه سر خط

  9. Just germany...
    سوابق: (264 دیدگاه) ,

    ماشین خوشگلیه به خصوص جلوش اما اگه من یه میلیون داشتم یه پورشه 918 میگرفتم تمامممم!!!!
    در ضمن مقایسه این با gtr اشتباهه هرر چیزی باید با کلاس خودش مقایسه بشه این کجا و اون کجا.نیسان اندازه قیمت خودش خوبه نه در اندازه ای مث یه مکلارن….!!!

    پاسخ
    1. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
      سوابق: (6524 دیدگاه) ,

      درود .

      1000000000000000 بار این مطلبو گفتیم ، اما کو گوش شنوا .

      پاسخ
      1. Ahmad..F12
        سوابق: (2517 دیدگاه) ,

        آخ گفتی میلاد
        من نمیدونم چرا واقعاً بعضی ها همه خودرو هارو به یه چشم نگاه میکنن؟؟؟ میگن این ماشینه!!!!!!

        پاسخ
      2. Ahmad..F12
        سوابق: (2517 دیدگاه) ,

        و اینکه میگم خوب شد جی تی آر هم بود نه؟؟؟؟؟
        بابا یه ذره سطح بالا نگاه کنین خب ناسلامتی تو سایت خودرو دارین نظر میدین

        خب اگه جی تی آر هم خوب باشه که هست، این بدبخت هم با همون 3800cc که جی تی آر هست داره بیش از 700 اسب تولید میکنه که!!!!!!
        جدای اینکه اون تو کلاس دیگه ای قرار داره!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

        پاسخ
      3. Ahmad..F12
        سوابق: (2517 دیدگاه) ,

        مثل دخترا که هیچی از ماشین متوجه نمیشن ولی تا یه ماشین خوش رنگ و لعاب میبینن میگن همین عالیه
        فقط میگن رنگش صورتیه دیگه!!!! پس همین خوبه!!!!

        پاسخ
      4. Ahmad..F12
        سوابق: (2517 دیدگاه) ,

        میلاد؟
        باز الان یکی میاد میگه من اینو نمیخوام فقط نیسان جی تی آر..
        D:

        پاسخ
        1. carbonado aventador
          سوابق: (3637 دیدگاه) ,

          نیسان زورش نمی رسه که مدل بالا ی 700 اسب بخار تولید کنه!!!!
          تکنولوژی اش رو نداره!!!!!
          به قول معروف:
          (((یه دوازده سیلندر ساز می تونه موتور 4 سیلندر تولید کنه ولی اونی که 4 سیلندر می سازه نمی تونه دوازده سیلندر تولید کنه)))

        2. Ahmad..F12
          سوابق: (2517 دیدگاه) ,

          کربوووووو 🙂
          از حرفام قوت گرفتی هاااا 🙂
          ما که حسود نیستیم
          ایشالا تولید کنه 😉
          ها؟؟؟

        3. carbonado aventador
          سوابق: (3637 دیدگاه) ,

          اگر بین نیسان-لکسوز یه همکاری به وجود بیاد می توانند ماشینی در سطح 650s یا آونتادور یا f12 تولید کنند!!!!
          لکسوز تکنولوژی موتور و بدنه داره و نیسان تکنولوژی گیریبکس و سیستم متحرکه!!!!!!!!

        4. وحید
          سوابق: (402 دیدگاه) ,

          نیسان میتونه رو جی تی آر موتور 8سیلندر پاترولو نصب کنه رو اونم یه توربو دوقلو بیاد اما اینکه این کارو نمیکنه بخاطر استراتژی شرکته که میخوان با حداقل یه غول بسازن نه اینکه مثل هیوندای تا کم میاره اعلام میکنه جنسیس کوپه رو از سال 2016 به بعد با موتور 4500 سی سی عرضه میکنه

    2. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
      سوابق: (6524 دیدگاه) ,

      درود .

      قبول دارم احمد جان . دیگه همینه دیگه .

      پاسخ
    1. مک میسل
      سوابق: (2631 دیدگاه) ,

      احمد گفتا…….الان دوباره یکی دیگه میاد و میگه نیسان جی تی ار

      پاسخ
  10. کوشا
    سوابق: (58 دیدگاه) ,

    جانم 911. 2.6!!!
    یک..دو..سه… هی داری صد کیلومتر برساعت میری!
    – ببخشید حواسم نبود 911 هستش 😀

    پاسخ
    1. carbonado aventador
      سوابق: (3637 دیدگاه) ,

      0-96 کیلومترش 2.6 بوده!!!!!
      0-100 همون 2.9 خودمون می شه!!!!!

      پاسخ
      1. Ahmad..F12
        سوابق: (2517 دیدگاه) ,

        ولى 918 ظرف 2.6 ثانيه 100 رو رد ميكنه
        اين است قدرت 918
        تازه با حدود 30 اسب كمتر از p1

        پاسخ
        1. carbonado aventador
          سوابق: (3637 دیدگاه) ,

          البته یه درگ دیدم بین 918 و 911 که تو 0-100 عقب افتاد با اینکه خوب لانچ کرد!!!!!!

      2. کوشا
        سوابق: (58 دیدگاه) ,

        بازم زیر سه میشه!
        خیلی توپه این 911

        پاسخ
  11. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
    سوابق: (6524 دیدگاه) ,

    درود .

