نتایج رضایتمندی مشتریان ایرانی از شرکت‌ها در حوزه فروش خودرو

طبق جدیدترین گزارش شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران ISQI ، شرکت آرین موتور، نماینده رسمی میتسوبیشی موتورز ژاپن، در سه ماهه دوم سال جاری توانسته است رتبه اول رضایتمندی مشتریان در حوزه فروش در میان شرکت‌های واردکننده عمده و همچنین تولیدکننده خودرو را به‌دست آورد. در گزارش سه ماه دوم سال 1394 رضایتمندی مشتریان در حوزه فروش در شرکت‌های آرین موتور، آسان موتور، اطلس خودرو، نگین خودرو، مدیا موتور، آلفا موتور، پرشیا خودرو، مدیران خودرو، کرمان موتور، راین، بهمن، ایران‌خودرو، سایپا و پارس‌خودرو بررسی شده است.

2016 Mitsubishi Outlander Sport ASX
2016 Mitsubishi Outlander Sport ASX

طبق گزارش شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران در شاخص رضایتمندی کل، آرین موتور، نماینده رسمی میتسوبیشی ژاپن، رتبه اول را به‌دست آورده است. در رتبه دوم مدیران خودرو و در رتبه سوم آسان موتور قرار گرفته است.

در میان شرکت‌های با عرضه محدود نیز پرشیا خودرو و آلفاموتور نمایندگی واردات BMW و آلفارومئو در صدر قرار دارند. بدترین رضایت مشتریان از واحدهای فروش دیارخودرو و سپس پارس‌خودرو و سایپا گزارش شده است.

ISQI-sales
همچنین طبق گزارش شرکت بازرسی و استاندارد ایران ISQI ، آرین موتور در سه ماهه دوم سال جاری موفق شده است رتبه دوم رضایتمندی در حوزه خدمات پس از فروش را نیز کسب کند. در شاخص ادراکی بعد از ستاره ایران، آرین موتور در رتبه دوم قرارگرفته است و اطلس خودرو جایگاه سوم به خود اختصاص داده است و در شاخص عملکردی نیز ستاره ایران در رتبه اول آرین موتور در جایگاه دوم و مرتب خودرو در رتبه سوم قرار گرفته است. در شاخص مجموع نیز بعد از ستاره ایران، آرین موتور در رتبه دوم ایستاده است.
بدین ترتیب با در نظر گرفتن رتبه اول در حوزه فروش و تحویل خودرو و رتبه دوم در حوزه خدمات پس از فروش، آرین موتور موفق شده است در سه ماهه دوم سال 94 بهترین عملکرد را در میان کلیه شرکت‌های تولیدکننده و واردکننده خودرو کسب نمایید.

26 دیدگاه

  1. مصطفی
    سوابق: (213 دیدگاه) ,

    یعنی من موندم تو این نمودار ایران خودرو درصد رضایت مندی مشتریانش چطوری بالاتر از حد متوسط شده ؟
    این نشون دهنده استاندارد بودن گزارش شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران ISQI است .!
    اصلاً مفهوم استاندارد هم آوردن در حد کیفیت ماشیناشون نامردا.

    پاسخ
    1. مهران
      سوابق: (187 دیدگاه) ,

      داداش ایرانخوردو با این امتیاز مشت محکمی بر دهان تمام منتقدان کوبید
      من خودم همین الان تصمیم گرفتم چشممو به واقعیت ها باز کنم و حقایقو منصفانه ببینم و طرفدار دو آتشه این کمپانی بشم

      پاسخ
    2. Yas
      سوابق: (57 دیدگاه) ,

      نظر سجنی ایران خودرو رو از کسانی که وام بیست و پنج میلیونی گرفتن ولی هنوز تحویل نگرفتن و الان خوشحال و گرم هستن انجام دادن احتمالا .وگرنه یه ادم نشون بده که از داخلی که داره راضی باشه

      پاسخ
    3. سجاد
      سوابق: (72 دیدگاه) ,

      بقول یکی از اساتید ما :
      مکانیک و مهندسی که کاربلد باشه رو هوا میزنن، در غیر اینصورت مجبوره بره تو نمایندگی های شرکتهای خودروسازی داخلی استخدام بشه!
      .
      با این وضعیت که با تجربه ملت در عمل هم سازگاری داری، کسب این رتبه برای ایرانخودرو با عثل جور درنمیاد!!!

      پاسخ
  2. احسان(احسان)
    سوابق: (2212 دیدگاه) ,

    این نظرسنجی دست جی دی پاورز رو از پشت بسته از بس که معتبره.اعتبار از سر و روی این نظرسنجی میباره…
    تا یک موسسه معتبر بین المللی بی طرف نظرسنجی رو انجام نده یه ذره هم به این امارها اعتمادی نیست

    پاسخ
  3. fara2001
    سوابق: (67 دیدگاه) ,

    نه نه نه نمیتونم باور کنم . مگه میشه کسی از ایرانخودرو هم رضایت داشته باشه .
    تورو خدا یکی بهم بگه این دروغه .خواهش میکنم

    پاسخ
  4. دوج
    سوابق: (19 دیدگاه) ,

    میتسوبیشی لیاقتشو داره واقعا از کیفیت چیزی کم نمیذاره.

    پاسخ
  5. خسته شده
    سوابق: (623 دیدگاه) ,

    درود بر ویران خودرو دیدین که اینا همش حرف بود کیفیت و فقط در ویران ببینید و بس لامصب این آمار دیوانه کنندست دنیا(مملکت) افتاده دسته کیا

    پاسخ
  6. احمد باقری
    سوابق: (4296 دیدگاه) ,

    اونقدر ماشینهای با کیفیت تولید کردن که رضایتمندی سر به فلک کشیده.

    پاسخ
  7. محمد20
    سوابق: (84 دیدگاه) ,

    پس “ستاره ایران” که واقعا نماینده مرسدس هست (چونکه تو خود سایت بنز نوشته) و “ایرتویا” چی؟

    پاسخ
  8. محمد20
    سوابق: (84 دیدگاه) ,

    دوستان یه سوال!
    چرا قیمت ماشین تو بازار، ارزونتر از نمایندگی هست؟!
    آیا قطعات و آپشن هاشون تقلبیه؟ آیا گارانتی ندارن؟
    چرا منه خریدار برم از نمایندگی بخرم؟

    پاسخ
    1. سینا
      سوابق: (10 دیدگاه) ,

      بخاطر گارانتی و خدمات پس از فروششه

      پاسخ
      1. محمد20
        سوابق: (84 دیدگاه) ,

        مگه وقتی یه ماشین گارانتی داشته باشه، فرقی میکنه از کجا خریداری شده؟
        یعنی تبعیض قایل میشن بین ماشینایی که از خودشون خریداری شده با ماشینایی که از بازار خریداری شده؟

        پاسخ
  9. تصویر پروفایل رضا س
    رضا س
    سوابق: (23 دیدگاه) ,

    پارس خودرو خراب شده سایپاست
    از موقعی که بر اثر بی لیاقتی و خیانت مدیران 51 درصد سهامش رو به سایپا داد و زیر پرچم سایپا رفت فاتحه اش خونده شد .

    پاسخ
  10. نسل سوخته
    سوابق: (13 دیدگاه) ,

    یعنی کی میشه که شرکت های خودرو سازی ما کیفیت رو فدای سود و منفعت خودشون

    نکنن بخدا ما هم جوونیم حق استفاده کردن از امکانات خوب را داریم ولی کـــــــــــو…

    پاسخ
  11. Mehr
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    لازمه بدونید دستورالعمل بازرسی کیفیت رو کارشناسان خودروسازان داخلی می نویسند.

    پاسخ
  12. محمدرضا
    سوابق: (132 دیدگاه) ,

    تو همین یک ماه دو مرتبه لنت 206 عوض کردم یکی از یکی آشغال تر ، یکم که گرم میشه در حال حرکت صدایی که میده باعث آبروریزی میشه ، انشاالله حرومتون باشه پول و وقتی که از ما میگیرید دست آخر هم ناچاریم با همون صدا بسازیم .. (باور کنید مجبور شدم دیسک چرخ های جلو را عوض کنم اما هنوز که هنوزه این صدا قطع نمیشه ، مکانیک ها میگن بخاطر کیفیت بد لنت هستش ،(لنت هایی که عوض کردم جهت اطلاع ، های لنت ، لنت پارس و الانم با لنت ایساکو میسوزم و میسازم) . ایران خودرو = گاری ساز

    پاسخ
  13. علی
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    خدا شاهده پرشیا 94 صفر خریدم روی کیلومتر 5300 تا روغن سوزی افتاد موتور تعمیر اساسی شد.جلو پرای کم می آورد.تگرگ اومد کاپوت جلو عقب شد مثل نون سنگک.صدای ناله گیربکس داشت یواش یواش زیاد میشد.ترمز اش که افتضاح بود.قفل های درب سه بار تعویض شد ولی بازم خراب بود.صدای زیاد موتور که به داخل خودرو می اومد.شورره کردن رنگ بدنه داخل قسمت موتور که نمایندگی مرکزی شماره 1 (آقای x
    )می گفت بیار واست رنگش کنم .خودروی صفر رو!!!!با3.500 میلیون ضرر فروختم.
    آقا !!!!!
    نگو چشت کور چرا خریدی!
    فقط جوون بودم و جاهل.خر شدمممممممممممممممممممممممممم

    پاسخ
  14. بنده خدا
    سوابق: (233 دیدگاه) ,

    سلام پدالجونم.بازچی کارت کردن که لایک و دیس لاکت رو برداشتی جیگر.قبلا هم زمانی که قیمت ماشینا داشت بالا میرت هم این بلا رو به سرت آوردن جیگر…..هر جوری بشی ما دوست داریم.چون بیطرفانه مطلب مینویسی…..

    پاسخ
  15. رضا7
    سوابق: (26 دیدگاه) ,

    نماینده خودروهای جیلی رو نمیبینم!؟
    جزو سیاست های استاندارد نبودن آیا؟؟

    پاسخ
  16. amir
    سوابق: (3 دیدگاه) ,

    هیونداى ایرانى، هیونداى کره اى

    ٢٠ دى ماه سال ٩٣ بود که بعد از مدت ها مشترى آزارى و بى مسئولیتى دیدن از نوع خودروى وطنى و هزار مصیبتى که هر ایرانى اکنون از آن مطلع است تصمیم گرفتم سراغ یک برند خارجى خوشنام بروم که خیالم دیگر راحت باشد. هیوندا، برند خوشنام کره که گرچه با خودروسازى ایرانى مسابقه را شروع کرده است اما الان نزدیک خط پایان است و خرگوش خودروسازى ایران اول راه زیر بوته اى خواب خط پایان را مى بیند. ۵ ماه قول تحویل خودرو از طرف نمایندگى، وعده ى این که این شرکت همیشه زودتر داده و دیرتر نداده امیدوارم کرد. خلاصه ۵ ماه امیدوارى گذشت. بعد از این مدت با امیدوارى تماس گرفتم، گفتند: ۵ماه بدون احتساب تعطیلات بوده! یک ماه اضافه شد. یک ماه بعد، با امیدوارى پیگیرى کردم، گفتند خودرو اماده ست ولى طبق قوانین جدید استاندارد اجازه ترخیص داده نمی شود و شما یک ماه بعد بیایید، یک ماه بعد با امیدوارى رنگ زدم و بعد از بیست بار زنگ خوردن بالاخره مسئول فروش دلش به رحم آمد، لطف کرد منت گذاشت و گوشى را برداشت: آقا خودرو در حال ترخیص است، یک ماه دیگر ترخیص میشود، مشکل از استاندارد است، میگویند چرا چراغ مه شکن ندارد! و من هنوز نیمه امید هستم و در حیرتم از این استاندارد که چطور خار در چشم هیونداى کره را مى بیند و تنه درخت فرورفته در خودروهاى داخلى را اصلا نمى بیند! خلاصه تا الان ٨ ماه گذشته بود و من با نیمه امیدى که داشتم خودروى خودم را که بک لیفان بود و ان را هم با ۵ ماه تاخیر گرفته بودم فروختم . در این مدت هر وقت به نمایندگى شان در شهر خودمان زنگ مى زدم آنها به من مى گفتند چه خبر؟! و منتظر دریافت اطلاعات از من بودند! به شرکت معظم زنگ مى زنم، خانم منشى سریع جواب می دهد، مى گویم با مسئول فروش کار دارم، وصل مى کند، اشغال است، اتوماتیک قطع مى شود، دوباره زنگ مى زنم، منشى دیگرى از میان ده منشى موجود پاسخ مى دهد، از اول قصه را مى پرسد، دوباره وصل مى کند، بوق مى زند، مسئول فروش محل نمى گذارد، قطع مى شود، دوباره رنگ مى زنم، منشى دیگر، قصه تکرارى، اشغال، قطع، زنگ، قصه، وصل، قطع، و نهایتا نا امید و روانى مى شوم. فردا پیگیرى مى کنم، بعد از کلى تماس و اوقات تلخى بالاخره مسئوول معظم! پاسخ مى دهد: پانزده روز دیگر صبر کن، نهایت بیست روز. با ناامیدى بیست روزم گذشت. با ناامیدى تماس گرفتم و تمام اون پروسه ى تماس و مسئول یابى تکرار شد. سلام آقاى ایکس، چى شد این خودرو؟ انشالله بیست روز دیگه تو دست شماست، شما که تا الان صبر کردى یه خورده دیگر دندون روى جیگر سوخته بزار. این وعده هاى بیست روزه و تماس هاى کشنده من ۴ماه طول کشید و دقیقا یک سال گذشت، در این مدت یکبار سعى کردم منصرف شوم و پول خود راپس بگیرم اما با حقانیت ومنطق تمام ! گفتند دوماه طول مى کشد پولتان را بدهیم. امروز تماس گرفتم، ناامید از پاسخ سریع، ناامید از این وضعیتى که خودروسازان ایرانى به جان ما با بى لیاقتیشان آورده اند، ناامید از فروشندگان خودروهاى خارجى که درسى از نظم و انظباط نیاموخته اند، منشى: سلام فلانى هستم، با کى کاردارید؟ مشکلتون چیه؟ من فلانى هستم، با آقاى البرت مسئول کل فروشتون میخوام حرف بزنم. نمیشه اجازه نداریم به ایشون وصل کنیم. به مسئول دفترشوم وصل مى کنم، وصل، صداى بوووق، قطع. دوباره تماس مى گیرم. با کى کار دارید؟؟!!

    پاسخ
    1. Ali
      سوابق: (6 دیدگاه) ,

      تو رو خدا اینارو نگو
      پس از دست ماشین های ایرانی ساخت چین کجا فرار کنیم؟؟؟؟
      غیر از هیوندا و …. پناه دیگه ای نداریم

      پاسخ
    2. Aran
      سوابق: (1 دیدگاه) ,

      تو رو خدا اینارو نگو
      پس از دست ماشین های ایرانی ساخت چین کجا فرار کنیم؟؟؟؟
      غیر از هیوندا و …. پناه دیگه ای نداریم

      پاسخ
  17. علی
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    نگین خودرو در مشتری نداری مقام اول رو بین وارداتی ها داره

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.