مک لارن

رونمایی مک لارن P1 مدل 2013 (نسخه نهایی)

سرانجام نسخه نهایی مک لارن P1 برای ورود به بازارها آماده شده؛ گران ترین سوپراسپرت کوپه تاریخ انگلستان قرارست بعد از رونمایی رسمی اش در نمایشگاه ژنو ۲۰۱۳ برای یک رقابت تمام عیار با بزرگان این کلاس آماده شود؛ البته از آنجایی که فعلا در آلمان حریفی برای او پیدا نمی شود همه نگاه ها معطوف به ایتالیایی ها شده . . .

2013 McLaren P1
۲۰۱۳ McLaren P1

چه خودرویی می تواند آن همه افتخاری که مدل جاودانه F1 برای مک لارن به ارمغان آورد را دوباره تکرار کند؟ تا چه زمانی مک لارن باید طعنه قدرت کم MP4 های خود را از بقیه می شنید؟ به هرحال دوران بد مک لارن هرچه بود دیگر تمام شد؛ حالا انگلیسی ها هم وارد کلوپ دو ثانیه ای ها شده اند و چشم امیدشان به روزهای خوش در آینده ای است که P1 برای آنها رقم می زند.

مک لارن P1 خودرویی بود که ابتدا تحت یک مدل مفهومی در نمایشگاه پاریس ۲۰۱۲ معرفی شد. البته در همانجا ریاست کمپانی صراحتا اعلام کرد که نسخه تولید نهایی آن تا کمتر از یکسال دیگر معرفی خواهد شد. زمان گذشت تاحدود سه هفته پیش که اولین جزئیات رسمی آن منتشر شد تا به نوعی نشان دهنده عزم جدی مک لارن برای رسیدن نسخه نهایی آن به نمایشگاه ژنو امسال باشد. حالا همه چیز برای جنجال های دوباره P1 آماده و مهیاست!

2013 McLaren P1
۲۰۱۳ McLaren P1
2013 McLaren P1
۲۰۱۳ McLaren P1
2013 McLaren P1
۲۰۱۳ McLaren P1

 

 

قبل از شروع اول از همه باید این نکته را بگوییم که نسخه نهایی P1 با مدلی که در پاریس رونمایی شد در ظاهر، به جز اضافه شدن خروجی هوا در قسمت زیرین گلگیرهای جلویی – برای بهبود خنک کاری و افزایش نیروی عمودی – تفاوت قابل توجه دیگری ندارد. به نظر نمی رسد که ضریب درگ ۰.۳۴ برای چنین خودرویی مناسب باشد؛ این عدد هرچند از ضریب درگ ۰.۳۶ بوگاتی ویرون بهتر است اما حداقل نسبت به خود مک لارن F1 که ۲۰ سال پیش با ضریب درگ ۰.۳۲ ساخته شد، دیگر هیچ حرفی برای گفتن ندارد.

P1 در زیر بدنه خود یک پیشرانه هیبریدی دارد؛ موتور ۳.۸ لیتری V8 این خودرو با توربوهای دوقلو می تواند تا ۷۲۷ اسب بخار قدرت در ۷,۵۰۰rpm به همراه ۷۲۰ نیوتن متر گشتاور در ۴,۰۰۰rpm را در اختیار راننده قرار دهد. اما این پایان کار نیست چراکه P1 یک موتور الکتریکی ۱۷۶ اسبی هم دارد تا بدین ترتیب حداکثر قدرت خالصش به ۹۰۳ اسب بخار و حداکثر گشتاورش به ۹۰۰ نیوتن متر افزایش یابد. وظیفه انتقال این قدرت نیز برعهده گیربکس هفت سرعته دوکلاچه Graziano است.

2013 McLaren P1
۲۰۱۳ McLaren P1

P1 که با کمک موتور الکتریکی خود می تواند مسافت تقریبی ۲۰ کیلومتری را باسرعت متوسط ۴۸ کیلومتر برساعت طی کند، صفرتا ۱۰۰ را کمتر از ۳.۰ ثانیه و صفر تا ۳۰۰ را نیز در عرض ۱۷ ثانیه (۰.۳ ثانیه کندتر از بوگاتی ویرون) طی می کند که ۵.۰ ثانیه یاحدود ۲۳ درصد سریع تر از مک لارن F1 است؛ همچنین حداکثر سرعتش نیز بصورت الکترونیکی در ۳۵۰ کیلومتر برساعت محدود شده.

2013 McLaren P1
۲۰۱۳ McLaren P1

اگر به فرمان خودرو دقت می کنید دکمه IPAS را در سمت راست و دکمه DRS را در سمت چپ آن می بینید که هر دو تکنولوژی را مک لارن از خودروهای فرمول قرض گرفته است. IPAS که از حروف ابتدایی عبارت Instant Power Assist System گرفته شده، در حقیقت برای شتابگیری سریع P1 تعبیه شده و می تواند تمام انرژی موجود در پکیج باطری های در اختیار موتور الکتریکی قرار داده تا به کمک آن راننده به بیشترین شتاب ممکن دست یابد. سیستم DRS نیز که نام آن از حروف ابتدایی عبارت Drag Reduction System گرفته شده، وظیفه تغییر زاویه اسپویلر عقب را داشته طوریکه نیروی درگ را ۲۳ درصد کاهش می دهد؛ همچنین به محض فشردن پدال ترمز سیستم DRS از مدار خارج می شود.

2013 McLaren P1
۲۰۱۳ McLaren P1
2013 McLaren P1
۲۰۱۳ McLaren P1
2013 McLaren P1
۲۰۱۳ McLaren P1
2013 McLaren P1
۲۰۱۳ McLaren P1
2013 McLaren P1
۲۰۱۳ McLaren P1
2013 McLaren P1
۲۰۱۳ McLaren P1

 

 

 

 

 

شاسی فیبرکربنی P1 تنها ۱۰۰ کیلوگرم وزن داشته که به ادعای مک لارن سبکترین شاسی ساخته شده برای یک خودروی خیابانی است. P1 که حدود ۳۰۰ میلیمتر بزرگتر از MP4 ساخته شده، وزن خالصی در حدود ۱,۴۰۰ کیلوگرم داشته و حداکثر می تواند نیروی عمودی معادل ۶۰۰ کیلوگرم را تولید کند که نسبت به Mp4 چیزی حدود ۵۰۰ درصد بیشتر است!

میزان آلایندگی P1 ناشی از تولید CO2 نیز ۲۰۰ گرم در هر کیلومتر اعلام شده البته به شرطی که تایرهای پیرلی از مدل P Zero Corsa داشته باشد. کیت ترمز P1 توسط همکار مک لارن در فرمول وان یعنی کمپانی Akebono ساخته شده؛ گفته می شود جنس و کارایی این دیسک های کربن/سرامیکی از نمونه های موجود بهتر بوده و تاکنون نیز تنها در صنعت هوافضا از آن استفاده شده و هنوز بر روی خودرویی خیابانی قرار نگرفته اند.

2013 McLaren P1
۲۰۱۳ McLaren P1

درحالیکه قرار بود ۵۰۰ نسخه از مک لارن P1 ساخته شود اما کمپانی رسما اعلام کرد تنها ۳۷۵ نسخه از آن تولید می شود؛ ظاهرا این تصمیم بعد از دیدار اختصاصی ران دنیس با برخی از مشتریان ثروتمند P1 گرفته شده که معتقدند تولید محدود بودن P1 از قدرت یا سرعتش اهمیت بیشتری برای آنها دارد. اگر شماهم یکی از علاقه مندان این سوپرکار انگلیسی هستید باید بدانید که قیمت پایه ای آن ۸۶۶,۰۰۰ پوند یا معادل تقریبی ۱,۱۵۰,۰۰۰ دلار اعلام شده است.

***********************************************************

بروز رسانی – نمایشگاه ژنو ۲۰۱۳ : پس از انتشار تصاویر نسخه ی نهایی مک لارن P1 این خودرو به ژنو آمد تا در معرض دید عموم قرار بگیرد . مک لارن P1 در حالی رونمایی شد که در کنار وی مدل افسانه ای F1 نیز حضور داشت تا این شرکت به همگان نشان دهد که چگونه می توان بهترین سوپراسپرت های دنیا را ساخت . در پروژه ی P1 ، مک لارن تمام خصوصیات مدل افسانه ای F1 را بعلاوه ی هندلینگ فوق العاده به یک کالبد زیبا دمید تا شاهد یکی از برترین خودروهای تاریخ اتومبیل باشیم .

McLaren P1 vs McLaren F1
McLaren P1 vs McLaren F1

 

موتور الکتریکی این هیولا هم توسط زیرمجموعه های مک لارن توسعه یافته است و تنها به صورت اختصاصی برای P1 درست شده است . این موتور الکتریکی در هنگام شیفت گشتاور منفی ایجاد می کند که باعث می شود عمل شیفت در سریعترین حالت ممکن صورت بگیرد. بدنه P1 با تاکید بر برتری آیرودینامیکی، حاصل ساعت ها تست در تونل باد و شبیه سازی های CFD است. تمام پنل ها و دریچه های ورودی و خروجی هوا در کارآمدترین حالت برروی بدنه شکل گرفته اند تا وظایفی از جمله خنک کاری را به بهترین نحو انجام دهند.

بال عقب هوشمند مورد استفاده یکی از خصوصیات برجسته ی این مدل است. برای اینکه عملکرد بال عقب موثر باشد تغییراتی همانند مجرای غیر معمول درب عقب و استایل قطره گونه ی بدنه اعمال شده است . ارتفاع بال عقب می تواند در رانندگی جاده ۱۲۰ میلی متر و در رانندگی برای مسابقه به ۳۰۰ میلی متر برسد تا بهترین کارایی را داشته باشد.

