بررسی مک‌لارن 570GT مدل 2016
بررسی مک‌لارن 570GT مدل 2016

بررسی مک‌لارن 570GT مدل 2016

نام GT احتمالاً یکی از معمول‌ترین نشان‌هایی است که به بخش پشتی خودروها می‌چسبد. شرکت‌ها فکر می‌کنند که اضافه کردن این حروف به یکی از مدل‌های خاص خود باعث می‌شود تا فوراً خودروی موردنظر تغییر وضعیت داده و از مدلی کلافه کننده به یک گرند تور بدل گردد.

McLaren 570GT 2016
McLaren 570GT 2016

مک لارن با تولید مدل 570GT تعداد مدل‌های اسپورت خود را به سه عدد گسترش داده است؛ اما در این مورد تنها شاهد چسباندن حروف GT به خودرویی که وجود داشته نیستیم چراکه موضوع فرق می‌کند. این خودرو به آسانی یکی از بهترین مدل‌هایی است که مک لارن ساخته و بی‌شک بهترین خودروی اسپورت همه‌کاره‌ای است که تا به امروز دیده‌ایم.

McLaren 570GT 2016
McLaren 570GT 2016

اولین بار که پشت فرمان 570GT قرار گرفتیم این خودرو واقعاً ما را تحت تأثیر قرار داد اما هم‌اکنون زمان بیشتری در اختیار داریم و البته باز هم حس قبلی ما را تأیید کرده است. اساساً مک لارن مدل فوق‌العاده‌ی 570S را مبنا انتخاب کرده و با ایجاد تغییراتی آن را به مدلی بدل کرده و که متمدن‌تر و آرام‌تر بوده و می‌تواند بدون استفاده از پیشرانه‌ای کوچک‌تر و صندلی‌های بیشتر کار خود را انجام دهد.

McLaren 570GT 2016
در نگاهی سریع 570GT شبیه 570S است اما برخی تفاوت‌های چشمگیر بین این دو به چشم می‌خورد. مدل 570GT دارای سقفی جدید است که بخش اکثر آن از شیشه تشکیل شده و بنابراین نور بیشتری به کابین می‌رسد.

McLaren 570GT 2016
پیشرانه‌ی بکار رفته زیر پوشش چرمی قرار گرفته و به خوبی ایزوله شده است. فضای محفظه بار این خودرو 350 لیتر بوده که نسبت به حجم 220 لیتری مدل 570S بیشتر است. این میزان فضا از محفظه بار فورد فوکوس هاچبک بیشتر است.

McLaren 570GT 2016
داخل مدل GT شاهد ایزوله‌ی بهتر، صندلی‌های الکتریکی گرم شونده با حافظه هستیم. همچنین سیستم ساکت‌تری به‌صورت استاندارد قرار داده شده و سیستم تعلیق نیز نرم‌تر است.

McLaren 570GT 2016
سفتی فنرها در جلو 15 و در عقب 10 درصد کاهش یافته است. همچنین پاسخ فرمان نیز کمی بهتر شده است. همه‌ی این بهینه‌سازی‌ها و تغییرات باعث شده‌اند تا تجربه‌ی رانندگی بسیار متفاوتی به وجود آید. وجود سیستم تعلیق نرم‌تر سریعاً قابل تشخیص است و هنگام عبور از دست‌اندازها و ناهمواری آرامش بیشتری وجود دارد.

McLaren 570GT 2016
در بزرگراه‌ها نیز سروصدای کمتری از 570GT به گوش می‌رسد؛ اما زمانی که می‌خواهید به آسفالت حمله کنید تمامی اعمال خودرو مثل توقف، حرکت و صدا شبیه دیگر مک لارن ها می‌شود. درحالی‌که فرمان خودرو کمی کندتر از 570S است کمی تفاوت وجود دارد. فرمان بازخورد خوبی داشته و سرزنده احساس می‌شود و سریعاً به دستورات راننده واکنش نشان می‌دهد. تنها تفاوت واقعی این است که در هنگام عبور از پیچ‌ها GT تمایل بیشتری به بیش فرمانی دارد.

McLaren 570GT 2016
با فشار دکمه‌ی استارت پیشرانه‌ی 8 سیلندر 3.8 لیتری توئین توربوی GT از خواب برمی‌خیزد. شتاب گیری خودرو به لطف قدرت 562 اسب بخاری عالی بوده و تعویض دنده‌های پدال شیفترها نیز دل‌چسب است. گیربکس خودرو به اندازه‌ی مدل S ترونیک آئودی یا PDK پورشه سریع نیست.

McLaren 570GT 2016
این خودرو تنها دو دهم ثانیه کندتر از مدل S است. 570GT در 3.3 ثانیه از حالت سکون به سرعت 96 کیلومتر در ساعت می‌رسد و البته سقف سرعت آن همان 328 کیلومتر در ساعت مدل S است. کندتر بودن این خودرو به علت سنگین‌تر بودن آن (37 کیلوگرم) است اما این حداقل اضافه‌وزن برای GT است و در شرایط واقعی این خودرو همانند S عمل می‌کند.

McLaren 570GT 2016
علیرغم تجمل بیشتر اساساً کابین خودرو همان کابین 570S است. این طراحی برای خودروهای اسپورت مدرن واقعاً عالی بوده و البته تفاوت‌های بیشتری با فراری 488 و کاربردی بودن پورشه 911 توربو دارد. موقعیت رانندگی خودرو پایین است اما هنوز هم میزان دید راننده خوب بوده و GT برای رانندگی روزمره خودرویی راحت به شمار می‌رود.

mclaren-570gt-2016-15
همین موضوع درباره‌ی سیستم اطلاعات سرگرمی مک لارن صادق نیست. وظایف ساده‌ای چون تعیین مقصد در سیستم ناوبری به‌صورت عجیب‌وغریب و سردرگم کننده صورت می‌پذیرد؛ اما برای چنین خودروی اسپورت، این مسائل کم‌رنگ هستند.


درحالی‌که دیدن تغییرات مدل GT نسبت به مدل S امری سخت است اما مک لارن تجربه‌ی رانندگی متفاوتی را ایجاد کرده است. مک لارن خودرویی ساخته که هیچ‌یک از جذابیت‌ها و هیجانات خود را از دست نداده است.


این خودرو یک 570S ساده با نشان GT در عقب نیست. بدنه‌ی دو مدل با یکدیگر تقریباً یکسان است اما به منظور ارائه‌ی تجربه‌ی رانندگی متفاوت روی مدل GT کار زیادی انجام شده است. مک لارن مهارت واقعی خود را در ساخت چنین خودرویی نشان داده است. این خودرو بهترین مدل ساخت مک لارن است که روی جاده تمرکز داشته و واقعاً ما را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

مشخصات مک لارن 570GT

قیمت: 187 هزار دلار
پیشرانه: 8 سیلندر 3.8 لیتری توئین توربو
قدرت/گشتاور: 562 اسب بخار/600 نیوتون متر
گیربکس: 7 سرعته ی دوکلاچه اتوماتیک، دیفرانسیل عقب
شتاب صفر تا 96 کیلومتر در ساعت: 3.3 ثانیه
حداکثر سرعت: 328 کیلومتر در ساعت
مصرف سوخت: 10.7 لیتر در هر صد کیلومتر

منبع: autoexpress

درباره نویسنده

تصویر پروفایل شاهین احمدزاده

شاهین احمدزاده، نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو

70 دیدگاه

  1. ٤٠٥
    سوابق: (3 دیدگاه) ,

    بیرونش خیلی خوشگلتر از داخلشه کاش یکم بیشتر رو فانتزی کردن سینه کار میکرد😐

    پاسخ
  2. دانیال
    سوابق: (64 دیدگاه) ,

    خیلی زیباست.رقباش آءودی R8 و پورش 911 اگر از نظر پرفورمنس هم سر تر باشن از نظر زیبایی فکر نکم

    پاسخ
      1. RS-28
        سوابق: (4441 دیدگاه) ,

        چرا گرون؟؟؟؟؟؟
        نسبت به چه خودرویی؟؟؟؟؟

        پاسخ
        1. reza
          سوابق: (59 دیدگاه) ,

          نسبت به پورش 911 توربو اس- ایودی r8-فراری 488 gtb

    1. Monster.ALM
      سوابق: (398 دیدگاه) ,

      اتفاقا قیمت گذاری مکلارن با توجه به این برند خاصی هست از بقیه رقبا منصفانه تر هست مثلا چرا باید قیمت لافراری از پی وان 300 هزار دلار بالاتر باشه?چرا باید 385 هزار دلار از پورشه 918 گرونتر باشه? توی تمام تست هایی که انجام شد هیچوقت لافراری پیروز نشد و همیشه از سه خودرو رتبه سه رو دریافت کرد…و همیشه رتبه یک و دو بین پورشه و مکلارن تغییر کرد.ینی یا مکلارن برنده بود یا پورشه

      پاسخ
      1. Bavaria
        سوابق: (258 دیدگاه) ,

        بخاطر اینکه لافراری دوازده سیلندره،و با وجود اینکه دوازده سیلندره باز حدود صد کیلوگرم از p1 سبکتره،فیبرکربن بیشتری تووش استفاده شده
        و البته همونطور ک قبلا گفتم در آینده خودروی باارزشتری خواهد بود

        پاسخ
        1. تصویر پروفایل اسطوره
          اسطوره
          سوابق: (3792 دیدگاه) ,

          باواریا لایک.💪💪💪
          لافراری با هیچ مدلی از هیچ شرکتی قابل قیاس نیست.
          نه لامبورگینی نه مکلارن نه پورشه نه بوگاتی.
          در آینده ارزش چند صد میلیون دلاری پبدا خواهد کرد.
          فراری اگر هر دستگاه از لافراری رو 10 میلیون دلار هم میفروخت بازم همشون فروخته میشدن.

