مک لارن

مک‌لارن 720S، سوپراسپرت آیندهٔ بریتانیایی‌ها چه شکلی است؟

مک‌لارن به‌تازگی تأیید کرده است که جانشین مدل کنونی ۶۵۰S را در نمایشگاه ژنو آینده که در اوایل ماه ۲۰۱۷ (اسفند) برگزار می‌شود، رونمایی خواهد کرد. طبق آخرین گزارش‌ها، این سوپراسپرت جدید بریتانیایی که ۷۲۰S نامیده می‌شود (با کد داخلی P14)، مجهز به یک پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 توئین توربو جدید خواهد بود. هرچند هنوز هیچ تصویر رسمی از این خودرو منتشر نشده است، اما تصاویر جاسوسی و غیررسمی بدون پوششی از آن انتشار یافته که تا حد زیادی طراحی ۷۲۰S را مشخص کرده‌اند.

mclaren-p14-spy-photo

این پروتوتایپ که به رنگ خاکستری مات است، بدون هیچ پوششی دیده شده است و تعجب‌آور است که چرا مک‌لارن پروتوتایپ ۷۲۰S را درملأعام بدون پوشش آزمایش کرده است. بااین‌حال با توجه به این تصاویر جاسوسی، رندرهایی از مک‌لارن ۷۲۰S ارائه شده است که تا حد زیادی طراحی نهایی آن‌را نشان می‌دهد و می‌توان آن‌ها را نزدیک‌ترین تصاویر به طراحی نهایی ۷۲۰S دانست.

mclaren-p14-spy-photo2

در بخش جلویی این سوپراسپرت، مجموعه‌ای از چراغ‌های جلویی به چشم می‌خورند که به‌طور کامل از نو طراحی شده و شباهتی به چراغ‌های محصولات کنونی مک‌لارن که به شکل لوگوی این شرکت هستند ندارد؛ اما شکل کلی کابین و برخی از خطوط برجستهٔ طرفین خودرو با الهام از ابر اتومبیل P1 طراحی شده‌اند. در کل طراحی مک‌لارن ۷۲۰S ترکیب مناسبی بین ۶۵۰S و P1 برقرار کرده است و به نظر می‌رسد رقیب توانمندی برای فراری ۴۸۸ GTB باشد.

mrdhbzdisnauvhacjbxvfg

مک‌لارن محصول آیندهٔ ۷۲۰S خود را یک جهش بزرگ در بخش طراحی داخلی و خارجی توصیف کرده است و به نظر می‌رسد این ادعا صحیح باشد؛ اما در سوی دیگر هنوز اطلاعات چندانی از مشخصات فنی این سوپراسپرت جدید نداریم. بااین‌حال هر پیشرانه‌ای که در ۷۲۰S بکار گرفته شود احتمالاً قدرتی در حدود ۷۰۰ اسب بخار خواهد داشت. همچنین شاسی فیبر کربنی آن نیز سبک‌تر از ۶۵۰S کنونی با وزن ۱۳۳۰ کیلوگرم خواهد بود.

o_3zice-swghx1gqiiycpa

با توجه به قدرت بیشتر و وزن کمتر، احتمالاً شتاب صفرتاصد مک‌لارن ۷۲۰S کمتر از ۳ ثانیه و حداکثر سرعتش بیش از ۳۳۰ کیلومتر در ساعت خواهد بود. درهرحال وعده داده شده که این سوپراسپرت ارتقاء بزرگی در سبد محصولات مک‌لارن باشد و موفقیت‌های مدل ۵۷۰S را ادامه دهد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲۰ دیدگاه‌ها

  1. Parker

    ۲۰ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    با این پیشرانه ی جدید، وزن سبک، بوست توربوی مناسب، تقریبا با قاطعیت میگم که بین خودروهای توربوی زیر 4 لیتر ، از نظر شتاب رقیبی نداره و احتمالا در رقابت با 488، 911 توربو ، اوراکان، آر 8 با توجه به مزیت هایی که گفتم + جدیدتر بودن، برنده خواهد بود.

    اما خیلی دوست دارم بدونم این همه کاهش وزن ، بدون کاهش لذت رانندگی و بدون کاهش خطر سرخوردگی و عدم کنترل چطور بدست اومده. این سوال رو هیچ کس از کاربرای پدال نمیتونه جواب بده. یا باید خودت سوار شی یا یک نقد کامل و جامع ببینی.
    . اگر این مزیت ها حفظ شده باشند واقعا مکلارن قابل تحسینه. اما اگر غیر از این باشه، نمیتونم قبول کنم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Parker

      ۲۰ دی ۱۳۹۵
      سوابق: (11564 ديدگاه)

      یک قسمتداز کامنتم موند:
      ((( …اما خیلی دوست دارم بدونم این همه کاهش وزن ، بدون کاهش لذت رانندگی و بدون کاهش خطر سرخوردگی و عدم کنترل چطور بدست اومده. این سوال رو هیچ کس از کاربرای پدال نمیتونه جواب بده. یا باید خودت سوار شی یا یک نقد کامل و جامع ببینی.
      . اگر این مزیت ها حفظ شده باشند واقعا مکلارن قابل تحسینه. اما اگر غیر از این باشه، نمیتونم قبول کنم. )))
      ادامه:
      این سوال واقعا برای من هست.
      موتور 4 لیتری توربو 720 اسب، کاملا قابل قبول و معقول.
      صفر تا صد زیر 3 ثانیه، حتما همینطوره.
      سقف سرعت بالای 330 ، به نظر من تا 350 هم میرسه.

      وزن 1290 کیلوگرم، با همه ی امکانات و مزایای یک سوپراسپرت شهری مثل 911توربو، 488 یا R8 V10 ، این رو اصلا نمیتونم قبول کنم.
      فراری 488 با همه ی فناوری های فیبر کربن فراری ، محور عقب بودن و موتور کم حجم تر (خیلی در وزن تاثیر داره.)، 1544 کیلوگرم وزن داره. یک ویدئوی کامل از فناوری های 488 در آپارات هم هست. هر چی فناوری جدید در زومیت و سایت های تخصصی خونده بودم برای کاهش وزن در این ماشین استفاده شده. بدون کاهش امکانات و حفظ لذت رانندگی وزن این ماشین کمتر از 1500 کیلو نرسید.
      اما مکلارن اگر به فناوری به این حد پیشرفته ای رسیده که میتونه یک پنجم وزن یک ماشین رو کم کنه چرا در فرمول 1 نتونست بر نقاط قوت مرسدس غلبه کنه؟ یا ردبول و فراری و تورورسو و …

      نمیدونم چرا همه سریع میرن رو خوندن ذهن من که تو میخوای ماشین انگلیسی رو خراب کنی ! اصلا این طور نیست.
      شما فرض کنید من میخوام یک سوپراسپرت مورد علاقه به جای لامبو برای خودم پیدا کنم. به شرط اینکه بفهمم شایستگیش رو از هر جهت داره.

      چند نقد از مکلارن دیدم. یکیش بین 918 و P1 ، راننده که بسیار با تجربه بود گفت 918 با چسپ به زمین چسپیده و شدیدا تحت کنترله. در مورد لافراری توازن بین چسبندگی و بیش فرمانی کاملا رعایت شده. اما در مورد P1 گفت این ماشین برای فرار کردن تلاش میکنه. اصلا تحت کنترل نیست. خیلی سرکش و ناآرامه. اصلا راحت نیست.
      یکی از کاربران دیروز گفت (و چقدر به جا هم گفت) که در مقایسه ی دنده 5 ، راننده کنترل مکلارن رو از دست داده و گفته این ماشین آشغاله.
      این ها اتفاقی نیست.

      .
      .
      _______________________________________________________
      به کشف راز این کاهش وزن مکلارن ، بسیار علاقه دارم. دلم میخواد بدونم چطور تونستن در مقابل 488 جی تی بی ، 300 کیلوگرم از وزن یک ماشین رو کم کنند. 300 کیلو خیلی زیاده.

      این سوال هم فقط به راه جواب داده میشه:
      1- یا خودم یک روز پشت این ماشین ها قرار بگیرم.
      2- یک نقد معتبر، بی طرف ، که همه ی حقایق رو بگه ببینم.

      غیر از این راه دیگه ای نداره. با مغلطه و سفسطه که مکلارن سلطانه، F1 فلان بود، مکلارن به ماه رفت ، و از این جور مسائل نمیشه به این سوال پاسخ داد. این جا سایت طرفداری نیست. یک سایت علمیه.

      _______________________________________________________________
      دفعه ی آخری هست که من در مورد وزن این ماشین سوال میپرسم. چون فکر کنم نیازی به تکرار و گزافه گویی نیست.
      ماشین های مکلارن و از جمله این ماشین نقطه ضعف دیگه ای از نظر من ندارن. همه چیزشون عالی هست. و در آینده بیشتر روی نقاط قوتش بحث خواهم کرد.
      هیچ وقت هم علاقه ای به خرد کردن اعصاب کسی نداشتم.

      این سوال رو فقط به قصد یادگیری پرسیدم. از روز اول. اما متاسفانه بد برداشت شد.

      من اصلا نسبت به ماشین انگلیسی تعصب ندارم. از کودکی با جگوار بزرگ شدم . پدربزرگ مـادری من یک جگوار سبز داشت و همیشه به عشق اون میرفتم شمال. نه به خاطر دیدن مناظر و تفریح. حرفی که تا حالا اصلا نگفتم.

      اگر روزی در مورد مکلارن قانع بشم، مثل لامبورگینی شاید بیشتر دوستش داشته باشم.
      موفق باشید. عزت زیاد.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. KING 918

        ۲۰ دی ۱۳۹۵
        سوابق: (2493 ديدگاه)

        مجید جان وزن این ماشین 1330 kg نه 1290
        خب سوال چندان پیچیده ایی نیست …
        اول اینکه ماشین هنوز به صورت کامل و رسمی رونمایی نشده و فعلا تمامی مشخصات رو نمیشه به طور کامل قبول کرد …
        اما همون طور که خود مکلارن گفته شاسی فیبر کربنی که برای این مدل در نظر گرفتن وزن کمتری نسبت به مدل های قبلی داره ضمن اینکه مکلارن از خیلی قسمت های ماشین از فیبر کربن سبک استفاده میکنه و نوع الیاژ به کار رفته در قسمت هایی از موتور یا بدنه از مواد بسیار سبک وزنه درست مثل f1 …. به این نکته هم دقت کن که 911 یا 488 فقط درصدی ( در قسمت هایی از ماشین ) فیبر کربن استفاده شده و در 911 به خاطر دو دیفرانسیل بودن وزن بالاتر هم رفته ….
        اما خب هنوز چیزی از این ماشین به طور دقیق معلوم نیست مخصوصا کابین ماشین و امکانات که تاثیری زیادی روی وزن میتونه داشته باشه شاید بعضی چیز ها به چشم نیان مجید جان ولی باور کن پورشه در نمونه های race 911 دستگیره های در رو درمیاره و از ( بند ) استفاده میکنه خلاصه یکم دیگه صبر کنید همه چیز مشخص میشه ….

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. Viper ACR

          ۲۰ دی ۱۳۹۵
          سوابق: (11564 ديدگاه)

          1330 وزن نسخه ی فعلی هست کینگ عزیز.

          بقیه ی موارد رو قبول دارم.
          ولی فیبر کربن خیلی گرونه. فراری برای کاهش قیمت فیبر کربن رو در همه جا استفاده نمیکنه. وگرنه قیمت هر 488 یک میلیون دلار میشد.
          راستی دیروز دوست عزیز گفت مکلارن مثل لوتوسه
          نقد از لوتوس خیلی زیاد دیدم. اصلا فکر نمیکنم داخل لوتوس مثل مکلارن باشه. چون اصلا شایسته ی مکی نیست. لوتوس فقط لذت رانندگیه. کسایی که سوار شدن میگن داخلش هیچ چی نداره. در حد 206 هم نیست.

          ((باور کن پورشه در نمونه های race 911 دستگیره های در رو درمیاره و از ( بند ) استفاده میکنه))
          کینگ جان منم از همین نگرانم. که برای کاهش وزن از راحتی و امکانات کم شده باشه

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. فقط انگلستان

        ۲۰ دی ۱۳۹۵
        سوابق: (1046 ديدگاه)

        وزن مکلارن 650S اسپایدر با موتور هشت سیلندر توربو 1370 کیلوگرم
        وزن فراری 488 اسپایدر با موتور هشت سیلندر توربو 1420 کیلوگرم
        یعنی اختلاف وزنشون 50 کیلوگرمه دیگه نمی دونم اون 300 کیلوگرم اختلاف وزن رو از کجا آوردی
        وزن کمتر به چند چیز بستگی داره ولی در اینجا می تونه به ابعاد خیلی بستگی داشته باشه برای مثال مکلارن 650S طول و عرض و ارتفاعش نسبت به فراری488 یک یا دو سانتیمتر کمتره و در وزنش تاثیر داره و طبق گفته شرکت مکلارن از هیچ چیز برای کاهش وزن چشم پوشی نکردن حتی از یک پیچ.

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. Viper ACR

          ۲۰ دی ۱۳۹۵
          سوابق: (11564 ديدگاه)

          سایت فراری و ویکیپدیا
          فراری 488 GTB = کیلوگرم 1544یا 3404 پوند
          مک لارن 720S (مقاله ی چند روز قبل پدال) (در قسمت مطالب مرتبط همین پایین هنوز هست. میتونی بری ببینی 18 دی 95) = 1283 کیلوگرم

          261 = 1544-1283

          50 کیلوگرم خیلی کمه. جسارت نباشه ولی از پیش خودت به وزن مکلارن 87 تا اضافه کردی از وزن فراری 124 تا کم کردی !!

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. Viper ACR

          ۲۰ دی ۱۳۹۵
          سوابق: (11564 ديدگاه)

          اگر کسی تونست جواب منطقی بده خوشحال میشم.

          اگر هم نتونستید ، نیازی نیست.

          من قبلا هم گفتم، بازم میگم ، ماشسن های مکلارن به نظر من 100 خوبی دارند و یک علامت سوال. (نمیگم یک بدی)
          در آینده دیگه این بحث رو تکرار نخواهم کرد. و روی اون 100 خوبی تمرکز میکنم ، ان شا الله.

          دلم میخواد بفهمید ، هدف من هرگز مثل یکی از کاربران خرد کردن اعصاب کسی نبوده. میخواستم جواب بگیرم.
          دلیلی که من به اون کاربر گیر دادم همینه که مطمئنم هدفش جلب توجه و تعصاب خرد کردنه.

          تو این شاید 10 باری که در مورد مکلارن نوشتم ، با وجود سنگینی بسیار زیاد درس ها و مشغله هایی که دارم ، که مطمئنم بیشتر از خیلی از کاربران این سایته، همیشه کامنت های 30 خطی و 20 خطی راجع به این موضوع نوشتم
          چون دلم میخواسته خوب منظورم رو بفهمید و جواب بدید.

          این رفتار کسی نیست که میخواد جلب توجه کنه یا اعصاب کسی رو به هم بریزه. رفتار کسیه که میخواد جواب بگیره.

          شرمنده اگر تو این مدت کسی از من ناراحت شد.
          اصلا هدفم ناراحتی کسی نبوده.

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. فقط انگلستان

          ۲۰ دی ۱۳۹۵
          سوابق: (1046 ديدگاه)

          مجید جان سایت خود مکلارن وزن خالص مکلارن 650S اسپایدر رو 1370 کیلوگرم اعلام کرده توی همین مجله پدال هم وزن فراری488 اسپایدر 1420 کیلوگرم نوشته شده که احتمال داره وزن ناخالصش باشه چون خود سایت فراری وزن خالص فراری 488 رو 1370 کیلوگرم اعلام کرده یعنی وزن خالص هر دو 1370 کیلو گرمه نمی دونم این اعداد رو از کجا میاری
          خودت برو سایت مکلارن و فراری رو نگاه کن تا به وزن واقعیشون پی ببری.

          موافقم 0
          مخالفم 0
        4. KING 918

          ۲۰ دی ۱۳۹۵
          سوابق: (2493 ديدگاه)

          مجید عزیز چرا کسی ناراحت بشه رفیق ؟؟؟
          سوال پرسیدی دیگه ….
          منم که نمیتونم جواب بدم بهتره سکوت کنم تا اینکه بگم فلانی رو اعصابه …..
          ولی میگم بهتره یکم بیشتر صبر کنیم تا نسخه به طور کامل رسمی رونمایی شه

          موافقم 0
          مخالفم 0
      3. (پهلوان مک لارن)new great britain

        ۲۰ دی ۱۳۹۵
        سوابق: (2761 ديدگاه)

        مجید عزیز خوده مک لارن اینو گفته((مک‌لارن محصول آیندهٔ 720S خود را یک جهش بزرگ در بخش ((طراحی داخلی ))و خارجی توصیف کرده است و به نظر می‌رسد این ادعا صحیح باشد؛))
        یعنی مطمئن باش مثل لوتوس نیست داخلش.و حتی شاید بهتر از 570gt باشه.
        من خودم رو طراحی داخلی شدید حساسم.
        مطمئن باش اگه مک لارن از طراحی داخلی کم بزاره از انتقاد های من در امان نخواهد بود.
        اگه عمری باشه تا اون روز برای من خودت میای کامنت منو میبینی.
        مک لارن کارش با فراری و بقیه شرکت ها فرق داره.
        بعضی از اجزای داخلی خودروشون رو خودشون میسازن و طراحی میکنن.
        از پیچ های ماشین گرفته تا سنسورها و …………
        شاید برای فراری طراحیه یک پیچ خنده دار باشه ولی برای مک لارن مهمه.
        همینطوریه کار مک لارن از وزن بعضی از کوچکترین و شاید بی اهمیت ترین اجزا ماشین یا انجین و…. کم میکنن با طراحی خودشون.به خاطر همین وزن ماشین کم جلوه میکنه.من راستش بخوای هیچ جا نخوندم بگن ماشین های مک لارن ایمنی ضعیفی دارن.
        اگه اینطوری بود مطمئن باش هیچکس نگاهشم نمیکرد چه برسه اینکه بخوان بخرنش.مک لارن الان با مک لارن دوره ی اف1 و پی1 خیلی فرق کرده.
        وزن کم-مقاومت بالا-از لوکس بودن ماشین هم چیزی کم نمیشه.
        این کاریه که مک لارن تو هر نسل از ماشیناش انجام میده.
        الان تو خیلی از صنایع دارن از وزن کم میکنن و به مقاومت اضافه میکنن.این کاملا طبیعی و عادیه.خودت دیگه میدونی این چیزا رو دیگه.
        مک لارن فقط یه اسپرت ساز معمولی نیست.تو خیلی از صنایع فعالن.
        به هر حال باید تا روز رونمایی منتظر بود و بعد نظره قطعی داد.
        موفق باشی.

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. (پهلوان مک لارن)new great britain

          ۲۰ دی ۱۳۹۵
          سوابق: (2761 ديدگاه)

          راستی مجید عزیز درباره ی اینکه گفته شده مک لارن هندلینگ افتضاحی داره.این اصلا درست نیست.
          تو یه مقایسه بود تو مجله کار اند درایور.
          بین 911 توربو اس -آئودی r8 v10 plus و مک لارن 570s.
          مک لارن از 10 نمره ی هندلینگ 10 گرفت یعنی نمره ی کامل.
          ولی پورشه 8 از 10 گرفت و آئودی هم 6 از 10!!!!!!!
          این یعنی مک لارن واقعا رویه هندلینگ ماشیناش داره درست کار میکنه.و اون دوستمون هم درست گفت که در حق مک لارن بعضی مجلات ظلم میکنن.
          تو اون مقایسه هم پورشه اول شد مک لارن دوم و آئودی سوم.
          هر چند با اختلاف ناچیز و یه سری امتیازات جزئی پورشه بهتر از مک لارن بود.
          نکته جالبش هم امتیاز FUN TO DRIVE یا همون حال کردن برای رانندگی !!!!
          بازم مک لارن از 25 امتیاز 24 امتیاز گرفت ولی پورشه 22 و آئودی هم 19.
          این یعنی مک لارن واقعا لذت رانندگیش عالیه.
          اگه خواستی لینک مقایسه رو میزارم.
          اینم حرف ب ام و بلاگ درباره ی مک لارن((مک‌لارن دارای تکنولوژی سیستم تعلیق درخشانی است که در سوپرکارهای جدید خود بکار گرفته است. این سیستم تعلیق به‌طور باورنکردنی (توانایی‌ها و هندلینگ یک سوپراسپرت را با سواری نرم و راحت یک رولزرویس ارائه می‌کند). در تعلیق مستقل چرخ‌ها، میلهٔ آنتی رول با یک واحد کنترل کامپیوتری جایگزین شده که سواری روان و درعین‌حال پویایی را ارائه می‌کند.))
          باز م دیدی که مک لارن تو زمینه راحتی و هندلینگ عالیه عالی.
          امیدوارم قانع شده باشی دوست قشنگ من.

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. Viper ACR

          ۲۰ دی ۱۳۹۵
          سوابق: (11564 ديدگاه)

          ممنون دوست محترم
          به شدت علاقمند هستم که حرف های شما درست باشه.
          اعتبار حرف های شما رو بیشتر از حرف های خودم میدونم.
          حس میکنم احتمال بسیار زیاد راحتی و امنیت ، در ماشین های مکلارن فدا نشده.
          چون چند روز پیش هر چقدر دنبال کردم ، حتی یک تصادف منجر به فوت، خوشبختانه، در مورد ماشین های مکلارن پیدا نکردم که تقصیر ماشین باشه و این نشون میده اهمیت ایمنی و سلامتی مشتری خیلی بالاست.
          پس تقریبا با قاطعیت میتونم بگم امنیت مثلا 720S با 911 Turbo فاصله ای نداره.

          از این نظر مک رو ستایش میکنم.

          اما در مورد اینکه، دوستانه بگم،،، (( حس و حال سواری یک مکلارن چحوریه)) و اینکه این کاهش وزن روی لذت رانندگی و تحت کنترل بودن ماشین اثر گذاشته یا نه فکر نکنم بتونیم نظر بدیم.

          چیزی که خودم تو این مدت بهش رسیدم اینه که برندی که گاهی فروش هر سالش 2 برابر سال قبل افزایش داشت، و طرفداران زیادی پیدا کرده، نباید از این نظر مشکلی میداشت.

          پس به احتمال زیاد وسواس و دقت نظر تیم مهندسی مکلارن ، باعث این کاهش وزن شده.

          منتظر نوآوری ها و افتخارات مک هستم.
          در وجهه ای که در نظر من داره، این برند تونسته خیلی خودش رو ارتقا بده.
          .
          درسته لامبورگینی رو خیلی ببشتر دوست دارم، عشقه دیگه ، منطق نداره، اما مکلارن رو شرکت پیشرفته تری میدونم.
          موفق باشید.

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. Viper ACR

          ۲۰ دی ۱۳۹۵
          سوابق: (11564 ديدگاه)

          در مورد مطلبی هم که گفتم خنده های زورکی

          کافیه این ویدئو در آپارات جستجو کنی

          درگ P1 و 918 اسپایدر با دوکاتی

          مجری ، نمیدونم فرم خندیدنشه یا میخواد ادا دربیاره، جوری می خنده که اگر به 1000 نفر خندیدنش رو نشون بدی، یک نفر شک نمیکنه که داره زورکی میخنده !!

          خواستم بدونی رو هوا حرف نزدم . با دیدن این ویدئو فقط خنده های زورکی به ذهن آدم میرسه.

          بیشتر برای شوخی گفتم.
          میدونم یک ویدئو ملاک نیست که بگی خنده های مجری های فلان برنامه زورکیه.
          ولی جالب بود به نظرم.

          موافقم 0
          مخالفم 0
        4. (پهلوان مک لارن)new great britain

          ۲۰ دی ۱۳۹۵
          سوابق: (2761 ديدگاه)

          ممنون که وقت گذاشتی کامنت منو خوندی.
          خودتم میدونی که لامبو رو چقدر دوست دارم.پس احتیاجی نیست بگم.
          امیدوارم لامبو تو شاسی بلند جدیدش کولاک کنه.
          جدی میگم.من که خیلی امیدوارم.
          در مورد خنده های زورکی و………بیخیال زیاد مهم نیست.
          ولی آخرین بارت باشه از هایپر استون ایراد میگریا.
          باور کن اون روز میخواستم بلند شم بیام بزنم با شمشیر از وسط دو نیمت کنم.??
          به قل محمدرضا ریزتم.❤️❤️❤️❤️

          موافقم 0
          مخالفم 0
        5. Viper ACR

          ۲۰ دی ۱۳۹۵
          سوابق: (11564 ديدگاه)

          عزیزمی پهلوون جان.

          ممنون که جواب رو دادی. خیلی استفاده کردم. تقریبا مثل فراری شده مکلارن برام. (چه جمله بندی ای 😂)

          سلطان برای مکلارن الحق و النصاف برازندست.

          همیشه کامنت های شما دوستان بریتانیایی باز پدال رو میخونم.

          چندین بار گفتم اگر AM-RB001 بتونه به 0 تا 320 در زیر 12 ثانیه یا 1000 اسب با موتور 12 سیلندر تنفس طبیعی یا نوربرگ رینگ کمتر از 918 (هر کدوم از این موارد) برسه ، یک دل نه صد دل بیشتر از این عاشقش میشم.

          بابت چیزهایی که اون روز گفتم در موردش شرمندم.
          خودم بعدش اصلا خوشم نیومد. کاش زمان ویرایش نامحدود بود .
          منتظر رقابت بنز و استون-ردبول هستم.
          .
          از حالا به بعد بیشتر روی موارد قوت بیشمار خودروهای انگلیسی ، بحث میکنیم. قول میدم. مثل آئودی ، از جگوار و … هم حمایت میکنم.
          .
          همتون رو دوست دارم. هر 4 تا انگلیسی باز اصیل پدال.
          بحث های ما بیشتر حالت سرگرمی داشت.
          بدون بحث هیچ چیز یاد نمیگیریم.
          در مورد فراری هم اگر یادت باشه خیلی بحث کردم. هدفم فقط همین بود که یاد بگیرم.

          بزرگِ مایی ❤❤❤❤
          ❤❤❤❤

          موافقم 0
          مخالفم 0
  2. فقط انگلستان

    ۲۰ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (1046 ديدگاه)

    مکلارن با ساخت این خودرو خلا بین 675LT و P1 رو پر می کنه و فعلا رقیبی براش وجود نداره لامبورگینی اونتادور و فراری F12 هم رقیب همون مکلارن 675LT باقی می مونن
    اگه مکلارن برای فراری gtc4lusso هم یک خودرو رقیب بسازه دیگه آخرشه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. faramarz

    ۲۰ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (184 ديدگاه)

    نمیتونه رقیب اصلی فراری ۴۸۸gtb باشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. مهدی 911

    ۲۰ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (459 ديدگاه)

    هرجند از انگلیسیا خوشم نمیاد ولی مکلارن رقیبی سر سخت برای فراری لامبو و پورشه هست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. انگلستان = سلطان مکلارن

    ۲۰ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (1116 ديدگاه)

    من به مکلارن ایمان دارم سیر صعودی با سرعت تمام داره طی میکنه اگر شک دارین هیستوری ده سال اخیرش رو با الانش مقایسه کنین چنین پیشرفتی خیلی خیلی محسوسه شاید تا قبل از تولید پی 1 و 650 اس کمی از رقبا عقب بود از نظر محصولات و … ولی الان خودتون قضاوت کنین و مقایسه کنین با سرعت خیره کننده داره پیشرفت میکنه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. Saied

    ۲۱ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (1262 ديدگاه)

    ایران جایه قشنگیه. هستند افرادی که هنوز پول تو جیبیشونو از باباشون میگرن ولی به مهندس هایه مکلارن ایراد میگرن و میگن کارشون درست نیست. اخه دوست عزیز تو ایکه از نزدیک هم این ماشینو ندیدی چرا نظر میدی.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا