میتسوبیشی میراژ ۲۰۱۷ با ظاهر جدید، قدرت بیشتر و هنوز هم ارزان

همان‌طور که پیش‌بینی شده بود، میتسوبیشی میراژ از مدل ۲۰۱۶ گذر کرده و با تغییرات عمده، مستقیماً وارد مدل سال ۲۰۱۷ شده است. میتسوبیشی میراژ ۲۰۱۷ در نمایشگاه امسال لس‌آنجلس با ظاهری جدید و برخی اصلاحات مکانیکی حضور یافته است.

2017 Mitsubishi Mirage
2017 Mitsubishi Mirage

این فیس‌لیفت، با یک جلو‌پنجره کوچکتر در جلو آغاز می‌شود که با تریم کرومی در مدل‌های بالاتر میراژ همراه است. همچنین یک قسمت جلوپنجره جدید در قسمت پایین جلوبندی درنظر گرفته شده که ترکیب این دو باعث می‌شوند که میراژ در مسیر طراحی دیگر مدل‌های تازه میتسوبیشی قرار بگیرد. کاپوت، اسپویلر عقب، سپر عقب و چرخ‌های ۱۴ و ۱۵ اینچی، از جمله مواردی هستند که در طراحی‌شان بازنگری شده و ظاهری برجسته‌تر برای میراژ ایجاد کرده‌اند. با این همه، این مدل شاید در این زمینه هنوز فاصله زیادی با بهترین خودروهای کوچک موجود در بازار داشته باشد.

2017 Mitsubishi Mirage
2017 Mitsubishi Mirage

میتسوبیشی به داخل کابین میراژ ۲۰۱۷ توجه بسیاری نشان داده است. طراحی جدید صندلی‌ها، یک پنل ابزارهای جدید، یک طراحی تازه برای پیرامون دسته دنده و یک غربیلک فرمان با طراحی متفاوت، از جمله مواردی هستند که در این کابین جلب‌نظر می‌کنند. سیستم اطلاعات و سرگرمی با نمایشگر لمسی در مدل‌های SE و GT هم‌اکنون از سیستم‌‌عامل‌های اپل کارپلی و اندروید اتو پشتیبانی می‌کنند و همین‌طور، آپشن نوربالای اتوماتیک HID در مدل GT در دسترس قرار گرفته است. سلسله مراتب تریم‌ها در میراژ جدید به صورت ES، SE و GT است که مطابق با دیگر مدل‌های میتسوبیشی است. این تریم‌ها جایگزین مدل‌های قبلی DE و ES شده‌اند.

2017 Mitsubishi Mirage
2017 Mitsubishi Mirage

البته ارتقا‌های میتسوبیشی در «میراژ» به همین جا خلاصه نمی‌شوند. موتور ۱/۲ لیتری با سه سیلندر در یک ردیف از یک سری «رولر راکر» جدید بهره‌مند شده که باعث افزایش قدرت آن از ۷۴ به ۷۸ اسب‌بخار می‌شود. این در حالی است که حداکثر گشتاور همچنان به همان میزان ۱۰۰ نیوتن‌متر باقی مانده است. امّا دیسک‌های ترمز جلو و عقب، هر دو ابعاد بزرگتری پیدا کرده‌اند و همین‌طور، سختی دامپرها و فنربندی سیستم تعلیق تنظیم شده است. همچنین با یک مهاربندی جدید در جلوی شاسی، صلبیت خودرو افزایش یافته است.


با تمام صحبت‌های که در پشت‌سر میراژ وجود دارد، این مدل همچنان یکی از پایه‌های موفقیت میتسوبیشی در امریکا به شمار می‌رود و تا به اینجا در سال جاری میلادی، ۱۹ هزار و ۱۶۸ دستگاه به فروش رسانده است. میراژ دومین خودروی پرفروش میتسوبیشی در امریکا، پس از اوت‌لندر اسپورت کراس‌اور است. با توجه به این تغییرات هوشمند ظاهری و جذابیت بیشتر در مدل جدید، احتمال می‌رود که این آمار از این هم فراتر بروند.


چیزی که انتظار افزایش بیش از حد در آن نمی‌رود، قیمت‌گذاری این مدل است. به نظر نمی‌رسد که مدل جدید نسبت به میتسوبیشی میراژ ۲۰۱۵ با بازه قیمتی ۱۳۸۰۵ تا ۱۶۲۰۵ دلار، جهش زیادی داشته باشد. در نتیجه، مدل ۲۰۱۷ که در بهار سال ۲۰۱۶ از راه می‌رسد، همچنان به عنوان یکی از ارزان‌ترین خودروها در بازار امریکا مطرح خواهد بود.


[دانلود ویدئو]

درباره نویسنده

تصویر پروفایل مسعود انیس حسینی

مسعود انیس حسینی، مترجم اخبار و مطالب در سایت پدال

19 دیدگاه

  1. Archi KHAN
    سوابق: (1658 دیدگاه) ,

    برای داخل شهر عالیِ و ارزان

    – راستی پدال جان چرا یه کانال تو تلگرام راه نمیندازی ؟

    پاسخ
    1. Archi KHAN
      سوابق: (1658 دیدگاه) ,

      آقای سردبیر
      اون پیشنهادم تو جمله آخر هیچ جوابی نداشت ؟!

      پاسخ
      1. تصویر پروفایل سردبیر
        سردبیر
        سوابق: (354 دیدگاه) ,

        سلام. وقت بخیر
        اتفاقا کانال تلگرام سایت ایجاد شده و ظرف چند روز آینده هم لینکش رو قرار می دیم. ممنون از پیشنهادهای خوب شما

        پاسخ
  2. احمد باقری
    سوابق: (4319 دیدگاه) ,

    میتونه فروش خیلی خوبی داشته باشه.

    پاسخ
  3. رامتین
    سوابق: (735 دیدگاه) ,

    بهتر بود از موتورهای قویتر هم استفاده میکرد. در این رنج قیمتی (حدود 60 تا70) امجی3 گزینه بهتری بنظر میرسه که از موتور4سیلندر 1500 با توان 107 اسب بخار بهره میبره. کلا امجی3 گزینه خیلی خوبیه که در نمایشگاه امسال هم غوغا کرد.

    پاسخ
    1. american and japan
      سوابق: (200 دیدگاه) ,

      این کلاس ماشین هایی داره کاااااااملا شهری.این ماشین رو توی جاده نمیخوای استفاده کنی و کسی که این ماشین رو میخره نمیخواد بره آفرود یا بار جابه جا کنه.فقط و فقط برای شهر میخواد که خانواده ی کم جمعیتش رو برای مسافرت های شهری و گردش شهری سوارش کنه و کنارش یه ماشین دیگه هم داشته باشه.توی این کلاس قدرت فقط به اندازه ی کافی میتونه باشه تا نیاز شما رو برطرف کنه و قدرت زیادی شما نیاز نداری.وقتی که میخوای توی شهر برونی مطمئنا مصرف کم نیاز داری و استهلاک کم.چون توی شهر استهلاک ماشین افزایش پیدا میکنه و هزینه ی نگه داری بالا میره.(شهر های کوچک و پر ترافیک)چون شما باید دائم بایستی و جرکت کنی.ماشین کم خرج و کم استهلاک هم یعنی ژاپنی یعنی میتسوبیشی.میتسوبیشی میراژ عالیه برای همچین عده ای.و یاریس هم گزینه ی خوبیه.

      پاسخ
  4. سعید
    سوابق: (200 دیدگاه) ,

    چه ززززززیبا هم شده انصافا
    دمت گرم ژاپن

    پاسخ
  5. تصویر پروفایل mehran.Jy
    mehran.Jy
    سوابق: (106 دیدگاه) ,

    کم کم میتسوبیشی داره دوباره راهشو پیدا میکنه.طراحیش واقعا خوبه.نسبت به نسل قبل که شاهه!!
    طراحی داخلیشم برای یه ماشین 13 هزار دلاری خوبه.
    امید وارم میتسوبیشی زود تر این تغییر چهره ها رو رو انواع مدلاش(مخصوصا لنسر) اعمال کنه.
    حیفه میتسوبیشی از رقابت کنار بره

    پاسخ
  6. تصویر پروفایل Danial
    Danial
    سوابق: (221 دیدگاه) ,

    با بازه قیمتی ۱۳۸۰۵ تا ۱۶۲۰۵ دلا ر به نظر من ارزش خرید نداره 3 هزار تا میتونسد ارزون تر باشه…

    بزار حساب کنم با همین قیمت تو ایران چقدر میشه صب کنید…
    13.805 به پول ما میشه 483175000 حدوداً مدل پایش میشه 48 میلیون…با همین قیمت 48 میلیون هم ارزش خرید نداره البته تو ایران با احتثاب مالیات و گمرک و … (حق بروبچ)
    فک کنم میشه 75 تومان که با این قیمت کلاً خند داره خریدش خخخخخخخ 😐

    پاسخ
    1. ارمان
      سوابق: (997 دیدگاه) ,

      به این سادگی نیست در خارج از ایران با خرید این ماشین در سال کلی مالیات جاده ای و نگهداری از محیط زیست رو نمیدید و شاید در ال چیزی حدود 1000 دلار بشه ضمن اینکه مگه دیگه ماشین 12 هزار دلاری هم چندتا داریم که میگی نمیرزه؟

      پاسخ
  7. F.A
    سوابق: (43 دیدگاه) ,

    لطفاً محصولات ژاپن را با محصولات کشورهای دیگر مقایسه نکنید!!! به محصولات ژاپن فقط اعتماد کنید.

    پاسخ
    1. سعید
      سوابق: (8 دیدگاه) ,

      F.A عزیز بد جور با حرفت موافقم، به نظزم همه برند های خودرویی ژاپن رو انصافا با اطمینان کامل میشه چشم بسته خرید خداییش.

      پاسخ
  8. احسان
    سوابق: (79 دیدگاه) ,

    هم با حرفاتون موافقم و هم مخالف. میتسوبیشی ماشین خوبیه اما نمیدونم چرا طراحی پویایی نداره. البته انصافا میراژ جدید بهتر شده ولی بازم دوربین عقبش ببینید کجاست. خیلی جاش بده. طراحای میتسوبیشی فکر کنم از ایران خودرو و سایپا رفتن ژاپن برو کار. اما پارتی بازی کردن به جای کار ساختمونی رفتن شرکت میتسوبیشی طراحی میکنن. البته بی احترامی به میتسوسوارها نکنیما. من خودم مخلصشونم هستم. اما وقتشه میتسوبیشی به طراحاش یه تکونی بده والا از گردونه رقابت حذف میشه.

    پاسخ
  9. محمد
    سوابق: (42 دیدگاه) ,

    من اینو دارم. میگن قطعاتش تو ایران بد گیر میاد، نگرانم. البته تاحالا اخ نگفته، ارین موتورم میگه قطعه خواست ردیفه. نظر سنجی خدمات پس از فروششم خوبه. ولی نگرانم، چه کنم؟

    پاسخ
  10. کیان
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    اون دوستی که میگه، ام جی بهتره واقعا میشه ماشین ژاپنی رو با چینی مقایسه کرد.در کل رقیب خوبی برای i20 و پیکانتو ست. ماشین کره ای کلا کوبش زیادی دارن و سیستم تعلیق خشکی دارن ولی ماشین ژاپنی کم استهلاک نرم و راحت.

    پاسخ
    1. Emad
      سوابق: (1 دیدگاه) ,

      در مورد ام جى یه مقدار تحقیق کنید بعد بگید چینى …

      پاسخ
  11. علیرضا
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    درود، میراژ ساخت تایلنده با موتور 3 سیلندر و قیمت 80 میلیون، خب 85 میلیون میدیم آی20 هیوندا میخریم هم موتور قوی تر هم اتاق بزرگ تر، هم امکانات بیشتر، هم چهره به روز تر، هم گارانتی سراسری، هم اینکه دست دومشو خوب میخرن، گارانتی میراژ توی ایران اصلا به درد نمیخوره مگه کجاها نمایندگی سرویس دهی داره.

    پاسخ
  12. رنکی ساندرکی
    سوابق: (3 دیدگاه) ,

    بسیار ماشین عالی برای هر لحاظ اما اگر خودرو بزرگتر میخواید میتونید رو یاریس یا ریو و اکسنت حساب کنید

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.