بررسی ویدئویی میتسوبیشی ASX در ایران

این بار هم یک بررسی ویدئویی در رابطه با یکی از خودروهای جدید بازار توسط سایت خودرو را تقدیم شما می کنیم. این کراس اور ژاپنی در مدت کوتاه حضور در بازار ایران، توجه علاقه مندان را جلب کرده و به فروش مناسبی نیز دست یافته است.

بررسی ویدئویی میتسوبیشی ASX
میتسوبیشی ASX از قیمت مناسبی نیز بهره می برد که به لطف کیفیت بالا و شهرت این برند در ایران و مزایایی چون مصرف سوخت، گیربکس CVT و توانایی های حرکتی مناسب حاصل گردیده است. ویدئوی بررسی این خودرو را می توانید از این صفحه و با سه کیفیت 360 با حجم تقریبی 32 مگابایت ، 480 با حجم تقریبی 63 مگابایت و نسخه 720 (HD) با حجم تقریبی 83 مگابایت، دانلود فرمایید.

65 دیدگاه

  1. ASX
    سوابق: (2 دیدگاه) ,

    من مدتی میشه که این ماشین رو دارم. می خواستم یه مقدار اطلاعات راجع بهش بهتون بدم که به دردتون بخوره.
    مدلی که آرین موتور به ما تحویل داده، به نظر ساخت امریکا میاد. دلیلش رو در ادامه توضیح میدم. این ماشین توی 6 جای دنیا تولید میشه: ژاپن، چین، اندونزی، مالزی، برزیل و امریکا. سیاست شرکت ها معمولاً این هست که قطعاتی رو که میشه توی همون کشور تأمین کرد رو همون جا میسازن و روی ماشین نصب میکنن. وقتی کاپوت رو بالا بزنید، روی خیلی از قطعات ماشین مثل کنترل کننده ESP، رادیاتور، فن، باتری و غیره میبینید که نوشته Made in United States. همچنین صندلی های ماشین هم ساخت یک شرکت امریکایی هست که توی همون ایالتی که کارخونه میتسوبیشی هست صندلی تولید میکنه. با این توصیفات که خیلی از قطعات امریکایی هست، به نظر میاد ماشین هایی که آرین موتور از امارات میاره، تولید کارخونه میتسوبیشی توی ایالت ایلینویز امریکا تولید میشن.

    در مورد موتور این ماشین باید بگم گرچه در مقایسه با ماشین های با موتور قوی تر ضعیف هست، ولی اصلاً کم نمیاره. من زمانی که 4 نفر سوار ماشین بودند، یک سربالایی طولانی و با شیب زیاد رو به راحتی رفتم. شیفترهای پشت فرمون خیلی به کمک آدم میاد. مثلاً اگر حس میکنید که توی سربالایی ماشین شتاب نمیگیره، کافیه دنده رو به دلخواه تغییر بدید.

    در مورد طراحی داخلی و امکانات داخلی هم باید بگم که خیلی ساده هست و حس لوکس بودن به آدم القا نمیشه. اما در عین سادگی خیلی کارآمده. کیفیت پلاستیک های بکار رفته توی اتاق هم زیاد بالا نیست.

    نکته دیگه هم اینه که سیستم صوتی این ماشین گرچه Rockford Fosgate هست و خیلی کیفیت صدا عالیه، ولی مدل هایی که توی ایران فروخته میشه سیستم MMCS رو نداره و شما نمیتونید از طریق صفحه نمایش لمسی تنظیمات ماشین رو تغییر بدید یا اطلاعات در مورد ماشین بدست بیارید. اون صفحه نمایش صرفاً برای سیستم صوتی و دوربین عقب هست. البته مدل های 2012 که اصلاً صفحه نمایش لمسی ندارند.

    در مورد مصرف سوخت، توی جاده بین 7.3 تا 7.6 میسوزونه. توی شهر بستگی داره به ترافیک. ولی معمولا در حدود 8.5 هست.

    سیستم تعلیق یه مقداری توی دست انداز ها خشک هست. ولی در عوض خارج از جاده میتونید به اون اعتماد کنید.

    سیستم Traction Control و 4WD این ماشین حرف نداره. اگه یه برف سنگین بیاد زمستون، میتونید تفاوت اون رو با کره ای ها ببینید.

