اولین ملاقات با فیس‌لیفت میتسوبیشی لنسر ۲۰۱۶

تصور کنید که سر و صدای زیادی در یک جمع حکمفرماست و شما صدای خود را بالا می‌برید تا به این وسیله نظر افراد دیگر را به خود جلب کنید؛ همین وضعیت را میتسوبیشی در کلاس خودروهای کامپکت با استفاده از برخی آپدیت‌ها برای لنسر سدان دارد. ولی آیا علی‌رغم تجهیزات استاندارد بی‌شمار و قیمت مقرون‌به‌صرفه، صدای میتسوبیشی شنیده خواهد شد؟ بعد از فروش تنها ۱۶۶۴۹ دستگاه از لنسر در سال گذشته، در مقابل ۳۲۵ هزار و ۹۸۱ دستگاه هوندا سیویک در همین بازه زمانی، آیا میتسوبیشی می‌تواند حتی خودش را در سالن رقابت با‌ سدان‌های کامپکت ببیند؟

2016 Mitsubishi Lancer GT
2016 Mitsubishi Lancer GT

2016 Mitsubishi Lancer GT
2016 Mitsubishi Lancer GT

آمار فروش کلی میتسوبیشی در سال گذشته به ۷۷۶۴۳ دستگاه رسید که نسبت به ۶۲ هزار و ۲۲۷ دستگاه در سال قبل از آن، رشد نشان می‌دهد. البته بخش زیادی از این رشد به کراس‌اورها و میراژ برمی‌گردد؛ مدل‌هایی که باعث شده‌اند میتسوبیشی چند قدم از لبه پرتگاه در بازار امریکا فاصله بگیرد. با این وجود، فروش لنسر نسبت به قبل، کاهش داشته است.

2016 Mitsubishi Lancer GT
2016 Mitsubishi Lancer GT

2016 Mitsubishi Lancer GT
2016 Mitsubishi Lancer GT

مدل ۲۰۱۶ از لنسر با یک طراحی جدید جلوبندی، چراغ‌های مدرن LED روشنایی روز و همین‌طور، ارتقای تجهیزات استاندارد همراه شده است. مدل پایه ES دارای امکاناتی چون ارتباط بلوتوث، سیستم کنترل هوای اتوماتیک، چراغ‌های مه‌شکن و چرخ‌های آلومینومی است و قیمتی برابر ۱۷۹۵۹ دلار دارد. البته لازم به ذکر است که هزینه تحویل، هنوز توسط میتسوبیشی اعلام نشده است. در مدل ۲۰‍۱۶ از لنسر ES از دیفرانسیل تمام‌چرخ متحرک نیز می‌توان استفاده کرد که هزینه‌ای اضافی برابر ۲۴۰۰ دلار در بر دارد. در تریم سطح بالاتر SE، تجهیزات استانداردی چون سیستم دیفرانسیل تمام‌چرخ متحرک، گرم‌کن صندلی‌ها و دوربین نمای عقب به چشم می‌خورند. در همین حال، میتسوبیشی یک تریم SEL برای مدل ۲۰۱۶ لنسر اضافه کرده است که دارای سیستم دیفرانسیل تمام‌چرخ متحرک بوده و مواردی چون طراحی داخلی چرمی، برف‌پاک‌کن‌های حساس به باران، نوربالای خودکار و تنظیم نور خودکار آینه عقب اضافه می‌کند.

2016 Mitsubishi Lancer GT
2016 Mitsubishi Lancer GT

2016 Mitsubishi Lancer GT
2016 Mitsubishi Lancer GT

خریدارانی که به دنبال خودرویی اسپورتی‌تر می‌گردند، می‌توانند در یک سطح بالاتر، به سراغ لنسر GT بروند؛ مدلی که از امکاناتی چون ترمزهای بزرگتر، تیونینگ اسپورت سیستم تعلیق، چرخ‌های ۱۸ اینچی، یک اسپویلر عقب و یک سقف آفتابگیر بهره می‌برد. این در حالی است که مدل ‌رالی‌آرت که موتور توربوشارژر در خود داشت، دیگر رفته است.

2016 Mitsubishi Lancer GT
2016 Mitsubishi Lancer GT

تمام مدل‌های لنسر یک کنسول میانی جدید دریافت کرده‌اند و طراحی صندلی‌های مدل‌های SE و SE تغییر کرده است. در حالی که یک سیستم گیربکس ۵ دنده دستی به صورت استاندارد در مدل‌های دیفرانسیل جلو استفاده می‌شود، برای هر کدام از لنسرها می‌تواند می‌تواند سیستم CVT اتوماتیک را انتخاب کرد. گفته می‌شود که در طراحی جدید سیستم CVT، نویز کمتر و دوام بهتری نسبت به سال قبل ایجاد شده است. ضمن اینکه استفاده از آن برای مدل‌های دو دیفرانسیل اجباری است.


مدل ES همچنان برای پیشرانه از موتور ۲ لیتری چهار سیلندر با قدرت ۱۴۸ اسب‌بخار استفاده می‌کند و در عین حال، نسخه دیفرانسیل تمام‌چرخ متحرک از این مدل، از موتور قدرتمندتر ۲/۴ لیتری ۱۶۸ اسب‌بخاری مورد استفاده در مدل‌های SE، SEL و GT بهره می‌برد. این موتور همچنان حالت نسبتاً بهینه خود را در مصرف سوخت حفظ کرده‌اند. مدل دیفرانسیل جلوی ES با استفاده از گیربکس دستی، مصرف سوختی معادل ۹/۸ لیتر در شهر و ۶/۹۲ لیتر در جاده در هر ۱۰۰ کیلومتر دارد. مصرف سوخت شهری در این مدل ۰/۴ لیتر نسبت به مدل قبلی افزایش داشته که هیچ توضیحی در مورد آن وجود ندارد. در همین حال، با استفاده سیستم CVT مصرف سوخت موتور ۲ لیتری بهبود یافته و به ۸/۷۱ لیتر در شهر و ۶/۵۳ لیتر در جاده می‌رسد. همچنین مصرف سوخت مدل دیفرانسیل جلو GT با موتور ۲/۴ لیتری، مطابق برآوردهای سازمان حفاظت محیط زیست امریکا، در شهر و جاده کاهش یافته و به ترتیب، به ۱۰/۲ و ۷/۵۹ لیتر رسیده است.


در انتها باید گفت که این بهینه‌سازی‌ها، اگرچه اهمیت خود را دارند، ولی آن‌قدر ظریف ‌هستند که کمتر به چشم می‌آیند و بنابراین، باز هم میتسوبیشی احتمالاً برای آمار فروش خود، باید بیشتر به کراس‌اورهای خود متکی باشد.

منبع: caranddriver motor1 carscoops

درباره نویسنده

تصویر پروفایل مسعود انیس حسینی

مسعود انیس حسینی، مترجم اخبار و مطالب در سایت پدال

63 دیدگاه

  1. aliof
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    تا وقتی باهاش رانندگی نکنید نمیتونید در موردش حرف بزنید.بله درسته طراحی ساده و تقریبا کم امکانات هست نسبت به رقیب هاش ولی یه بار که باهاش رانندگی کنید همه اینا رو فراموش میکنید.واقعا عالیههه هندلینگش. فقط کاش جلو پنجره جلو رو اون نوار وسطش رو برمیداشت که شبیه اوو بشه یه خورده و خشن تر هم میشد

    پاسخ
  2. vahid_t
    سوابق: (2 دیدگاه) ,

    از دوستانی که ایراد طراحی میگیرن تعجب میکنم.این ماشین سرشار از هارمونیه تو طراحی. شما یک قسمت بزک دوزک تو طرح این ماشین نمیبینی.اصالت اصالت اصالت…
    تنها نقطه ضعفش موتور ضعیفشه،البته تو بازار ایرانو عرض میکنم

    پاسخ
  3. امین
    سوابق: (8 دیدگاه) ,

    غیر از اینکه داخلش خیلی سادس و قدیمیه و امکاناتش کمه ولی هم با کیفیته هم طراحیش فوق العاده شده مخصوصا از جلو و اگه با قیمته 120 بیاد واقعا عالیه

    پاسخ
  4. امین
    سوابق: (8 دیدگاه) ,

    بازم میگم طراحیش بی نظیر شده خیلی خوبه

    پاسخ
  5. امین
    سوابق: (8 دیدگاه) ,

    امیدوارم فضای عقبش جادار تر شده باشه

    پاسخ
  6. بابك
    سوابق: (2 دیدگاه) ,

    نمیدونم چرا توی مدل ٢٠١۶ دیگه از سیستم صوتی rockford خبری نیست !!!!!

    پاسخ
    1. adel
      سوابق: (153 دیدگاه) ,

      چرا تمامی مدل های وارداتی به ایران به سفارش نمایندگی آرین موتور این سیستم بی نظیر نصب میشه.

      پاسخ
      1. علي
        سوابق: (902 دیدگاه) ,

        عادل عزیز متاسفانه منم تو نمایندگی دیدم روکفورد حذف شده انگار. منظورت بعده اومدن ماشین میتونیم سفارش بدیم؟

        پاسخ
  7. علي
    سوابق: (902 دیدگاه) ,

    امروز بعد کلی تحقیق لنسر ٢٠١۶ ثبت نام کردم
    قبلش رفتم نمایندگی دادمان ماشینو دیدم. غول أین عکسارو نخورین از نزدیک خیلی قشنگتر و شیکتره.
    خودم بین کرولا و لنسر مونده بودم. راستش کرولا با دو ایربگ و کلی امکانات کمتر و البته قیمّت بالاتر به نظرم به مشتری توهین داره میکنه. مخصوصا برا من که امنیت ماشین خیلی مهم بود به نظرم انتخاب خوبی کردم.
    با أین شرایطی که کرولا در ایران داره فکر نمیکنم ٢ ستاره ایمنی رو هم بتونه بگیره. در واقع اون کرولایی که ۵ ستاره ایمنی گرفته خیلی با وارداتیای ایران فرق دارن
    منتظر لنسرم میمونم. امیدوارم آرین موتور به همین برداشتن بعضی إز آپشنا مانند باله و راکفورد قناعت کنه و بیشتر إز أین بامبول در نیاره

    پاسخ
    1. adel
      سوابق: (153 دیدگاه) ,

      تویوتا به خاطر اینکه نمایندگی رسمی در ایران نداره و ایرتویوتا بصورت واسطه و دلال بازی از دبی وارد میکنه واسه همین گرونه ، بیخودی تبلیغ میکنه که نماینده تویوتاست. ارین موتور به خاطر نمایندگی رسمی میتسو ماشین هاش با قیمت کمتری نسبت به تویوتا عرضه میشه.

      انشاا… چرخش واست بگرده انتخاب خوبی کردی
      علی جان یعنی نمایندگی ارین موتور الان باله و راکفورد رو حذف کرده و قیمت 127.800 م رو براش در نظر گفته ؟؟؟
      اگه این دو اپشن رو بخوای چقدر میشه ؟؟؟

      پاسخ
      1. علی
        سوابق: (902 دیدگاه) ,

        سلام
        من هم هرچی تو وبسایت شرکت تویوتا گشتم هیچ اثری از اسم نمایندگی ایران نبود ولی اسم میتسوبیشی به وضوح توی وبسایت میتسو قابل دسترس هست.
        توی مدل 2016 راکفورد، باله و کی لس وجود نداره. قیمت راکفوردو نمیدونم ولی اون دوتای دیگه رو با قیمت حدود 2 تومن نصب میکنه. البته شنیدم جنساشون فابریک لنسر هم نیستند

        پاسخ
        1. فرهاد
          سوابق: (1 دیدگاه) ,

          سلام علی جان، تو بازار باله عقب با طرحهای مختلف زیاد هست چون جنسشون فایبر گلاس هست زیاد گرون نیست از 600 به بالا شروع میشه، چون آرم یا لوگو هم ندارن میشه باله عقب دیگر ماشینهارو هم استفاده کرد اگه طول و عرض بهش بخوره، فقط یه سوال مطمئنی که کیلس استارتر قابل نصب هست؟ چون کنار فرمون پنل خالی برای نصب ندیدم، ممنون میشم اگه پرسیدی یا خودت دیدی اطلاع بدی،مرسی

  8. بابک
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    میتسوبیشی تنها ماشینیه که داره تو خود ژاپن تولید میشه و بعد به جاهای دیگه صادر میشه یعنی هیچ Plant یا کارخونه ای هیچ جای دیگه نداره ، آرین موتور نمایندگی رسمی میتسوبیشی تو ایرانه و با قطعیت و اطمینان بالا داره محصولات میتسوبیشی رو میفروشه … مارکت میتسوبیشی از سال 95 با اومدن اورتلندر داره بازار و قبضه میکنه و با سرعت زیاد رفرنسش در حال افزایشه
    در ضمن لازمه بدونیم که این شرکت تامین کننده تجهیزات الکترونیکی هواپیماهای جنگی مخصوصا آمریکایی تو دنیاست و محصولاتش دارای گواهینامه های عجیب و غریب ژاپنی هستند.

    پاسخ
  9. صادق
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    دوستان سیستم صوتی راکفورد قابل سفارش هست یا نه؟ اگر هست چه قیمتی داره برای نصب!؟

    پاسخ
  10. علی
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    سلام من یه لنسر 2015 دارم نسبت به هم کلاس های خودش یعنی کرولا سراتو مزدا 3 و النترا با توجه به قیمت پایینترش در مجموع بهتره

    پاسخ
    1. داود
      سوابق: (7 دیدگاه) ,

      اسباب بازی های کره ای مثل سراتو و النترا را با ماشین های ژاپنی قاطی نکنید لطفا.

      پاسخ
  11. امین
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    با درود و احترام خدمت همه عزیزان.
    چند تا سوال دارم از مصرف کنندگان محترم
    1- ایا درست هست قطعات این ماشین چه بدنه و چه موتوری بسختی گیر میاد بعباراتی خدمات پس از فروش ارین موتور چطوره
    2- کف ماشین با ظرفیت کامل سرنشینان در دست اندازها چطوره اگه بخواهیم مبنا رو کرولا بگذاریم در چه وضعیتی هست
    3- قیمت قطعات مصرفی مانند فیلترها و لنت و روغن چقدر هست
    ممنون میشم پاسخ دهید

    پاسخ
  12. هوتن محسنی
    سوابق: (2 دیدگاه) ,

    با سلام خدمت دوستان.
    حدود یک ماهه که لنسر ۱۸۰۰ مدل ۲۰۱۶ رو پس از ثبت نام از آرین موتور تحویل گرفتم و تجربه اولیه خودم رو در اختیارتون میذارم.
    همونطور که میدونید لنسر حدود چهل ساله که داره تولید میشه و یکی از با سابقه ترین کامپکت سدان های دنیا و تقریبا امضای میتسوبیشی ایه. خود من هنوز مدل های دهه نود میلادی لنسر رو دوست دارم وقتی که تو خیابون میبینم.
    باید عرض کنم که هر اونچه از ماشین که به عهده میتسوبیشی بوده در بالاترین سطح خودشه ولی متاسفانه اون بخشی که مربوط به آرین موتور میشه یکه از بدترین شیوه های پرزنت کردن این ماشین خوشنام تو ایرانه، طوری که اگه مثل من طرفدار ماشین نباشید شاید قیدشو بزنید

    سرتون رو درد نمیارم و از پروسه تحویل و رفتارهای غیرقانونی و مشکل دار شرکت میگذرم…وقتی ماشین رو تحویل گرفتم دیدم علیرغم مدل های ۲۰۱۴ و ۲۰۱۵ سه ویژگی خیلی ضروری و بولد به سفارش آرین موتور ( با توجه به اینکه نماینده رسمی هستن و صلاحدیدشون برای مشتری ایرانی اینه) از روی ماشین حذف شده :
    ۱_ سیستم استارت دکمه ای و سوییچ ارتباط رادیویی
    ۲_ دکمه بازکن صندوق عقب روی در صندوق بالای آرم ماشین ( که این از تبعات حذف سوییچ رادیوییه)
    ۳_ آیینه های جمع شو اتوماتیک ( یعنی یه ماشین تو این کلاس رو باید آینه اشو با دست ببندی و باز کنی)
    این در حالیه که تمام اینها روی این خودرو هست و انواع فیلم ها تو یوتیوب موجوده و از خودم در نمیارم…هیچ جواب معقولی هم از نمایندگی به جز دفع مسئولیت نشنیدم
    هرچند من عاشق این ماشینم و از رانندگیش لذت میبرم ولی این کارا فقط باعث میشه یه مشتری بیطرف نیاد سمت ماشین اگه آپشن های اولیه براش مهم باشه و نه صرفا ژاپنی و لنسر بودن

    ببخشید که پر چونگی کردم از دل پرم…دست حق همراهتون

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.