همانند خودروهای فرمولا ۱ برای اینکه بتوان به بالاترین سرعت در خط مستقیم دست یافت از سیستم DRS بهره گرفته شده و همچنین علاوه بر آن، می توان زاویه ی دو فلپ نصب شده در مقابل چرخ های جلو را در بازه ی صفر تا ۶۰ درجه تغییر داد. خودروی تحویلی به مشتریان آمده ی حضور در جاده و پیست های مسابقه است تا هرموقع هیجان خون مالکان بالا رفت با رفتن به پیست خود را تخلیه کنند . علاوه براین موارد آپشن های اختصاصی بسیاری برای مشتریان در نظر گرفته شده است .

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

محمدرضا ریاضی

محمدرضا ریاضی ، همراه با شما در دنیای هیجان انگیز خودرو

مطالب مشابه

‫۱۰۸ دیدگاه‌ها

  1. رامتین

    ۸ اسفند ۱۳۹۱
    سوابق: (3020 ديدگاه)

    بابا چرا اینقد میگین بوگاتی ویرون. از مدیر سایت بعیده. توجه کن سریعترین اتومبیل دنیا هنسی ونومه که 0 تا 300 را 13.48 ثانیه رفته و حداکثر سرعتش 447 کیلومتره.
    مثه اینکه لیونل مسی هر سال توپ طلا روبگیره و شما همش از رونالدو تعریف کنید.
    آخه عقل سالم فرانسه رو با آمریکا مقایسه میکنه؟ بودجه کل کشور فرانسه، به اندازه لیگ NBA آمریکا هم نمیشه!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. slr722

      ۸ اسفند ۱۳۹۱
      سوابق: (1347 ديدگاه)

      وای خدای من گریم دراوردی پدال…

      مگه میشه یه ماشین انقدر عالی باشه…

      مگه میشه یه ماشین انقدر زیبا…

      مگه میشه یه ماشین انقدر رویایی…

      یه موتور 3800cc میتونه بالای 900hp تولید کنه…

      المان یکم الگو برداری کن یکم یاد بگیر از این انگلیسی ها و ایتالیایی ها…

      قابل توجه دوستان حریف المانی نداره…

      تو متن هم اشاره کرده…

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. نوید

        ۸ اسفند ۱۳۹۱
        سوابق: (195 ديدگاه)

        با چهار خط اول موافقم.

        اما خط پنجم کاملا بر عکس هست (بد برداشت نکنیا… موتور این ماشین خداست). نمیدونم راجع به تقویت موتور و میزان اسب بخار بر لیتر چه قدر میدونی اما فاکتوری که نشان دهنده تکنولوژی هست میزان مصرف سوخت در کنار اسب بر لیتره.

        وگرنه شرکتایی مثل switzer و 9ff سالهاست که دارن قدرت های بالای 900 اسب رو روی موتورهای 3600 و 3800 پورشه پیاده می کنن.

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. نوید

        ۸ اسفند ۱۳۹۱
        سوابق: (195 ديدگاه)

        در ضمن قدرت موتور بنزینی این ماشین 727 اسب هست. 900 کل قدرتشه شامل هر دو موتور الکتریکی.

        موافقم 0
        مخالفم 0
      3. slr722

        ۸ اسفند ۱۳۹۱
        سوابق: (1347 ديدگاه)

        خوب 727 اسب بخار بنزین…
        حالا هم 176 اسب بخار موتور الکتریکی…

        اگه جمع کنی میشه 903 اسب بخار…

        موافقم 0
        مخالفم 0
      4. محسن

        ۱۰ اسفند ۱۳۹۱
        سوابق: (3 ديدگاه)

        شما مثل اینکه خبر ندارید !

        بزرگترین شریک فنی مک لارن , مرسدس بنز هستش رفیق من

        موافقم 0
        مخالفم 0
      5. slr mclaren

        ۱۰ اسفند ۱۳۹۱
        سوابق: (56 ديدگاه)

        آقای slr722 مثلاً شما طرفدار بنز slr هستی؟اگه آره چرا اینطوری حرف میزنی؟تازه به نظر شما شرکت های آلمانی نمیتونن یه همچین چیزی بسازند؟مطمئنّاً می تونن.واقعاً زهی خیال باطل.

        موافقم 0
        مخالفم 0
      6. jhiar

        ۱۱ اسفند ۱۳۹۱
        سوابق: (29 ديدگاه)

        مین شرکتهای به اصطلاح ایتالیایی وانگلیسی بیشترشون زیر مجموعه فولکس واگنند تازه اگر قرار به یادگیری باشه که باید برن زیر دست المانها واسه شاگردی تابرای جلوگیری از ورشکستگی ونابودی مجبور به فروششون به هند ومالزی والان نشوند.

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. amir

      ۸ اسفند ۱۳۹۱
      سوابق: (66 ديدگاه)

      بوگاتی ویرون یک خودرو رسمی و استاندارد کارخانه ای غیر تیونینگ شده هست که به عنوان یک مرجع برای مقایسه استفاده میشه هر روز در جهان خودروهای تیونینگ شده زیادی عرضه میشه که سرعت بالاتری نسبت به مدل استاندارد خودشون و یا حتی خودرو های سوپر اسپرت مثل بوگاتی و لامبورگینی و ….دارند اما ملاک مقایسه همیشه خودرو غیر تیونینگ شده کارخانه ای و استاندارد با موتور اصلی و …. هست بعد هم بوگاتی توسط فولکس واگن که یک خودروساز آلمانی هست خریداری شده

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. slr722

        ۸ اسفند ۱۳۹۱
        سوابق: (1347 ديدگاه)

        پس چرا تو خیلی از سایت ها و مجله ها نوشته شده بوگاتی فرانسویه…

        اخرشم معلوم نشد که این کجایی…

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. ابی

        ۹ اسفند ۱۳۹۱
        سوابق: (121 ديدگاه)

        دمت گرم امیر خان
        زدی تو خال
        همینکه همه برندها ملاک رو بوگاتی قرار میدن یعنی هنوز جا دارن برسن بش

        موافقم 0
        مخالفم 0
      3. corvetteZ06

        ۹ اسفند ۱۳۹۱
        سوابق: (2 ديدگاه)

        slr722 ….

        علی جان خودتی؟

        اینی که تو بعضی مجلات و سایت ها مینویسن بوگاتی فرانسویه چون دفتر اصلیش تو فرانست و لی در کل یه کمپانی المانی هست و توی المان تولید میشه…

        موافقم 0
        مخالفم 0
      4. سامان

        ۱۷ اسفند ۱۳۹۱
        سوابق: (147 ديدگاه)

        اولاً: اون دوستانى که عین بچه ها دارن از رویاهاشون مینویسن خواهشاً جاى دیگرى براى این مطلب پیدا کنند.
        دوماً: مالک اصلى شرکت بوگاتى فولکس واگن آلمانه و نصف بیشترش در آلمان ساخته میشود.
        سوماً: خیلى زشته آدم اسمشو چیزى بزاره که هنوز در موردش اطلاعات نداره.
        چهارماً: وقتى آدم به دفعات کامنت هایى میزاره که پایه و اساس نداراند دیگه اعتبار خودش را کم میکند.
        …………………………………
        پنجماً: اگر هر دوست دیگرى هم دقت کند شما بلافاصله که کامنت میزاره بیست تا، لایک روش هست و هرکى مخالفت نظر میده بیست تا آنلایک میخوره.
        من که نمیدون چجوریه و طرف صحبت هم فکر کنم همه بدانند کیه.

        موافقم 0
        مخالفم 0
  2. نوید

    ۸ اسفند ۱۳۹۱
    سوابق: (195 ديدگاه)

    یک شاهکار دیگه از مک لارن…

    رقیب قابلی برای پورشه 918 میشه… (البته خوب هیچی پورشه نمیشه… :) )

    در ضمن من برای سلامتی slr722 نگرانم… ممکنه با دیدن این سکته قلبیی، چیزی بزنه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. slr722

      ۸ اسفند ۱۳۹۱
      سوابق: (1347 ديدگاه)

      عاشقتم نوید جان…

      نمیدونم چرا من انقدر از این مکلارن خوشم میاد…
      دست خودم نیست.

      من امشب غش نکنم خوبه…

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. محمود

    ۸ اسفند ۱۳۹۱
    سوابق: (251 ديدگاه)

    باز هم یک شاهکار دیگر از مک لارن.من خیلی از این مدل مک لارن خوشم اومده و به نظر من جز یکی از قدرت مند ترین و پر سرعت ترین خودرو های جهان میشه.
    زنده باد این هیولای انگلیسی.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. saeid

    ۸ اسفند ۱۳۹۱
    سوابق: (173 ديدگاه)

    ولی کونیخ زگ آگرا یه چی دیگست.(حالا حمله نکنید!)

