بررسی میتسوبیشی میراژ ES مدل ۲۰۱۴

برگردیم به سال ۱۹۸۹، زمانی که میراژ توربو یکی از بهترین مدل‌های خودروی معرفی شده در آن زمان شد. این خودروی کوچک و جمع و جور، در زمینه عملکرد و طراحی، قدم‌های رو به جلویی برداشته بود. امّا ۲۵ سال بعد، میتسوبیشی میراژ مدل ۲۰۱۴، کمتر نشانی از حرکت در مسیر پیشرفت دارد و تقریباً باید گفت که به عقب برگشته است. در واقع، اگر همین میراژ را به سال ۱۹۸۹ ببریم،  دیگر در بین بهترین‌ها جای نمی‌گیرد. موتور ۷۴ اسب‌بخاری میراژ جدید، چندان برای مسابقه و رقابت مناسب نیست. با شنیدن صدای موتور سه سیلندر، شاید احساس کنید که یک دستگاه برگ‌روب یا چمن‌زن در زیر کاپوت دارید. با وجود کوچک بودن، موتور ۱/۲ لیتری به تمام خودرو لرزش وارد می‌کند. باید از سیستم CVT استفاده کنید و در این حالت، هر زمانی که بخواهید شتاب بگیرید، اعتراض سیلندرها بلند می‌شود. میتسوبیشی میراژ برای رسیدن به سرعت ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت، به ۱۰/۹ ثانیه زمان نیاز دارد و مسیر یک‌چهارم مایل در مدت ۱۸/۹ ثانیه با سرعت نهایی ۱۲۰/۷ کیلومتر بر ساعت طی می‌کند که از کمپانی سازنده لنسر، بعید است.

2014 Mitsubishi Mirage ES
2014 Mitsubishi Mirage ES

خریداران این خودروی کوچک، بیشترین توجهشان به مصرف سوخت مناسب میراژ است؛ چیزی که در شهر ۶/۳۶ لیتر و در جاده ۵/۳۵ لیتر است. البته پس از بررسی این خودرو، چنین اعدادی را نمی‌توان تأیید کرد؛ چرا که مصرف سوخت ترکیبی برابر ۹/۰۵ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر از میتسوبیشی میراژ SE مشاهده شد. البته نمی‌توان تأثیر شرایط خاص رانندگی در تست انجام شده (مسابقات دوچرخه‌سواری) را فراموش کرد.

2014 Mitsubishi Mirage ES
2014 Mitsubishi Mirage ES

عملکرد میراژ در شرایط تحت فشار مناسب و آرام است. این خودرو، فقط ۹۳۷ کیلوگرم است و تنها ۱۵ کیلوگرم از لوتوس الیز SC سنگین‌تر است  ولی در عین حال، یک موتور ضعیف و پر سر وصدا دارد. درون کابین لرزش و صدای موتور، کاملاً احساس می‌شود. میتسوبیشی میراژ با ارتفاع یک و نیم متری‌اش، کوچکتر از هر خودروی دیگری در جاده نشان می‌دهد.

البته هدف از ساخت چنین خودرویی، یک جابجایی ساده بوده است؛ ولی دلیل نمی‌شود که یک خودرو مانند کپی‌های چینی از تویوتا یاریس ساخته شود. استفاده از ظاهر جذاب و زیبا و مطابق با اتومبیل‌های امروزی، خرج چندانی برای کمپانی نخواهد داشت؛ در نتیجه ظاهری شبیه به خودروهای دو دهه پیش برای میراژ منطقی نیست.

2014 Mitsubishi Mirage ES Interior
2014 Mitsubishi Mirage ES Interior

امّا درون کابین بهبودهایی حاصل شده است. استفاده از مواد پیانو بلک بر روی داشبورد، نمایی دلپذیر را درون کابین ایجاد کرده است. در همین حال، به زودی متوجه خواهید شد که  تکیه‌گاه‌ها همگی از جنس پلاستیک سخت هستند. صندلی‌های جلو، بزرگ و جادار هستند؛ ولی در نبود چرخ فرمان تلسکوپی موقعیت راننده، دچار تزلزل می‌شود. در مقابل، فضای صندلی‌های عقب، اندکی تَنگ است؛ حتی با وجود اینکه درهای بزرگ میراژ، ورود و خروج به داخل کابین را راحت کرده‌اند.