    خداییش که من نمیتونم از ظاهر مک لارن پی وان ایراد بگیرم . حتی اگر ازش

    خوشت نیاد ، باید یدونه ازش بگیری بذاری گوشه خونه ، فقط نگاهش کنی .

    من که سیر نمیشم .

    من به عقب اون یکی کدل مکلارن نمره ی 0 رو میدم . ولی به این 100 .

    عاشق این مکلارن هستم . پویا بهت تبریک میگم بابت انتخاب خوبت .

    پاسخ
  12. رامتین
    سوابق: (733 دیدگاه) ,

    واقعا از حرف بعضی از بچه ها شاخ در میارم. میفرمایند لکسوس is250 وارد بازار شده در حالیکه 1 ماهه که داخل ایران شده و حتی پیش فروش هم شده و الان در نوبت دومش، تخفیف 14 تومنی نسبت به قبل قائل شدند.
    لطفا بروز باشید.

    پاسخ
  13. امید
    سوابق: (1324 دیدگاه) ,

    من با این پول میرم بوگاتی ویرون میخرم قیمتش الکی بالاست

    پاسخ
    1. شایان
      سوابق: (4 دیدگاه) ,

      بوگاتی تخم مرغی با رخ زشت و داغون وزن یه کامیون بالای 1000 اسب باز رو با این سوپر اسپرت مقایسه میکنی همون بهتر بوگاتی بری بگیری البته اگر پولش دستت اومد
      یه مشت تعطیل اینجا نظر میذارن
      ترجیح میدم تو یوتوب کنار 4 تا ماشین شناس نظر بدم تا اینجا گروه مافیایی فراری و لامبو پورشه یا هر ماشین تازه به دوران رسیده بشنوم
      برو یه هیستوری چک کن ببین مکلارن کجاست و فراری یا لامبورگینی یا پورشه کجاست؟
      حرفای غیر منطقی و بی پایه و اساس طرف چون یه ماکسیما درپیت داره میاد میگه نیسان جی تی آر بهتر از مکلارن پی 1 خب با این طرز فکر باید فاتحه هرچی منطق رو خوند
      این مدل مکلارن اصلا جهت ثبت رکورد سرعت و شتاب نیوده و این در اومده به تازگی هم بوگاتی سوپر اسپرت رو قورت داده اونم با محدودیت سرعتش حالا تو حساب کن اگر محدودیتی نداشت چیکار میکرد فراری که چند سال پیش خودشو کشت تمام آپشن های FXX رو برداشت کلی سبکش کرد بازم مکلارن اف 1 با 392 کیلومتر در ساعت که بازم اون محدود شده له و لوردش کرد برید 4 تا نظر این خارجی های یوتوب رو بخونین یکم اطلاعات بالا بدین نه اینجا از دور بشینی نگاه کنی بگی حاجی لنگش کن.
      به کوری چشم فراری و لامبورگینی و پورشه 3 منفور بزرگ که اینجا باند مافیایی درست کردین مکلارن پی 1 جی تی آر مسابقه ای با شتاب زیر 2.5 ثانیه داره وارد میشه بدون محدودیت سرعت بالای 415 کیلومتر سرعت حالا شما بشین اینجا جوک بگو ما بخندیم.
      مک لارن ام پی 4 ضعیفترین مدل مکلارن داره فراری و لامبورگینی رو نصف میکنه این همه کلیپ این همه ویدئو این همه خبر بعد طرف اومده میگه پیچ های چرخ شل بوده راننده دیشب خوب نخوابیده یا دیشب با همسرش جر و بحث داشته خوب لانچ نکرده.

      پاسخ
  14. ASTON MARTin
    سوابق: (828 دیدگاه) ,

    متاسفانه ..::یک نیم میلیون::.. دلار قیمتشه 😐
    آونتادور مقرون به صرفه تره که … اگه بخوام اینقدر خرج کنم اصا بوگاتی رو ترجیح میدم!

    پاسخ
  15. enzo
    سوابق: (213 دیدگاه) ,

    این ماشین دیف عقبه قدرت واقعی شتابگیریش تو 0-200 و 0-300 مشخص میشه
    نه تو 0-100
    تو شتابگیری بالای 100 مایل 918 رو شکست میده

    پاسخ
  16. محمد
    سوابق: (30 دیدگاه) ,

    شکل و شمایل زیبایی داره ولی نمیدونم چرا بعضی از دوستان هنوز 918 رو دوست دارن.مک لارن این بار عالی بوده..

    پاسخ
    1. Hessam
      سوابق: (3 دیدگاه) ,

      عقب موندگی تکنولوژی تو ایران بیداد میکنه دیگه که 918 یا هر اسباب بازی دیگه ای رو با مکلارن مقایسه میکنن
      اول فکر میکردم کمپانی های ایران عقب موندگی تکنولوژی دارن اما بعد دیدم در و تخته با هم جوره با این نظرات مسخره
      محمد جان کجا مکلارن بد عمل کرده که این بار عالی بوده؟
      رو اف 1 بد بود که تا 15-20 سال سریعترین خودرو جهان بود؟ اون موقع فراری یا لامبورگینی کجا بودن؟ آخرت سوپر اسپرتشون انزو بود لامبورگینی هم که ول میچرخید انزو با نهایت اسپید 335 کیلومتر کجا و مکلارن اف 1 محدود شده روی 390 کیلومتر؟

      پاسخ
  17. سامان
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    این ماشین فوق العاده است. در پیچ جاده خیلی بهتر از 918 عمل می کنه.

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.