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. علی

    ۹ اسفند ۱۳۹۱
    سوابق: (5 ديدگاه)

    slr !
    قبلا گفتم بازم می گم…

    می دونید که تمام اقتصاد آلمان به لحاظ آمار از صنایع انگلیس خیلی خیلی جلوتره…
    یا شاید بازم می خوای از طرف مردم دنیا نظر بدی و آمار بگیری!!!!!
    بدونید که هیچ برند انگلیسی جز در خود انگلیس در دنیا محبوبیت برند های آلمانی و ژاپنی رو نداره.
    چون جهانی فکر کردن و ادعای بیهوده نداشتن و الکی مغرور نبودن یک هنره که خیلی ها ندارن..
    بدونید که ماشینهای انگلیسی مثل رولز رویز و … بیشتر به سلطنتی بودن و خاص شدن فکر می کنند. (مثل مدل رانندگی متفاوت با همه ی دنیا شون!! که چیزی جز یک غرور بیهوده نیست)

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. نیما

    ۹ اسفند ۱۳۹۱
    سوابق: (793 ديدگاه)

    این حرفو نمیزدی به ایرانی بودنمون شک میکیردم
    حالا اگه فرمون تو کشور ما راست بود
    ماله اونا فقط چپ بود باز اونا مغرور بودن:)
    کسی اینجا نگفت المان عقبه یا ضعیفه یا نمیتونه
    نه المان صنعت فوقالعاده ای داره
    من عاشق بنز هستم
    اما انگلیسی ها کلا بحثشون جداست
    خاص بودن
    خاص هستن
    چه تو صنعت
    چه تو مد
    چه تو ماشین سازی
    خاص هستن
    اقتصادشونو به قدر قوی هستش که 3تا کشور مثل المانو امریکاو و فرانسرو قورت میده
    شما دیدی تا حالا کسی از بیکاری تو انگلیس شکایت کنه
    یا بی پول باشه
    یا مردمش از گشنگی بریزن تو خیابون؟؟
    من پدرم کارش مرتبطه با کشور انگلستان
    دیدم که میگم
    حتی لحجه انگلییسی ها تو زبانشون نشان خاص بودن و سلطنتی بودنو نشون میده
    ماشیناشو کمتر بورس داره
    چون نسبت به شرایطشون قیمت بالایی دارن
    چون برند هستن
    برند خاص
    مثال میزم
    شما ساعت میخری مارک تیسوت مثلا
    تیسوت ساعت بسیار خوبیه
    کامل و بی نقص
    رولکس میخری به 10 برابر قیمت تیسوت
    2تاشونم تو یک سطح هستن
    اما رولکسو که ساعت خاصه ادم خاص میخره
    نه همه
    این مستاق ماشینهایی انگلیسیه
    اگه پورشه فروش بیشتری نسبت استون مارتین داره
    این نشونه بد بودن استون نیست
    نشونه خاص بودنشه
    هر کسی قدرت خریدشو نداره

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. نوید

      ۹ اسفند ۱۳۹۱
      سوابق: (195 ديدگاه)

      سلام آقا نیما..
      یه چندتا نکته:
      – منظور از غرور چپ بودن یا راست بودن فرمون نیست. منظور اینه که 98 درصد دنیا فرمونشون یه طرفه… اینا (انگلیسی ها) ساز جدا میزنن… مثلا ببین… پورشه 918 نسخه فرمون راست نداره… چرا؟ به خاطر این که برای بازار جهان طراحی شده… انگلیسم می خواد؟ مشکل خودشه…. چرا مکلارن P1 هم فرمون چپ و راست داره… چون می خواد به دنیا عرضه کنه.

      – شما اگه به فروش کمتر با قیمت سه برابر با امکانات مشابه و دادن ضرر میگی خاص بودن، من دیگه نمیدونم چی بگم.

      – همه چیزایی رو که تحت عنوان خاص بودن معرفی کردی تمام دنیا (تمام دنیا) تحت عنوان توهم طبقه بندی میکنه

      – در ضمن شما یه زنگی به استون مارتین بزن و آگاهشون کن… چون تو 3 سال گذشته تمام سعی شونو کردن (و دارن می کنن) تا از معیارهایی که شما ذکر کردی فاصله بگیرن.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. نیما

        ۹ اسفند ۱۳۹۱
        سوابق: (793 ديدگاه)

        اینم از خاص بودنشونه
        بازا انگلستان احتیاج به بازار جهانی نداره
        هرکی خواست براش فرمنو چپ میزنن
        اما امکانات مشابه و قیمت بالاتر اگه شرکت ضرر میکرد الان داشت ابنبات چوبی میفروخت نه اینکه رو نسخه جدیدش با امکانات مساوی و قیمت 10 برابر کار کنه
        این یعنی مشتریشو داره
        اگه تمام دنیا اینو توهم میدونن
        نمیدونستی بدون 90 درصد مردم مهاجر از هر کشوری ارزوی اینو دارن که پاشون برسه به خاک انگلستان
        حتما اینا هم دیونن؟؟؟
        من ندیدم تو 3 سال گذسته قیمت استون مارتین با رویز رویس یا حتی ماشینهای دیگه انگلیسی تغیری کنه واسه رقابت
        چون بورسشو داره پیشه مشتریای خاص
        بخدا برو ببین تو کشورهای دیگه اینقدر پورشه میبینی استون مارتین میبینی
        بعد وقتی یکش رد میشه حتی پورشه سواره هم نگاه میکنه ماشینشو

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. نوید

        ۹ اسفند ۱۳۹۱
        سوابق: (195 ديدگاه)

        که بازار انگلستان نیاز به به بازار خارجی نداره درسته؟
        خوب بذار یه کم استقلال بازار انگلستان رو در سال 2012 نگاه کنیم:
        هیوندای: 74285 دستگاه
        تویوتا: 84563 دستگاه
        بنز: 91855 دستگاه
        پژو: 99486 دستگاه
        نیسان: 105835 دستگاه
        آئودی: 123622 دستگاه
        بی ام دبلیو: 127530 دستگاه
        ولکس واگن: 183098 دستگاه
        واکس هال: 232255 دستگاه (مال جنرال موتورز و فقط برا انگلیس میزنه)
        فورد: 281917

        حالا یه چندتا برند انگلیسی:
        بنتلی: 1267 (22 درصد رشد نسبت به 2011… به این مییگن مدیریت آلمانی)

        استون مارتین: 932 (9 درصد کاهش نسبت به 2011)

        ام جی: 782 (117 درصد رشد نسبت به 2011… اینم مدیریت چینیا)

        لوتوس: 137 (58 درصد کاهش نسبت به 2011)

        خواهش میکنم… خواهش میکنم… قبل از اینکه رؤیا های کودکی رو به دنیای واقعی تعمیم بدی… یا به خاطر لهجه قشنگ زبانشون درباره واقعیت دچار توهم بشی یه کم تحقیق کن.

        جالبه که پورشه به عنوان یک اسپورت لوکس ساز در کلاس استون در سال 2012 با 25 درصد افزایش نسبت به 2011 تعداد 7998 دستگاه تو انگلیس فروخته.

        موافقم 0
        مخالفم 0
      3. نوید

        ۹ اسفند ۱۳۹۱
        سوابق: (195 ديدگاه)

        سهم کشورها از بازار خودرو انگلستان در 2012:

        آلمان: 25.72 درصد
        انگلستان: 17.52 درصد (با درنظر گرفتن مینی (آلمان) و بنتلی (آلمان) و واکس هال (آمریکا))
        ژاپن : 15.12 درصد
        آمریکا: 14.31 درصد
        فرانسه: 13.81 درصد
        کره: 6.00 در صد

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. عرفان

      ۹ اسفند ۱۳۹۱
      سوابق: (91 ديدگاه)

      وای نیما چقد طولانی بود…

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. ابی

      ۹ اسفند ۱۳۹۱
      سوابق: (121 ديدگاه)

      چی میگی عمو
      جو گرفتدت ها
      اقتصاد انگلیس اقتصاد المان و امریکا رو قورت میده
      اسباب خنده رو برامون جور کردی
      برو یکم اطلاعاتت رو ببر بالا

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. نوید

        ۹ اسفند ۱۳۹۱
        سوابق: (195 ديدگاه)

        جناب ابی خان اگه با منی یه توضیحی بده ببینیم چجوری نتیجه گرفتی که من دارم راجع به اقتصاد بحث میکنم؟

        البته اگه بخوای راجع به اقتصاد هم بحث میکنیم.

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. ابی

        ۱۰ اسفند ۱۳۹۱
        سوابق: (121 ديدگاه)

        اختیار داری داداش
        پیش میاد

        موافقم 0
        مخالفم 0
      3. مسعود

        ۱۰ اسفند ۱۳۹۱
        سوابق: (8 ديدگاه)

        […] اینگیلیس رتبه پنجمم نداره تو درآمد صادرات و بودجه کشوری .فقط بودجه نظامی سال امریکا بالای 700 میلیارد دلاره و کل بودجه سال انگلیس یک تریلیون دلار . یعنی 300 میلیارد دلار بیشتر از بودجه نظامی امریکا . بچه جون بودجه سالانه ژاپن 4 تریلیون دلاره یعنی 4 برابر انگیلیس. افتاد…؟؟

        موافقم 0
        مخالفم 0
    4. شایان

      ۱۰ اسفند ۱۳۹۱
      سوابق: (1355 ديدگاه)

      شما که داری این قدر سنگه انگلیسی ها رو به سینت میزنی شما که اینقدر تحت تاثیر یه شبکه ماهواره ای قرار میگیری شما که اینقدر میگی انگلیسی ها خاص هستن بهم بگو ببینم چی به تو میرسه ؟
      الان میگم جز ذلالت و دروغ گویی هاشون
      جز اینکه پشت صحنه به ریش امثال تو میخندن
      جز اینکه یه سری…میخوان تا تبلیغ خاص بودنشونو بکنن
      جز اینکه همین… گند زدن به کل این مملکت
      جز اینکه همونایی که فرقون سازی هاشون جوونای مارو میکشه بچه هاشون دارن تویه بهترین دانشگاههای همون کشور درس میخونن تا افکارشونو پیاده کنن بعد از پدراشون
      جز اینکه پشت صحنه چه بده بستونهایی با همین آقایون دارن
      جز اینکه آخرش یه حسرتو به دلت میزارن
      در آخر برای امثال شماها متاسفم
      فقط واقعیتو گفتم همیشه هم تلخه

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. نوید

        ۱۰ اسفند ۱۳۹۱
        سوابق: (195 ديدگاه)

        متأسفانه حرفات درسته شایان.

