مک‌لارن 570S، ورود به دنیای سوپراسپرتهای ارزان

مک‌لارن، پیش از این برنامه خود برای ساخت خودرویی برای رقابت با پورشه 911 توربو و ورود به دنیای خودروهای اسپرت یا سوپراسپرت ارزان را اعلام کرده بود. اکنون با معرفی مدل 570S این برنامه تحقق یافته است. هرچند که به نظر چیزی بیش از یک رقیب برای 911 به نظر می‌رسد.

2016 McLaren 570S
2016 McLaren 570S

مک‌لارن 570S خودرویی آشنا به نظر می‌رسد. شاید بدین دلیل که از نگاه جلو، تفاوت اندکی با مدل 650S دارد. اما، نمای عقب آن کاملاً از نو طراحی شده و منحصر به فرد است. در مقایسه با 650S این خودرو از فن‌آوری های گران‌قیمتی نظیر عناصر آئرودینامیکی فعال و تعلیق قابل تنظیم، بهره نمی‌برد. درب‌ها به‌صورت عمودی باز می‌شوند. در عوض، استفاده از فیبرکربن در بدنه محدود شده است.

2016 McLaren 570S Coupe
2016 McLaren 570S Coupe

فضای داخل کابین مک‌لارن 570S نیز در عین سادگی، مدرن و اسپرت می‌باشد. یک نمایشگر لمسی بزرگ برای کنترل تجهیزات، تهویه و سیستم اطلاعات به کار گرفته شده است. این نمایشگر به‌صورت شناور روی داشبورد و کنسول میانی جاگذاری شده تا فضای قابل استفاده بیشتری نیز در این کابین نسبتاً تنگ، فراهم آید. فضای بار نیز 150 لیتر می‌باشد.

2016 McLaren 570S Coupe Interior
2016 McLaren 570S Coupe Interior
2016 McLaren 570S Coupe Interior
2016 McLaren 570S Coupe Interior

2016 McLaren 570S Coupe Interior
2016 McLaren 570S Coupe Interior

سطح بالایی از شخصی‌سازی نیز در دسترس خواهد بود. از جمله سیستم سرگرمی، سیستم صوتی با 8 تا 12 بلندگو با قدرت 1280 وات، صندلی‌ها با پوسته فیبر کربنی، روکش‌های چرم، ناپا و آلکانترا، دوربین جلو و غیره.


پیشرانه مک‌لارن 570S یک موتور 8 سیلندر V شکل با حجم 3.8 لیتر است که در واقع نسخه ای با تنظیم خاص و تضعیف‌شده از موتور 650S است. این موتور با توربوشارژر دوقلو، در پشت راننده قرار گرفته و با یک گیربکس 7 سرعته اتوماتیک SSG متصل گردیده است. نیروی تولیدی این پیشرانه، 562 اسب بخار (570ps) در دور موتور 7400 و گشتاور خروجی آن 600 نیوتن متر در دور موتور 5000 تا 6500 دور بر دقیقه می‌باشد.

2016 McLaren 570S Coupe
2016 McLaren 570S Coupe

برای توقف این خودرو، از ترمزهای ویژه با دیسک‌های کربن سرامیکی استفاده شده است. چرخ‌های آلیاژی 19 اینچی نیز با تایرهای پیرلی P-Zero کورسا با اندازه 225/35 در جلو و 285/35 در عقب پوشانده شده‌اند.

2016 McLaren 570S Coupe
2016 McLaren 570S Coupe

مک‌لارن 570S روی یک شاسی یک تکه مونوسل فیبرکربنی قرار می‌گیرد. وزن این شاسی، تنها 80 کیلوگرم می‌باشد. پنل های بدنه نیز از آلومینیوم می‌باشند. در نتیجه، وزن خشک این خودرو به 1313 کیلوگرم محدود شده است که به گفته مک‌لارن تقریباً 150 کیلوگرم سبک‌تر از نزدیک‌ترین رقیب خود می‌باشد.


اما به بحث شیرین عملکرد بپردازیم تا ببینیم این خودروی جوان، چه در چنته دارد. شتاب صفر تا صد مک‌لارن 570S تنها 3.2 ثانیه اعلام شده است. شتاب صفر تا 200 کیلومتر بر ساعت آن نیز به 9.5 ثانیه می‌رسد. در حالی که بیشینه سرعت آن 328 کیلومتر بر ساعت می‌باشد. تمام این ارقام نشان می‌دهند که این خودرو از سایر خودروهای سوپراسپرت، چیزی کم ندارد.

2016 McLaren 570S Coupe
2016 McLaren 570S Coupe

این خودرو همچنین یک ماشین اسپرت اقتصادی نیز می‌باشد. مصرف سوخت ترکیبی آن 9.22 لیتر اعلام شده است. میزان گازهای آلاینده آن نیز در هر کیلومتر، 258 گرم CO2 می‌باشد.

2016 McLaren 570S Coupe
2016 McLaren 570S Coupe

کوپه 570S برای نخستین بار در نمایشگاه خودروی نیویورک، رونمایی می‌شود.


قیمت این خودرو، لااقل 100 هزار دلار ارزان‌تر از مک‌لارن 652S می‌باشد. این یعنی به صورت تخمینی، قیمتی در حد 185 هزار دلار خواهد داشت. البته مدل پایه و ساده‌تر 540C (برای بازار چین) نیز قیمتی حدود 165 هزار دلار خواهد داشت. بدین ترتیب رقبایی چون پورشه 911 توربو، آئودی R8 و آستون مارتین ونتیج V12 رقیبی تازه‌نفس و قدرتمند را پیش روی خود می‌بینند.

28 دیدگاه

  1. مهدی 911
    سوابق: (264 دیدگاه) ,

    رقباش 911توربو اس فراری کالیفورنیا وgtsamgوgtr nismoهستن که عملکرد 911 از همشون بهتره

    پاسخ
    1. SLR722
      سوابق: (1351 دیدگاه) ,

      بچم به دنیا اومد… ☺

      خیلی ها میگن که تشخیص مدل مکلارن از جلو خیلی سخته … باید بگم که بلی واقعا هم سخته…

      اما مکلارن سال 2013 تصمیم گرفت تا طراحی نسلی رو ماشین هاش اجرا کنه…
      که بهترین گذینه همین چراغ ها هستن. چون طراحی چراغ ها مثل ارم مکلارن هستش…

      شک نکنید که اگه 100 تا مدل دیگه هم ساخته بشه بازم این چراغ ها هستن…

      و یک نکته هم در مورد داشبرد.
      درسته که داشبرد به خوبی AMG GT . FTYPE و … نیست. اما انقلابی در طراحی داشبرد انجام شده…

      و این اولین مکلارنی هستش که میشه گفت داشبردی کاملا جدید داره…

      مخلص SLR722

      پاسخ
  2. مهدی 911
    سوابق: (264 دیدگاه) ,

    بد نیست یه سر به سایت کار اند درایو بزنید وببینید که 911 چچور کوروت و نیسمو رو شکست میده با شتاب 2/5 و 400متربا زمان 10/6 در 209 کیلومتر

    پاسخ
        1. CBR400
          سوابق: (584 دیدگاه) ,

          آقا سعید واقعا کوروت برنده شد ؟ پس چرا آقا مهدی میگه 911 اون تست رو برده ؟

  3. تصویر پروفایل جواد
    جواد
    سوابق: (319 دیدگاه) ,

    مکلارن گندش در اورده همه مااشینهاش مثل همه .موتورشون یکیه فقط اسم وسطح امکانتشان فرق میکنه

    پاسخ
  4. تصویر پروفایل صادق
    صادق
    سوابق: (2130 دیدگاه) ,

    اینتریور زیبایی داره

    در مورد تواناییش هم باید صب کنید، ماشین معرفی کارخونه با ماشین رو آسفالت فرق داره (البته بد برداشت نکنید، نمیگم بده، میگم باید صب کرد)

    با این مشخصات هم متاسفانه فراری رقیب مستقیمی براش نداره، شاید بشه گفت از نظر فنی به California T بخوره ولی کلاس این ماشینا فرق داره

    ارادت

    پاسخ
  5. maysam.. laferrari
    سوابق: (215 دیدگاه) ,

    نمای عقبش با مکلارنای دیگه خیلی فرق میکنه ولی در کل ماشین زیباییه

    پاسخ
  6. تصویر پروفایل سعید
    سعید
    سوابق: (1481 دیدگاه) ,

    تشخیص مدلای مک لارن از همدیگه تخصص بالایی میخواد،این یکی رو باید بذاری از جلوت رد بشه و بعد از پشتش بفهمی مدلش چیه 😀
    داخلش جالب و قشنگه،
    افزایش مدلهای مکلارن خیلی خوبه،تا چند سال پیش فقط یه مدل داشت:MP4-12C،ولی حالا شده چهار تا

    پاسخ
    1. تصویر پروفایل صادق
      صادق
      سوابق: (2130 دیدگاه) ,

      ارادت سعید جان

      مکلارن ها رو علاوه بر عقب، از بغل هم میشه تشخیص داد، چون خط و نمای بغل و همینطور مجراهای عبور هوا روی درهاشون باهم متفاوته (البته بماند که 650 و 675 از بغل هم شباهت زیادی دارن)

      ار جلو هم میتونی تشخیص بدی، از روی سپرهاشون، همه ی مدلهای مک توی سپر جلوهاشون با هم متفاوتن
      (فقط سعی نکن بخوای از روی چراغ جلو تشخیص بدی وگرنه صد در صد مدلای 650 و 675 و P1 رو اشتباه میکنی، باز 570 یکم پهن تره و LED هاش بیشتره)

      ارادت

      پاسخ
      1. تصویر پروفایل سعید
        سعید
        سوابق: (1481 دیدگاه) ,

        سلام و درود به آقا صادق
        آره اینجوری با دقت میشه تشخیص داد،ولی در نگاه اول سخته.
        حالا رفتم عکساشون رو دیدم،علاوه بر بغل ،P1 دو تا ورودی هوا روی کاپوت داره که کاملا متمایزه، 650 رو از عقب نمیشه تشخیص داد چون خیلی شبیه به عقب مدل 12C هست و فقط از جلو و بغلش میشه تشخیص داد،675 هم خیلی قشنگتر از 650 هست و مشخصه،570 رو هم به قول شما از روی چراغای پهن ترش میشه فهمید
        😀

        پاسخ
  7. mb1909
    سوابق: (16 دیدگاه) ,

    رقابت جالبی میشه بین این و911وAMG GT Black Series ولی مرسدس یه سروگردن از اینا بالتره با احترام به اون دو تای دیگه.

    پاسخ
  8. Zonda R
    سوابق: (1591 دیدگاه) ,

    @.F
    سال 2014 و 2015 سال بسیار خوبی برای مکلارن بوده بعد از شاهکار p1
    S 650 فارق از مشخصات فنی از لحاظ طراحی هیچ رغبتی برای انتخاب ایجاد نمیکرد
    ولی 570 با باز طراحی کامل عقب،گرافیک چراغ جلو،سپر جدید جلو،خط شانه زیبا و بسیاری خصوصیات جذاب دیگه بسیار دلربا ظاهر شده
    البته باید تا تست جاده ای صبر کرد تا دید از لحاظ مشخصات فنی هم در عمل میتونه تک شاخ این سگمنت رو مغلوب کنه یا نه؟
    در مورد طراحی داخلی هم واژه ساده رو ترجیح میدم
    با احترام برای نظر بقیه دوستان

    پاسخ
  9. HAMID
    سوابق: (39 دیدگاه) ,

    به نظر من زیبا تر وپخته تر از 650s _675lt شده . در کل عالی شده مخصوصا دیزاین داخلیش .

    پاسخ
  10. GT 500
    سوابق: (60 دیدگاه) ,

    خیلی باحاله. ازش واقعا خوشم اومد.
    هم اصالت Mc Laren حفظ کرده هم یه طراحی خاصی داره.

    پاسخ
    1. سجاد
      سوابق: (64 دیدگاه) ,

      البته تو گلوش گیر میکنه . . .
      و رسماً خفش میکنه!

      پاسخ
  11. سجاد
    سوابق: (64 دیدگاه) ,

    اینکه صفحه وسط داشبرد روز به روز بزرگتر میشه بنظرم چیز خوب و غیر قابل اجتنابیه ،
    اما الکترونیک شدن نشانگرهای پشت فرمان واقعاً غیر قابل تحمله!
    خصوصاً که اعداد رو بصورت تصاویر مشابه آنالوگ (عقربه) نشون میدن . . .
    حتی بنز که به لوکس بودن معروفه داره همین کار رو میکنه!

    پاسخ
  12. Lamborghini REVENTON
    سوابق: (47 دیدگاه) ,

    چراغ روشن عقبش مثل کیمن هستش ولی خیلی کم!!!!!!!!!!!!!!
    مکلارن تازه داره خودش داره کار میکنه دیگه با شرکت های دیگه کار نمیکنه.

    پاسخ
  13. enzo
    سوابق: (213 دیدگاه) ,

    درسته مک لارن جدیدا به سرعت و پشت هم داره مدلای جدید معرفی میکنه که خیلی عرف نیست تو این رده ولی باید حق داد بهشون چون سالها وقفه تو تولید ماشینای شهری داشتن و باید این فاصله رو سریعتر پر بکنن
    اگه این حضور پررنگ مک لارن با معرفی مدلای جدید تو نمایشگاه های مختلف و تو این چندسال اخیر نبود شاید خیلیا که اخبار خودرویی رو به روز دنبال نمیکنن فکر میکردن هنوز آخرین مک لارن شهری همون مدل F1 هستش

    پاسخ
  14. شایان
    سوابق: (1312 دیدگاه) ,

    حاضرم شرط ببندم سره هرچی که دارم این صفر تا صد و بالای 3.9 میره عمرا اگه 3.2 بره

    پاسخ
  15. military
    سوابق: (29 دیدگاه) ,

    دو سال اخیر بهترین سال های مک لارن بوده و واقعا روند معرفی محصولاتش داره سرعت میگیره

    پاسخ
  16. Mclaren
    سوابق: (391 دیدگاه) ,

    کاش یکسری بیسواد تو موضوعات مکلارن نظر نمیدادن البته سوتفاهم نشه خیلی از دوستان انقدر بار فنی دارن که من اصلا نمیتونم اظهار نظری کنم اما یکی دونفر هستن که هروقت میبینمشون توی نظرات نخونده رد میشم چون هیچی نمیدونن فقط جوسازی میکنن فقط یکسری اعداد و ارقام و اسم خودرو شنیدن و در واقعیت هیچی نمیدونن کاش کمی توی سایت ها معتبر اطلاعات بالا میبردن که حداقل مزخرفات تحویل مردم ندن. بازم از دوستای عزیزم عذرخواهی میکنم.

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.