      2. mohsen
        سوابق: (1 دیدگاه) ,

        خاص تر از فراری سراغ داری؟ اگه سراغ داری به فراری های کلاسیک و قیمت های کهکشانیشون توجه کنی کاملا به راه راست رستگار میشوی

        پاسخ
  3. Iman mclaren p1
    سوابق: (151 دیدگاه) ,

    از نظر کارایی که فوق العاده اس…
    ولی طراحیای مدلای مکلارن داره به سمت P1 میره و بنظرم این خوب نیست.
    اون طراحی فوق العاده خاص داره با نزدیک شدن طراحی این سوپرکارای درجه پایین تر مکلارن آسیب میبینه…
    اگه ماشینی خاصه نباید ماشینی رو شکلش پیدا کنی…
    وگرنه که از نظر زیبایی بنظرم فوق العاده زیباست…

    پاسخ
    1. تصویر پروفایل (پهلوان مک لارن)new great britain
      (پهلوان مک لارن)new great britain
      سوابق: (873 دیدگاه) ,

      ایمان اگه درست نگاه کنی از نمایه جلو شباهت چندانی نداره پی1 با این و همینطور عقب .
      فقط از کناره ها یکم شبیه.نباید انتظار داشت که مک لارن یهو یه تغییر بزرگ بده تو طراحیه ماشیناش.آروم آروم.نه یهو.اصلا اینطوری اصالتش زیره سوال میره.میشه عینه ماشین های آسیایی که هر دفعه یه شکل و قیافه ان.
      تو مدل p14 فکر کنم مک لارن قراره طراحیش خیلی متفاوت تر باشه با خودروهای قبلیش.
      برید و راضی باشین دوستان.

      پاسخ
    2. الف.ی
      سوابق: (129 دیدگاه) ,

      دوست عزیز در هر شرکتی همین رابطه وجود دارد.
      مثلا طراحی لافراری مستقیما روی جی تی سی 4 لوسو تاثیر گذاشته.یا مثلا اونتادور روی اوراکان یا ای ام جی جی تی آر روی مرسدس اس ال 65
      اسم این کار ایجاد اصالت خانوادگیه نه پایین آوردن ارزش ماشین مدل بالا
      البته قبول دارم که طراحی های مکلارن در پی1 و 650 اس خیلی شبیه هم هستند اما خوشبختانه در رندر هایی که پدال از کانسپت هاش منتشر کرده این نقیصه برطرف شده.

      پاسخ
  4. Monster_ALM
    سوابق: (398 دیدگاه) ,

    مکلارن پادشاه بی چون و چرا تکنولوژی ♥

    پاسخ
    1. RS-28
      سوابق: (4441 دیدگاه) ,

      دیگه اینجوری هم نیست
      خودروساز خوبی قبول دارم ولی پادشاه…

      پاسخ
        1. (ali (CHEVY NOVA
          سوابق: (1308 دیدگاه) ,

          این نظر یکی از کاربرا هستش
          ((لقب پادشاه فقط برازنده لامبورگینی هست))

        2. تصویر پروفایل (پهلوان مک لارن)new great britain
          (پهلوان مک لارن)new great britain
          سوابق: (873 دیدگاه) ,

          اگه بخوایم برای خودروسازها طبقه ی اجتماعی درست کنیم قطعا لامبورگینی جزء طبقه عوام خواد بود(پاسخ به تیکه مجید😜)
          و مک لارن هم پادشاه هستش فقط چنتا سرزمین کوچیک مونده برافتح کردنش.
          به علی نوا:
          بزار خوش باشه.مگه آرزو برای جوانان عیبه؟؟😉😉
          تو رده ی ماشین های مک لارن. اگه ماشینی بتونه تو اکثره درگ ها موفق باشه بحش میگن حاکم یا پادشاه.(پاسخ به بعضی دوستان که لقب پادشاه را برازنده ی مک لارن نمیدونن)

        3. تصویر پروفایل اسطوره
          اسطوره
          سوابق: (3792 دیدگاه) ,

          .
          این اعتقاد منه که لامبورگینی یکی از بهترین ماشین هاست.
          چون خصوصیاتی داره که متمایزش میکنه.
          دوستان طرفدار مکلارن این صفحه حضور دارن و من انتظار بازخورد مثبت ندارم.
          .
          .
          .
          بحث پادشاه و سرور و سالار و ..!! منو یاد دوران ابتدایی میندازه !!
          اون موقع همیشه با هم کلاسی هام دعوا و کتک کاری میکردم (البته چون هیکلم گندست 10 تا میزدم 5 تا میخوردم !!) و همیشه بحث داشتیم آخر هم بعد 5 سال به نتیجه نرسیدیم که کی سرور و پادشاه کیه !!

        4. تصویر پروفایل اسطوره
          اسطوره
          سوابق: (3792 دیدگاه) ,

          .
          Newgreatbitain
          عزیز دلم…
          اگر این تفکر که مکلارن پادشاهه و لامبورگینی عوام !! قلب شما رو شاد میکنه باشه.
          درست میگی…

          اگر دلت به یک king که تو اسم پروفایلت نوشتی خوشه جدا خوش به حالت… منم به دلخوشی هات احترام میذارم و قصدم شکستن دلت نیست !!
          من میخوام شما همیشه خوشحال باشی.

          این بحث پادشاه و ملکه ! رو تموم کنین که خنده دار شده دیگه.
          زیاد یاد دبستان وخاطراتش افتادم 😅😅😅

        5. Monster_ALM
          سوابق: (398 دیدگاه) ,

          (ali (CHEVY NOVA
          علی جان خیلی خوب اومدی اینو 😀 ارادت

        6. (ali (CHEVY NOVA
          سوابق: (1308 دیدگاه) ,

          فدات داداش گلم ((Monster_ALM))

    2. Monster_ALM
      سوابق: (398 دیدگاه) ,

      بخوایین نخوایین مکلارن پادشاهه و تراکتور ساز لامبورگینی چندین پله پایین تر.

