میتسوبیشی

احتمال فروش خودروهای رنو با نشان میتسوبیشی

پس از انجام معامله بین اتحاد رنو-نیسان و میتسوبیشی در اکتبر سال پیش و قرار گرفتن این خودروساز زیر چتر حمایتی اتحاد بزرگ ژاپنی-فرانسوی، این برند کهنه‌کار ژاپنی می‌تواند به افزایش فروش رنو در جنوب آسیا کمک کند.

2017-mitsubishi-mirage-g4-review
هم‌اکنون طبق گفته‌های مدیر ارشد میتسوبیشی، این گروه بزرگ برنامه‌هایی برای انجام این کار دارد. Trevor Mann در خلال گفت‌وگو با اتونیوز تأیید کرده که این کمپانی ژاپنی در واقع می‌تواند خودروهای ریبج شده‌ی رنو را در این بازار به فروش برساند.
او می‌گوید:

رنو تقریباً در جنوب آسیا حضوری ندارد. اگر استفاده از نشان میتسوبیشی بر روی محصولات رنو در جنوب آسیا برای این شرکت فرانسوی جالب باشد، پس بحث‌های جذابی را می‌توان انجام داد.

Trevor Mann که قبلاً یکی از مدیران ارشد نیسان بود، پس از در دست گرفتن ۳۴ درصد سهام میتسوبیشی، توسط کارلوس گوسن مأمور دگرگونی میتسوبیشی شد. پس از انجام این معامله‌ی ۲.۳ میلیارد دلاری تأیید شد که دو کمپانی به دنبال تولید مشترک پیکاپ تراک‌ها برای بازار جنوب آسیا هستند.

Renault Alaskan Concept
این مدیر ارشد اوایل ماه جاری در مصاحبه با رویترز گفت:

اگر شما به عملکرد هزینه‌ای ما در آن ناحیه نگاه کنید خواهید فهمید که ما سنگ محک داخل اتحاد شکل گرفته هستیم. هزینه‌های ما در پیکاپ‌ها کمتر از نیسان است.

Mitsubishi L200

منبع: carscoops

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۰ دیدگاه‌ها

  1. حسین

    ۱۴ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (2810 ديدگاه)

    ببخشید من یه سوالی داشتم ، ببخشید نامربوطه!
    آیا موتورپارس 2000 همون موتور 2000 قدیمی 405 هست که با استفاده از انژکتور و … موتور 1800 پارس ، انژکتوری شده؟
    مصرف سوخت و شتابش نسبت به 1800 ها چطوره؟
    قطعاتش پیدا میشه؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. حسین

      ۱۴ فروردین ۱۳۹۶
      سوابق: (419 ديدگاه)

      موتور 2000 جدید همون 1800 هست که حجم سیلندر هارو افزایش دادن و 8 سوپاپ باراندمان پایین هست
      معایبش . صدای زیاد داخل کابین . مصرف بیشتر .
      فقط خوبیش گشتاور مناسب تو دور موتور پایین هست و از نظر اپشن با lx برابره
      موتور tu5 از نظرقطعات و واردی تعمیرکار بهتره

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. حسین

        ۱۴ فروردین ۱۳۹۶
        سوابق: (2810 ديدگاه)

        خیلی ممنون ، اون وقت بین پارس 1800 ، 2000 و 1600 که همگی مجهز به گیربکس اتومات باشن و صفر ، کدوم بهتره؟

        موافقم 0
        مخالفم 0
  2. یوسف

    ۱۴ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (740 ديدگاه)

    برای افزایش فروش کل اتحادیه رنو – نیسان ایده بدی نیست ولی به نظرم بهتره میتسوبیشی از این فرصت پیش اومده برای احیای خودش استفاده کنه و یه زبان طراحی جدید تعریف کنه و مدل های با کیفیت و جذاب عرضه کنه نه اینکه صرفا مدل های نیسان و رنو رو تو بازارایی که حضور ندارن عرضه کنه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. shahin

    ۱۴ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (856 ديدگاه)

    اخه یعنی چی؟ اول نیسان رو بلعیدن بعدم میتسوبیشی حتما بعدشم سوبارو و سوزوکیه.حیف واقعا حیف.میتسوبیشی باید زودتر اقدام میکرد خودشو دگرگون میکرد قبل اینکه فرانسویا بیان دگرگونش کنن

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. یاسین

      ۱۴ فروردین ۱۳۹۶
      سوابق: (658 ديدگاه)

      اقا شاهین بلعیدن رو نفهمیدم بر چه اساس گفتی من نمیدونم چرا بیشتر بچه ها اساس اتحاد رنو نیسان رو اشتباه فهمیدن اتحاد دو کمپانی خودرویی یعنی طرفین از دانش و تکنولوژی هم استفاده میکنن به منظور بهبود کارشون و البته ارائه پلتفرم های مشترک که بعد از نظر بازاریابی و مارکتینگ تو یه بازاری که مثلا نیسان شناخته شده تره با برند نیسان میرن جلو تو یه بازاری که رنو مقبول تره با برند رنو میرن جلو به طور مثال ملت میگن رنو برند مذخرفیه چون بازار امریکا حضور نداره اتحاد رنو نیسان تو بازار امریکا با برند نیسان حضور داره یعنی عملا رنو حضور داره چون عملا وقتی دوتا کمپانی خودرویی متحد میشن تو تمامی محصولاتشون مشترک میشن و وقتی یه نیسان تو امریکا فروش میکنه پولش تو جیب رنو هم میره همونطور که بالا گفته اتحاد ژاپنی فرانسوی یعنی هر محصول این اتحاد یه ماشین دو رگه فرانسوی ژاپنیه فرانسویا نیسان رو نبلعیدن
      اومدن میتسو زیر پرچم رنو نیسان مثل اومدن سئات یا اشکودا زیر پرچم فولکس واگنه که منجر به این میشه تو جاهایی که لازمه از تکنولوژی شرکت بالا دستی استفاده میکنن برای محصولاتشون و خب جایی که مثلا به فرض برند فولکس گرونه برای مردم سئات و اشکودا فروش میرن ولی سودش بازم میره تو جیب فولکس اینجوری هم وضعیت برند زیر دستی تو فروش بهتر میشه و هم برند زیر دستی میتونه جاهایی که لازمه از توانایی های شرکت بالادستی استفاده کنه مثلا میتسو بیاد تو بحث طراحی که یکم عقب افتاده از رنو نیسان کمک بگیره

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Mehran nikfar

        ۱۴ فروردین ۱۳۹۶
        سوابق: (178 ديدگاه)

        بلعید!!!!!
        این طرز فکر مربوط میشه به بدبینی ما ایرانیا به فرانسویا که ناشی از سوابق بد خودروسازی خودمونه.که البته رنو این وسط کاملا بی تقصیره.
        ای کاش که این فرانسوی ها ایران خودرو و سایپا رو هم به قول شما ببلعن.

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. Madjid

        ۱۴ فروردین ۱۳۹۶
        سوابق: (11564 ديدگاه)

        .
        دوست عزیز سئات و اشکودا با میتسوبیشی خیلی فرق میکنن ،
        یکی زمینه و یکی آسمون.

        سئات با فولکس جون گرفت ، سئات هیچ چیز برای عرضه به فولکس واگنی که پورشه و آئودی و بوگاتی رو در کنار خودش داره ، نداشت ، فقط یک شعبه از فولوکسه ، اما میتسوبیشی تاریخی پر از افتخار داره ، میتسوبیشی یک زمانی تا تبدیل شدن به بزرگترین خودروساز جهان هدفگذاری میکرد. پاژرو ، لنسر ، GTO ، گالانت ، اکلیپس ، و …. ، سئات یا اشکودا هیچ وقت همچین ماشین هایی نداشتن. میتسوبیشی دقیقا اندازه ی رنو ، بزرگ و پرافتخاره.

        دلم میخواست شرکت هایی مثل نیسان، میتسوبیشی ، ولوو ، لامبورگینی همیشه در اوج باقی میموندن و تنها کار می کردن.

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. Madjid

      ۱۴ فروردین ۱۳۹۶
      سوابق: (11564 ديدگاه)

      .
      راستش با واژه ی « بلعیدن » که استفاده کردید اصلا موافقم نیستم.
      رنو خودروساز درست کار و‌ بسیار خوبیه ،
      .
      خرید میتسوبیشی توسط رنو فکر نمیکنم به هیچ عنوان میتسوبیشی رو به وضعیتی بهتر یا حتی همانند دهه ی ۸۰ و ۹۰ میلادی برگردونه ، اون زمان دیگه برای میتسوبیشی تمام شد.
      مطمئنا میتسوبیشی از این معامله سود خواهد کرد ، اما کم و غیر قابل توجه ، سود اصلی میره به جیب رنو.
      درمورد نیسان هم همین اتفاق افتاد ، به نظر من نیسان قبل از خریده شدن توسط رنو خیلی پرهیجان تر و جذاب تر کار می کرد ،
      شما همین GT-R رو نگاه کن ، قبل از سال 1999 هر نسلش حداکثر 5 سال روی خط تولید بود ، با اون پرفورمنس وحشتناک ، الان GT-R داره 10 ساله میشه.
      این فقط 1 مثال بود ، نیسان خیلی وقته دیگه هایپرکاری مثل R390 تولید نکرده ، دیگه اسمش در لمانز برده نمیشه و …. .
      جالبه همون رنوی RS001 نارنجی که آوردن تهران و در رسانه ها ازش به عنوان ( سوپراسپرت رنو در تهران ) نام برده شد در واقع نیسان GTR بود.
      رنو از نیسان خیلی بیشتر سود میبره تا نیسان از رنو ،
      دلم میخواست نیسان مثل هوندا، تویوتا یا سوبارو یک برند ژاپنی اصیل میمونه ، نه واسه این که رنو بد باشه ، اصلا، اما نیسان دیگه اون جنب و جوش قبل از سال 2000 میلادی رو نداره.
      .

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. علیرضا

    ۱۴ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (752 ديدگاه)

    اتفاقا هرچی بدبختیه زیر سر کارلوس گوسنه افرادی مثه گوسن و مارکیونه تاجرهای خوبی هستن نه مدیر های خودروسازی خوب خدایی بدون تعصب آلمانیا تو این زمینه پیشتازن هم از نظر مهندسی جلو میرن هم اقتصادی از وقتی گوسن اومد تو نیسان دیگه نیسان مدلای جذابش تبدیل به خودرو های اقتصادی و سود آور شد لازم نیست که بگم مارکیونه…

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا