میز خبر

میز خبر: از آوار برگزیت تا شرکت‌های نوظهور ایرانی-فرانسوی

۷۰ سال پس از سخنرانی معروف چرچیل خروج انگلیس از اتحادیه اروپا رأی آورد و حالا این روزها همه‌چیز به برگزیت و رأی مردم انگلستان به خروج از اتحادیه اروپا ختم می‌شود، دراین‌بین خودروسازان بازنده بزرگ غرور بریتانیایی‌ها در این قمار (brexit) هستند. چرچیل که به دعوت دانشگاه زوریخ، دقایقی را به سخنرانی برای حضار پرداخت و البته سخنانش تا به پایان هیچ اثر ملموسی بر شنوندگان نداشت اما او در پایان از همه خواست که به آینده نگریسته و گذشته‌های وحشتناک را پشت سر گذارند و با این جمله سخنرانی خود را به پایان برد: “ما باید نوعی ایالات‌متحده اروپا تشکیل بدهیم. او نیست تا ببیند رؤیای بزرگش چگونه توسط مردمی که اسطوره‌شان بود پرپر شده است.”

22425
مردم بریتانیا، مردم سرزمین چرچیل در همه‌پرسی‌ای که روز پنجشنبه برگزار شد باعث شدند بعد از حدود چهار دهه، کشورشان اولین سرزمینی باشد که از اتحاد فراملی اروپا خارج شود. در این تصمیم هم حجم زیادی از احساسات ملی‌گرایانه مؤثر بود و هم میزان زیادی ترس‌های محافظه‌کارانه؛ از قوانین پذیرش مهاجران در اتحادیه اروپا گرفته تا نگرانی در مورد این که ادامه ماندن در اتحادیه آزادی‌های مردم را کمتر کند و موقعیت‌های کاری کمتری برای مردم وجود داشته باشد.
آمارها نشان می‌دهد که بیشتر کسانی که به خروج از اتحادیه رأی داده‌اند، در دوره میان‌سالی و کهنسالی‌شان قرار دارند و در قسمت‌های جنوبی بریتانیا، در انگلستان زندگی می‌کنند، درحالی‌که ۱۸ تا ۳۴ ساله‌ها و سرزمین‌های شمالی شامل اسکاتلند و ایرلند خواهان ماندن در اتحادیه بوده‌اند. رأی‌گیری که تمام شد روشن شد که با تصمیم حدود ۵۱ درصد مردم، بریتانیا از اتحادیه خارج خواهد شد.

brexit-2
حالا دیوید کامرون نخست‌وزیر انگلستان استعفا کرده است، جرمی کوربین رهبر حزب کارگر زیر فشار شدید برای استعفاست، ۲ تریلیون دلار از سهام شرکت‌های بزرگ جهان در اثر این رأی تاریخی فروریخته و ۱۲ درصد از ارزش پوند در برابر دلار و یورو کاهش یافته است. آنگلا مرکل صدراعظم آلمان و حامی برجسته اتحادیه اروپا از انگلستان خواسته هرچه سریع‌تر از این اتحادیه خارج شده و فرانسه خواستار تسریع در معرفی نخست‌وزیر جدید انگلستان شده است. اروپایی‌ها که در عین حملات داعش با بحران مهاجرت و تنگنای مالی نیز مواجه‌اند، همچنان با استرس، منتظر فروپاشیدن یا ماندگاری اتحادیه‌ای هستند که سال‌هاست سودای یکپارچه‌سازی اروپای چندپاره را در سر داشت. خودروسازان اما احتمالاً بازنده بزرگ این رفراندوم هستند و دلیل آن هم ذات این صنعت است که بر همکاری‌های گسترده بین‌المللی استوار است. بازار خودروی اروپا به‌عنوان سومین بازار بزرگ جهان با فروپاشی اتحادیه اروپا، کلیت صنعت خودرو را در معرض کاهش شدید تقاضا قرار می‌دهد و انگلستان با این حرکت نخستین گام را برای این فروپاشی بزرگ برداشت.

brexit-1
تحلیلگران در گلدمن ساکس نیز اعلام کرده‌اند رشد اقتصادی پایین‌تر در اروپا ناشی از خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا روی فروش خودروهای شخصی و کامیون گروه فیات کرایسلر در چند سال آینده تأثیر خواهد گذاشت. گروه خودروسازی فیات کرایسلر روز جمعه اعلام کرد که رأی به برگزیت اثر قابل توجهی روی شرکت و اقامت مالیاتی شاخه بریتانیای این شرکت ایجاد نخواهد کرد. این شرکت خودروسازی اعلام کرد باوجود رأی بریتانیا، برنامه‌ای برای تغییر سیاست‌گذاری ندارد.
تویوتا موتور که سال گذشته ۱۷۰ هزار خودرو در کارخانه برناستون تولید کرد، اعلام کرده از نزدیک اوضاع را دنبال کرده و تأثیر رویداد اخیر بر فعالیت‌هایش در انگلیس را ارزیابی خواهد کرد. فورد نیز اعلام کرده ممکن است به دنبال تصمیم انگلیس برای ترک اتحادیه اروپا، مشاغل در این کشور را تعدیل کند و نخستین گروه خودروسازی باشد که پرسش‌هایی را نسبت به آینده سرمایه-گذاری‌های خود در انگلیس مطرح می‌کند. ب‌ام‌و نیز اعلام کرده تغییری فوری در وضعیت خود در بازار انگلستان صورت نخواهد داد اما تحلیلگران می‌گویند شرکت‌های خودروسازی تا زمانی که مسئله تعرفه‌های جدید مشخص نشود، برای دادن کار جدید به کارخانه‌های انگلیسی خود محتاط خواهند بود.

factory
هوندا که سالانه ۱۴۰ هزار خودرو در سوئیندون تولید می‌کند، وعده داده به فعالیت‌هایش در انگلیس ادامه دهد درحالی‌که جگوار لندروور که بزرگترین خودروساز انگلیس با ظرفیت تولید سالانه نیم میلیون خودرو است، اعلام کرده تا زمانی که مذاکرات درباره موانع تجاری کامل شود به فعالیت عادی ادامه می‌دهد. ب‌ام‌و محتاط‌تر ظاهر شده و اعلام کرده درباره تأثیر مذاکرات تجاری بر فعالیت‌هایش گمانه‌زنی نخواهد کرد؛ اما نیسان که بزرگترین کارخانه خودروی انگلیس در ساندرلند را اداره می‌کند و تقریباً هفت هزار کارمند دارد حاضر به اظهارنظر نشده است.

2016-BMW-X4-M40i-front-three-quarter-in-motion-23
اندی پالمر، مدیرعامل استون مارتین وعده داد این خودروساز فوق لوکس به برنامه‌اش برای کارخانه جدید در ولز که یک پروژه ۲۰۰ میلیون پوندی با پتانسیل ایجاد ۱۰۰۰ شغل جدید است ادامه خواهد کرد. وی حتی پیش‌بینی کرد خروج انگلیس از اتحادیه اروپا ممکن است صادرات استون مارتین به بعضی از بازارها را رقابتی‌تر کند اما تصریح کرد این خودروساز در صورت مواجهه با موانع تجاری، باید بهره‌وری را افزایش دهد دراین‌بین برندهای مشهور آلمانی که سالانه چهارصد هزار دستگاه خودرو در انگلستان به فروش می‌رسانند، از این بازندگان بریگزیت هستند چراکه سرمایه‌گذاری بسیاری در جزیره نموده و اکنون در میانه روابط تیره و تار آلمان و انگلستان باید منتظر روزهای بدتری باشد. آلمان اعلام کرده سرمایه‌گذاری‌های خود را از انگلستان به سوی کشورهای دیگری سرریز می‌کند اما این تسلای مناسبی برای ژرمن‌ها نیست. ژرمن‌ها سالهاست برای پا گرفتن این اتحادیه هزینه و وقت و انرژی صرف کرده‌اند و اکنون همه بافته‌های خود را در معرض فروپاشی می‌بینند.

Aston-Martin-Vanquish-Zagato-grille-badge
بر اساس گزارش فایننشیال تایمز، خودروسازانی که به انگلیس خودرو می‌فروشند ممکن است با کاهش تقاضا روبرو شوند. تحلیلگران هشدار داده‌اند که تقاضا برای خودروهای جدید در انگلیس در صورت بازگشت این کشور به رکود پس از تصمیم به ترک اتحادیه اروپا، یک‌پنجم کاهش خواهد یافت.

در ایران اما رکود اقتصادی همچنان مسئله اصلی است و علیرغم تلاش‌های گسترده دولت، اقتصاد ایران روزهایی بدون رؤیا را سپری می‌کند. صنعت خودرو به‌عنوان یکی از پیشرانه‌های رشد اقتصادی ایران شرایط مشخصی ندارد و برای سایپا و ایران‌خودرو همه‌چیز به شکلی روتین به‌پیش می‌رود. دولت همچنان درگیر حل‌وفصل معضلات پسابرجام برای پل زدن به دنیا و احیای روابط مناسب سیاسی اقتصادی با جهان است. رئیس‌جمهور روحانی با فشار بالایی از سوی گروه‌های منتقد و موافق خود روبرو است و افشای فیش‌های حقوق و دستمزد مدیران عالی کشور باعث شده تا این فشار مضاعف گردد. از دیگر سو برخی اخبار امیدوارکننده از خرید بلوک سهام سایپا توسط گروه خودروسازی PSA و مخصوصاً سیتروئن می‌تواند نشانه مناسبی برای رسیدن به یک وضعیت بهتر در طول یک دهه آینده باشد. سایپا که پس از عرضه تیبا و ساینا، خبر چندانی از تولیدات جدیدش به گوش نمی‌رسد.

2016-citroen-c4-picasso-and-2016-citroen-grand-c4-picasso-debut-in-france_2
در روزهای گذشته ایران‌خودرو اعلام نموده قراردادش با پژو برای یک سرمایه‌گذاری مشترک ۴۰۰ میلیون یورویی را برای تولید سه محصول جدید پژو در ایران در شرکتی مشترک با نام ایکاپ نهایی نموده است. اگر اتفاق خاصی نیفتد تا اسفندماه شاهد عرضه محصول پژو ۲۰۰۸ که یک کراس‌اوور کوچک شهری با رنج قیمتی حدود ۷۰ تا ۹۰ میلیون تومان به بازار کشور هستیم که قطعاً یک سرو گردن از محصولات چینی بالاتر و از امکانات و ایمنی و دینامیک بهتری برخوردار است.

New Peugeot 2008 2016
New Peugeot 2008 2016
البته دراین‌بین درگذشت مدیرعامل تازه منصوب شده و ایرانی ایکاپ نیز خبر بدی بود که در این روزها خانواده خودروسازان ایرانی را داغدار نمود. مراد مجلسی» از مدیران باسابقه صنعت خودرو کشور که چندی پیش به‌عنوان مدیرعامل شرکت مشترک ایران‌خودرو- پژو «ایکاپ IKAP» منصوب شده بود، صبح یکشنبه درگذشت. مراد مجلسی که به دلیل خونریزی شدید معده در بیمارستان بستری شده بود، صبح یکشنبه باوجود تلاش پزشکان در سن ۶۳ سالگی دار فانی را وداع گفت. وی پیشتر مشاور قائم‌مقام ارشد مدیرعامل ایران‌خودرو در امور فنی، تولید و مهندسی محصول و مدیر برند محصولات بود و قائم‌مقامی مدیرعامل شرکت کرمان موتور، رئیس هیئت‌مدیره شرکت خودروسازان بم، رئیس هیئت‌مدیره شرکت کرمان خودرو، رئیس هیئت‌مدیره مهندسی قطعات کرمان خودرو و رئیس هیئت‌مدیره شرکت خودروسازی راین را نیز در کارنامه خود داشت.

70823078
اما به‌تازگی جنرال‌موتورز از برنامه خود برای سرمایه‌گذاری در تأسیسات صنعتی خود با نام” بولینگ گرین” که در ایالت کنتاکی واقع شده است خبر داده و اعلام نموده میزان این سرمایه‌گذاری حدود ۲۹۰ میلیون دلار است. کارخانه بولینگ گرین کنتاکی که محل تولید محصولات جی‌ام و به طور خاص شورولت کوروت است از جمله کارخانه‌های مهم این شرکت است که از سال‌های دور به مونتاژ محصولات جی‌ام مشغول است. از جمله دیگر محصولاتی که در این واحد صنعتی مونتاژ می‌شود مدل زیبای کادیلاک XLR بود. از زمان آغاز به کار این کارخانه که در آن در سال ۱۹۵۳ تعداد ۳۰۰ دستگاه کوروت نسل اول به‌صورت دستی مونتاژ شده تا به امروز که آخرین نسل از ابرخودروی کوروت در آن مونتاژ می‌شود تنها یک بار این واحد به دلیل تعمیرات به سنت‌لوییس میزوری انتقال یافت و پس از وقفه‌ای کوتاه و با انتقال ۹۰۰ کارگر از تأسیسات میزوری، مونتاژ کوروت دوباره در بولینگ گرین آغاز شد. رقبای کوروت از موستانگ تا NSX آکورا، پورشه ۹۱۱ و دوج همه در تدارک تولید محصولات قدرتمندی هستند و تجهیز کارخانه بولینگ گرین در این راستا در دستور کار قرار گرفته است.

dsc_6185
از ولوو نیز خبر می‌رسد تولید بیشتر محصولات نوین این برند از جمله مدل زیبای V90 باعث اشتغال‌زایی در محل کارخانه این شرکت واقع در تورسلند سوئد به میزان ۶۳۰۰ نفر می‌گردد و ولوو اعلام نموده ۱۰۰۰ مهندس تازه در بخش‌های مختلف استخدام می‌کند. “وی ۹۰” که بر روی پلاتفورم نوین و مدولار ولوو ساخته شده و زمان ساخت یک محصول جدید را با یکسان‌سازی در قطعات الکتریکی و مکانیکی در بخش ایمنی، انتقال قدرت و پیشرانه به کمترین میزان ممکن رسانده و باعث شده تا ولوو در تولید محصولاتش با صرفه مقیاس و کاهش هزینه روبرو گردد و علاوه بر این کاهش سوخت، دوام و گنجایش بیشتری را در مدل‌های الکتریکی و هیبرید برای سرنشینان به ارمغان آورد. ولوو با اصلاح ساختار و سرمایه‌گذاری گسترده در چند سال اخیر توانسته جایگاه برجسته خود را بازیابد و برای نخستین بار در طول حیات ۸۹ ساله خود، موفق به فروش بیش از ۵۰۰ هزار از انواع محصولاتش در طول یک سال شده است و امسال نیز توانسته در ۵ ماهه نخست سال رشد فروشی معادل ۱۰.۴ درصد را در مقایسه با سال گذشته تجربه نماید. محصولات جدید سری ۹۰ این شرکت از قبیل XC90, S90 و V90 با ایمنی بالا و طرحی زیبا و نوین توانسته‌اند در بازار خودروهای لوکس که رقبایی همچون بنز، بی‌ام‌و و لکسس در آن جولان می‌دهند جایگاه خوبی به دست آورند.

Start_of_production_of_new_Volvo_V90_premium_estate
نیسان خودروساز سخت‌کوش ژاپنی نیز از ارائه نسخه ارتقاءیافته مدل نوت که یک هاچ‌بک کوچک شهری است خبر داده است. این ارتقا به دلیل دستیابی به سهم بیشتر در بازارهای اروپایی صورت گرفته و سری بلک ادیشن (Black Edition) نیسان نوت دارای ویژگی‌های جالبی از جمله زیرسپرهای مشکی جلو و عقب، رکاب کناری، باله عقب، رینگ‌های ۱۶ اینچی تیره و آینه‌های مشکی و همچنین چراغ‌های برآمده جلو می‌باشد. مه‌شکن‌های بهبودیافته، سنسور باران، سیستم خودکار روشنایی شب، گستره متنوع رنگهای بدنه و سیستم تهویه مطبوع از دیگر امکانات این مدل است. در داخل کابین نیز تنها تغییر قابل لمس کلاه ایمنی راننده و سرنشین و همچنین کنسول مرکزی به رنگ مشکی براق است که جلب توجه می‌کند. دو موتور ۱.۵ لیتری ۹۰ اسبی توربودیزل و یک مدل ۱.۲ لیتری بنزینی با دو قدرت ۸۰ و ۹۸ اسب بخار نیروبخش هاچ‌بک زیبای نیسان هستند و نوت به‌صورت استاندارد از یک جعبه دنده دستی سود می‌برد که مشتریان می‌توانند در مدل بنزینی قدرتمندتر، با پرداخت اضافه از یک جعبه دنده اتوماتیک استفاده کنند. نیسان اعلام ننموده چه تعداد از سری بلک ادیشن نوت را تولید خواهد کرد اما قیمت این مدل قطعاً نسبت به مدل پایه بالاتر است.

و اینکه در نهایت جاسوسان صنعتی به‌تازگی تصاویری از آزمایش اس‌یووی ۷ نفره اشکودا که”کودیاک” نام دارد منتشر نموده‌اند. گویا این محصول تازه اشکودا در حال آزمایش در یک پیست اتومبیل‌رانی و مجهز به رویه‌های پوشاننده سطوح بدنه بوده است. برمبنای تصاویر این مدل شباهت بسیاری به کانسپتی دارد که چندی پیش با نام ویژن اس توسط اشکودا در نمایشگاه ژنو ارائه شد و قرار است به زودی به‌عنوان نسل جدید ” یتی ” به بازار معرفی گردد. این اس‌یووی بزرگ که از معماری خانواده MQB گروه فولکس واگن سود می‌برد در بسیاری از نقاط و حتی خطوط بدنه به سئات آتکا و نسل نوین فولکس واگن تیگوان شباهت دارد اما در طول و عرض و ارتفاع بزرگتر از دو همزاد خود است و اتاق به مراتب بزرگتری به نسبت مدل‌های مذکور دارد. برمبنای آنچه اشکودا اعلام نموده کودیاک قرار است به‌صورت استاندارد از موتورهای ۴ سیلندر جدید گروه فولکس واگن و در گونه دیفرانسیل جلو تولید می‌گردد و گفته شده برای سال ۲۰۱۹ نیز گونه هیبرید پلاگین آن به بازارهای جهانی عرضه می‌شود. موفقیت کودیاک درزمینهٔ فروش می‌تواند کارنامه این برند خاص را پس از فروش موفق دو مدل “سوپرب” و اکتاویا کامل نماید و فولکس‌واگن را به آینده امیدوارتر نماید.

2016 Skoda VisionS Concept
۲۰۱۶ Skoda VisionS Concept

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

محمدحسین شاوردی

دانش آموخته و خبرنگار حوزه اقتصاد و علاقه مند به صنعت خودرو

مطالب مشابه

‫۲۳ دیدگاه‌ها

  1. great britain

    ۹ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (2779 ديدگاه)

    چرچیل فکر نمیکرد که آلمان بشه همه کاره ی اتحادیه اروپا وگرنه اون هم موافق نبود.اتحادیه اروپا و آلمان که رهبره اتحادیه هستش کلا یه طوری سیاست میچینن که کمترین ضرر به خوده آلمانی ها برسه و بیشترین ضرر رو بقیه کشورها ببرن.عینه اون یونان بیچاره که دارن از سیاست های اتحادیه و در راسشون آلمان زجر میکشن.
    بریتانیا جلویه گندکاری های اتحادیه ایستاد.
    اون 48 درصدی هم که رای به ماندن دادن.مطمئنن ترسیده بودن وگرنه ته دلشون موافق جدایی بودن.
    کلا انگلیسا ضرر نمیکنن مگر در کوتاه مدت.باید یه کشور جلویه سیاست های کثیف اتحادیه می ایستاد و یک سیلی محکم به قدرت اول این اتحادیه میزد.اگه هیمنطور پیش بره بقیه کشورهای زجر کشیده هم رای به جدایی میدن.اون اسکاتلندی ها هم که اصلا تو باغ نیستن و هیچی نمیفهمن.کلا بریتانیایی ها آدم های سخت کوش و پر تلاشی هستن.
    جنگ جهانی ویرانشون کرد-مارگارت تاچر خودروسازیه بریتانیا رو ورشکست کرد-جمهوری ایرلند ازشون جدا شد و کلی سختی های دیگه چشیدن و الان پنجمین اقتصاد بزرگ دنیا هستن.خیلی ها فکر میکردن با این اتفاق هایی که گفتم بریتانیا فلان میشه و از بین میره اما هیچی نشد.
    البته برای شبکه خبر خوب شد تا چندین ماه خبرشون جور شد.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. یو اس اس اینترپرایز

      ۹ تیر ۱۳۹۵
      سوابق: (4433 ديدگاه)

      وینستون چرچیل نابغه سیاست اون زمان بوده.درضمن خیلی از پیش بینی ها اشتباه ازاب دربیاد طبیعی

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Pagani

        ۱۰ تیر ۱۳۹۵
        سوابق: (479 ديدگاه)

        وینستون چرچیل از یه مرد آرایی تاس با یه خودکار شکست خورد……
        دکتر مصدق

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. یو اس اس اینترپرایز

          ۱۰ تیر ۱۳۹۵
          سوابق: (4433 ديدگاه)

          همه شکست میخورن این طبیعی.چرچیل هم ادم بوده.ادم فضایی نبوده که قدرت بینهایت داشته باشه.چرچیل مغز سیاست داشته ولی دلیل نمیشه که همیشه پیروز باشه.
          تواین دنیا هیچی مطلق نیست.همه چی نسبی

          موافقم 0
          مخالفم 0
    2. نیما ناصری

      ۹ تیر ۱۳۹۵
      سوابق: (336 ديدگاه)

      خیلیها فکر میکردند هخامشیان، اشکانیان،…، صفویه و خیلی های دیگه شکست ناپذیرن

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. یو اس اس اینترپرایز

        ۱۰ تیر ۱۳۹۵
        سوابق: (4433 ديدگاه)

        گذر زمان دیگه. درجهان هستی همه چی تغییرپذیر و محدودیت خاص خودشو داره.هیچی ابدی نیست

        موافقم 0
        مخالفم 0
  2. ali

    ۹ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (6810 ديدگاه)

    تاسیسات بولین گرین کنتاکی مثل بهشت هست برا امریکایی دوستان و خودم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. مایکوباکتریوم توبرکلوسیز

    ۹ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (137 ديدگاه)

    پدال مدت ها بود میز خبر نمیذاشتی
    کل پدال یه طرف این میزخبر یه طرف!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. جواد

    ۹ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (990 ديدگاه)

    الان چرا متن خبر مثل اخبار بی بی سی فارسی شد یک مطلب در مورد یکجای دیگه یکدفعه به ایران ربطش دادن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. احمد باقری

    ۹ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    انگلیسیا حتما یه کارایی کردن.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. خسته شده

      ۹ تیر ۱۳۹۵
      سوابق: (623 ديدگاه)

      مثلا چه کارهایی استاد؟!!!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. مهران

      ۱۰ تیر ۱۳۹۵
      سوابق: (15 ديدگاه)

      با سلام

      یکی از فاکتور هایی باعث برگزیت شد ترس از هجوم پناهندگان و آواره های جنگ بود…
      به قول یه بنده خدایی کشور های مسلمون می افتند به جون هم بعد آواره ها رو هم قبول نمی کنند ..
      اون موقع تو آلمان سر ریز بودجه رو برای آواره ها تخصیص میدن … دم مسیحی های مسلمون تر از مسلمون ها گرم….

      موافقم 0
      مخالفم 0
  6. کیانوش38

    ۹ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (98 ديدگاه)

    اصلا انگار استون مارتین در دنیای رویاها سیر میکنه. تعجبی هم نداره انقدر ماشیناش رویاییه (چه در مورد زیبایی و کیفیت و چه در مورد قیمت!) توی بحران مالی سال 2008 هم که جنرال موتور داشت با خاک یکسان میشد استون مارتین از بلندپروازانه ترین رویاش یعنی one-77 پرده برداری کرد در حالی که همه بهش میگفتن توی این شرایط از این دیوونه بازیا در نیار خواهشا. اتفاقا خیلی هم خوب این ماشین جواب داد و خیلی هم سریع همشون فروش رفتن. حالا هم وقتی توی این شرایط هم این شرکت داره دم از ایجاد 1000 شغل جدید میزنه واقعا میتونم بهش اعتماد کنم. استون مارتین از اون ماهی هاست که خلاف جهت آب همیشه حرکت میکنه و برای همین حسابشو از بقیه خودرو سازا میشه جدا کرد و موفقیت هاش واقعا قابل تقدیره. امیدوارم که با وجود چنین بحرانی باز هم بتونه گام های محکمش رو برداره و این من که به توانایی های این خودرو ساز ایمان دارم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. احسان(احسان سابق)

    ۹ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (2872 ديدگاه)

    المان تو اتحادیه اروپا خیلی انحصار طلب شده و مرکل قدرت زیادی در این اتحادیه بدست اورده و این به مزاق اون دسته از انگلیسی های ملی گرای افراطی خوش نمیومد(مثل همون یارو که نماینده ی مجلس رو جلوی خونش کشت).همینطور ورود مهاجرای مسلمون به اروپا و عملیات های تروریستی اخیر توی غرب این قاره باعث شد انگلیسیا به خروج از این اتحادیه رای بدن

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. خسته شده

      ۹ تیر ۱۳۹۵
      سوابق: (623 ديدگاه)

      مثلا هون یارو و که نماینده مجلس و دمه خونش کشت!!!!!!!!!!!!!!
      من از یکی خوشم نمیاد یا از سیاستش خوم نمیاد بزنم بکشمش تازه بدون محاکمه و بدون حکم بدون منطق اونم یه بی گناه و عجب دنیایی شده اینانشات میگیره از بسته بودنه فضای جامعه ما چرا دروغ بگم منم بعضی اوقات همین فکر و میکنم ولی بعدش آروم میگیرم

      موافقم 0
      مخالفم 0
  8. احسان(احسان سابق)

    ۹ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (2872 ديدگاه)

    دولت روحانی مطلقا برنامه ای برای خروج از رکود نداره.دولت به حدی روی کاهش تورم تمرکز کرده که رشد اقتصادی رو (که حتما با افزایش بیشتر تورم همراهه) فراموش کرده.یجور ترس در سران مملکت ما برای حرکت به سمت شکوفایی اقتصادی وجود داره که نشون میده میترسن تمرکز از دستشون بره و این برای کشور ایران با این همه ثروت خدادادی یک فاجعه هست و ضعف اساسی و نبودن جرات و شجاعت مسولین رو میرسونه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. یاسین

    ۹ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (91 ديدگاه)

    آغااااا مگه آلمان چشه!امثال یونان از زمانی که بودن!کشور مطرحی نبودن در همه زمینه ها!انگلیسی ها به ذاته حسود هستن!و همه باید این امر رو قبول کنیم!که برا پیشرفت جدیت در کار،شرط رمز موفقیت هستش!که ابتدا ژاپنی ها بعد آلمانی ها بالاترین ساعات کاری رو در طول سال دارن!پس طبیعیه همه کاره دنیا بشن!نکنه انتظار دارین مسئولیت اتحادیه اروپا رو بسپرن به مولداوی!بعدش این کشور نمونه بارزی از سطح رفاه هست!کمتر کسی میتونه ۸۰میلیون جمعیت رو در پهنه ارضی که از نصف ایران هم کوچکتره!راضی نگه داره!خلاصه در هر زمینه ای موفق هستن!هرکسی موافق نیس یعنی آدم سخت کوشی نیس!تا تو کشورما بندِ پ هست اوضاع همینه!فقط شایسته سالاری و بس!ممنون جناب شاوردی!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. خسته شده

      ۹ تیر ۱۳۹۵
      سوابق: (623 ديدگاه)

      بعضی ها هم مثل کشور مطبوعشون کلا حسودن یونان و کشورهای کوچیک و بعد از اون فاجعه مالی همین آلمان نجات داد اون وقت اینا چشم ندارن ببیننش گرچه تحصیل کره هاشون و روشن فکرانشون همه به خروج نه گفتن و گفتن باید بمونیم برای آینده و اقتصاد و کلا همه چیز یه مشت پیر و مسن که همین فکر قدیمی بودن و دشمنی آلمان و این چیزهارو که از قبل داشتن اکثریتشون گفتن بایدجدا بشیم این جور دموکراسی ها این مشکلاتو هم داره

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. great britain

        ۱۰ تیر ۱۳۹۵
        سوابق: (2779 ديدگاه)

        خسته شده عزیز همین شما که آدم های پیر و مسن رو مسخره میکنی برو مطالعه کن ببین آلمان دومین کشور پیر دنیا به شمار میاد.
        پس اونایی که به آنگلا مرکل رای دادن فکرشون عقب موندست دیگه از نظر تو؟
        در ضمن کجا آلمان یونان رو نجات داد؟
        همونطور که گفتم سیاست رهبره این اتحادیه جوریه که کمترین ضرر به خودش برسه.راستی اون تحصیل کرده هاشون هم از عواقبش میترسیدن.بدون اون ها هم دله خوشی از اتحادیه ندارن.
        در ضمن یاسین جان کشوری مثل آلمان فقط آلمانه دغدغه جایه دیگه ای رو به جز خودش و اتحادیه اروپا نداره.و اصلا نه از نظر نظامی هزینه میکنن نه از نظر بازدارندگی اتمی.طبیعیه سرمایه هاشون بمونه.
        کشوری مثله بریتانیا.اگه اشتباه نکنم نزدیک 20 تا از مناطق دینا تحت امرشون.
        که به جز کشوره خودش باید به امور اون ها هم رسیدگی کنه.میدونی که چه کاره سختیه؟
        بزرگترین کشورها های تحت امرش استرالیا-کانادا و نیو زلند هستش.
        بدون اداره کردن این همه مستعمره عرضه میخواد.

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. kevin7360

          ۱۰ تیر ۱۳۹۵
          سوابق: (74 ديدگاه)

          شما ضاهرا در رویای بریتانیا گم شدی شایدم عاشقشی نمیدونم اما استرالیا کانادا و نیوزلند دولتهای مستقلی دارن و فقط به صورت تشریفاتی ملکه انگلستان هر از چند گاهی به اونها سر میزنه که به مجموعه همه اینا میگن کشورهای مشترک المنافه

          موافقم 0
          مخالفم 0
  10. امیرحسین

    ۹ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (337 ديدگاه)

    رهبر حزب کارگر جرمی کوربین هست و نه دیوید کوربین
    دولت روحانی مطلقاً هیچ عملکرد مثبت و دراز مدتی نمیتواند بر اقتصاد ایران و بطور اخص صنعت خودروسازی داشته باشه چون ماجرای فیش های حقوقی اثبات کرد که دولتی ها از این ساختار اقتصادی بیمار و نظام بوروکراسی ناکارآمد و غیرشفاف منتفع میشن
    هر کس با کمترین دانش میدونه که صنعت قطعه سازی ایران به دلیل نسل تحصیلکرده و ماهر توانایی قابل تحسینی داره و بزرگترین مانع بر سر راه صنعت قطعه سازی شرکتهای خودروسازی و مدیریت نالایق شون هستن و چنانچه شرکتهای بزرگ دنیا به شکل مستقیم در ایران به تولید بپردازند صنعت قطعه سازی ایران میتواند جزیی از بازار بزرگ جهانی بشه ولی در عوض دولت روحانی وزیر صنعت رو نعمت زاده معرفی کرده که خودش بخشی از مشکل است

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. مرضی

    ۹ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    عالی بود…
    دست مریزاد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. مهران

    ۱۰ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (15 ديدگاه)

    سلام
    معذرت میخوام ولی:
    اسم اون خودرو اشکودا یک تکه است”superb” نه super-b

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا