افزایش کراس‌اورهای میتسوبیشی

علی‌رغم از دست دادن لنسر اوو، میتسوبیشی برای گسترش مدل‌های شاسی‌بلند خود برنامه‌ریزی کرده است. این کمپانی قصد دارد تا رسیدن به سال ۲۰۲۱، هر سال یک شاسی‌بلند جدید ارائه کند و تلاش کند تا یک «تولید کننده جا افتاده» در دنیای خودرو شود. مطابق گزارش «اتو اکسپرس» که از رئیس بریتانیایی میتسوبیشی، لنس بردلی (Lance Bradley) نقل‌قول کرده، هدف‌گذاری این خودروساز برای ۵ سال آینده، ساخت حدود ۴۵ هزار خودرو در سال است.

2015 Mitsubishi eX Concept
2015 Mitsubishi eX Concept

یکی از اولین مدل‌های کراس‌اوری که برای میتسوبیشی از راه می‌رسد، B-SUV نام دارد که بر مبنای کانسپت eX خواهد بود و ابعادی مشابه نیسان جوک خواهد داشت. برای این خودرو که انتظار می‌رود در سال ۲۰۱۸ به بازار عرضه شود، یک پیشرانه کاملاً الکتریکی درنظر گرفته شده است و احتمالاً با چند نسخه بنزینی و دیزلی نیز همراه خواهد بود.

2015 Mitsubishi eX Concept

2015 Mitsubishi eX Concept

2015 Mitsubishi eX Concept

Mitsubishi eX Concept

Mitsubishi Pajero Sport 2016
Mitsubishi Pajero Sport 2016

در جایگاهی بالاتر از این مدل، یک کراس‌اور جدید قرار می‌گیرد که بر اساس کانسپت XR-PHEV II نمایش‌داده شده در ژنو ۲۰۱۵ ساخته می‌شود؛ خودرویی که از یک موتور کوچک بنزینی همراه با یک موتور الکتریکی ۱۶۱ اسب‌بخاری بهره می‌گیرد. موقعیت این مدل در سری محصولات میتسوبیشی بین ASX و اوت‌لندر است و در حالی که در ابتدا، در کنار مدل کامپکت کنونی عرضه می‌شود، ولی در آینده و در اواخر دهه کنونی میلادی، جایگزین آن خواهد شد.

Mitsubishi Concept XR-PHEV II
Mitsubishi Concept XR-PHEV II
Mitsubishi Concept XR-PHEV II
Mitsubishi Concept XR-PHEV II

Mitsubishi Concept XR PHEV II
Mitsubishi Concept XR PHEV II

یک نسخه جدید از اوت‌لندر نیز در راه خواهد بود که البته برای حدود ۴ سال آینده باید منتظر آن باشیم. برای این خودرو که با گزینه پیشرانه PHEV نیز در دسترس قرار می‌گیرد، هنوز تصمیم مشخصی برای ارائه یک نسخه ۷ سرنشینه گرفته نشده است.

Mitsubishi Concept XR-PHEV II
Mitsubishi Concept XR-PHEV II

Mitsubishi Concept XR PHEV II
Mitsubishi Concept XR PHEV II

همچنین نسخه جدید شوگان / پاجرو / مونترو مبتنی بر L200 و با پنل‌های بدنه، طراحی داخلی و سیستم تعلیق متفاوت ساخته می‌شود. به گفته «بردلی» این مدل ۷ سرنشینه، «ظاهری شبیه به یک شاسی بلند خواهد داشت» و در مکانی بالاتر شوگان اسپورت قرار می‌گیرد؛ درست به مانند شرایطی که دیسکاوری و دیسکاوری اسپورت در لندروور دارند.

Mitsubishi Pajero Sport 2016
Mitsubishi Pajero Sport 2016

درباره نویسنده

تصویر پروفایل مسعود انیس حسینی

مسعود انیس حسینی، مترجم اخبار و مطالب در سایت پدال

12 دیدگاه

  1. احسان
    سوابق: (79 دیدگاه) ,

    طراحی کانسپت ها قشنگه اما من طراحی عقب پاجرو رو نمی پسندم. میتسوبیشی شاید با این مدل ها بتونه بازار از دست رفته اش رو احیا کنه. اگر زود بجنبه! سال 2021 خیلی دیره!

    پاسخ
  2. یوسف
    سوابق: (156 دیدگاه) ,

    بازنگری تو طراحی و کیفیت از نون شب برای میتسوبیشی واجبتره، با این رویه که تو چند سال اخیر داشته بعید نیست به زودی به تاریخ بپیونده چون تو این بازار رقابتی به هیچ شرکتی رحم نمیشه حتی اگه تاریخ پربار میتسوبیشی رو داشته باشه

    پاسخ
    1. فرامرز
      سوابق: (756 دیدگاه) ,

      میتسو فعلاْ تو رقابت سختی با سوزوکی و فیات و داچیا و سانگ یانگ قرار داره! واقعاْ از بقیه ژاپنی ها عقب موندن. فقط یه نگاه به ۲۰ سال اخیر میتسو و مزدا بکنید. با اینکه مزدا مثل میتسو غول صنعتی نیست و سرمایه و فروش سالانه اش نشون میده که یه شرکت متوسط هست اما محصولاتش تو کیفیت و طراحی و هندلینگ حتی با ب ام و و آئودی مقایسه میشه و تو خیلی از مقایسه های فنی به راحتی از پس بقیه ژاپنی ها و کره ای ها برمیاد.

      پاسخ
  3. محمدجواد
    سوابق: (18 دیدگاه) ,

    طراحی کانسپت هاش انصافا قشنگه ….
    میشه امیدوار بود با طراحی های جدیدش میتسوبیشی دوباره برگرده به روزهای اوجش.

    پاسخ
  4. امیرحسین
    سوابق: (326 دیدگاه) ,

    مشکل میتسوبیشی بیشتر به طراحی برمیگرده.تجربه اندک من میگه وقتی ماشینی طراحی زیبایی نداره تمرکز بیشتری روی اشکالات و ایرادات اش میشه ولی تو ماشین هایی که طراحی زیبایی دارن کمتر راجع به ایرادات اش بحث میکنن
    ولی همچنان اوتلندر بخصوص 2016 نسبت به مشابه های کره ای یک سر و گردن بالاتره

    پاسخ
  5. تصویر پروفایل MOHAMMAD. M4
    MOHAMMAD. M4
    سوابق: (62 دیدگاه) ,

    2021خیلی دیره باید زود تر دست به کار شه البته باید صبر کرد و سیاست مدیران را دید

    پاسخ
  6. احمد باقری
    سوابق: (4379 دیدگاه) ,

    طراحیهای خیلی قشنگی انجام داده، میتسوبیشی باید همینجور ادامه بده تا به دوران اوج برگرده.

    پاسخ
  7. تصویر پروفایل moein
    moein
    سوابق: (775 دیدگاه) ,

    اینجا که مطلب در مورد کراس هاس درست نیست این مطلب رو بگم که
    یکی از بهترین ماشین هایی که تو آسیا از لحاظ طراحی همیشه دوس داشتم یه لنسر بوده
    از همون نسل قدیمیش که گلالانت سوپر سالن بود تا آخرین نسلش یعنی اولوشن یه ماشین بی نظیر به نظرم باب سرعت شخصیت و…

    پاسخ
  8. دوج
    سوابق: (19 دیدگاه) ,

    نمیدونم چرا همینکه خوندم رییس بریتانیایی ناراحت شدم ،من واقعا عاشق لنسر و گالانت هستم و امیدوارم میتسوبیشی به جایگاهی که واقعا لیاقتشو داره برگرده

    پاسخ
  9. parham
    سوابق: (106 دیدگاه) ,

    دوستان فکر اینکه میتسوبشی بخواد ورشکست بشه یا الان با بحران مواجه شده باشه رو از سرتون بیرون کنید.
    میتسو شرکت بسیار معظمی هست و در آمد های جانبی فراوانی از طریق فعالیت های شرکت های خوشه ای خودش بدست میاره.
    پیشرانه های این شرکت روی خیلی از ماشین های چینی سوار میشه .در رابطه با زبان طراحی ماشین های این شرکت از گذشته سادگی رو الگو کرده بودن و سلیقه خیلی ها هست و خواهد بود. امیدوارم ماشین های بیشتری از این خودرو ساز وارد ایران بشه.

    پاسخ
  10. Archi KHAN
    سوابق: (1660 دیدگاه) ,

    همین کانسپ ها خوبه !
    لامصب زود بده برا تولید …

    پاسخ
  11. peyman
    سوابق: (5 دیدگاه) ,

    میتسوبیشی از نظرنمایندگی 30سال تو ایران نبوده حالا با آرین موتور داره جاشو باز میکنه بخاطر کیفیت وسابقه خوب انشا هرچه زودتر پاجرو سلطان جاده وارد شه

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.