مک لارن

تیزری از مک‌لارن هایپر GT، آئرودینامیک‌ترین مک‌لارن جاده‌ای تاریخ

برای طرفداران مک‌لارن F1 خبر بسیار خوبی در راه است چراکه قرار است جانشین معنوی این سوپراسپرت افسانه‌ای در سال ۲۰۱۹ معرفی گردد. خودرویی که قوی‌ترین و آئرودینامیک‌ترین مک‌لارن جاده‌ای تاریخ خواهد بود. به عبارت ساده‌تر، P1 را فراموش کنید، پادشاه جدیدی در راه است. این هایپرکار رؤیایی که فعلاً BP23 نامیده می‌شود، همانند F1 دارای سه صندلی خواهد بود و مشابه P1 از قوای محرکهٔ هیبریدی استفاده خواهد کرد. این خودرو که توسط بخش عملیات ویژهٔ مک‌لارن یا MSO توسعه پیدا می‌کند، قرار است عملکرد نهایی یک ابر اتومبیل را به همراه قابلیت استفادهٔ روزانه ارائه کند. این هایپرکار دارای یک صندلی راننده با اندازهٔ کامل خواهد بود که درست مانند F1 در میانهٔ کابین نصب شده است درحالی‌که دو صندلی دیگر با اندازه‌ای کمی کوچک‌تر نیز در عقب نصب می‌شوند. رئیس مک‌لارن آقای «Mike Flewitt» این خودرو را با عبارت «خودروی جاده‌ای باورنکردنی» توصیف کرده است. همچنین سازندهٔ بریتانیایی در مورد BP23 توضیح داده است:

«خودرویی طراحی شده برای سفرهای طولانی اما با سطح بالایی از تعامل با راننده‌ و عملکردی که از هر مک‌لارنی انتظار می‌رود».

mclaren-bp23-teaser

این ابر خودروی خارق‌العاده که اصطلاحاً هایپر GT خوانده می‌شود، در تعداد محدود تنها ۱۰۶ دستگاه تولید خواهد شد یعنی همان تعدادی که از مک‌لارن F1 تولید شد. تمامی این تعداد در حال حاضر به مشتریان وفادار مک‌لارن فروخته شده است و بعداً رنگ، تریم و سایر گزینه‌های شخصی آن‌را انتخاب خواهند کرد. همچنین گفته شده است که نسخهٔ مخصوص پیست یا بدون سقف از این خودرو ساخته نخواهد شد و همگی از نوع کوپه خواهند بود. جزئیات و مشخصات فنی دقیق هایپر GT مک‌لارن فعلاً در دسترس نیست اما Autocar گزارش داده است که این ابر ماشین مجهز به پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 بای‌توربو مک‌لارن به همراه یک موتور الکتریکی و یک پکیج باطری خواهد بود. این مجلهٔ بریتانیایی همچنین قدرت هایپرکار آیندهٔ مک‌لارن را بیش از ۹۰۰ اسب بخار پیش‌بینی کرده است.

bp23

نکات جالب در BP23 این است که این خودرو درست مانند سلف معنوی خود یعنی F1 دارای درهای دوسطحی خواهد بود که تا روی سقف کشیده شده‌اند. البته این درها به شکلی کاملاً جدید طراحی شده‌اند. علاوه بر این، یک دریچهٔ هوا نیز روی سقف خودرو نصب خواهد شد که بازهم اشاره‌ای به F1 دارد. مک‌لارن می‌گوید این هایپرکار در حال حاضر تحت توسعه و طراحی قرار دارد و انتظار می‌رود تحویل آن به نخستین خریداران از ابتدای سال ۲۰۱۹ آغاز شود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲۲ دیدگاه‌ها

  1. Madjid911 GT2

    ۵ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    .
    فکر نمیکنم در حد و اندازه ی موفقیتی که اف ۱ به دست آورد نصیبش بشه ، احتمالا عملکردش اندکی از پی ۱ بهتر خواهد بود .
    پی وان ۹۰۴ اسب بخار قدرت داشت ، هایپرجی تی احتمالا ۵۰-۶۰ اسب ، قوی تر باشه. ( حدود ۹۶۰)
    احتمالا از نظر عملکرد بعد از هایپرکار (مرسدس) و هایپرکار (ردبول-کازورث-ریماک-استون مارتین-مولتی ماتیک-ریکاردو ) قرار بگیره.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ویلیامز «بنتلی. استون مارتین.مکلارن»

      ۵ فروردین ۱۳۹۶
      سوابق: (1626 ديدگاه)

      تو باز شروع کردی ک! دس بردار نیستی نه؟ استون مارتین قدرت مالی ب اندازه بنز نداره و از طرفی چ ایرادی داره در ساخت یه هایپرکار با بهترین های این صنعت همکاری کرد؟ درضمن چرا بوگاتی ویرونو نمیگی هایپرکار فولکس و ریکاردو؟ گیربکس اونم ساخت ریکاردو هس و یا چرا 918رو نمیگی هایپرکار پورشه و gkn؟ هایپرکار بنز رو هم بگو هایپرکار انگلیسی ilmor
      «mercedes AMG high performance powertrains, british formula one engine manufacturer ,brixworth, united kingdom»

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. ghost

        ۵ فروردین ۱۳۹۶
        سوابق: (193 ديدگاه)

        متاسفانه ایشون طرفدار برند خاصی نیس فک کرده جنگ جهانیه از کل پتانسیل برند های المانی استفاده می کنه برای تخریب برند های انگلیسی هنوز ماشین معرفی نشده داره رده بندی ام می کنه
        ولی خارج از این بحثا کاش از موتور v12 اتمسفریک با سیستم هایبرید استفاده می کرد نه v8 bi turbo

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. Madjid911 GT2

          ۵ فروردین ۱۳۹۶
          سوابق: (11564 ديدگاه)

          .
          به قول شما ” من طرفدار برند خاصی نیستم” .
          طرفدار برند خاصی نبودن یک مزیت بزرگ داره و اونم این که تعصب نمیتونه مغز آدم رو از کار بندازه و میتونی آزاد فکر کنب و واقعیت ها رو ببینی.. ( منظورم هیچ شخص خاصی نیست ، در مورد خودم حرف میزنم. )
          در ضمن دنیای امروز دنیا شرکت های بزرگ و چند ملیتی هست.
          برای من خودروسازان مهم اند.
          به غیر از ایران عزیز خودم ،بقیه ی کشور ها هیچ فرقی برام ندارن ،
          کسایی که تو این سایت آلمان آلمان یا هر کشور دیگه ای راه میندازن همشون زیر 15 سال سن دارند ???

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. Carbonado Aventador

          ۶ فروردین ۱۳۹۶
          سوابق: (4468 ديدگاه)

          موتور v12 استفاده نمیکنه چون تکنولوژی و توان تولید موتور v12 رو نداره….
          تو دنیا 4 تا برند هستن که توانایی تولید وی 12 رو دارن(به صورت حرفه ای)…

          amg
          bmw
          Ferrari
          Lamborghini

          اگه مکلارن بخواد از موتور وی 12 استفاده کنه اولا باید طراحی ماشیناشو کلا تغیر بده…
          دوما برای طراحی موتور 12 سیلندر باید چندین سال و میلیون ها دلار خرج کنه!!!!!

          خرج و مخارج تحقیق و توسعه موتور خیلی گرونه و صرفه اقتصادی نداره!!!

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. Madjid911 GT2

        ۶ فروردین ۱۳۹۶
        سوابق: (11564 ديدگاه)

        .
        قرار نیست عصبی بشی.
        ما با هم دوستیم.
        در کنار این ، میخوایم از محیط آزاد سایت استفاده کنیم.

        در ضمن ساخت موتور و طراحی بدنه که مهم ترین قسمت های ماشین هستن با گیربکس فرق داره.

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. ghost

          ۶ فروردین ۱۳۹۶
          سوابق: (193 ديدگاه)

          جواب شما رو دوست داشتم قشنگ منطقی بر خورد میکنی با مسایل
          منم طرفدار برند خاصی نیستم ولی دوست دارم همیشه ضعیف تر پیروز میدان بشه

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. ویلیامز «بنتلی. استون مارتین.مکلارن»

          ۶ فروردین ۱۳۹۶
          سوابق: (1626 ديدگاه)

          تو اسم ریکاردو رو هم بردی بعد الان میگی ساخت گیربکس مهم نیس؟ طراحی سیستم چهارچرخ متحرک 918 چی؟ حتما اونم مهم نی؟
          تو اعصابمو بهم میریزی بعد میای صحبت از دوستی میکنی؟!

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. Madjid

          ۷ فروردین ۱۳۹۶
          سوابق: (11564 ديدگاه)

          .
          اصلا نیازی نیست کامنت های منو بخونی.

          موافقم 0
          مخالفم 0
    2. پهلوان مک لارن(12 سال گارانتی)

      ۵ فروردین ۱۳۹۶
      سوابق: (2779 ديدگاه)

      مجید جان قربون شکل ماهت.
      این هایپر جی تی مک لارن احتمالا هر دو هایپر بنز و استون رو جا میزاره.
      و اینکه بیش از 1000 اسب بخار قدرت خواهد داشت(شک نکن)
      مک لارن هیچ وقت کم نمیزاره همیشه به طرفداراش احترام میزاره.
      ولی مطمئن باش حداقل زودتر از هایپر مرسدس (پیر شدیم رونماییش نکردن) رونماییش میکنن.
      آخه مرسدس رو چه به رقابت با مک لارن.هر که را بهر کاری ساخته اند………
      والا تعارف نداریم که با هم……
      چند سال دیگه نقطه شدن هایپر بنز رو در درگ با هایپر مک لارن جشن میگیریم?
      حالا اگه مثلا جگوار هایپر می ساخت شاید کار برای مک لارن سخت میشد.چون جگوار یکی از اسپرت سازان پر افتخاره از مرسدس هم بیشتر سابقه اسپرت سازی داره.
      همین وضع برای هایپر استون هم هست منتها اونجا یه آدریان نیوی را دارن که بنز ازش محرومه?
      اینو یادت نره دوست من مک لارن هر خودروش نصبت به خودرویه دیگش کلی پیشرفت داره.
      من چند وقت پیش هم گفته بودم پی1 دیگه تموم شد رفت.به خاطر اینکه مک لارن اینقدر هر خودروش نصبت به قبل پیشرفت داره که آدم ماشین های قبلیشو فراموش میکنه.
      این میتونه هم یه نقطه ضعف باشه یا یه نقطه ی قوت.
      آخه مرسدس اگه تو انگلیس مرکز تکنولوژ های فرمول یکشو نمی ساخت چطوری میتونست هایپر بسازه؟؟؟؟!!!!!!!!!
      قبلا هم گفته بودم بازم میگم:اگه دیدید یه هایپرکاری زیادی خوبه شک نکنید یه ربطی به مهندسی انگلیسی داره………
      تازه این هایپر مک لارن 12 سال گارانتی داره خیاله خریداران راحته.نه عینه هایپر مرسدس یه دفعه سر 40 هزار کیلومتر آدم به خودش بگه:خدایا یعنی الان موتورش خراب میشه؟؟!!
      آقا اصلا من هایپر مرسدس خریدم می خوام کله ایرانو باهاش بگردم تکلیف چیه؟؟؟
      چند بار باید انجین نو بخرم؟؟؟؟؟؟؟
      ببخشید دوستان چشاتون رو خسته کردم.
      البته قصد توهین ندارم یه خورده هم طنز تلخ چاشنی کامنتم کردم که به بزرگی خودتون ببخشید.
      هایپر مرسدس با 50 هزار کارکرد و داغون شدن انجین(شاید زودترم خراب بشه?) لایک.
      هایپر جی تی مک لارن با 12 سال گارانتی. دیسلایک
      انتخاب با خودتون……………

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Madjid911 GT2

        ۶ فروردین ۱۳۹۶
        سوابق: (11564 ديدگاه)

        .
        ما اصلا در موقعیتی نیستیم که انتخاب کنیم.
        کسایی که واسه این ماشین ها پول میدن و تجربه ی مالکیتشون رو دارن باید بگن میزان رضایتشون چقدر بوده.

        موافقم 0
        مخالفم 0
  2. Saied

    ۵ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (1262 ديدگاه)

    مکلارن رفته رفته دوست داشتنی تر داره میشه.
    کاش که با اپل ادقام میشد و از لحاض مالی ساپورت میشد.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. Frieden

    ۵ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (2 ديدگاه)

    یعنی الان حتی نمیدونیم ماشین چه شکلیه و چه ویژگی هایی داره ولی میدونیم همش فروخته شده؟؟؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. shirko

    ۵ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (200 ديدگاه)

    واقعا منتظرشم بیاد ???

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. Mclaren (F1-650s-570s-675LT-P1)Mc

    ۵ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (1131 ديدگاه)

    هیولای دوست داشتنی در راه است.
    به قول پهلوان مکلارن انقدر مدل های مکلارن پیشرفتی زیادی دارن که یهو میبینی میان رده مکلارن از پرچمدارش میزنه جلو!! مثل 720 اس که ار پی 1 هم چابکتره
    هرچند زمان زیادی تا رونمایی مونده ولی مطمئنم شاهکاره شاهکار

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. Kamran

    ۵ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (919 ديدگاه)

    دوباره زبون باز کردین شما انگلیسی ها ؟
    ـ
    نکنه باختای پی در پی اسطوره تون P1 از سلطان KING 918 رو به فراموشی سپردین نه وجدانن یادتون رفته ؟ 😂😂 😂 😂 😂 😂 😂 😂 😂😂 😂 😂 😂 😂 😂 😂

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Carbonado Aventador

      ۶ فروردین ۱۳۹۶
      سوابق: (4468 ديدگاه)

      اینم اضافه کن که 3 ساله هر روز دارن میگن p1 تو نورمبرگ رینگ از 918 لپ تایم بهتری ثبت کرده ولی هنوز نیومدن رکوردشونو بگن که تو چند دقیقه تونستن لپ تایم بزنن!!!

      خخخ

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. ویلیامز «بنتلی. استون مارتین.مکلارن»

        ۶ فروردین ۱۳۹۶
        سوابق: (1626 ديدگاه)

        کربونادو جون توهم زدی؟! کی همچین حرفیو زده؟ درضمن شرکت کوچیکی مثه رادیکال خییلی وقته دهن همه رو بسته و الانم درحال تدارک ثبت رکورد جدیده ،تو دیگه خیلی اعتماد ب نفس داری ک بازم ول کن نیستی!!!

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. Mclaren (F1-650s-570s-675LT-P1)Mc

          ۶ فروردین ۱۳۹۶
          سوابق: (1131 ديدگاه)

          داداش ویلیامز این کامنت ها فشار های موفقیت مکلارنه جواب این دوستان رو دادم که تایید هم نشد حالا چراشو نمیدونم…!!! هم در مورد خواب و خیال های شکست های پی در پی پی 1 که نمیدونم چرا ما ندیدیم و یک کاربر جوگیر دیده!!!
          در مورد موتور های 12 سیلندری هم که این دوستمون گفت مکلارن نمیتونه تولید کنه که فک کنم دروغ 13 امسال بود از این دوست مهندسمون. چون مکلارن بزرگترین مراکز تحقیقاتی داره بعد نتونه موتور 12 سیلندر بسازه؟ دیگه اینو جایی نگو عزیزم.
          کونیگزگ و مکلارن بهترین هستن توی ساخت انجین 8 سیلندر و میبینی که تو کلاس خودشون رقیب ندارن… وقتی رقیب ندارن و این انجین 8 سیلندرشون داره 12 سیلندرها رو هم قورت میده و
          از اونجایی هم که یکی از فاکتورهای مهم مکلارن کاهش وزن هست نمیاد موتور سنگین تری رو بذاره روی محصولاتش. وقتی داره با انجین 8 سیلندر بیشترین بازده رو میگیره دیوانگی هست استفاده از 12 سیلندر برای مکلارن که سال ها انجین خودشو ارتقاع داده…پس بحث تونستن یا نتونستن نیست.
          فقط چکیدش این بود که نورمبرگ نیست عزیزم پیست نورنبرگ هست
          دوما ما مثل شما که مجلات انگلیسی و معتبر رو قبول ندارین رکوردهای آلمانی رو قبول نداریم پس سعی کنین زیاد روش مانور نرین… کی میگه ماسته من ترشه؟
          سوما وقتی برند های ایتالیایی زیر سلطه آلمان و برند های دیگش نمیتونن با مکلارن رقابت کنن و جا موندن از آلمانی ها مایه نذارین…
          طرفدار ایتالیایی شدین پس از ایتالیایی ها مایه بذارین.
          تنها رقیب مکلارن همون پورشه از بقیه رقبا هم با فاصله زیاد جلو افتاده.

          موافقم 0
          مخالفم 0
    2. ghost

      ۶ فروردین ۱۳۹۶
      سوابق: (193 ديدگاه)

      چه وضعه حرف زدنه :|
      یاد بگیر احترام بزاری به مردم ماشین ارزش توهین به دیگران نداره (حالا خوبه هیچ کدوم حتی از نزدیک ام ندیدیم)
      راجع به رکورد ام راحت می تونه p1 رکورد gtr nismo بزن ولی شاید نتونه رکود p1 بزنه

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. Mclaren (F1-650s-570s-675LT-P1)Mc

      ۶ فروردین ۱۳۹۶
      سوابق: (1131 ديدگاه)

      کامران جان فک میکنم این باخت هایی که میگی تو خواب و خیال باشه و ساخته ذهنت و موفقیت های مکلارن بدجوری سوزوندت که اینطوری صحبت میکنی.
      لطفا چند تا از باخت های پی در پی مکلارن پی 1 در مقابل 918 بیار ما هم ببینیم تا جایی که من دیدم و سایت های ایرانی و خارجی و همین پدال نگاه بندازی در بعضی مسابقات پی 1 برنده و بعضی مسابقات 918 و فک میکنم کلا شما وارونه میبینی همه چیز رو و فک میکنم کاربر تازه وارد جوگیر پدال هستی و از اونجایی که ایتالیایی ها نمیتونن با مکلارن و انگلیسی ها رقابت کنن رفتین سراغ بزرگترتون آلمانی ها…ولی با توجه به عکس آواتارت بهتره از خودتون مایه بذارین نه آلمانی ها.
      در جواب اونتادور عزیز : رفیق خیلی داری تند میری اولا شما تلفظ درست پیست رو یاد بگیر “پیست نورنبرگ” نه نورمبرگ دوما به قول شما که هر مکلارنی برنده مقایسه میشه میگین مجله انگلیسی بود اینجام شک ندارم آلمانیا بدجور تو پیست خودشون برای 918 تره خرد کردن و پیاز داغشو زیاد کردن. اون لامبورگینی هم که رکورد زده ایتالیایی نیست یه آلمانی دیگست که فقط بنام ایتالیایی هاست و جالب اینجاست فقط آلمانیا رکوردارن !!
      در مورد موتور 12 سیلندر که میگی مکلارن نمیتونه تولید کنه اولا من نمیدونم طبق چه استناد و چه منبعی این حرف مسخره رو میزنی…فعلا چیزی که ما داریم میبینیم مکلارن با انجین 8 سیلندر 3.8 لیتری بدجوری 12 سیلندرهایی که نام بردی رو کرده تو قوطی…
      دوما برو یدور هیستوری مکلارن رو چک کن ببین تو چه صنعت هایی داره فعالیت میکنه بعد بیا نتیجه گیری کن ببین میتونه تولید کنه یا نه.
      چند وقتی هست نمیخواستم جواب کسی رو بدم ولی ظاهرا بدجوری سوختین از موفقیت های مکلارن.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  7. نوید جهرمی

    ۶ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (3691 ديدگاه)

    خود آلمانیا و انگلیسیا با هم مشکلی ندارن، اونم سر کمپانی هاشون اون وقت بچه های پدال دارن از پشت مانیتور برا هم شاخ و شونه میکشن و رگشون باد میکنه. :)
    ما دیگه کی هستیم. بیخود نیس دنیا هنوز سر از کارمون در نیاورده :)

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا