بررسی میتسوبیشی اوت‌لندر، نسیمی از سوی ژاپن

سال‌ها پیش از این، اعجوبه‌ای به نام پاجرو در خیابان‌های کشورمان خودنمایی می‌کرد، در آن دوران، این مدل سایه‌ای از ثروت و رفاه صاحبانش را بازتاب می‌داد و رنگ‌آمیزی‌های دوگانه و بسیار جذابش نیز دراین‌بین بسیار تأثیرگذار بود. در آن ایام، یعنی اوایل دهه 70 شمسی، خبری از رقبای کره‌ای نبود و به مخیله کسی هم خطور نمی‌کرد که چینی‌ها روزی خودروساز شوند، چه برسد به اینکه به قلمرو کراس اوورها هم دست‌اندازی نمایند!

2014 Mitsubishi Outlander
2014 Mitsubishi Outlander

آن دوران طلایی به سرعت باد سپری گشت و در غیاب میتسوبیشی و دیگر هم‌وطنانش، مدعیان کره‌ای با تمامی قدرت جای خالی آن‌ها را اشغال نموده و کمابیش نیز قادر شدند تا تمامی حیطه بازار را از نفوذ اغیار خالی کنند! این را هم بگویم که پیش از این تاریخ، خودروی میتسوبیشی پاجرو، حضور بسیار کمرنگی را هم در صنعت خودرو ایران تجربه نمود. این مدل به مدت 5 سال در شرکت خودروسازی بهمن و با قطعات ارسالی از کشور تایلند مونتاژ می‌شد؛ تا آن‌که پس از ساخت حدود 700 دستگاه، از مدار تولید خارج شد. در حال حاضر پاجرویی در کار نیست و برادر کوچک‌ترش که ASX نام دارد، به سختی در حال تقلا کردن در میان رقبای رنگارنگ خود می‌باشد، خودرویی باکیفیت که قربانی جو موجود در بازار و عدم شناخت صحیح مشتریان از خود شده است. اگر تنها آمار واردات را ملاک داوری خویش قرار دهیم، به نکات مهمی در این باب دست می‌یابیم که شرح بیشتر ماجرا را غیر ضروری می‌سازد. در شش ماهه نخست سال جاری بیشترین خودروهای کراس اووری که وارد خاک ایران شده است، به ترتیب ذیل بود (با صرف نظر از کلاس‌بندی‌های رایج و بهای آن‌ها).

ردیف نام خودرو تعداد وارد شده (دستگاه)
1 هیوندای سانتافه 6834
2 کیا اسپورتیج 5086
3 هیوندای IX35 4310
4 جیلی امگرند X7 2154
5 تویوتا RAV4 2071
6 رنو داستر 1086
7 ب ام و X3 599
8 میتسوبیشی ASX 391
9 بریلیانس V5 300
10 سانگ یانگ اکتیون 260

شاید پیش خودتان فکر کنید که حجم واردات یک برند، دلیل بر محبوبیتش در بازار نیست و چه بسیار خودروهایی که پیش از این به طور انبوه وارد شده و هم‌اینک نیز در سوله‌ها و یا نمایشگاه‌ها در حال خاک خوردن هستند! ممکن است حق با شما باشد، ولی این‌طور هم می‌توان گفت که واردات مستمر یک مدل خاص، آنهم در عرض چند سال و به نحو پی‌درپی، گواه روشن و واضحی است از تمایل بازار و مصرف‌کنندگان نسبت به آن خودرو.

2014 Mitsubishi Outlander
2014 Mitsubishi Outlander

با مشاهده جدول مذکور این نکته بر ما آشکار می‌گردد که برندهای کره‌ای و تا حدی چینی، در بازار کراس اوورهای وارداتی، از رتبه‌های بالایی برخوردارند. در رأس این خودروها و شاید تمامی مدل‌های وارداتی به ایران، خودروی هیوندای سانتافه است که حکمرانی می‌کند؛ امری مبرهن که قابل انکار نبوده و در جاده‌ها و خیابان‌ها هم کاملاً مشهود است. در این میان، عدم حضور مؤثر و قوی رقبای آمریکایی، آلمانی و ژاپنی نیز تا حد زیادی به تثبیت این وضع مدد رسانده است. نکته جالبی که هم‌اینک شایان توجه است، افزایش فروش تویوتا RAV4 در این بازار است که در قیاس با نسل پیشین خود موفقیت قابل‌ملاحظه‌ای را کسب نموده و نبرد جانانه‌ای را هم با هماوردان کره‌ای‌اش در پیش گرفته است! در این میان، برند ژاپنی میتسوبیشی و تنها نماینده آن ASX، در ته جدول جای دارد که خیلی پایین‌تر از شایستگی‌های این خودروست. شاید یکی از مهم‌ترین علل مسئله مذکور عدم توسعه شبکه نمایندگی‌های این برند در سرتاسر کشور می‌باشد. امری بسیار مهم که اکثر نمایندگی‌های شرکت‌های ژاپنی در کشورمان عنایت چندانی بدان ندارند.

2014 Mitsubishi Outlander
2014 Mitsubishi Outlander

چندی پیش طی یک رویداد از خودروی شاسی‌بلند اوت‌لندر رونمایی شد. این خودرو با توجه به مختصاتی که دارد با خودروی هیوندای سانتافه در یک گروه قرار می‌گیرد. به همین لحاظ و برای رقابت بهتر با این خودرو، در حال حاضر بهایی که برای این مدل در نظر گرفته شده حول و حوش 175 میلیون تومان است، که با توجه سوابق خوب این برند در کشورمان و نیز ژاپنی بودن محصول کاملاً قابل‌تأمل است. این خودرو به اکثر نقاط دنیا صادر شده و روایت‌های گوناگونی هم از آن به رشته تحریر درآمده است که بنده در بین آن‌ها بخش‌های از سایت ادموندز آمریکا را گزینش نمودم. امیدوارم که این مطلب کمی بیشتر بتواند گره‌گشای نیازهای شما باشد.

2014 Mitsubishi Outlander
2014 Mitsubishi Outlander

پیشرانه و عملکرد

در حال حاضر میتسوبیشی اوت‌لندر با دو نوع پیشرانه در بازار آمریکا عرضه می‌شود. یکی از این دو، 2.4 لیتر حجم دارد و در مدل‌های ES و SE به کار می‌رود. این موتور با خود توانی معادل 166 اسب بخار را به ارمغان آورده و گشتاور خروجی آن نیز برابر با 232 نیوتن متر است، این پیشرانه به صورت استاندارد به گیربکس CVT مجهز است. در حال حاضر مدل ES اوت‌لندر فقط به صورت دیفرانسیل جلو عرضه می‌شود، در حالی که مدل SE آن هم به صورت تک و هم به صورت دو دیفرانسیل روانه بازار می‌گردد. در زیر کاپوت مدل GT پیشرانه‌ای 6 سیلندر جای دارد که توانی برابر با 224 اسب بخار را دارا بوده و گشتاور آن نیز معادل 276 نیوتن متر است. این موتور به همراه سیستم چهار چرخ متحرک (ALL WHEEL DRIVE یا AWD) و گیربکس 6 دنده اتوماتیک عرضه می‌شود. در تستی که پیش از این سایت ادموندز انجام داد، مدل‌های 6 سیلندر این خودرو شتابی معادل 7.6 ثانیه را در – صفر تا 60 مایل- به ثبت رساندند. (در برخی از منابع 9 ثانیه هم ذکر شده است)

2014 Mitsubishi Outlander
2014 Mitsubishi Outlander

توضیح: تمامی نمونه‌های اوت لندری که قرار است در آینده نزدیک به ایران وارد شوند، مجهز به سیستم (FOUR WHEEL DRIVE یا 4WD) به همراه کلید سه وضعیتی AUTO، 2WD و 4WD LOCK هستند.

 رانندگی

شتاب گیری با پیشرانه 4 سیلندر (2.4 لیتری) میتسوبیشی اوت لندر روح و روانتان را به هیجان نمی‌آورد. اگر بیشتر مواقع در شهر رانندگی می‌کنید این موتور عملکرد رضایت بخشی دارد، اما چنانچه به طور مدام در بزرگراه‌ها در حال تردد هستید، این موتور توان کافی را برای یک رانندگی لذت‌بخش به همراه ندارد. به‌علاوه، به‌واسطه طبیعت گیربکس CVT، مدتی طول می‌کشد که در اتوبان‌ها دور موتور خودرو متناسب با سرعت آن افزایش یابد و پیامد ناخواسته این کار هم افزایش صداهایی است که به‌نوبه خود از جذابیت این عمل می‌کاهند (موتورهای 4 سیلندر به صورت استاندارد با گیربکس CVT عرضه می‌شوند). بی‌تردید پیشرانه 6 سیلندر آرام‌تر بوده و توان بیشتری را هم ارائه می‌دهد، اما هنوز هم آن قدرت و هیجانی را، که بالقوه در موتورهای 6 سیلندر و یا 4 سیلندر توربو رقبا وجود دارد را در آن نمی‌یابید.


در حرکت بر روی جاده، میتسوبیشی اوت لندر کیفیت سواری راحتی را به شما عرضه می‌کند. گرچه در حین حرکت در بزرگراه‌ها مقداری صدای باد را نیز در این خودرو شاهد بوده‌ایم. هندلینگ خودرو محکم و ایمن به نظر می‌رسد، اما روی‌هم‌رفته، آخرین مدل اوت‌لندر درست مثل اسلاف خود از روح اسپرتی برخوردار نیست. اگر چنانچه اولویتتان جاده‌های غیر آسفالته و یا خارج از شهر باشد، این خودرو خیلی از رقبایش را در این محدوده قیمتی به چالش می‌کشد. سیستم چهار چرخ متحرک آن حالت‌های متفاوتی را گزینش و انتخاب می‌نماید که به‌نوبه خود قابلیت بیشتری را برایش در هنگام عبور از جاده‌های گلی و یا برفی عمیق فراهم می‌سازد.