قیمت مدل پایه میتسوبیشی با گیربکس دستی از ۱۳ هزار ۷۹۰ دلار شروع می‌شود و تریم ES از میراژ با سیستم راهبری و کنترل هوای اتوماتیک، قیمتش ۱۶۸۹۰ دلار است. در چنین بازه قیمتی، گزینه‌هایی دیگری مانند هیوندای اکسنت، کیا ریو، مزدا ۲، تویوتا یاریس و یا حتی نیسان ورسا می‌توانند مدّنظر قرار گیرند. البته این خودروها با قیمت حدود ۱۷ هزار دلار امکاناتی مانند سیستم راهبری و کنترل هوای اتوماتیک ندارند؛ امّا می‌توانند رضایت‌مندی بیشتری را در هنگام رانندگی فراهم کنند. در این بین، خرید میتسوبیشی میراژ، با توجه به بودجه‌ای که برای خرید اتومبیل درنظر گرفته می‌شود، می‌تواند کاملاً منطقی باشد. در ادامه، ویژگی‌های مدل و نتایج این بررسی را به صورت خلاصه مرور می‌کنیم.

مشخصات:

  • نوع خودرو: موتور جلو، دیفرانسیل جلو، ۵ سرنشین، ۵ در واگن.
  • قیمت مدل تست: ۱۶۸۹۰ دلار(قیمت پایه: ۱۳۷۹۰ دلار)
  • نوع موتور: خطی سه سیلندر DOHC با 12 سوپاپ، بدنهٔ و سرسیلندر آلومینیومی، سوخت‌رسانی پورت انژکتور.
  • گنجایش: ۱۱۹۳ سی‌سی.
  • قدرت: ۷۴ اسب بخار در ۶۰۰۰ دور در دقیقه.
  • گشتاور: ۱۰۰/۳ نیوتن‌متر در ۴۰۰۰ دور در دقیقه.
  • گیربکس: سیستم تغییر سرعت پیوسته.

ابعاد:

  • فاصله دو محور چرخ‌ها: ۲/۴۵ متر.
  • طول ماشین: ۳/۷۸ متر.
  • عرض: ۱/۶۶ متر.
  • ارتفاع: ۱/۵ متر.
  • وزن کلی: ۹۳۷ کیلوگرم.

تست‌های سرعت:

  • صفر تا صد کیلومتر بر ساعت: 12.8 ثانیه (گیربکس CVT) و 11.7 ثانیه (گیربکس دستی).
  • صفر تا ۱۶۰/۹ کیلومتر بر ساعت: ۲۱/۳ ثانیه.
  • صفر تا ۱۹۳/۱ کیلومتر بر ساعت: ۳۲ ثانیه.
  • استارت در حال حرکت بین ۸ تا ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت: ۱۱ ثانیه.
  • عبور از یک‌چهارم مایل: ۱۸/۳ ثانیه با سرعت ۱۲۰/۳ کیلومتر بر ساعت.
  • سرعت نهایی (با محدودیت دراگ) : ۱۶۴/۱۵ کیلومتر بر ساعت.
  • مسافت ترمز از سرعت ۱۱۲/۶ کیلومتر بر ساعت: ۵۶/۰۸ متر.

مصرف سوخت:

تخمین سازمان حفاظت محیط زیست امریکا: ۶/۳۶ لیتر در شهر و ۵/۳۵ لیتر در بزرگراه در هر ۱۰۰ کیلومتر.

مصرف سوخت در تست: ۹/۰۵ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر.

درباره نویسنده

تصویر پروفایل مسعود انیس حسینی

مسعود انیس حسینی، مترجم اخبار و مطالب در سایت پدال

48 دیدگاه

  1. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
    سوابق: (6524 دیدگاه) ,

    درود .

    فقط امید وارم که میتسو و سوزوکی ، سقوط نکنند .

    چون حقشون نیست . ولی ما مردم خیلی زود روزهای خوبشون رو فراموش میکنیم

    و جاشونو به بی هویت های کره ایی میدیم .

    پاسخ
    1. behnam
      سوابق: (133 دیدگاه) ,

      دوست عزیز کی گفته حقشون نیست ؟؟ هر خودروسازی که بخواد کم کاری کنه مطمئنا سقوط میکنه، ما کاری نداریم چه بودند و چه کردند مهم اینه که چه هستند و چه میکنند …

      پاسخ
      1. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
        سوابق: (6524 دیدگاه) ,

        درود .

        من قبول دارم که میتسو در بحث طراحی خوب عمل نکرده و بهتره بگیم

        که افت کرده . ولی در مقابل سوبارو هم وضعیت بسیار نزدیکی به

        میتسو دااره ولی خب از میتسو موفق تره .

        پاسخ
        1. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
          سوابق: (6524 دیدگاه) ,

          درود .

          به نظر من میتسو باید یک طراح مطرح و قدر انتخاب و

          استخدام کنه .

    2. طوفان
      سوابق: (152 دیدگاه) ,

      هویت و اصالت و .. مطرح نیست مهم حفظ کیفیت و پیشرفت در طول زمان است . دنیای امروز دنیای ثانیه هاست هر کس توقف کند بازنده است حالا هر کشوری که میخواهد باشد . ماشینهای کره ای دوست داشته باشیم یا نه تبدیل به رقیبی جدی لا اقل برای خودروهای ژاپنی شده اند.

      پاسخ
      1. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
        سوابق: (6524 دیدگاه) ,

        درود . حرفت کاملا درسته .

        پاسخ
  2. mory
    سوابق: (403 دیدگاه) ,

    چه ماشینخوبی و بد جور زشته هر چند مهندسی ژاپن داره و قابل احترامه

    پاسخ
  3. امید
    سوابق: (1324 دیدگاه) ,

    طراحیش واقعا جالب نیست مصرفشم چنگی به دل نمیزنه
    ولی چیزی که داره همون کیفیته ساختشه در کل بد نیست
    واقعا طراحیش جالب نیست

    پاسخ
  4. چاپلو
    سوابق: (486 دیدگاه) ,

    با تمام احترامی که برای میتسوبیشی قائلم
    فکر میکنم چیزی که ساختن یه لگن بیشتر نیس از لحاظ طراحی چه داخلی چه خارجی افتضاحه ینی چینی ها بهتر میسازن
    از لحاظ فنی و موتوری هم که میبینید پراید خودمون با موتور 1.35 لیتری 63تا67 اسب قدرت داره و مصرف ترکیبی ش صدی 6.5تا8 بیشتر نیس توجه داشته باشید که طراحی پراید برمیگرده به سال 86 میلادی. البته من خودم از پراید متنفرم ولی…
    این روزا تمام خودرو سازا توی اعداد و مشخصات ماشیناشون دروغ میگن
    مثلا شما باور میکنید که همچین ماشینی 0 تا 100 اش 10.9 ثانیه باشه من پرایدو امتحان کردم 23 ثانیه بود حتی یه پراید تقویت شده با موتور 200 اسب بخاریBP نمیتونه زیر 12 ثانیه رکورد بزنه.

    پاسخ
    1. imAn
      سوابق: (2 دیدگاه) ,

      من نمی دونم چرا کسایی که این ماشین رو ندارند یا اطلاعات ندارند نظر الکی میدن
      اول این که 1200 سی سی cvt هست شما اگه ماشین شناس هستید و خیلی اطلاعات بالایی دارید باید بدونید که این مدل گیربکس برای درگ و کورس و کلا رانندگی اسپرت ساخته نشده این گیربکس ها کند و کم مصرف هست
      کامل کنم حرفم رو حتی نیسان تیانا با 3500 سی سی و 6 سیلندر موتور نسبت به هم رده ای هاش کند هست شما از تیانا 6 سیلندر پیاده بشی پشت کمری 2500 و 4 سیلندر بشی مطمعنا می گی کمری بیشتر راه میره
      شتاب 0 تا 100 برای گیربکس cvt زمانی براتون مهم باشه که حالت manual داشته باشه مثل لنسر یا…
      گفتید صدای موتور زیاده
      بله در صورتی که تا زانو پاتونو رو پدال فشار می دید گیربکس معمولی معکوس میده این چون cvt هست و دنده عوض نمی کنه صدای زیادی میده ولی اگه بلد باشید چه جوری با گیربکس کارکنید کم سر و صدا تر از خودش خودش هست
      یکی از نظر ها پراید رو مقایسه کرده و من با شما وارد مشاجره نشم بهتر هست شما همون پراید رو سوار شید خیلی بهتر در ضمن 0 تا 100 پراید معمولی 12 ثانیه هست شما راننده نیستی که با تقویتی این رکورد رو ثبت کردی
      با اطلاعاتی که شما دارید ماشین چین یا کره رو با ماشین المان و ژاپن مقایسه می کنید
      توی بازار ماشین خیلی ها هستند که جنسیس رو به بنز ترجیح میدن
      اره با 70 ملیون میشه جیلی و جک و سراتو دست 2 یا نو سایپایی و i20وپیکانتو و… خرید شما که نمی دونید که چی به چی هست همونا رو بخرید.باشه این ماشین بد برید پراید بخرید
      بعضی جا ها ادم نظر های مسخره رو می بینه نمی تونه نگاه کنه بره حتما باید جواب بده!!!موفق باشید

