تاریخچهٔ میتسوبیشی لنسر اِوولوشن (قسمت اول)

«میتسوبیشی لنسر اوولوشن»، «لنسر اوو»، «لن اوو» و یا «اوو» ی خالی؛ اشتباه نکنید! این‌ها نه نام یک خودروی ساده هستند و نه حتی نام یک سوپرماشین! این‌ها اسامی یک «اسطوره» هستند! یک «اسلحه» که تیر خلاص ژاپنی‌ها را نثار خودروسازان غربی می‌کند!

از به هم پیوستن سه فندق ژاپنی، چه چیزی خواهیم داشت؟
یک فندق بزرگ؟ یا یک فندق با سه سر؟

هیچ‌کدام! یک میتسوبیشی تشکیل خواهد شد! میتسو به معنای «۳» است و هیشی نیز جز «فندق چینی» معنی‌ای ندارد! ژاپنی‌ها از قرن‌ها پیش با بکار بردن واژه‌ی «هیشی» ساختار منظم الماس را از نظر می‌گذراندند و آرم میتسوبیشی نیز حکایت از همین سه الماس به‌هم‌پیوسته دارد! از کلاس آرم‌شناسی‌مان که بگذریم، خاص و «الماس» بودن این خودروساز متولد سرزمین آفتاب را می‌توان از همان اولین روزهای میتسوبیشی متوجه شد!

میتسوبیشی لنسر اوولوشن در گذر زمان؛ همچنان پرابهت!
میتسوبیشی لنسر اوولوشن در گذر زمان؛ همچنان پرابهت!

سال ۱۹۶۱ میلادی است و اولین جرقه‌های طلوع نام «میتسوبیشی» کم‌کم در حال فروزش هستند. خودروساز ژاپنی با سوپرماشین وقت خود، سوپر دیلاکس ۵۰۰، که از مشخصاتی چون یک موتور حجیم ۵۹۴ سی‌سی ۲ سیلندری که چیزی حدود ۲۵ اسب‌بخار قدرت داشت، خود را برای مسابقات جایزه‌ی بزرگ ماکائو سال ۱۹۶۲ آماده کرده است. مسابقه برگزار شد و نتایج آن فوق‌العاده جالب به نظر می‌رسد؛ به ترتیب مقام‌های اول، دوم، سوم و حتی چهارم رده‌ی پایین‌تر از ۷۵۰ سی‌سی متعلق به میتسوبیشی و «سوپر دیلاکس ۵۰۰» است! آن‌ها این کلاس را فتح کردند!

هنوز هم تمیز و پرزرق‌وبرق است!
هنوز هم تمیز و پرزرق‌وبرق است!

میتسوبیشی متوقف نشد و پس از کسب مقام اول مسابقات رالی سافاری آفریقای شرقی سال ۱۹۷۴ توسط لنسر ۱۶۰۰ جی -که در اوایل دهه ۷۰ میلادی تولید شد-، پاژرو نیز در سال ۱۹۸۵ موفق به کسب مقام برتر رالی-داکار پاریس شد. عجیب نبود که پس از این همه موفقیت، همگان میتسوبیشی را با دو صفت «بالاترین تکنولوژی» و «استحکام» بشناسند و در آن زمان هیچ خودرویی به اندازه‌ی خودروهای فرمول ۱ به تکنولوژی و استحکام نیاز نداشت؛ پس کاملاً منطقی است که میتسوبیشی قصد ورود به فرمول ۱ را کند! خودروی Galant VR-4 با توجه به قوانین گروه آ فرمول ۱ تولید و راهی مسابقات شد؛ شاید بی‌راه نباشد که گالانت وی‌آر-۴ را نقطه‌ی شروع لنسر اوولوشن بدانیم، تنها در قالبی کوچک‌تر، سبک‌تر و البته فرمول-یکـی تر!

میتسوبیشی گالانت-وی‌آر ۴ سال ۱۹۸۷
میتسوبیشی گالانت-وی‌آر ۴ سال ۱۹۸۷

میتسوبیشی گالانت-وی‌آر ۴ سال ۱۹۸۷

خب، از کجا شروع کنیم؟ با گالانت-وی‌آر ۴ آشنا شوید؛ نقطه‌ی آغازی بر تولد میتسوبیشی اوو.