2014 Mitsubishi Outlander
2014 Mitsubishi Outlander

طراحی داخلی و تجهیزات ویژه

شاید بیشترین کمبود و نقیصه‌ای که در نسل پیشین میتسوبیشی اوت‌لندر قابل‌ملاحظه بوده است، فضای داخل کابینش بود که با قرار گرفتن در درون آن حسی از ارزانی آدمی را فرا می‌گرفت. اما در اوت لندر مدل 2014 این معضل با بازسازی و بهسازی کابین و به‌کارگیری مواد مرغوب‌تر ونیز طراحی جذاب‌تر کاملاً اصلاح شده است. (در برخی از منابع دیگر هم به مواد نرم و با کیفیت مورد استفاده در داشبورد این خودرو اشاره شده است)

2014 Mitsubishi Outlander Interior
2014 Mitsubishi Outlander Interior

صندلی‌های جلو در کناره‌هایش کمی سفت به نظر می‌رسد، ولی جای پای خوبی را به سرنشینان عرضه می‌کند. صندلی‌های ردیف دوم هم می‌توانند جهت راحتی بیشتر سرنشینان جهت دراز کشیدن و یا لمیدن، به سمت جلو و یا نیز نزدیک درب عقب خودرو جابه‌جا شوند. بیشتر مشتریان صندلی‌های ردیف سوم را برای این خودرو سفارش می‌دهند، اما این صندلی‌ها تنها برای این مناسب‌اند که در برخی مواقع کودکان خردسال از آن استفاده نمایند.

ایمنی

از تجهیزات ایمنی میتسوبیشی اوت لندر می‌توان به مواردی همچون سیستم ضد بلوکه ترمز، سیستم کنترل کشش و نیز کنترل پایداری خودرو، سیستم کمکی شروع حرکت از روی تپه‌ها، ایربگ زانویی سمت راننده، ایربگ های سمت صندلی‌های جلو و ایربگ های پرده‌ای اشاره کرد.

2014 Mitsubishi Outlander
2014 Mitsubishi Outlander

از گزینه‌های الکترونیکی ایمنی نیز می‌توان به مواردی همچون سیستم هشداردهنده انحراف از مسیر حرکت، سیستم هشداردهنده برخورد از جلو ونیز کاهش سرعت خودرو متعاقب آن و همچنین به سامانه‌ای اشاره نمود که تصادف قریب‌الوقوع از ناحیه جلوی خودرو را ردیابی نموده و در پی آن راننده را هوشیار می‌نماید و در صورت عدم عکس‌العمل مناسب از طرف راننده، ترمزها را فشرده و خودرو را کاملاً متوقف می‌کند. این سیستم معمولاً در سرعت‌های زیر 20 مایل وارد مدار می‌شود.

2014 Mitsubishi Outlander
2014 Mitsubishi Outlander

تمامی مدل‌های GT این خودرو برای توقف از سرعت 96.5 کیلومتر بر ساعت به مسافتی معادل 37.5 متر جهت عمل ترمزگیری نیازمندند.

در آزمون دولتی تست تصادف، میتسوبیشی اوت لندر (مدل AWD)، روی‌هم‌رفته 5 ستاره را در زمینه محافظت کسب نمود، که این شامل 4 ستاره برای تمامی برخوردهای از ناحیه جلوی خودرو ونیز 5 ستاره در زمینه محافظت از کنار نیز می‌گردد.

همچنین این خودرو از موسسه بیمه ایمنی بزرگراه‌های آمریکا (IIHS)، بهترین امتیاز ممکن را در تمامی بخش‌های بدنه دریافت نمود و در تمامی بخش‌ها اعم از مقاومت سقف، برخورد از نیمه جلوی خودرو (MODEREATE OVERLAP) و برخورد از کناره جلوی خودرو (SMALL OVERLAP) و نیز برخورد از کنار و همچنین ضربه به سر سرنشینان، بالاترین نمره را که همان خوب (GOOD) باشد را به دست آورد.

2014 Mitsubishi Outlander
2014 Mitsubishi Outlander

به‌علاوه این مدل 5 ستاره را هم از موسسه ایمنی EURONCAP دریافت کرد. این خودرو به طور استاندارد به 7 ایربگ ایمنی مجهز است.

2014 Mitsubishi Outlander
2014 Mitsubishi Outlander

نکات مثبت این خودرو (از دیدگاه سایت ادموندز)

  • مصرف سوخت به‌صرفه و بهتر از حد میانگین این کلاس
  • جذاب و گیرا
  • کیفیت بالای درون کابین
  • دسترسی به سیستم هشداردهنده برخورد از ناحیه جلوی خودرو

نکات منفی این خودرو (از دیدگاه سایت ادموندز)

  • کمبود و تنگی جا در ردیف سوم صندلی‌های خودرو
  • ماکزیمم ظرفیت بارگیری آن کمی کمتر از رقبای برترش در این کلاس است
  • هندلینگ مبهم (نه چندان دقیق)
2014 Mitsubishi Outlander
2014 Mitsubishi Outlander

مشخصات فنی

پیشرانه 2.4 لیتری:

توان: 167 اسب بخار در 6000 دور/ دقیقه (در مدل 2015 توان این پیشرانه به 170 اسب بخار ارتقاء یافته است)

گشتاور: 232 نیوتن متر در 4200 دور/ دقیقه

صفر تا صد: 10.5 ثانیه

حداکثر سرعت: 190 کیلومتر

گیربکس: 6 دنده اتوماتیک CVT

مصرف سوخت ترکیبی: 9.3 لیتر در 100 کیلومتر

پیشرانه 3 لیتری:

توان: 224 اسب بخار در 6250 دور/ دقیقه

گشتاور: 276 نیوتن متر در 3750 دور/ دقیقه

صفر تا صد: 7.6 ثانیه (در برخی از منابع 9 ثانیه هم ذکر شده است)

حداکثر سرعت: 200 کیلومتر

گیربکس: 6 دنده اتوماتیک

مصرف سوخت ترکیبی: 10.2 لیتر در 100 کیلومتر

2014 Mitsubishi Outlander
2014 Mitsubishi Outlander

ابعاد

طول/عرض/ارتفاع:4655/1800/1680 میلی‌متر

فاصله دو محور: 2670 میلی‌متر

وزن:1400 الی 1820 کیلوگرم

برخی از تجهیزات این خودرو

فرمان برقی

آینه‌های برقی گرم شونده

صندلی‌های گرم شونده جلو

سیستم تهویه مطبوع تمام اتوماتیک و دو ناحیه‌ای

سیستم صوتی بر روی فرمان + بلوتوث + MP3 + USB + IPOD

سیستم صوتی ROCKFORD با 710 وات قدرت و 9 عدد بلندگو (6 بلندگو به صورت استاندارد در تمامی مدل‌های 4 سیلندر وجود دارد)

صندلی‌های چرمی

سیستم دستورات صوتی (برای بهره‌گیری از تلفن و نیز کنترل سیستم صوتی خودرو)

سانروف

لامپ‌های زنون در چراغ‌های جلوی

لامپ‌های LED در چراغ‌های عقب

صفحه نمایشگر کنسول وسط با دوربین دید عقب

سیستم تثبیت کننده سرعت (کروز کنترل)

صندلی‌های برقی

دکمه استارت

رینگ‌های آلومینیمی 18 اینچی

رادیو ماهواره‌ای

تریم چوبی برای داشبورد و داخل خودرو

صفحه لمسی 7 اینچی

سیستم ناوبری NAVIGATION))

سنسور باران

سنسور پارک عقب

ریموت استارت

بهای خودرو

در ایران: 174.9 میلیون تومان (مدل 2.4 لیتری – ثبت نامی)

در امارات: 89,000 الی 120,000 درهم

توضیح: تمامی خودروهای اوت لندری که در حال حاضر به بازار امارات صادر می‌شوند ساخت کشور ژاپن است.

نوشته: سام کاویانی

درباره نویسنده

تصویر پروفایل سام کاویانی

کارشناس مکانیک، مترجم و نویسنده مطالب خودرویی

110 دیدگاه

  1. F.A
    سوابق: (43 دیدگاه) ,

    فقط و فقط خودرو های ژاپنی به ویژه میتسوبیشی مگر اینکه خودوهای ژاپنی قیمت بالایی نسبت به خودروهای کره ای داشته باشند (در یک کلاس) که در این صورت به اجبار باید کره ای خرید. آنهایی که از میتسوبیشی استفاده کرده اند، می دانند که میتسوبیشی یعنی چه؟؟؟!!!

    پاسخ
  2. حامد
    سوابق: (61 دیدگاه) ,

    همون بلایی که سر رنو کولیوس اومد سر این ماشینم میاد.آقا کاویانی هم که دشمن سرسخت گیربکس CVT. تا سانتافه هست و عقلا به جا تو کله بودن تو چشمن واسه امثال این ماشینها تو بازار ایران جایی نیست.

    پاسخ
  3. آرتين
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    یه چیزی برای من مبهمه با حجم ٢۴٠٠فقط ١۶٧اسب؟گشتاور بسیار مناسبی داره ولی قدرتش برای این وزن و با این حجم خیلی عجیبه دلیلش چیه؟؟؟؟

    پاسخ
    1. میثم
      سوابق: (6 دیدگاه) ,

      آرتین جان قدرت 170اسب بخار واسه یه جسته 1400 کیلوگرمی با حجم 2.4 لیتر کمه?
      شتابش من تست کردم 10ثانیه به صد کیلومتر رسیدم با این وضع بنزین بی کیفیت.
      کاملا قدرتش نسبت به وزن کمی که داره خودروی شاسی بلند تند وتیزوری به شما عرضه می کنه.
      مطمئن باشید با خودروی شاسی بلند کندی طرف نیستید.نسبت به موتور کم مصرف و جمع جورش.

      پاسخ
  4. Alireza
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    آینه بغلای این ماشین هنگام قفل شدن در ماشین اتومات جمع نمیشن؟؟

    پاسخ
    1. میثم
      سوابق: (2 دیدگاه) ,

      چرا به صورت اتومات بعد از قفل کردن جمع میشن

      پاسخ
  5. مصطفی
    سوابق: (7 دیدگاه) ,

    کاش چراغ های پشتش یکم قشنگ تر بود
    جلوش که عالیه

    پاسخ
  6. میثم
    سوابق: (6 دیدگاه) ,

    من این ماشین خریدم.از هر نظر که بگید عالی هستش.شتابش واقعا خوبه.10ثانیه به صد کیلومتر میرسید.تو هیچ مورد شتاب گیری سانتافه نتونست از من سبقت بگیره.با اینکه 20اسب بخار قدرتش از ماشینه من بیشتر بود.ولی اوتلندر 330کیلو ازش سبکتر هستش.و این برگه برندشه.
    کیفیته کابین فوق العاده هستش.
    سواری نرم و کاملا هیجان انگیزه.مخصوصا وقتی دوره موتورو واستون تو شتابگیری بالا نگه میداره گیربکس سریع و باهوشش.
    اگر قصد خرید خودروی شاسی بلندی که هم قابلیت تردد خارج از شهر و داخل شهر رو باهم به خوبی داشته باشه دارید چون چهار چرخ متحرک قفل.دو چرخ جلو متحرک.و چهار چرخ متحرک اکو رو باهم داره در خریدش شک نکنید.
    به نظر من هم خودروی زیبایی هستش.و اصالت پاجرو درونش هست.پرچمداره خوبی هستش واسه میتسوبیشی.
    گول ظاهر امکانات خودرو های کره ای و چینی رو نخورید.کیفیت و اصالت رانندگی در خودروهای ژاپنی و آلمانی و آمریکایی خلاصه میشه وبس.

    پاسخ
    1. وحید
      سوابق: (41 دیدگاه) ,

      برادر من کره کجا و چین کجا.بعدشم شما چون خودت میگی اینو گرفتی از ماشینت تعریف می کنی.اگه ماشینهای کره ای بد بودن اینقدر بازار دست دو خوبی نداشتن.ایشالله که چرخ ماشینت واست بچرخه اما اگه بخوای بفروشیش مطمئن باش باید خیلی اسیر بشی تا نقد بشه.ماشینهای کره ای از لحاظ کیفیت و استقامت خیلی خوبن.من الان برادرم یه ix55 سال 2011 داره که صفر خریده بودش.تا الانم 400هزارتا کار کرده فقط تو کیلومتر 300هزار کاتالیزوراشو عوض کردیم.الان ماشین داره مثل ساعت عین روزای اولش کار می کنه.تعجب می کنم عده ای میان بدون اطلاع و یا از روی اغراض دیدگاهی بی اساس رو بیان می کنن.هیچ وقت و ابدا هیوندا و کیا رو با چینی ها هم سنگ نبینید.موفق باشید.

      پاسخ
  7. f.a
    سوابق: (13 دیدگاه) ,

    واقعاً ماشین عالیه ی. کیفیت بسیار بالایی داره. این ماشین اصلاً خراب نمیشه و دغدقه و دردسر تعمیرگاه رفتن را نخواهید داشت و با خیال راحت، سال های متمادی از آن استفاده خواهید کرد. مصرف بنزین آن بسیار کمه. این هایی که گفته شد ادعا نیست بلکه واقعیته. از کسانی که در گذشته میتسوبیشی داشتند و بیش از 10 سال از آن استفاده کرده اند؛ سوال کنید؛ آن وقت به این واقعیت های گفته شده خواهید رسید.

    پاسخ
  8. احمد
    سوابق: (3 دیدگاه) ,

    اگر 7 نفره بود عالی تر می شد….. ولی هرچه باشه میتسوپیشی یک خودروی اصیل هستش……..

    پاسخ
    1. عباس
      سوابق: (1 دیدگاه) ,

      سلام دوست عزیز این ماشین مگه هفت نفره نیست؟؟؟؟؟؟؟ هفت نفره است

      پاسخ
  9. احمد
    سوابق: (3 دیدگاه) ,

    ببخشید دوستان امکانات رفاهی میتسوپیشی مثل سانتافه هست یا نه….

    پاسخ
    1. علی شیرمحمدی
      سوابق: (4 دیدگاه) ,

      به هیچ وجه امکاناتش به پای سانتافه فول آپشن نمیرسه

      پاسخ
  10. احمد
    سوابق: (3 دیدگاه) ,

    لطفا بگید ببینم اوت لندر 6 سیلندر تو ایران هست ؟ اگه هست قیمتش چنده؟…… با تشکر

    پاسخ
    1. میثم
      سوابق: (6 دیدگاه) ,

      نه دوسته من.بخاطره 3000سی سی بودنش مدل جی تی در ایران نمیاد فعلا.مگر قانون تغییر کنه

      پاسخ
  11. احمد
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    من سالها ماشین کره ای داشتم (اسپرتیج و الانترا) همینطور ماشین های کره ای مثل سانتافه رو روندم. از وقتی میتسوبیشی ASX خریدم کیفیت خودرو رو متوجه شدم. از اونجایی که مسافت خیلی بالا رانندگی میکنم دوام میتسوبیشی رو خیلی بالاتر دیدم. راحتی و کیفیت اصلن قابل مقایسه نیست. خودروهای کره ای خوب هستند ولی اصلن به ژاپنی ها نمیرسند. آمار جهانی هم نشون میده کره ای ها اصلن به فروش ژاپنی ها نمیرسند و فقط بخاطر مسایل سیاسی و قیافه ی ظاهری توی ایران مطرح شدند.

    پاسخ
  12. مهدی
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    سلام به همه میتسوبیشی از نظر امکانات از ماشینای دیگه عقبتره یا همسانه ولی از نظر کیفیت واقعا بالاست من الان 22 ساله یه میتسوبیشی لنسر 1993 که دارم از هر نظر عالیه خراب نمی شه . همیشه نرم و راحته . تو هر شرایطی هم روندم . هم تو کویر هم تو یخ بندون . عیب هایی هم داره ولی در کل عالیه الان هم یه asx گرفتم همونجوریه فقط دیدش کمه ولی ماشین نرم و راحتیه سرعت که می گیری اصلا متوجه نمی شی . در کل خوبه . کره ای ها چون تو فکر فروش بال هستن و بیشتر رو دست اروپایی ها نگاه می کنن قیافه ماشیناشون و امکاناتش بروزتره و کپی هم زیاد می زنن .

    پاسخ
  13. ساسان قاسمی
    سوابق: (2 دیدگاه) ,

    میشه درباره سیستم AWD میتسوبیشی اوتلندر اطلاعات ذکر کنند دوستان…
    و اینکه شاخص L در دسته دنده دقیقا چه عملکردی داره …

    پاسخ
    1. میثم
      سوابق: (6 دیدگاه) ,

      ساسان جان این ماشین 4 چرخ قفل.4 چرخ قفل اکو و برف.و دوچرخ جلو. به صورت تنظیم دلخواه داره.
      من وقتی داخل شهر هستم ماشین رو در حالت چرخ جلو میزارم.و نیرو فقط به چرخ های جلو وارد میشه.معمولا اصطلاک کمتر و مصرف کمتره بنزین رو به ارمغان میاره.و در مواقع برفی و مسیرهای آفرود از 4چرخ متحرک استفاده میکنم.بعضی مواقع هم که میخوام در مانورها و پیچ ها چسبندگی بهتری داشته باشه ماشینم از 4چرخ متحرک استفاده می کنم.مطمئن باش قابلیت حرکتش در خارج از جاده کمتر از یه لندکروزر نیست.من پا به پای لندکروزر های لوکس در مسیرهای آفرود با هاش رفتم.با اینکه موتو ر ماشین من 4 سیلندر بود.ولی وزن کم ماشینم.تقسیم وزن عالی بین محورها.وسیستم های ترمز و قابلیت های تقسیم نیرو عالی بین چرخ ها.به خوبی من و حریف لندکروزر کرد.تا حدی که قبلش من و مسخره میکردن که ماشینت مثل یه سانتافه میمونه.ولی اوتلندر نشون دادکه روحه پاجرو درونشه.و یه میتسوبیشی اصیله.

      پاسخ
  14. F.A
    سوابق: (43 دیدگاه) ,

    اگر کیفیت، راحتی، اطمینان، کمتر به تعمیرگاه رفتن و . . . را میخواهید؛ فقط ماشین های ژاپنی (خصوصاً محصولات میتسوبیشی به لحاظ ارزان بودن در مقایسه با محصولات هم وطنش) خریداری کنید و آنها را با کره ای ها مقایسه نکنید. بیشتر فروش کره ای ها در کشورهای جهان سوم می باشد چون بیشتر به ظاهر توجه می کنند تا به کیفیت؟!

    پاسخ
  15. F.A
    سوابق: (43 دیدگاه) ,

    یکی از مشکلات کشور ما اینه که تا زمانی که یک ماشین با کیفیت با قیمت مناسب به فروش میره؛ مردم چندان تمایلی به خرید آن ندارند اما وقتی همان ماشین گرانتر از قیمت واقعی آن عرضه میشه؛ مردم تمایل بیشتری برای خرید آن نشان میدن؟! مثلاً قیمت سانتافه با میتسوبیشی اوتلندر در دبی فقط 40 درهم یعنی کمتر از 40 هزار تومان اختلاف دارند اما در کشور ما سانتافه حدود 15 میلیون تومان گرانتر از میتسوبیشی که کیفیت بالایی داره، عرضه میشه و مردم نیز بیشتر سانتافه را می خرند تا میتسوبیشی؟! در حالی که در کشور های دیگر عکس این موضوع حاکمه چون به کیفیت بیشتر از ظاهر توجه می کنند

    پاسخ
  16. مهدي
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    بایدخاطر نشان کرد میتسوبیشی در ایران نمایندگی نداره ، قیمت قطعات یدکی میتسوبیشی رو با هیوندای مقایسه کنید نمونه فعلیش قیمت یدکی مزدا ٣ با هیوندای النترا و ….
    از طرفی گیربکس cvt در منطق مرتفع عملکرد خوبی نداره و گرد و خاک و شرایط محیطی روی ان تاثیر منفی دارد نمونه نیسان تیانا پارس خودرو که بزرگترین ایرادش گیربکس cvt میباشد

    پاسخ
    1. میثم
      سوابق: (6 دیدگاه) ,

      دوسته من آرین موتور نمایندگی میتسوبیشی در ایران هستش.
      دوما حالا ماشینا کره ای میبریم نمایندگی سریع قطعه به شما میدن?تا 1ماه هم شده شمارو منتظر واردات قطعه بزارن.وبگن الان موجود نیست.کلا همه نمایندگی ها در ایران خدماتی که قابل توجه باشه عرضه نمی کنن.
      سوما.من این ماشین رو دارم.گیربکس عالی عمل می کنه.و هیچ مشکلی نداره.نه تاخیر.نه صدا.و تکان.و شیفتر چنان سریع تعویض دندرو میکنه در حالته دستیکه تو هیچ کدوم از خودرو های دیگه هم ردش نمیبینی.چرا?چون چرخ دنده ای وجود نداره که زمان بخواد گیربکس واسه جابجا کردنش.نوع گیربکس سی وی تی خیلی مهمه.گیربکس اوتلنده خیلی باهوش و دقیق عمل می کنه.و وقتی شما شتابگیری لازم داشته باشین دوره موتورو رو کات آف نگه میداره.تا کل نیرو رو در بهترین حالت در اختیارتون بزاره.

      پاسخ
  17. F.A
    سوابق: (13 دیدگاه) ,

    از میتسوبیشی اوتلندر با کیفیت غافل نشید. اوتلندر اگر از تویوتا راو 4 بهتر نباشه، مطمئن باشید حداقل از لحاظ کیفی در سطح راو4 قرار داره با این تفاوت که راو4 بیشتر از 40 میلیون تومان از اوتلندر گران تره؟! و مطمئناً که از سانتافه خیلی بهتره اما سانتافه نیز حدود 30 میلیون تومان از اوتلندر گران تره؟! حال چرا اوتلندر با کیفیت ژاپن را که خیلی ارزان تر از راو4 و سانتافه است، نخریم؟؟؟؟؟؟ ضمناً خودم مدل 2014 اوتلندر را دارم و باید بگویم بسیار ماشن عالی و نرم و پرشتاب و کم مصرفه. مضافاً اینکه از خدمات پس از فروش نمایندگی میتسوبیشی در ایران(آرین موتور) نیز راضی هستم و حتی خسارت تأخیر در تحویل حدود 2 هفته را نیز به بنده پرداخت کرده

    پاسخ
  18. محمد
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    سلام خدمت همه دوستان.لطفا میشه بگید این ماشین بهتره یا رنو کولیوس؟
    با تشکر

    پاسخ
  19. امین
    سوابق: (2 دیدگاه) ,

    به نام خدا
    دوستان راجع به موتورش عرض کنم که جدیدترین تکنولولوژی میتسوبیشیه یعنی 16 سوپاپ بر روی یک میل سوپاپ SOHC که مزایای خودشو داره
    http://www.mitsubishi-motors.com/en/spirit/technology/library/mivec.html
    دیفرانسیلش هم S-AWC است که جدیدترین مدل میتسوبیشی می باشد و دارای 4 حالت ECO NORMAL SNOW و LOCK می باشد
    http://www.mitsubishi-motors.com/en/spirit/technology/library/s-awc.html
    از خودم نگفتم لطفا تحقیق کنید

    پاسخ
  20. امین
    سوابق: (2 دیدگاه) ,

    البته این مشخصاتی که گفتم برای مدل 2016 هست که تا جدیدا وارد شده

    پاسخ
  21. محمد
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    سلام خدمت دوستان عزیز میخوام. یه ماشین شاسی بلند بخرم واقعا تصمیم گیری برام سخت شده که از محصولات کره ای مثل هیوندا و یا کیا بخرم یا از محصولات میتسوبیشی. لطفا راهنمایی بفرمایید متشکرم