      پاسخ
      1. تصویر پروفایل Carbonado Aventador
        Carbonado Aventador
        سوابق: (3638 دیدگاه) ,

        میخوای با یه مدل از تراکتور به نام سستو المنتو بیاییم خودتو و کل شرکت مکلارن رو شخم بزنیم برگردیم؟؟؟
        گاو ایتالیایی کجا و بومرنگ انگلیسی کجا!!!!
        ایتالیا>انگلیس

        پاسخ
        1. Monster_ALM
          سوابق: (398 دیدگاه) ,

          مکلارن با یه میان رده 675 ال تی تمام مدل های لامبورگینی رو شخم میزنه عزیزم

        2. Monster_ALM
          سوابق: (398 دیدگاه) ,

          در ضمن از هر نظر حساب کنی انگلستان > ایتالیا.
          من خودم عاشق ایتالیام مخصوصا تیم های باشگاهیش…
          ولی هر جوری حساب کنی قدرت…تکنولوژی…پزشکی…علمی…اعتبار…ارزش واحد پولی….صنعت…نظامی…هنری…و … انگلستان دو سه سرو گردن بالاتر از ایتالیاست.

        3. تصویر پروفایل (پهلوان مک لارن)new great britain
          (پهلوان مک لارن)new great britain
          سوابق: (873 دیدگاه) ,

          داداش اون طفل معصوم(سستو المنتو) که 570 اسب بخار بیشتر قدرت نداره!!!!!!!
          آخه دلت میاد با s650 675lt بندازیش؟؟؟؟؟؟😂
          باشه اصلا تو شتاب اولیه بهتر یه 50 متر بزار جلو بیوفته اما آخر پیست این طفل معصوم 100 متر عقب میوفته.تازه اونم از 570 s نه اون مدلایی که گفتم.
          نه داداش واقعا دلت میاد ضعیف کشی کنی؟؟؟؟؟😭😭

        4. Bavaria
          سوابق: (258 دیدگاه) ,

          به monster ALM
          جدا میگی انگلیس توو هنر از ایتالیا بالاتره یا شوخی بود؟!!!
          تا وقتی کمپانی مثل فراری توو ایتالیاست پرچمش بالاست
          درضمن من خودم هم مک رو دوست دارم هم فراری هم پورش،و اینا رغیب های کارکشته ی همن
          لامبو ی پله پایین تر

        5. Monster.ALM
          سوابق: (398 دیدگاه) ,

          دوست گلم bavaria جان از وقتی طرفدارای لامبورگینی شور یه چیز در اوردن و بدون هیچ اطلاعاتی میان یکسری حرفا میپرونن منم تصمیم گرفتم یکم با روح و روانشون با تیکه ها بازی کنم البته نه مثل اون ها تیکه های تو خالی.

        6. تصویر پروفایل (پهلوان مک لارن)new great britain
          (پهلوان مک لارن)new great britain
          سوابق: (873 دیدگاه) ,

          به باواریا:
          مانستر(علی) درست میگه.
          هنر که فقط نقاشی نیست.
          هنر اینه که بتونی خوب ماشین بسازی بتونی خوب فیلم بسازی بتونی خوب داستان بنویسی بتونی بازیگرایه خوبی داشته باشی بتونی خوب گیم بسازی و…………
          اگه بری مطالعه کنی میبنی بریتانیا از ایتالیا تو هنر هم خیلی جلوعه.
          اگرم خواستی تو این ضمینه ها با دلیل بهت توضیح میدم.

        7. Bavaria
          سوابق: (258 دیدگاه) ,

          حرفه شما درسته و قبول دارم
          من هنر ایتالیا رو در حال حاضر (چون عشق ماشینم) توو لافراری میبینم واسه همین اون حرف رو زدم
          بنظر خودم از لحاظ طراحی ماشین رو دستش نیومده
          با احترامی که برای مک لارن قائلم ولی لافراری برام با ارزشتره و مطمئنم در آینده هم از نظر کلاسیک بودن با ارزشتر از p1 میشه(یکی از بزرگترین دلایلش دوازززززده سیلندر تنفس طبیعی بودنشه که در خودرو های آینده نایاب میشه و تولیدش همین الان ی هنر هست)

        8. فقط انگلستان
          سوابق: (437 دیدگاه) ,

          قربون طرفدارای انگلیس برم که توهین تو کارشون نیست ایول.

        9. تصویر پروفایل اسطوره
          اسطوره
          سوابق: (3792 دیدگاه) ,

          .
          اینقدر بریتانیا بریتانیا کردی یاد قرارداد های دوره ی قاجار افتادم.
          ما رو عقب نگه داشتن خودشون پیشرفت کردن.
          از کی دفاع میکنی ؟
          از دنیای گیم بیا بیرون تو دنیای واقعی.
          ول کن استعمار پیر رو…

  5. تصویر پروفایل (پهلوان مک لارن)new great britain
    (پهلوان مک لارن)new great britain
    سوابق: (873 دیدگاه) ,

    این هفته اصلا ماله ما مک لارنی ها بود.
    تو عکسه سوم و پنجم واقعا چه رخی داره.
    تو عکسه سوم به آئروداینامیک دقت کنید.😝😝
    فقط تنها مشکلی که مک لارن داره به نظرم سیستم اطلاعات و سرگرمیشه.امیدوارم تو مدل p14 روش کار کنن.که البته بعید میدونم بتونن تغیرات بزرگی بدن.البته به قل نویسنده اصلا مهم نیست.
    البته آپشن هایی هم داره مثل سیستم صوتی با 12 اسپیکر -فیبرکربن اضافه-چرم باکیفیت وسقف الکتروکرومیک که باعث میشه تو روز نور کمتری به داخل بیاد و شبها شفاف باشه.و میشه درجه شفافیت شیشه رو هم تنظیم کرد. این است مک لارن.😝
    مک لارن همیشه جلوتر از خودت باش.
    ever ahead.😜

    پاسخ
    1. Monster_ALM
      سوابق: (398 دیدگاه) ,

      داداش گل چه میشه کرد هیولا همیشه هیولاست…فقط قدمتش بیشتر میشه…مکلارن داره مدام تجربیاتش بیشتر میشه و هر سال واسه رقبا خوف انگیز تر.

      پاسخ
  6. X5
    سوابق: (122 دیدگاه) ,

    بازهم قیافیه تکراری !!! یه p1 زده جو گیر شده کله ماشیناشو شبیهش کرده مثل این که فراری جلو لافراریو تو همه مدلاش کپی کنه

    پاسخ
    1. Monster_ALM
      سوابق: (398 دیدگاه) ,

      شما چرا گریه میکنی؟؟؟مگه بی ام دبلیو همه مدل هاش فرق دارن؟؟ به این نمیگن کپی میگن حفظ اصالت ….ایرنخودرو که نیست مکلارنه…اینو درک کن…پورشه همین روند رو داره ادامه میده… لامبورگینی همین صورت…اسباب بازی که نیست هرچی خواستی تولید کنی.

      پاسخ
      1. X5
        سوابق: (122 دیدگاه) ,

        وقتی این درسته که از اول ساختش اصالتشو از p1 بگیره نه این که mp4 12c به اون زیباییو تبدیل به این کرده شک نداشته باش اگه جلو mp4 12c تا الا نگه می داشتو بروز رسانی میکرد از این بهتر و زیباتر در میومد

        پاسخ
        1. Monster_ALM
          سوابق: (398 دیدگاه) ,

          توی ساخت سوپرکار ها نمیشه زیبایی و ارگنومی و بهترین آیرودینامیک رو در کنار هم داشت.

        2. تصویر پروفایل اسطوره
          اسطوره
          سوابق: (3792 دیدگاه) ,

          از خودت قانون وضع میکنی ؟؟
          کی گفته نمیشه ؟؟
          .
          پورشه و فراری و لامبورگینی به بهترین وجه این کارو کردن.

        3. Monster_ALM
          سوابق: (398 دیدگاه) ,

          البته اگر بخواییم با خیال پردازی های آقا مجید پیش بریم حتما میشه

        4. تصویر پروفایل اسطوره
          اسطوره
          سوابق: (3792 دیدگاه) ,

          نه دوست عزیز با خیال پردازی های خودت پیش برو.
          قوی تر از مال منه.

        5. Monster.ALM
          سوابق: (398 دیدگاه) ,

          شما مدرک صحبت هاتو بیار صحبت های منو میتونی سرچ کنی ولی من هیچکدوم از حرفاتو سرچ کردم به
          Error 404 not found
          برخورد کردم مثل قضیه ساختگی مضیقه مالی مکلارن هنوزم دارم سرچ میکنم پیداش نمیکنم نه سایت عربی نه انگلیسی نه فارسی نمیدونم از کجا اوردیش

        6. تصویر پروفایل اسطوره
          اسطوره
          سوابق: (3792 دیدگاه) ,

          از فکرم …
          از استنتاج…
          از روی هم ریختن چیزایی که تا حالا خوندم…
          از اینکه تولید سوپراسپرت بدون تولید ماشین در دسترس برای عامه ی مردم باعث رونق اقتصادی نمیشه.
          ______________________________________________________
          بعضی چیز ها باید فکر کنی و از مغزت استفاده کنی.
          اینترنت نمیخواد.
          وگرنه خدا به جای مغز تو کله ی همه ی آدم ها یک مودم نسل 4 میذاشت !!

        7. تصویر پروفایل اسطوره
          اسطوره
          سوابق: (3792 دیدگاه) ,

          .
          روی حرفی که زدم فکر کن ببین بازم به Error 404 not found میرسی یا نه …
          نتیجه رو همین جا اعلام کن 😜

        8. Monster_ALM
          سوابق: (398 دیدگاه) ,

          من مثل شما عدات ندارم رو هوا طبق تخیلم چیزی بپرونم.
          فقط اینو بگم ثروت مکلارن به واسه 3 مالکش انقدر بالاست که فقط برای چند طرح پژوهشیش چند صد میلیارد دلار هزینه کرده.
          انقدر سرمایه پیدا کرده بخش تولید انبوه مثل پورشه رو داره راه اندازی میکنه….و چیزای دیگه که میتونی سرچ کنی اونم نه تو سایت های ایرانی که کامنت چرت بذارن انعکاس بدیم….مطلب درست و حسابی

  7. احمد باقری
    سوابق: (4358 دیدگاه) ,

    همیشه مکلارن یکی از بهترین ها بوده، طراحی پر ابهت و زیبا(نمای جلو و عقب و استایل کلی)، تکنولوژی و …

    پاسخ
  8. GOD BLESS AMERICA
    سوابق: (556 دیدگاه) ,

    حیف پول :-[

    خدایا اینها رو ول کن من به یک کوروت مدل پایه با گیربکس دستی هم رازی هستم، اگه خواستی خیلی حال بدی با پکیجZ51 باشه.
    و اگه بازم اصرار داری دیگه تعارف رو بذاریم کنار صنعت خودروسازی جهان و صنایع مرتبط رو بهم بدی حله. O:-)

    پاسخ
  9. farshid omidfar
    سوابق: (9 دیدگاه) ,

    خدای این کلاس مثل همیشه فراری هستش همونطور که قبلا با 360 – اف 430 – 455 و حالا هم با 488 بزرگ این کلاس بوده

    پاسخ
  10. تصویر پروفایل ASA
    ASA
    سوابق: (177 دیدگاه) ,

    داره بام حرف میزنه
    چراغای عقبش داره دل میبره
    خدای من

    الهام گرفته از یه موجود دریایی فک کنم دلفین
    ظاهر زیبا و خندان
    باطنی خشن

    پاسخ
      1. تصویر پروفایل اسطوره
        اسطوره
        سوابق: (3792 دیدگاه) ,

        .
        قصدم اهانت نیست هااا.
        وقتی آرم لامبورگینی گاو هست مکلارن باید افتخار کنه که گاو دریایی باشه !!
        .
        .
        .
        .
        .
        منم بهش تبریک میگم.
        این هفته هم توسط BMW مورد عنایت قرار گرفت و سلطان گوشه چشمی بهش انداخت و بزرگترین افتخار تاریخ مکلارن نصیبش شد.

        هم توسط من به ( گاو ) لامبورگینی تشبیه شد که افتخاری هست بس بزرگ.

        پاسخ
        1. بنتلی
          سوابق: (1058 دیدگاه) ,

          داداش گلم دیگه داری زیاده روی میکنی…

        2. Monster_ALM
          سوابق: (398 دیدگاه) ,

          بنتلی جان بیخیال داداش.
          چیزی که مشخصه مکلارن کجا و تراکتور سازی ایتالیا کجا.
          از نظر قدرت هم حساب بکنی انگلستان کجا و ایتالیا کجا باز آلمان هم رده انگلیسه اما ایتالیا خیلی سطحش پایین تر از انگلیسه حتی جز کشور های درجه 1 اروپا نیست

      2. Monster.ALM
        سوابق: (398 دیدگاه) ,

        خوشبختانه توی پیج های معتبر اینستاگرام ایرانی و خارجی دارن بیشتر مکلارن رو معرفی میکنن ایرانیام دارن کم کم متوجه میشن مکلارن چی هست…و از حالت تک قطبی بی اطلاعاتی داریم نجات پیدا میکنیم

        پاسخ
        1. X5
          سوابق: (122 دیدگاه) ,

          تو خیال شما آره پیجهایی وجود داره که مکلارنو بهترین معرفی میکنن اصلا کل سایتهای دنیا مکلارنو به عنوان بهترین ماشین دنیا انتخاب کردن البته تو خیال شما اینو دیدم تراکتور سازیم که میگی اینجا کل کل استقلال پرسپولیس نیست که همچین حرفی میزنی البته شاید تو مکلارن سهام دارین که همچین لفظه بی سوادانه ای رو به کار میبرین یا شاید اینجارو با ورزشگاه اشتباه گرفتی!!
          راجبه mp4 بگم بله میشه بروز رسانیش کرد ولی تصور قوی میخواد که شما فاقدشی

        2. Monster.ALM
          سوابق: (398 دیدگاه) ,

          شاید شما سهامدار لامبورگینی باشی و اگر یه ذره اطلاعات داشتی تاریخچه لامبورگینی میخوندی متوجه میشدی تراکتورساز بوده و بنده به همون جهت تراکتور ساز صداش میکنم چون امثال شما با اطلاعات زیر صفر اینجا عرض اندام میکنین بلاخره باید یکی جواب شما ها رو بده تا بد عادت اینجا بوجود نیاد….چون یه مدت دوستان برند های دیگه که المانی نبودن و یا طرفدار لامبورگینی نبودن مورد تمسخر قرار گرفتن و تصمیم گرفتیم روال خودشون رو پیش ببریم…شما اگر خیلی فکر میکنی ادعا های من فیک و تخیلیه میتونی تشریف ببری سایت های خارجی هم دنبال کنین البته اگر سواد ترجمه رو داشته باشی که فکر نکنم داشته باشین…

        3. Monster_ALM
          سوابق: (398 دیدگاه) ,

          کسی که به اصالت میگه کپی انتظار بیش از اینم نمیشه ازش داشت

        4. تصویر پروفایل اسطوره
          اسطوره
          سوابق: (3792 دیدگاه) ,

          .Mobster ALM
          چه رویه ای چه حرفی چه کشکی ؟؟
          هر چی دوست داری بگو عزیزم.
          این سایت مال من و شماست.
          هر چی میخوای بگو.
          اینقدر بگو تا خسته شی.

        5. Monster_ALM
          سوابق: (398 دیدگاه) ,

          رویه ای که شما و دو سه نفر شروع کردین توهین به علایق بقیه و بت ساختن از علایقتون….
          آفرین سایت مال من و شماست ولی شما حق نداری به شخصی علنی توهین کنی(نمونش احمد باقری) در مطالب قبلی به دوست عزیزمون Great Britian و قبل تر از اون به دوست عزیزمون بنتلی و و و…
          الان متوجه شدین اگر قرار به بحث کل کل باشه خیلی چیزا داریم که روی اعصاب شما راه بریم کاری که شما دارین از خیلی وقت پیش انجام میدین….
          اگر بنا به خسته شدن باشه شما باید خسته شی چون من چندین سال پدال دنبال میکنم فقط 335 کامنت گذاشتم و شما 4000 و خرده ای…
          در ضمن عنوان این مطلب چیه؟
          در مورد مکلارن! پس طرفداراش حق دارن نظر بدن نه اینکه بیاییم زیر تک تک نظرات بقیه به مسخره کردن بپردازیم همونطور که میبینی هیچوقت مطالب مربوط به لامبورگینی و پورشه و … نیومدم نظر بذارم صرفا هرجا مطلب در مورد مکلارن باشه هستیم در خدمت شما البته اگر شما اجازه بدین و اسباب ناراحتی شما فراهم نمیکنیم!!!
          اینم بگم هیچوقت از لامبورگینی بدم نمیومد و نیومده و نخواهد اومد حتی بیشتر از فراری دوستش دارم اما کل کل بی موردی که شروع میکنید به اینجا هم ختم میشه.
          یا مثل این دوستمون X5 که وقتی پیام هاشو میبینم سرتا سر سوتی هست که دوستان بهش اشاره کردن(در مطالب قبلی) بیام تهمت بیسوادی بزنم…

        6. تصویر پروفایل اسطوره
          اسطوره
          سوابق: (3792 دیدگاه) ,

          .
          دوست گرامی چند نکته ::

          مورد 1
          رویه ای که ما ادامه میدیم ناراحت کنندست
          اما رویه ی بعضی ها مشمئز کنندست.
          من فقط گفتم پادشاه زیاده واسش یکی پریده وسط بحثی که هیچ ارتباطی بهش نداره لامبورگینس رو پیش کشیده که اصلا منظور من نبود .
          همین جناب با کارش کلی بحث درست کرده.
          در حالی که من به لامبورگینی هم نمیگم پادشاه و ازین لوس بازی ها بدم میاد

          مورد 2
          بحث توهین و اینا که پیش میاد بعضی دوستان پاشون رو زیاد از حد از گلیم خودشون دراز کردن و حرف های زیادی به ما ( من و مهران ) گفتن
          حرفایی که من هیچ وقت به کسی نمیگم.
          شما سایت رو دنبال نمیکنی و از قافله عقب افتادی !!
          ولی من چون برام مهم نیست چیزی نگفتم و یاد آوری نمیکنم.
          شما طرفداران مکلارن دیگه حرف نزنید که هر وقت کم آوردید به پ.خ !! و ا ح م ق متوسل شدید.
          ازین نمونه ها بوده اما من چون بزرگترم به بچگیشون بخشیدم و چیزی نگفتم.

          مورد 3
          بحث با شما برای من سرگرمیه.
          قسم میخورم تا حالا هیچ وقت احساس ناراحتی نکردم.
          هیچ وقت به دل نگرفتم.
          اگر ناراحت بشم میتونم حرفم رو بزنم و دیگه این صفحه رو باز نکنم.
          ولی میبینی که میام تو این صفحه
          مرض ندارم که الکی اعصاب خودم رو به قول شما خراب کنم.
          بحث کردن دوستانه و تیکه انداختن به ماشین ها برای من سرگرمی خوبیه.

          مورد 4
          کامنت های من 3200 هست

          مورد 5
          مورد 2 رو دوباره بخون !! از همش مهم تره

        7. تصویر پروفایل اسطوره
          اسطوره
          سوابق: (3792 دیدگاه) ,

          به موارد توهین علی شوی نوا رو هم اضافه کن
          باور کن سر سوزن برام ارزش نداره که چی گفته .
          اما خواستم مقیاس توهین دستت بیاد رو هوا حرف نزنی.

    1. X5
      سوابق: (122 دیدگاه) ,

      با آدمهای تعصبی مثل شما نمیشه حرف زد چون سهام دار شکرتین بعدشم من طرفدار لامبور گینی نیستم از اسمم معلومه طرفدار چیم میدونستم لامبور گینی از تراکتور سازی شروع کرده علت اینکه گفتم استقلال پرسپولیس همین بود چون تو کل کلاشون میگن شیشتایی ها یا ۴ تاییها دقیقا حرف توام همینه درضمن طرف از لفظ بد استفاده میکنه شمام جوابشو همینطوری میدی پس طرف خودشو بندازه تو چاه شمام حتما میندازی دیگه!؟
      این مقایسه مکلارنی که میگی در برابر رقباش بهترینه ما که هرچی دیدم خلاف اینو گفته فقط تنها برتری که دیدم داره تو اکثر تستها سیستم تعلیق فنر بندیشه

      پاسخ
      1. Monster_ALM
        سوابق: (398 دیدگاه) ,

        دوست عزیز اگر به قول خودت خدای سوادی موضوع رو نگاه بندازی میبینی مطلب در مورد مکلارنه پس من و طرفدارانش هرچیزی که دوست داشته باشیم میتونیم بنویسیم مشکل اینجاست عده ای که شما نمیبینیشون علی رغم اینکه زیاد کامنت میذارن موضوع کل کل و مسخره بازی رو آغاز میکنن…بنابراین هر عملی یک عکس العملی داره…
        در ضمن اگر منظور شما صحبت از برتری مکلارن همون کامنت های پر گوهر دوستان بت ساز هست همون بهتر بشینی این کامنت ها رو بخونی…وقتی من میگم دست طراح موقع طراحی خودرو اونقدر باز نیست که طراح بتونه هم خر رو داشته باشه هم خدا دوست عزیزی میگه نه فراری و لامبورگینی و فلان!!!! شما میتونی سرچ بزنی بخونی نه به کامنت من و ایشون بسنده کنی….طراحی موفق هست که بتونه با توجه به آیرودینامیک طراحی خودشو وقف بده نه اینکه یه طرح فوق العاده جذاب بزنه و از نظر ارگونومی و آیرودینامیک با موتور 16 سیلندر هم نتونه تمام قدرتشو به نمایش بذاره….در ضمن این فقط یک نکته از چند صد نکته مهم هست که یه طراح بهش توجه میکنه اگر قرار به طراحی هردمبیلی باشه منم میتونم طرح بزنم….وقتی مکلارن حتی به نوع آینه شکل آینه و وزن آینه داره با دقت توجه میکنه بایدم همچین بازدهی داشته باشه…طراح های معروفی که فراری یا لامبورگینی رو طراحی کردن مطمئن باش طرح های 1000 پله از این زیباتر هم توی ذهنشون یا روی کاغذ داشتن و کانسپت رو واسه همین ساختن که بررسی شه مورد آزمایش قرار بگیره .قتی تمام آزمایش هاشو پس داد نسخه نهایی تولید بشه پس این محدودیت طراحی هست که نمیشه طبق سلیقه ما باشه….

        پاسخ
        1. X5
          سوابق: (122 دیدگاه) ,

          علت اینکه من به مکلارن گیر دادم از همون اول میدونم طراحیش مشکلی نداره و اصالت داره بخاطر نظر تعصبی بعضی از دوستانه که من گیر دادم جالبه من که طرفداره bmw اونارو میبینن که ازش بد میگن شما که طرفدار مکلارنی اینا که به ماشینا انگیلیسی گیر میدن در کل ببخشید مثل اینکه ما جفتمون یه مشکل داریم من معذرت میخوام اگه نارحتتون کردم

        2. Monster_ALM
          سوابق: (398 دیدگاه) ,

          رفیق من من اصلا قصد جنگ یا ایجاد دشمنی ندارم من همه برند ها رو دوست دارم میتونین همه کامنت های منو پیگیری کنین تاحالا نشده بگم بی ام دبلیو یا بنز یا فلان یا هر برند دیگه ای آشغاله… اگر پیدا کردین من همین حالا از همین پدال میرم….همین بی ام دبلیو که شما عاشقشی اگر مدل 320 سال 2007 اون هم بهم بدن بالد ر میارم چرا چون شکوه و قدرته و نمیشه انکارش کرد ولی اینکه شما یهو از بین این همه کامنت فقط منو میبینی بی انصافیه و مستقیم اومدی میگی بیسوادی!!! و فقط ازهمین ناراحت شدم اونم نه بخاطر اینکه میگی بیسوادی نه چون من هرچقدر هم درس خونده باشم بازم کمه و نمیتونم همه جا اظهار نظر درستی بکنم. خوده من تو این چند سال خیلی چیزا از دوستان یاد گرفتم خیلی وقت ها پیش اومده کامنتی گذاشتم که 10 نفر بهم خندیدن ولی خب بین اون ها کامنت هایی بود که من واقعا یاد گرفتم از محسن عزیز از صادق عزیز از شاهین عزیز و … که همه از قدیمی های سایت هستن.
          اگر مطلبی خوندم اگر چیزی دیدم عینا همون رو انتقال دادم اینجا واسه بحث ها اتفاقا بحث کردن خوبه اما توهین کردن به خود فرد اصلا درست نیست…و اینو میدونم اگر چیزی رو هوا بپرونم مطمئنا خودم ضایع کردم چون الان عصر حجر نیست طرف با دو تا دونه سرچ میتونه بفهمه من دارم خیال بافی میکنم یا نه…
          به هرحال امکان حذف کامنت ها نیست وگرنه من کامنت هایی که باعث ناراحتی شما شده رو حتما پاک میکردم…
          ولی در مورد بعضیا نه کامنت باید بمونه.وگرنه من کوچیکتم هستم داداش
          شاد باشی رفیق

        3. X5
          سوابق: (122 دیدگاه) ,

          من ناراحت نشدم خیالت تخت

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.