شاید دو خودروی ۴ چرخ متحرک گالانت وی‌آر ۴ و لنسر اوولوشن از نظر ظاهری با هم تفاوت‌هایی داشته باشند، اما وقتی‌که به زیر کاپوت آن‌ها سری بزنیم جز شباهت چیزی نخواهیم دید! این ۲ خودروی ژاپنی ساخت میتسوبیشی از یک موتور توربوشارژ ۴ سیلندری با حجم معادل ۲ لیتر بهره می‌برند که قدرتی برابر ۱۹۵ اسب‌بخار دارد و خب، در دهه‌ی ۸۰ این مشخصات بسیار قابل توجه بوده است!

میتسوبیشی لنسر اوولوشن نسل اول؛ زیباست، مگر نه؟
میتسوبیشی لنسر اوولوشن نسل اول؛ زیباست، مگر نه؟

میتسوبیشی لنسر اوولوشن نسل اول

میتسوبیشی گالانت-وی‌آر ۴ بسیار عالی و موفق بود، اما شرایط و سمت‌وسوی مسابقات کم‌کم تغییر می‌کرد و دیگر یک خودرو عظیم‌الجثه (در کلاس خود) مانند گالانت-وی‌آر ۴ جایی در بین شرکت‌کنندگان جمع‌وجورتر نداشت؛ میتسوبیشی نیاز به ایجاد تغییراتی در طراحی بدنه‌ی گالانت-وی‌آر ۴ داشت و به همین دلیل بود که لنسر اوولوشن ۱۹۹۲ جان گرفت؛ خودرویی با همان قلب تپنده‌ی گالانت-وی‌آر ۴، اما در کالبدی کوچک‌تر و چابک‌تر!

موتور 4G63T؛ قلب تپنده‌ی بیش از ۹ نسل میتسوبیشی لنسر اوولوشن!
موتور 4G63T؛ قلب تپنده‌ی بیش از ۹ نسل میتسوبیشی لنسر اوولوشن!

اما واقعاً این «قلب تپنده» از چه مشخصاتی برخوردار است؟ اغلب متخصصان حوزه‌ی خودرو عامل موفقیت گالانت-وی‌آر ۴ را موتور توربوشارژ ۴ سیلندری آن می‌دانند که قدرتی معادل ۱۹۵ اسب بخار داشت؛ این موتور ۱۶ سوپاپی ۲ لیتری علاوه بر گالانت-وی‌آر ۴، در میتسوبیشی اکلیپس جی‌اس‌اکس ۱۹۹۲ نیز که تصویرش را در بالا مشاهده می‌کنیم، بکار رفته است. همچنین نسخه‌های مختلف 4G63T (نام موتور) وظیفه‌ی حیات بخشیدن تا نسل نهم اوو را نیز برعهده داشتند. مطمئناً این موتور در زمان خودش از بهترین‌ها بوده است!

میتسوبیشی اکلیپس؛ شباهت زیادی بین خودروهای میتسوبیشی وجود دارد!
میتسوبیشی اکلیپس؛ شباهت زیادی بین خودروهای میتسوبیشی وجود دارد!

4G63T مخصوص لنسر اوولوشن نسل اول اما از مشخصات بهبود یافته‌ای نسبت به مدل پایه‌ی موتور گالانت بهره برده بود؛ این موتور ۲۴۷ اسب‌بخار را توسط یک جعبه‌دنده‌ی ۵ تایی دستی به حرکت وا می‌داشت و مانند گالانت، هر چهار چرخش متحرک بودند. از موتور و گیربکس که بگذریم نوبت به سایر مشخصات اولین نسل لنسر اوولوشن می‌رسد. این خودرو که در دو نسخه‌ی GSR و RS عرضه شده بود در بین سال‌های ۱۹۹۲ و ۱۹۹۳ به تعداد تنها ۵۰۰۰ دستگاه تولید شد که تمام این خودروها در ژاپن به فروش رسید. تفاوت بین نسخه‌ی RS و GSR در امکانات و وزن آن‌ها بود؛ GSR یک خودرو با کاربری عادی و داخل شهری بود، اما مدل SR که بیشتر مخصوص مسابقات طراحی شده بود با حذف امکاناتی چون شیشه‌های برقی از ۷۰ کیلوگرم وزن کمتر بهره می‌برد.

میتسوبیشی لنسر اوولوشن نسل دوم؛ تغییر زیادی نسبت به نسل قبل ندارد!
میتسوبیشی لنسر اوولوشن نسل دوم؛ تغییر زیادی نسبت به نسل قبل ندارد!

میتسوبیشی لنسر اوولوشن ۲

اواخر سال ۱۹۹۳ میلادی بود که اوولوشن ۲، نسخه‌ی تکامل یافته‌ی اوولوشن، با ظاهری نسبتاً مشابه نسل اولش معرفی و عرضه شد. هرچند ظاهر آن دستخوش تغییرات چندانی نشده بود، اما افزایش ۱۰ میلی‌متری فاصله‌ی دو محور و همچنین طول محورها در کنار بزرگ‌تر شدن تایرها کافی بود تا در نهایت با بهبودهایی که در سیستم تعلیق خودرو اعمال شده بود، شاهد فرمان‌پذیری بسیار بهتر نسل دوم اوولوشن نسبت به نسخه‌ی قبلی آن باشیم. همچنین در ضمن افزایش تعداد اسب‌های بخار موتور 4G63T به ۲۵۶ واحد در این نسل، دیگر مشخصات موتور اوو تغییری نکرده بود.

میتسوبیشی لنسر اوولوشن نسل سوم؛ طراحی کمی پخته‌تر شده است، اما تغییرات اصلی در زیر کاپوت خفته است!
میتسوبیشی لنسر اوولوشن نسل سوم؛ طراحی کمی پخته‌تر شده است، اما تغییرات اصلی در زیر کاپوت خفته است!

میتسوبیشی لنسر اوولوشن ۳

سال ۱۹۹۵ میلادی است و تقریباً در اوایل این سال بود که ضمن اعلام بازنشستگی اوولوشن ۲، اوو ۳ با تغییرات چشم‌گیری راهی بازار شد. هرچند تغییرات و بهبودهایی چون اصول طراحی جدید، تمرکز بیشتر بر روی آیرودینامیک خودرو و تکنولوژی جدید توربوشارژر موتور که باعث افزایش اسب‌های بخار به ۲۶۶ واحد شده بود، همه اخبار خیلی خوبی به شمار می‌آمدند، اما بزرگ‌ترین خبر خوب مربوط به این نسل لنسر اوولوشن چیز دیگری بود: این اولین باری بود که میتسوبیشی لنسر اوولوشن در رالی قهرمانی جهان حضور پیدا می‌کرد؛ آن هم با رانندگی اسطوره‌ای چون Tommi Mäkinen!

میستوبیشی لنسر اوولوشن
میستوبیشی لنسر اوولوشن

اسطوره‌ی فنلاندی، Mäkinen، با استفاده از مدل‌های مخصوص رالی اووی نسل ۳، ۴، ۵ و ۶ به ترتیب در سال‌های ۱۹۹۶، ۱۹۹۷، ۱۹۹۸ و ۱۹۹۹ میلادی موفق به کسب مقام اول رالی قهرمانی جهان شد، هرچند تنها در سال ۱۹۹۸ بود که عنوان برترین سازنده‌ی خودروی مسابقات را به میتسوبیشی اهدا کردند.

میتسوبیشی لنسر اوولوشن نسل چهارم؛ طراحی‌اش به‌روزتر و اسپرت‌تر شده است. بهبودهای فنی‌اش نیز بسیار زیاد بود.
میتسوبیشی لنسر اوولوشن نسل چهارم؛ طراحی‌اش به‌روزتر و اسپرت‌تر شده است. بهبودهای فنی‌اش نیز بسیار زیاد بود.

میتسوبیشی لنسر اوولوشن ۴

سال ۱۹۹۷-۱۹۹۶ میلادی است و دیگر آوازه‌ی «میتسوبیشی لنسر اوولوشن» در سراسر دنیا پس از موفقیت‌هایی که Mäkinen با استفاده از آن به‌دست آورد پیچیده است. حال میتسوبیشی علاوه بر بازار ژاپن، بازارهای غربی را نیز هدف قرار داده است و در همین راستا است که لسنر اوولوشن نسل چهارم بر پایه‌ی پلتفرم جدید سری خودروهای لنسر و همینطور سیستم انتقال قدرت جدید و بهبودیافته‌ای در سال ۱۹۹۶ رونمایی شد.

میتسوبیشی لنسر اوولوشن ۴ علاوه بر استفاده از تکنولوژی‌های جدید در توربوشارژر موتور و اضافه کردن ۱۰ واحد به کاروان اسب‌های بخارش، ضمن حفظ طراحی کلاسیک این سری، از ظاهری کاملاً جدید برخوردار شد. همچنین برای اولین بار بود که با به‌کارگیری دیفرانسیل عقب فعال، سیستم AYC (کنترل فعال انحراف) در خانواده‌ی لنسر بکار رفت؛ سیستمی که با استفاده از سنسورها و رایانه‌ی مخصوصی سیستم تعلیق خودرو را متوجه بهبودهای فراوانی کرد.

میتسوبیشی لنسر اوولوشن نسل پنجم؛ آیا فقط من یاد خودروهای بی‌ام‌و میفتم؟ شاید اشتباه می‌کنم، اما شباهت عجیبی در پشت این خودرو و برخی از مدل‌های بی‌ام‌و می‌بینم!
میتسوبیشی لنسر اوولوشن نسل پنجم؛ آیا فقط من یاد خودروهای بی‌ام‌و میفتم؟ شاید اشتباه می‌کنم، اما شباهت عجیبی در پشت این خودرو و برخی از مدل‌های بی‌ام‌و می‌بینم!

میتسوبیشی لنسر اوولوشن ۵

تغییرات نسل جدید اوو شامل گلگیرهای پهن‌تر، افزایش طول محورهای عقب و جلو، چرخ‌ها و رینگ‌های ۱۷ اینچ که ۲ اینچ نسبت به نسل قبل افزایش داشتند، بهبود سیستم تعلیق خودرو و در نهایت باله‌ی عقب قابل تنظیم می‌شد. در آن زمان به خاطر قوانین سخت‌گیرانه‌ی دولت ژاپن، خودروسازان مجبور بودند تا قدرت خودروهای ساخته شده را محدود و یا حداقل کمتر از حد واقعی اعلام سازند؛ میتسوبیشی هم به پیروی از همین قانون بود که تعداد اسب‌های بخار موتور 4G63T بکار رفته در نسل پنجم لنسر اوولوشن را ۲۷۶ واحد اعلام کرد، در حالیکه طبق محاسبات به عمل آمده، عدد اصلی چیزی فراتر از ۳۰۰ اسب‌بخار تخمین زده شده است.

میتسوبیشی لنسر اوولوشن نسل ششم نسخه‌ی مخصوص؛ طراحی‌اش رنگ‌وبوی اسپرت‌تری گرفته است. عالی است؛ مگر نه؟
میتسوبیشی لنسر اوولوشن نسل ششم نسخه‌ی مخصوص؛ طراحی‌اش رنگ‌وبوی اسپرت‌تری گرفته است. عالی است؛ مگر نه؟

میتسوبیشی لنسر اوولوشن ۶

میتسوبیشی لنسر اوولوشن نسل ششم در سال ۱۹۹۹ معرفی شد، اما شهرت آن از مدت‌ها قبل و به لطف ۳ نسل پیشین‌اش در تمام قاره‌ها بر سر زبان‌ها افتاده بود؛ مخصوصاً در قاره‌ی سبز! جالب اینجاست که در آلمان و بریتانیای وقت، این خودرو از شهرت بیشتری نسبت به سایر نقاط اروپا برخوردار بود! همچنین این‌بار بجای دو نسخه‌ی همیشگی اوو که از نسل اول عرضه می‌شد، یعنی GSR و SR، دو مدل جدید RS2 و RS Sprint نیز معرفی و عرضه شدند. بد نیست بدانید که علی‌رغم شهرت این خودرو در قاره‌ی آمریکا، هنوز میتسوبیشی هیچ‌یک از خودروهای سری لنسر اوولوشن را به آمریکا صادر نکرده بود.

میتسوبیشی لنسر اوولوشن نسل ششم؛ یکی از بهترین‌های دورانش!
میتسوبیشی لنسر اوولوشن نسل ششم؛ یکی از بهترین‌های دورانش!

هنوز ماجراجویی‌های لنسر اوولوشن نسل ششم به اتمام نرسیده است، در سال ۱۹۹۹ نسخه‌ی مخصوص Mäkinen نیز معرفی و عرضه شد؛ نسخه‌ای که یادآور افتخارات گذشته‌ی این اسطوره و خودروهای سری لنسر اوولوشن بود. این مدل علاوه بر تفاوت‌های ظاهری‌اش که آن را بسیار شبیه به خودروهای مورد استفاده‌ی Mäkinen کرده بود، از یک سری تغییرات آیرودینامیکی و هم چنین تغییرات اندکی در دیگر قسمت‌های خودرو بهره می‌برد. همچنین صندلی‌های این خودرو نیز با آرم خاصی مزین شده بود؛ تمام این موارد باعث شد تا این خودرو را که برخی آن را نسخه‌ی ۶.۵ لنسر اوولوشن می‌نامند، بیش از پیش به یک خودروی کلکسیونی تبدیل شود!

این بود قسمت اول تاریخچه‌ی میتسوبیشی لنسر اوولوشن، یا همون اووی خودمان! نظرتان چه بود؟ امیدوارم که در طی این کلاس تاریخ، خسته نشده باشید!

تاریخچه‌ میتسوبیشی لنسر اِوولوشن (قسمت دوم و آخر)

درباره نویسنده

تصویر پروفایل امیر مقدم

نویسنده و ویراستار، دانشجوی مهندسی مکانیک و یک عشق تنیس!

41 دیدگاه

  1. سجاد
    سوابق: (203 دیدگاه) ,

    عالی بود آقا امیر .. مرسی .. منتظر قسمت بعدی هستیم. 😉
    البته لنسر واقعا ماشین به یاد ماندنی بودش ( هر چند تا جایی که می دونم نسخه های اوو کلاً تو ایران نبوده و نیستند .. )
    همچنین بازدهی موتور مطلوبی در برابر قیمتشون نسبت به رقبا دارند … خصوصا نسل های اخیرش که واقعا زیبا تر هم شده اند..

    پاسخ
    1. Milad
      سوابق: (13 دیدگاه) ,

      گالانت و لنسر ایوو به پای کیا و هیوندا نمیرسن از لحاظ تکنولوژی

      پاسخ
      1. ارمان
        سوابق: (994 دیدگاه) ,

        اقا میلاد اون زمان هیوندا و کیا مشترکن داشتن پنچر گیری لنسر رو تمیرین میکردن

        پاسخ
      2. تصویر پروفایل جاوید
        جاوید
        سوابق: (28 دیدگاه) ,

        شما همون Zippo نیستی احیانن؟!
        فقط اونه که از این جور گلواژه ها تلاوت می کنه!!!

        پاسخ
      3. آرمااااان
        سوابق: (335 دیدگاه) ,

        ***
        اونوقت که میتسوبیشی موتورز از یه موتور 2000سی سی 400 اسب بیرون کشید،هیوندای و کیا کجا بودن

        پاسخ
  2. هایلوکس 2016عشق من واس افرودرفتن
    سوابق: (2 دیدگاه) ,

    میشه اینوگفت میتسوبیشی اوولوشن قدرت موتورش زیادنیست ودرواقع عملکردموتورشه که توسط جمعی ازمهندسان ژاپنی ازقبیل میتسو وسوباروبسته شده ویه هیولاروبه وجوداورده ….دقیقامثه تویوتاسوپراکه یه عجوبه بود وهست بااون عملکرداستثناییش

    پاسخ
    1. احمد
      سوابق: (364 دیدگاه) ,

      خیلی عالی بود
      خیلی خوشحال میشم وقتی این موضوعات بسیار جالب که جنبه یادگیری هم داره رو توی سایت میبینم
      ممنون ازجناب مقدم

      پاسخ
  3. تصویر پروفایل matin
    matin
    سوابق: (4 دیدگاه) ,

    فقط یه جمله میتونم بگم : اوو یعنی عشق ,,,,عشق یعنی اوو

    پاسخ
  4. vincent price ever
    سوابق: (584 دیدگاه) ,

    { ali سابق . } آقا امیر عالی بود . دست شما درد نکنه .

    پاسخ
  5. میثم
    سوابق: (50 دیدگاه) ,

    میتسوبیشی گالانت-وی‌آر ۴ سال ۱۹۸۷
    اسطوره س

    پاسخ
  6. saeed.shariati
    سوابق: (477 دیدگاه) ,

    ژاپنی هایی مثل لنسر و جی تی ار خودشون هم یه سبک هستند هم یه معیار
    البته ژاپنی ها تو تمام خودروسازی هاشون یه معیار واس دنیا دست و پا کردن
    جی تی ار.لنسر.ایمپرزا.هایلوکس.و…

    پاسخ
  7. امیرحسین
    سوابق: (323 دیدگاه) ,

    گالانت vr-4. بینظیر بود و تو دهه هفتاد شمسی تو ایران بی همتا…
    کم بودن ماشین هایی که از پس گالانت بر میومدن
    امیدوارم میتسوبیشی به دوران اوج برگرده

    پاسخ
  8. تصویر پروفایل ShoMpeT
    ShoMpeT
    سوابق: (120 دیدگاه) ,

    قبل از اینکه با GTI آشنا بشم، Evo X MR عشقم بود و تصمیم داشتم بگیرمش! البته Lancer مدل 2003 داشتم قبلا ها…

    پاسخ
  9. Archi KHAN
    سوابق: (1653 دیدگاه) ,

    با اینکه ژاپنی باز نیستم . اما اگه کسی بخواد از روی انصاف قضاوت کنه و رای بده ،
    فکر نکنم محصولی از ژاپنی ها باشه که “غ غ ق” باشه. هر کدوم از برندهاش و مدل های اون برند شاید (!) در مقیاس جهانی حرف اول و آخر را نزنند اما مطمئنا “ق ق” هستند و نمیشه براحتی بهشون اَنگِ بی کیفیتی ، فقدان تکنولوژی و… چسبوند.

    پاسخ
  10. تصویر پروفایل سامان اذری
    سامان اذری
    سوابق: (1461 دیدگاه) ,

    مرگ خودم سامان رو با دستاتون کفن کنید موهای تنم سیخ شد وقتی این پست ر و خوندم
    من یکی از طرفداران پروپا قرص و بسیا متعصب میتسو بیشی هستم مخصوصا اوو حتی کولر مغازم هم مارکش میتسوبیشی الکتریک هست
    من نمیدونم اون همه تجربه چیشد
    چرا الان نمیتونه مثل سابق ماشینهای فوق العاده درست کنه
    چرا الان داره به مرز ورشکستگی میره ??
    این برند بسیار خوشنام مگه چی از کیا و هیوندای کم داره
    ها !???
    اگه میتسو بمیره منم باهاش میمیرم

    پاسخ
    1. armin
      سوابق: (335 دیدگاه) ,

      کاملا موافقم … یه شرکت با این سطح تکنولوژی حیفه ..

      پاسخ
  11. تصویر پروفایل BMW4ever
    BMW4ever
    سوابق: (151 دیدگاه) ,

    فقط ای کاش تولیدشو قطع نمیکردن جدا حیف شد من طرف دار دو آتیشه اوو بودم وهستم

    پاسخ
  12. AMIR
    سوابق: (13 دیدگاه) ,

    فقط ژاپن ..فقط میتسوبیشی…..من ژاپنی تیرم …..انصافا تو دهه 70 . ..80 …میتسو خیلی خوب ظاهر شد..حتی میشه گفت از تویوتا و نیسان و هوندا هم بالا تر قرار گرفت…من واقعا از لنسر خوشم میاد چون باهاش کلی خاطره دارم…ووووو امید وارم به روز های اوجش برگره…یعنی میشه لنسر اوو تو سال 2017 بیاد بیرون…وو نسل جدیدش وارد بازارشه….http://www.google.com/imgres?imgurl=http://www.mitsubishi-motors.co.jp/motorsports/00wrc_e/team/img/mast4hr.jpg&imgrefurl=http://www.mitsubishi-motors.co.jp/motorsports/00wrc_e/team/release15.html&h=835&w=1252&tbnid=GGQwJ-YH6FwnGM:&docid=Zn-EFu3tN3E59M&ei=HhPBVdmDLsu4UY_YucgJ&tbm=isch&ved=0CEcQMyggMCBqFQoTCNmKgLCVkMcCFUtcFAodD2wOmQ

    پاسخ
  13. رامین
    سوابق: (30 دیدگاه) ,

    شاید باورنکنید دوستان اما من فقط برای مطالبی ک به میتسوبیشی لنسر اولوشن ربط داشته باشه یا فورد موستانگ پیام مینویسم انقدر که عاشق این ماشینم.مرسی امیر جان عالی بود و کامل
    منتظر بخش دومش هستیم

    پاسخ
  14. armin
    سوابق: (335 دیدگاه) ,

    عاشقتم میتسو … هرچقدم بیخیال ماشینات باشی بازم عاشقتم

    پاسخ
  15. تصویر پروفایل Mamas
    Mamas
    سوابق: (99 دیدگاه) ,

    حیف این همه اقدار که الان داره میره زیر سایه این اسباب بازی های کره ای … کاش مدل طراحی asx ادامه می داد 🙁 من می میرم واسه یه گالانت سوپر سالون یا عینکی …

    پاسخ
  16. luis
    سوابق: (589 دیدگاه) ,

    واقعا متنتون زیبا و جذاب بود امیدورام که میتسو دوباره به دوران خوبش برگرده منتظر قسمت دوم هستیم خوشحالم که در این مقاله تا حالا هیشکی از سر تعصب پستی نزاشته و به دیگر خودرو های خوب دنیا توهینی نشده امیدوارم همیشه جو سایت اینجوری بمونه مخاطبان این سایت عاشق های ماشین هستن نه عاشق رنگ و نژاد و قوم و پرچم.

    پاسخ
    1. تصویر پروفایل Mamas
      Mamas
      سوابق: (99 دیدگاه) ,

      میدونی چرا ؟! چمن هیشکی نیست که بگه تاریخ میتسو کوچیکه یا بهتر بگم میتسو رو نمیشه دوست نداشت 🙁

      پاسخ
  17. محمد
    سوابق: (248 دیدگاه) ,

    میسوبیشی لنسر موجود در ایران مدل 2014 و2015 خودرویی باهندلینگ فوق العاده و تروفرزولی ولی با چهره ای نه چندان دل چسب ونا هماهنگ واین موضوع درکلیه خودرو های میتسوبیشی وجود داره که قیافه نافرمی دارند.
    اگه یه تجدید نظری روی چهره خودرو هاش بکنه حداقل تو ایران فروشش از کرولا بهتر می شه.

    پاسخ
  18. محمد
    سوابق: (248 دیدگاه) ,

    من خودم سوار کرولا 2012 ولنسر2013 شدم .
    کرولا را یه مدت 1ساله داشتیم .این جدیدا راکه سوار نشدم ولی نسل قدیمش ماشین خوب وبی ازاری بود ولی هندلینگ افتضاحی داشت .فکر کنم توکلاس خودش مزخرف ترین بود .
    توپیچ ها واقعا حس نا امنی بهت دست می داد.
    یکبار با لنسر یک مسافت حدود 200 کیلومتر رانندگی کردم .فوق العاده بود هندلینگش کاملا امن بود. توپیچ ها ماشین کاملا پایستار بود .
    به نظر من هندلینگش رویایی بود.در ضمن سیستم صوتیش حداقل از کرولا 2012 ده برابر بهتر بود.

    پاسخ
    1. Armin
      سوابق: (335 دیدگاه) ,

      کاملا درسته هندلینگ ای اس ایکس که واقعا در سطح بالاییه

      پاسخ
  19. mohsen
    سوابق: (901 دیدگاه) ,

    خیلی ماشین عالییه یه بار تو پیست *** کامارو و ماستنگ

    پاسخ
  20. Milad
    سوابق: (13 دیدگاه) ,

    تمام این لنسرها و گالانت ها که بالاترین سطح رالیه ژاپن هستن ده پله از نظر فنی از کیا و هیوندا عقب ترن

    پاسخ
  21. تصویر پروفایل نوید جهرمی
    نوید جهرمی
    سوابق: (1443 دیدگاه) ,

    امیر جان از مقاله ممنون.
    سبک نوشتاری حرف نداشت و شبیه ی برنامه ک مخاطب رو هم شریک نظروقضاوت قرار میده نوشتی. ایشالا بازم این سبک قلم ادامه پیدا کنه.

