آخرین اوولوشن دهم برای آمریکا

درحالیکه در اکثر بازارهای جهان تولید دهمین نسل میتسوبیشی لنسر اوولوشن متوقف شده، اما در این میان مشتریان آمریکایی بسیار خوش شانس هستند چون علاوه بر مدل های 2015 لنسر، حالا خاص ترین نسخه این سدان ژاپنی نیز برای آنها قابل خریداری است . . . 

2015 Mitsubishi Lancer Evo
2015 Mitsubishi Lancer Evo

در اوولوشن 2015 منتظر تغییرات کلی نباشید چرا که در نمای بیرونی میتسوبیشی آینه های جانبی را شکیل تر شده و سیستم گرمکن به آن افزوده و در نمای درونی کابین نیز تنها محفظه نگهدارنده لیوان های درون کنسول را تغییر داده! اوولوشن جدید در دو تریم GSR و MR قابل عرضه است که مهم ترین ویژگی های استاندارد هرکدام عبارتند از:

Evo GSR :

  • گرمکن صندلی های جلو.
  • روکش های چرمی کابین.
  • سانروف برقی.
  • رینگ های 18 اینچی Enkei 
  • عایق های جدید صوتی برای کاهش صدای ورودی به کابین

Evo MR :

  • چراغ های اتومات جلو.
  • سنسور باران.
  • تریم کرومی.
  • آینه عقب الکتروکرومیک.
  • سیستم پخش 710 واتی Rockford Fosgate با 9 اسپیکر.
  • رینگ های 18 اینچی BBS.
2015 Mitsubishi Lancer Evo
2015 Mitsubishi Lancer Evo

اوولوشن 2015 همچون گذشته در زیر کاپوت به انجین 2.0 لیتری توربویی مجهز است که 291 اسب بخار قدرت و 406 نیوتن متر گشتاور دارد. گیربکس استاندارد آن 5 سرعته دستی بوده اما مشتریان می توانند 6 سرعته دوکلاچه (TC-SST) با سه حالت Normal و Sport و S-Sport را نیز برای آن سفارش دهند البته مطمئن باشید که مصرف سوخت هر دو گیربکس معادل 13.8 لیتر در سیکل شهری است.

اولوشن همچنین بصورت استاندارد با سیستم محرکه چهارچرخ محرک S-AWC با سه حالت Tarmac و Gravel و Snow عرضه می شود.

25 دیدگاه

  1. VAHID JINPACHI
    سوابق: (860 دیدگاه) ,

    حیفش بود ….

    اگه پول داشتم حتما می خریدم…

    پاسخ
    1. javid
      سوابق: (92 دیدگاه) ,

      ای بابا اینا چقدر بی انصافا ما هنوز توی خرید اوشلن 2004 موندیم اونوقت اینا میان تولیدش رو متوقف میکنن ولی واقعا حیف بود دوست داشتنی ترین مدل میتسوبیشی بود وقعا دلم واسش تنگ میشه

      پاسخ
  2. sunmartin
    سوابق: (1424 دیدگاه) ,

    اولوشن یک افسانه ماندگار از میتسو واقعا باید به خوش شانسی آمریکایی ها اعتراف کرد ..نه؟؟

    پاسخ
    1. مک میسل
      سوابق: (2630 دیدگاه) ,

      لنسر نمی دونم چه مدلی ولی تو ایراان هم اومده یکی از فامیلامون داره.

      پاسخ
  3. Ehsan
    سوابق: (1252 دیدگاه) ,

    این ماشین یکی از به یاد ماندنیترین های دنیای ماشینه ، خیلی حیفه شد که تولیدش متوقف شد 🙁

    پاسخ
  4. ali97
    سوابق: (101 دیدگاه) ,

    آغاز مسابقات جهانی خودروهای خورشیدی از 20 تیرماه با حضور تیم هاوین از ایران:
    همزمان با واپسین روزهای برگزاری جام‌جهانی فوتبال برزیل، از 20 تیرماه یعنی فردا، مسابقات جهانی خودروهای خورشیدی در کشور آمریکا برگزار خواهد شد که تیم هاوین از دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین یکی از 19 تیمی است که در این رقابت‌ها حاضر شده است.
    یم توسعه‌دهنده‌ی این خودرو انواع تست‌ها و آزمایش‌های فنی لازم را در ایران و با طی مسیری در جاده‌های شمالی کشور انجام داده‌اند تا خودروی خود را برای طی مسیری 2,700 کیلومتری بین آستین تگزاس تا میناپلیس مینسوتا طی کند.

    هرچند موتور و پنل‌های خورشیدی مورد استفاده در این خودرو، ساخت خود این تیم نیست، اما اعضای تیم سیستم Maximum Power Point Tracking را با بهره‌گیری از معکوس‌کننده و شارژرهای باتری ایجاد کرده است که سعی در استفاده از بیشینه‌ی انرژی تولید شده در سلول‌های باتری‌های خورشیدی دارد.

    براساس اطلاعات منتشر شده توسط یکی از اعضای این تیم، این خودرو برای استفاده‌ی بهینه از انرژی جذب شده توسط سلول‌های خورشیدی با توجه به مسیری که طی خواهد کرد، بهبود می‌یابد.

    فرخنده‌ نظیری، تنها عضو خانم این گروه در این مورد چنین گفته است:

    ما ابتدا محیطی را که رقابت‌ها در آن انجام خواهد شد شبیه‌سازی کردیم. سپس درصدد محاسبه‌ی زاویه‌ی تابش خورشید در طول هشت روز برگزاری مسابقات برآمدیم.

    هاوین ۲ یک خودروی خورشیدی با وزنی 220 کیلوگرمی است که ابعاد آن 4.5، 1.8 , 1.1 متر برای طول، عرض و ارتفاع است. ارتفاع مورد نظر با محاسبه‌ی کاکپیت در نظر گرفته شده است. سلول‌های خورشیدی مساحتی 6 متر مربعی از سطح خودرو را به خود اختصاص داده است. باتری‌های لیتیوم-یونی این خودرو قادرند تا انرژی مورد نیاز برای حرکت در سرعت 90 تا 150 کیلومتر بر ساعت را برای بیش از 4 ساعت تامین نماید.
    قیناً استفاده از انرژی‌های پاک می‌تواند نقش تعیین‌کننده‌ای در کاهش آلودگی هوا مخصوصاً در کلان شهرها داشته باشد. بخشی از کشور عزیزمان ایران، همیشه در معرض تابش آفتاب قرار دارد که می‌توان با سرمایه‌گذاری در این بخش و استفاده از دانش بومی متخصصان، وابستگی به سوخت‌های فسیلی را کاهش داده و علاوه بر پیشگیری از آلودگی بیشتر، منجر به صرفه‌جویی ارزی در کنار پیشرفت دانش داخلی شد.

    مسابقات خودروهای خورشیدی آمریکا از سال 1990 با حمایت کمپانی جنرال‌موتورز در جهت بالا بردن توان مهندسی در زمینه ی تولید خودروهای خورشیدی هر دو سال یکبار در دو مرحله‌ی FSGP و ASC برگزار می‌گردد. شرکت‌کنندگان در مرحله‌ی اول در صورت کسب حد نصاب امتیازات قادر به شرکت در مرحله‌ی دوم خواهند بود.

    شاید حضور تیم‌هایی از دانشگاه‌های طراز اول جهان در زمینه‌ی فناوری‌های نوین همچون دانشگاه MIT، استنفورد و برکلی نشان از اهمیت این مسابقات داشته باشد. در پایان برای تیم هاوین آرزوی موفقیت می‌کنیم.
    تصویر:http://www.zoomit.ir/images/93/04/HavinInt.jpg
    لینک مطلب:http://www.zoomit.ir/articles/car/12513-iran-students-solar-car

    پاسخ
  5. جهانگير
    سوابق: (131 دیدگاه) ,

    حجم موتو دو ليتر ٢٩١ اسب بخار عاليه

    پاسخ
  6. مجتبی
    سوابق: (137 دیدگاه) ,

    چرا ضعیفترین لنسرها میاد ایران خوباش میره اونور؟

    پاسخ
  7. مهدی ف
    سوابق: (175 دیدگاه) ,

    باور کنید یکی از دوست داشتنی ترین ماشین های ساخت ژاپنه

    پاسخ
    1. توریل
      سوابق: (2 دیدگاه) ,

      اینقد خودتو در برابر نظام استکبار خوار و خفیف نکن!!! کجای این ابوتیاره خوبه..بچسب به تولید ملی..رانا..دنا…مینیاتور… باردو…نیسان گاوی

      پاسخ
      1. شهریار
        سوابق: (7 دیدگاه) ,

        نیسان گاوی رو خوب اومدی .ماشینهای آشغال چینی که سایه بان (سایپا) داره مونتاژ میکنه مثل زد 300 زو یادت نره

        پاسخ
  8. reza
    سوابق: (157 دیدگاه) ,

    حيف شد 🙁

    لنسر ماشينيه كه با شنيدن كلمه ميتسوبيشي مياد تو ذهنم
    مثل ايمپرزا با شنيدن سوبارو

    پاسخ
  9. hero
    سوابق: (593 دیدگاه) ,

    خدایا تو این ماه مبارک میخوام بهت بگم:
    نمی شد بجای اینکه evo بره پراید میرفت؟ سمند میرفت؟ رانا میرفت؟
    خدایا ریشه سایپا و ایران خودرو و مدیران از بیخ کنده می شد ولی evo می موند
    آمین

    پاسخ
    1. mehran
      سوابق: (1 دیدگاه) ,

      دادا evo جایی نمیره که..
      نسل 10 میره نسل 11 قوی تر میاد رو کار..

      پاسخ
  10. PEUGEOT
    سوابق: (997 دیدگاه) ,

    ماشین خوبیه
    قدرت موتور و گشتاور خوبی هم داره اما متاسفانه مصرفش به نسبت حجم موتورش خیلی بالاست

    پاسخ
  11. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
    سوابق: (6524 دیدگاه) ,

    درود .

    واقعا بی انصافیه که این شرکت خوشنام ، همچون سوزوکی به زوال دارند میروند .

    پاسخ
  12. Saeed
    سوابق: (477 دیدگاه) ,

    آقا کلا دوتا لنسر اومده ایران یه1.6ویه1.8
    که دوتاش بدرد نمیخوره

    پاسخ
    1. reza
      سوابق: (157 دیدگاه) ,

      هر چي اپشن داشته برداشتن
      ايرانه ديگه يجور سفارش داده ادم از ماشين به اين خوبي بدش مياد

      حذف هواكش رو كاپوت ، حذف باله عقب ، موتور ضعيف ، رينگهاي كوچيك و………… اونوقت 120 تومن قيمت گزاشتن ……..

      پاسخ
  13. Nissan GTR
    سوابق: (141 دیدگاه) ,

    سری لنسر بی شک یکی از دوست داشتنی ترین خودرو های ژاپنی است و امید وارم در آینده،شاهد تکرار چنین شاهکاری از میتسوبیشی باشیم.

    پاسخ
  14. محمد
    سوابق: (70 دیدگاه) ,

    یکی از خودروهای افسانه ای و دوست داشتنی دیار سامورایی ها

    پاسخ
  15. امید
    سوابق: (1324 دیدگاه) ,

    واقعا ماشین خوبیه تو ایران میشه با 85 میلیون خریدش اونم صفرشو
    قبل این دلار و بدبختی چرا نبودی بخریمت

    پاسخ
  16. فریبرز
    سوابق: (42 دیدگاه) ,

    استثنا هست این ماشین
    استثنا هست میتسوبیشی
    فقط خدا کنه دست از این موتور های ۲۰۰۰ سی سی برداره

    پاسخ
  17. MEHDI ASADI
    سوابق: (89 دیدگاه) ,

    یعنی تنها آرزویمن این بود که بیاد تو ایران
    که متاسفانه…….

    پاسخ
  18. Mitsubishi Ralliart
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    امیدوارم اولین تولید کننده اتومبیل ژاپنی به اوج بگرده
    همیشه تو قلب طرفدارانت میمونی میتسوبیشی موتورز

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.