    صدای موتور توی دورهای پایین اصلاً زیاد نیست و توی اتاق نمیاد. مثلاً توی جاده اگه 140 تا هم برید و سرعتتون ثابت باشه، اصلاً صدای موتور حس نمیشه. ولی موقع شتاب گیری به دلیل ماهیت CVT بودن، ماشین می خواد در کمترین زمان به سرعت دلخواه شما برسه و دور موتور زیاد بالا میره و صدای موتور زیاد میشه. برای من که اذیت کننه نیست و خیلی هم لذت بخشه.

    بدنه ماشین دارای تکنولوژی RISE هست. یعنی مثلاً در ماشین از یک فولاد یک تکه ساخته شده و تکه های جوش داده شده به هم نیست. توی فیلم های تست تصادف، استحکام بدنه رو میتونید مشاهده کنید.

    در مورد آپشن ها هم باید بگم به غیر از آینه جمع شونده برقی، سیستم MMCS، خنک کننده محفظه داشبورد و پشتی صندلی عقب دو حالته، همه امکانات فول ترین مدل رو داره.

    در نهایت باید بگم این ماشین از لحاظ کیفیت قطعات واقعاً حرف نداره. برای نمونه های دیگه باید بگم ریموت ماشین و سیستم keyless ساخت شرکت Omron هست که از شرکت های بسیار معتبر الکترونیکی دنیاست. شیشه جلو ساخت شرکت AGC هست که شیشه های بهترین ماشین های دنیا مثل بی ام و، بنز، کرایسلر، فورد و تویوتا رو میسازه. هر جای ماشین رو که نگاه کنید، کیفیت به چشم میخوره.
    نکته جالب دیگه اینه که قسمتی از بدنه که بالای لاستیک های جلو هست، پلاستیکی هست (برای آسیب رسوندن کمتر به عابرین پیاده) ولی اصلاً متوجه تفاوت جنس و رنگ تا زمانی که به اون فشار وارد کنید و ببینید که انعطاف پذیره نمیشید.

    این چیزایی بود که در مورد این ماشین به نظرم رسید بهتون بگم. امیدوارم آگاهانه انتخاب کنید.

    پاسخ
    1. محمد
      سوابق: (1 دیدگاه) ,

      سلام، خوبید آقایی که تازه این ماشین رو خریدین، آقای asx, واقعا ممنون از توضیح شفاف و کامل شما، یه در خواست داشتم از شما، می تونم شماره تلفن شما رو داشته باشم تا چند تا سوال از شما کنم . واقعا ممنون میشم از شما

      پاسخ
    2. شهرام
      سوابق: (1 دیدگاه) ,

      سلام
      من شنیدم که اظهار می شد که گلگیرهای جلو از فیبر کربن هستند و پلاستیکی نیستند. به جهت جذب انرژی های ضربه و انعطاف در ضربه های کم اهمیت و هم چنین کمترین خطر آسیب رسانی در هنگام برخورد با عابر پیاده.

      پاسخ
  2. حامد
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    این دوستمون اطلاعات خوبی روی سایت گذاشته بود راستی می خواستم یه نظر سنجی کنم بنظرتون چند درصد مشتری ها دوست دارن ASX را اسپورتش کنن؟
    و اگه می خوان بیشتر دوست دارن چه چیزایی روش نصب کنن؟

    پاسخ
  3. علي
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    به نظرتون اين ماشين بهتره يا كيا اسپرتج؟

    پاسخ
  4. محمد
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    سلام
    من حدود شش ماه هست این ماشین رو دارم.توضیحات دوستمون خوب بود، نکته مهم ماشین مصرف سوخت فوق العادشه، واقعا کم مصرفه.شتاب ماشین خوبه، شیفتر ها عالین، کیفیت ماشین خوبه. به نظرم واقعا به کره ای ها ترجیح داره.

    پاسخ
  5. ali
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    آسیایی ها توی دنیا به این مشهورند که به طراحی های حجیم و اغراق آمیز علاقه دارند و ما ایرانی ها هم از این قاعده مستثنا نیستیم و از طراحی حجیم و فوکاهی کیا و هیوندای بیشتر لذت میبریم ، هر 2 سال هم یک مدل جدید(حتی اگه تعویض چراغ باشه،مثله ایرانخودرو) نسبت به مدل قبلی ارائه میدن و دارنده خودرو های قبلی احساس قدیمی بودن ماشینشون بهشون دست میده ،اما ژاپنی ها با اعتماد بنفس کامل ماشین هاشون رو چندین سال تولید میکنن و بعد فیس لیفت میکنن (مثله لندکروز که اسطوره شده) و بیشتر به فکر فنی ،تکنولوژی، عمر و دوام قطعات هستند، این است که خودرو های ژاپنی ماندگار میشن.

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.