    ا ز بچگی حتی موقعی ک اسم برند ماشین ها رو بلد نبودم میتسوبیشی رو دوس داشتم.
    اوو ک دیگه یه شوگان بین ژاپنیاس . امیدوارم این اعتبار عظیمی ک داره رو بدون برنامه نابود نکنه و ب فکر ارتقاء جایگاهش باشه . حیفه ک تولیدش رو متقف کنن و ادامه ندن.

    پاسخ
    1. ارمان
      سوابق: (994 دیدگاه) ,

      با دیدن لنسر نسل دوم بود چراغای عقبش منو جذب کرد رنگش سفید بود 5سالم بود از بابام اسم این ماشینو پرسیدم , اسمش سخت بود هر روز ازش میپرسیدم پدرم رنو 5 داشت و من فکر میکردم چی میشد اگه میتسوبیشی میگرفتیم
      به هر حال این برند اولین خاطره من از دنیای خودرو هست که ارزوش میکردم کاش مال من بود 🙁 با این حال این برند رو دوست دارم و هر اتفاقی براش بیوفته واسه من دوست داشتنی میمونه این ایوو همون ماشینه که سوپر اسپورتهای چندصد هزار دلاری رو به چالش کشید
      میشه به مسابقه لنسر اوو 8 – و لامبورگینی در برنامه تاپگییر استناد کرد
      با همه اینها ممنونم اقا امیر خیلی روون و زیبا بود مرسی

      پاسخ
      1. تصویر پروفایل نوید جهرمی
        نوید جهرمی
        سوابق: (1443 دیدگاه) ,

        آی گفتی آرمان کلی خاطره بچگی برام تازه شد
        یادش ب خیر
        دهه هفتاد هیچی ک نداشت ماشینای ژاپنی خوبی داشت.

        پاسخ
        1. ارمان
          سوابق: (994 دیدگاه) ,

          هی هی هی نوید دلم خونه

  22. تصویر پروفایل mahyar
    mahyar
    سوابق: (4 دیدگاه) ,

    اقا عالی بود بی صبرانه منتظر قسمت دومش هستم
    هیچی در دنیا جای ماشینای ژاپونی رونمیتونه بگیره 🙂

    پاسخ
  23. پرهام
    سوابق: (11 دیدگاه) ,

    لنسر اوو یک ماشین استثنایی
    میتسوبیشی از این ماشینای استثنایی تو تاریخش زیاد داره ,مثل اف تی او …مثل ۳۰۰۰جی تی ….مثل گالنت وی آر۴ …..مثل اکلیپس

    پاسخ
  24. mohammad
    سوابق: (79 دیدگاه) ,

    خدایی من یک میتسوبیشی گالانت مدل1992 رو داشتم اگر هنوزم کنار یک ماشین مدل جدید هیوندای یا کیا بزارین حرفی در مقابل گالانت ندارن تازه گالانت من مدلglsبود ینی توربو شارژ هم نداشت و تنها 120 اسب بخار انرژی تولید میکرد
    با این که الان ی لنسر تیپ4 دارم بازم از فروختن گالانت پشیمونم
    گالانت ی ماشین با وقار سنگین بود
    با این که شتاب کمی داشت ولی توی سرعت هیج ماشین کره ای نمیتونه اونو بگیره خودم با سوناتا سه لیتری کورس دادم و اونو توی سرعت 100 به بالا ردش کردم
    این ویژگی تنها مال میتسو نیست بلکه مال همه ی ژاپنی هاست

    پاسخ
  25. USA & JAPAN
    سوابق: (178 دیدگاه) ,

    این ماشین افسانه هست
    یادش بخیر سریع و خشن 2 خدابیامرز پول واکر یه لیمویی ناز از میتسو اووو سوار میشد

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.