میتسوبیشی لنسر نسخه نهایی و خداحافظی با سامورایی

لنسر اِولوشن فاینال ادیشن مدل ۲۰۱۵، غزل خداحافظی این مدل مشهور میتسوبیشی است. این خودرو به صورت محدود در امریکا با تعداد ۱۶۰۰ دستگاه و با قیمت ۳۷۹۹۵ دلار (منهای قیمت تحویل) در دسترس خواهد بود. لنسر اولوشن که بر پایه مدل کنونی GSR ساخته شده، دارای برخی ویژگی‌ها در طراحی بدنه و کابین است که قبلاً در GSR ارائه نشده است.

2015 Lancer Evolution Final Edition
2015 Lancer Evolution Final Edition

در بدنه ظاهری این مدل تولید محدود، یک نشان “Final Edition” در عقب، سقف آلومینیومی با رنگ‌آمیزی مشکی، چرخ‌های آلومینیومی کروم تیره Enkei، سپر طرح مشکی برّاق و یک دریچه هوا بر روی کاپوت، و همین طور قاب کروم تیره برای جلوپنجره دیده می‌شوند. چهار رنگ مختلف برای مدل‌های فاینال ادیشن درنظر گرفته شده است: سفید مروارید جدید، قرمز رالی، خاکستری جیوه و آبی اوکتان.

2015 Lancer Evolution Final Edition
2015 Lancer Evolution Final Edition
2015 Lancer Evolution Final Edition
2015 Lancer Evolution Final Edition

2015 Lancer Evolution Final Edition
2015 Lancer Evolution Final Edition

در داخل کابین، یک صفحه شماره‌گذاری شده در کنسول وسط به سرنشینان یادآوری می کند که سوار بر یک خودروی نسخه ویژه هستند. در همین حال، برخی آپدیت‌ها نظیر طرح مشکی برای خط سقف ، ستون‌ها، لبه‌های آفتابگیر و دسته‌های کمکی، و دوخت طرح قرمز رنگ برای صندلی‌های اسپورت، غربیلک فرمان، دکمه‌های شیفت، درب کنسول، کفپوش‌ها و ترمز دستی، از جمله مواردی هستند که جلب‌توجه می‌کنند.

2015 Lancer Evolution Final Edition
2015 Lancer Evolution Final Edition

از نقطه‌نظر فنی، میتسوبیشی لنسر فاینال ادیشن مدل ۲۰۱۵ برای پیشرانه از یک موتور ۲ لیتری چهار سیلندر DOHC با ۱۶ سوپاپ و همراه با توربوشارژر و خنک‌کننده داخلی استفاده می‌کند که در ۶۵۰۰ دور بر دقیقه قدرتی برابر ۳۰۳ اسب‌بخار تولید می‌کند و گشتاور حداکثر آن نیز در ۴ هزار دور بر دقیقه برابر ۴۱۳ نیوتن‌متر است. این خروجی به اندازه ۱۲ اسب‌بخار و ۷ نیوتن‌متر نسبت به لنسر اولوشن GSR مدل ۲۰۱۵ رشد نشان می‌دهد، ولی قطعاً در رده‌ای پایین‌تر قدرت ۴۷۳ اسب‌بخار اوو X فاینال کانسپت قرار می‌گیرد.


برای انتقال قدرت از یک گیربکس ۵ سرعته استفاده شده که قدرت را با استفاده از سیستم کنترل «سوپر آل-ویل» میتسوبیشی به هر چهار چرخ ارسال می‌کند. از جمله ارتقاهای عملکردی در این نسخه، می‌توان به ترمزهای دو تکه سبک‌وزن برمبو در جلو و همین‌طور جاذب‌های شوک «بیلستاین» و فنربندی «آیباخ» برای چهار گوشه خودرو اشاره کرد. معاون اجرایی متسوبیشی موتورز امریکای شمالی، دان سویرینگن (Don Swearingen) در مورد این مدل می‌گوید:

مدل فاینال ادیشن، نسبت به جایگاه ممتاز اوو در تاریخ اتومبیل ادای دین کرده است و در یک گام فراتر، تبدیل قدرتمندترین لنسر اولوشن تولیدی تاکنون شده است.

درباره نویسنده

تصویر پروفایل مسعود انیس حسینی

مسعود انیس حسینی، مترجم اخبار و مطالب در سایت پدال

29 دیدگاه

  1. تصویر پروفایل نوید جهرمی
    نوید جهرمی
    سوابق: (1443 دیدگاه) ,

    از رفتنش ب اندازه رفتن پونتیاک متأثر میشم.
    باز امیدوارم روزی دوباره برگرده و بهتر و قوی تر از قبل قدرت نمایی کنه.

    پاسخ
    1. Ashkan
      سوابق: (312 دیدگاه) ,

      sketch هم نسل لنسر EVO ـه که فکر کنم مربوط به 2006-2007 باه زمانی که لنسر با همین رنگ sketch شده نمایش داده شد

      پاسخ
  2. sina
    سوابق: (40 دیدگاه) ,

    دوسش دارم یه ماشین اسپرتی با قیمت مناسب
    نکنته منفی توش نمیبینم موتورش 2لیتریه کم مصرف ولی قوی در حد نیاز و مهم اینکه دو دیفرانسیل ، بیرون و داخلشم قشنگه با کلی امکانات
    از اولشم باید اینجور میدادش بیرون
    ولی حالا که خوب شده چرا اینقدر تولید محدود فقط 1600 تا !!!؟

    پاسخ
  3. sina
    سوابق: (309 دیدگاه) ,

    کاش یکی داشتم داره تموم میشه دیگه

    پاسخ
  4. Xman
    سوابق: (546 دیدگاه) ,

    دلم براش تنگ میشه……………. خداحافظ سامورایی پیر.

    پاسخ
  5. تصویر پروفایل sina
    sina
    سوابق: (104 دیدگاه) ,

    میتسو میبینم یاد رالی میوفتم ک سلطانش لنسر بود و رقیبش سوبارو….

    پاسخ
  6. تصویر پروفایل <<<<<
    <<<<<
    سوابق: (244 دیدگاه) ,

    میتسوبیشی حالش خرابه
    خیلی خراب
    دیگه نه طراحی نه توسعه

    پاسخ
  7. تصویر پروفایل <<<<<
    <<<<<
    سوابق: (244 دیدگاه) ,

    میتسویبشی آدم رو به یاد امپراطوریهای در حال انقراض میندازه!

    پاسخ
  8. محسن.د
    سوابق: (1422 دیدگاه) ,

    واقعا حیف شد… خیلی لنسر رو دوست دارم 🙁

    پاسخ
      1. vincent price
        سوابق: (235 دیدگاه) ,

        آقای کربونادو اونتادور با دیدن دیدگاهت واقعا اشک در چشمهام حلقه زده و کم مونده از شدت ناراحتی بزنم زیر گریه ….

        با تشکر از آقای مسعود انیس حسینی

        پاسخ
  9. Archi KHAN
    سوابق: (1655 دیدگاه) ,

    اگر بار گران بودیم رفتیم …
    🙂

    پاسخ
  10. تصویر پروفایل <<<<<
    <<<<<
    سوابق: (244 دیدگاه) ,

    مقاله چند سال پیش مجله ماشین: هامر لشکر شکست خورده
    و اکنون
    میتسوبیشی ناله های یک اژدها

    پاسخ
  11. samurai
    سوابق: (66 دیدگاه) ,

    لنسر عشقمه :–(
    خوش بحال اون 1600 ادمی که اینو میخرن

    پاسخ
  12. ali
    سوابق: (126 دیدگاه) ,

    ایول به این ژاپنی من پول داشتم اینو میگرفتم نمیرفتم سوناتا اوپتیما بخرم کلا سراغ کره ای ها نمیرفتم.

    پاسخ
  13. تصویر پروفایل ==ARASH==1987==MITSUBISHI===
    ==ARASH==1987==MITSUBISHI===
    سوابق: (89 دیدگاه) ,

    اشک اشک اشک
    نسخه نهایی هم بی شک سالها تا دم مرگ برای من جاودانه خواهد بود از شروع تا پایان قهرمان رویاهای من چقدر زود چقدر زود بی شک قلبم با خاطراتت میتپد …

    پاسخ
  14. سینا5445
    سوابق: (10 دیدگاه) ,

    خدایا کاری کن سرانجام کار که لنسر برگردد ما شویم رستگار
    شهر گفتنم گل کرد خخخخخخخ

    پاسخ
  15. امیر007
    سوابق: (30 دیدگاه) ,

    میتسو اخه چرا همین جوری فروشتو میاری پایین بهترین و خوشگل ترین ماشین میتسوهه خیلی خاصه خیلی حیف شد???????????? منم می خوام به درود قهرمان با اصالت …

    پاسخ
  16. me84
    سوابق: (399 دیدگاه) ,

    بر عکس مدلهای ساده و پایه لنسر که آدم نمیتونه تحملش کنه از بس که قدیمی و پیره ، مدل اسپرتش بینهایت قشنگه. آدم نمیتونه نگاهشو ازش برداره. مدل اسپرتش رو از هر زاویه ای که نگاه میکنی، فقط زیبایی میبینی ، انگار نه انگار که همون مدل پایه رو اسپرتش کردی، انگار یه ماشین دیگست . واقعا حیف که رفت.

    پاسخ
  17. ارمان
    سوابق: (994 دیدگاه) ,

    ماشینه دوران کودکی ها لنسر سفیدی که در 5 سالگی دیدم و یادش تا عمر دارم با منه .
    مثل این میمونه که بلور رویاهاتو با پتک خورد کنن هزار تیکه بشه .
    این ماشین هرگز ار رقباش عقب نیوفتادو سالها سوبارو رو بیچاره کرد
    قلبم گرفت ????

    پاسخ
  18. unique
    سوابق: (19 دیدگاه) ,

    سلام
    به نظرم همه ی ما میتسوبیشی رو با مدل لنسر میشناسیم. یه مدل زیبا و موندگار. حیفه که دیگه نباشه. مثل اسکای لاین افسانه ای!

    پاسخ
  19. pourya
    سوابق: (3 دیدگاه) ,

    واقعن آدم لذت میبره از این همه درک

    پاسخ
  20. جاوید
    سوابق: (21 دیدگاه) ,

    عاشق لنسرم خیلی دل تنگش میشم فکر کنم برای مدتی طولانی افسرده بشم چه خبر بدی بود خدافظی خیلی سخته

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.