میتسوبیشی

نگاهی کوتاه به میتسوبیشی اوت‌لندر فیس‌لیفت 2016

میتسوبیشی، سازندهٔ خودروهای بی‌نظیری مانند استاریون ESI، ۳۰۰۰GT VR-4 و مدل تازه قطع تولیدشدهٔ اِوو، در سال‌های اخیر سایه‌ای از آن شرکت قدیمی معروف است. به علت رقابت شدید و نبود شریکان تجاری برای افزایش تنوع محصولاتی که در حال حاضر شامل شاسی‌بلندهایی مانند اکونوباکس (خودرو اقتصادی)، میراژ، مدل قدیمی شدهٔ لنسر و خودروی الکتریکی i-MiEV است، بیش‌تر محصولات میتسوبیشی به علت قیمت پایین به فروش می‌رسند تا مطلوبیت محصولات آن. اما این شرکت سازندهٔ خودرو زنده است و مسئولان آن فروش رو به رشد محصولات میتسوبیشی را نشانهٔ آن می‌دانند. آخرین نشانهٔ این احیا شدن، اوتلندر جدید ۲۰۱۶ است که تغییرات اساسی و زیادی را هم در طراحی شاسی و هم در کابین به خود دیده است. مدل جدید این خودرو از مدل ۲۰۱۵ آن نیز ارزان‌تر است.

2016 Mitsubishi Outlander
۲۰۱۶ Mitsubishi Outlander
ما تعریف و تمجید از طراحی جدید و دینامیک سپر جلوی اوتلندر را به زمانی دیگر موکول می‌کنیم و قضاوت را به خوانندگان می‌سپاریم. اما می‌توانیم یک مورد را به طور قطع بگوییم، اوتلندر جدید جذاب‌تر از پیشینیان خود به نظر می‌رسد. پوسته‌ای ضخیم ولی زیبا به قسمت پایینی درها افزوده شده است تا آن را زیباتر جلوه دهد و چرخ‌های ۱۸ اینچی آلیاژی آن جلوهٔ زیبایی دارند. در قسمت عقب خودرو چراغ‌های LED افقی جدیدی نصب شده‌اند و درِ صندوق عقب نیز حدود ۵ سانتی‌متر بیش‌تر بالا می‌رود تا افراد بلندقد هنگام حمل و نقل بار در صندوق عقب راحت‌تر باشند.

2016 Mitsubishi Outlander
۲۰۱۶ Mitsubishi Outlander
طبق ادعای میتسوبیشی تنها شاسی‌بلند جمع‌وجور ساخت ژاپن دارای موتور ۳ لیتری SOHC V-6 در مدل GT است که توانایی تولید ۲۲۴ اسب بخار توان و ۲۹۲ نیوتن متر گشتاور را داراست. مدل GT این خودرو بر روی کاغذ، قدرتمند به نظر می‌رسد. هرچند در واقعیت شتاب آن در اتوبان‌ها خیلی راضی‌کننده نیست. و وقتی به بحث شتاب می‌رسیم اوتلندر GT با سرعتی آرام و یکنواخت شتاب می‌گیرد. برای خوشحال کردن شما اشاره می‌کنیم که سیستم تعویض دندهٔ دستی روی ستون فرمان به شما اجازهٔ رانندگی در حالت دنده دستی را نیز می‌دهد. هرچند اگر با یک اوتلندر رانندگی می‌کنید امیدی به ابن موضوع نیست.

2016 Mitsubishi Outlander
۲۰۱۶ Mitsubishi Outlander
مدل پایه ES، مدل کلاس متوسط SE و مدل از چرم پوشیده شدهٔ SEL (دو مدل اخیر دارای سیستم AWD می‌باشند.) دارای موتور ۲.۴ لیتری ۴ سیلندری هستند که قدرت تولید ۱۶۶ اسب بخار توان و ۲۲۰ نیوتن متر گشتاور را دارد و با تکنولوژی جدید CVT همراه شده است. مطابق پیش‌بینی، هر شاسی‌بلندی با ۱۶۶ اسب بخار و نزدیک به ۱.۵ تن وزن در حین تاخت به مشکل می‌خورد. وقتی مدل SEL با موتور ۴ سیلندر و حدود ۱۶۰۰ کیلوگرم وزن را تصور می‌کنیم می‌توانیم شتاب رسیدن به ۹۶ کیلومتر در ساعت، ۱۰.۲ ثانیه‌ای آن را که مورد ادعای میتسوبیشی است، تصدیق کنیم.

درنتیجهٔ ۳۱ مورد بهینه‌سازی مخصوص این مدل، فضای کابین و موتور خودرو تقریباً بی‌صداست. حتی صدای بسته شدن درها نیز با روش‌های عایقی و سخت‌افزاری گوناگون آرام‌تر و باوقارتر شده است.
هندلینگ و کنترل خودرو نیز بهتر شده است. کارهای قابل‌توجهی برای محکم و سفت کردن اجزای مختلف خودرو به هم، انجام شده است و اجزای سیستم تعلیق به‌گونه‌ای تغییر کرده‌اند تا تعلیق سست مدل‌های پیشین را سفت‌تر و بهتر کنند. هرچند کمبودهایی نیز در حساسیت فرمان و پدال ترمز وجود دارد، اما وقتی به موضوع کاهش صدای موتور خودرو می‌رسیم، سکوت بی‌نظیر موتور هنگامی‌که آن را بررسی می‌کردیم، موردی بود که قطعاً شرکت میتسوبیشی به آن افتخار خواهد کرد.

2016 Mitsubishi Outlander facelift interior
۲۰۱۶ Mitsubishi Outlander facelift interior
رانندگی با مدل ۲۰۱۵ این خودرو کمک کرد تا متوجه تغییرات زیاد طراحی داخلی آن شویم. داخل خودرو با فرمانی جدید، دوخت متضاد و پنل‌های مدرن که جایگزین پنل‌های از جنس چوب مصنوعی آن شده‌اند، تزئین شده است. تغییرات دیگر شامل دسته‌های صندلی راحت‌تر، سقف پارچه‌ای، دکمه‌های سودمند برای سیستم صوتی آپشنال آن و صندلی‌های ردیف دوم که جمع و باز کردن آن‌ها ساده‌تر شده است. ردیف سوم نیز از نظر ظرفیت کماکان مانند یک شوخی است. حتی میتسوبیشی نیز متوجه این موضوع است و آن‌ها را صندلی‌های اضطراری نامیده است.

قیمت ۲۳۸۴۵ دلاری آن برای مدل پایهٔ دیفرانسیل جلو SE که ۲۰۰ دلار از مدل ۲۰۱۵ آن ارزان‌تر است، دومین خودرو ۷ سرنشین جهان از نظر قیمت بعد از گرند کاروان داج است. قیمت مدل GT این خودرو که به‌طور استاندارد از موتور V-6 و سیستم AWD بهره می‌جوید از ۳۱۸۴۵ دلار شروع می‌شود و بعد از اضافه کردن پکیج تورینگ به کمی بیش‌تر از ۳۵۰۰۰ دلار می‌رسد. این پکیج شامل سیستم نویگیشن یا مسیریابی، هشدار مانع جلوی خودرو، کروز کنترل قابل تنظیم و هشدار حرکت بین خطوط است. به نظر بهترین مدل و آپشن خرید این خودرو مدل دیفرانسیل جلوی SEL با پکیج آپشن ۱۹۰۰ دلاری (که شامل سانروف و مونروف، سیستم صوتی ۷۱۰ واتی Rockford Fosgate، رادیو ماهواره‌ای، صندوق عقب برقی و … می‌باشد) است که ۲۷۷۴۵ دلار قیمت دارد.

هرچند اوتلندر جدید یک سر و گردن از پیشینیان خود بالاتر است اما کماکان در بین رقیبان بی‌شمار خود در رده‌های متوسط قرار می‌گیرد. تست‌های مقایسه و نتایج آن این موضوع را روشن‌تر خواهند کرد. اما به‌جرئت از هم‌اکنون می‌توانیم بگوییم که اوتلندر ۲۰۱۶ چه از نظر طراحی و چه از نظر دینامیک رانندگی به مزدا CX-5 و هوندا CR-V نخواهد رسید. اما با آمدن مدل هایبریدی این مدل در سال جدید قطعاً اوتلندر سهم بیش‌تر و جذاب‌تری را از بازار خودروهای شاسی‌بلند خواهد داشت. این خودروی ۷ سرنشین ارزان از تیرماه به بازار خودروی آمریکا وارد خواهد شد.

منبع: carscoops

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

میلاد بافراست

لیسانس مهندس شیمی از دانشگاه صنعتی شریف و دانشجوی کارشناسی ارشد MBA دانشگاه صنعتی شریف

مطالب مشابه

‫۸۲ دیدگاه‌ها

  1. ALiHidden

    ۱۷ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (332 ديدگاه)

    خوبه!

    قیافش ک خوبه والا باطنشو نمیدونم!

    ولی خب طبق سابقه ای ک از میتسوبشی دیدم باید عالی باشه!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. یک ایتالیایی

      ۱۷ خرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (158 ديدگاه)

      فکر نکنم در مقام مقایسه با ایکس تریل یا مزدا سی ایکس 5 حرفی واسه گفتن داشته باشه

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. یک ایتالیایی

      ۱۷ خرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (158 ديدگاه)

      در یک نگرش عامیانه شاید چراغ های جلوش شبیه فورد ایج هستش!

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. matin

      ۱۸ خرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (233 ديدگاه)

      امیدوارم آریان موتور هرچه سریع تر واردش کنه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. احمد باقری

    ۱۷ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    میتسوبیشی یه زمانی در اوج بود، هم از نظر فنی و هم ظاهری، ولی مدتیه اصلا معلوم نیست چه خبره. در واقع لنگ لنگان پیش میره. باید خیلی سریع بجنبه وگرنه فاصله تا رقبای دیگه خیلی زیاد میشه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. ali

    ۱۷ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (43 ديدگاه)

    سلام خسته نباشید
    اگه اخبار جدیدی راجبه واردات خودرو هست بزارین..ممنون از سایت خوبتون

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. s.M.s

    ۱۷ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (26 ديدگاه)

    (( بیش‌تر محصولات میتسوبیشی به علت قیمت پایین به فروش می‌رسند تا مطلوبیت محصولات آن )))
    داریم در مورد میتسوبیشی صحبت میکنیم یا یه ماشین چینی !!!
    اگه منظور از مطلوبیت نمای ظاهری باشه بله حق با شماست ولی از نظر کیفی بنظرم حرفی در عالی بودن محصولات میتسو نیست

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. علی

      ۱۷ خرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (572 ديدگاه)

      میتسوبیشی معمولا کیفیتی پائین‌تر سایر خودروهای ژاپنی داشته. ضمنا خوروهاش طراحی و ویژگی‌های جذابی در مقایسه با رقبا ندارن. اما همه اینها در مقایسه با بزرگان خودروسازی ژاپن است وگرنه میتسوبیشی در مقایسه با سایر خودروسازان آسیایی هنوزم خیلی خوبه.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  5. amir enzo

    ۱۷ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (27 ديدگاه)

    عشق است ژاپن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. علیرضا

    ۱۷ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (593 ديدگاه)

    نسبت به قبل خیلی بهتر شده. اما هنوز خیلی با سانتافه و CR-V فاصله داره.

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. RETOLEX

      ۱۷ خرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (1409 ديدگاه)

      ?????

      عزیز من مشکلت با میتسوبیشی چی هست!!!!؟؟؟؟؟

      این چی از سانتافه کم داره؟؟؟

      ?????

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. علیرضا

        ۱۸ خرداد ۱۳۹۴
        سوابق: (593 ديدگاه)

        از سانتافه که خیلی چیزا رو کمتر داره. ولی یه بیشتر داره که سانتافه عمرا بتونه داشته باشه و اون هم حضور در جمع بدترین خودرو های دنیاست:
        http://www.consumerreports.org/cro/news/2013/12/10-worst-cars-of-2013/index.htm

        ضمنا من اینجا با هیچ برندی مشکلی ندارم. از هیچ برندی هم طرفداری نمیکنم. خیلیا هم که منو میشناسن میدونن که من چندان با برند های کره ای رابطه خوبی ندارم. ولی سانتافه طی چند سال اخیر موجب تحسین همه سایت ها و نشریات خودرویی بوده و از نظر طراحی، قابلیت های فنی، امکانات و ایمنی جزو سرآمد های کلاس خودشه. در حالی که محصولات میتسوبیشی پای ثابت لیست های بدترین خودروهای سال و حتی بدترین خودروهای تاریخ هستند!

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. میتسومدیر

          ۱۸ خرداد ۱۳۹۴
          سوابق: (145 ديدگاه)

          ایا فروش نشانه برتری است ؟
          نه اینطورنیست
          مثلا کَدیلاک که فروش کمی داشت و عالی بود
          مدیران جنرال موتور کَدیلاک رو بالا کشیدن و حال با suv های مدرن با باید این کار را برای میتسوبیشی انجام بدیم

          با تشکر

          مترجم=……..

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. بهزاد

          ۱۸ خرداد ۱۳۹۴
          سوابق: (2413 ديدگاه)

          علیرضا گرامی اگر اشتباه نکنم در تست های تصادف و ایمنی و همینطور مصرف واقعی سوخت و شتاب و عملکرد آفرود و سادگی کاربری و همینطور رفتار شاسی و گیربکس و موتور و هندلینک و… اوتلندر بهتر از سانتافه بوده و همینطور رشد فروشی که از زمان ورودش نسل قبلیش داشته و صعودش در بازار با حرف های جنابعالی مطابقت نداره و از جهات بسیاری برتر هم هست و اگر اجازه بدید چندین سال دیگر خریداران با انتخابشون ثابت خواهند کرد که بدترینها کدامند.

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. علیرضا

          ۱۸ خرداد ۱۳۹۴
          سوابق: (593 ديدگاه)

          بهزاد عزیز بر خلاف گفته شما توی همه موارد سانتافه نسبت به اوتلندر برتری داره. دلایل این حرف رو توی بررسی های مختلفی که این خودرو ها رو بررسی کردن میشه دید. برای مثال لینک زیر کراس اور ها رو بر اساس معیار های مختلف لیست کرده که از بین 38 کراس اور سانتافه رتبه پنجم رو گرفته و اوتلندر رتبه 37 ام رو!
          توی بخش قابلیت اطمینان که کیفیت و دوام رو نشون میده از پنج ستاره اوتلندر 2.5 و سانتافه 3.5 ستاره گرفتن. توی بخش ایمنی سانتافه 9 امتیاز از 10 امتیاز و اوتلندر 8 امتیاز گرفته. توی بخش عملکرد سانتافه 7.9 و اوتلندر 6.9 امتیاز گرفتن. توی بخش امتیاز منتقدان هم سانتافه 9 و اوتلندر 6.9 گرفته. پس از همه نظر برتری با سانتافه بوده.
          از نظر آفرود هم که چون هیچ کدوم 4WD نیستن و کراس اور محسوب میشن، انتظار زیادی از هیچکدومشون نباید داشته باشم.
          http://usnews.rankingsandreviews.com/cars-trucks/rankings/Affordable-Crossover-SUVs/

          موافقم 0
          مخالفم 0
        4. میتسومدیر

          ۱۸ خرداد ۱۳۹۴
          سوابق: (145 ديدگاه)

          علیرضای این رتبه بندی از روی امار خریداران بود.
          هر خودرو که فروش بیشتری داشته باشه شانس بیشتری برای اول شدن داره.

          اگر تفکر ما مثل شما باشد :
          فورد اکسپولرر از سانتافه کمتر است !
          جیپ چروکی از سانتافه کم تر است !
          تویوتا فور رانر و راو فور با ان کیفیت از سانتافه کمتر هستن!
          مزدا سی اکس 5 از سانتافه کمتره !
          هایلندر کم تره!
          شورلت و داج از هیوندای کمتر هستند !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

          مترجم=………..

          موافقم 0
          مخالفم 1
        5. علی زانتیا

          ۱۸ خرداد ۱۳۹۴
          سوابق: (20 ديدگاه)

          برو بابا
          اره حتما از کره ای اشغال که بهتره
          تو آگه می دانستی فرق اوتلندر در با سانتافه چیه عکس پرو فایلت چراغ
          لیفان نبود

          موافقم 0
          مخالفم 1
        6. علیرضا

          ۱۸ خرداد ۱۳۹۴
          سوابق: (593 ديدگاه)

          آقای میتسو مدیر اگه مسخره بازی های شما تموم شده بفرمایید تا بحث جدی رو شروع کنیم.
          قابلیت اطمینان و کیفیت چیزیه که توی همه دنیا با نظر مشتری تعیین میشه. چون مشتریه که توی دراز مدت خودرو رو تست میکنه و تنها مرجعیه که در مورد کیفیت میتونه نظر بده. اما توی این بررسی نظر منتقدین هم لحاظ شده که اتفاقا توی نظر منتقدین هم سانتافه با اختلاف بهتر بود.
          در مورد خودرو هایی دیگه ای هم که اسم بردین از نظر اون سایت امتیازش در مجموع از سانتافه پایینتر بوده. ممکنه توی یک مورد خاص مثلا قابلیت اطمینان سانتافه از تویوتا پایینتر باشه اما با لحاظ کردن بقیه پارامتر ها سانتافه بالاتر از اون خودرو ها قرار میگیره که به نظرم منطقیه.

          موافقم 1
          مخالفم 0
        7. ارمان

          ۱۸ خرداد ۱۳۹۴
          سوابق: (1307 ديدگاه)

          علیرضا جان دراز مدت دقیقا منظورت همین 3 – 4 سالو میگی؟ واسم سوال شده چون خیلی مدت زمان درازی نیست که ماشینای کره ای رقابت رو شروع کردن ,
          هنوز هم تو بازار تشریف ببرید فروشنده هیوندای در نمایندگی میگه هیوندایه دیگه 3 سال نگه هش دار بد جابجاش کن! من کل خانوادم از سال 2011 هیوندا خریدن 5 دستگاه یا فروختن یا با لگن مواجه شدن من دیگه نمیتونم به این برند اعتماد کنم

          موافقم 0
          مخالفم 1
        8. میتسومدیر

          ۱۸ خرداد ۱۳۹۴
          سوابق: (145 ديدگاه)

          یعنی سانتافه میتونه چقدر برتری داشته باشه !!!!
          قبول اپشن و راحتیش از اوت لندر خیلی بیشتره
          برتری نسبت به چروکی !!!
          چه برتری داره
          چروکی بهترین suv خانوادگی امریکا هست . هر چیزی نمی تونه با هاش رقابت کنه !

          موافقم 0
          مخالفم 0
        9. میتسومدیر

          ۱۸ خرداد ۱۳۹۴
          سوابق: (145 ديدگاه)

          دمت گرم ارمان چیز خوبی گفتی

          شما تا قبل از این همیشه میگفتین هر کس سانتافه میخره دو سال بیشتر نگهش نمی داره

          سانتافه در دراز مدت از اون ابر ماشین ها بهتر عمل میکنه !!!!
          از ژاپنی ها و امریکایی ها!!!!

          لطفا یه منبع معتبر تر معرفی کن

          موافقم 0
          مخالفم 0
        10. علیرضا

          ۱۸ خرداد ۱۳۹۴
          سوابق: (593 ديدگاه)

          دوست عزیز من فک می کنم شما اطلاعات زیادی در مورد برند ها و جایگاهشون ندارین و فقط یه چیزایی شنیدین و دارین بر اساس اونا صحبت می کنین. مثلا شنیدین میتسوبیشی خوبه و هیوندای بی کیفیته. یا اینکه مثلا جیپ خیلیی خوبه. در حالی که در حال حاضر هیچ کدوم از این حرفا درست نیستن.
          اولا جیپ یکی از برندهاییه که کمترین کیفیت و قابلیت اطمینان رو داره و همیشه توی رده بندی های کیفی توی رده های آخر هستش. قطعا هیوندای از نظر کیفیت یک سر و گردن از جیپ بالاتره.
          دوما میتسوبیشی دیگه اون میتسوبیشی سالهای دهه 80 و 90 میلادی نیست. در حال حاضر میتسوبیشی یکی از ضعیفترین برند های ژاپنیه و خودروهاش از هیچ نظر قابل رقابت با بقیه برند ها نیستن. ماشینای میتسوبیشی کیفیت و دوام و ایمنی متوسطی دارند و از نظر طراحی و مشخصات فنی نسبت به رقبا بسیار ضعیفتر هستند. در نتیجه فروششون روز به روز داره کمتر میشه. مثلا لنسر که توی یک سال توی بازار 10 میلیونی آمریکا فقط حدود 600 تا فروخت. شما امکان نداره که هر لیستی که در مورد بدترین خودروهای سال یا هر چیز دیگه ای که مربوط به بدترین باشه رو نگاه کنین و اسم میتسوبیشی رو نبینین.
          سوما هیوندای در حال حاضر یکی از برندهای بسیار موفق دنیاست و پیشگام خیلی از فناوری های روز هست. ماشینای هیوندای دارای طراحی عالی، ایمنی بالا، آپشن های بسیار خوب، مشخصات فنی خوب و قیمت و خدمات پس از فروش بینظیر هستند. به همین دلیل هم از آمریکا تا آلمان و انگلیس و … ماشینای هیوندای توی همه بررسی ها مورد تحسین قرار گرفتن و فروش خیلی عالی رو هم دارند.

          موافقم 0
          مخالفم 0
        11. میتسومدیر

          ۱۸ خرداد ۱۳۹۴
          سوابق: (145 ديدگاه)

          بله
          شما که یه پا کارشناس هستین . خودتون ماشین ها رو تست میکنین در دراز مدت

          کیفیت هیوندای امسال افت داشت . رتبه هیوندای در jd power خیلی بدتر از سابق شد
          همه وب سایت های معتبر کیفیت میتسو رو یکی از نقاط قوتش میدونن بعد شما میگین بی کیفیت !!!!!

          سیاست های میتسو در طراحی و بازاریابی دچار مشکل شده و گرنه از بقیه زوایا میتسو پسرفت نکرده هیچ پیشرفت هم کرده

          میدونی چرا میتسو به اینجا رسید . به خاطر افرادی امسال شما

          لنسر اوو یک ابر ماشین هست که بینظیر هست کلمه ای برای توصیفش ندارم

          میرسیم به فورد
          ایا کیفیت فورد کم تر از هیوندای هست

          راو فور از سانتافه چی کم داره؟

          این سیاست هیوندای هست که اینقدر فروش داره
          طراحی های عجیب و جالب و دنیایی از اپشن
          حالا هیوندای اومد یه ماشین اصیل بسازه و جز بزرگان حساب بشه که اون ماشین شد سوناتا جدید که در امریکا فروش نرفت

          از همین امروز کمپانی ها اصالت خودشونو کنر میزارن تا محبوب بشن و پرفروش و از اون ها طرفداری الکی بشه

          نمی دونم چه طور شده مردم چیز های خوب رو نمی خرن و اون ها به سمت نابودی میرن

          منتظر بمونین ببینین تا 10 سال اینده به دوران اوج میرسه یا نه

          دنیای عجیبیه مردم تند و تند تویوتا میخرن با اون سبک طراحی حالا هیچ کس میتسو نمی خره

          موافقم 0
          مخالفم 0
        12. علیرضا

          ۱۸ خرداد ۱۳۹۴
          سوابق: (593 ديدگاه)

          دوست عزیز من کی گفتم میتسوبیشی بی کیفیته؟ من گفتم میتسوبیشی کیفیت متوسطی داره و بین ژاپنیا یه برند ضعیف محسوب میشه. کیفیت کلی میتسوبیشی هنوز هم فقط یکم از هیوندای بهتره. اما کیفیت اوتلندر اگه بدتر از سانتافه نباشه بهتر هم نیست.
          اون لنسر اوو اونقدر بینظیر بود که که گذاشتنش توی موزه و دیگه تولید نمیشه!
          فورد از نظر کیفیت نهایتا با هیوندای برابره (بر اساس آمار کانسیومر ریپورتز و jd power)
          راو فور هم از نظر طراحی و عملکرد از سانتافه پایینتره.
          طراحی اصیل از نظر شما یعنی این که مثل میتسوبیشی یه ماشین رو با طراحی 10 سال قبل بفرستیم توی بازار؟
          آخر از همه شما چطوری تونستین تویوتا رو با میتسوبیشی مقایسه کنین؟ اصلا این دوتا به هیچ عنوان قابل مقایسه نیستن. بعد از مقایسه پونتیاک و لیفان، این بدترین مقایسه ای بود که تا الان دیده بودم!

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. میتسومدیر

        ۱۸ خرداد ۱۳۹۴
        سوابق: (145 ديدگاه)

        شما میایین هیوندای رو با تویوتا مقایسه میکنین اصلا خنده دار نیست !
        ولی مقایسه میتسو با تویوتا …….!!!!!!!!

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. میتسومدیر

          ۱۸ خرداد ۱۳۹۴
          سوابق: (145 ديدگاه)

          شما لیفان رو با رنو مقایسه میکنید
          این خنده دار یا مقایسه میتسو با تویوتا

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. علیرضا

          ۱۸ خرداد ۱۳۹۴
          سوابق: (593 ديدگاه)

          من هیوندای رو با تویوتا مقایسه نکردم. گفتم فلان مدل از هیوندای از فلان مدل تویوتا بهتره. مثلا خود شما بین تویوتا یاریس و هیوندای سوناتا کدوم رو انتخاب میکنین؟ صحبت من در مورد برند نیست. در مورد مدله.
          به همین ترتیب هیچوقت لیفان رو با رنو مقایسه نکردم. نمیدونم کجا چنین حرفی زدم که بهش استناد می کنین؟

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. میتسومدیر

          ۱۸ خرداد ۱۳۹۴
          سوابق: (145 ديدگاه)

          مقایسه رنو داستر با لیفان x60
          خیلی زود فراموش کردید

          موافقم 0
          مخالفم 0
        4. علیرضا

          ۱۸ خرداد ۱۳۹۴
          سوابق: (593 ديدگاه)

          اون مقایسه رو سایت های برزیلی انجام داده بودن نه من. نتیجه ای هم که اونا گرفته بودن این بود که به طور کلی لیفان ارزش بیشتری داره. ضمنا بد نیست بدونین که داستر در واقع مال رنو نیست. بلکه مال زیر مجموعه رومانیایی اون یعنی داچیاست. فک نمیکنم رومانی خیلی توی خودروسازی از چین بالاتر باشه.

          موافقم 0
          مخالفم 0
    2. میتسومدیر

      ۱۷ خرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (145 ديدگاه)

      ما فقط به خاطر شما کارشناس عزیز ایرانی گالانت و و لنسر رو از دور خارج کردیم
      تا اواخر 2016 مدل های اوت لندر و اوت لندر سپورت ( که شما ایرانییییییی های عزیز این مدل را با نام asx میشناسید) از خط تولید شرکت ما خارج میشوند

      با تشکر

      مترجم = ……….

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. ارمان

        ۱۸ خرداد ۱۳۹۴
        سوابق: (1307 ديدگاه)

        بعد دیگه چی تولید میکنه میتسو؟

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. میتسومدیر

          ۱۸ خرداد ۱۳۹۴
          سوابق: (145 ديدگاه)

          ما می خواهیم این سبک طراحی را روی اوت لندر اسپورت یا همان asx با همان پلتفورم پیاده کنیم .
          همانند همین اوت لندر

          موافقم 0
          مخالفم 0
  7. علي رضا

    ۱۷ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (229 ديدگاه)

    نمای عقبش خیلی باحال شده…جلوش هم خوبه ولی یکم قیافه اش آشناست..

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. راد

    ۱۷ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (46 ديدگاه)

    سلام در شهر شنزن چین نمایشگاه خودرو است
    تمام برنده‌ای معروف شرکت کرده اند
    چگونه میتونم گزارش تصویری بفرستم

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Reza.nur Deutschland.nur der Mercedes

      ۱۸ خرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (2283 ديدگاه)

      عکس و مطالبتو با مشخصات بفرست به ایمیل پدال
      pedal .ir@gmail .com

      موافقم 0
      مخالفم 0
  9. نیما ناصری

    ۱۷ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (336 ديدگاه)

    توی عکس به نظر میاد فضای جلوی پای ردیف 3 خوب باشه پس مشکل چیه من متوجه نشدم؟؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. milad

    ۱۷ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (209 ديدگاه)

    شاید از rav4کمی پایینتر باشه ولی یه ژاپنبه اصیله…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. احسان(احسان سابق)

    ۱۷ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (2872 ديدگاه)

    ظاهر دلچسبی نداره و انجین ضعیفی داره

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. میتسومدیر

      ۱۸ خرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (145 ديدگاه)

      متاسفانه عملکرد موتور اصلا خوب نیست
      مخصوصا شتاب خودرو ( نسبت به وزن )
      حرف شما کاملا درسته، ملت عزیز شما به شتاب 0 تا 60 مایل یا همان 0 تا 100بالای 10 ثانیه عادت ندارن و این خوردرو در کشور شما عزیزان دچار مشکل میشود .
      در مورد طراحی هم باید بگم با حرف شما برنامه ریزی هایی کردیم که در سال 2025 زبان طراحی جدید رادیکالی ما کنار گذاشته میشود

      با تشکر

      مترجم=…….

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. ارمان

        ۱۸ خرداد ۱۳۹۴
        سوابق: (1307 ديدگاه)

        میتسو مدیر عزیز شتاب 10.5 ثانیه ماله موتور 2.5 لیتری هست که تو تمامی برند ها عمومیت داره با موتور 3.0 شتابی معادل 7.5 الی 8.5 در سایتها ذکر شده که به نظرم کاملا برای یه ماشین خانوادگی شاسی بلند مناسب باشه

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. میتسومدیر

          ۱۸ خرداد ۱۳۹۴
          سوابق: (145 ديدگاه)

          ارمان عزیز من مترجم میتسومدیر هستم .
          به دلیل تفاوت فرهنگ ما با اون ها شما متوجه سخنان ایشون نشدین
          این کامنت یک کامنت پر از طعنه بود
          مثلا ” شما ایرانی های به شتاب بالای 10ثانیه عادت ندارین

          ایا واقعا ماشین های ما شتاب زیر 10 ثانیه دارن !

          طراحی های جدید هم که عالی هستن ولی هنوز خیلی از افراد مخالف میتسوبیشی هستن

          میتسومدیر: خوشحالم که یک ترفدار میتسوبیشی میبینم . ممنون ارمان عزیز

          موافقم 0
          مخالفم 0
  12. GT-R'

    ۱۷ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (61 ديدگاه)

    ارتباط بین جلو و عقبش خوب نیست مثل لکسوس nx

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. یه پسر

    ۱۷ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (1135 ديدگاه)

    امروز که تو سر هر ماشین چینی بزنی می گه من موتورم میتسوبیشی
    اما واقعا میتسو طراحی خوبی مخصوصا برای این مدلش نداشته

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. میتسومدیر

      ۱۸ خرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (145 ديدگاه)

      توانایی ما در زمینه موتور و پیشرانه قابل توجه هست .
      در مورد خودروهای چینی با موتور میتسوبیشی هم باید بگم : انها نسبت به مبلغ پرداخت شده موتوری را دریافت میکنن

      طراحی اوت لندر به دلیل سازگار نبودن پلتفورم با زبان طی جدید ما انچه که میخواستیم نشد
      حال به هماهنگی طراحی میرسیم ، این مسئله یکی از مشکلات بزرگ خودروسازهای ژاپنی هست

      با تشکر

      مترجم=………

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. ارمان

        ۱۸ خرداد ۱۳۹۴
        سوابق: (1307 ديدگاه)

        میتسو مدیر جان به شکل عجیبی مشتاق دیدن outlander phev نسل اینده هستم به نظر بنده که از 4سالگی با دیدن لنسر عاشق میتسو شدم این ماشینی که کانسپتشو دیدم میتونه کمپانی رو به روزهای اوج برگردونه
        از این رو این خودرو رو یه نوع تمرین برای طرح اینده میبینم.

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. simorq

        ۱۸ خرداد ۱۳۹۴
        سوابق: (48 ديدگاه)

        یه جوری حرف میزنی ادم فک میکنه واقعا مدیر میتسوبیشی هستی

        موافقم 0
        مخالفم 0
      3. ارمان

        ۱۸ خرداد ۱۳۹۴
        سوابق: (1307 ديدگاه)

        میتسو مدیر عزیز میشه حدس زد کی پاش به بازار ایران باز میشه؟

        موافقم 0
        مخالفم 0
  14. armin

    ۱۷ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (421 ديدگاه)

    نمیدونم چرا حس میکنم پدال رابطه خوبی با میتسو نداره و بیشتر مطالب منفی در موردش میذاره…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. رضا

    ۱۷ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (1698 ديدگاه)

    نسبت به اوتلندر نسل قبل خیلی بهتر شده
    امیدوارم با اومدن نسل جدید لنسر میتسو به خودش بیاد و دوباره به روزای خوب برگرده
    EVO جدید هم ساخته بشه که عالی میشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. hamid reza

    ۱۸ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (381 ديدگاه)

    میتسو هیچ وقت نسبت به بقیه هم وطناش از لحاظ کیفیت چیزی کم نداشته.
    ولی واقعا معلوم نیست داره چکار میکنه وقتی همه دارن تخته گاز میرن میتسو انگار پنچر کرده.
    همچنان در ارزوی یک لنسر

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. luis

    ۱۸ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (612 ديدگاه)

    میتسو یه ژاپنی با قدمت و بزرگه ولی کمی باید در سیاست های خودش تجدید نظر کنه هیچ وقت پاجیرو 1990 که پسر عموم داشت فراموش نمیکنم بی نظیر بود.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. نوید جهرمی

    ۱۸ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (3691 ديدگاه)

    کوچیک که بودم تو ماشینای ژاپنی اول از همه میتوبیشی رو دوس داشتم .
    اما برای میتوبیشی با اون عظمتی که داشت تأسف میخورم . ماشیناش از هم کلاساش دارن عقب میفتن. نباید میگذاشتن به جایی برسه که کره ای ها باهاش مقایسه بشن چع برسه ازش جلو بزنن.
    امیدوارم یه سروسامون اساسی به خودش بده و به عظمتی که در خور سابقه ش هس برسه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. ارمان

    ۱۸ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (1307 ديدگاه)

    بد نیست به نظرم میشه به rav4 ترجیهش داد ، قبلی رو نمیشد.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  20. armin

    ۱۸ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (421 ديدگاه)

    واقعا یه نقد مقرضانه …. تعریف و تمجید رو به بعد موکول میکنیم :))) واقعا چرا؟؟؟ چون نباید خوبیاشو بگیم و یه جوری بنویسیم که ماشین بدی بنظر خواننده بیاد … جالبه که مجله ماشین اوتلندر ۲۰۱۵ رو با سانتافه مقایسه کرد از تمام موارد میتسو سرتر بود… بعد اینجا نوشته متوسط :))))

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ماسل کار

      ۱۸ خرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (211 ديدگاه)

      درود
      ارمین جان
      میتسوبیشی واقعا واقعا میگم نمیدونم چرا تو نظر بعضی ایرانیا بده
      خدایی اوتلندر من چن روز پیش دیدم واقعا ماشین قشنگی بود
      ولی اینو خداوکیلی میگم وقتی سانتافه میاد با اوتلندر مقایسه میشه و تازه میگن بهتره!!!!!
      من حرفی برای گفتن به این مردم ندارم
      من منکر خوبی های سانتافه نیستم ولی هرچیزی جایی داره
      میدونم الان دیس بارون میشم ولی حرف حق رو باید زد
      اینم بگم که ما ایرانیا البته بعضیا باید بریم ماشین قیافه دار و پر اپشن کره ای بخریم
      نه ماشین ژاپنی
      Just Muscle Cars Like Always

      موافقم 0
      مخالفم 0
  21. امیر

    ۱۸ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (103 ديدگاه)

    ای ول

    موافقم 0
    مخالفم 0
  22. میتسومدیر

    ۱۸ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (145 ديدگاه)

    محصولات کلیدی ما در راه هستن .
    تمرکز ما بر روی suv های مدرن و پیشرفته هست. با موفق شدن این پروژه نسل جدید لنسر و گالانت معرفی میشن .
    تا کنون برنامه های برای گالانت داریم ولی هنوز درمورد لنسر چیزی برای گفتن نداریم

    نسل جدید اوتلندر ما را مقداری امیدوار به پیشرفت کرد .

    خوشبختانه هر روز یک کمپانی نوپای چینی به وجود می اید که خواستار موتور های ما هست و مشکلی برای بودجه خود نمیبینیم

    با تشکر

    مترجم=………

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ماسل کار

      ۱۸ خرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (211 ديدگاه)

      اقای میتسو مدیر خبری از ورود L200 به ایران نیس؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
      Just Muscle Cars Like Always

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. میتسومدیر

        ۱۸ خرداد ۱۳۹۴
        سوابق: (145 ديدگاه)

        به دلیل محبوب بودن تویوتا هایلوکس نمی تونه در ایران موفق باشه ولی صد البته عملکرد خیلی بهتری نسبت به تویوتا هایلوکس داره
        اگر وارد شود بهترین وانت ایران میشود ولی با وجود سلایق عجیب ایرانی با شکست مواجه میشه

        شرکت ارین موتور مثل خود میتسوبیشی دچار مشکل شده و می خواد محصولات رو افزایش بده ولی ورود l200 به ایران ایده جالبی نمی تونه باشه

        موافقم 0
        مخالفم 0
  23. بهزاد

    ۱۸ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (2413 ديدگاه)

    علیرضا عزیز شما فرمودید میتسوبیشی از لحاظ عملکرد و ایمنی در سطح متوسطی قرار داره و اینکه این کراس اوورها 4wd نیستند و فروششون روز به روز بدتر میشه و…
    در وهله اول از شما که دستی بر آتش دارید و اوضاع خودروسازان را دنبال میکنید واقعا بیشتر انتظار میرفت.
    اوتلندر دارای چند تیپ هست که موتور 2400 و v6 اون 4wd هستند.
    فروش میتسو نتنها روز به روز بدتر نمیشه بلکه بیشتر هم میشه و نمایندگی های این شرکت در 4 گوشه جهان در حال افزایش و توسعه هستند.
    از نظر تست ها و آمارها به خصوص iihs بالاترین امتیاز ایمنی در این کلاس متعلق به همین اوتلندر هست و یک رده از سانتافه بالاتره و اگر کارشناسان یا رای دهندگان نمره بالاتری به سانتافه داده اند کاملا با واقعیت فاصله داره و به صورت مطلق صحت نداره.
    اگر عملکرد را به کارکرد موتور و گیربکس و صدای کابین و عملکرد آفرود و جاده ای و مصرف سوخت و همینطور شتاب و… اختصاص بدهیم باز اوتلندر خوب ظاهر شده و با توجه به قیمتش عملکرد قابل قبولی داره.
    مدیران میتسو چندین بار اعلام کرده اند که برنامه ای برای سدان ها ندارند و تمرکز شرکت به روی کراس اوورها و خودروهای کوچک شهری هست و متاسفانه شما در تحقیقات خودتون فقط از کلمه لنسر استفاده میکنید و 100 ها بار این موضوع را رفرنس قرار میدهید و با نتایجی که میگیرید اوضاع میتسو را فاجعه بار اعلام میکنید!
    به عنوان کوچک دوستان فکر کنم اکثر ماشین دوستان حداقل روی این موضوع توافق دارند که لنسر یکی از اسطوره های عصر خودروسازی بوده و شرایط بازار و عدم تحول ،این مدل را دچار افول کرد و شما به بزرگواری خودتون این اتفاق افتاده را ببخشایید.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Armin

      ۱۹ خرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (421 ديدگاه)

      کاملا درسته … و اونجایی که اشاره شده تو یک سال ۶٠٠ دستگاه فروخته موبوط به لنسر ایوو هست نه لنسر معمولی … والا من رفتم دوبی بعد از تویوتا بیشترین ماشینی که دیدم میتسوبیشی لنسر و پاژرو بود … تقریبا نمایندگی کیا و هیوندا نقش انتقال ماشین از کره به ایران رو داشتن

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. ارمان

      ۱۹ خرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (1307 ديدگاه)

      بهزاد عزیز این بحث راه به جایی نداره
      یک -اینکه بازار ایران مگه چقدر میتونه تاثیر گزار باشه.
      دو -اینکه نظر مردم محترم ایران که باعث میشه این همه برند چینی که تقریبا یه ماشین رو تولید میکنن تو ایران بفروشن ( خلایق هرچه لایق ) لیفان و ام وی ام یه اس یو وی تولید میکنن همشون هم میفروشه یعنی عاشق این نوع رقابتم :))) که کاملا تصدیق جهان سومی بودن ما هست.
      سه-نمیدونم دوستان رو حساب کدوم منبعی هیوندا یا کیا رو دارای دوام میدونن ، بنده منکر این قضیه نیستم اما ایا بهتر نیست کمی صبر کنیم تا این داستان ثابت بشه؟
      میتسو فروش کمی داشته قبول اما این که کسی کیفیت ساخت این خودرو ساز رو زیر سوال ببره عجیب ترین چیزه ایا شما جنس بد خودتون رو 100.000 کیلومتر وارانتی میکننید ؟ اصلا و ابدا
      ایا گارانتی ماشینهای چینی به چه شکل هست؟
      تست های تصادف جز در چین در نهاد بین المللی صورت نمیگیره ! چرا؟
      چرا زمانی که لنسر اوو تو پیست از لامبورگینی با یک ثانیه باخت کسی ازش خوب نگفت/
      دوست عزیز شما خود را خسته نکنید ما ملتی هستیم که لیفان و ام وی ام عالی و میتسو و جیپ و . . . . فاقد دوام و کارایی هستیم پس حالا که سانتافه هست ما خوشبخت ترینیم و از ما خوشبخت تر فروشندها که ای ذهنیت رو به زیبایی جا انداختن ;) بی خیال داداش

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. علیرضا

      ۱۹ خرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (593 ديدگاه)

      آقا بهزاد بابت اشتباهاتی که توی کامنتای قبلیم بود عذرخواهی میکنم. اما باید چند نکته رو هم شفاف کنم.
      منبع صحبتای من لینک زیر بود:
      http://usnews.rankingsandreviews.com/cars-trucks/Mitsubishi_Outlander/
      توی این سایت خودروها از همه نظر بررسی شدن و بهشون امتیاز داده شده. از نظر فنی هم بررسی 4 تا منتقد حرفه ای بیان شده و بر اساس اونا امتیاز میانگین داده شده.
      اولا ایمنی که در مورد اوتلندر بررسی شده از تست بزرگراههای آمریکا بوده نه IIHS. برای سانتافه هم از همون مرجع استفاده شده. البته ایمنی تنها فاکتوریه که اوتلندر رتبه خوبی توی اون اورده.
      دوما از نظر کیفیت و قابلیت اطمینان همونطور که اونجا هم میبینین بر اساس آمار jd power ,وضعیت اوتلندر چندان خوب نبوده. این یعنی اینکه اگه کسی به خاطر دوام و کیفیت میخواد سراغ این ماشین بره باید بیشتر دقت کنه.
      سوما از نظر عملکرد هم این ماشین چندان جالب نبوده و موتور ضعیف(حتی V6)، نویز زیاد، هندلینگ پایین و گیربکس نه چندان خوب به عنوان ایراداتش ذکر شده.
      چهارما از نظر طراحی و کیفیت متریال داخلی هم نمره چندان خوبی کسب نکرده و نمیشه زیاد به اون دل بست.

      مواردی که در بالا ذکر شد کم و بیش توی بررسی های سایت های دیگه هم بهشون اشاره شده. همه این موارد باعث شدن تا اوتلندر از بین 37 کراس اور رتبه 36 رو به دست بیاره.

      اما من به سیاست های کلان شرکت کاری ندارم. اگه مدیران میتسوبیشی نمیخوان سدان بسازن و میخوان روی SUV ها و خودروهای شهری تمرکز کنن بهتره این کار رو زودتر انجام بدن. در حال حاضر اتفاقی که داره میفته اینه که سدان میتسوبیشی یعنی لنسر چندان وضع خوبی در برابر رقبا نداره. میراژ به عنوان خودروی شهری میتسوبیشی پای ثابت لیست بدترین خودروهاست. M-iev به عنوان خودروی الکتریکی اونا هم به وضعیت میراژ دچار شده. SUV فول سایز اونا یعنی پاژرو فروش ناامید کننده ای در قیاس با رقبا داره. اوتلندر که از بین 37 تا خودروی هم کلاس 36 ام میشه و … این وسط asx تا حدودی جای تامل داره. اما اونم در حال حاضر چشم انداز خوبی در مقایسه با رقبای قدرش نداره(توی اون لیست هم 35 ام شده).
      در مورد وضعیت جهانی میتسوبیشی هم لازمه چند تا نکته رو بگم.
      اول اینکه درسته که فروش میتسوبیشی در حال رشده، اما سرعت رشد در قیاس با رقبا چندان بالا نیست. در حال حاضر میتسوبیشی از رقبای بزرگ هموطنش کاملا جا مونده و توی جدول بزرگترین خودروسازان دنیا (بر اساس برند) رتبه 16 ام رو داره که اون رو بعد از چانگان و دانگ فنگ چین (و یک رتبه بالاتر از BAIC) قرار میده.
      http://www.statista.com/statistics/271608/global-vehicle-sales-of-automobile-manufacturers/
      دوم اینکه بر خلاف گفته شما نه تنها میتسوبیشی در حال گسترش بازارش نیست، بلکه بازار های اون داره کوچیکتر میشه. کارخونه های تولید میتسوبیشی توی اروپا و استرالیا توی سالهای اخیر تعطیل شدن و فروشش توی اروپا و آمریکا به شدت افت کرده. در حال حاضر حدود نصف تولیداتش توی خود ژاپن مصرف میشه و مصرف کننده های عمده محصولات میتسوبیشی هم کشورای اندونزی، تایلند، روسیه، چین و استرالیا هستند.
      سوما به دلیل همین وضعیته که میتسوبیشی از روش های دیگه ای از جمله فروش موتور به چینی های به شدت تازه کار کسب درآمد میکنه. تا حالا از خودتون پرسیدین که چرا تویوتا، هوندا، نیسان و … موتور هاشون رو به چینیا نمیدن اما میتسوبیشی میده؟ چرا توی شرایط تحریم تنها خودروسازی که به ایران اومد و توی ایران نمایندگی باز گرد میتسوبیشی بود؟ چرا میتسوبیشی در حال حاضر جدی ترین گزینه برای همکاری با قطب سوم خودروسازی ایران شده، اونم توی شرایطی که حتی پژو هم حاظر نیست محصولاتش رو برای مونتاژ به ایران بده و هر روز ناز میکنه؟ فک می کنین میتسوبیشی عاشق چشم و ابروی ما ایرانیا یا اون چینیا شده یا اینکه انجام این کارا رو تنها راه نجات خودش از این شرایط میبینه؟
      تازه اغلب چینی هایی که ما میشناسیم هم موتورهاشون رو خودشون طراحی می کنند و اگر هم از موتور های میتسوبیشی استفاده می کنند فقط توی یکی دو مدل خاص از اون استفاده می کنند و همونهایی هم که از موتور میتسوبیشی استفاده می کنند از شتاب کم و سر و صدای زیاد موتور رنج می برند(یعنی دقیقا ایراداتی که منتقدین از اوتلندر گرفته بودن).

      اما در مورد لنسر… لنسر خیلی ماشین خوبی بود. اما به دلایل مختلف اون ماشین خوب نتونست خوب بمونه و فروشش کمتر و کمتر شد تا به اینجا رسید. کاری به گذشته خوب و پر افتخارش ندارم، اما در حال حاضر اوضاعش چندان خوب نیست. همونطور که می دونین اوولوشن دیگه تولید نمیشه و شایعاتی هم در مورد توقف تولید لنسر شنیده میشه که با توجه به فروش نا امید کننده اون (فقط 82 هزار تا توی سال 2014 توی کل دنیا و فقط حدود 700 تا توی آمریکا در سال 2013) به نظر خیلی محتمل میاد(همین پارسال پژو پارس توی ایران بیشتر از 100 هزار تا فروخته بود). ممکنه که مثل کامارو یا بیتل که چندین سال تولید نشدن و بعد با قدرت برگشتن، لنسر هم همینجوری بشه و چندین سال بعد با قدرت تمام برگرده.
      کلا بعضی چیزای خوب ژاپنی توی سالهای اخیر بدجوری از صحنه محو شدن و منحصر به بازار خود ژاپن شدن. aiwa، vaio و حالا هم احتمالا میتسوبیشی!
      (آماری که بهشون لینک ندادم اغلب از سایت جهانی میتسوبیشی استخراج شدن)
      ضمنا ما هم دبی رفتیم و میدونیم مردم اونجا بیشتر چه ماشینایی رو سوار میشن! تا جایی که من دیدم بعد از تویوتا، نیسان، هوندا، شورولت، فورد، GMC و هیوندای و کیا بیشترین ماشینایی بودن که توی دبی میشد دید. البته میتسوبیشی هم کم نبود. ولی نه به اندازه هیوندای و کیا.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  24. میتسومدیر

    ۱۹ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (145 ديدگاه)

    به به

    میبینم میتسو دوستدارانی هم داره !

    موافقم 0
    مخالفم 0
  25. بهزاد

    ۱۹ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (2413 ديدگاه)

    علیرضا جان تاکید میکنم اصلا راجب لنسر نباید بحثی بشه چون این پروژه سالهاست توسط این شرکت بسته شده و هیچ ارتقا و تحولی به مدت طولانی انجام نشده و هم نسلهای اون حتی تا 3 بار لباس عوض کردند و شما باز لنسر رو بر سر میتسو میزنید.
    پروژه تمرکز بر کراس اوورها و خودروهای کوچک شهری از سال 2011 در این شرکت کلید خورده و به طور جدی پیگیری میکنند و این شرکت دارای آهنگ رشد خوبی حتی بیشتر از میانگین رشد برخی بازارها هست و واقعا بنده تاسف میخورم چرا آمارهارو نمیبینید.
    یکی از راه کارهای گسترش تولیدات و پایین اومدن هزینه ها همین پروژهای همکاری و فروش قطعات و تکنولوژی هست و باز هم تاسف آوره که شما نمیدونید میتسو نتنها الان بلکه سالهاست این سیاست رو داره و بسیاری از مدلهای هیوندای یا کیا اپیروس و… و همکاری با پروتون و سایرین از 10 ها سال قبل وجود داشته و این همکاری امروزه به چینی ها هم رسیده و این جزو سیاق چندین ساله ی میتسو بوده و هست و شاید به ایران هم برسه و این افتخار رو ما ایرانی ها به میتسو میدهیم تا بیاد و فعالیت تولیدیش را شروع کنه و از خداش هم باشه و اولین باره میبینیم یک همکاری بر سر شرکتی زده میشه.
    سر و صدای موتور به خاطر عدم عایق مناسب در کاپوت و بدنه هست که اون هم به خاطر هزینه ها و عدم مهندسی خوب چینی ها بوده وگرنه موتورهای این شرکت دارای کارکرد روان و مطمئنی هستند و این ایرادات وارده برای خودروهای ارزان امری عادی هست و حتی گیربکس هم میتونه تولید نویز کنه و شما کافیه سوار همین اوتلندر بشید یا از کنارش به صدای موتورش گوش کنید تا ببینید کارشناسان چقدر مغرضانه راجب نویز و سر و صدا نظر داده اند مثل همین مزدا 3 که هر جا سر میزدی میگوفتند آقا صدای موتور داخل میاد و خیلی خشکه و تا سوار نشده بودم باورم نمیشد که این کارشناسان مکتب نرفته از کجاشون این صحبت ها در اومده و احتمالا سوار کیا ریو شده بودند چون وقتی ماشین میره دنده 3 صدای موتور وحشت ناک به داخل نفوذ میکنه و قابل تحمل نیست و احتمالا همین کارشناسان بگن ریو داخلش سکوت خوبی برقراره!
    علیرضا جان حساسیت شما نسبت به این برند کمی زیاد هست و فقط به منابعی رجوع میکنید که باب میل نوشته و مثلا منفورترین یا بدترین هاش بوده و همین اوتلندر نسل قبل را چندین سایت بررسی کردند و از سکوت و عملکرد و مصرفش تمجید کرده اند.
    iihs این خودرو را تست کرده ولی زحمت دیدن اون را به خود ندادید و اگر کارشناسان راجب ایمنی این خودرو دچار اشتباه شدند و امتیاز سانتافه را بیشتر دادند پس میشه گفت اون سایت منبع درستی برای بررسی نبوده و نمرات شانسی هست!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. علیرضا

      ۱۹ خرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (593 ديدگاه)

      اصلا لنسر رو میذاریم کنار. شما می فرمایید که سیاست میتسوبیشی روی کراس اور ها و خودروهای شهری بوده. باشه. پس چرا توی این مدت هیچ کراس اور یا خودروی شهری فوق العاده ای تولید نکرده؟ میراژ به عنوان خودروی شهری میتسوبیشی یکی از بدترین طراحی ها و عملکرد ها رو توی کلاس خودش داره و هیچ دفاعی نمیشه ازش کرد. از طرف دیگه کراس اور ها هم وضع خوبی ندارن. برای همین اوتلندر:
      سایت car and driver بهش دو ستاره از پنج ستاره داده و بین 12 تا SUV متوسط 3 ردیفه رتبه آخر رو کسب کرده:
      http://www.caranddriver.com/mitsubishi/outlander
      سایت اتوکار بهش 3.5 ستاره داده:
      http://www.autocar.co.uk/car-review/mitsubishi/outlander
      سایت what car بهش 3 ستاره داده:
      http://www.whatcar.com/car-reviews/mitsubishi/outlander-4×4/summary/26140-3

      پس در واقع سیاست میتسوبیشی اگه تولید SUV ها و ماشینای شهری بوده چندان سیاست موفقی نبوده. چون نتونسته ماشینایی بسازه که نظر منتقدین رو جلب کنه یا اینکه مشتریان رو راضی کنه که اونا رو بخرن.
      من تست iihs رو هم دیدم و نتایجش واقعا عالی بود. اما اون سایتی که دیشب بهش لینک داده بودم آمار تست بزرگراههای آمریکا رو ملاک قرار داده بود. منم به همون استناد کردم.
      امیدوارم در زمینه کیفیت موسسه jd power رو قبول داشته باشین. این موسسه از نظر کیفیت و قابلیت اطمینان امتیازات ضعیفی به اوتلندر داده:
      http://autos.jdpower.com/research/Mitsubishi/index.htm?modelGroup=Outlander
      همچنین توی نظر سنجی های اتواکسپرس انگلیس(driver power) هم ماشینای میتشوبیشی چندان از نظر کیفیت و قابلیت اطمینان شاخص نبودن:
      http://www.autoexpress.co.uk/best-cars/driver-power/91218/best-cars-to-own-in-2015
      و جدول کاملش:
      https://docs.google.com/spreadsheets/d/1PMhfkRdRUFwhvpY-ApJl1QJH5NLMWpOFChPa-YKvNiQ/edit#gid=0

      اما حالا من چی دارم میگم؟
      میتسوبیشی برند قابل احترامیه. بعضی مدل هاش واقعا عالی بودن. توی دوره کودکی و نوجونی ما میتسوبیشی یکی از آرزوهای دست نیافتنی ما بود. اما الان اوضاع مثل قبل نیست. هیوندای و کیا با سرعت وحشتناکی پیشرفت کردن و الان پهلو به بزرگان میزنن. همین چند وقت پیش همین سایت پدال مقایسه هیوندای سانتافه با BMW X3 و رنج روور رو گذاشته بود. اما میتسوبیشی دیگه اون جایگاه سابق رو نداره. البته الان هم میتسوبیشی یه حداقل هایی رو توی محصولاتش رعایت میکنه و مثلا از نظر ایمنی واقعا جایگاه خوبی داره. اما طبق بررسی های کارشناسان و نظر مصرف کنندگان توی آمریکا و انگلیس و … ماشینای میتسوبیشی از خیلی از جهات از جمله کیفیت و قابلیت اطمینان در حد ماشینای روز نیستن. دقت کنید که میگم ماشینای روز. منظورم ماشینای توی ایران نیست.
      اما چرا من این حساسیت رو دارم؟ چون توی ایران تعصبات چشم خیلیا رو بسته. من اینجا یک جمله یک خطی رو گفتم که اوتلندر از نسل قبلیش خیلی بهتر شده. اما هنوز با سانتافه و CR-V خیلی فاصله داره. منظورم هم بیشتر از نظر طراحی بود. ببینین دوستان چه موضع گیری هایی کردن!
      اتفاقا بر خلاف چیزی که فکر می کنین من دشمنی خاصی با میتسوبیشی ندارم و معتقدم ماشینای میتسوبیشی(غیر از میراژ) توی رنج قیمت خودشون توی ایران جزو بهترین ها هستند. دلیلشم اینه که توی ایران ماشینا با قیمت واقعیشون فروخته نمیشن. در نتیجه همون لنسری که اونقدر ازش انتقاد میشه رو به سراتو و الانترایی که خیلی گرونتر از ارزش واقعیشون به فروش میرسن ترجیح میدم و انتخاب دومم توی اون قیمت و اون کلاس(بعد از ام جی 6) لنسر خواهد بود. اما میتسوبیشی رو به خاطر قیمت پایینترش نسبت به رقبا انتخاب میکنم. نه به خاطر کیفیت بالاترش. (دلیل قیمت پایینترش هم اینه که فعلا تنها برند خارجی که توی ایران نمایندگی رسمی داره میتسوبیشیه. در حالی که بقیه برند ها از طریق نمایندگی های امارات وارد میشن که قیمت رو خیلی گرونتر میکنه.)
      آقا آرمین توی کامنتای قبلی گفته بودن:”نمیدونم چرا حس میکنم پدال رابطه خوبی با میتسو نداره و بیشتر مطالب منفی در موردش میذاره…”
      در واقع حقیقت اینه که هیچ بررسی نیست که از میتسوبیشی خوب گفته باشه تا سایت پدال اونو بذاره! (ما که گشتیم، نبود. شما هم بگردین بد نیست!)

      موافقم 0
      مخالفم 0
  26. بهزاد

    ۱۹ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (2413 ديدگاه)

    علیرضا جان اگر دقت کنید بنده گفتم نسبت به قیمتی که ارائه میکنه کیفیت قابل قبولی داره و اینطور نیست که بگیم میتسو صندلی هاش چرم اعلایی هست یا پلاستیک های کابین از نوع درجه یک هستند و…
    اما این شرکت حداقل روی برخی المان های فنی کم نمیزاره و همین اتخاذ در سیاست های جدیدش و کاهش هزینه ها حداقل تونسته به روند رو به رشدش ادامه بده و خوب مثل روز روشنه که این شرکت برای بلند مدت باید از لحاظ کیفیت و متریال به خصوص داخل خودرو تمهیداتی در نظر بگیره و به سطوح بالاتری برسه.
    در همین آمارهای کیفی درسته میتسو در بالای جدول نیست ولی در همین لیست ها در میانه جدول قرار داره و اوضاع اون با توجه به قیمت هاش چندان بد نیست و همین اوتلندر در لیست uk در میانه ها قرار گرفته و در آمار jdpower به صورت کلی با 140 امتیاز منفی در همان میانه هاست.
    نکته آخر شرکت ها برای ستاره گرفتن خودرو تولید نمیکنند و هدفشون فروش بیشتر هست و سیاست میتسو در وهله اول بعد از بحران های ایجاد شده کاهش هزینه ها و سپس ورود به بازارهایی که سودآوری بیشتری دارند هست و نمونه بارزش همین اوتلندر و asx و میراژ و سال آینده پاژرو و asx جدید و… و موفقیت در میزان سودی هست که آخر فصل مالی نصیب شرکت میشه و ستاره گرفتن پولی روانه کمپانی نمیکنه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. علیرضا

      ۱۹ خرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (593 ديدگاه)

      آقا بهزاد تمام بررسی های کیفی قطعا با توجه به قیمت انجام میشن. مساله اینجاست که توی این رنج قیمت خیلی از ماشینا (از تویوتا و نیسان گرفته تا فورد و شورولت و حتی هیوندای و کیا) که از نظر کارشناسان و مصرف کننده گان از نظر فاکتور های کیفی وضعیت بهتری داشتند و دارند. خود شما هم تایید می کنین که وضعیت ماشینای میتسو از نظر کیفی نهایتا در یه حد متوسطه. پس میشه بفرمایید یه مصرف کننده چرا باید یه میتسوبیشی رو بخره؟ از نظر ظاهر که مثل ماشینای 10 سال قبل هستند. (البته توی رندر های کامپیوتری جدید یه مقداری بهتر شدن. اما این رندر ها تا تبدیل به کانسپت بشن و این کانسپت ها تبدیل به نمونه اصلی بشن خیلی کار داره.) از نظر فنی هم نهایتا میشه یه امتیاز متوسط رو بهشون داد. از نظر آپشن و امکانات که نه تنها به پای کره ای ها نمیرسن، بلکه حتی به پای رقبای هموطنشون هم نمیرسن. نهایتا ایمنی خوبی دارند که توی این زمینه هم چندان از رقبا بالاتر نیستند.
      مخصوصا توی ایران که با توجه به وضعیت نمایندگی ها و شرایط بازار انتخاب میتشوبیشی برای مصرف کننده یه جورایی حکم ریسک رو داره. اما من در برابر این ریسک، فایده چندانی نمیبینم.
      اما شما میگین ستاره گرفتن سودی برای شرکت نداره… پس این ستاره ها و ارزیابی ها برای چیه؟ اینها علاوه بر این که یک تبلیغ برای شرکت هستند، به مشتری ها هم کمک می کنند تا انتخاب بهتری داشته باشند. در نتیجه به صورت مستقیم و غیر مستقیم توی فروش تاثیر دارند.
      اما فروش…
      میتسوبیشی همونطور که قبلا گفتم از نظر برند رتبه 16 ام رو در بین همه برندهای خودروسازی داره و فروشش از برندهای چینی مثل چانگان و دانگ فنگ کمتره. پس از نظر فروش هم وضعیت خیلی خوبی نداره.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. مهدی

        ۲۴ آبان ۱۳۹۴
        سوابق: (16 ديدگاه)

        چانگان 18 هم هست بنز 14 هم پس بنز هم بی کیفیته یه جوری داری در باره میتسوبیشی بد میگی انگار میتسوبیشی نخرن برن یه ماشین دیگه بخرن یه پولی میره توجیبت.
        بعد گشتی ببینی کجاها ستاره کم دادن اون مرجع هار رو لینک دادی

        موافقم 0
        مخالفم 0
  27. ارمان

    ۲۰ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (1307 ديدگاه)

    اقا کشتن مارو امریکا امریکا
    به عنوان مثال میتسو در روسیه اوکراین و همین کشورهای حاشیه خلیج فارس فروش خوبی داشته
    لا اقل دارای پشتوانه محکمی هست که اینجور ازش دفاع میشه و هیچی در این پشتوانه مثل کیفیت تاثیر گذار نیست
    هیج احدو الناسی به من نگفت کدوم ماشین برند هیوندا تونسته در مدت زمانی به ماننده میتسو یا تویوتا خودش رو ثابت کنه؟
    در ضمن پدر بنده سال 2008 اپورتیج 2011 ای سی . و 2013 مجددان اسپورتیج خریداری کرده و واقعا مال همین هست که هر 3 سال تعویض بشه و ماشین صفر خریداری بشه
    سر سه ماشین رو روسی 30000 تا برای باز کردن گیربوکس بردم به دلیل صدا های عجیب
    حالا یکی بیاد به من بگه هیوندا و کیا حرف نداره امکان نداره باور کنم چوم مصرف کننده بودم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  28. بهزاد

    ۱ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام
    دوستانی که نظر میدید و می فرمایید میتسوبیشی از هیوندای عقبه یا سانتافه سرتر از میتسوبیشیه، ما بیشتر از 30 ساله تو کار ماشینای ژاپنی هستیم .باید اینو به اطلاعتون برسونم همون آرم میتسوبیشی به کله سانتافه می ارزه، کره ای ها خوب دست مارو خوندن میدونن چه جوری غالب کنن محصولاتشون رو. ماشینایی که فقط ظاهر دارن و لی کارایی صفر زود به صدا میفتن قطعات داخلشون ار بی کیفیت ترین جنسه. البته شاید اینایی که میان ایران اینجوری باشه. ولی محصولات ژاپن با توجه به سابقه ای که پشت سرش داره هیچ وقت کیفیت و کارایی خودشون رو با چند تا دکمه بی مصرف و قیافه زیبا عوض نمیکنن. البته اوت لندر هم جذابه و با وقار ژاپنی سوارا میدونن من چی میگم. بعد از چند سال استفاده تفاوت بین میتسوبیشی و هیوندای معلوم میشه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  29. داریوش

    ۱۶ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (6 ديدگاه)

    فقط تو کشوری مثل ایران یه برند ژاپنی رو با یه برند کره ای مقایسه میکنن شاید بهتر باشه از لاک خودمون بیرون بیاییم و سری به بزرگان مقایسه دنیا بزنیم فکر کنم تاپ گیر به ما نزدیکتر از بقیه باشه (یادم میاد موهاوی و جنسیس رو به لجن کشید) یا همین سایت آپارات تست های جالبی از انواع خودرو داره یه تست قطری از سانتافه گرند دیدم خیلی خنده دار بود بد نیست ببینید یه قانون بزرگ در مورد ماشین های کره ای و برندهای برتر دنیا هست کره ای ها میشینن پشت میز از روی کاغذ حرف میزنن و انیمیشن نشون میدن ولی بزرگان توی گود عمل میکنن در آخر یه سوال میکنم کیا و هیوندا توی کدوم مسابقه داکار ، رالی و …. مقام آوردن
    متشکرم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  30. فرشید

    ۴ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با سلام،جدا از نظر همه عزیزان باید بگم من ی میتسوبیشی l200مدل 1991داشتم ک بینهایت موتور بی کیفیتی داشت. به جایی رسید ک هر سه چهار ماه ی بار موتور باز میشد، الان هر وقت اسم میتسوبیشی میاد تنم میلرزه، باور کنید جرات نمیکنم پولمو واسه خرید میتسوبیشی بدم و دوم اینکه قیمت کار کرده ش ب شدت افت قیمت داره و رو دستت باد میکنه،خدا کنه الان کیفیتش فرق کرده باشه

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا