میز خبر: حضور فولکس در ایران و قیمت‌گذاری سوزوکی

ایران هرگز از سیستم مدیریتی دقیق و برنامه‌ریزی شده‌ای همچون ژاپنی‌ها سود نمی‌برد و گرچه گاهی می‌توان به‌واسطه نبوغ فردی به آن اعتماد کرد اما اعتماد دائمی به سیستمی که در بستری انحصارگرایانه رشد و نمو داشته و دارد کار عاقلانه‌ای نیست. ازینروست که خبر حضور پژو را با عنایت به این نگاه بدبینانه نمی‌توان به فال نیک گرفت. اما دیروز و در ساعات پایانی عصر یکشنبه خبری روی خروجی خبرگزاری‌های کشور قرار گرفت که تاحدی امیدوارکننده بود و این خبر، دستیابی به توافقی تاریخی برای تولید فولکس‌واگن در ایران آنهم بدون حضور دو مونتاژکار عمده کشور یعنی ایران‌خودرو و سایپا در این پروسه بود. بنابر این خبر و به گزارش ایلنا، علی ماجدی سفیر ایران در آلمان در حالی از توافق هلدینگ فولکس‌واگن با سه شرکت ایرانی برای تولید محصولات این شرکت در ایران خبر داده که در بین گزینه‌های موجود هیچ‌یک از خودروسازان بزرگ دولتی دیده نمی‌شود.

Volkswagen logo
Volkswagen logo

آن‌گونه که ماجدی به ایلنا گفته مسئولان هلدینگ فولکس‌واگن اگرچه برای انتخاب پارتنر به پاسخ قطعی نرسیده‌اند اما در حال حاضر با دو شرکت به توافق رسیده‌اند. به گزارش اقتصادنیوز، فولکس‌واگن یک هلدینگ قوی شامل آئودی، اسکانیا و پورشه است که پس از توافق هسته‌ای میان ایران و غرب مورد توجه برخی خودروسازان داخلی برای تولید محصول قرار گرفته است. در ابتدا ایران‌خودرو از احتمال انتخاب این شرکت به‌عنوان، چهارمین شریک تجاری خود خبر داد اما مذاکرات این دو به نتیجه نرسید و در نهایت خودروسازان بزرگ کشور نتوانستند با این شرکت به توافق برسند.
فولکس به طور همزمان مذاکرات خود را با چند شرکت ایرانی ادامه داد که در این میان خبرها حاکی از به توافق رسیدن آن با صنایع خودروسازی کرمان و شرکت ماموت است. این خودروساز آلمانی که پیش از تحریم‌ها نیز در بم مشغول فعالیت بود بیشتر متمایل است تا با تشکیل مثلث ایرانی- چینی- آلمانی از توان سه کشور برای تولید خودرو بهره جوید.
در صورت صحت این خبر و عزم جدی شرکت معظم فولکس واگن برای حضور در بازار ایران، می‌توان به کمرنگ شدن انحصار حاکم بر صنعت خودروی کشور امیدوار شد که در این صورت بستری بهتر برای حضور و بروز استعدادهای واقعی این حوزه مهیا می‌گردد.

Volkswagen
البته ایران‌خودرو انحصارگر بزرگ بازار ایران بیکار ننشسته و طی قراردادی که بخش اندکی از جزئیات آن منتشر شده از مونتاژ سه محصول برند سوزوکی در ایران خبر داده است. آن‌گونه که سایت رسمی ایران‌خودرو به نقل از هاشم یکه زارع خبر داده، ایران‌خودرو قصد دارد امسال سطح همکاری خود را با دو خودروساز ژاپنی بالا ببرد از این رو با انتخاب سوزوکی به‌عنوان شریک چهارم خود، برنامه‌ریزی کرده تا محصولات جدیدی از این برند را روانه بازار خودرو ایران کند. سه محصول مدنظر ایران خودرو برای مونتاژ و عرضه در بازار ایران به ترتیب سوئیفت، سیاز و ویتارای جدید هستند که از محصولات روز خودروساز کم‌حاشیه ژاپنی هستند. ایران‌خودرو در نظر دارد تا تولید این سه خودرو را در واحد مشهد خود آغاز کند. بنابر اطلاعات منتشر شده سوزوکی سوئیفت با سه حجم موتور 1.2، 1.4 و 1.6 هزار لیتری تولید خواهد شد و قیمتی که برای آن درنظر گرفته شده بین 44 تا 77 میلیون تومان اعلام شده است. سیاز نیز حدود 100 میلیون تومان قیمت‌گذاری شده و ویتارای جدید حول‌وحوش 130 میلیون تومان قیمت خواهد داشت.

2015 Suzuki Swift
2015 Suzuki Swift

Suzuki Ciaz
Suzuki Ciaz

اما در دیگر سو و بنا بر گزارشی که وب‌سایت خبری تحلیلی اقتصادنیوز آن را منتشر نموده، رکود حاکم بر صنعت خودروی کشور ادامه‌دار است و دست‌کم تا تیرماه گریبان‌گیر تولیدکنندگان داخلی خواهد بود. بازار خودرو این روزها وضعیت ثابتی را پشت سر می‌گذارد و خرید و فروش در هفته‌های آغازین سال جدید در پایین‌ترین حد خود قرار داشته و می‌توان گفت که بازار هنوز به طور جدی فعالیت خود را آغاز نکرده است. هم‌اکنون بازار خودرو در نخستین روزهای کاری سال 95 به دلیل نامشخص بودن قیمت بیمه شخص ثالث و نرخ مالیات بر ارزش افزوده در بلاتکلیفی به سر می‌برد. به گزارش اقتصادنیوز، بازار خودرو در نخستین روزهای کاری سال 95 به دلیل نامشخص بودن قیمت بیمه شخص ثالث و نرخ مالیات بر ارزش افزوده و برخی عوارض و مالیات‌های دیگر، در بلاتکلیفی به سر می‌برد. این موضوع سبب شده تا خودروسازان فایل‌های فروش فوری خود را بسته نگه دارند و تا تعیین وضعیت بودجه 95 اقدامی برای فروش فوری در سال جدید انجام ندهند. فعالان بازار خودرو معتقدند که تصویب دیرهنگام بودجه سبب شده تا عرضه خودروهای صفر کیلومتر از سوی کارخانه‌ها متوقف شود که این موضوع خود ممکن است به افزایش قیمت برخی خودروهای پرطرفدار در کوتاه مدت بیانجامد. خودروسازان به این خاطر فروش فوری خود را متوقف کرده‌اند که ممکن است هر گونه تغییر در نرخ مالیات بر ارزش افزوده یا مالیات‌های دیگر و بیمه شخص ثالث، موجب افزایش قیمت خودرو شود از این رو اگر آنها اقدام به فروش خودرو کنند متضرر خواهند شد.

صنایع خودروسازی ایران
براین‌اساس فعالان بازار خودرو بر این باورند که این رکود با توجه به تغییر فضای قانون‌گذاری کشور و همچنین فرا رسیدن ماه مبارک رمضان تا نیمه اول تیر ماه ادامه خواهد داشت و پس از آن با توجه به آغاز سفرهای تابستانی این احتمال وجود دارد که حجم معاملات خودرو در بازار به سطح بالایی ارتقا یابد.

tondar-facelift
همچنین سازمان بین‌المللی سازندگان وسایل نقلیه موتوری اعلام کرد در سال میلادی گذشته بیش از یک میلیون دستگاه خودرو در ایران به فروش رفت و ایران سیزدهمین بازار بزرگ خودرو جهان در این سال شناخته شد. سازمان بین‌المللی سازندگان وسایل نقلیه موتوری اعلام کرد در سال میلادی گذشته بیش از یک میلیون دستگاه خودرو در ایران به فروش رفته است. بر اساس جدیدترین آمار منتشر شده از سوی این نهاد بین‌المللی در سال 2015 بالغ‌بر یک میلیون و 55 هزار و 400 دستگاه خودرو در ایران به فروش رسیده است. فروش خودرو در ایران طی این سال نسبت به سال قبل از آن 51 هزار و 300 دستگاه کاهش داشته است. در سال پیش از آن یک میلیون و 106 هزار و 700 دستگاه خودرو در ایران به فروش رسیده بود. بر اساس این گزارش ایران سیزدهمین بازار بزرگ خودرو در جهان طی سال 2015 شناخته شده و 59/ 1 درصد از کل فروش خودرو در جهان به بازار ایران اختصاص داشته است. کل خودروهای فروش رفته در جهان طی سال 2015 بالغ‌بر 66 میلیون و 311 هزار و 917 دستگاه بوده است. این رقم نسبت به سال قبل از آن 894 هزار و 537 دستگاه افزایش داشته است. در سال 2014 بالغ بر 65 میلیون و 417 هزار و 380 دستگاه خودرو در جهان به فروش رسیده بود. چین بزرگ‌ترین بازار خودرو جهان در سال 2015 شناخته شده و 14/ 21 میلیون دستگاه خودرو در این کشور طی سال 2015 به فروش رسیده است. آمریکا با فروش 57/ 7 میلیون دستگاه در رتبه دوم و ژاپن با فروش 31/ 4 میلیون دستگاه در رتبه سوم از این نظر قرار گرفته‌اند.

European car sales
فروش خودرو در سال 2015

اما بنا بر ادعای شرکت خودروسازی اسپایکر که سازنده محصولات اسپرت و تولیدمحدود است، این شرکت قرار است به‌زودی و در نمایشگاه خودروی لس‌آنجلس از نخستین محصول شاسی بلند 4 درب یا suv خود رونمایی کند. این خودروساز هلندی هدف از تولید این مدل را که شباهت زیادی به کانسپت دی 12 که پیش‌تر آن را در نمایشگاه خودرو پاریس معرفی نمود دارد، حضور در بالاترین بخش بازار اس‌یووی ها اعلام نموده و گفته است برای پیشرانه آن از یک موتور وی 12(V12) که متعلق به خودروسازی اروپایی است استفاده می‌کند. ویکتور مولر رییس این شرکت در مصاحبه با مجله انگلیسی زبان اتوکار اعلام نموده نسخه هیبریدی این خودرو نیز بلافاصله پس از ارائه نسخه بنزینی به بازار ارائه خواهد شد و در این راه از همکاری شرکت ولتاولار که یک شرکت سازنده باتری هواپیماهای خصوصی کوچک است استفاده می‌کند. گفته شده این مدل تا ابتدای سال 2017 میلادی به بازار می‌آید.


اما خبر دیگر که به فراخوان محصولات فولکس واگن مربوط است از قول خبرگزاری رویترز نوشته شده است. فولکس‌واگن که به‌تازگی از منجلاب دیزل‌گیت بیرون آمده و مشغول آواربرداری معضلات اخیر است، دست به فراخوان مجدد برای حدود 91 هزار دستگاه از مدل پاسات در بازار آمریکا به دلیل نقص در عایق کابل‌های داخلی خودروی مذکور زده است. فولکس واگن هشدار داده است این نقص ممکن است باعث جرقه ناگهانی و معضلات بزرگ‌تری شود و دارندگان مدل‌های 2012تا 2014 پاسات لازم است جهت رفع نقص خودروی خود را به نمایندگی‌های فولکس واگن تحویل دهند. این شرکت به تازگی نیز حدود 600 هزار دستگاه از انواع محصولات دیزلی‌اش را به دلیل رسوایی دیزل‌گیت و رفع نقص به نمایندگی‌های مجاز خود بازگردانده است. در هفته‌های قبل نیز خبر فراخوان و رفع نقص 177 هزار دستگاه از مدل پاسات در سراسر جهان و یا فراخوان 800 هزار دستگاه از محصولات گروه فولکس واگن شامل مدل‌های پورشه کاین و فولکس توراِگ به دلیل نقص در پدال‌های گاز و ترمز منتشر شد که نشان از وضعیت بی ثبات گروه فولکس واگن دارد. همچنین روز دوشنبه هفته گذشته 5600 دستگاه از مدل‌های گلف الکتریکی این شرکت به دلیل امکان نقص در باتری‌های الکتریکی به نمایندگی‌های شرکت بازگردانده شدند و قطعاً فراخوان دوباره مدل‌های پاسات خبری خوشایند برای مدیران این شرکت نخواهد بود. باید منتظر ماند و دید آیا غول صنعتی آلمان و اروپا از وضعیت نامناسب کنونی خارج خواهد شد یا همچنان به روند نزولی خود ادامه می‌دهد.

2016 Volkswagen Passat
2016 Volkswagen Passat

برطبق اطلاعات موسسه ملی امنیت بزرگراه‌های آمریکا، تنها یک‌چهارم از 29 میلیون ایربگ معیوبی که توسط تاکاتا تولیدکننده بزرگ کیسه‌های ایمنی خودرو تولید شده‌اند، تعویض شده و باقی این ایربگ‌ها همچنان در خودروهای مختلف مورد استفاده هستند و تعویض نشده‌اند. درحالی تنها 7 میلیون از ایربگ‌های معیوب در خودروهای مختلف توسط شرکت‌های تولیدکننده خودرو تعویض شده است که این قطعات معیوب پتانسیل انفجار و پاشش مواد خطرناک شیمیایی به صورت سرنشینان را دارند و پیش‌تر نیز در آمریکا حدود 100 نفر در اثر این نقص کشته یا مجروح شده‌اند. هونداموتورز بزرگ‌ترین مشتری تاکاتا علیرغم تعویض بیش 5 میلیون عدد از کیسه‌هواهای معیوب محصولات خود، همچنان با معضل عدم تعویض حدود 2 میلیون ایربگ مواجه است که برای خودروهای حامل آنها فراخوانی نداده است. فیات کرایسلر با اصلاح 736 هزار واحد کیسه هوا تنها 15 درصد از ایربگ‌های معیوب را اصلاح نموده و تویوتا نیز با اصلاح 717 هزار واحد ایربگ، تنها 22 درصد کیسه های هوای معیوب را رفع نموده است. فوردو بی‌ام‌و نیز که از دیگر مشتریان تاکاتا هستند که در این ویرانی بزرگ سهم عمده‌ای دارند. بی‌ام‌و فعلاً 193 هزار عدد از این ایربگ‌های معیوب را تعویض نموده و قول داده تا فوریه 840 هزار واحد دیگر از این ایربگ‌ها را رفع نقص و تعویض نموده است.

A Takata airbag that was removed from a 2001 BMW vehicle under factory recall program is shown in Alexandria Virginia
و در پایان همه شما عزیزان را به رعایت نظم و قانون در هنگام رانندگی دعوت می‌نماییم. شما هراندازه راننده خوبی باشید و هرچقدر خودروی ایمن و به‌روزی سوار شوید، از دام تصادفات شدید در امان نیستید. تویوتا لندکروز از جمله خودروهای شاسی‌بلند تویوتا است که در تصادفات ایمنی بالایی دارد. بااینحال هیچ خودرویی در برابر تصادفات سنگین در امان نیست. به تازگی عکسی در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده که نشان می‌دهد که یک دستگاه لندکروز تصادف سنگینی داشته و به روزی افتاده است که می‌بینید. گرچه باید دید که این لندکروز با چه خودرویی تصادف کرده که به این روز افتاده است اما شما همواره جانب احتیاط را رعایت کنید و با این عمل عقلانی، مراقب خود و زندگی‌تان باشید. حتماً یک نفر در این جهان هست که شما را دوست بدارد و منتظر لبخند شما باشد. او را ناامید نکنید.

crash-landcruiser

درباره نویسنده

تصویر پروفایل محمدحسین شاوردی

دانش آموخته و خبرنگار حوزه اقتصاد و علاقه مند به صنعت خودرو

44 دیدگاه

  1. تصویر پروفایل (*مهرداد*)
    (*مهرداد*)
    سوابق: (339 دیدگاه) ,

    قیمت سوزوکی سیاز بی منطق بالاست و واقعا ارزش صد ملیون نداره …اما در مورد حضور فولکس میتونه یه مرحمی باشه برای مردم و قشر متوسط و صنعت مونتاژ کاری ایران !

    پاسخ
    1. احسان(احسان سابق)
      سوابق: (2211 دیدگاه) ,

      از خوندن خبرای اقتصادی بیشتر از قبل قانع میشم که کشورمون توسط ….ها اداره میشه یعنی کسایی که سطح فکری فوق العاده پایینی دارن و به هیچ اصول اخلاقی پایبند نیستن

      پاسخ
      1. آروین
        سوابق: (6 دیدگاه) ,

        پایبند نبودن به اصول اخلاقی قبول ولی سطح فکری بالا و به قول معروف مار خورده افعی شده اند.

        پاسخ
    2. parham
      سوابق: (106 دیدگاه) ,

      دوستان خوبم فکر ارزان شدن خودرو و اینکه بتوان با 70 80 تومن خودرو آلمانی یا ژاپنی سوار شوید از سرتون بیرون کنید.همچین اتفاقی هیچ وقت نخواهد افتاد.

      پاسخ
    3. kevin7360
      سوابق: (68 دیدگاه) ,

      ساده انگاریه اگه فرض کنید قراره فولوکس تو ایران ماشینه زیره 60 میلیون بزنه اگه بخواد هم 2 تا فرغون ساز جلوشو میگیرن یا بهتره بگم کسانی که از وجود 2 فرغون ساز نفع میبرن جلوشو میگیرن تا زمانیکه دوباره ارزش پول ایران به سر جاش بر نگرده انتظار پایین آمدن قیمت نداشته باشین

      پاسخ
    4. Ashkan
      سوابق: (312 دیدگاه) ,

      چه فایده داره وقتی خودرو سازیای ما دارن ارزش گمرکی رو روش میزارن همون واارد شه بهتره حالا میخواد 10 درصدگرون تر بیفته حداقل میدونیم چیزی از روش نزدن
      آقایون ورداشتن هم ویتارا هم کیزاشی و اوردن ولی داخلیش نکردن به قیمت وارداتی مینداختن به مردم

      پاسخ
      1. تصویر پروفایل نوید جهرمی
        نوید جهرمی
        سوابق: (1443 دیدگاه) ,

        وقتی قیمت اعلامی ایرانخودرو اینقدره و با قیمت جهانیش مقایسه کنیم میبینیم تا ……. دارن میندازن ب مردم.
        بیچاره کسایی که با سادگی گول این خودرواندازان رو میخورن.

        پاسخ
  2. afish
    سوابق: (12 دیدگاه) ,

    با عرض ادب و احترام چند ماهی هست هر روز اعلام میشه فلان خودروساز با فلان شرکته خارجی یا در حاله مذاکرست و یا به توافق رسیدن ولی در عمل چه اتفاقه مهمی افتاده تکلیفه مردم کاملن روشنه زیره 50 میلیون خودروی بی کیفیته داخلی تا 100 میلیون چینی وبالاتر که با کیفیت و به روزه خارجی برای یکی مثله من که بیشتر از 30 میلیون پول باسه ماشین خریدن ندارم و قرار هم نیست درآمدم بیشتر بشه چه فرقی داره فولکس بیاد یا فراری تا وقتی انحصار وجود داشته باشه و وضعیته اقتصادی به این شکل هیچ فرقی نداره کی بیاد خودرو بسازه در هر صورت اونی که پولشو داره قبل از اینم همه ی این خودروها وبهتر از ایناهارو میتونست سوار بشه و با تشکر از آقای شاوردی

    پاسخ
  3. تصویر پروفایل HoSeIn
    HoSeIn
    سوابق: (79 دیدگاه) ,

    اینطور که از ظاهر امر پیداست ایرانیهایی که قدرت خرید بالایی ندارن و جزء قشر متوسط رو به پایین جامعه محسوب میشن ، داشتن یه خودروی نسبتا با کیفیت و ایمن را باید در خواب ببینن و ناچارن به همین چارچرخه های کشتارجمعی داخلی و درجه 3چینی بسنده کنن . جالب اینجاس که بازار خودروهای دست دوم خارجی هم با توجه به قیمت تمام شده و هزینه های نگهداری سرسام آور هیچ ارمغانی برای این دست از مصرف کنندگان نداره . ای بابا ….

    پاسخ
  4. اشكان
    سوابق: (64 دیدگاه) ,

    اگه سوزوکی با اون قیمت وارد شه دیگه بچه 2 ساله هم میدونه فروش کمی خواهد داشت و شکست میخوره….ولکس واگن هم اگه مثل بقیه بیاد از 100 تومن قیمت گذاری کنه بازم شکست میخوره و 405 بازم برنده میشه!!!!به همین سادگی به همین خوشمزگی…..ایران مریض شده و داروی درست حسابی هم نمیخرن براش مامان باباش!!!فکر کنم مریضی ایران به نفع مامان باباشه!!!

    پاسخ
  5. احسان
    سوابق: (17 دیدگاه) ,

    اونقدر، گفتیم که دیگه خودمونم حالمون بهم میخوره،بگذریم،سوزوکی سیاز از نظر فنی. از پژو هم ضعیف تره، فقط بخاطر ژاپنی بودن، و زیبایی نسبی، قیمت 100 میلیونی گرفته،وای بر ما وای،حرف آخر نویسنده تو سطرهای آخر خیلی خوبه، به شرط عمل

    پاسخ
  6. Nima
    سوابق: (794 دیدگاه) ,

    این لندکروز احتمالا از پشت یه آمریکایى فول سایز قدیمى بش زده.
    والاااا. من دیدم زده به تیر برق تیر برق رو کنده و چراغش هم نشکسته.!!!!

    پاسخ
    1. تصویر پروفایل سامان اذری
      سامان اذری
      سوابق: (1463 دیدگاه) ,

      اتفاقا من تو کوشیم یه کلیپ دارم
      یه شورلت قدیمی رو با جدیدش شاخ به شاخ زدند
      قدیمی فکنم مالیبو یا ایمپالا بود
      مدل جدید تو شاخ ب شاخ ستونها سالم بود
      ایر بگ ها باز شد و ادمک کاملا سالم ولی مدل قدیمی
      ستون ها خم شد و فرمان و سینه خودرو رفت داخل اتاق و اگه به جای اون ادمک یه ادم بود
      زنده نمیموند
      تو اپارات هم هست میتونی ببینی

      پاسخ
  7. h-paya
    سوابق: (60 دیدگاه) ,

    با آرزوی عاقبت بخیری برای فولکس واگن در ایران 😐

    پاسخ
  8. تصویر پروفایل moein
    moein
    سوابق: (775 دیدگاه) ,

    فلوکس واگن خواسته با ویران خودرو وارد همکاری بشه و طبق معمول مدیران ویران خودرو دندون گردی کردن و نزاشتن توافق به سر انجام برسه
    خسته نباشی مدیر دل سوز

    پاسخ
  9. محمدرضا
    سوابق: (132 دیدگاه) ,

    امروز صبح یه خبری تو تابناک دیدم که تا همین الان دپرس و افسرده ام !

    تیتر خبر این بود : ” وکلای ژاپنی بعلت کمبود پرونده حقوقی بیکار هستند ” !!!!

    تو بحر این خبر برین عمق منجلابی که ما داریم تو اون زندگی میکنیم براتون مشخص میشه ! و اگه باز نفهمیدین کافیه یه سر برین دادسراها تا کاملا براتون جا بیوفته مطلب !

    یک نماینده عضو کمیسیون صنایع مجلس گفته که دو فرغون ساز بزرگ کشور برای اخذ وام و کمک مجدد دست نیاز به سمت دولت دراز کردن چون سود بانکی وام هایی که قبلا پر پر کردن بین مدیرانشون موعدش رسیده !

    پاسخ
  10. Merdad
    سوابق: (17 دیدگاه) ,

    واقعیتی که هست اینه که قیمت خودرو بالا نیست!
    بلکه درآمد ما کمه، تو این چند سال ایران به شدت از دنیا عقب افتاد و شرایط اقتصادی بوجود اومده باعث شد درآمد مردم ایران نسبت به دنیا خیلی کم باشه.
    تنها راه رفع مشکل خرید، افزایش درآمد هست نه کاهش قیمت چرا که قشر متوسط به پایین نهایتا قادر به خرید خودروهایی زیر 30-40 تومن هستند در صورتی که خودروهایی که ما دنبالشیم قیمتی حدودا 17-18 هزار دلار به بالا دارند یعنی بالای 60 میلیون تومن که قیمت کمی نیست.
    اون افرادی از گروه قشر متوسط و کم درآمد هم که می بینید ماشین های خوب سوار میشن هم دیدید که چقدر قسط و سختی متحمل میشن.
    امیدوارم وضع درست بشه و دوباره خرابکارها نیان راس کار.

    پاسخ
  11. بهنام طیبی
    سوابق: (4441 دیدگاه) ,

    لندکروز با اون بدنه قویش اونجوری ترکیده اگه پراید و 206 بود همشون انالله میشدن

    پاسخ
  12. fcmz
    سوابق: (85 دیدگاه) ,

    اگه فولکس بتونه مدل جتا رو با قیمت 70-80 میلیون مونتاز کنه خیلی راحت میتونه نبض بازار رو از چینییا بگیره.

    پاسخ
  13. احسان(احسان سابق)
    سوابق: (2211 دیدگاه) ,

    …ایران هرگز از سیستم مدیریتی دقیق و برنامه‌ریزی شده‌ای همچون ژاپنی‌ها سود نمی‌برد…
    ممنون که راهنمایی کردید چون این موضوع اصلا به ذهنم نرسیده بود…

    پاسخ
  14. صادق
    سوابق: (2130 دیدگاه) ,

    درود به همگی
    .
    کی میگه ماشین گرونه؟؟
    کی میگه وضع مردم بده؟؟
    چرا شکایت میکنید؟؟
    مگه وضعیت الان، همون وضعیتی نیست که خود مردم میخواستن؟

    آقا یکی شفاف سازی کنه، مردم کدوم کشور بودن که تا وام دادن، مثل چی ریختن تو نمایندگی ها؟؟؟!

    از قدیم و ندیم گفتن، خود کرده را تدبیر نیست، از وضعیت الانم باید راضی باشید، چون خودمون درستش کردیم، هیچ حرفی هم توش نیست
    “فقط برای اونایی ناراحتم که دارن به پای بقیه میسوزن…!”

    پاسخ
    1. مجتبی
      سوابق: (1 دیدگاه) ,

      دوست عزیز تا وقتی که توی شرایط افراد قرار نگرفتی در موردشون قضاوت نباید کرد. واقعیتش اینه که مردم اصلا چیزی رو تحریم نکرده بودن. زورشون به خرید خودرو نمیرسید. همون طور که الان هم نمیرسه و میبینی که بازار توی رکود هست. یک عده هم فکر میکردن به خاطر روشن گری اونها مردم خودرو ساز ها رو تحریم کردن. وقتی ادم زن و بچه داره به هر دری میزنه تا یه لگن زیر پا کنه اگه صفر باشه که چه بهتر. با اون وام یه موقعیتی بود برای افراد تا بتونن ماشین بخر همین. حالا اون لیاقت نداره و اون داره و… خیلی حرف صحیحی نیست.

      پاسخ
      1. صادق
        سوابق: (2130 دیدگاه) ,

        درود آقا مجتبی
        اتفاقا من یکی از همونایی بودم تو شرایط بدی از لحاظ خودرویی بودم، ولی با همه ی بدی هاش ساختم و نه خودم و نه خونوادم طرف خرید خودرو نرفتیم
        .
        و یه نکته ی دیگه اینکه، این اولین حرکت مردم غیور ایران نبود،
        مردم ایران قبلا این اتحادشون رو توی صف های برنج و مرغ و… هم نشون داده بودن

        پس میبینیم که مشکل از شرایط نیست، مشکل نداشتن اراده اس…

        پاسخ
    2. تصویر پروفایل نوید جهرمی
      نوید جهرمی
      سوابق: (1443 دیدگاه) ,

      باهات موافقم صادق جون.
      ما کاری ب اون بنده خداهایی که از ماشین نون در میارن و مجبور ب خرید شدن نداریم. اما این عده درصد بالایی نمیشن. ملت اینقدر هجوم بردن که توی گینس باید ثبتش کنن این درجه از شور و شعور رو.
      واقعاً کسانی که باید پای سادگی و حماقت بقیه بسوزن چیکار باید بکنن؟
      آیا همه باید از این کشور مهاجرت کنن؟

      پاسخ
    3. آروین
      سوابق: (6 دیدگاه) ,

      آقا ملتی که هنوز نمیدونن این مالیات بر ارزش افزوده ( مالیاتی که فروشنده بابت سودی که از فروشش میبره رو باید به دولت بده) رو اضافی دارن به فروشنده میدن و یکی باید به مسولین این مملکت یاد آوری کنه که واسه چی این مبلغ اضافی رو باید مشتری بده؟

      پاسخ
  15. Mohammad
    سوابق: (58 دیدگاه) ,

    ن الان میخوام بدونم واقعا خبر حضور فولوکس بدون مونتاژ از طرف ایرانخودرو و سایپا رو باور کردین؟ن باورکردین؟اگه هزار تومن از سهم پولیشون کم بشه غوغا میکنن اینقد زود باور نباشین!

    پاسخ
  16. Soroosh
    سوابق: (39 دیدگاه) ,

    عمرا که بذارن خودرو درست حسابی با قیمت معقول به دست مردم برسه
    خیلی ها اینگار تو این مملکت زندگی نمیکنن و ۲زاریشون کجه
    مردم ما کی میخوان بفهمن تا وقتی صنعت خودرو کشورچه داخلی چه وارداتی کاملا مافیایی هست و یه عده سود های کلانی از این جریان میبرن هیچ وقت درست نمیشه و همیشه همین اشو همین کاسه هست

    پاسخ
  17. mehran jj
    سوابق: (22 دیدگاه) ,

    با درود و تشکر خدمت اقای شاوردی عزیز ممنون میشم اگه 1 مقاله کامل تر درباره این سوزوکی ها تدارک ببینید تا همه ببینیم که خودروهای خوبی هستن یا بازم …های ایرانخودرو تمامی نداره

    پاسخ
  18. erfan
    سوابق: (224 دیدگاه) ,

    این کار اشتباهه. باید یه سری خودرو اقتصادی با کیفیت در حدود ٢۵تا٣۵ میلیون تولید کنن. با کیفیتتتتتاااا
    ١٠٠٠ مدل دیگه ماشین بیاد وقتی گرونه ب چ درد میخوره

    پاسخ
  19. تصویر پروفایل MjM
    MjM
    سوابق: (298 دیدگاه) ,

    1000 تا خودرو بیاد 400 تا خودروساز بیاد…وقتی با قیمت واقعی نباشه به درد عمشون میخوره….تا وقتی رانت خواران گرامی و سیاسیون در این صنعت هستند و دست دولته هیچ اتفاق خوبی نمیافته
    به امید نابودی مونتاژکاران داخلی

    پاسخ
  20. ابراهیم
    سوابق: (7 دیدگاه) ,

    وقتی حداکثر قیمت سوزوکی ویتارا در بازار جهانی 23000 هزاردلار معادل 72 میلیون میشه، چطور توی ایران قراره با مونتاژ قیمتش بشه 130 میلیون. خب اینجا این مونتاژ به چه کار میاد؟ فقط برای اینکه آپشن های خودرو کمتر بشه. خب من اگه همون خودرو رو بی اینکه توی ایران و کارخانه مفتضحی مث ایران خودرو مونتاژ بشه 140 میلیون بگیرم راضی ترم.

    پاسخ
  21. علی
    سوابق: (3 دیدگاه) ,

    ما مشکل پولی نداریم. و ما مشکل خرید خودرو نداریم. فقط کافیه این گمرک مسخره مثل بقیه کشورها پول گمرک بگیره و ما بتونیم خودروهای خوب وارد کنیم حتی دسته دوم که قشر ضعیف هم میتونن خریدهای خوب بکنن وقشر پولدارمونم میتونن ماشینای اس بخرن.
    این خودرو سازانم به فکر چاره خواهند بود و اصلا نیاز نیست این موضوع خودرو را پیچیده کنم.

    فقط فقط گمرک که معلوم نیست پولاشم کجا میره و ماها داریم چطوری خودمونو گول میزنیم. ممنون از سایت خوبتون.

    پاسخ
  22. احسان
    سوابق: (79 دیدگاه) ,

    اگه فولکس واگن هر محصولیش رو بیاره ایران به شرطی که فرهنگش روهم بیاره، عالی میشه! فولکس واگن از تویوتا هیچی کم نداره! اگه دو خودرو ساز و رانت های وابسته به اونها که جیباشون با باج سیبیل ایران خودرو و سایپا پر میشه، اجازه بدن بیاد!

    پاسخ
  23. احسان
    سوابق: (79 دیدگاه) ,

    اگه فولکس واگن هر محصولیش رو بیاره ایران به شرطی که فرهنگش روهم بیاره، عالی میشه! فولکس واگن از تویوتا هیچی کم نداره! اگه دو خودرو ساز و رانت های وابسته به اونها که جیباشون با باج سیبیل ایران خودرو و سایپا پر میشه، اجازه بدن بیاد!
    اگر دولت واقعا می خاد برای مردم کار کنه و اقتصاد رو ازاد بکنه، بیاد پلکانی در عرض سه سال تعرفه واردات خودرو رو بیاره بکنه متوسط 30 کشور تولید کننده خودرو دنیا! اینقدرم بهانه نیارن که همه کشورهای تولید کننده تعرفه واردات خودروشون مثل ما بالاست! به اندازه کافی سه سال پیش دلار بالا رفت و قدرت خرید مردم کم شد!

    پاسخ
  24. احمد باقری
    سوابق: (4279 دیدگاه) ,

    اصلا فولکس هم بیاد، مسلما با قیمتهایی عرضه میشه که هیچ آسیبی به این ماشینهای از رده خارج داخلی وارد نکنه و همچنان فروش خودشون رو داشته باشن.

    پاسخ
  25. تصویر پروفایل Danial
    Danial
    سوابق: (221 دیدگاه) ,

    بچه ها چرا یکی دو روزه کسی پست نمیزاره نکنه بچه های پدال رو گرفته باشن … 😐

    پاسخ
    1. تصویر پروفایل سردبیر
      سردبیر
      سوابق: (354 دیدگاه) ,

      سلام. دانیال عزیز، در طول روز هر ساعت یک مطلب در سایت منتشر می شود. احتمالا باید کش مرورگر خود را پاک کنید تا مطالب جدیدتر را مشاهده نمایید. ارادتمند

      پاسخ
  26. محمد
    سوابق: (500 دیدگاه) ,

    پدال جان اعتصاب کردیا..
    اقایون یه سوال…توی ماشینای جدید یاهمون انژکتوری دلکو دیگه وجود نداره ویااینکه هست؟؟؟

    پاسخ
  27. Nima
    سوابق: (13 دیدگاه) ,

    فکر کنم مشکل خواب الودگی بهاری گریبان پدال رو هم گرفته، بابا ی مطلب بذارین

    پاسخ
    1. تصویر پروفایل سردبیر
      سردبیر
      سوابق: (354 دیدگاه) ,

      سلام. نیمای عزیز، روزانه و به صورت ساعتی بدون وقفه اخبار و مطالب جدید را منتشر می کنیم. احتمالا باید کش مرورگر خود را پاک کنید یا صفحه را رفرش کنید.
      ارادتمند

      پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.