      پاسخ
      1. مهدی
        سوابق: (2 دیدگاه) ,

        اقا باید عرض کنم ماشینی که بد ازاب دربیاد کارکرده 1000تا2000تا کارش توبازار زیاد میشه این ماشین با سروصدای زیاد موتورش توبازار طالب نداره و کارکردش هم زیاده ببا 15تا 20
        میلیون زیر قیمت هم داره معامله میشه

        پاسخ
      2. عرفان
        سوابق: (1 دیدگاه) ,

        سلام
        شما که خیلی با سواد هستی یکی از پارامترهای مهم در مقایسه مبلغ پرداختی در قبال راندمان و کارایی است و هیچ وقت نمی شود یک ماشین 20 میلیونی را با یک ماشین 70 میلیونی مقایسه کرد ولی خودرو میراژ ممکن است ماشین خوبی باشد ولی با توجه به قیمت آن اصلا خودرو خوبی محسوب نمی شود آپشن آن در حد پراید و فقط اتوماتیک است که شما با قیمت ماشین های اتوماتیک بهتری می توانید خرید کنید در ضمن افت قیمت این میراژ زیاد است چوم هر شخص پس از خرید متوجه ارزش پایین خرید آن می شود

        پاسخ
    2. علی
      سوابق: (3 دیدگاه) ,

      شما از ماشین فکر کنم هیچی نمیدونی

      پاسخ
  5. امیرحسین,فقط المان,فقط پورشه
    سوابق: (78 دیدگاه) ,

    ماشینش خیلی زشته اصلا ارزش خرید نداره پراید می ارزه به این

    پاسخ
  6. احسان(احسان سابق)
    سوابق: (2211 دیدگاه) ,

    میتسوبیشی و سوزوکی دارن بازار امریکا رو ترک میکنن.در دنیای امروزی یا در حال پیشرفتید یا دارید سقوط میکنید.این در مورد همه چیز صدق میکنه.از انسان گرفته تا یک کشور.چیزی که داریم در مورد ایران هم میبینیم.هوندا و تویوتا و نیسان داشتن امپراتوری خودشون رو گسترش میدادن و کره ایها هم بشدت باهوش بودن و امریکایی ها تو مهندسیشون تجدید نظر کردن و لوکس های اروپایی هم که دیگه خودتون میدونید چطور قصر متحرک میسازن.واسه همین شرکت هایی مثل میتسوبیشی و سوزوکی و پژو و رنو انقدر دستبکار نشدن که حالا بسختی میتونن رو پا خودشون وایسن.همون اتفاقی که برای ایران و کره جنوبی افتاد

    پاسخ
    1. چاپلو
      سوابق: (486 دیدگاه) ,

      واقعیت اینه. صنعت خودرو به خاطر رقابتی بودن داره به عالی ترین سطحش میرسه
      بسیاری از شرکت ها فهمیدن الان اگه یه ماشین با بروزترین طراحی هم بسازن به 8 سال نکشیده که قدیمی و معمولی میشه پس استحکام و ماندگاری مهم نیس بلکه اپشن ها و طراحی زیباست که باعث جذب مشتری میشه بعد از اون مشخصات فنی و بعد هم مصرف سوخت البته برند هم مهمه ولی برندی که حرفی برای گفتن داشته باشه این در مورد کلاس خودرو های اسپرت صادقه
      ولی جدای این برای سایر کلاس ها هم همین موارد مهمه مخصوصا مصرف سوخت خودرو
      درعوض مردم به میزان خرابی اینجور ماشینا کمتر اهمیت میدن
      بازم میگم برای کسی مهم نیس که ماشینای ژاپنی کمترین استهلاک رو دارن مردم به طراحی و اپشن ها دقت دارند
      به همین دلایل هم ماشینای چینی به این خوبی میفروشن ولی ژاپنی ها نه

      پاسخ
      1. طوفان
        سوابق: (152 دیدگاه) ,

        با حرفات موافقم به جز بند آخر . ماشینهای چینی فقط تو ایران اینقدر فروش دارند که اونهم زیاد نیست

        پاسخ
        1. چاپلو
          سوابق: (486 دیدگاه) ,

          اصلا اینطور نیس شما ببین الان چندتا برند چینی تو ایران داریم

          1- چری (ماشین های مدیران خودرو)

          2- گریت وال (بیشتر وانت و کامیونت می سازد)

          3- جیلی

          4- JAC

          5- SAIC + GM
          حتی MGهم همه میدونن تولید مشترک چین و انگلیسه

          صادر کنندگان دیگری مانند لیفان، دونگ فنگ نیز وجود دارند.

          بزرگترین وارد کنندگان محصولات چینی

          1- الجزیره 150000

          2- عراق 90000

          3- روسیه 89700

          4- ایران 77800

          5- شیلی 62700

          6- پرو 37200

          7- مصر 34600

          8- ونزوئلا 32800

          9- کلمبیا 31300

          10- اوکراین 30600
          همین محصولات شرکت کامیون و کامیونت سازی کاوه که کلا با چین قرارداد داره کشنده های هوو که اسمشون عوض شده و به اسم فراز داره تو ایران منتاژ میشه
          محصول جدید سایپا همون z300 چینی
          البته هنوز سهم زیادی رو به خودشون اختصاص ندادن ولی با وضعیت خودرو سازی بیمار ما طولی نخواهد کشید که بازار پر از این محصولات بشه.

    1. hero
      سوابق: (593 دیدگاه) ,

      مهدی جان مگه ما آقایون چیمون از خانما کمتره که نباید ماشین کوچیک سوار شیم؟!!!!!

      پاسخ
      1. مهدی
        سوابق: (175 دیدگاه) ,

        خسته نباشی heroجان نظر شما کاملا صحیح ولی تا بوده این جور ماشینا مخصوص خانم ها بوده اذیت نکن…

        پاسخ
    2. رضا
      سوابق: (1690 دیدگاه) ,

      چون کند کوچیک و بدرد نخوره واسه خانم ها خوبه 🙂

      پاسخ
      1. نیما
        سوابق: (8 دیدگاه) ,

        کسی که فرهنگ داشته باشه به خانم ها توهین نمیکنه

        پاسخ
  7. Un4given
    سوابق: (236 دیدگاه) ,

    بنظرم همچینم کم نمیسوزونه. اما سگش به هر چی ماشین چینی و کره ای تو سایز کوچیکه میرزه .

    پاسخ
    1. رضا
      سوابق: (1690 دیدگاه) ,

      کاش به جگوار و لندرور هم پلاک بدن اونوقت خوش بحال پول دارها

      پاسخ
      1. چاپلو
        سوابق: (486 دیدگاه) ,

        عزیزان دعا کنید گمرک و عوارض واردات خودرو کم بشه یکی یه دونه فولک واگن میخریم مفت.

        پاسخ
  8. NASSY
    سوابق: (410 دیدگاه) ,

    به نظر ماشين خوبيه ( مي تونست بهتر ام باشه )
    هر شركتي بسته به نياز كشور ها توليد ميكنه ( شركت هاي بزرگ همه مدل ميسازن) اما شركت هاي كوچك تر , ريسك نميكنند.

    شايد اين مدل واسه بازار چين يا تايلند يا …. باشه
    ميتسوبيشي واقعا ماشين خوبيه اما توو اين چند سال عقب افتاده

    پاسخ
    1. چاپلو
      سوابق: (486 دیدگاه) ,

      اخه کجاش خوفه عزیز دل برادر
      شما جیلی پاندای چینی رو با این مقایسه کن اگه نظرت عوض نشد بیا هرچی خواستی بگو
      اینجوری که پاندا تو سریلانکا اندونزی و تایوان طرفدار داره عمرا این لگن به پاش برسه

      پاسخ
      1. ناصر
        سوابق: (191 دیدگاه) ,

        همچین نوشته میراژ آدم یه لحظه یاد میراژهای فرانسوی با اون سرعت فوق العادشون میفته !!! این اسم میراژ واسش سنگینه و نمیتونه هضمش کنه اینو باید صدا کنی توپولوف 🙂

        پاسخ
  9. خاوری مزراتی
    سوابق: (1104 دیدگاه) ,

    میتسو کمپانی خوبیه ولی واقعا تو حوزه طراحی احتیاج به یه تغییر اساسی داره

    پاسخ
  10. ali
    سوابق: (96 دیدگاه) ,

    اصلا در حد و اندازه خودرو های رقیب هموطنش مثل یاریس .نیسان ورسا . مزدا 2 ووو.. نیست. میتسوبیشی خیلی افت کرده متاسفانه…

    پاسخ
    1. پيمان
      سوابق: (8 دیدگاه) ,

      علي جان متاسفانه درست ميگي!
      افسوس كه هيچكدوم از ميتسوها بر خلاف سالهاي طلايي اوايل دهه نود در حد بهترينهاي كلاسشون نيستن!

      پاسخ
  11. علی
    سوابق: (5 دیدگاه) ,

    ما الجزایر داریم نه الجزیره

    پاسخ
  12. masoud
    سوابق: (35 دیدگاه) ,

    فقط گریت هاوال m4 , هاوال h6 با موتور میتسو حرفی برای گفتن دارن تو برند های چینی نسل جدید

    پاسخ
  13. نیما
    سوابق: (8 دیدگاه) ,

    دوستان چرا کذب مینویسم؟

    در جواب برادری که گفت تو اکراین ماشین چینی هست این اشتباه است من دانشجوی دانشگا سرخ کیف هستم در اوکراین اونجا ماشین کره ای بزور مردم دارن اکتر مردم کلا ماشین ندارند اونا هم که دارن زابن یا امریکایی پژو 407 اما زیاد است

    پاسخ
  14. مهدی
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    من این ماشین رو دارم
    روی سرعت 90 توی جاده صدی 3.5 میسوزه
    آمار این مقاله درست نیست.
    راستی جا سیگاری و فندک هم نداره !

    پاسخ
    1. imAn
      سوابق: (2 دیدگاه) ,

      زیر سیگاری داره ولی فندک نداره
      ماشین های 300 – 400 ملیونی هم ندارند عیب ماشین نیست

      پاسخ
  15. فربود
    سوابق: (2 دیدگاه) ,

    ماشین ژاپنی طلای 22عیار.بنده ارادت خواصی به جنس ژاپنی دارم.تویوتا هوندا میتسوبیشی ایسازو سوزوکی کاوازاکی یاماها نیسان کانن پاناسونیک سونی توشیبا دنون ایوا اکایی سانیو ……………………

    پاسخ
  16. re
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    الان تو تبریز دیگه مد میشه ماشینهای ارس بخرن که اکثرا فورد و شورلت از این مارکها

    پاسخ
  17. amin
    سوابق: (2 دیدگاه) ,

    با کولر روشن توی سربالاییه ولنجک کشش خیلی خوبی داشت. واقعا تا وقتی سوار این ماشین نشید متوجه تفاوتش با رقباش نمیشید. واقعا مهندسی زابنی با جینی یا کره ای خیلی فرق داره.

    پاسخ
  18. رضا
    سوابق: (2 دیدگاه) ,

    درود بر دوستان اهل فن, مطلع , آگاه و واقع بین
    کسایی که تو عمروشون یک بار هم سوار میتسو نشدن آخه چه میدونن چیه به قول معروف قدر زر زرگر شناسد قدر گوهر گوهری قدر چیزاییه دیگه هم بماند … یسریا فقط سوار پراید شدن همه چیو با اون مقایسه میکنن یه چرخ همین میتسو کوچولو به نظر من به 10 تا پراید و 206 و همین آشغالایی که ایران داره تولید میکنه یا از چین وارد میکنه که حتی استاندارد وارد شدن به خیابونایه خود چین رو هم ندارن! می ارزه.

    پاسخ
  19. مهدی
    سوابق: (2 دیدگاه) ,

    واقعا حیف پوله باخریدش پولتو ریختی دور نه سواری داره نه موتور نه قیافه بهش استارت بزنی 20تومنش پریده

    پاسخ
  20. نادر
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    چند روزی هست تصمیم به خرید این مدل ماشین هستم ولی راستشو بخواهید هیچی راجع به اون نمی دونم یه کمی سر در گم شدم ، از دوستانی که این ماشین رو دارن خواهش میکنم بگن که سواری این ماشین خوبه یا نه . خیلی بازار بدی شده و آدم با وجود این همه مدل ماشین های جور واجور میموته چی بخره ، لطفا راهنمایی کنید . از همه دوستان پیشاپیش تشکر میکنم

    پاسخ
  21. رضا
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    تویوتا هم در طراحی عقب مانده است کافی است نگاهی به چهره کرولا ورافور بکنید. طراحی مزدا و ه وندابروز تر است.

    پاسخ
  22. احمد
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    سلام. من فکر میکنم در خصوص مصرف سوخت بزرگنمایی کرده اند.

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.