    پاسخ
  22. A.r.t
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    من کاری ندارم تو ایران چی برتره اما میتسوبیشی ماشینه و رقیب راو ۴ و سانتافه است و این ماشین عالی است مخصوصا اوتلندر ٢٠١۵ و ٢٠١۶ اما تو ایران قیمّت ماشین کره ای و تویوتا زیاد است اما در خارج میتسوبیشی و راو ۴ و سانتافه در یک قیمتند و اپشن های بالا مثل ترمز خودکار یا سندق عقب خودکار باز و بس دارد که رقیب هایش ندارد اما ماشین خوبی است و بخرید و اگر کسی گفت بد است به ضاحر نگاه کرده نه کیفیت و چراغ جلو هایش مثل ماشین های کره ای مثل قورباغه نیست و عالی است

    پاسخ
  23. میثم
    سوابق: (2 دیدگاه) ,

    سلام
    بنده الان نزدیک به سه ماه هست که این ماشینو خریدم
    واقها از هر لحاظ ازش راضی هستم، اول مردد بودم که این ماشینو بخرم یا سانتافه، دیروز که پشت فرمون سانتافه نشستم خیلی خوشحال شدم که اوتلندرو انتخاب کردم،
    بدون هیچ تعصبی میگم لذت رانندگی اوتلندر بسیار بیشتر از سانتافه است مخصوصا تو جاده. این نظر دوستم که سانتافه داره هم هست

    پاسخ
    1. mz
      سوابق: (1 دیدگاه) ,

      سلام
      من حدود ٨ ماهه اوتلندر ٢٠١۵ خریدم و واقعا ازش راضی هستم
      ولی هفته گذشته متاسفانه ماشین تویوتای هایلوکس همسایه وقتی میخواست از پارک بیاد بیرون محکم به سپر جلو ماشین من کوبید،
      تقریبا چیزیش نشد ولی یه کم چراغ سمت راننده رفته بود تو، حالا که رفتم نمایندگی میگه پایه های پلاستیکی چراغ شکسته و باید کل چراغ عوض بشه، در صورتی که کار میکنه و فقط پایه اون شکسته، قیمتش هم حدود ۵ میلیونه
      حالا من میخوام بدونم واقعا برای یه پایه کوچولوی پلاستیکی چرا من باید ۵ میلیون بدم و همه چراغو عوض کنم؟چرا نباید فقط همون پایه موجود باشه و با هزینه کمتر ماشین من تعمیر بشه؟

      پاسخ
    2. محمد
      سوابق: (2 دیدگاه) ,

      شمااسفند۹۳ گفتی این ملشین راخریده ای نکنه فروختی وسه ماهه دوباره خریدی؟

      پاسخ
  24. فاطمه
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    ما سه ماهه که اوتلندر 2015 خریدیم از فردای سرویس 7500 کیلومتر، گاز نمی خوره بعد از 10 ثانیه گاز دادن یهو سرعت میگیره نمایندگی هم هنوز علتشو پیدا نکرده طبق گفتشون اولین باره این مورد رو میبینن کسی تا به حال به همچین موردی برخورد کرده؟

    پاسخ
    1. Amirhh
      سوابق: (1 دیدگاه) ,

      من ی مگان دارم ی همچین مشکلی برام پیش اومد دقیقا مثل همین هیچ کجا نمیدونستن چشه تا بردمش پیش یکی گفت که این ی سری از قطعات گیربکسش خراب شده و باید عوض بشه اون رو عوض کردیم درست شد البته نزدیک به ۴ میلیون خرج برد اونم برا ی ماشین ۸۰ میلیونی

      پاسخ
    2. محمد
      سوابق: (2 دیدگاه) ,

      سلام به آخرهمین صفحه (فراخوان میتسوبیشی گیربکس cvtمراجعه کنید

      پاسخ
  25. فرشيد
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    با سلام تنظیم صندلی جلو چند حالته هست ایا برقی هست و مموری میخوره سیستم کولر برایه سرنشینان عقب جداگانه دارد و سیستم شارژ بیسیم و کلاً امکاناتی به این صورت دارد چون راجبه این مشخصات تویه مقاله چیزی ندیدم

    پاسخ
  26. نجاتی
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    سوال من اینه که من شنیدم میتسوبیشی اوتلندری که در کشور ایران موجود است سفارش کشورهای CIS هست آیا ساخت ژاپن است یا خیر

    پاسخ
  27. علیرضا
    سوابق: (3 دیدگاه) ,

    سلام دوستان من اطلاعات چندانی در رابطه با ماشین های شاسی ندارم
    ازهمه کسایی که تجربه های مفیدی دارن میخوام لطف کنن بگن با 110میلیون بهترین شاسی که از لحاظ امکانات و کیفیت خوب باشه چه ماشینیه سال تولیدشم برام زیاد مهم نیش فقط از 2008 به بالا باشه
    ممنون میشم راهنماییم کنید

    پاسخ
    1. hamid
      سوابق: (1 دیدگاه) ,

      درود، گریت وال هاوال h6 بخرید. موتور میتسوبیشی 2400 که روی همین اوتلندر است دقیقا و گیربکس و بقیه سیستم ها هیوندای توسان.
      خودرویی که فقط در چین مونتاژ شده.
      کیفیت داخل و رنگ و داشبورد عالی.

      پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.