        یه سری از چیزا رو نمیشه اینجا گفت… یه سری از چیزایی که ربط پیدا میکنه به نظام ما و دولت انگلیس.

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. نیما

        ۱۰ اسفند ۱۳۹۱
        سوابق: (793 ديدگاه)

        اقا شایان برادر من از شما بعیده
        این هنرشونه
        سیاستشونو
        میتونن
        این که ما ضربه میخوریم از قوی بودن اونا نیست از ضعیف بودن ماشست
        بدشم میدونستی نصف ارز واره تو کشور که مال فروش نفت ایران بود فقط از طریق ک بانک انگلیسی میومد به ایران
        شما بگو المانها واسه ما چی کار کردن

        موافقم 0
        مخالفم 0
      3. نوید

        ۱۰ اسفند ۱۳۹۱
        سوابق: (195 ديدگاه)

        آقا نیما
        آلمان الان خدماتی رو داره به ایران ارائه میده که نه هیچ کشور دیگه جرأتشو داره و نه میشه اینجا گفت…

        چون در جریان این موارد هستم میگم.

        موافقم 0
        مخالفم 0
      4. نوید

        ۱۰ اسفند ۱۳۹۱
        سوابق: (195 ديدگاه)

        که خوب البته ای کاش نمیداد.

        موافقم 0
        مخالفم 0
  7. انزو

    ۹ اسفند ۱۳۹۱
    سوابق: (321 ديدگاه)

    انصافاً فعلا با هیچ سوپراسپرتی مقایسش نکنید تا رقباش معرفی شن .
    احتمالا عنوان سریعترین خودرو خیابونی تا به حال رو کسب کنه
    (منظورم تاپ اسپید نیست )

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. شایان

    ۹ اسفند ۱۳۹۱
    سوابق: (1355 ديدگاه)

    قابل توجه پدال و دوستان انگلیسی بوگاتی موتوراشو فولکس میزنه پس هنوز آلمانها وجود دارن واقعا فکر میکنین آلمان نمیتونه ماشینی بزنه که بهتر از این یا بوگاتی باشه واقعا که هنوز مشخص میشه چیزی از ماشین و اتومبیل نمیدونین صنعت خودروسازی آلمان دنیارو گرفته همه جا ریشه داره پس هنوز مونده انگلیسی ها بخوان باهاش رقابت کنن چه برسه به توهین

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. JAGUAR

    ۹ اسفند ۱۳۹۱
    سوابق: (184 ديدگاه)

    پدال: مکلارن اومدی که اول بشی
    مکلارن: بعععععععععععععله
    پدال:کار داری عزیزم کااااااااااار داری

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. علی

      ۹ اسفند ۱۳۹۱
      سوابق: (14 ديدگاه)

      jagur
      این حرف کارداری یعنی چی؟
      منظورت بگو چون کسی نفهمیده

      موافقم 0
      مخالفم 0
  10. محسن

    ۹ اسفند ۱۳۹۱
    سوابق: (1447 ديدگاه)

    امیدوارم بتونه مثل F1 تاریخ ساز بشه و یه بار دیگه روی بوگاتی و طرفدارهای پرادعاشو کم کنه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. محسن

    ۹ اسفند ۱۳۹۱
    سوابق: (1447 ديدگاه)

    ببین شایان جان،شکی نیست که آلمان قطب خودروسازی جهانه ولی انگار شمام خیلی انگلیسو دست کم گرفتی،فراموش نکن این مکلارن انگلیس بود که باعث موفقیت SLR شد نه بنز آلمان(یا حداقل بیشتر از نصف).
    شما در مقابل مکلارنF1 یا استون مارتین one77 چی میخوای بگی؟؟؟!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. شایان

      ۱۰ اسفند ۱۳۹۱
      سوابق: (1355 ديدگاه)

      آقا محسن بعد از جنگ جهانی متفقین برای گرفتن غرامت از آلمان کل کارخونه ها و صنایعشو گرفتن ماله خودشون برای چندین سال کل متخصص ها و مهندس ها و طراحاشو گرفتن مال خودشون کردن اون زمان بود که تویه فرمول یک واسه خودشون اسمی دست و پا کردن حالا بماند که پیشرفتهای که متفقین بعد از جنگ کردن بیشترشو مدیون این مهندسین طراحان و متخصصهای این کشورن رفتنشون به فضا حتی بمب اتمی که می خواست ساخته بشه توسط آلمان رو هم گرفتن زدن سر ژاپنی های بدبخت زدن هر روز چپ و راست هم دارن از این کشور بد میگن اونوقت آدم یکم منصف باشه میفهمه که داستان سره چیه من از انگلیسی ها نه به خاطر صنعته نداشتشون بلکه بخاطر نمک نشناسی و خبیث بودنشون بدم میاد البته تویه صنعتم حرفی واسه گفتن ندارن دیگه همه میدونن صنایع آلمان کیفیتش داره با آمریکا و ژاپن مقایسه میشه که در بیشتر مواقع بهتر از اوناست اشراف گرایی بودن دیگه در قرن بیست و یک جواب نمیده فقط برای اینکه موجب تفریح دیگران باشه واقعا چیزه دیگه نداره

      موافقم 0
      مخالفم 0
  12. رضا

    ۹ اسفند ۱۳۹۱
    سوابق: (10 ديدگاه)

    آقا نیما!
    خاص بودن دیگه چه صیغه اییه!!!
    بگو غرور کاذب .

    و گرنه آلمان که توی جنگ جهانی داغون شد و الان به مدت سی سال قدرت اقتصادی اول اروپا (طبق آمار مستند نه هوایی!!) هست ویا ژاپن هم همینطور جزو سه اقتصاد برتر دنیاست که باید خاص تر باشن.

    تمام محصولاتشون هم به همه ی دنیا رسیده و مردم دنیا بهشون اطمینان دارن باهاشون لذت می برن.

    ولی شما از انگلیس چه محصولی در بازار کلی دنیا می بینی.

    یادتون باشه اتفاقا این مدل اشرافی گری اونا مهمترین عامله که کسایی که حتی عشق ماشین انگلیسین فقط با عکساش حال کنن!!!!!

    شما خودت خوشت می یاد که اونا خاص باشن و شما رو غیر خاص ببینن و توی کف بذارن. خب لابد خوشت می یاد که مطالب بالا رو گفتی.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. نیما

      ۹ اسفند ۱۳۹۱
      سوابق: (793 ديدگاه)

      من چه خوشم بیاد چه نیاد انگلیسیها لوکس بودن و هستن
      پس کاری به منو شما نداره
      درسته؟؟؟
      من چه ساعت رولکس بخرم چه نخرم ساعت رولکس لوکسه غیر اینه؟؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. شایان

        ۱۰ اسفند ۱۳۹۱
        سوابق: (1355 ديدگاه)

        شما چه بخوای چه نخوای اتومبیل سازی انگلستان هیچوقت به پای آلمان نمیرسه آمریکا هیچوقت آلمان تبار هاشو بیرون نمیکنه چون هرچی داره از اوناست شما چه بخوای چه نخوای هیچ کس حرفاتو قبول نمیکنه چون از رویه تعصب بیجا حرفاتو میزنی

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. مسعود

        ۱۰ اسفند ۱۳۹۱
        سوابق: (8 ديدگاه)

        رولکس خ*ر کیه باو . میخوام 100 سال سیاه نرم ساعت گرون بخرم که سر سال نشده فنراش بزنه بیرون از بی کیفیتی

        موافقم 0
        مخالفم 0
  13. بهزاد

    ۹ اسفند ۱۳۹۱
    سوابق: (40 ديدگاه)

    رضا جان خوب گفتی … جناب نیما!! شما دقیقا گفتی:

    “”شما ساعت میخری مارک تیسوت ساعت بسیار خوبیه کامل و بی نقص. رولکس میخری به 10 برابر قیمت تیسوت. 2 تاشونم تو یک سطح هستن. اما رولکسو که ساعت خاصه ادم خاص میخره نه همه “”

    اگه به گفته ی شما خاص بودن به داشتن یه ساعت ده برابر قیمت با وجود امکانات مشابه هست و فقط پول مارک رو می دی ، مرده شور این خاص بودنو ببرن.

    چون به این همه می گن عقده ای بودن و غرور باد هوا. می گن پول دور ریختن . می گن یه فرهنگ غلط و آب ریختن تو آسیاب دیگری.

    ژاپن و آلمان اگه مثل شما فکر می کردن که حالا صنعت اینجا رو نداشتن.

    شما با این طرز تفکر واقعا باید همون عاشق این ماشینا باشی.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. نیما

      ۱۰ اسفند ۱۳۹۱
      سوابق: (793 ديدگاه)

      ای بابا ایرانی مثل ما فکر کرد که اینجا مونده
      خاص بودن به اینا نیست
      اما اینکه بتونی بخری و متمای بشی هنره
      چون زحمت کشیدی واسش
      یعنی هر کی گوشی اپل میخره و ساعت رولکس میکنه دستش دیونست؟؟؟
      پس شما از همون ساعت 5 تومنی پلاستکیا بخر
      چرا میریم مارک میخریم
      هممون همینیم
      دنبال خاص بودن و متمایز بودن
      اره تن ادمی شریف است به جان ادمیت
      البته اون موقعه که این شعرو میگفتن ساعت رولکس نیود:)

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. نیما

      ۱۰ اسفند ۱۳۹۱
      سوابق: (793 ديدگاه)

      بعدشم شما چرا کار میکنی یا درس میخونی
      که پولدار شی
      واسه چی پولدار شی
      که ماشین و خونه خوب بخری
      که اونم 10% ماله رفاهته بقیش واسه پوز
      همه ادمها اینجورین منظورم شما نیستی
      99%
      البته تو جمع ما همه خاکین

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. نوید

        ۱۰ اسفند ۱۳۹۱
        سوابق: (195 ديدگاه)

        آقا من هدفم از پولدار شدن در نهایت داشتن یه آزمایشگاه شخصیه که بتونم یه سری آزمایشایی که هرجایی نمیشه انجام داد رو انجام بدم…
        به خدا دارم راست میگم.
        به جان خودم.
        :)

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. نیما

        ۱۰ اسفند ۱۳۹۱
        سوابق: (1 ديدگاه)

        نه قسم نخور مردی حرفت سنده واسم
        قبول دارم
        اما ازمایش گاه میزینی ایشالا که ازمایشهای خاص انجام بدی
        پول زیادم میگیری
        ایشالا
        ماشین خوب میخری
        مثلا اینقدر پولدار میشی که میتونی مازراتی بخری
        و میخری
        چرا مثلا مزدا 3 نمیخری اونم همینه که:)
        یا چرا خونه تجریش نمیخری
        جای خوبیه مگه نه چرا میری زعفرانیه میشنی
        2 تاشم که خونست
        تجملی بودن تو زات همست
        حتی من
        حتی شما
        قبول کن
        پس لوکس بودن واسه مردم مزیت حساب میشه نه پول تو جوب ریختن
        یا مثلا گوشی
        1100 هم همون کاری میکنه که اپل میکنه
        چرا اپل میخری یا خوشت میاد ازش:)

        موافقم 0
        مخالفم 0
      3. نوید

        ۱۰ اسفند ۱۳۹۱
        سوابق: (195 ديدگاه)

        من اسمشو تجمل نمیذارم.
        چون نمیخوام جلو کسی نشونش بدم.

        تنها آروزم از ماشین اینه که یه روز بتونم یه پورشه داشته باشم.

        چه کیمن… چه کاین…چه 911 خدا رو چه دیدی شایدم بعد 100 سال یه 918.
        نه به خاطر خاص بودن… به خاطر کیفیت فوق العاده و لذت رانندگی…
        من یه بار شانس داشتم یه باکستر برونم… لذتشو با هیچی عوض نمیکنم.

        موافقم 0
        مخالفم 0
      4. مسعود

        ۱۰ اسفند ۱۳۹۱
        سوابق: (8 ديدگاه)

        نیما اولا ذذذذذات هرکس بستگی به سلیقه هر ادم داره دوما اینکه واقعا مزدا 3 رو با مازراتی یکی میکنی ؟ منظورم برند نیستا گور بابای برند منظورم شتابه و سرعت و امکانات رفاهی امنیتی اونه. اره من اگه داشته باشم میرم بوگاتی میخرم نه برای برند و اسم اون ، فقط برای شتابش که ارضا کنه منو و امنیتش که مثل تانکه

        موافقم 0
        مخالفم 0
      5. نیما

        ۱۱ اسفند ۱۳۹۱
        سوابق: (793 ديدگاه)

        شما اینجوری هستن
        فکر میکنی چند درصد دیگه ادمها مثل شما هستن
        وچند درصد مثل اونایی که من میگم

        موافقم 0
        مخالفم 0
  14. محمد

    ۹ اسفند ۱۳۹۱
    سوابق: (6 ديدگاه)

    نمیدونم چرا بنتلی انقد صدا کرده درحالی که مک لارن الان همه چی تمومه
    شاید اینجا اینطوریه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. نوید

    ۹ اسفند ۱۳۹۱
    سوابق: (195 ديدگاه)

    راستی از یه سئوال از گروه پدال داشتم:
    تمام دنیا منتظر رقابت P1 و 918 و مدل جدید جایگزین enzo هستند… شما چه جوری تو خط سوم مقاله نتیجه گرفتید که رقیب آلمانی نداره؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. ابی

    ۹ اسفند ۱۳۹۱
    سوابق: (121 ديدگاه)

    بابا نوید جان این نیما و 722 خیلی شادن
    اقا میگه اقتصاد انگلیس المان و امریکا رو قورت میده
    خنده دار نیس تو رو قران
    برو عمو برو….

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. نیما

      ۹ اسفند ۱۳۹۱
      سوابق: (793 ديدگاه)

      میگم روشن شی
      هر دلار امریکا 0.6 پوند انگلیسه
      تنها کشوری هست الان که مشکل اقتصادی نداره
      پس لطفا الکی حرف نزن
      نه تنها خنده دار نیست
      بلکه جالبه

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. نوید

        ۹ اسفند ۱۳۹۱
        سوابق: (195 ديدگاه)

        شما انگار با هر کامنت باید درک عمیقتون رو از مسائل ارائه بدید آقا نیما.

        که هر دلار آمریکا برابر با 0.6 پوند انگلیسه… تموم شد رفت درسته؟
        سهم از اقتصاد دنیا و حجم مبادلات و اینا هم که ولش… آمار بانک جهانی رو هم که بی خیال… آمار خود انگلستان رو هم که بنداز دور و خلاصه حالشو ببر. این بهترین تحلیل اقتصادی بود که تا حالا شنیدم.

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. نیما

        ۹ اسفند ۱۳۹۱
        سوابق: (793 ديدگاه)

        اقا من که نمیگیم که
        من اگه حرفیم میزنم روو دید شخصیه
        شما همه جای دنیا مشکل اقتصادی دارن
        همون امریکا با اونهمه بورس و حجم مبادله
        اما انگلیس هیچ مشکلی نداره
        سالمترین اقتصاد
        مگه همه چی به اماره
        نمیبینید؟؟
        مثال میزنم
        سامسونگ گوشیش رو کاغذ از اپل قویتره
        اما تو عمل چیزه دیگه میبینی
        هیچ کس تو انگلستان بی کار نیست
        بهترین اقتصاد که میگم اینه
        تو خاص بودنشم شما میدونی منم میدونم از همه سرترن
        همین نیو یورک اسمش ماله یک شهر کوچیکه تو انگلستان
        ببین به حرف من و شما نیست
        دنیا دست ایناست
        قدرت دست ایناست

        موافقم 0
        مخالفم 0
      3. ابی

        ۹ اسفند ۱۳۹۱
        سوابق: (121 ديدگاه)

        خنده داره
        خوبم خنده داره
        وگرنه هیچ ادم عاقلی نمیاد بگه اقتصاد انگلیس از امریکا و المان قوی تره
        درضمن احمدی نژاد رو چه دیدی
        شاید فردا یه واحد پول بزنه هر یکیش بشه 2 پوند
        {هه هه هه }
        اینم بگم بدونی ارزش دلار مقطعی پایین اومده و هیچ بعید نیس که چند سال دیگه دوباره به پول برتر دنیا تبدیل بشه
        پس لطف کن تو الکی حرف نزن

        موافقم 0
        مخالفم 0
      4. نیما

        ۹ اسفند ۱۳۹۱
        سوابق: (793 ديدگاه)

        بازاری نیستب اقا ابی این حرفو میزنی بهت میخندن
        پول اول دنیا دینار کویت هستش و بوده
        بعدش پوند انگلیتانه
        بعد یورو
        بعد دلار
        اون موقعه که دلار 1000 بود پوند 3500 بود
        بنده پدرم تاجره از اولم تو قیمتام
        من یادم نمیاد پول اول دنیا دلار بوده باشه
        مقطعی؟؟؟
        اگه 30 سال مقطعه دم ثانیهاتون گرم:)

        موافقم 0
        مخالفم 0
      5. نوید

        ۹ اسفند ۱۳۹۱
        سوابق: (195 ديدگاه)

        به خاطر همینه که میگم نباید الکی نظر داد نیما خان

        بذار یه توضیح بیشتری از ارزش پول رو فرا تر از بازار ایران برات شرح بدم…

        در قدم اول ارزش پول هر کشور بستگی داره به میزانی که اون واحد پول در دنیا خرید و فروش میشه (تا اینجا پوند انگلیس برتره درسته؟)

        حالا نگاه می کنیم به اتفاق واقعی که داره تو دنیا می افته… قیمت دلار توسط آمریکا همواره تو سطح پایین تری از پوند نگه داشته میشه به دلیل اینکه آمریکا داره روز به روز بازار انگلستان را قبضه میکنه و یا به عبارت دیگه داره دست انگلستان رو از بازارهای خودش کوتاه میکنه (همین کار رو آلمان هم داره با انگلستان انجام میده)… آلمان، چین و امریکا با این کار دارن شرایطی رو بوجود میارن که یک پوند انگلیس بتونه کالاهای بیشتری از ساخت آمریکا و آلمان و چین بخره و خریدار سراغ جنس بسیار گرانتر و مشابه انگلیسی نره

        همین کار رو آمریکا 5-6 سال پیش با چین کرد… (یوآن چین همینطوری الکی ارزشش بالا نرفت… چین داشت بازار آمریکا رو میگرفت)

        انگلیس با این روند در حال از دست دادن بازارهای جهانی هست. و دارای اقتصاد رکودیه.

        موافقم 0
        مخالفم 0
      6. slr722

        ۹ اسفند ۱۳۹۱
        سوابق: (1347 ديدگاه)

        نیما جان جواب نده…

        ولشون کن…

        موافقم 0
        مخالفم 0
      7. نیما

        ۱۰ اسفند ۱۳۹۱
        سوابق: (793 ديدگاه)

        شما الان اقا نوید داری چینو با انگلیس یکی میکنی؟؟؟
        برادر من این 2 تا با هم مثل برادر میمونن
        و انگلستان برادر بزرگ امریکاست
        اینو یادت نره
        بازار چیشو قبشه میکنه
        کردو جنس انگلیسیو امریکا میزنه؟؟؟
        که بازارش قبضه شه
        این حرفو نزن برادر من
        الا اقتصاد انگلیس 300 ساله رو این حالت مونده هیچ چیزی تونش نداده
        امریکا با اینهمه ادعا و بوری یک شبه رفت تو هوا

        شما دیدی انگلیس اخ بگه
        تازه با اینکه جزیورو نیست اما بازام حرف انگلیسیها براشون حکمه
        میدونی چرا
        چ.ن اقتصادشون بهترین اقتصاد دنیاست

        موافقم 0
        مخالفم 0
      8. نوید

        ۱۰ اسفند ۱۳۹۱
        سوابق: (195 ديدگاه)

        ببین آقا نیما
        انگلستان یکی از سالمترین سیستم های بانکداری دنیا رو داره.
        انگلستان فعلا رو یه دونه گنج (منظور نفت) به اسم دریای شمال خوابیده که دست هیچکی بهش نمیرسه… بنابراین ارزش دارایی هاش بالاست. (درست مثل دینار کویت)

        سهم از بازار دنیا با این چیزا فرق داره.
        شما میگی انگلستان برادر آمریکاست… در ظاهر اینطوریه.
        میدونی در واقعیت امر چجوریه؟
        واقعیت امر درواقع تجسم این جمله هست: “انگلیس غلط میکنه با آمریکا مخالفت کنه”… نه اینکه بخواد یا اینکه نمیتونه کاری کنه… بلکه داره از این رابطه سود میبره… مجبوره برای رقابت با اروپا آمریکا رو داشته باشه.

        موافقم 0
        مخالفم 0
      9. نیما

        ۱۰ اسفند ۱۳۹۱
        سوابق: (793 ديدگاه)

        این یهنی چی که بانکداری درستی داره
        یعنی اقتصادش درسته
        امرکا هم نفت داره
        هم ماله خودش هم خاور میانه
        کو پس ؟؟؟
        اینه که میگم اقتصاد انگلستانو هیجا نداره
        اینکه سود میبره از سیاستشه
        اما اینم بدونی بد نیست
        نسل امریکهایی از انگلیسیهاست
        این 2تا از هم نمیترسن
        باهم بسیار خوبن
        و تا اونجایی که من میدونم
        نصف سهامدارهای شرکتها بزرگ تو امریکا انگلیسی هستن چون تو امریکا مالیات کمتری میدن

        موافقم 0
        مخالفم 0
      10. نوید

        ۱۰ اسفند ۱۳۹۱
        سوابق: (195 ديدگاه)

        معلومه که آمریکا هم نفت داره. اما میدونی مصرف انرژی و نیاز به تولید انرژی در آمریکا چند برابر انگلیسه؟
        آمریکا 40 برابر انگلیس مساحت داره… 5 برابر انگلیس جمعیت داره
        7 برابر انگلیس سهم از بازار و تولید داره.

        هنوزم اقتصاد برتر دنیاست… حتی با اونهمه زلزله اقتصادی… معنی اقتصاد قوی اینه.

        موافقم 0
        مخالفم 0
      11. نوید

        ۱۰ اسفند ۱۳۹۱
        سوابق: (195 ديدگاه)

        در ضمن… بیشترین درصد جمعیت آمریکا ژرمن هستند (17 درصد)… آمریکایی های انگلیسی فقط 9 درصد جمعیت رو تشکیل میدن.

        میدونم سخته باورش ولی حقیقته.

        زبون آمریکا انگلیسیه به خاطر اینکه زمانی کولونی انگلیس بوده… واشینگتون یه یاغی بود از دید انگلیسیا.

        موافقم 0
        مخالفم 0
      12. نیما

        ۱۰ اسفند ۱۳۹۱
        سوابق: (793 ديدگاه)

        بیشترین درصد امریکا زرمن هستن
        نصف جمعیت امریکا هم زرمتن باشن
        امریکا بنیان شده از انگلستانه
        بابا من نمیگم که الکی مخالفت میکنی
        من 37 سالمه
        تاریخ میخوندم
        بخون شما هم
        ببیین امریکارو کیا بنا کردن
        ببین خانوادههای اصیل انگلیس که ومدن امریکا صنعت گذاشتن کیا بودن
        بخاطر اینه که زبونشون انگلیسه
        بله الان یک چهارم جمعیت هر کشوری که رو به پیشرفته مهاجران هستن
        زبون دوم دنیا هم که انگلیسیه
        من نمیدونم چرا مخالفت الکی میکنی اقا نوید
        بابا یک ذره تاریخ بخونید
        که ذره ببنید واقغیتارو
        زرمنها تازه دارن پا میگیرن بهد از سال 1945
        یعنی یک اقتصاد و صنعت 70 ساله در مقابل یک صنعت و اقتصاد 300 ساله
        اخه چیو با چی مقایسه میکینید؟

        موافقم 0
        مخالفم 0
      13. نوید

        ۱۰ اسفند ۱۳۹۱
        سوابق: (195 ديدگاه)

        اتفاقا من هم به تاریخ علاقه مندم.

        اگه دقت کنی تو کامت من میبینی که نوشتم آمریکا کولونی انگلیس بوده (شاید مفهوم کولونی رو نمیدونی!)

        آلمان و اقتصاد و صنعت 70 ساله؟… 70 ساله؟
        300 سال صنعت و اقتصاد انگلستان؟
        دیگه مطمئن شدم که کلا هیچی در مورد تاریخ این دو کشور نمیدونی و تمام تعصبت از رؤیاها و احساسات کودکی یا یه چییزی که قدیما شنیدی نشئت گرفته.

        عزیز من انگلیسی ها یه مشت وحشی بودن که با امپراطوری روم میجنگیدن و اینجوری با تمدن آشنا شدن.
        بعد از رکود امپراطوری اسپانیا (زمانی که بیشتر دریانوردای انگلستان دزد بودن) به دلیل اینکه رقیب جدی در دریاها نداشتن شروع کردن به تسخیر نظامی کشورهای خاک بر سر (مثل هزارها جزیره امروزی و هند و استرالیا)

        اونموقع آلمان، فرانسه و سوئیس و اتریش داشتن بنیان چیزی رو میزاشتن که شما امروز به عنوان مهندسی برق، مهندسی مکانیک، فیزیک ذرات، کوانتوم و شیمی میشناسی.

        آقا توروخدا بگو که داری شوخی مییکنی و منو سر کار میذاری.

        موافقم 0
        مخالفم 1
      14. نوید

        ۱۰ اسفند ۱۳۹۱
        سوابق: (195 ديدگاه)

        ببین.
        اگه یک میلییون سال هم بگذره… آمریکا، روسیه و انگلستان بیشتر (اگه نگیم همه) پیشرفت تکنولوژی شونو مدیون قلع و قمع کردن لاشه آلمان هستن.

        فکر مییکنی چرا انگلیسیا از شنییدن اسم آلمان از عصبانیت آتیش میگیرن (با وجودی که تو جنگ پیروز بودن… اونم با کمک روسیه)… چون میدونن هرچی دارن از اونا دارن و باز هم کمترن.

        موافقم 0
        مخالفم 0
      15. نیما

        ۱۰ اسفند ۱۳۹۱
        سوابق: (793 ديدگاه)

        اقا نوید قضیه رو تعصبسپی نکن
        نگو انگلیسها با اسم المانها اتیش میگیرن
        والا ما با انگلیسیها زندگی کردیم
        بخدا نه اینکه الکی بگم ها
        هم دوست انگلیسی دارم میاد ایران خونم هم من میرم
        من میخوام بدونم المانی که 70 سال صنعتش به پا شده چه ربطی به انگلستان داره اخه
        نمیگم بدن
        عالی پیشرفت کردن
        المانها مخصوصا تو صنعت
        شایدم بگم فقط تو صنعت
        بهترین پیشرفتو داشتن
        شکی نیست
        اما اینا کاری بهم ندارن
        2 تا کشور غیر قابل مقایسه از خیلی جهتها هستن
        من اگه میگم 70 ساله بخاط پایان جنگ دارم میگم برادر
        وگر نه کارخونه پورشه و مرسدس بنز قدیمی تر از این حرفها هستن
        بله اقتصاد انگلستان یک اقتصاد 300 سالست
        وقتی تو جنگ تا برلین اومدن چیزی از المان نموند
        موند که صنعتی توش باشه
        بخاطر همین میگم نو پا
        شما به من بگو کدو صنعت انگلیسیها اسم المانی روشه نه جدا نمیدونم اینو
        خوشحال میشم بگی بهم
        و اگه اقتصاد المان قویه
        چرا الان وضعش اینه؟؟
        منم روشن کنید جدا بگید من قبول میکنم اما فقط حرف منطقی نه تعصبی

        موافقم 0
        مخالفم 0
      16. مسعود

        ۱۰ اسفند ۱۳۹۱
        سوابق: (8 ديدگاه)

        پسر خوب برو فقط ببین بودجه سال کل کشور آمریکا چند دلاره و انگلیس چند دلار بعد یه طناب دار بخر خودتو از شوک شدن دار بزن

        موافقم 0
        مخالفم 0
  17. ابی

    ۹ اسفند ۱۳۹۱
    سوابق: (121 ديدگاه)

    من بازاری نیستم درست
    ولی کجای دنیا رو دیدی با دینار کویت جنس بخرن
    اخه اینکه دینار کویت از همه گرون تره شد حرف
    ملاک دلاره
    کل دنیا رو دلار معامله میکنن و الانم که ارزشش افت کرده و یورو پیشی گرفته
    اگه اقتصاد دنیا اینطور بود که هر واحد پولی که گرون تره اون کشور قوی ترین اقتصاد رو داره پس بایستی الان کویت قوی ترین اقتصاد دنیا رو داشت

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. نیما

      ۱۰ اسفند ۱۳۹۱
      سوابق: (793 ديدگاه)

      منطقی باشه جوابتو از توش در میاری
      من نگفتم پول رایج
      از لحاظ ارزش گفتم اون موقه که دلار 1000 تومن بود ینار 6000 تومن بود
      الان دینار 12000 تومنه
      یورو یک ماه عقب بود از دلار
      بعد زد جلو
      چرا چون رایجتر از دلار شد اینم ربطی به اقتصاد نداشت
      چون بیشتری ها توش سهم داشتن رایج شد
      دلار 1000 تومن بودو یورو 1450
      اما یورو با اینهمه شریکت و سرمایه کشورهای مختلف ارزشش از پوند کمتره
      بابا برو صراف تو ترکیه
      پوند بده دلارم بده ببین با کدوم بیشتر لیر میگیری
      این یعنی چی؟؟
      یهنی اینکه کل دنیا اقتصاد انگلیسو برتر میدونن
      میدونن نوسان نداره
      چرا نداره چون اقتصادش بی نقصه
      مثل المان نیست که با فرانسه و ایتالیا کاسه چه کنم دستشون بگیرن با اینهمه صنعتو سرمایه نتونن رو پاشون بلند شن
      یا مثل امریکا که مردمش روز به روز دارن ضعیفتر میشن
      بعد قضیه وال استریت به وجود بیاد بعد درگیری و از این کارا
      اونم امریکا با اینهمه صنعت و کشاورزی قوی
      اما ببینید انگلیسو
      کوچیک بدون کشاورزی
      با مخ و سیاست
      بهترین کشور دنیا شناخته شد
      چه از لحاظ گردشگری
      چه لوکسی
      چه اقتصادی
      پس برتری ببنید خودتون
      همین امریکا الان تو هواست
      کارخونه جنرال موتورش داشت میرفت
      با اونهمه اوبهت

      موافقم 0
      مخالفم 0
  18. مسعود

    ۱۰ اسفند ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    ابی راست میگه

    تکبیر ر ر ر
    الله اکبر الله اکبر

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. انزو

    ۱۰ اسفند ۱۳۹۱
    سوابق: (321 ديدگاه)

    آقایون اقتصاد دان و جامعه شناس بحث فنیتون تموم شد یه فرمولی هم برای این مملکت گل وبلبل ارایه بدید شاید ماهم از این گرداب اقتصادی خلاص شدیم
    با تشکر

    بحث به کجاها که نکشید

    موافقم 0
    مخالفم 0
  20. amir.miral

    ۱۰ اسفند ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    چقد ما جوونای ایرانی ضعیف و کوتاه بین باید باشیم تا بشینیم وقتمونو با بحث کردن سر اینکه انگلیس بهتره یا آلمان به …. بدیم!!!!
    طرف یجوری از انگلیس طرفداری میکنه که انگار باباشه جولو تمام واقعیتا هم مقاومت میکنه ادعاهم میکنه همه چی میدونه ….
    به مولا خجالت داره اگه وقتی که واس این بحث گذاشتی رو میذاشتی بانک الان کلی سود میکردی.
    عوض اینکارا مغزتو پر کن تا توی ایرانی بشی الگوی بقیه نه اینکه از به درد نخور ترین مردم دنیا الگو برداری
    اونم انگلیسی که توی ایرانی رو آدم حساب نمیکنه حالا بشین گلوی خودتو واسشون پاره کن ببین یدونه ازون پونداشونو بهت میدن!!!!!!!!!!!!!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. نیما

      ۱۰ اسفند ۱۳۹۱
      سوابق: (793 ديدگاه)

      اقا شما ایرانی باش پیشرفت کن
      خوبه؟؟؟
      انگلیس منو ادم حساب نکنه اونم باز به خودم مربوطه
      منم که میبینی نصف نونم از اونجا در میاد
      پس میتونم چیزی بگم
      شما به فک پیشرفت باش
      من خوشحال میشم پیشرفت ایرانیو ببنیم
      جدا میگم
      منم ایراینیم
      همه هم با هم برادربم
      زشتم هست تو یک بحث که دو نفر ئارن بحث میکنن شما یحو بیایی داخل و نظر بی جهت بدی
      شما هم بیا نظرتو بگو نه اینکه بیاایی پارازیت بندازی
      اینه که ایرانی پیشرفتش میگن کار داره اینه
      ما حتی حد خودمونم نمیدونیم

      موافقم 0
      مخالفم 0
  21. hb

    ۱۰ اسفند ۱۳۹۱
    سوابق: (46 ديدگاه)

    با سلام خدمت دوستان گرامی بخصوص آقا نیما من یکی از طرفداران انگلستان و تا حدودی محصولاتش هستم (البته اگر گیر بیاد )آدمای مغروری هستن و تا حدودی با ادب البته اینو بگم که ماشین من mgهست که خیلی حوبه وازش راضی هستم ولی با بعضی از نظرات اقتصادی شما موافق نیستم این که کدام اقتصاد قویترین رو با تولید ناخالص داخلی یا ملی اون کشور بررسی میکنند و در حال حاضر تولید ناخالص ملی آلمان در اروپا حرف اول را میزند اون هم با تفاوت بسیار زیاد و همچنین حجم صادرات محصولات و درامد صادراتی این دو کشور نیز قابل قیاس نیست (تفاوت بسیار زیاد است حتی به پای فرانسه هم نمیرسد ولی انگستان اشرافیت زیبائی دارد به یکسری اصول بعنوان نماد انگلیسی بودن خیلی اهمیت میدن و به انها پایبند هستند من هم تجربه سفر به انگلیس و المان را داشتم وقتی یک ادرس از انگلیسها سوال میکردم حیلی با احترام و خوشرویی پاسخ میدادن ول در آلمان به این شکل نبود به نظر من اگر جنابعالی دیدگاهتون در مورد انگلیس را از حوزه اقتصاد خارج و حوزه فرهنگ و تجملات تغییر دهید موفقتر میشوید .ودر مورد ارزش پول ملی باید گم ضمانی با یک میلیون لیر ترک یک نوشابه هم به شما نمدادن و بعد از حذف 6صفر از پول ملی نوشابه رو بقیمت یک لیر میدن پس نمتوان گفت مثلا لیر ترک از دلار قویتره و غیره امیدوام متوجه منظورم شده باشی دوست گرامی .

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. داوود

      ۱۰ اسفند ۱۳۹۱
      سوابق: (16 ديدگاه)

      عزیزم اتفاقا انگلیسی ها آدمای مغروری هستن که اصلا با آدم خوب برخورد نمیکنن اینو یه آمار از توریستهای که به این کشور سفر کردن میگه اونم برای بار چندم بدترین وضعیت رو دارن از لحاظ برخورد من نمیدونم این حرفو شما واسه چی زدی ولی فکر کنم درست نباشه یا از رویه تعصبتون این حرفو زدین

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. نیما

        ۱۰ اسفند ۱۳۹۱
        سوابق: (793 ديدگاه)

        اقا داود اخبار ایران نگاه کردی؟؟؟
        برادر من الان بهترین شهر توریستی دنیا لندنه
        اینو من نمیگیم سایت رسمیه نچرال جیوگرافیک میگه

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. داوود

        ۱۰ اسفند ۱۳۹۱
        سوابق: (16 ديدگاه)

        آقا نیما من مثل شما یه شبکه ماهواره ای نگاه نمیکنم که بیام از روی احساس یه نظری رو بدم طبق 135 سایت توریستی دنیا لندن بدترین شهر از هر لحاظ و درسدن آلمان توکیو ژاپن و شیکاتگو آمریکا بهترین بودن این مثل این میمونه که بگی الان که ساعت 4 بعداز ظهره 2 شبه یکم تحقیق کن بعد حرف بزن تا ضایع نشی

        موافقم 0
        مخالفم 0
      3. نیما

        ۱۰ اسفند ۱۳۹۱
        سوابق: (793 ديدگاه)

        تا اونجا که من میدونم رتبه یکو لندن داشته
        بابا دعوا داری بیا بزنمون :)
        اقا اصلا لندن بد خوبه
        من میگم انگلیسیها خاص هستن
        مردمهایی خوبیم دارن
        جدا میگم
        نزاد پرستشون کمه
        اما المنها با سر مشکی برو داخلشون ببین چجوری نگاهت میکنن:)
        اینی که میگم تجربس نه تعصب

        موافقم 0
        مخالفم 0
      4. داوود

        ۱۰ اسفند ۱۳۹۱
        سوابق: (16 ديدگاه)

        من تعصب روی آلمان ندارم ولی دموکراترین کشور منطقه اروپا هستن البته به غیر از کشورهای اسکاندیناوی عموجون من که الله بختکی که یه حرفو نمیزنم آلمان نزددیک به 20 درصد از جمعیتش آلمانی نیستن ترک اروپای شرقی ایتالیایی ایرانی و بقیه مهاجرینو تشکیل میدن بیشترین تقاضاها برای مهاجرت به این کشوره حتما اونا هم دروغ میگن و یکی از بهترین کشورها از لحاظ برخورد با مهاجرین هستن شما مثل اینکه فقط بلدی قپی بیای مطمئنا هرچی باشن نسبت به انگلیسی ها خیلی بهترن این حتی آمار خودشون میگه دیگه سره اونم با ما دعوا داری شما دیگه کی هستی

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. نیما

      ۱۰ اسفند ۱۳۹۱
      سوابق: (793 ديدگاه)

      از نظرات استفاده کردم
      اما شاید من منظورمو ناقص رسوندم
      من نگفتم لیر ترکیه بالاتر هستش نسبت به دلار
      گفتم اگه یک کشور ثالاث با پول ثالث وسط بیاد
      شما تو چنج کردن پوند و دلار
      تو پوند پول بیشتری گیرت میاد چون ارزش بیشتری نیسبت به دلار داره
      وا این منظورم بود این قضیه تو کل دنیا صدق میکنه نه پول ایران که بی ارزش شده واقعا
      واسه متن دوم هم حرف شما کاملا سنجیده
      همه کشورها صنعتشون از انگلیس جلوتره
      حجم جابه جابیشون
      همه اینها درست
      من میگم انگلستان اقتصادش قویترین و بهترینه
      چون میدونم میگم اینو نزدیک 300 سال این سبک اقتصادو دارن
      و تا حالا ضربه نخوردن
      شما ببین الان وضع دنیارو
      المان ایتالیا یونان فرانسه امریکا
      همه بهم ریختن
      اما انگلستان ککش هم نمیگزه
      من از همون اولا اقای hb گفتم ماشینهای انگلیسی لوکس هستن
      ادماش خاص هستن
      برادرها سیاسیش کردن
      گفتم ماشینهایی انگلیسی واسه رقابت و پل نمیجنگن واسه خاص بودن و لوکش بودن میجنگن
      مثلا استون مارتین خودشو با مازراتی ایتالیا مقایسه میکنه و رفقابت میکنه اینا چای چورشه رو میکشن وسط
      پورشه ماشین عالی هستش
      حرفی توش نیست
      اما لوکس نیست
      قویه پرقدرته کامله
      اینارو هم استون داره
      اما خاص بودن چیزه دیگهای هستش که همه ماشینی نداره
      چرا 2 تا ماشین همرده قیمت یکش 3 برابر اونیکیه
      من دیونم
      من نمیفهمم
      بازار جهانی ماشینم نمیفهمه
      حتما دلیل داره که قیمتش بالاست
      اونم خاص بودنه
      بازم ممنون از دوستان انجا همه با هم برادر هستنو ایرانی
      هدف تبادل نظره
      نه دعوا نه بحث

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. مسعود

        ۱۰ اسفند ۱۳۹۱
        سوابق: (8 ديدگاه)

        میگه پورشه لوکس نیست کفر آدمو در میاره . هنوز سوار پانامرا نشده ببینه صفینه فضاییه یا ماشین . دیگه تو لوکس بودن فقط فولکس واگن حرف اولو میزنه . بعدشم اقا اصلا برند انگلیسی گرون ، ولی چه فایده پیچ مهره هاش سره سال میریزه بیرونو جیگرشو باید از وسط جاده ها جمع کرد

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. نیما

        ۱۲ اسفند ۱۳۹۱
        سوابق: (793 ديدگاه)

        هیچ ادعایی ندارم
        اما کارم ماشینه
        هر ماشینی هم که بگب سوار شدم
        تنها ماشینی که نشستم sl 500 و گرن تریسمو بوده
        مال خودم نبودها
        اما سوار بودم پورشه عالیه
        اما یک ضربالمثل تو ماشین بازها هست
        میگه یارو سمند ماشینه خوبیه
        میگه بگو قبلش چی سوار بودی:)
        تو عالی بودن پورشه حرف نیست
        کامل
        محکم
        جون دار
        اما گزینه لوکس واسه ما ایرانیها شده
        چون بالای 500 تومنه
        اما وواسه اروپایی ها یک ماشین کامله اما لوکس نیست

        موافقم 0
        مخالفم 0
  22. ابی

    ۱۰ اسفند ۱۳۹۱
    سوابق: (121 ديدگاه)

    الان دوباره میگه اقتصاد انگلیس از المان و امریکا بهتره
    ول کن دیگه برادر من
    بحث سر چی بود به چی رسید

    موافقم 0
    مخالفم 0
  23. نیما

    ۱۰ اسفند ۱۳۹۱
    سوابق: (793 ديدگاه)

    شما هم اگه میدونی زیاد سخت خونده مطالاب برات نخون برادر من
    ما که دعوا نداریم
    اینجا تبادل نظر میکنید
    خوشحال میشم ازتون چیزی یاد بگیرم
    اما اگه قصد توهین باشه
    چیزی نگید و جو رو متشنج نکنید
    لطف میکنید

    موافقم 0
    مخالفم 0
  24. ابی

    ۱۰ اسفند ۱۳۹۱
    سوابق: (121 ديدگاه)

    موندم بحث هات هم مث انگلیست خاصه
    بابا اقای خاص…..

    موافقم 0
    مخالفم 0
  25. میثم

    ۱۰ اسفند ۱۳۹۱
    سوابق: (70 ديدگاه)

    ای کاش ما هم اغا زاده بودیم به باباهه میگفتیم یکی از اینا بخره واسمون، حاج خانومای دیسکو رو سوارش کنیم بریم یه گشتی باهاش بزنیم(به جا کف دستی:)… ای بابا … ای بابا…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  26. مسعود

    ۱۰ اسفند ۱۳۹۱
    سوابق: (8 ديدگاه)

    آقا بزارین من همینجا حق مطلبو ادا کنم و تموم … اولا اونی که میگه انگلیس انگلیس بره اول بودجه سالانه کشور انگلیسو با ژاپن و آمریکا مقایسه کنه و مخش سوت بکشه و ببینه حتی یک پنجم آلمان و آمریکا و ژاپنم نیست . دوما همه دیدین که خود نیما هم گفت جیره مواجبشو از انگیلیس میگیره پس بایدم طرفداری کنه و اینوسطم کلی دروغ ببافه برای بزرگ کردن اونا . سوما هیچ ماشینی به لوکسی و دوام و امنیت ماشینای آلمانی نیست چه برسه به شتاب و اینا . بعدشم به ما بگو نیما که بوگاتی خاص تره یا مثلا مک لارن ؟ اونتادور یا استون مارتین؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. نیما

      ۱۲ اسفند ۱۳۹۱
      سوابق: (793 ديدگاه)

      اولا اقا مسعود من انگلستانو بزرگ نکردم
      چیزی که همه میدونن گفتم
      شما از المان چرا طرفداری میکنی
      عزیزم مگه به بودجست
      کشور که با یک بحران اقتصادی بره هوا باید بفهمی اقتصادش مشکل داره
      عزیزم بوگاتی سوپر اسپرت هستش نه لوکس
      اوانتدور هم که المانی نیست
      اونم سوپر اسپرته نه لوکس
      مک لارنم همینطور
      بیا همردهارو مقایسه کنیم
      استون با پورشه
      رویز رویس با میباخ
      نظرت چیه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  27. محسن

    ۱۱ اسفند ۱۳۹۱
    سوابق: (1447 ديدگاه)

    شایان جان ممنون از نکته ی تاریخی که گفتی،ولی حرف من این بود که درست نیست بگیم هیچ ماشین انگلیسی نمیتونه با آلمان رقابت کنه.وگرنه خود منم از این انگلیسیهای خبیث بد ذات خیلی بدم میاد.(البته خودت میدونی آلمانی هام درطول تاریخ همچین آدمای خوبی نبودن!)

    موافقم 0
    مخالفم 0
  28. اشکان

    ۱۱ اسفند ۱۳۹۱
    سوابق: (11 ديدگاه)

    چه شودانزو800 اسب بخاریوp1ویران کننده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  29. peiman09

    ۱۳ اسفند ۱۳۹۱
    سوابق: (134 ديدگاه)

    722 شما زیادی در توهماتی عزیزم چند ماه صبر کنی متوجه میشی که آلمان چی واسه گفتن داره … GT9 پورشه فقط ساخت که بگه بوگاتی هم عددی نیست که بگه یا همون بدنه میتونه چکار کنه این یعنی مهندسی تمام عیار .. مک لارن هاهاهاهاها

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. slr722

      ۱۷ اسفند ۱۳۹۱
      سوابق: (1347 ديدگاه)

      عزیزم حتما بگو این پورشه جونت بیاد…

      چون P1 منتظره…

      پورشه هاها ها ها…

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. سامان

        ۱۷ اسفند ۱۳۹۱
        سوابق: (147 ديدگاه)

        کلاً نوشته هایت جوریه که انگار سهامدار و اعضاى بازرگانى مکلارنى.
        بى خیال، منم قبول دارم مک لارن بعضى از مدلاش خوبن ولى قبول کن خیلى ها تو دنیا لامبورگینى، فرارى، پورشه و … را به مکلارن ترجیه میدن.

        موافقم 0
        مخالفم 0
  30. امیر

    ۱۴ اسفند ۱۳۹۱
    سوابق: (12 ديدگاه)

    انگلستان پشت تمام تکنولژی هاست انقلاب صنعتی متعلق به اونهاست

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. داوود

      ۱۸ اسفند ۱۳۹۱
      سوابق: (16 ديدگاه)

      امیر یکم برو عقبتر ببین انگلیس کلا از کجا اومده اونم آلمانیه همه به ژرمن برمی گردن زبان انگلیسی germanic branch هستش یعنی از زبانهایه آلمانی گرفته شد عزیزم بیخود که نمیگن ما(منظورم آلمانها) نژاد برتریم حتما یه چیزی هست دیگه ارتش هیتلر که یادت نرفته(حالا چیزهایه دیگه بماند)

      موافقم 0
      مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا