میز خبر

میز خبر: وقتی نادال از مرسدس خوشش نمی‌آید

در هفته ای که رافائل نادال ۲-۰ حریفش را برد و مرسدس هدیه گرفت، “کرک کره کوریان” میلیاردر بزرگ آمریکایی و سرمایه‌گذار اصلی صنایع خودروی دیترویت نیز درگذشت و البته وانت‌بارها خبرساز شدند. رنو هم از مدل لوجی پرده برداشت، جاسوسان صنعتی هم زحمات بسیاری متحمل شدند و از آئودی A5 و مرسدس GLC عکس‌هایی به سرقت بردند! فولکس‌واگن هم خانه ای دیگر روی ۴ چرخ بنا کرد و هیوندای هم تولید گراند i10 را در اندونزی شروع کرد. همچنین در هفته‌ای که کمپانی استرالیایی هولدن از مدل جدید تراک خود که کلرادو نام دارد رونمایی کرد، جاسوسان صنعتی نیز عکس‌هایی از نسل نوین تراک هوندا ریجلاین منتشر نمودند، مزدا نیز با انتشار تصاویری از مدل BT-50 قصد خود برای عرضه وانت باری نیمه‌سنگین پرده برداشت و فورد نیز به خاطر انتشار قریب‌الوقوع بازی Halo 5: Guardians for Xbox One گونه‌ای منحصر به فرد از وانت محبوب F150 را روانه بازار کرده است.

chris-evans
مرگ مردی که نماد صنعت خودرو بود
کرکور کره کوریان که با نام مستعار کرک از اصلی‌ترین سرمایه‌گذاران صنایع خودرو موجود در دیترویت بود، در لس‌آنجلس آمریکا فوت کرد. کرک یکی از نمادهای صنعت خودروسازی امریکا بود و از سال ۱۹۹۰ تا دوره اخیر جزو پرنفوذترین چهره‌های این صنعت بود. او زمانی به همراه لی آیاکوکا مدیر مشهور امریکایی قصد احیا دوباره برند کرایسلر را داشت که با وجود سرمایه‌گذاری هنگفت شکست خورد. او که علاوه بر کرایسلر، سابقه سرمایه‌گذاری در فورد موتور را هم داشت دوشنبه‌شب گذشته در سن ۹۸ سالگی پس از تحمل یک دوره بیماری ُدار فانی را وداع گفت.

Kirk Kerkorian
Kirk Kerkorian
وقتی نادال از مرسدس خوشش نمی‌آید
در این هفته رافائل نادال تنیسور مطرح و مرد شماره ۲ رنکینگ با پیروزی در مسابقه تنیس جام ATP Tour اشتوتگارت علاوه بر دریافت جایزه و تندیس مسابقه، از جایزه دیگری بهره برد. شرکت مرسدس بنز به‌عنوان حامی مالی این مسابقات به نادال یک دستگاه خودروی مرسدس بنز AMG GT اهدا کرد که این کار چندان به مذاق نادال خوش نیامد! نادال گفت که برند مرسدس بنز را دوست دارد اما به‌هیچ‌وجه از رنگ زرد آتشین خودرو راضی نیست و خواستار تغییر رنگ جایزه خود شد! این درحالی است که رنگ مرسدس مذکور یکی از رنگ‌های سفارشی مدل گران‌قیمت AMG GT است. این نخستین بار از سال ۲۰۱۰ است که نادال برنده مسابقات معتبر تنیس اشتوتگارت می‌شود.

nadal
nadal
فیات و عرضه پونتو Evo آبارث
عکاسان صنعتی تصویر مدلی از فیات را در حال آزمایش در هندوستان ثبت کرده‌اند که به نظر نمونه تقویت شده مدل آبارث است. قرار است به‌زودی فیات از محصول جدید خود پونتو Evo آبارث رونمایی نمود. گفته شده فیات در طراحی این مدل از دو خودرو آونتورا و پونتو استفاده کرده است. اگزوزهای کرومی، نشان آبارث در کناره خودرو، خطوط قرمز بر روی کاپوت و یک موتور ۱ لیتری مولتی جت با ۱۳۵ اسب بخار قدرت از جمله ویژگی های این مدل تازه فیات است.

Fiat Punto Evo
Fiat Punto Evo
رنو از لوجی چه می‌خواهد؟
کمپانی رنو در تأسیسات خود در هندوستان قصد تولید خودروی ۸ نفره لوجی را دارد و قرار است با پسوند Stepway در اواخر امسال به بازار عرضه شود. این خودرو با ریل‌های سقفی، دو عدد ایربگ، ترمزهای ABS مجهز به سیستم پشتیبان، سیستم EBD و ترمز کمکی، دوربین عقب، جلوپنجره کرومی و یک موتور ۱۱۰ اسبی عرضه می‌گردد و ۶۰ هزار روپیه هم قیمت دارد.

Renault Lodgy
Renault Lodgy
خانه فولکس روی چرخ‌های کالیفرنیا
فولکس‌واگن عرضه مدل کالیفرنیا را که یکی از بهترین ون‌های کمپ گونه جهان است به قیمت ۴۱ هزار یورو از سر گرفت با این تفاوت که امکانات و ویژگی‌های بیشتری را در این مدل عرضه کرده است. این ون که بر اساس آخرین تکنولوژی‌ها و بر روی پلت فورم مشترک با ون ترانسپورتر طراحی شده همواره یکی از پرفروش‌ترین محصولات در این رده بوده است. از آنجا که کالیفرنیا خودرویی برای مسافرت‌های طولانی‌مدت است، فولکس‌واگن داخل خودرو را به‌گونه‌ای طراحی کرده که با جمع‌کردن صندلی‌ها و باز کردن چند گیره مجموعه ای کامل از یک خانه که بر روی ۴ چرخ متحرک است در اختیار شما قرار می‌گیرد. یخچال، ۱ میز نهارخوری کوچک، آشپزخانه مجهز به اجاق دو شعله، انبوهی کمد و یک سینک ظرف‌شویی تمام استیل و یک تخت تاشو از جمله مواردی است که در این مدل تعبیه شده است. فولکس‌واگن کالیفرنیا قرار است تا پایان سال تولید گردد. فولکس‌واگن قرار است کالیفرنیا را به پیشرانه ۲ لیتری بنزینی مجهز نماید اما فعلاً از یک موتور ۲ لیتری توربودیزل با ۴ راندمان استفاده می‌کند که به ترتیب ۸۳، ۱۰۰، ۱۴۷ و ۲۰۱ اسب بخار نیرو قدرت دارند. گیربکس خودرو به‌صورت استاندارد دستی است. خریداران می‌توانند کالیفرنیا را با ۲ آپشن گیربکس دوکلاچه اتوماتیک و سیستم ۴motion و پرداخت مبلغ اضافه دریافت کنند.

Volkswagen California camper van
Volkswagen California camper van
تولید هیوندای در اندونزی
هیوندای قرار است به‌زودی در تأسیسات خود در اندونزی تولید مدل گراند i 10X را آغاز کند. این مدل که نمونه بزرگ‌تر مدل کوچک و پرفروش i10 است و شباهت بسیاری به یک خودروی کراس اوور دارد به همراه i20 در هندوستان به فروش می‌رود. داخل و خارج خودرو با اصلاحات اندکی نسبت با نمونه اروپایی تولید می‌شود و از امکاناتی همچون چراغ‌های روشن شونده در روز، بخش‌های اسپرت و سیاه‌رنگ سپر و بدنه، سیستم صوتی قوی با ۴ بلندگو و ورودی USB و AUX، اگزوزهای کرومی و سیستم ترمز جدید بهره می‌برد و با اتکا به موتوری ۱.۲ لیتری که ۸۶ اسب قدرت دارد می‌تواند نیازهای مصرف‌کنندگان خود را انجام دهد.

Hyundai Grand i10X
Hyundai Grand i10X
جاسوسان و ادامه جاسوس‌بازی
در این هفته جاسوسان صنعتی پرتلاش ظاهر شدند و از خودروهای مختلفی در حین آزمایش عکاسی کردند که از جمله آنها می‌توان به مرسدس GLC اشاره کرد. مرسدس قرار است این خودروی زیبا را با سه موتور، یکی ۲ لیتری توربو و ۴ سیلندر، ۳ لیتری توربو و ۶ سیلند و ۴.۲ لیتری دوتوربو و ۸ سیلندر به بازار عرضه کند.

تصاویر جاسوسان از ارائه آئودیA5در روزهای آتی خبر می‌دهد اما چیزی از جزئیات و مشخصات فنی خودرو درج نشده و تنها تغییراتی اندک در چراغ‌های جلو مشخص است.
همچنین تصاویری از آزمایش نسخه سریع‌السیر فورد فوکوس که از پسوند RS بهره می‌برد منتشر شده است. در این بین خبرها از مجهز شدن فوکوس ۲۰۱۶ به توربوشارژ در مدل RS حکایت دارد.. احتمالاً یک گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک و موتور ۲.۳ لیتری توربوی فورد که ۲۵۲ اسب بخار قدرت تولید می‌کند بر روی RS 2016 که یک هاچ بک دیفرانسیل جلو است نصب گردد.

کریس ایوانز، جانشین کلارکسون در تخته گاز
سرانجام تکلیف مجری اصلی جدید برنامه تاپ گیر یا تخته گاز و جایگزین جرمی کلارکسون هم مشخص شد. کریس ایوانز با سابقه مجری گری و کلکسیونر خودروهای فراری به صورت رسمی به عنوان میزبان این برنامه معرفی شده است. هرچند هنوز مشخص نیست که همکاران او در این برنامه چه افرادی خواهند بود و شاید در هر برنامه از افراد و میهمانان مختلفی استفاده شود.

Chris Evans
Chris Evans
هفته وانت‌بارها
اخبار این هفته درباره وانت‌ها داغ است و یک از مهم‌ترین‌ها، خبری است کوتاه به همراه عکسی کم کیفیت از نسل جدید مزدا BT-50 2016 است که در وب‌سایت‌های مختلف نشر یافته و طبق این نوشته‌ها این مزدای بارکش قرار است از اتصالات و پلات فورم فورد رنجر استفاده کند. هودهای بزرگ‌تر، کاسه‌های چراغ کوچک‌تر به همراه پنجره مشبک رادیاتور در کنار خطوطی که به زبان طراحی کودو که خاص مزدا است نزدیک‌اند باعث شده تا وانت بزرگ مزدا جلوه ای زیبا و قدرتمند داشته باشد. احتمال می‌رود مزدا در ازن مدل از دو موتور قدرتمند یکی ۲.۲ لیتری با ۱۵۸ اسب بخار و دیگری ۳.۲ لیتری با ۱۹۷ اسب بخار قدرت استفاده کند. به نظر می‌رسد تا تابستان ۲۰۱۶ برای تولید این خودرو باید صبر نمود. قرار است مزدا این خودرو را در اقصی نقاط جهان از جمله تایلند، استرالیا و آفریقای جنوبی بفروشد اما برنامه ای برای ورود این مدل به بازار آمریکا ندارد.

Mazda BT-50
Mazda BT-50
کمپانی هوندا در آینده نزدیک از وانت بزرگ خود ریجلاین رونمایی می‌کند. جاسوسان صنعتی با انتشار عکس‌هایی از این مدل فاش کردند که برنامه هوندا برای تولید ریجلاین جدی است و هوندا قصد دارد با ارائه این مدل شوکی به این رده از بازار وارد نماید. درخصوص مشخصات این مدل اطلاعات دقیقی در دست نیست اما به نظر می‌رسد کلیت ریجلاین از آخرین مدل پیلوت به عاریت گرفته شده است. موتور ۳.۶ لیتری، یک جعبه‌دنده ۶ سرعته اتوماتیک و سیستم ۴ چرخ متحرک از جمله مشخصات فنی خودروست و ظاهر خودرو رو نیز به نظر به نسل جدید CR-V نزدیک است. نسل جدید ریجلاین به احتمال فراوان تا پایان سال و یا ابتدای سال ۲۰۱۶ به بازارهای جهانی عرضه می‌گردد.

Honda Truck
Honda Truck
شرکت استرالیایی هولدن که از زیرمجموعه‌های جنرال موتورز است به‌زودی از فیس لیفت وانت‌بار بزرگ و پرطرفدار خود کلرادو Z71 رونمایی می‌کند. رینگ‌های ۱۸ اینچی، کاپوت تیره، تایرهای آج‌دار و چراغ‌های جدید از جمله ویژگی‌های کلرادو است که همراه با گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک و یک موتور دوراتکس دیزلی با ۱۹۷ اسب بخار قدرت و ۴۴۰ نیوتون متر گشتاور به خریداران تحویل می‌گردد.

Holden Colorado
Holden Colorado
دست‌آخر اینکه کمپانی فورد هم به‌تازگی از نسخه ای پیشرفته از فورد F150 کرده که حاصل کار بسیار جالب‌توجه است. این مدل که با نام F-150 Halo Sandcat و با کد M 552 عرضه می‌شود از موتور ۳.۵ لیتری سری اکوبوست، فنرهای تخت Deaver و رینگ‌های آفرود و تایرهای ۱۷ اینچی بهره می‌برد و با گلگیرهای بزرگ‌تر و سیستم اکسل عقب شناور تجهیز شده است. این خودرو می‌تواند مرکز فرماندهی فضایی شما باشد چراکه با نشستن در صندلی‌های عقب و استفاده از سیستم سرگرمی طراحی شده می‌تواند از بازی Halo 5: Guardians لذت ببرید. فورد عقیده دارد این مدل یک تراک عالی است و می‌تواند همه مأموریت‌های خود را به خوبی انجام دهد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

محمدحسین شاوردی

دانش آموخته و خبرنگار حوزه اقتصاد و علاقه مند به صنعت خودرو

مطالب مشابه

‫۱۸ دیدگاه‌ها

  1. شایان

    ۲۷ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (1355 ديدگاه)

    نادال بیجا کرده اولا دوما نادال دو نیست الان هشتم رنکینگه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Xman

      ۲۷ خرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (546 ديدگاه)

      بی خیال داش شایان ! خون خودتو کثیف نکن .لحنت یه خوری بود که انگار میخای پاره پارش کنی!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. شایان

        ۲۸ خرداد ۱۳۹۴
        سوابق: (1355 ديدگاه)

        تیتر زدن پدالم شده مثل این سایتهایه ورزشی و سیاسی از تیتر تا مطلب آسمون تا زمین تفاوته آخه کی گفته از مرسدس خوشش نمیاد فقط گفته از رنگش خوشش نمیاد ای کفر آدمو درمیاری پدال

        موافقم 0
        مخالفم 0
  2. ساسان.م

    ۲۷ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (338 ديدگاه)

    کریس ایوانز چقد شبیه رامبد جوان خودمونه :D

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. محمد

      ۲۷ خرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (135 ديدگاه)

      ولی فقط فرقش اینه که برنامه هاش مثل برنامه های رامبد جوان لوس و مسخره نیست.

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. Xman

      ۲۷ خرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (546 ديدگاه)

      رامبببببببببببببببببببببببببببببد!!!!!!!!!!!!!!!!! ما مویرگی تو ثبت احوال اشنا داریم . بگو بیاد پیش ما………………..

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. محمد

    ۲۷ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (135 ديدگاه)

    کریس ایوانز که بماند حتی اگر منم بیارند بازهم تاپ گیر مثل قبل نمیشه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Xman

      ۲۷ خرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (546 ديدگاه)

      معلومه که نمیشه!!!!!!!!!!!! بعدشم یه جوری حرف میزنی انگار مرحوم انزو فراری هستی داش ممد؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. شنتیا فراریه

    ۲۷ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (46 ديدگاه)

    جدی…

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Xman

      ۲۷ خرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (546 ديدگاه)

      نه پ! شوخی !!!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
  5. رضا

    ۲۷ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (1698 ديدگاه)

    اخبار جالبی بود پدال جان ادامه بده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. ali

    ۲۷ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (3 ديدگاه)

    کلارکسون یه چیز دیگه بود هیش کی جاشو نمیتونه بگیره!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. فریا

    ۲۸ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (684 ديدگاه)

    با اجازه منم یه خبر اضافه کنم .
    کوروت C7R توی مسابقات لمانز کلاس LM GTE Pro قهرمان شـــد . مقام های بعدی هم به ترتیب : فراری 458 ، پورش 919 و آستون مارتین .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. luis

    ۲۸ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (612 ديدگاه)

    اقا این چه تیتریه؟؟؟ از رنگ ماشین خوشش نیومده یه جوری نوشتید ادم فکر میکنه با خود ماشین یا برند ماشین مشکل داره.بنده خدا نادال با رنگش مشکل داشته وگرنه کیه که از هدیه اونم مرسدس بدش بیاد.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. یه پسر

    ۲۸ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (1135 ديدگاه)

    البته رنگ زردش چندان جالب نیس هر چند شبیه با تنیس اما واسه استفاده شخصی تو خیابون باحال نیس

    در مورد در گذشت آقای کر… ( کرک ) هم تسلیت می گم
    با توجه به اینکه از بنیاگذاران صنعت خودرو آمریکاس میشه گفت آدم خوبی بوده چون می تونسته با انحصار بازار خودرو آمریکا خودرو های بی کیفیت رو با چند برابر قیمت واقعی شون بفروشه

    خدا رحمتش کنه که هم زندگی خودشو آباد کرده و هم دیگران منفعت بردن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. omid

    ۳ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (2 ديدگاه)

    از amg خیلی خوشم میاد پوزه خیلی درازی داره رانندگی باهاش باید فوقالعاده باشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. Ferrari

    ۱۷ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (1883 ديدگاه)

    هیچکس جرمی کلارکسون نمیشه. دلم براش تنگ میشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. Ferrari

    ۱۷ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (1883 ديدگاه)

    هیچکس جرمی کلارکسون نمیشه.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا