مک لارن

رونمایی از خودروی جدید فرمول مک لارن

MCL32 اولین خودروی فرمول ۱ مک لارن از سال ۱۹۸۰ تاکنون است که در نام خود نشانی از MP4 را به نمایش نمی‌گذارد. پس از خروج رئیس پر سابقه‌ی مک لارن، ران دنیس از تیم، این شرکت عصر جدیدی را آغاز کرده و مدیر ارشد جدید زاک براون سکان هدایت تیم فرمول ۱ مک لارن را به دست گرفته است.

mclaren-honda_mcl32_3
پس از هفته‌ها گمانه‌زنی سرانجام امروز از خودروی فرمول ۱ این فصل مک لارن رونمایی شد. رنگ نارنجی خودروی فرمول ۱ مک لارن قبلاً در تست‌های پیش از شروع فصل سال‌های ۱۹۹۷، ۱۹۹۸ و ۲۰۰۶ دیده شده است. البته خودروهای کاملاً نارنجی این شرکت از سال ۱۹۶۸ تا ۱۹۷۱ در مسابقات شرکت نموده‌اند. مک لارن وارد سومین فصل همکاری خود با هوندا شده و امیدوار است پس از پشت سر گذاشتن دو فصل ناامیدکننده، این بار عملکرد قابل‌توجهی داشته باشد.

_r3i4936
عملکرد مک لارن در فصل ۲۰۱۶ نسبت به دو سال قبل از آن بهبود یافته به گونه‌ای که ۲۷ امتیاز به دست آورد اما این تیم هنوز هم قادر نیست تا رتبه‌ای بهتر از ششم را به دست بیاورد.

mclaren-2017-f1-car03
پیشرانه‌ی جدید هوندا از معماری اصلاح شده و طراحی جدیدی برای این فصل برخوردار شده است. مک‌لارن برای سال ۲۰۱۷ راننده‌ی اسپانیایی خود یعنی فرناندو آلونسو را حفظ کرده اما بجای جنسن باتن، شاهد حضور هم‌تیمی بلژیکی استوفل وندورن خواهیم بود.

fernando_alonso__stoffel_vandoorne_2017_1
باتن در پایان سال ۲۰۱۶ به حضور خود در فرمول ۱ پایان داد هرچند او هنوز هم با مک لارن برای سال آینده قرارداد دارد. وندورن که قهرمان GP2 سال ۲۰۱۵ است قبلاً در مسابقات فرمول ۱ امتیاز به دست آورده و به خاطر تصادف سهمگین آلونسو در اولین مسابقه‌ی استرالیا جایگزین او در گرندپری بحرین شده بود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۳ دیدگاه‌ها

  1. مجید

    ۹ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (681 ديدگاه)

    امیدوارم ویلیامز و مک لارن دوباره به رقابت بالای جدول برگردن و با توجه به سابقه قدیمیشون دیگه شاهد شرایط قبلی نباشیم.به شخصه دوست دارم آلنسو مثل سال2006 که تو رنو بود بدرخشه و رقابت جذابی برقرار بشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. فرشاد سجادیان

    ۹ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (3019 ديدگاه)

    در بحث طراحی و رنگ‎بندی، به نظرم خودروی جدید مرسدس خیلی مدرن‎‎تر و خوش‎رنگ‎تر از بقیه خودروهای معرفی شده فرمول یکه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. TRX

    ۹ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (317 ديدگاه)

    کاش دوباره به روز های اوجشون برگردن

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا