میز خبر

میز خبر: سایپا گران می‌کند یا تیشه به ریشه خود می‌زند؟

سایپا مونتاژکار ایرانی که در روزهای گذشته از افزایش ۸ تا ۱۰ درصدی قیمت محصولات سالخورده‌اش خبر داده بی‌شک بمب خبری هفته اخیر را ترکاند و در میانه سبقت‌گیری اروپایی‌ها از هم برای حضور در تهران و دیپلماسی اقتصادی و مملو از خبر دولت و زدوخوردهای دلواپسان و موافقان توافق در کنگره آمریکا، جالب‌ترین خبری بود که می‌شد خواند و در آن تأمل کرد.
معاون بازاریابی و فروش سایپا از افزایش قیمت محصولات این شرکت در صورت تصویب شورای رقابت خبر داده و گفت: مرحله بعدی تغییر قیمت‌ها بر اساس نرخ تورم و بر مبنای فرمول مشخص شده و تأیید مراجع ذی‌صلاح خواهد بود. رضا تقی‌زاده اظهار کرد: پیگیری ۱۶ ماهه گروه خودروسازی سایپا در حال به نتیجه رسیدن است و مجوزهای لازم برای افزایش ۸ تا ۱۰ درصدی قیمت خودرو صادر خواهد شد.

آیا انحصار در ایران با رضایت مصرف کننده همراه است؟
آیا انحصار در ایران با رضایت مصرف کننده همراه است؟
البته درباره بازار خودروی داخل اخبار کاملاً امیدوارکننده است و گویا همه شرایط دست‌به‌دست هم داده تا با انحصار تاریخی خودروسازان داخلی مقابله کند. دنیای اقتصاد روزنامه مطرح و پرتیراژ کشور، دیروز در صفحه اقتصادی‌اش دراین‌باره نوشت: همسو با افت ۵۵ درصدی واردات خودرو در چهار ماه گذشته، بازار هم‌اکنون شاهد تخفیف‌های ویژه برخی واردکنندگان به‌منظور جلب نظر مشتریان است. کاهش میلیونی قیمت برخی خودروهای وارداتی به دلیل رکود بازار در حالی منجر به تغییر استراتژی واردکنندگان شده است که بعد از توافق هسته‌ای مشتریان در شرایط انتظاری برای کاهش قیمت‌ها و ورود خودروهای جدید به‌سر می‌برند.

2014 Mitsubishi Mirage
Mitsubishi Mirage
در همین حال برخی از واردکنندگان معتقدند که تخفیف‌ها ویژه برای خروج بازار از رکود است. به نظر می‌رسد در کوتاه‌مدت حداقل قواعد بازی در حوزه واردات در حال تغییر است و قیمت‌ها رو به نزول. جالب این است که بازار خودروهای وارداتی این روزها از هیچ قاعده و مکانیسمی پیروی نمی‌کند، به‌طوری‌که باوجود کاهش ۵۵ درصدی واردات، تقاضا برای خودروهای یاد شده نیز به طور چشمگیری کاهش یافته است. معمولاً در چرخه کسب‌وکار، هر کالایی با تقاضاکنندگان و عرضه‌کنندگان آن کالا روبه‌رو است؛ بنابراین اگر در بازاری به هر دلیل عرضه و تقاضا باهم برابر نباشند؛ یعنی بازار در تعادل نیست.

Kia Sportage 2015
خبر دیگر اینکه برخلاف روند رشد تولید خودرو در ماه‌های اخیر، تولید این محصولات در تیر ماه امسال نزولی شد. به گزارش خبرنگار ایسنا، بر اساس جدیدترین آمار وزارت صنعت، معدن و تجارت، تولید خودرو در تیر ماه امسال با کاهش ۱۰.۱ درصدی از ۱۰۲ هزار و ۸۱۵ دستگاه در تیر ۱۳۹۳ به ۹۲ هزار و ۴۵۷ دستگاه در تیر ۱۳۹۴ کاهش یافت. در این مدت تولید انواع سواری با کاهش ۳.۳ درصدی از ۸۷ هزار و ۵۵۵ دستگاه در تیر ۱۳۹۳ به ۸۴ هزار و ۶۶۱ دستگاه کاهش یافته است. تیر ماه امسال تولید انواع وانت نیز با کاهش ۴۹.۱ درصدی از ۱۳ هزار و ۸۱۷ دستگاه در تیر ۱۳۹۳ به ۷۰۳۷ دستگاه کاهش یافت.
تیر ماه امسال تولید انواع مینی‌بوس و میدل‌باس در کشور با رشد ۱۲۱.۷ درصدی از ۲۳ دستگاه در تیر ۱۳۹۳ به ۵۱ دستگاه افزایش یافت. در این مدت تولید انواع اتوبوس با افت ۵۱.۷ درصدی از ۸۹ دستگاه در تیر ۱۳۹۳ به ۴۳ دستگاه کاهش یافته است. در این مدت تولید انواع کامیونت، کامیون و کشنده نیز با کاهش ۵۰ درصدی از ۱۳۳۱ دستگاه در تیر ۱۳۹۳ به ۶۶۵ دستگاه کاهش یافته است. اما در چهارماهه نخست امسال تولید انواع خودرو در کشور با رشد ۸.۴ درصدی از ۳۲۸ هزار و ۵۱۵ دستگاه در چهارماهه نخست سال گذشته به ۳۵۶ هزار و ۲۳۹ دستگاه افزایش یافته است.

خط تولید دنا
خط تولید دنا
چهارماهه نخست امسال تولید انواع سواری با رشد ۱۷.۶ درصدی از ۲۷۹ هزار و ۸۵۲ دستگاه در چهارماهه نخست سال گذشته به ۳۲۹ هزار و ۵۵ دستگاه افزایش یافته است. در این مدت تولید انواع وانت با کاهش ۴۸.۹ درصدی از ۴۴ هزار و ۸۵۴ دستگاه در چهارماهه نخست سال گذشته به ۲۲ هزار و ۹۰۵ دستگاه کاهش یافته است. تولید انواع مینی‌بوس و میدل‌باس نیز با رشد ۱۲۹.۶ درصدی از ۷۱ دستگاه در چهارماهه نخست سال گذشته به ۱۶۳ دستگاه افزایش یافته است. تولید انواع اتوبوس نیز با کاهش ۱۸.۸ درصدی از ۲۹۸ دستگاه در چهارماهه نخست سال گذشته به ۲۴۲ دستگاه کاهش یافته است. تولید انواع کامیونت، کامیون و کشنده با رشد ۱۲.۶ درصدی از ۳۴۴۰ دستگاه در چهارماهه نخست سال گذشته به ۳۸۷۴ دستگاه افزایش یافته است.

وانت آریسان ایران خودرو
وانت آریسان ایران خودرو
جالب‌ترین نکته این روزهای بازار خودروی ایران هم علاوه بر کاهش ۵ درصدی قیمت خودروهای وارداتی، کاهش ۱۵ درصدی قیمت خودروهای چینی در بازار است. رییس اتحادیه نمایشگاه داران خودروی تهران و نماینده کمیسیون تخصصی خودروی ایران در پاسخ به پرسشی مبنی بر میزان کاهش قیمت در خودروهای چینی گفت: خودروهای چینی نسبت به خودروهای داخلی و وارداتی بیشترین افت قیمت را داشته‌اند به‌طوری‌که کاهش قیمت در این خودروها ۱۵ درصد بوده است. وی در گفتگو با عصر ایران در مورد اینکه چرا خودروهای چینی کاهش قیمت بیشتری را نسبت به خودروهای دیگر بازار داشته‌اند؟ گفت: به نظر من با توجه به خبرهای مطرح شده درزمینهٔ ورود خودروسازان اروپایی به ایران، خریداران خودرو منتظر ورود این خودروها به بازار هستند و لذا در این زمینه اقبال به استفاده از خودروهای چینی کاهش یافته است.

Geely GX7 2012
خبر دیگر اینکه مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا طی حکمی سیدمهدی آستانی را به سمت مدیرعامل و عضو موظف هیئت‌مدیره شرکت گروه سرمایه‌گذاری سایپا منصوب و از زحمات محمدرضا صباغی، مدیرعامل پیشین این شرکت تقدیر کرد. دکتر آستانی دارای فوق‌لیسانس MBA و دکترای مدیریت مالی است و سابقه مدیرعاملی در شرکت سرمایه‌گذاری فرهنگیان، معاون خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران و معاون مالی بانک صنعت و معدن را دارد، وی همچنین به مدت ۳۰ سال در حوزه مطبوعات کشور فعالیت مستمر داشته است.

astani-saipa
تصاویر جاسوسی‌ای که از آزمایش‌های فراری منتشر شده نشان می‌دهد مدل f12 اسپچاله یا GTO که گونه تولید محدود و ارتقا یافته از مدل پایه است به‌زودی با ظاهر و جزئیاتی متفاوت با گونه اصلی به بازار عرضه می‌شود. این مدل که قرار است در نمایشگاه اتومبیل فرانکفورت نمایش داده شود با ارتقایی ۳۰ تا ۷۰ اسبی در موتورش نسبت به F12 برلینتا قوی‌تر است و از موتور V12 که ۶.۳ لیتر حجم دارد، بهره می گیرد. علاوه بر این اسپچاله از ۲۰۰ کیلوگرم کاهش وزن نیز سود می‌برد که می‌تواند به چابک شدن هرچه بیشتر این مدل کمک کند. به نظر می‌رسد در برخی از قسمت‌ها مانند برآمدگی که در گلگیر جلو مشاهده می‌شود از فیبر کربن استفاده شده و این قضیه به رکاب‌ها و پایین درهای خودرو نیز کشیده شده است. جالب‌ترین قسمت در مدل اسپچاله سه حفره آبشش مانند است که بر روی گلگیر عقب خودنمایی می‌کنند.

چندی پیش شنیدیم که کنسرسیومی از سه خودروساز غول آلمانی یعنی BMW، Audi و شرکت مادر Mercedes Benz یعنی دایملر واحد Here نوکیا که واحد مربوط به نقشه‌های دیجیتال این شرکت است را به قیمت ۳ میلیارد دلار خریداری کرده‌اند. حال چرایی این کار در دست بررسی است و بنابر گزارش سایت تابناک مدیرعامل شرکت دایملر گفته است: نقشه‌های دیجیتال با دقت بسیار بالا در آینده تبدیل به بخش مهم و اساسی از قابلیت نقل مکان و تحرک هستند. «دیتر زتش» اشاره کرده: با خرید اشتراکی سهام Here از نوکیا در صدد هستیم تا برای تمامی خودروسازان، فروشندگان و مشتریان در سایر صنایع، استقلال این خدمات اساسی و بنیادین را حفظ کنیم. همچنین در یک بیانیه، هر سه خودروساز آلمانی اهمیت این خدمات مبتنی بر نقشه را برای آینده صنعت خودروسازی تأیید کرده‌اند. در این بیانیه آمده: نقشه‌های Here دربردارنده بنیادهای اساسی برای نسل بعدی خدمات مبتنی بر محل و موقعیت است. این موضوع برای صنعت خودروسازی مبنایی برای سیستم‌های یاری‌گر و اتومبیل‌های خودران است؛ خدماتی که برای ایجاد امنیت جاده‌ای بیشتر و تسهیلات بالاتر اهمیت دارد. بنا بر گزارش‌ها، این قرارداد قرار است در فصل اول سال میلادی آتی یعنی سال ۲۰۱۶ نهایی شود.

here map
خبرها و تصاویر منتشر شده از جاسوسان صنعتی نشان می‌دهد که بنتلی بنتِیگا (بِن تِی گا) همچنان در حال آزمایش است. پس از اینکه جاسوسان صنعتی عکس‌هایی از این مدل در آب‌وهوای سرد و یخ‌زده و گل‌ولای و بیابان را منتشر نمودند، حال تصاویر جاسوسان صنعتی این بار بنتِیگا را در حال عبور از مسیرهای پر سنگلاخ نشان می‌دهد. گویا بنتلی به‌هیچ‌وجه علاقه‌ای به معرفی نمایشی یک کراس‌اوور ندارد و از حضور در بازار شاسی بلندهای لوکس اندازه کامل نیت دقیقی دارد. این مدل که توانایی فوق‌العاده‌ای در آف‌رود دارد و به یک موتور W12 مجهز است به‌احتمال فراوان در نمایشگاه‌های آینده خودرو معرفی خواهد شد. کارشناسان قیمت این مدل را چیزی در حدود ۲۰۰ هزار دلار عنوان کرده‌اند. ویدئوی حاضر بنتِیگا را در شمال اسپانیا نشان می‌دهد. این ویدئو نخستین تیزر رسمی این مدل فوق‌العاده است.

تصویر هفته

فولکس پولو در مسابقات رالی جهانی
فولکس پولو در مسابقات رالی جهانی

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

محمدحسین شاوردی

دانش آموخته و خبرنگار حوزه اقتصاد و علاقه مند به صنعت خودرو

مطالب مشابه

‫۶۸ دیدگاه‌ها

  1. walid

    ۱۶ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (102 ديدگاه)

    عجب رویی داره سایپا. ان شالله اونروز همه باشیم و ببینیم که در کارخونه هر دو لگن ساز بسته بشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. نیما ناصری

      ۱۶ مرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (336 ديدگاه)

      همیشه به فکر اصلاح باش نه بسته شدن چون که خانوارهای بسیاری از همین 2 شرکت و متعلقات و همکارانشون دارن نون میخورن. تعطیلی بیکاریه زیادی ایجاد میکنه.
      البته باز هم تاکید میکنم شرایط موجود واقعا افتضاح است

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. shahryar

        ۱۶ مرداد ۱۳۹۴
        سوابق: (237 ديدگاه)

        ارزش جون منو خانوادم،بیشتر تر از نون خوردن اوناس.
        حالا واس اینکه اونام از نون خوردن نیوفتن،یا کلا تغییر کاربری کارخونرو بدن،یا بهترش اینکه،این ب اصطلاح کارخونه ها (فقط نقش مونتاژو داشه باشم،زیر نظر مستقیم شرکت مرجع با کارگره ایرانی) و از خودشون هیچ تولیدی نداشته باشن.

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. اشكان

          ۱۶ مرداد ۱۳۹۴
          سوابق: (258 ديدگاه)

          آفرین

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. رامتین

        ۱۶ مرداد ۱۳۹۴
        سوابق: (3047 ديدگاه)

        نیما جان نگران اون خونواده ها نباش که نون میخورند. نونی که مردم راضی نباشند به نوعی حرامه.
        انشالله بزودی هر دو خودروساز ورشکسته بشند. یه مشت بیسواد … جمع شدند در این صنعت. اصولا از نظر من جز بخشی از اساتید علمی دانشگاههای برتر کشور که صرفا در خدمت علم و پیشرفت دانشجویان این کشورند بقیه ارزشی ندارند و بعبارتی بود و نبودشان تاثیری نداره…

        موافقم 0
        مخالفم 0
      3. سجاد

        ۱۶ مرداد ۱۳۹۴
        سوابق: (72 ديدگاه)

        کوفت بشه اون نونی که با نارضایتی مشتری بدست میاد . . .

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. ارمان

          ۱۷ مرداد ۱۳۹۴
          سوابق: (1307 ديدگاه)

          منم فکر میکردم کوفت میشه اما انگار خیلی راحت از گلو پایین میره!!

          موافقم 0
          مخالفم 0
      4. Archi KHAN

        ۱۷ مرداد ۱۳۹۴
        سوابق: (2167 ديدگاه)

        نیما ناصری ، دوست عزیز دیگه بعضی وقت ها یه چیزایی میشه مثل غده های سرطانی ،
        درمان شدنی نیستند !
        مگر اینکه که همه مدیران ، سیاست های کلی و خط مشی ها و و و … بکلی عوض بشه که اونم بعید به نظر میرسه.
        پس نمیخواد در این مواقع اینجوری کسی تیریپ اخلاقیات برداره.
        خسته شدیم والا…

        موافقم 0
        مخالفم 0
      5. ARASH

        ۱۷ مرداد ۱۳۹۴
        سوابق: (89 ديدگاه)

        آقای ناصری سرما خوردی یا نه از بستگانت تو سایپا یا ایرانخودرو فعاله
        آدم حسابی تو حاضری واسه پول چقدر آدم بمیره؟؟؟
        اون کارگری که حاضره نونی ببره سر سفره زن و بچش که آه و نفرین و گریه و زاری ملت پشتشه کارگر نیست بی شرفه
        و هممون دیدیم چه ریخت آدمایی تو خودروسازا و نمایندگیاشون کار میکنن یه سری احمق که یه پیچ نمیتونن ببندن دوست عزیز خوب نگاه کن تو مملکت ما کارگر زیاده ولی ببین کدومشون حاضرن حرامخور باشن
        اگه شما تونستی اینطوری شی که مردن یه خانواده با ماشین اینا مهم نباشه برات پس تو هم …………

        موافقم 0
        مخالفم 0
      6. مصطفی

        ۱۷ مرداد ۱۳۹۴
        سوابق: (173 ديدگاه)

        مردک روزی 20 نفر تو جاده دارن میمیرن بخاطر ماشین های مسخره بعد تو فکر 4 تا کارگری

        موافقم 0
        مخالفم 0
      7. ژاپنی اصیل

        ۱۷ مرداد ۱۳۹۴
        سوابق: (34 ديدگاه)

        اقای نیما ناصری40سال انحصار کافی نبود تا اینها بتونن رقابت کنن کسانی که نونخور این 2تاشرکت هستن اکثرا با رانت و پارتی استخدام شدن فاجعه پژو405یادتونه درهاش قفل میشد و اتش میگرفت از چی دفاع میکیند چه چیزی ارزشش از جان هموطنان ما بالاتره بخدا هیچ چیز چه خانوادهایی که عزیزانشون معلول نشد چه خانوادهایی که به علت امینی صفر تولیدات دخلی داغدار نشدن تجربه ثابت کرده در شرایط انحصاری احتمال اصلاح غیر ممکنه الودگی هوا یکسوم سوخت کشور توسط نیسان وانت مصرف میشه و… بخدا اگه هزینه فایده کنی میبینی تعطیلی خودروسازان به نفع مردمه اگه بخوام بگم مثنوی هفتاد من میشه به همین کفایت میکنم”با احترام به تمام هموطنان بزرگوارم”

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. ARASH

          ۱۹ مرداد ۱۳۹۴
          سوابق: (89 ديدگاه)

          سلام ژاپنی اصیل داداش بعضی وقتا زیر مطالب این سایت یه سری میان کامنت میزارن که از معده به جای مغز استفاده میکنن و میخوان بگن ما هم هستیم یه عده هم عاشق خلاف همه حرف زدن با اینکه میدونن منطقی نیست در کل داداش این دوست ما سفیر عشق و محبت شده ..و نمیدونم چه سیاستی پدال در پیش گرفته که خودروی چینی و ایرانی طرفدارای کمشون دارن با مطالب سایت جولان میدن…….

          موافقم 0
          مخالفم 0
      8. Mahkam

        ۱۷ مرداد ۱۳۹۴
        سوابق: (3 ديدگاه)

        اتفاقا یکی از مشکلات مردم ما هم همین نگاه سطحی شما است… هیچوقت نگاه نمیکنید که سرمایه یک ملت داره بخاطر اشتغال زایی بر فرض حتی 10 میلیون نفر فدا میشه! که معلومه تعداد اون افراد خیلی کمتره حتی…

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. محمد

      ۱۶ مرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (302 ديدگاه)

      در این که این کارخانه ها به اصطلاح خودرو سازی پرو اند شکی نیست .ولی ورشکستگی شون به ضرر همه است .
      ما نباید بازار مصرفی خودرو های خارجی وکشور های اروپایی شیم مثل کشور های عربی.
      بلکه باید به سمت بهینه کردن خودرو ساز های داخلی پیش بریم .مثلا به سمت خصوصی سازی کنترل شده شرکت ها .
      نه این که خصوصی کنیم تمام سهام را در مناقصه های سوری به اقا زاده ها واگذار کنیم .

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. HILUX

        ۱۶ مرداد ۱۳۹۴
        سوابق: (251 ديدگاه)

        اتفاقا به نفع همست…
        خودروهای داخلی جایی واسه بهینه شدن ندارند چون سرتا پا ایرادند باید کلا عوضشون کرد…
        اگه از همون اول سالی چند تغییر کوچک میدادند وکم کم عیبهارو برطرف میکردند آره میشد ولی الان هزینه ی بهینه کردن این اشغالا اصلا از لحاظ اقتصادی به صرفه نیست و بهترین کار جایگزینیشونه.

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. محمد

          ۱۷ مرداد ۱۳۹۴
          سوابق: (302 ديدگاه)

          عزیزم شما کلا سازمخالف می زنی.
          هیچ می دونستی نظر من اصلا مهم نیست .نه من نه هیچ کس دیگه.چون مسولین خودرو سازی ها کار خودشون را انجام می دن در اینده حداقل تا دو سال بخش حودرو کشور در رکوده .
          وهیچکس هیچ کاری نمنی تونه بکنه .
          مردم به اینده امید دارند که شرایط بهتر می شه و کارخانه ها قیمت بالا ببرند یا پایین بیارند در شرایط فعلی مردم خودرو مخصوصا چینی و تولید داخل نمی خرند.در نتیجه مدیران به بهانه اشتغال وغیره چند وقته دیگه دست به دامن دولت می شن که تعرفه ها را افزایش بده .
          ولی غافل از این که دولت تحت هیچ شرایطی مخصوصا تا دو سال اینده این کارا نخواهد کرد
          چون برای وجه خودشون بده .
          خب از انجایی که مدیران این کارخونه ها پول پله زیادی دارند وهزینه های تولید در ایران هم بالا است از طرفی تیراژ پایین امده کلا بی خیال تولید شده و خودرو های سی کی دی و فول سی کی دی را خوشکل و اماده وارد کرده ومیدن دست مردم .
          نتیجه تا سه سال اینده نه خودرو سازی وجود داره نه انتقال تکنولوژی .
          این سناریو احتمال قوی عملی می شه چون کلا مدیران خودرو سازی هدفشون پول در اوردن حال چه تولید کننده باشند چه وارد کننده اشتغال ومسایل دیگه کشکه.
          ولی خدا کنه این اتفاق نیفته ودولت کارخانه های خودرو سازی را بهینه کنه .نه تبدیل کردن ان ها به بازار مصرفی اروپایی ها.
          ولی احتمالا ما بازار مصرفی خودرو های اروپایی میشویم وتا چند سالی همه خوشحالیم ولی این خوشحالی عمر زیادی نداره.

          موافقم 0
          مخالفم 0
    3. Matin

      ۱۶ مرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (233 ديدگاه)

      سایپا نمی خواد گرون کنه می خواد به بازار شوک وارد کنه

      موافقم 0
      مخالفم 0
    4. me84

      ۱۶ مرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (1772 ديدگاه)

      امیدوارم که تمام مونتاژکاران ایرانی هر چه زودتر ، از طرق مختلف تیشه به ریشه خود بزنند تا 80 میلیون نفر از دست این از خدا بیخبرها راحت بشن.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. ARASH

        ۱۷ مرداد ۱۳۹۴
        سوابق: (89 ديدگاه)

        me84 آمین قربونه نوشتت برم جیگرم حال اومد

        موافقم 0
        مخالفم 0
    5. معین

      ۱۷ مرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (3 ديدگاه)

      میلتون فریدمن (مشاوره اقتصادی نیکسون در دوران ریاست جمهوری اش) در خاطراتش می نویسد: یکبار در دوران کمونیسم سفری به چین داشتم قرار شد از یک مزرعه زراعی بازدیدی داشته باشیم. در آنجا دیدم کارگران با بیل و ابزارآلات ساده کشاورزی مشغول کار هستند از وزیر کشاورزی که همراه ما بود پرسیم:”چرا برای اینها تراکتور و کمباین و سایر ماشین آلات مکانیزه فراهم نمی کنید، که در این صورت هزینه نهایی به شدت کاهش پیدا می کند و نیروی کار کمتری به هدر می رود”. وزیر کشاورزی چین جواب داد:” دلیل اصلی این کار ایجاد اشتغال برای اینهاست چراکه در آن صورت که شما می فرمایید بسیاری از این مردم بیکار خواهند شد”. پس فریدمن جواب میدهد:” که من توصیه می کنم به جای بیل به اینها قاشق بدهید تا زمین را بکنند چون در این صورت افراد بیشتری مشغول کار خواهند شد!!!”.

      موافقم 0
      مخالفم 0
    6. فرید

      ۱۷ مرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (76 ديدگاه)

      این مدیران بی لیاقت وبی سوادی که خودروسازی ایران رابه خاک سیاه نشوندن الانم فقط بولوف میزنندکه یه تکونی به بازاربدهندوگرنه حرفاشون همش چرت.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. saeed.shariati

    ۱۶ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (477 ديدگاه)

    این شورای رقابت هم فک کنم در مجموع یعنی ساقه کرفس نه؟
    اقا من میدونم سایپا چرا ماشیناشو گرون میکنه چون میخواد از رکود در بیاد حالا چجوری الان میگم:
    این شرکت میاد ماشیناشو که عمده خودرو های مردم متوسط جامعه هستن رو گرون میکنه ویه سری عوام میگن بابا ارزون نشدن که هیچ گرون هم شدن و میگن بخریم تا گرون تر نشدن و میان میخرن و یه برهه زمانی سایپا از رکود در میاد تا وقتی که واردات شروع بشه یا مونتاژ ماشین های خارجی
    بعله اینجوریاس

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Carbonado Aventador

      ۱۶ مرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (4468 ديدگاه)

      آقا چرا اطلاعات غلط به کاربرا میدین!
      اف 12 اسپشیاله؟؟؟؟
      مثل آونتادور سوپر تروفی
      خخخخ
      F12 GTB
      780HP
      720NM
      0-100=2.9
      وزن 1420
      120 کیلو هم سبک شده!!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. roham4

        ۱۶ مرداد ۱۳۹۴
        سوابق: (4 ديدگاه)

        والا یه بار دیگه هم سایپا ماشیناشو به طور وحشتناکی گرون کرد (جریان پراید 20ملیونی)اما نه تنها مشکلی براش پیش نیومد بلکه شاهد مردمی که واسه پرایدش صف کشیده بودن شد الانم احتمالا رو حساب همون داستان داره دوباره میبره بالا و این دفعه هم راه حلش نخریدن تکرار میکنم نخرید شاید بپرسید خوب نخریم چیکار کنیم میدونم خیلی سخته مخصوصا که این روزا اکثر کارا با ماشین خیلی راحت تره ولی اگه یه مدتی دست دوم بخریم واز وسایل عمومی ستفاده کنیم طولی نمیکشه که قیمت ها هم یکم ملایم تر بشه به امید206— 9/700/000 در سال 83 تو سال 94 یاعلی

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. لاکی استریک

          ۱۷ مرداد ۱۳۹۴
          سوابق: (192 ديدگاه)

          اون کسی که دنبال ۲۰۶ ۹میلیونی یا دلار ۹۰۰ تومنی تو سال ۹۴ هست و به این فکر هست نه تنها از اقتصاد هیچ اطلاعاتی نداره بلکه باید این امید را با خودش به گور ببره
          این حرف شما بسیار غیر منطقی و غیر عملی هست
          قیمت ها ارزان نمیشوند
          به امید اینکه کیفیت ها بالا برن

          موافقم 0
          مخالفم 0
    2. lmbx

      ۱۶ مرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (287 ديدگاه)

      دقیقا با نظر شما موافقم.ما که یکم از صنعت خودرو با خبریم میدونیم که صنعت خودرو تا مردم اینطور رفتار میکنند تغییری نمیکنه.اگه اخبار هم درباره ی ورود شرکت های اروپایی خبر میده همش عوام فریبی هست چون بنده مطمئن هستم اگه ماشین درست درمونی هم مونتاژ بشه زیر صد میلیون نمیدن نمونش همین اشغال اخیرشون z300 واقعا موندم کیا میرن 70 میلیون پول این اشغال رو میدن.شاید یه مدت بازارشون بخوابه ولی بعد از 7-8 ماه که هیچ تغییری تو بازار خودرو ایجاد نشد مردم ساده ما میگن تا گرون نشده بریم بخریم و همان اشو همان کاسه

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. roham4

        ۲۰ مرداد ۱۳۹۴
        سوابق: (4 ديدگاه)

        اولا انسان به امید زندست دوما اگر من به شما بگویم قیمت 3.986.000پراید را از یکی از کارکنان بخش بازاریابی شنیده ام چی بازم باور نمیکنید درضمن دوست عزیز اگر درک ادبی داشته باشی راحت میتوانی با درس ریاضی جدول تناسب حساب کنی شاید 206 نه ملیونی رویا باشد اما در ده سا حتی اگه 150 در صد هم تورم داشته باشی بازم نباید 206 قیمتی بالای30 ملیون داشته باشد درضمن همه این ها باید برای یک خودرو مونتاژ شده در کشور فرق کند

        موافقم 0
        مخالفم 0
  3. اشكان

    ۱۶ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (258 ديدگاه)

    خدایا ما رو از شر این سایپا و … راحت کن چرا باید ما به سه برابر قیمت اونم با سود به ما بفروشن

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. اشكان

      ۱۶ مرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (258 ديدگاه)

      منظورم از سه برابر قیمت با سود این هست که اگه قیمت یک سوم بشه اینها بازم سودشونو کردن

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. به یاد عارف

      ۱۶ مرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (17 ديدگاه)

      اگه همه با هم باشیم و نخریم حتما به آرزوهای خودمون میرسیم

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. lmbx

        ۱۶ مرداد ۱۳۹۴
        سوابق: (287 ديدگاه)

        حرف شما متین ولی کو اتحاد .بنده بارها شده که با افراد مختلف که بعضی هاشون هم قصد خرید خودرو داشتن درباره نخریدن بحث کردم ولی بی فایده بوده اخرش همشون میگن خواب مجبوریم بخریم!!!وقتی این جمله اخر رو میشنیدم واقعا میخواستم سرمو بکوبم به دیوار!اخه یکی نیست بگه ادم حسابی مگه غذا و دارو هست که اگه نخری بمیری مگه خونست که نداشته باشی نتونی زندگی کنی تا حالا که ماشین نداشتی زندگی نمیکردی خواب حداقل دست دو بخر.

        موافقم 0
        مخالفم 0
  4. محسن

    ۱۶ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (31 ديدگاه)

    یعنی واقعا سایپا 16 ماه تلاش کرده که بتونه 8 تا 10 در صد قیمت محصولاتشو ببره بالا!!!!!!!
    عجب!!!
    16 ماه تلاش برای توسعه یه ماشین کرده بود الان وضعش خیلی بهتر بود.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. ahmad

    ۱۶ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (7 ديدگاه)

    چند وقت پیش در خبر رادیو شنیدم که گفت قیمت پژو پارس صادراتی به عراق بین 5.500 الی 6000 دلار است یعنی چیزی کمتر از 20 میلیون تومان . در داخل همون ماشین حدود 40 میلیون تومان . واقعا برام جای سوال هست چطور با صادرات به قیمت 20 میلیون تومان کارخانه سود میکنه و با فروش داخلی 40 میلیون تومانی ضرر !!! کسی واقعا می دونه چرا ؟؟؟
    اگر میدونید منم روشن کنین

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. محمد

      ۱۶ مرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (40 ديدگاه)

      واقعا ریاضی علم پیچیده ایه…
      ایرانخودرو دروازه هایی از علم رو بر روی همه باز کرد…

      موافقم 0
      مخالفم 0
  6. نوید جهرمی

    ۱۶ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (3691 ديدگاه)

    وقتی اتومبیل راننده زن ایرانی را پنچر کردند تا او نتواند مسابقه بدهد!
    هرچقدر هم خودش از حاشیه فراری باشد، حاشیه دست از سرش برنمی دارد. در این سال ها اسم لاله صدیق با حواشی مختلفی همراه بوده است. چند سال پیش که بحث دوپینگ بود و کمی بعدتر داستان فیلم لاله پیش آمد و چند ماه پیش هم رالی خاورمیانه. لاله صدیق هم بازیگر نقش اول تمام این رویدادها!

    خیلی وقت است که لاله صدیق مصاحبه مفصلی انجام نداده و درباره لاله هم خیلی کوتاه صحبت کرده. در این گفتگوی مفصل وی برای اولین بار حرف هایی درباره پروژه ای زد که گفته می شد قرار است داستان زندگی لاله صدیق باشد.

    Read more: http://www.khabaronline.ir/detail/443380

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. محمد

    ۱۶ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (40 ديدگاه)

    جناب خان: الو الو… بعله مو آگهی فروش ماشین رو گذاشتم
    مشتری:آپشن چیا داره؟
    جناب خان:آپشناش اینه که لاستیک داره و اگزوز داره و راه میره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. محسن آبادان

    ۱۶ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (18 ديدگاه)

    انشاالله به واسطه همین ملتی که 35 سال سوار ارابه مرگ کردید کفن پوشتون میکنیم
    وقتی کیفیت و قیمت ماشینای منطقه آزاد شهرمون رو میبینم هر روز آرزوی ورشکستگی این قاتلان رو میکنم آخه چرا کل ایران نباید ماشین با این قیمت و کیفیت سوار شن
    اگر واسه خودتون و خانوادتون احترام قائلید نخرید یا حداقل اگه مجبورید صفر نخرید

    سخته ولی ممکنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. تحریم خودروی ایرانی جهاد درراه خداست

    ۱۶ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (27 ديدگاه)

    خداروهزار مرتبه شکر میکنم که من غرورم دیگه اجازه نمیده تولیدات داخل رو سوار شم حتی به قیمت ارزانتر ازحال .بخدا از پارسال که پرایدمو فروختم راحت شدم نه تنها ماشین گرون نشد بکله پولشو زدم تو کسب و کار سودم کردم از شر پمپ بنزین و تعمیرگاه و استرس نشستن در ماشین نا ایمن راحت شدم سرمو بالا میگیرم با افتخار میگم ماشین ندارم اما جور دیگه ای لذت زندگی رو میچشم به خدا نمیخوام ازخودم تعریف کنم اما احساس میکنم سطح فکرم خیلی بالاتر رفته مخصوصا نسبت به اقلیتی از مردم که هنوز با این ماشینا فخرمیفروشن تاکید میکنم اقلیت ،حرفم با عامه مردم که از سر اجبار میخرن نیست.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. AHMADREZA

      ۱۶ مرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (1022 ديدگاه)

      حداقل یک نفر کم تر این آشغالا رو سوار شه بهتره هم آلودگی کمتر میشه بخاطر موتورای آشغالشون و هم آزبست هوا کمتر میشه وهم جون خودش حفظ میشه

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. یارو

        ۱۶ مرداد ۱۳۹۴
        سوابق: (11 ديدگاه)

        مگه اینا هنوز آزبست استفاده می کنن؟
        قابل توجه اونایی که نمیدونن استفاده از آزبست الان دیگه همه جا ممنوعه چون به شدت سرطان زاست.

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. HILUX

          ۱۶ مرداد ۱۳۹۴
          سوابق: (251 ديدگاه)

          بله آزبست فوق العاده خطرناکه ولی در ایران همچنان استفاده میشه!!!
          (((آزبست در لنت های کلاچ وترمز استفاده داره)))

          موافقم 0
          مخالفم 0
    2. Archi KHAN

      ۱۷ مرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (2167 ديدگاه)

      ” تحریم خودروی ایرانی جهاد درراه خداست ”
      آقا عجب اسمی داری ! ایوول

      موافقم 0
      مخالفم 0
  10. تحریم خودروی ایرانی جهاد درراه خداست

    ۱۶ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (27 ديدگاه)

    دوستان ماجرای این سوزوکی سلریو که با قیمت ارزون میخواد بیاد ایران صحت داره ؟از پدال خواهش میکنم خبرشو بذاره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. genius

    ۱۶ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (1237 ديدگاه)

    ما خودروساز نمیشیم ولی خدا میدونه داستان این همه سنبه پرزور حمایت گذاشتن پشت فرغون سازان داخلی چیه؟!(البته ما که خلق خداییم هم تا حدودی میدونیم داستان چیه!)خیلی نگران خوابیدن چرخ صنعت خودرو و بیکار شدن نفراتشید چرا نمیاید حالا که چندتا مشتری پیدا شده واسه این لگن سازان لااقل نصف سهامشونو رد کنید بره این باعث میشه هم طرف خارجی متعهد بشه به شراکت استراتژیک و هم محصولاتی مطابق با استانداردهای کمپانی بین المللی در ایران مونتاژ بشه که نتیجش میشه حفظ ارتزاق این چند صد هزار نفر شاغل تو خودروسازی و در کنارش حفظ دسترنج ملت مظلومی که دیگه مجبور نیستن ماشین سی سال پیش اروپا رو به قیمت مدل 2015اش بخرن!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. amir

    ۱۶ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (255 ديدگاه)

    سایپا می خواد با این کار تقاضا رو تحریک کنه ولی در اشتباهه مردم دیگه مردم بی سواد سال های قبل نیستن مردم با تحریم خرید خودرو مشت محکمی به آن ها خواهد زد تازه دارد رفتار خرید ما مثل اروپایی ها میشه راه زیاده ولی برای شروع خوبه این دللال ها که پیش خرید کردند گور خودشون کنند.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. شایان

      ۱۶ مرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (1355 ديدگاه)

      الان باید برات کف سوت زد نه مردم همون مردمن همین لهن حرف زدن شما نشون میده که خوده خوده همون مردمین حالا راه رسیده به جیب شمارو عوض میکنن و به هدف هم میرسن مثل اروپائی ها ههههه شد قضیه مرغ پخته پدال اگه واقع بین باشی چاپ میکنی

      موافقم 0
      مخالفم 0
  13. sjs

    ۱۶ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (58 ديدگاه)

    توی گفتگوی شبکه دو نعمت بخش رییس انجمن خودرو سازان با کمال *** میگه علت اینکه هیوندای و کیا پیشرفت داشتن اینه که حاشیه ی بازار دست خودشونه و دولت دخالتی در قیمت گذاری محصولات نداره توی اینجا هم باید دلالی دست خودروساز باشه و شورای رقابت دخالت نکنه آخه *** ، هیوندای و کیا کجا…
    تیشه رو محکم تر و عمیق تر بکوبید…

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. HILUX

      ۱۷ مرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (251 ديدگاه)

      جالبه که اینا خودشونو با بهترینهای صنعت خودروسازی مقایسه میکنند آخرشم خودشون و محصولات اشغالشون رو بهتر میدونند…

      موافقم 0
      مخالفم 0
  14. solat

    ۱۶ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (143 ديدگاه)

    پولی که مردم میدن بابت ماشینای ایرانخودرو و سایپا و میره تو جیب مدیران این دو شرکت حرام است / یعنی به واسطه گردن کلفتیشون دارن پول زور از مردم میگیرن و یک ذره بفکر جون مردم نیستن و نگاشون رو به جیب مردم دوختن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. شایان

    ۱۶ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (1355 ديدگاه)

    آقا زور دارن هرکاری دلشون بخواد میکنن هرچی هم بگن باید مردم بخرن اصلا همینه حرف حساب چیه؟ من به عنوان یک ایرانی حمایت میکنن از این کار سایپا و ایران خودرو برای تنیه این مردمه همیشه ناله کن هم باید قیمت هایه ماشیناشو بیشتر کنه تا دیگه حرفی نباشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. شایان

    ۱۶ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (1355 ديدگاه)

    سایپا سایپا حمایتت میکنیم پراید پراید دوستت داریم ما دوستت داریم ما

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. ارش

    ۱۶ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (122 ديدگاه)

    فعلا که برام مهم نیست صنعت خودرو داخل به کجا داره میره!!یه پراید دارم مدل 91 که فعلا میتونم سه و چهار سالی هم ازش استفاده کنم .تا اون موقع هم امیدوارم وضع اقتصادی و ملت و کشور خوب بشه بتونیم خودرو خوب بخریم.اگه هم وضع اینجور بود تا اون موقع منم مثل قشر متوسط حلبی سوار میشم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. بنده خدا

    ۱۶ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (233 ديدگاه)

    سلام.یاد اون زمانی می افتم که دعوا زرگری واسه فروش دنا شد بین دو تا ارگان ذی ربط.تا52تومن بالا میخواستن ببرن این لگنی که پلتش 405هستش…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. mahyar

    ۱۶ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (57 ديدگاه)

    فقط ازتون خواهش میکنم نخرید این آشغالا رو به خدا بی ام و های قدیمی شرف دارن به این ماشینا

    موافقم 0
    مخالفم 0
  20. amir

    ۱۷ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (26 ديدگاه)

    فقط میخوا ن الکی به مردم شوک بدن بیان بخرن همه رو اگاه کنید تا میتونین من خودم تا حالا چند نفر از خرید ماشین نو منصرف کردم بیاین خودمون جامه رو اگاه کنیم تا از خودمون شروع نکنیم نمیشه به نتیجه رسید

    موافقم 0
    مخالفم 0
  21. ashkan

    ۱۷ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (376 ديدگاه)

    امید روزی که دو خودروساز مونتاژ محصولات ژاپنی و اروپای جز فرانسه) داشته باشن زیر نظر شرکت اصلی و ماشین به قیمت واقعی جهانی عرضه شه
    به زودی زود شاهد تغییر هویت ایران خودرو و سایپا دو شرکتی که خونه مردم و تو شیشه میکنیم هستیم
    فکرشو بکن ماشینی مثه
    فولکس و یا….. مونتاژ کنیم با قیمت 60 تومن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  22. محمد

    ۱۷ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (512 ديدگاه)

    راه حل فقط نخریدن هست…نخرید…ای مردم نخرید تا دراینده نزدیک در بهشت بر روی شما بازشود….نخرید…بیدارباشید….بیایید یکبارم شده دست به دست هم دهیم واین غولهای مفت خور ایرانی رو به زمین بزنیم….چقدر ادمها…هموطنامون..عزیزانمون تو تصادفات این گاریا جونشون رو ازدست دادن..چه خانواده هاوزندگی هایی که از هم پاشیده نشدند…چه افرادی بی کس نشدن……چ خودروهایی که اتش نگرفتند وعزیزانمان زنده زنده سوختن……..وای برشما وای برشما که [غیر قابل انتشار]
    ایران بیشترین امار کشته شدهای جاده ای دنیا رو داره….امار بیدادمیکنه…فقط بخاطر اینکه [غیر قابل انتشار]هیچ چیزی براشون مهم نیست هیچ…فقط فکر شکم خود هستن…..
    [غیر قابل انتشار]
    حال اینها به کنار ای کاش بااین قیمت های گزاف ونادرست کیفیت هم وجود داشت ای کاش
    اکنون نوبت ماست….

    موافقم 0
    مخالفم 0
  23. Richard

    ۱۷ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (11 ديدگاه)

    16 ماه تلاش کردی که گرون کنی؟
    16 ماه تلاش می کردی ایمنی رو ببری بالا والا مردم حاضرن برای ایمنی بیشتر یه 8 درصد پول بیشتر هم بدن!
    مگه ما غیر از ایمنی خودمون و خانوادمون چی می خوایم؟؟؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  24. فرشاد

    ۱۷ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (88 ديدگاه)

    شما باور کردین ما متحد شدیم برای نخریدن؟اگر اینجوری فکر میکنین به شدت اشتباه میکنین.ما الان نمیخریم چون توان خرید نداریم.فقط کافیه سیاست رکود دولت تموم بشه تا ببینیم مردم دقیقا همین خودروها رو با همین قیمتها چجوری رو هوا میبرن.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. HILUX

      ۱۷ مرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (251 ديدگاه)

      واقعا گل گفتی.بسیاری از مردم توان خریدن ندارند و گرنه یک لحظه هم برای خرید درنگ نمی کنند…

      موافقم 0
      مخالفم 0
  25. افشین

    ۱۷ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (20 ديدگاه)

    به جای این که دعای نابودی اینا رو کنید دعا کنید اصلاح بشن و با 2 تا شرکت درست درمون قرار داد ببنددن و کیفیت محصولاتشونو بالا ببرن…اینایی که میگن نابود شه و اینا …الان کلی خونواده داره نونشونو از حقوق این کارگرا در میاره حالا بر فرض محال که کارخانه تعدیل نیرو کنه و ورشکست شه…کلی آدم بی کار میشن و کلی خونواده از نون خوردن میفتن..اون وقت همین شماهایی که نشستین و میخواین با دعاتون اینا رو ورشکست کنید واسه اینا کار پیدا کنید؟؟؟این کار شما عین این می مونه که یه معتاد رو به جای ترک دادن از اون کوفتی ها بیاید و اعدام کنید…من هم از کیفیت این لگن ها با خبرم اما لطفا به جای دعا نابودی دعای کنید اینا درست بشن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  26. تحریم خودرو ایرانی تا موقعی ک ورشکسته شوند

    ۱۷ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (43 ديدگاه)

    تنها راه اینه مردم خودرو ایرانی رو نخرند اقا نخرید بخدا ورشکسته میشن نخرید اتحاد داشته باشید بزار گمرک ماشین خارجی بیاد پایین بزارید این دو لگن سازه قاتل ورشکسته بشن بزارید ممنوعیت واردات خودرو بالای 2500سی سی برداشته بشه.فقط اتحاد داشته باشید نخرید خودرو داخلی نخرید نخرید نخرید

    موافقم 0
    مخالفم 0
  27. تحریم خودرو ایرانی تا موقعی ک ورشکسته شوند

    ۱۷ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (43 ديدگاه)

    برو بابا اقای افشین اصلاح کجا بود راجبه چی حرف میزنی شدی علامه واسه ما این دوتا لگن ساز فقط باید ورشکسته بشن و برن همینایی که مردمو با این خودرو های اشغال میکشن باید یه فکریم راجبه بیکاریه اونا بکنن اره همین قاتلا باید یه فکری براشون بکنن…چیه ما لگن بخریم و با یه تصادف کوچیک بمیریم که 4نفر نون بخورن…جمع کن بابا این حرفارو

    موافقم 0
    مخالفم 0
  28. mehdi.s

    ۱۷ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (14 ديدگاه)

    از اولین نیازهای ابتدایی و رفاه مردم در دسترس بودن اسان و ارزان وسایل نقلیه اس ، چه عمومی ، چه شخصی
    واقعا مضحکه که هنوز تو کشورما داشتن ایریگ ، ترمز absجز اپشن حساب میشه. با تولید خودروهای بی کیفیت و فاقد هیچگونه ایمنی ، گارانتی ناکارامد… بهترین سرنوشت واسه همچین شرکت هایی باید پلمپ شدن باشه، بعد از چند دهه ماشینای تولید میکنن که میشه با پیکان 48 مقایسه کرد،یادمون نره که ما چند دهه پیش پیکان gtیا همون جوانانی داشتیم که در زمان خودش ب واقع اپشن های تاثیر گذاری داشت(دو کاربراتور، چراغ مه شکن،صندلی ، رینگ و اگزوز اسپرت…)اما الان کجا ایستادیم ؟؟که با جابه جا کردن موتور و شاسی یکی دو مدل منسوخ شده ماشینایی تحویل میدن که به اندازه بهترین و ایمن ترین خودروهای روزمره حال روز دنیا پای مردم تموم میشه. این حق همه اس که ماشینی سوار بشن که حداقل دارای ایمنی و….. باشه که این اراده برمیگرده به همه ما البته اگر بخوایم…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  29. مرتضی

    ۱۷ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (11 ديدگاه)

    یک روز صبح در کشور آلمان

    یک روز صبح در کشور آلمان مردمی که برای خرید شیر آمده بودند ، در کمال تعجب دیدند شیری که تا دیروز 1 یورو فروخته میشد ، امروز 1.5 یورو عرضه میشود . هیچ کس سرو صداو اغتشاشی نکرد اما ، هیچ کس هم شیر نخرید. بطری های شیر به کارخانه مرجوع شد و همان شب آنگلا مرکل از تلویزیون رسمی آلمان بصورت زنده از مردمان کشورش بابت این گرانی عذر خواهی کرد و از فردا شیر دوباره به قیمت 1 یورو توزیع شد …!!!!

    یک روز صبح در کشور ایران

    یک روز صبح در کشور ایران مردمی که برای خرید شیر آمده بودند ، در کمال تعجب دیدند شیری که تا دیروز 350 تومان فروخته میشد ، امروز 750 تومان عرضه میشود . همه کس سرو صداو اغتشاشی کردند اما ، همه هم شیر خریدند و حتی از نیاز روزانه نیز بیشتر خریدند !!! پاکت های شیر به کارخانه مرجوع نشد و همه به فروش رسید حتی در بازار نایاب نیز شد و فردای همان روز مجددا قیمت شیر افزایش پیدا کرد و به 1350 تومان رسید و همچنان مردم خریدند و کسی هم عذرخواهی نکرد و شیر نیز توزیع شد …..!!!!!!!
    حقیقت زندگی ما ایرانی ها

    موافقم 0
    مخالفم 0
  30. مرتضی

    ۱۷ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (11 ديدگاه)

    یک روز صبح در کشور آلمان

    یک روز صبح در کشور آلمان مردمی که برای خرید شیر آمده بودند ، در کمال تعجب دیدند شیری که تا دیروز 1 یورو فروخته میشد ، امروز 1.5 یورو عرضه میشود . هیچ کس سرو صداو اغتشاشی نکرد اما ، هیچ کس هم شیر نخرید. بطری های شیر به کارخانه مرجوع شد و همان شب آنگلا مرکل از تلویزیون رسمی آلمان بصورت زنده از مردمان کشورش بابت این گرانی عذر خواهی کرد و از فردا شیر دوباره به قیمت 1 یورو توزیع شد …!!!!

    یک روز صبح در کشور ایران

    یک روز صبح در کشور ایران مردمی که برای خرید شیر آمده بودند ، در کمال تعجب دیدند شیری که تا دیروز 350 تومان فروخته میشد ، امروز 750 تومان عرضه میشود . همه کس سرو صداو اغتشاشی کردند اما ، همه هم شیر خریدند و حتی از نیاز روزانه نیز بیشتر خریدند !!! پاکت های شیر به کارخانه مرجوع نشد و همه به فروش رسید حتی در بازار نایاب نیز شد و فردای همان روز مجددا قیمت شیر افزایش پیدا کرد و به 1350 تومان رسید و همچنان مردم خریدند و کسی هم عذرخواهی نکرد و شیر نیز توزیع شد …..!!!!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا