میز خبر

میز خبر: کمپین “نه به خودروی داخلی”رستاخیزی علیه انحصارگرایی

این روزها همه اخبار بازار خودروی ایران حول محور کمپینی می‌چرخد که علیه انحصارگرایی خودروسازان وطنی به پا خواسته است. این کمپین که پس از توافق اتمی ایران و طرف‌های غربی رنگ و بوی دیگری به خود گرفت به‌خوبی توانسته است خواست عمومی جامعه را برای داشتن خودروهای ایمن‌تر، ارزان‌تر و به‌روزتر به گوش مسئولان کشور برساند.

15-8-22
جریان شناسی افکار عمومی در ایران ثابت می‌کند که باوجود همه آسیب‌هایی که در چند دهه گذشته از جانب خودروسازان وطنی به مردم تحمیل شده اما مردم به‌هیچ‌وجه عداوتی با تولیدکنندگان داخلی ندارند و امتناع این روزهای آنان از خرید خودرو تنها به دلیل کیفیت اندک، قیمت بالا و فنّاوری و ایمنی بسیار پایین خودروهای داخلی است. روز گذشته بود که بر اثر واژگون شدن یک دستگاه خودروی سمند در استان ایلام ۴ نفر سرنشین سمند زنده زنده در آتش سوختند. خودروهای ناایمن تولیدکنندگان ایرانی یکی از عمده‌ترین عوامل مرگ و میر ایرانیان در جاده‌های کشور است و بر طبق آمارهای اعلام شده در طول ده ساله گذشته بیش از یک‌صد و پنجاه هزار نفر از مردم ایران در سوانح رانندگی جان خود را از دست داده‌اند. سرهنگ محسن ناصری در گفت‌وگو با ایسنا، در مورد تصادف محور مهران به ایلام، اظهار کرد: عصر دیروز یک دستگاه خودرو سمند از محور مهران به ایلام در حال تردد بود که واژگون و دچار آتش‌سوزی شد. وی با بیان اینکه سرنشینان این خودرو کارکنان بانک قوامین استان شامل مدیرعامل، رئیس دایره مالی، رئیس دایره اعتبارات و یکی دیگر از کارمندان این بانک بوده، افزود: متأسفانه براثر واژگونی، خودرو دچار آتش‌سوزی شده و چهار سرنشین در دم فوت می‌کنند.

کمپین نه به خودروی داخلی و مردمی که از این کمپین حمایت می‌کنند بر سر عداوت با ایران نیستند بلکه هوادار کرامت و پیشرفت ایران‌اند، این کمپین امروزه روز به دفاع از رقابت و بازار رقابتی پرداخته و کار تا جایی پیش رفته که با همین استراتژی در طول دو تا سه هفته گذشته قیمت خودروهای داخلی در بازار و کارخانه به نقطه مشترک رسیده و در برخی مدل‌ها قیمت بازار به زیر قیمت کارخانه رسیده است. بااینکه مقامات شورای رقابت و انجمن خودروسازان ایران به‌عنوان دو سر طیف اظهارنظرهای ضدونقیضی در خصوص آینده صنعت خودروسازی ایران داشته‌اند اما هنوز از جانب مقامات وزارت صنعت معدن و تجارت خبری در این خصوص منتشر نشده است. به نظر می‌رسد همچنان کلاف سردرگم تولید خودرو در ایران مغلوب گره‌های متعددی است که همه مولود انحصار حاکم بر این بازار هستند.

Cartoon-Salman-Taheri
در این راستا مدیرکل صنایع فلزی سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان با بیان اینکه نباید خودروسازی داخلی رنگ و لعاب واردات به خود بگیرد، گفت: تنوع خودروهای چینی در مدل و تیپ‌های مختلف بسیار بالا است، اما خودروسازان داخلی هنوز در مدل‌های ۳۰ سال پیش مانده‌اند. میرآخرلو با اشاره به برخی اظهارات مبنی بر نامرغوب بودن کالای چینی، گفت: بر اساس آیین‌نامه جدید ضوابط فروش و خدمات پس از فروش، خودروسازان چینی ملزم هستند تا یکسری از هزینه‌ها را پرداخت کنند، به‌نحوی‌که اگر آن‌ها جنس و کالای نامرغوبی را به بازار عرضه کردند قطعاً باید به‌صورت تصاعدی هزینه‌های خدمات پس از فروش را افزایش دهند. وی در ادامه با بیان اینکه قیمت تمام‌شده خودرو در ایران بالا است، اظهار کرد: خودروهای وارداتی از ابزار تعرفه‌ای «CKD» استفاده می‌کنند که این اقدام قیمت تمام‌شده آن‌ها را نسبت به تولیدات داخلی پایین‌تر می‌آورد. میرآخرلو با اشاره به اینکه قیمت خودرو به قیمت تمام‌شده قطعات بستگی دارد، گفت: متأسفانه قطعه‌سازان ما عمق نداشته؛ بلکه بیشتر سطح و وسعت دارند، به همین خاطر در افزایش تولید با مشکلاتی همراه هستیم. البته همین امر باعث می‌شود در رقابت هم دچار مشکل شویم که باید برای این مشکل راهکار مناسبی اتخاذ شود تا شرایط تولید از این سخت‌تر نشود. وی در مورد اصلاح قراردادهای خودروسازان با خریداران هم گفت: این امر در کمیسیون امور زیربنایی دولت در حال بررسی است.

Ahmad-Arabani
مریم فکری خبرنگار خبرگزاری خبرانلاین نیز در گزارشی پیرامون تأثیرات”کمپین نه به خودروی داخلی” متن جالبی تهیه کرده است. او می‌نویسد: ” چند هفته‌ای از ایجاد کمپین «خرید خودرو صفر ممنوع» می‌گذرد؛ در این مدت به نظر می‌رسد این کمپین نه‌تنها روی خرید خودرو صفر اثر گذاشته، بلکه عاملی برای کاهش تقاضا در بازار و به‌دنبال آن، افت قیمت‌ها شده است.”
در حال حاضر رکودی بی‌سابقه بر بازار حاکم است و مشتریان تمایلی به خرید خودرو ندارند. حامیان “کمپین خرید خودرو ممنوع” معتقدند تا زمانی که مسئولان شرکت‌های خودروسازی داخلی، قیمت‌ها را پایین نیاورند و از سوی دیگر کیفیت‌ها را بالا نبرند، نباید اقدام به خرید کرد.
وی در ادامه از قول حسین گروسی، عضو کمیسیون صنایع مجلس می‌نویسد “تنها راه ایجاد انگیزه مجدد در مردم برای خرید خودروی ملی، ارتقای کیفیت تولیدات ملی به‌گونه‌ای است که توان رقابت با تولیدات خارجی را داشته باشند”. حسین گروسی با ذکر این نکته که دولت باید با حمایت مستقیم بانک‌ها، ارائه تسهیلات کارآمد به خودروسازها را جدی بگیرد، تأکید دارد: “هم‌اکنون کاهش هزینه تولید خودرو، یکی از راهکارهای ایجاد توان رقابت با تولیدات خارجی است که باید مدنظر مسئولان قرار گیرد”.
به‌هرحال باوجود این‌که واکنش اولیه متصدیان صنعت خودرو نسبت به شکل‌گیری “کمپین خرید خودرو صفر ممنوع” عصبانیت بود، اما به نظر می‌رسد فراگیر شدن این کمپین بتواند مشکلاتی را برای دو غول خودروسازی ایران پدید آورد.

Cartoon-Ahmad-Arabani-1394
موضوع دیگری که این روزها به آن توجه فراوانی می‌شود این است که باوجود همه مشکلات موجود در بازار خودروی ایران، در حال حاضر یک مسئله مهم این است که باوجود انحصاری که کارشناسان از آن صحبت به میان می‌آورند، تکلیف خودروسازهای خارجی در راه ایران چیست؟ قرار است آن‌ها در قالب شراکت با غول‌های جاده مخصوص وارد ایران شوند یا اینکه می‌خواهند مستقل کار کرده یا حداقل با خودروسازان بخش خصوصی همکاری کنند؟
به اعتقاد برخی از کارشناسان، اگر قرار باشد خودروسازان خارجی در قالب شراکت با ایران‌خودرو و سایپا فعالیت کنند، این موضوع آن طور که باید، بر بازار خودرو کشور اثر مثبت نخواهد داشت و رؤیاهای مشتریان ایرانی را بابت شکسته شدن انحصار، برآورده نخواهد کرد. کارشناسان بر این باورند که وقتی بازار خودرو کشور نشانه‌هایی قوی از وجود انحصار دارد، این موضوع چالشی بزرگ به شمار می‌رود و اگر خارجی‌ها نخواهند یا نتوانند به‌طور مستقل در ایران فعالیت کنند، حضورشان در جاده مخصوص نمی‌تواند کمکی چندان به شکسته شدن انحصار بکند. این «انحصار» از دو جهت نگران‌کننده به نظر می‌رسد؛ اول اینکه خودروسازان خارجی اگر بخواهند یا مجبور شوند با شرکت‌های داخلی کار کنند، به‌نوعی باید در سیستم آن‌ها هضم شوند و دوم اینکه اختیار چندانی در قیمت‌گذاری محصولاتشان نخواهند داشت. به‌عنوان مثال اگر فولکس‌واگن آلمان بخواهد با خودروسازان ایرانی در قالب جوینت‌ونچر (سرمایه‌گذاری مشترک) فعالیت کند (در صورت تداوم سیستم معیوب فعلی که بر خودروسازی ایران حاکم است)، به‌نوعی مجبور است سیستم‌های تولید و فروش و خدمات پس از فروش و حتی قیمت‌گذاری‌اش را به‌اصطلاح “ایرانیزه” کرده و به یک “جاده مخصوصی” تبدیل شود.
اگر چنین موضوعی اتفاق بیفتد بازهم در بر همان پاشنه می‌چرخد و کلاه بر سر مردمی می‌رود که از حق مسلم و طبیعی خود برای خرید کالای باکیفیت و ارزان محروم می‌شوند.

15-8-15-2403191

15-8-15-2405592
یک تحلیلگر مسائل اقتصادی نیز با بیان اینکه مشکل عضویت ایران در سازمان تجارت جهانی بیشتر سیاسی بوده تا اقتصادی؛ گفت: “به‌هیچ‌وجه نباید نگران عضویت در سازمان تجارت جهانی باشیم چرا که اقتصاد ایران مانند هر اقتصاد دیگری برای عضویت و تطبیق خود با ضرورت‌ها و پیش‌نیازها؛ وقت خواهد گرفت. سعید لیلاز در گفتگو با خبرنگار اقتصادی ایرنا افزود: ایران برای عضویت در WTO یک دوره انتقالی را سپری خواهد کرد البته مسئولان و مقامات تصمیم گیر کشور باید با چشم باز و هوشیارانه عمل کنند و یک دوره ۵ تا ۱۰ ساله فرصت عضویت بگیرند تا به‌تدریج و پلکانی اقتصاد را به سمت آزاد شدن پیش ببریم.”
از آنجا که با پیوستن ایران به سازمان تجارت جهانی طومار تعرفه‌های عریض و طویل تجاری پیچیده می‌شود، این حرکت می‌تواند گامی مهم در جهت احترام به حقوق مصرف‌کننده، تولید و فروش کالای باکیفیت و کاهش قیمت محصولات روز جهان از جمله محصولات خودرویی در ایران باشد.

wto1-color_l
موردی که همواره از منظر برنامه ریزان کشور دورمانده ناوگان حمل‌ونقل درون‌شهری است که در وضعیت بدی به سر می‌برد. سید محمد فخار در گزارشی که برای همشهری آنلاین نوشته با گریزی به وضعیت حمل‌ونقل عمومی در شهر تهران، به وضعیت خودروهای فرسوده در کلان‌شهرهای کشور پرداخته و در مطلبی با تیتر “فرسودگی خودرو نفس ۸ کلان‌شهر را گرفت” نوشته: آلودگی هوا، منظر نامناسب و سروصدایی که با نام آلودگی صوتی شناخته می‌شود، در کنار مشکلات فنی که این وسایل را عامل تشدید ترافیک و سازنده خطر در معابر می‌سازد، همه و همه باعث شده تا جای این وسایل مزاحم در شهر نباشد. نهادهای مختلف در سال‌های اخیر توجه ویژه‌ای به این وسایل فرسوده داشته‌اند اما هیچ‌کدام به مرحله عمل نرسیده و تنها در مرحله شعارهای خبری باقی‌مانده است. فخار پس از گفتگو با مسئولان پلیس راهنمایی و رانندگی از قول آنان می‌نویسد: این نهاد هزینه‌های مادی و معنوی بسیاری بر اثر آلودگی هوا و فرسودگی داده است و همه حاضران در شهر به این هزینه‌ها و زحمات پلیس معترف‌اند. این نهاد حتی در بحث حادثه‌خیز بودن برخی از این خودروها تا نهادهای قضایی نیز رفته است. سردار حسینی تصریح کرد: هر روز با بالا گرفتن آلودگی هوا، همکاران من در معرض انواع آلودگی‌ها هستند و مشکلات زیادی برای آنان پدید آمده و امید است دولت هر چه زودتر به معضل فرسودگی وسایل نقلیه توجه کند.

farsoode-2
مقامات جنرال موتورز اعلام کرده‌اند کارخانه بزرگ خود واقع در اوشاوای اونتاریو را حفظ خواهند کرد. این کارخانه بر مبنای برنامه‌ریزی‌های قبلی قرار است تعطیل شود. نکته جالب این است که جنرال موتورز در طول یک دهه گذشته بارها و بارها برای بسته شدن این کارخانه که در خاک کانادا واقع است برنامه‌ریزی کرده است. در سال ۲۰۰۵ قرار بود یکی از دو خط تولید مجتمع اشاوا تعطیل گردد که این امر محقق نشد. پس از آن نیز در سالهای ۲۰۰۸، ۲۰۱۲، ۲۰۱۳ و ۲۰۱۶ این وعده داده شد که البته محقق نشد این کارخانه که دارای خطوط تولید تلفیقی است پیش از این میزبان نسل پیشین شورولت ایمپالا بود و هم‌اکنون نیز کار تولید مدل‌هایی همچون کادیلاک XTS، شورولت ایمپالا، بیوک رگال و شورولت کامارو را برعهده دارد. جنرال موتورز قصد دارد تا سال ۲۰۱۷ برای ادامه تولید مدل شورولت اکویناکس مبلغ ۱۲ میلیون دلار کانادا در این مجتمع صنعتی سرمایه‌گذاری نماید. استیو کرلیسل رییس جنرال موتورز کانادا این سرمایه‌گذاری را یک راه معقول برای پاسخ دادن به تقاضای مثبتی دانست که برای مدل اکویناکس وجود دارد.

Chevrolet Equinox LTZ
Chevrolet Equinox LTZ
مشکلاتی که شرکت تاکاتا در تولید ایربگ برای خودروسازان ایجاد کرده است و نمود عینی آن‌ها فراخوان‌های گسترده این شرکت‌هاست، باعث شده تا شرکت تویوتا اعلام کند قصد دارد تعداد ۱۳ میلیون کیسه هوای مورد نیاز خود را از شرکت‌های رقیب تاکاتا خریداری نماید. شرکت کوچک نیپون کایاکو احتمالاً شرکتی خواهد بود که جایگزین تاکاتا خواهد شد. این تغییر رویه به دلیل مشکلات پیش آمده از ناحیه ایربگ هایی است که تاکاتا تولید نموده و منجر به مرگ ۸ نفر و جراحت بیش از صد نفر در هنگام خروج کیسه هوا شده است. این امر موجب شده تا ده‌ها شرکت مختلف خودروساز هزینه‌های سنگینی بابت فراخوان‌های گسترده و میلیونی برای رفع این نقیصه متحمل شوند. به‌تازگی دادگاه فدرال و قانون‌گذاران ایالات‌متحده آمریکا از این شرکت خواسته تا سریعاً نسبت به رفع نقص خودروهایی که مجهز به محصولات شرکت تاکاتا هستند اقدام نماید. پس از ارائه این خبر توسط رویترز سهام نیپون رشد چشمگیری داشت اما سهام تویوتا و تاکاتا اندکی سقوط کرد. پیش از تویوتا، هوندا نیز مذاکراتی را برای جایگزین نمودن نوع دیگر از ایربگ های هوا با محصولات تاکاتا انجام داده بود.

Man arranges airbag cushions manufactured by Japanese car parts maker Takata Corp in Sibiu
دادگاه فدرال آمریکا به‌تازگی تعداد ۱۹ پرونده مختلف شکایت درباره باز شدن ایربگ های هوندا آکورد ۲۰۰۸ را که منجر به جراحت سرنشینان شده، باز و در معرض بررسی قرار داده است. ماژولی که نگه‌دارنده کیسه هوا در این مدل‌هاست گویا بعضاً بدون دلیل کیسه را رها و موجب ایجاد خطر برای سرنشینان می‌گردد. ۱۷ میلیون وسیله نقلیه توسط ۱۰ خودروساز مختلف تولید می‌گردند و قالب ایربگ های به کار گرفته شده در این محصولات توسط تاکاتا تولید شده است. در این بین موضوع خطرناک انفجار برخی نمونه‌ها از ایربگ تولیدی تاکاتا است که منجر به مرگ سرنشینان شده است. اگر NHTSA در قضیه ایربگ های هوندا آکورد به نتیجه دقیقی برسد به احتمال فراوان فراخوان ضروری خواهد بود و هوندا موظف است ۳۸۴۰۰۰ دستگاه آکورد را که در این سال به فروش رسانده جهت رفع نقص به کارخانه بازگرداند.

Japan Takata Recalls
وب‌سایت آلمانی اتوویک به‌تازگی چند تصویر نسبتاً واضح از نمای بیرونی نسل جدید کیا اسپورتیج ارائه نموده که جالب توجه هستند و نشان می‌دهد کیا اسپورتیج در حال ایفای نقشی برای تیزر تبلیغاتی‌اش است. علیرغم لو رفتن تصاویر اسپورتیج اما کیا هنوز به طور رسمی از این خودرو رونمایی ننموده است.

spot-kia-sportage 02

spot-kia-sportage

spot-kia-sportage 01
باشگاه خبرنگاران جوان به‌تازگی اعلام نموده شرکت دایملر بنز آلمان همه بدهی خود به ایران را پرداخت نموده است. شرکت مرسدس بنز آلمان چندی پیش اعلام کرد: «در راستای جبران خسارت‌های ایران‌خودرو به علت ترک یک‌باره شراکت از سوی بنز، ۴۲ میلیون یورو به ایران‌خودرو غرامت می‌دهد. پس از اعمال تحریم‌ها علیه صنعت خودروسازی کشور از سوی غرب، مرسدس بنز که خط تولید چند خودرو سنگین شامل کامیون و اتوبوس را در ایران‌خودرو در دست داشت، به یک‌باره تولید این خودروها را متوقف و ایران را ترک کرد. بنز همچنین در حال ایجاد خط تولید یک خودروی لوکس در ایران بود که با ترک ایران این خط تولید نیز لغو شد. همین حرکت بنز در کنار برخی مسائل دیگر بود که ایران‌خودرو را به سمت خودروسازان چینی سوق داد و حواشی جدیدی را برای این خودروساز داخلی رقم زد. حال پس از سال‌ها، بنز از تصمیم خود برای بازگشت به ایران خبر داده و اعلام کرده است که برای جبران خسارت‌های ایران‌خودرو از ترک یک‌باره این شرکت، ۴۲ میلیون یورو به این شرکت خسارت خواهد داد.»

1990-2002 Mercedes-Benz SL-Class
شرکت آمریکایی Cooper Tire به دنبال تولید تایرهای اتومبیل از نوعی گیاه صحرایی بومی جنوب غربی آمریکا به نام guayule است. این شرکت مدعی است می‌تواند تا سال ۲۰۱۷ تایر کامل را از لاستیک مشتق‌شده guayule تولید کند. در این پروژه، یک شرکت کشت‌دهنده گیاهان و تولیدکننده لاستیک از آن‌ها به نام PanAridus و همچنین دانشگاه‌های کلمسون و کورنل نیز همکاری دارند. پروژه شرکت Cooper Tire بخشی از برنامه «تحقیقات توده زیستی و توسعه مبتکرانه» با بودجه ۶.۹ میلیون دلاری است که توسط وزارت انرژی امریکا و وزارت کشاورزی این کشور به طور مشترک تأمین می‌شود. گفته می‌شود گیاه صحرایی guayule علاوه بر تولید شیره خامی که می‌تواند به شکل لاستیک پردازش شود، همچنین صمغی تولید می‌کند که می‌توان از آن در تولید چسب‌ها، طعم‌ها، رایحه‌ها و سوخت زیستی استفاده کرد. همچنین مواد این گیاه را می‌توان به سوخت زیستی تبدیل و در ساخت مواد به کار برد.

cooper-tire
و در نهایت اینکه تصویری که می‌بینید نخستین محصول کمپانی پرآوازه و اسپرت ساز پورشه است. فردیناند پورشه در سال ۱۹۳۱ شرکت پورشه را در شهر اشتوتگارت تأسیس کرد، شرکتی که درزمینهٔ طراحی و توسعه موتورهای اتومبیل، همچنین ارائه خدمات مهندسی و مشاوره، فعالیت خود را آغاز کرد. در سال‌های نخست، بخش اعظم از مشتریانش را شرکت‌های خودروسازی همچون: آئودی، مرسدس بنز، دکاو، اوپل، واندرر، دایملر بنز و اتو یونیون تشکیل می‌دادند.

اولین خودروی پورشه
اولین خودروی پورشه

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

محمدحسین شاوردی

دانش آموخته و خبرنگار حوزه اقتصاد و علاقه مند به صنعت خودرو

مطالب مشابه

‫۱۱۴ دیدگاه‌ها

  1. نوید جهرمی

    ۵ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (3691 ديدگاه)

    دایملر غرامت داد و باز براش ناز میکنن.
    پژو هم ضرر زد و غرامت ک نمیده هیچ ناز هم میکنه و باز محصولات رده خارجش رو برای ایران درنظر داره(307) و ب پاچه هاش چسبیدن.
    آدم از دست اینا سر ب بیابون بزاره بهتره.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ارمان

      ۵ شهریور ۱۳۹۴
      سوابق: (1307 ديدگاه)

      نوید جان شما که دیگه خبره اینکاری
      پژو به خودیه خود خودروی بدی نیست داداش
      206 ما سال 83 یه برف سنگین تو رشت اومد ماشین بعد 15 روز زیر برف موندن با تک استارت روشن شد !
      اما قطعات چینی کیفیت مونتاژ پایین کار دستش داد
      شما از من بهتر میدونی هیچ کشوری مفتو مجانی که کل نقشه و روش ساخت کل قطعات رو به کسی دیگه نمیده
      و مقصر تحریم هم که اونا نبودن , الانم خودتو بزار جای پژو شما بودی یکی زورت میکرد بیا بهم جنس بنجولتو بهم بده نمیدادی؟ خب اینا بهونه دستشون میده اونا هم از خدا خاسته
      چون اون 206 رو یادمه میگم

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. نوید جهرمی

        ۶ شهریور ۱۳۹۴
        سوابق: (3691 ديدگاه)

        آرمان درسته پژو خوبه . من ک نگفتم پژو بد. مشکل من با سیاست های ایناس ک چرا جانبدارانه عمل میکنن و نمیان رقابت آژاد حتی در زمینه سرمایه گذاری ایجاد کنن. همین چیزی ک آقایون فرمودند کره و ژاپن در رابطه با تحریم پارو از امریکا فراتر گذاشتن و نمیتونیم اجازه بدیم راحت برگردن. چرا همینا اینقدر به فرانسه چسبیدن با این ک اینهمه زخم خوردیم و راحت چشم پوشی میکنن. بعد میان میگن دعواهای قدیمی و پرونده های گذشته رو الان نباید بیارید وسط(بعدازاومدن فابیوس ب ایران این سخن ایراد شد)
        اینا در بستن قرارداد فقط منافع کوتاه مدت خودشون روداشته باشن کافیه . مردم ک اهمیتی ندارن.
        از هر خودرو درصدی از قرارداد هم گیرشون بیاد برا هفت نسلشون کافیه. پس چرا نیان جانبداری کنن.

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. فواد

      ۵ شهریور ۱۳۹۴
      سوابق: (291 ديدگاه)

      ما که از خیر ایران خودرو و سایپا گذشتیم فقط خودروی خارجی(نه چینی) میخوایم. راه حل هم ساده است. دولت از طمع خود کم کنه و تعرفه واردات حداکثر بشه 5%

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Reza :: Deutschland :: Mercedes

        ۵ شهریور ۱۳۹۴
        سوابق: (2283 ديدگاه)

        باور کن اگه همین الان تعرفه واردات و … به یک پنجم کاهش پیدا کنه واردات خوردو حداقل ده برابر میشه و این یعنی دولت دوبرابر الان درامد خواهد داشت
        مشکل از جای دیگه ست

        موافقم 0
        مخالفم 0
    3. سامان از تبریز

      ۵ شهریور ۱۳۹۴
      سوابق: (3197 ديدگاه)

      42 میلیون یورو ضربدر 4000 تومن قیمت هر یورو تقریبا میشه 186 میلیارد تومن

      این پول حق کیه ??????

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. بیژن دولت سرایی

        ۵ شهریور ۱۳۹۴
        سوابق: (263 ديدگاه)

        واقا این پول کجا میره؟؟؟
        تو این مدت که خودرو سازای بزرگ از ایران رفتن ، فقط مردم بودن که مجبور شدن ماشینای بی کیفیتو با قیمتای عجیب غریب بخرن و هم ضرر مالی کنن و هم ضرر جانی و گرنه خودروسازای داخلی که ککشونم نگزیده که هیچی ، جنس چینی ارزون خریدن گرون ر از قبلم که فروختن

        موافقم 0
        مخالفم 0
    4. حسين نظري

      ۱۵ شهریور ۱۳۹۴
      سوابق: (1 ديدگاه)

      با سلام و ادب
      چرا کیفیت خودروی داخلی مناسب نیست!!!؟
      امروزه خودرو سازها برای تولید خودرو با بهترین کیفیت ، قطعات را از بهترین سازندگان از سراسر دنیا انتخاب و خریداری می نمایند.
      هیچ خودرو سازی در دنیا وجود ندارد که تمامی قطعات ریز و درشت الکتارونیکی ، مکانیکی ، تزیینی و بدنه خودرو را یکجا در یک کشور تولید و صادر نماید.
      ولی موضوع اینجاست که دولت های این کشور ها در ایجاد روابطشان اقتصاد ، جامعه و تولید را به عنوان بالاترین اولویت در نظر گرفته و سیاست خارجی را بر ان اصل تنظیم می نمایند.
      ولی در کشور ما ملاحظات سیاسی حاکم بر اقتصاد ، جامعه ، تولید و روابط بین المللی می باشند.
      نتیجتا این ملاحظات سیاسی حاکم ، موانع بسیاری در پیش راه تولید کنندگان و صادر کنندگان اعم از تولید خودرو ، لوازم خانگی و تمامی محصولات صنعتی بوجود می اورد و تولید کننده را محدود به تامین حداکثری از منابع داخل و یا منابع چینی می نماید.
      این محدودیت ها تولید کنندگان و خودروسازها و درواقع مردم را که صاحب این صنایع می باشند محدود به کیفیت حاضر می نماید.
      در واقع در زندگی خصوصی خودمان هم که بررسی می کنیم میبینیم این سیاست های حاکم در بسیاری از مواقع کیفیت زندگی فردی ، خانوادگی و اجتماعی ما رو هم تحت تاثیر و سلطه قرار داده است.
      به عنوان عضوی هرچند کوچک از مجموعه خودرو سازی بابت تمامی مشکلات مصرف کنندگان ناراحت هستم و امیدوارم با تلاش جمعی و بدون نادیده گرفتن علت ها و نه با ترمرکز بر روی معلول ها ، بتوانیم کیفیت مناسب و رضایت بخش در تمامی آیتم های زندگی را کسب نماییم.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. ارمان

    ۵ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (1307 ديدگاه)

    مرسی از مدیران و سردبیران سایت پدال خودتون میدونین چرا ;)
    و مرسی از مردم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. محمد علي

    ۵ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (71 ديدگاه)

    سلام دوستان خواهشا به این مطالب دقت کنید
    عده ی زیادی از مردم واقعا اطلاع چندانی از خودرو و مسائل کیفی ندارند مثلاً کسی که بعد از سالها جمع اوری پول میخواد خودرو بخره و تمام مشاورینش تنها پراید و ۴٠۵ رو سوار شدن معلومه نتیجه انتخابش چی میشه یا کسی فکر میکنه تفاوت رانا و سمند انقدر زیاده که کلی بیشتر پول بده و منتظر تحویل بمونه خودرو نرم تر یا مثلاً مسافرتی تری رو خریده نمیشه انتظار داشت به حرف این کمپین گوش کنه ما تعدادی زیادی از دوستان رو به این سایت معرفی میکنیم اما برمیگردند میگن اینجا فقط الکی فش میدن به خودرو ساز ها پس خواهشا این موارد رو به مراجعه کنندگان و سوال کنندگان این سایت بگویید
    ١-همه فرق pdk پورشه با گیبرکس دو کلاجه رو نمیدونن نیازی نیست خیلی فنی پاسخ بدید
    ٢- خواهشا از طرفداری برخی از خودرو ساز ها عصبانی نشید با سیاست و منطق پاسخ بدید
    ٣- تفاوت خودرو های داخلی در کیفیت و ماندگاری و ایمنی رو بگویید و لطفاً دعوای المانی و ژاپنی و کره ای و…..رو مدتی کنار بگزارید

    بنده شخصاً طرفدار کامل این حکومت هستم و مشکلی ندارم اما باید این صنعت خودرو را یکبار محکم و متحد ادب کنیم مردم ما هم مردم بدی و یا بی تفاوتی نیستند ولی قبول کنید اگلهی چندانی از مسائل ندارند

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. صادق

    ۵ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (2124 ديدگاه)

    درود

    دوستان تحمل کنید

    کسانی که میتونن با ماشین نخریدن کنار بیان، به خودشون و به باقی ملت لطف کنن که ماشین نخرن (یا با ماشین فعلیشون سر کنن)
    کسایی هم که به شدت نیاز دارن و نمیتونن نخرن، بازم یه لطفی به خودشون و باقی ملت بکنن و ماشین دست دو بخرن تا اوضاع درست بشه

    ارادت

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. amin

      ۵ شهریور ۱۳۹۴
      سوابق: (77 ديدگاه)

      دوستان این کمپینی که به راه افتاده نه این که بد باشه ، ..ولی دلیله نخریدن خودرو از طرف مردم نیستن ، دلیلش فقط رکودی هست که حاکم بر کل بازار هست… در تمامیه اصناف این رکود قابل مشاهده هست….به محض بهبود اندک شرایط دوباره ملت غیور شروع به خریدن میکنن ، البته چاره ای هم جز این ندارن….

      موافقم 0
      مخالفم 0
  5. فرزاد

    ۵ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    خوشحالم که یک حرکت مفید مردمی شروع شده و امیدوارم در همه زمینه ها برای احقاق حقوقمون یک دست باشیم . ان شا, الله بعد از خودرو نوبت بانک های بی انصاف که توی تحریم ها با افزایش سود بانکی خون مردم رو کردن تو شیشه ما نه میبیخشیم نه فراموش میکنیم .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. صادق

    ۵ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (2124 ديدگاه)

    درود

    توی این میز خبر و میز خبر قبلی من کامنت گذاشتم و کامنتم کلا ناپدید شده (حتی تو لیست انتظار هم نرفته)

    جناب سردبیر لطفا رسیدگی کنید، ممنون

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. سردبیر

      ۵ شهریور ۱۳۹۴
      سوابق: (764 ديدگاه)

      سلام و وقت بخیر
      مشکلی نیست و همه دیدگاههایی که ممکن است به دلیل داشتن کلماتی خاص، فورا منتشر نمی شوند، مجددا بررسی و در صورت نداشتن ویژگی های توهین آمیز یا سیاسی خطرناک :) منتشر خواهند شد
      ارادتمند

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. صادق

        ۵ شهریور ۱۳۹۴
        سوابق: (2124 ديدگاه)

        بسیار بسیار ممنون :)

        موافقم 0
        مخالفم 0
  7. rapbaz

    ۵ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (51 ديدگاه)

    یکی از دوستان تو ایرانخودرو هست میگه تولید اومده پایین…
    ادامش بدیم مطمعنا تهش خوبه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. Salleh

    ۵ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    دیگه دولت هرچقد پول کم داره مبکشه رو ماشین یکی هم به اسم خودروساز انداخته جلو خودش اون پشت نشته به ما میخنده

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. سامان از تبریز

      ۵ شهریور ۱۳۹۴
      سوابق: (3197 ديدگاه)

      42 میلیون یورو ضربدر 4000 تومن قیمت هر یورو تقریبا میشه 186 میلیارد تومن

      این پول حق کیه ??????از اون طرف هم یه ماشین 100 هزار دلاری رو یک میلیاردو پانصد میلیون قیمت میزنه 1 میلیاردش میره تو جیب دولت
      ما به هر طرف بخوابیم ها بازم …… به سمت دولته هر جور که بخواد اون کار رو میکنه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  9. ARASH//LANCER//EVO//1987

    ۵ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (89 ديدگاه)

    خوب دقت کنید نباید منحرف شیم سیاست بازی از انواع گوناگونش شروع شده تو ضمینه خودرو دوستان عزیز اشاره کردن مجله ماشین. برنامه های صدا و سیما . سایتها و هر منبع مرتبط با خودرو با انواع جو سازیا مستقیم و غیر مستقیم و آگاه و نا آگاه سعی در شکستن اجتماع با شرفان و روشنفکران خودرویی هستن اما دوست من دستهایم را محکم به دستهایت گره زده برای شکستن کمر ویانخودرو…
    و تشکر میکنم از نویسنده به خاطر اشاره زیبا به شراکت خودروسازان داخلی و خارجی
    به امید ویرانی خودروسازان و هر چیزی که مردم را به ستوه آورده….

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. رضاآذری

      ۵ شهریور ۱۳۹۴
      سوابق: (4 ديدگاه)

      فکر میکنم این فرغون سازها میخان سیاست انگلیسی پیاده کنند.قیمت ماشینهاروحدود5میلیون گرون میکنند بعدش 3میلیون کمش میکنن که بگن قیمتهارو آوردیم پایین این خبر حتمیه شک نکنید.اولین کارخونه هم که این رویه رو در پیش گرفته به طور آزمایشی کرمان خودرو میباشد.دقت به قیمت لیفان ازماه پیش تا 3ماه دیگه داشته باشید حرفم ثابت میشه به امید پیروزی کمپین.دوستان هوشیارباشید

      موافقم 0
      مخالفم 0
  10. solat

    ۵ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (143 ديدگاه)

    دوستان عزیز من مدتی هست که میخوام یه ماشین بخرم ولی نه لگن های ایرانخودرو و سایپا و فعلا دست نگه داشتم که قیمتا ثبات پیدا کنه / میخوام اینو بگم که همچنان این لگنا رو نخرید تا به حقمون برسیم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. MjM

    ۵ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (720 ديدگاه)

    چشمون به خودمون نباشه ماهایی که صب تا شب به عشق ماشین تو اینترنت میچرخیم و زیرو رو میکنیم…خیلی از مردم اطلاعاتی ندارن از وضعیت خودرو تو دنیا و طرف پولشو جمع کرده بعد یه مدت زیادی تصمیم داره یه ماشین بخره و بدون هیچ اطلاعاتی چیزایی رو که میشنوه و ماشینهایی که تو خیابون میبینه انتخاب میکنه برای خرید و فکر میکنه قیمت ماشین واقعا همینه حالا یکم گرونش کردن!!..این کمپین ها خیلی خوبه و به مردم آگاهی میده…همیشه این مردم هستن تو دنیا که تعیین کننده همه چی هستن و باعث تغییرات زیادی تو مملکتشون شدن ولی متاسفاه مردم ما(خود من)… این اراده رو تو خودمون نمیبینیم……تا اونجا که میتونید به اطرافیانتون اطلاعات بدید که ماشین نخرن!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. american and japan

    ۵ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (96 ديدگاه)

    با سلام.
    خبری فوری از مدیر عامل شرکت ایران خودرو طبق بیان ایشان به دولت.
    فرمودند تا ۱۵ روز دیگر مهلت به کابینه دولت میدهیم.
    در خط تولید خودرو سازی با مشکلات زیادی روبرو شده ایم لذا در صورت این مدت ۱۵ روز کاهش ۳۵% خودرو در ایران را خواهیم داشت.ودیگر هیچ مالیاتی را از ما انتظار نداشته باشند.

    ۳۵% یعنی به روایتی پژو ۴۰۵ سی میلیونی به قیمت 20/500/000 خواهد رسید.

    هموطن ایرانی خواهش میکنم خرید خودرو را کنسل کنید تا برشکسته شوند.ماشین سی سال پیش ایرانخودرو باید از بین بره چرا که اگر دست اینا باشه تا ابد میخوان تولیدش کنن.ما حقمونه که بهترین ماشین ها رو سوار بشیم.اگر خط تولید این ماشین ها رو برداشتن و ماشین به روز با کیفیت و قیمت عاقلانه تولید کردند که هیچ ولی اگر همین ماشین ها رو تولید کردند چه با کیفیت و قیمت کم باز هم نخرید چرا که در وجودشان خون خواری و مفت خواری هست تا برشکسته شوند.اگر برشکسته شوند تعرفه ای که به خاطر واردات خودرو میگیرند که به خاطر ضرر نکردن این دو خودرو ساز هست تا خودرو هایشان به فروش بره برداشته میشه و این یعنی ماشین با قیمت بازار آزاد و تو با پول یه لیفان یه توسان یا راو4 که توسان 160 میلیون و راو که 200 میلیون بیشتر فروش میره رو میخری . بخداوندی خدا که کل دنیا امنیت موتورسیکلت را از پراید ما بیشتر میدانند.
    ژاپن بیست سال خودروسازاشونو حمایت کردن نتیجه ش شد پنج برند معتبر تویوتا،مزدا،هوندا،میتسوبیشی ونیسان حالا ما سی و هفت ساله داریم با جونمون قیمتش رو میدیم ،گاری (پراید و پژو )رو به قیمت فورد و پورشه میخریم ،ال 90هشت ملیونی رو 44ملیون میخریم و جواب این همه حمایت اینه که آقایون برن چین قطعه وارد کنن پراید و پژو بسازن به ما به بیش از 7برابر قیمت تموم شده ش بندازن ومدیرانشون پاداش میلیاردی بگیرن و به حماقت ما بخندن
    کاش از اول میگفتن قراره اقتصاد چین و هند از بابت خودروهای سایپا و ایرانخودرو رونق بگیره که ما هم بدونیم داریم تاوان پیشرفت کیا رو میدیم ،حالا که بهمون ثابت شده گربه حیا نداره کاری به دیزی نداریم یه مدت صبر میکنیم وبیخیال میشیم هرچند یه عده دیگه هم ماشین خارجی 50میلیونی رو میارن تو کشور به ما میدن 500میلیون ولی بزار این دو شرکت زالو صفت ضربه ى نمک نشناسیشونو بخورن.

    کپی کنین که سراسر کشور از این خبر مطلع شوند.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. بیژن دولت سرایی

      ۵ شهریور ۱۳۹۴
      سوابق: (263 ديدگاه)

      ’35 درصد قیمتو میخوان کم کنن یا میخوان تولیدو بیارن پایین؟؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. ARASH//LANCER//EVO//1987

      ۶ شهریور ۱۳۹۴
      سوابق: (89 ديدگاه)

      be roye cheshm

      موافقم 0
      مخالفم 0
  13. american and japan

    ۵ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (96 ديدگاه)

    پدال خواهشا این پیام و پیام قبلی رو قرار بده.آخه مسءول محترم چی بگم به تو که ما رو *** فرض کردی؟!با احساسات مردم میخوای بازی کنی و بفروشی که داد میزنی ((تولید تولید ملیه اگر غیرت داری بخر))؟مردم دارن ماشین های کشور های خارجی رو میبینن کور که نیستن.آخه مسءول نسبتا محترم این گاری رو تو بهش میگی تولید ملی؟اگر این آشغال تولید ملیه آقا من بی غیرتم من وطن ندارم.خودروی ملی که هموطنامو بکشه پولشون رو ته بکشه بابت خرج هاش رو نمیخوام.آبروی کشورم رو ببره نمیخوام.آخه چی فرض کردی ملت رو؟خودروی ملی که دیشب خدا شاهده چرخش در رفته بود سر چهار راه 206 صندوق دار مدل 94 میخوام صد سال سیاه نباشه.همون خودروی خارجی و بیگانه رو بدید آره ما بی غیرت.مردم باید برشکسته بشن این دو خودرو ساز.این کمپین نیست این کل ملت ایران هستن که خودروی صفر نمیخرن.توهین به کمپین یعنی به ایران.اگر از این ماجرا مافیا سود میبرن نوش جونشون بهتر از اینه نه تویه آشغال ساز مفت خور خون خوار سود ببری.ملت نخرید خیانت به وطن و آینده ی خودتون و بچه هاتون نکنید.خیانت به ملتتون نکنید آقا نخر خانوم نخر.ماشین سی سال پیش دیگه تولیدش بسه.اگر به اینا باشه میخوان نوه هامون رو هم صاحب پراید و پژو بکنن.باید برشکسته بشن با 100 تومن کم کردن قیمت پراید نمیشه 8 میلیون.بشه هم من که لاقل دیگه نمیخرم.مگه مسخرشونم ماشینی که مال 30 سال پیش هست رو بیام 8 میلیون بی زبون رو بدم بخرم؟باید برشکسته بشن تولید نمیخوایم مونتاژ نمیخوایم همون وارداتی رو با کیفیت خودش و قیمت آزاد میخوام.اگر برشکسته بشن قیمت وارداتی ها که فقط به خاطر این دو خودرو ساز اینقدر گرون هستن هم به لطف برداشته شدن تعرفه و مالیات گمرکی کاهش پیدا میکنه.تازه فقط این نیست واردات خودرو با حجم موتور بالای 2500 سی سی هم باید آزاد بشه.یعنی چی مصرفش زیاده؟کیا کادنزا آریون جنسیس با حجم موتور بالای 3500 سی سی مصرفشون که کمتر از این آشغالاست.بعدشم من میخوام بنزین مملکت رو تموم کنم آره میخوام شهرم آلوده باشه اگر به خاطر این ماشین هاست.یعنی اگر به خاطر اینا باشه کشور هایی که بنزین از خودشون ندارن و آلوده هستن میشن 40 درصد کل کشور ها اونا هم باید ممنوع کنن ماشین بالای 2500 سی سی رو!نخرید ملت باید یه حرکت بزرگ و یه جهش بزرگ توی این صنعت کثیف خودروی کشور به وجود بیاد.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. hero

    ۵ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (78 ديدگاه)

    سلام دوستان
    اگه یه ایرانی یه ذره غیرت تو وجودش باشه یاد شهدا بیفته
    اون جوونا برا این رفتن شهید شدن که پراید و پژو تو ایران تولید بشه؟
    فراموش نکنیم همین فرانسوی ها بودن که در زمان جنگ پیشرفته ترین جنگنده های میراژ و سوپراتاندارد رو با خلبان فرانسوی به صورت استیجاری در اختیار عراق قرار دادن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. ahmad

    ۵ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (136 ديدگاه)

    همه این مسائل به کنار
    واقعا متاسفم واسه اون هم وطنایی که یه ماشین جلو چشمشون در حال سوختنه و همه جمع شدن و دارن نگاه میکنن و تنها کاری که میکنن عکس و فیلم گرفتنه!
    (تصویر سوختن یک سمند با چهار سرنشین در ایلام)

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. m.reza

    ۵ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (33 ديدگاه)

    آقا چطور میشه در این کمپین در تلگرام عضو شد ؟یکی باید منو اد کنه یا مثل وایبر public group داره؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. سپهر

    ۵ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (5 ديدگاه)

    من سال 89 یه 206 صندوقدار v8 خریدم 16 میلیون تا عید امسالم داشتم که فروختم یه صفر94 خریدم 37 میلیون . حالا قیمتشو کار ندارم ولی بجای اینکه تو این چندسال پیشرفت کرده باشن پس رفت کرده اند ، بخدا از همه چیزش زدن جنس داغون انداختن ، بخدا آشغال شده آشغال نخرید نخرید . (ای کاش این کمپین زودتر بود منم نخریده بودم)

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. محسن آبادان

      ۵ شهریور ۱۳۹۴
      سوابق: (18 ديدگاه)

      توی اینستاگرام سرچ کن خرید خودرو 60 تا کمپین خودرو صفر نخرید میاد برو اونارو فالو کن من توی همشون عضو هستم

      موافقم 0
      مخالفم 0
  18. ریموند

    ۵ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (4 ديدگاه)

    آره دیگه به قول علی صادقی تو فیلم متهم گریخت:آره دیگه گاگول فرض کردن دیگه….اگه میشد خودرو وارد کرد با پول ال90 و 206 و این چیزا میشد فورد و شورولت و تویوتا و جیپ و کرایسلر و اینجور چیزا سوار شد..چقد فرق..از هر 10 تا ماشین 8 تا پراید..بیچاره جوونلی ایران با این قدمت تاریخی..بیچاره خودم که باید اجباری ماشینای مزخرف ساخت داخل سوار بشم..دولتمردان محترم ما هم آدمیم ی حالی به ملت بدین تقاضای زیادی نیس..مرسی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. ریموند

    ۵ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (4 ديدگاه)

    هه با 40-45 تومن شورولت سونیک میشه..امکاناتش ببینین..حالا با این وضعیت باید ال90 206اتومات:) یا زانتیا مدل 86 که ماشین 35 سال پیش فرانسه هست سوار بشیم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  20. علی

    ۵ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (12 ديدگاه)

    وقتی من در روزنامه خراسان می بینم آگهی نصف صفحه ای ایرانخودرو به یکباره و در طی چند روز متوالی به آگهی تمام صفحه با کلی رنگ و لعاب تبدیل شده ، می تونم به خوبی موفقیتهای آرام آرام این کمپین رو ببینم . و امیداوارم آقای رئیس جمهور هم صدای ملت رو بشنوند و بصورت نمادین هم که شده در این مسئله دخالت کنند تا بتوانیم صنعت فربه و خواب رفته خودرو کشور رو بعد از 12 سال بیدار کنیم .

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. میثم

      ۵ شهریور ۱۳۹۴
      سوابق: (50 ديدگاه)

      بعد از 40 سال !!! اون هم نه خواب بلکه کُما :))))

      موافقم 0
      مخالفم 0
  21. سجاد

    ۵ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    مدتی هستش که دارم مطالب این چنینی رو توی نت میخونم و همش واسم سوال هستش که منظور از “خودروی داخلی” چی هست؟؟!! اگه 206 و پراید منظور هست که در این صورت باید لیفان و جی ای سی(جک) هم داخلی حساب کنیم!!
    اگر هم که فقط دو محصول سمند و دنا رو میگن داخلی!!این ماشین ها با تکنولوزی 20 سال پیش دارن تولید میشن!!دنده اتوماتیک بودن واسه ماشین آپشن دور از انتظاری نیست بخدا!!!
    تازه اگه اینا ماشین داخلی هستن چرا قیمت اینا با بالا رفتن دلار اینقدر زیاد شد؟!!حقوق کارگر های اون کارخونه رو هم که زیاد نکردن بگیم دلیلش این بوده؟؟!!
    الان هم اینا میخوان یه جوی درست کنن یه قانونی ،مالیاتی واسه ماشین چینی ها بزارن اونا بشن 100تومن تا با خیال رحت 10سال دیگه بتونن سمند بفروشن 50تومن!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  22. علي انصاري

    ۵ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    کمپین نه به خودروی داخلی در واقع ” نه” به تنبلی و بی عرضگیً خودروسازها و احقاق حق مردم هست . کجای دنیا یه خودروسازبا بیش از ٣٠ هزار نفر پرسنل که – بالاترین دستمزد و پاداش رو در سطح کشور میگیرن- سراغ دارید که با چنین کیقیت پایینی خودروهای ٣٠ سال پیش فرانسوی رو بی کیفیت تَر از خودروهای چینی تولید کند؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  23. american and japan

    ۵ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (96 ديدگاه)

    مانورایران خودرودر شهرستان لار

    چندروزپس ازتحریم خریدماشین صفرممنوع وموج استقبال ازاین تحریم باعث شده تاایران خودرودرتلاش مذبوحانه جنگ تبلیغاتی به راه بیاندازدبطوریکه درروزچندین تریلی حامل ماشین های صفررادرسطح شهردرترددانداخته تامردم احساس کنندهیچ مشکلی درفروش این خودروهاپیش نیامده دیروزدرتعقیب این تریلی هافهمیدم همه به یکجا که حرکت درآمده بودنددرپایان این مانوربه خود شرکت ایران خودرو بازگشتند
    باشدکه این عزم ملی جهت شکست سنگین وسرنوشت سازایران خودروتداوم داشته باشد✌
    اینو تو همه گروه ها پخش کنید تا مردم بدونن که هیچکسی خرید نمیکنه…
    ????

    موافقم 0
    مخالفم 0
  24. amir reza

    ۵ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (5 ديدگاه)

    سلام واسه عضویت در این کمپین جایی هست اسم نویسی کنیم ؟ اگرنیست یک صفحه در اینستا گرام بسازین که همه اعتراضشون رو نشون بدن
    هرکی موافقه ++++++

    موافقم 0
    مخالفم 0
  25. امیر داستر

    ۵ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (18 ديدگاه)

    کلا ملت جوگیری هستیم اجدادمون هم بودند صبح گفتند یا مرگ یا مصدق و عصر مرگ بر مصدق چرا وقتی احمدی نژاد مهرداد بذرپاش ۲۶ ساله رو کرد رییس سایپا از این کمپین ها راه نیوفتاد وقتی دلار ۹۰۰ تومانی شد ۳۵۰۰ همه به بازارها هجوم بردن من هزارتا ایراد به خودرو سازهای داخلی دارم ولی برای یه بی نماز در مسجد رو می بندن این کمپین حاصل غملکرد غلط خودرو سازاست شکی نیست اما عده ای جوان جوگیر الت دست وارد کنندگان خودرو و از اونور چینی ها شدن در اقتصادهای رانتی / نفتی واردات و دلالی شیرینه و تولید دیونگی تعطیلی دو خودرو ساز یعنی تعطیلی دومین صنعت کشور راه علاج خصوصی سازی ونه خودمونی سازی واقعی این دو خودرو سازه در هر حال به قول شاعر من این ویران سرا را دوست می دارم یا حق

    موافقم 0
    مخالفم 0
  26. GLX 2000

    ۵ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    اگر این دو خودرو ساز شرکت خصوصی بودن کیفیت قطعات میومد پائین آیا؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  27. kevin7360

    ۶ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (74 ديدگاه)

    سلام دوستان
    لطفا توجه داشته باشین حالا که فهمیدن کاری ازشون بر نمیاد دارن تئوری مسخره کار کاره انگلیساست راه میندازن همین امروز تو یه سایتی خوندم یه بابایی که نمیدونم از کی تا حالا شده کارشناس خودرو گفته که دستهای پنهان خارجی میخواد صنعت مارو نابود کنه یه جوری از صنعت گفته اگه کسی ندونه حس میکنه الان ما بزرگترین تولید کننده خودرو در جهانیم خلاصه عزیزان تا زمانیکه اینا ورشکست نشن ما ماشین صفر نمیخریم مقاومت تا پیروزی

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. شایان

      ۶ شهریور ۱۳۹۴
      سوابق: (1355 ديدگاه)

      نخست بگم اونی که میگن کار کار انگلیسی هاست نه بخاطر اینکه صرفا کار انگلیس باشه بخاطر اینکه هر جا سخن از تقلب دروغ بدبختی دادن ثروت دخالت حمله نظامی به ایران گرسنگی و فقر هست نام انگلیس میدرخشه بعد این فقط مثاله والا الان اگه بخواد چنین غلطی کنه پیراهنشو میکشیم رویه سرش با اردنگی بیرونش میکنیم(فکر نکن من از دسته آدمهایم که میرن سفارت میگیرن منظورم چیزه دیگه ایه) چون قدرت نداره با دو سه تا شبکه ماهوراه ای قصد آروم کردن و سرگرم کردن مردمو داره انصافا هم داره خوب میگیره کارش شما زمانی میتونی پیشرفت کنی که از خودت ایده بدی نظر بدی فکر کنی و تویه راهی که داری میره ثابت قدم وایستی نه اینکه بقیه جات فکر کنن و حرف بزنن و شما نظاره گر باشی بیرون رفتن از این منجلاب فکر خوب میخواد ایده خوب میخواد ذهن قوی میخواد ولی متاسفانه ایرانی ها عادت کردن همیشه بقیه جاشون فکر کنن کار کنن و تصمیمم بگیرن پدال چاپ کن خواهشا

      موافقم 0
      مخالفم 0
  28. shahram

    ۹ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    ای مردم با غیرت ایران من یک ایرانی هستم که در جنوب کشور زندگی میکنم من قبلا ماشین 405 داشتم به علت نگرفتن ترمز (ترمز خالی کردebs) در جاده یکی از عزیزامو از دست دادم. الان ماشدن چینی سوارم به خدای بالا سرم قسم 100 شرافت داره به ماشینه ایرانی. تو قشم همه ماشین خارجی سوار میشن. مزدا- تویاتا- سیترون- هیوندا….. قیمت اینا از 20میلیون شروع میشه تا 45میلیون. ما از کشورای دیگه چی کم داریم اصلا چه چیزه اونا بهتر از ماست که ماشین خوب سوار میشن. نخرید تا این 2 خودرو ساز که قاتل جان و مال مردم هست تعطیل شوند

    موافقم 0
    مخالفم 0
  29. NAVID

    ۹ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با سلام و احترام فراوان
    یه انتقاد از جناب محمد حسین شاوردی
    لطفا مسائل کشور خودمون و موضوعات به این مهمی که اشاره به کمپین تحریم خودرو داره رو با موضوعات متفرقه مانند(مقامات جنرال موتورز اعلام کرده‌اند کارخانه بزرگ خود واقع در اوشاوای اونتاریو را حفظ خواهند کرد) یا (نسل جدید کیا) و… در یک جا به تحریر در نیاریم و اینارو در مقالات جدا بنویسیم
    چون کمپین تحریم خودرو یه موضوع خیلی مهمه و به نوعی آینده ی مردممون رو معین میکنه
    امیدوارم انتقادم دال بر بی ادبی نباشه
    به امید پیروزی مردم عزیزمون به لطف این کمپین و رسیدن به حق مسلمشون
    با تشکر

    موافقم 0
    مخالفم 0
  30. پوریا

    ۱۷ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    بسیار جالب است ازلحاظ قیمت که همه جوری داریم سواری میدیم از لحاظ کیفیت هم که بنده یه خودروی پراید 111 se که آخرین مدل وگرانترین پراید است را خریدم ماه اول دوسنسور اکسیژن عوض کردم چون سنسور اکسیژن سایپا چینی بود و باید عوض میشد هرکدام به مبلغ 200.000 تومان هفته بعدسیستم abs خراب شد ماه بعد طبق هام خراب شد گفتن ماشین صفرمیخری باید بیاری طبقش روعوض کنی ازون طرفم یه تصادف کردم airback ها باز نشد اگر کمربند نبسته بودیم جونمونو از دست میدادیم
    واقعا دیگه شورشو درآوردین آخه چقدرظلم قراره به ما جوونا بشه
    چراکسی به داد ما نمیرسه؟
    حالا هم حق حرف زدن نداریم.
    هرطورکه میخواهند به ماتوهین میکنن.
    مرسی از فارس نیوز

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا