نگاهی به میتسوبیشی اوت لندر GT

یادم میاد 6 یا 7 ساله که بودم، پدر بزرگم یک میتسوبیشی 5 در داشت. خودرویی قدرتمند و قابل اعتماد که هیچ جا روی شما را زمین نمی‌انداخت. چه سفرها که با آن رفتیم، چه گردنه‌ها و تنگه ها (از جمله تنگه ملاوین در استان لرستان) که پیمودیم و چه خاطره‌ها ساختیم. خلاصه اینکه میتسوبیشی 5 در به عنوان خودروی خانواده و قابل اعتماد شناخته می‌شد. اما حالا، همگام با مسن تر شدن پدر بزرگ من، به نظر می‌آید بخت و اقبال این شرکت نیز رو به زوال گذاشته و آن فروغ گذشته را ندارد. با وعده‌ها و پیش نمایش‌هایی که میتسوبیشی به ما داد، انتظار بازگشتی خیره کننده و پر قدرت داشتیم، اما مثل این که دورهٔ و زمانه عوض شده و حالا حرف تنها باد هواست.

 Mitsubishi Outlander GT 2014
Mitsubishi Outlander GT 2014

لباس نو.
میتسوبیشی تنها تغییراتی جزئی در ظاهر مدل قبلی این خودرو یعنی «اَوت لندر 2010 جی تی» داده، آن را به روز رسانی کرده اما تغییرات اساسی در آن دیده نمی‌شود. از جملهٔ این تغییرات جزئی می‌توان به اضافه شدن مصنوعات چوبی به دکور داخل خودرو بجای پوشش فیبری، از بین بردن زوایای تیز در و پنجره‌ها، تم سیاه و سفید کابین و اصلاحاتی در فرمان خودرو اشاره کرد.

 Mitsubishi Outlander GT 2014 Interior
Mitsubishi Outlander GT 2014 Interior

صندلی‌های چرمین از کیفیت مناسب (نه عالی) برخوردار هستند و به لطف سیستم خودکار به راحتی قابل تنظیم اند. فضای صندلی‌های عقب نیز به قدری است که راحتی شما را فراهم می آورد (که نسبت به مدل قبلی چند سانت بیشتر شده). همچنین یک نوآوری ساده اما جالب در خیاطی کمربندها اعمال شده که تنها با یک کناره دوزی زیبا، آنرا از حالت ساده‌اش خارج کرده و موجب کاربر پسندتر شدن آن گشته است (این نشان دهندهٔ این است که تنها با یک تغییر ساده و حتی شاید مسخره چه نوآوری‌هایی می‌توان به وجود آورد و میتسوبیشی تنها باید از این توانایی خود به بهترین شکل بهره ببرد).

 Mitsubishi Outlander GT 2014
Mitsubishi Outlander GT 2014

حق انتخاب.
یک نقطهٔ قوت این خودرو آپشن های متعددی است که در اختیار خریدار قرار می‌دهد تا با شخصی سازی خودرو، بیشترین بهره‌وری را از آن ببرد و آن را برای تمامی اقشار جامعه مناسب می‌سازد. مهم‌ترین این آپشن ها عبارتند از: پنجرهٔ سقفی خودکار، سیستم موقعیت یاب جهانی (GPS) همراه با صفحهٔ لمسی 7 اینچی، سیستم صوتی سفارشی همراه با USB، حسگر برخورد از جلو، درب عقب خودکار و…


بریم دَدَ.
در زیر کاپوت خودرو یک موتور شش سیلندر بسیار گشنه و پر افاده قرار گرفته که در صورت سرو بنزین سوپر همراه با دسر و مخلفات برای وی،224 اسب بخار نیرو برای شما تولید خواهد کرد که با همراهی 6 دندهٔ خودکار (و غیر خودکار، حق انتخاب با شماست) 0 تا 100 را در 7.8 ثانیه پر می‌کند، که برای یک خودروی 5 در و موتور شش سیلندر راضی کننده به نظر می‌رسد، اما… اگر تورم و مخارج زیاد کمر شما را مثل ما خم کرده و توانایی زدن بنزین سوپر را نداشته باشید، در این راه باید 58 اسب بخار–ناقابل- از نیروی محرکهٔ موتور را فدا کنید. جالب است بدانید که مصرف سوخت متوسط آن با بنزین سوپر استاندارد به طور متوسط 10.7 لیتر می باشد. پس بد نیست که یک بار دیگر دو دو تا چهار تا کنید …


تغییرات پس از 4 سال.
با وجود تمام مواردی که ذکر شد، هنگامی که تعداد دور موتور به خط قرمز آن یعنی 6500 دور در دقیقه نزدیک می‌شود، صداهایی که از موتور بلند می‌شود آن را غیر قابل اعتماد (و حتی ترسناک) می‌سازد.
یکی از پیشرفت‌های خوب این مدل نسبت به مدل قبلی کاهش حدود 87 کیلوگرم از وزن ماشین است که با توجه به قابلیت‌های افزوده شده، تاثیر گذار است. دندهٔ خودرو نیز (چه در حالت خودکار و چه حالت دستی) بهبود پیدا کرده و عملکرد روانی دارد. فرمان الکتریکی خودرو به کوچک‌ترین اشارهٔ شما با روی خوش پاسخ داده و به نرمی در تمام جهات مانور خواهد داد. این قابلیت مخصوصاً برای شهرهای شلوغ و پر ترافیک و یا هنگام پارک دوبل بسیار کمک کننده می‌باشد اما در هنگام رانندگی در جاده آنچنان عملکرد خوبی را به نمایش نمی‌گذارد، در سرعت بالا نیز در پیچ‌های آرام که نیاز به مانور زیاد ندارند عمل پیچش به خوبی انجام شد اما در پیچ‌های تند خودرو بیش از اندازه مستقیم رفته و کمی بد قلق می‌شود که باعث تأسف است. اما از طرف دیگر عملکرد ترمزها نیز قابل قبول می‌باشد.


لحظهٔ قضاوت.
با وجود تمام نقاط قوت و البته نقاط ضعفی که ذکر شد، هیچ کدام بر دیگری برتری کاملی ندارند. اما واضح است که از میتسوبیشی، که یکی از بزرگ‌ترین تأسیسات ساخت و تست خودرو و لوازم مکانیکی را در اختیار دارد انتظارات بیشتری می‌رفت. شاید بختی که از آن‌ها روی برگردانده، روزی دوباره به آن‌ها روی خوش نشان دهد.


مشخصات.

  • موتور جلو دو دیفرانسیل 5 در 7 صندلی.
  • پیشرانه: V6 با بلوک و سر سیلندر آلومینیومی، حجم موتور 2988cc، تزریق سوخت PFI
  • قدرت 224 اسب بخار در دور 6250 در دقیقه.
  • گشتاور: 291 نیوتن متر در دور 3750 در دقیقه.
  • انتقال نیرو: 6 سرعته اتوماتیک با حالت تعویض دستی.
  • ابعاد: طول 4.66 متر، عرض 1.8 متر، ارتفاع 1.68 متر، فاصله بین دو محور جلو و عقب: 2.67 متر.
  • وزن مجاز: 1660 کیلوگرم.
  • قیمت پایه: 28620 دلار- قیمت نمونه تست شده 34720 دلار.

نتایج تست:

  • شتاب صفر تا 96 کیلومتر: 7.8 ثانیه.
  • زمان صفر تا 161 کیلومتر: 22.7 ثانیه.
  • زمان صفر تا 193 کیلومتر: 39.6 ثانیه.
  • زمان طی 400 متر از سکون: 16.2 ثانیه.
  • حداکثر سرعت: 196 کیلومتر بر ساعت.
  • خط ترمز از 113 کیلومتر بر ساعت تا سکون: 53.3 متر.

مصرف سوخت (EPA):

  • در بزرگراه: 8.4 لیتر در صد کیلومتر.
  • در شهر: 11.76 لیتر در صد کیلومتر.
  • مصرف سوخت در تست: 10.69 لیتر در صد کیلومتر.

23 دیدگاه

  1. LAMBORGHINI DIAM
    سوابق: (3638 دیدگاه) ,

    با رنگ قرمز خیلی باحال تر می شه . از ماشین هایی که تو آندر گرند خیلی با اون حال می کردم میتسوبیشی بود!!!!!!!

    پاسخ
  2. Kurosh
    سوابق: (311 دیدگاه) ,

    خیلی جامع و کامل بود…
    دست نویسندش درد نکنه!

    پاسخ
  3. امین
    سوابق: (435 دیدگاه) ,

    پدال دمت گرم. چند روزیه داری همش بررسی خودروها رو میذاری. بهترین سایتی.
    لطفا مقایسه های بیشتری بذارید.
    باتشکر از مدیریت و نویسندگان محترم.

    پاسخ
  4. حسن
    سوابق: (61 دیدگاه) ,

    فکر کنم شرکتهای خودروساز یادشون رفته الان ملت قبل خرید خودرو یه چرخی تو اینترنت میزنن و نظر کارشناسارو رو مد نظر قرار می دن.برای باقی موندن در بازار باید متفاوت بود. این تفاوت می تونه تو کیفیت، هزینه، ظاهر و طراحی یا سایر موارد بود. دوره بهینه سازی وتغییرات جزیی به سر اومده. خداحافظ میتسوبیشی.

    پاسخ
  5. جلال
    سوابق: (585 دیدگاه) ,

    سلام
    کلا قیافش متحول شده
    به هر حال مطمئنا چیز خوبیه
    ژاپنیه دیگه!
    از قدیم گفتن دود از کنده بلند میشه………

    پاسخ
  6. مجید
    سوابق: (24 دیدگاه) ,

    ماشینای میتسوبیشی لامصب 500 سال عمر میکنند همسایه ما تا همین چند سال پیش یه وانت شاسی بلند میسوبیشی داشت مال 40 سال پیش بود خیلی خوب و سر حال بود .

    پاسخ
  7. علي
    سوابق: (40 دیدگاه) ,

    اين ماشين خيلي عاليه ولي قدرت مقابله با هي يوندا را تو ايران نداره هيوندا واقعا رسم بازايابي را بلده

    پاسخ
  8. میلاد . فقط المان . فقط بنز .
    سوابق: (6524 دیدگاه) ,

    درود.
    میتسو ماشین بسیار عالی ای هست.
    شاید نتونه مثل پاترول و لندکروز قدر باشه ولی این مهمه که داره سعی میکنه به دوران اوجش برگرده.

    ولی من هیچ وقت مدل های ماندگار لنسر و گالانت رو فراموش نمیکنم.
    مدل هایی که یک زمانی یکه تازی میکردند.

    ((( شناخت وظیفه کار مشکلی نیست ولی ، انجام وظیفه مشکل است )))

    پاسخ
  9. توفیقی
    سوابق: (1124 دیدگاه) ,

    جالبناکه حداقل از اسپورتیج بهتره با اون صندلیهای مقواییش

    پاسخ
  10. کرمانشاه
    سوابق: (111 دیدگاه) ,

    قیمتش رو ببینید دوستان و تاسف بخورید!!! به نظر شما وزیر محترم صنایع با چه ماشینی سرکار یا ماموریت میره؟احتمالا پراید!!!

    پاسخ
  11. محسن.د
    سوابق: (1422 دیدگاه) ,

    از میتسوبیشی انتظار بیشتری داشتم!

    پاسخ
  12. amir.t.
    سوابق: (548 دیدگاه) ,

    طراحی بدنه خوبی داره.امممممااااااااااااااااااااااااا.در نمای داشبوردش اصلا طراحی خوبی نداره و با چند بار نشستن دیگه کسل کننده میشه …

    پاسخ
  13. اسی 2160
    سوابق: (144 دیدگاه) ,

    طراحیش بدک نیست ماشین خوبیه موافقم ok

    پاسخ
  14. feri
    سوابق: (152 دیدگاه) ,

    سلطان جاده ها
    با تشکر از پدال بابت میتسو

    پاسخ
  15. مهدی62
    سوابق: (133 دیدگاه) ,

    شرکت معروف ومعتبری هست ولی باز جای کار داشت میتونست بهتر باشه
    یعنی میتسوبیشی توانایشو داشت.

    پاسخ
  16. mohsen
    سوابق: (3 دیدگاه) ,

    نگارنده عزیز تنگ ملاوی صحیح است نه ملاوین

    پاسخ
  17. mammad
    سوابق: (79 دیدگاه) ,

    ماشین توپپیه
    خداکنه ارین خودرو بیارش

    پاسخ
  18. داریوش
    سوابق: (6 دیدگاه) ,

    به نظر میرسه هدف دار نقد شده باشه این خودرو 5 ستاره ایمنی رو داره در حالی که سانتافه با اینهمه طرفدار البته در ایران هنوز در مدل 2015 روی هندلیگ کار میکنه شاید بخاطر علاقه ما ایرانی ها به زیبایی و آپشن باشه.

    پاسخ
  19. رامین
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    نمیدونم تو افرود در مقایسه با پرادو چطوره
    زیبایی ماشن مخصوصا تو طراحی داشبورد و چراغها ضعیفه

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.