میز خبر

میز خبر: به نام کمپین و رکود

حضور هیئت‌های خارجی در ایران پس از توافق بر هیمنه خواست عمومی برای کاهش قیمت خودروها و افزایش در نوع و کیفیت این کالاها افزوده و حال کار از کار گذشته است. نه گفتاردرمانی مسئولان سودی دارد و نه ادامه راهبردهای تکراری. به نظر می‌رسد یک حرکت ملی جهت تغییر در شرایط تولید و فروش خودرو در ایران آغاز شده و به‌شدت در تلاش است تا تغییراتی اساسی در سازوکار بازار خودروی کشور ایجاد کند.
جالب است که اخیراً گروهی با عنوان «خودرو صفر ممنوع» در شبکه اجتماعی تلگرام شکل گرفته است که با شعار خودرو صفر کیلومتر نخرید تا خودروسازان قیمت‌ها را کاهش دهند، جو روانی در بازار را تحت تأثیر قرار دهد. حال سؤال اینجاست که ریشه شکل‌گیری چنین کمپین‌هایی در شبکه‌های اجتماعی علیه صنعت خودرو چیست؟

پراید باکیفیت عالی
کارشناسان بر این باورند که عملکرد نامناسب دو خودروساز بزرگ کشور در سال‌های گذشته سبب شده تا نوعی بدبینی در بین مردم به وجود آید و آنها خود را همیشه مدعی و طلبکار از این صنعت بدانند. سعید لیلاز، کارشناس مسائل اقتصادی دراین‌باره می‌گوید: خودروسازان داخلی بدهی بزرگی به مردم دارند چراکه طی سال‌های گذشته آن‌قدر با مردم رفتارهای نامناسبی داشته‌اند که سبب شده خشم انباشته شده‌ای علیه آنان به وجود آید. او می‌افزاید: مدیران صنعت خودرو باید در رسانه‌ها حاضر شوند و برای یک‌بار هم که شده به خاطر بدقولی‌ها و کیفیت نامناسب خدمات پس از فروش خود از مردم عذرخواهی کرده و سعی کنند که آنها را همراه خود کنند. لیلاز با اشاره به انتظار مردم به کاهش قیمت خودرو می‌گوید: حقیقتاً این انتظار به‌جا نیست چراکه در حال حاضر هیچ خودروسازی نمی‌تواند در رنج‌های کنونی به‌مانند ایران‌خودرو و سایپا در ایران به تولید خودرو بپردازد و اگر چنین موضوعی در توان آنها بود مطمئناً اکنون چینی‌ها سهم حداکثری را از بازار گرفته بودند.

تصادف پراید
اقتصادنیوز نیز با بررسی تأثیر کاهش تولید خودرو بر نرخ رشد اقتصادی شور نوشت: نرخ رشد اقتصادی کشور در سال جاری یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های سیاست‌گذاران اقتصادی کشور است و عوامل مؤثر بر افزایش و یا کاهش آن زیر ذره‌بین تحلیلگران اقتصادی کشور قرار گرفته است. به گزارش اقتصاد نیوز بر اساس آمارهای منتشر، میزان تولید خودرو در کشور به دلیل کاهش تقاضا کاهش یافته است و با توجه به اینکه خودرو به‌عنوان یکی از پیشرانه‌ای رشد اقتصادی بوده، ممکن است کاهش تولید آن بر رشد فصل‌های آینده تأثیری منفی بگذارد. اما سیدعلی مدنی‌زاده، استادیار دانشکده اقتصاد دانشگاه صنعتی شریف نگاه دیگری به این موضوع دارد و معتقد است شرایط فعلی تولید خودرو بر نرخ رشد اقتصادی تأثیر منفی نخواهد گذاشت. وی معتقد است اکنون هم که تولید خودرو اندکی کمتر شده، اما این میزان تولید به نحوی نیست که بر نرخ رشد اقتصادی کشور تأثیر نامطلوب بگذارد و آن را مجدداً منفی کند. بنابراین شاید بخش خودرو نتواند به‌شدت قبل نرخ رشد اقتصادی را تحت تأثیر قرار دهد اما می‌تواند رشد اندک خود را به بخش‌های دیگر هم منتقل کند. بنابراین نرخ رشد خودرو بر نرخ رشد اقتصادی تأثیر منفی نمی‌گذارد و آن را نزولی نمی‌کند.

pride-produce
از سوی دیگر روزنامه ایران در شماره تازه خود نوشته است: “ایران و ژاپن آماده همکاری‌های نفتی و خودرویی شدند”. این روزنامه در ادامه می‌نویسد: دیروز ۲۸ شرکت ژاپنی شامل ۱۸ شرکت نفتی و ۱۰ شرکت خودرویی و بانکی نظیر مدیران و نمایندگان ویژه شرکت‌های میتسوبیشی، تویوتا، میتسویی، جِی جی سی (JGC)، بانک UFJ میتسوبیشی با مسئولان کشور دیدار و مذاکره کردند و نتیجه این مذاکرات چیزی جز ادامه و گسترش همکاری‌های ایران و ژاپن در پساتحریم نبود. به‌طوری که وزیر نفت در خاتمه دیدار از مذاکره مفید و سازنده با بیش از ۲۱ شرکت ژاپنی خبر داد و گفت: امیدواریم با لغو تحریم‌ها، آینده خوبی در روابط دو کشور شکل بگیرد.
هیئت ژاپنی که در نخستین روز ورود به تهران (شنبه) با ولی‌الله سیف رئیس‌کل بانک مرکزی ایران گفت‌وگو کرده بود، روز گذشته پس از ملاقات با وزیر نفت ایران به وزارت صنعت رفت تا با محمدرضا نعمت‌زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت مذاکره کند. در این دیدار وزیر صنعت، معدن و تجارت از افزایش ظرفیت تولید خودروهای سبک و سنگین کشور تا دو برابر ظرف ۱۰ سال آینده خبر داد و گفت: ایران و ژاپن می‌توانند در صنایع خودروسازی همکاری نزدیکی داشته باشند. نعمت‌زاده در دیدار معاون وزیر اقتصاد، تجارت و صنعت ژاپن اظهار کرد: ایران و ژاپن در گذشته همکاری‌های بسیار استراتژیک و بلندمدتی داشته‌اند که به نظر می‌رسد تداوم این همکاری‌ها در دوره جدید نیز باید پیگیری شود.

2016 Toyota Camry
آیا ژپنی‌ها جای فرانسوی‌ها را در ایران می‌گیرند؟
از پایتخت خبر می‌رسد که رنو تحرکات تازه‌ای برای در دست گرفتن بخشی از بازار خودروی کشور انجام داده و در تازه‌ترین حرکت، اقدام به عرضه و فروش مدل سیمبل یا لوگان ۲۰۱۳ نموده است. نمایندگی رسمی رنو در ایران، شب گذشته از خودرو رنو سیمبول رونمایی کرد تا فروش این خودرو فرانسوی را رسماً در ایران آغاز کند. به گزارش اقتصادنیوز در این مراسم جمشید حسینی، مدیرعامل نگین خودرو با اشاره به خصوصیات فنی رنو سیمبل گفت: این خودرو از موتوری با حجم ۱۶۰۰ سی سی و قدرتی برابر با ۱۰۵ اسب بخار، برخوردار است و با بررسی‌هایی که داشتیم متوجه شدیم در بازار ایران جای یک خودرو سدان اروپایی با قیمت مناسب خالی است و از این رو شرکت نگین‌خودرو تصمیم گرفت به‌عنوان نماینده رنو فرانسه در ایران، واردات رنو سیمبل انجام دهد. حسینی با بیان اینکه رنو سیمبل از سال ۲۰۱۳ به بازار جهانی وارد شده است، گفت: این خودرو در بازارهای بین‌المللی توانسته به خودرویی موفق تبدیل شود تا جایی که حتی در برخی کشورها رنو سیمبل با توجه به برخورداری از ویژگی‌هایی مانند استهلاک پایین، شتاب مناسب می‌تواند برای نیروهای پلیس و تاکسی هم استفاده شود.

Renault Symbol
Renault Symbol
Renault Symbol
Renault Symbol
Renault Symbol
Renault Symbol
مدیرعامل نگین خودرو در مورد قیمت رنو سیمبل گفت: برای این خودرو در حال حاضر سه تیپ آپشن در نظر گرفته شده که قیمت آن‌ها در مدل پایه حدود ۶۷ میلیون تومان و در مدل‌های فول به حدود ۷۵ میلیون تومان می‌رسد. البته تلاش داریم این خودرو را به قیمت پایین‌تری برسانیم و در بازار ایران عرضه کنیم. مدیرعامل نگین‌خودرو درخصوص چشم‌انداز بازار خودرو در ایران گفت: پیش‌بینی‌ام این است که قیمت خودرو بیش از این نمی‌تواند کاهش بیابد زیرا طبیعتاً چنین کاهشی به تولید ملی آسیب وارد می‌کند. زیرا برای دولت مهم است فرصت‌های شغلی خود را در کشور به خطر نیندازد. چنین انتظاراتی در سال‌های گذشته هم بوده و در این شرایط باید تلاش شود سیاست‌های کلان خودرو حفظ شود. با شرایط فعلی تصورم این است که قیمت‌ها به‌مرور افزایش پیدا خواهد کرد چراکه نرخ ارزها در حال افزایش است و به همین دلیل خودروها گران می‌شوند. بنابراین هم‌اکنون بهترین زمان برای خرید خودروهای وارداتی است زیرا مشتریان می‌توانند از تخفیف‌های بسیاری که ارائه شده است، استفاده کنند.

Renault Symbol
Renault Symbol
همچنین یک خودروی تاریخی که دربرخی از سریال‌های قدیمی تلویزیون نیز حضور داشته است از سوی مالک در معرض فروش قرار گرفته است. به گزارش عصرایران، یک خودروی تاریخی که در برخی از سریال‌های قدیمی تلویزیون نیز حضور داشته است از سوی مالک در معرض فروش قرار گرفته است. این خودرو که یک دوج، کرنت مدل ۱۹۴۹ است در وضعیت بسیار مناسبی نیز نگهداری شده به طوری که بسیاری از قطعات آن هنوز از نوع اصلی و فابریک است. این خودروی تاریخی هم اینک در سریال شهرزاد در حال استفاده است و مقرر شده تا بعد از پایان فیلم برداری خودرو به مالک آن تحویل شود. مالک این خودرو برای فروش آن مبلغ ۱۸۵ میلیون تومان را ذکر کرده است.

اطلاعات جدید حاکی از ان است که روبات‌ها مرحله خود آگاهی را پشت سر گذاشته‌اند و این مسئله سبب شده تا فعالان حوزه فناوری به فکر عواقب توسعه های هوش مصنوعی بیافتند. به گزارش پدال به نقل از هفت صبح در همین زمینه متخصصین دانشگاه پلی‌تکنیک رنسلیر در نیویورک (Rensselaer Polytechnic Institute in New York)، پس از طراحی و کار مداوم بر روی معماری روبات‌های هوشمند، با انجام تست‌هایی بر روی سه مدل از آخرین دستاوردهایشان متوجه شدند که یکی از آن سه مدل به مرحله خود آگاهی انسان گونه رسیده است. آنچه در این تست اثبات شده می‌توانید به‌منزله پایان دوره ساخت رایانه‌های بدون قدرت تفکر فعال و آغاز دوره نوینی باشد. حالا توسعه‌های این‌چنینی سبب شده تا توجه فعالان و آینده‌نگرانی چون استفن هاوکینگ فیزیکدان مدرن بزرگ، استیو وازنیاک (همکار قدیمی استیو جابز در مدیریت اپل) و ایلان ماسک، مدیر شرکت تسلا که از فعال‌ترین افراد در حوزه هوش مصنوعی است به این مسئله جلب شود. این دو که همواره به مسئله هوش مصنوعی و پتانسیل تخریبی آن در آینده توجه ویژه‌ای داشته‌اند، با تنظیم نامه‌ای به محققین حوزه‌های مختلف در کارگاه‌ها و دانشگاه‌ها اخطار دادند و آنها را نسبت به اثرات مخرب این روند پیشرفت هوش مصنوعی در زمینه روباتیک آگاه کردند.

cute robot
گرچه مدل جولیا نخستین محصول از گستره‌ی محصولاتی است که قرار است آلفا را به‌عنوان یک خودروساز جهانی معرفی کند اما اخباری از کمپانی فیات درز نموده که از ارائه قریب الوقوع یک کراس‌اوور لوکس جهت رقابت با محصولاتی همچون بی ام و X1، آئودی Q5 و مرسدس بنز GLC خبر می‌دهد. گفته شده معماری فنی این مدل بر اساس مدل جولیا و با اتکا به یک سیستم دیفرانسیل RWD/AWD پایه‌گذاری می‌شود. این مدل که قرار است تا اواسط ۲۰۱۶ به بازار معرفی گردد از طراحی جدید آلفا سود می‌برد و چهره‌ای نزدیک به مدل جولیا دارد.

Alfa-Romeo SUV rendering
Alfa-Romeo SUV rendering
Alfa-Romeo SUV rendering
Alfa-Romeo SUV rendering
رنو پس از عرضه نمونه سدان تالیسمان، احتمالا به سراغ نسخه ۵ درب و استیشن این مدل زیبا که استیت نام دارد می‌رود. رنو ادعا کرده است که تالیسمان در گستره‌ای وسیع از امکانات و ایمنی می‌تواند به خریداران خود بهترین خدمات ممکن را به‌عنوان یک استیشن کامل و جادار ارائه کند.

2016 Renault TALISMAN
۲۰۱۶ Renault TALISMAN
talisman
TALISMAN Wagon rendering
تویوتا پریوس c پس از یک به‌روزرسانی گسترده در مهندسی خود توانست بالاترین مرتبه ایمنی را از موسسه بیمه و ایمنی بزرگراه‌های امریکا IIHS دریافت نماید. این مدل که کوچک‌ترین مدل در رده محصولات پریوس است در تست سال ۲۰۱۲-۲۰۱۴ خود در همین موسسه نمره ضعیف را کسب نموده بود که با مهندسی مجدد در ساختار و مباحث ایمنی توانست عالی‌ترین درجه ایمنی را کسب نماید.


خبرهای منتشر شده از تلاش برند اینفینیتی برای تغییرات گسترده در محصولاتش خبر می‌دهد. بر طبق این اخبار اینفینیتی قصد دارد تا با توجه به برنامه‌ریزی های از پیش تعیین شده در گستره‌ای از محصولاتش تغییرات عمده ای ایجاد کند و با بازنشست نمودن برخی از مدل‌ها، رده‌های جدیدی از محصولاتش را که دارای طراحی نوین و تکنولوژی پیشرفته هستند به بازار معرفی کند. یکی از این تغییرات جایگزین شدن کامپکت جدید Q30 با مدل Q40 است. برمبنای برنامه‌ریزی شرکت اینفینیتی، مدل Q30 قرار است در نمایشگاه خودرو فرانکفورت عرضه شود و تا ابتدای ۲۰۱۶ به لیست فروش شرکت اضافه شود. همچنین پس از ارائه این مدل، یک کراس اوور اسپرت نیز با نام QX30 که بر مبنای Q30 ساخته شده، عرضه می‌گردد. به‌روزرسانی سدان Q50 در سال ۲۰۱۶، عرضه کوپه اسپرت Q60 و ارائه نسل جدید QX60 نیز آر دیگر برنامه‌های این برند لوکس و اسپرت است.

q60-live-ri_653
هوندا موتور اعلام کرده است که ۸۰ درصد از تعداد ۸۶۰۰ دستگاه رودستر S660 که در ژاپن به فروش رسانده است را افرادی با سن بالاتر از ۴۰ سال خریداری کرده‌اند. هوندا پیش‌بینی کرده بود مدل S660 با اقبال گسترده‌ای از سوی جوانان ژاپنی مواجه شود.

Honda S660
Honda S660
آخرین خبر هم اینکه گروه خودروسازی سایپا توانست با ارسال بیش از ۵۴۴۰ دستگاه پک خودروی تیبا در هفته اول مردادماه امسال به کشور عراق، رکورد صادرات این محصول در سال ۹۳ را بشکند. این اتفاق در حالی افتاده است که شرکت سایپا در طول سال ۹۳ تعداد ۵۴۴۰ دستگاه پک خودروی تیبا به عراق صادر کرد که پس از تولید خودرو در این کشور در اختیار مشتریان عراقی قرار گرفت. بر اساس این گزارش، با توجه به استقبال بازار از خودروی تیبا، تیراژ تولید این خودرو در سال جاری افزایش یافته و طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده تا سال ۹۵ جایگزین خودروهای خانواده ایکس ۱۰۰ خواهد شد. نظر به استقبال روزافزون مشتریان عراقی از خودروی تیبا و تثبیت جایگاه این محصول در بازار عراق، شرکت سایپا در نظر دارد با افزایش تولید محصولات خود در کشور عراق به نرخ تولید ۱۰۰ دستگاه در ساعت دست یابد و پیش‌بینی می‌شود تولید محصولات سایپا در این خط تا آینده نزدیک به ۱۷۰ دستگاه روزانه در سه شیفت کاری بالغ شود.

تیبا 2

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

محمدحسین شاوردی

دانش آموخته و خبرنگار حوزه اقتصاد و علاقه مند به صنعت خودرو

مطالب مشابه

‫۸۶ دیدگاه‌ها

  1. ژاپنی اصیل

    ۲۰ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (34 ديدگاه)

    سوگند به تمام خوبی ها پای این عهد خواهم ایستاد تا تهش هستم با یاری خداوندی که به ما حق انتخاب داد (و این خودروسازان این حق از ما سلب کردن) میریم برای نشان دادن اراده مردم به قاتلان جان ملت باید انحصار40ساله بطور کامل شکسته شود باید حق انتخاب مردم به رسمیت شناخته شود نزد دولت و مسولین_من از کمپین “”خودرو صفر ممنوع”” در تلگرام حمایت میکنم به امید رهایی از انحصار

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Reza :: Deutschland :: Mercedes

      ۲۰ مرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (2283 ديدگاه)

      “…سوگند به تمام خوبی ها…”
      سوگند زیبایی خوردی!
      مورد تایید عام

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. رضا

      ۲۰ مرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (1698 ديدگاه)

      خدایا ایرانخودرو و سایپا را ورشکست و نابود بگردان و مدیرانش را در آتش جهنم قرار ده

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. HILUX

        ۲۰ مرداد ۱۳۹۴
        سوابق: (251 ديدگاه)

        مطمئن باشید من و شما هم دعا نکنیم جاشون همون جاست با این همه ظلمی که به ناحق به مردم روا داشته اند…..به هر حال “آمین”

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. mohamad

          ۲۱ مرداد ۱۳۹۴
          سوابق: (46 ديدگاه)

          نخرن خب، حداقل تو نمایندگی این دو شرکته فلان شده صف نکشن. هیچ جای دنیا از جنس اشغال حمایت نمیشه ولی اینجا میشه.کسیو ندیدیم از بی ماشینی بمیره اما اینجا 20 تومن میدن چیزی سوار میشن که باده تریلی چهار ستونش رو میلرزونه! دیگه بقیه استانداردها و امنیتش بماند!! اما گرونم بشه بازم حمایت میشه. پراید و سمند و پژو 100 میلیونم بشن هستن یه عده که بخرن شما همه رو مثل خودت نبین.. خداوکیلی یه مردمی داریم که انگار جون و پولشون واسشون اهمیتی نداره… میخرن و حمایت میکنن و صف میکشن و دم سازنده را کلفت میکنن به اون قشر دلسوز هم ضربه میزنن و در نتیجه تر و خشک باهم میسوزه…

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. به یاد عارف

        ۲۰ مرداد ۱۳۹۴
        سوابق: (17 ديدگاه)

        و حق عزیزانی را که با ارابه مرگ اینها کشته شدن یا معلول ویا کودکانی که در خردسالی یتیم شدن را از اینها بگیر

        موافقم 0
        مخالفم 0
    3. Hamid...Audi

      ۲۰ مرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (712 ديدگاه)

      ای کاش این همدلی باعث بهتر شدن بشه و به کالا های نا مرغوب دیگه هم سرایت کنه

      موافقم 0
      مخالفم 0
    4. afish

      ۲۱ مرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (32 ديدگاه)

      با عرض ادب دوست گرامی ژاپنی اصیل کاش میشد به حرف شما 100 تا لایک داد

      موافقم 0
      مخالفم 0
    5. نخود آش

      ۲۱ مرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (294 ديدگاه)

      منم هستم. با شما هم عهد میشوم

      موافقم 0
      مخالفم 0
    6. solat

      ۲۱ مرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (143 ديدگاه)

      این دو شرکت خون مردمو تو شیشه کردن و کارشون کشتار هست و ازار مردم
      ایشالا به امید تخته شدن دو شرکت

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. AHMADREZA

    ۲۰ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (1022 ديدگاه)

    بچه ها فکر کنم دیگه قرار نیست بنز e کلاس کابریولت داشته باشیم راسته؟؟خبرش

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. amin-dd

    ۲۰ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (300 ديدگاه)

    انشالله با تحریم خودروساز های داخلی این روند به کل تغییر میکنه . سرنوشت ما دست خودمون هست . خواهشا به همه هموطنان اطلاع رسانی کنیم .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. متین

    ۲۰ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (183 ديدگاه)

    سلام …
    خوشحالم که بالاخره همه دارن دست به دست هم میدن تا دیگه از این خودروساز های فرغون ساز ماشین (نمیدونم بهش میشه گفت ماشین یا نه!!!) نخرن … امیدوارم همه کسایی که تو پدال هم هستن پیامی که گفته شد رو همه جا منتشر کنن تا دیگه شرکتی مثه سایپا به خودش اجازه نده که تا با جون و خون مردم بازی کنه …
    روز خوش …

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. sunmartin

    ۲۰ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (1915 ديدگاه)

    اصلا مشخص نیست چی میخواد بشه هروز یه خبر یه روز فولکس روزی پژو با 208 و 3001 و 301 روزی فیات فردا تویوتا و میتسو و هفته آینده کیا هیوندای دقیقا مشخص نیست میخوان با کی وارد خودرویازی بشن رنو هم که با همه شریکه..امیدوارم کره ای ها و ژاپنی ها و اروپایی باشن و چینی ها اصلا وارد این چرخه نشن چون از قدیم گفتن نوکر ما نوکری داشت
    چین خودش با تقلب و حقه و کمی خودرو میسازه چطور میتونه بما کمک کنه و صنعت خودرو ما پیش ببره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. محمد

    ۲۰ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (5 ديدگاه)

    تیبا به نرخ تولید 100 دستگاه “در ساعت” دست یابد؟!!!
    اشتباه تایپی هست آیا؟

    سیمبل چجور ماشینی هست که هم میتونه تاکسی باشه و هم پلیس؟؟؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. بابک

      ۲۱ مرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (186 ديدگاه)

      یه چیزی تو مایه های سمنده که هم میتونه تاکسی باشه و هم پلیس
      اگه کار دیگه ای هم داشته باشید در خدمته
      تازه صبح زود میره نون هم میگیره
      ولی خارج از شوخی فک نکنم ماشینی با حجم موتور 1600 و خروجی 105 اسب بخار برای پلیس استاندارد باشه(البته تو مقیاس جهانی گفتما)
      در ضمن محور جلو هم که هست و هندلینگ تعطیل
      به امید روزی که بهترین اتوموبیل های دنیا زیرپای ایرانی ها باشه که اگه خودمون بخوایم میشه
      از ماست که بر ماست

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. نخود آش

        ۲۱ مرداد ۱۳۹۴
        سوابق: (294 ديدگاه)

        چقدر آشناست این موتور 1600 با 105 اسب قدرت. شاید اتفاقی شبیه موتور ال 90 خودمون باشه. خوب فیس لیفت میکنین لااقل یه مقدار موتورو هم تقویت کنین.
        پناه بر خدا

        موافقم 0
        مخالفم 0
  7. farzad

    ۲۰ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (180 ديدگاه)

    با الفا بد جوری حال کردم

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. mahdi

      ۲۰ مرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (208 ديدگاه)

      در هر کشوری که ترس،ناآگاهی ،بی سوادی در مردم باشد آنجا ظلم وزور حاکمه.منظورم در مورد مثلا صنعت خودرو سازی بود البته این یک موردشه.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  8. تاوریل الف

    ۲۰ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (8 ديدگاه)

    لطفا پدال جان اون 100 دستگاه مینیاتور رو به ده دستگاه در ساعت تغییر بده

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. سارا

      ۲۰ مرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (216 ديدگاه)

      مینیاتور نه ! کاریکاتور !

      موافقم 0
      مخالفم 0
  9. تاوریل الف

    ۲۰ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (8 ديدگاه)

    دزدی تو روز روشن
    http://modeonline.ir/Pages/News-7845.aspx

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. سارا

    ۲۰ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (216 ديدگاه)

    یعنی اینا خجالت نمیکشن ؟ حیا نمیکنن ؟ شرم ندارن ؟
    ال 90 مدل 2013 (تازه 2015 هم نه ! ) به قیمت 75 میلیون تومان ؟ اسمشم گذاشتن رنو سیمبل ؟!
    یعنی مردم رو ** فرض کردن آیا ؟
    ال 90 فیس لیفت 2 سال پیش 75 میلیون ؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. باربد.فقط شورولت.فقط کامارو

      ۲۰ مرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (810 ديدگاه)

      تازه جالب اینجاس ازش با عنوان مقرون به صرفه هم یاد میکنن.
      زورشون میاد یه آمارگیری بکنن.
      الان قشر متوسط جامعه نهایتاً پژو پارس اتاق جدید و L90 اتومات میتونن بخرن و باقی مردم 405 و پراید و سمند و 206.
      میشه گفت بیشتر از 70 درصد مردم توان مالیشون در حد خرید این خودرو نیست.
      من نمیدونم اینا خوابن یا خودشونو زدن به خواب بودن!

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. ارش

        ۲۰ مرداد ۱۳۹۴
        سوابق: (122 ديدگاه)

        قشر متوسط ال 90اتومات بخرن؟داداش حالت خوبه ؟من جزو قشر متوسط هستم با این هزینه دانشگاه و مدرسه و زندگی به زور میشه پراید خرید!به فرض قشر متوسط ماهی دومیلیون درامد داشته باشن در ماه 100تومان به زور میشه پس انداز کرد

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. باربد.فقط شورولت.فقط کامارو

          ۲۰ مرداد ۱۳۹۴
          سوابق: (810 ديدگاه)

          آرش جان حرف شما رو قبول دارم.بنده کلی گفتم خیلی ها مثل شما بزرگوار وجود دارن.ضمن اینکه من گفتم نهایتاً بتونن بخرن.نگفتم حتماً همین طوره.
          فرمایش شما هم متینه.

          موافقم 0
          مخالفم 0
    2. هادی

      ۲۰ مرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (458 ديدگاه)

      حرف دلم بود 75 چه خبره من آگه 75 داشتم که یه ماکسیما یا یه مزدا تر تمیز میخرم 50 هم زیاده باسه ال 90 همه به فکر جیب خودشونن هی کم میکنن ببینن کی مردم میخرن همون قیمت بزارن آگه نخریم راحت 40 هم میشه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  11. Lambo

    ۲۰ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (57 ديدگاه)

    خوشم میاد میرن میگردن اشغال ترین ماشین هر شرکتیو پیدا میکنن به قیمت خدا تومن میفروشن،به جا این اشغال تالیسمن وارد کنید اکورد وارد کنید

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. محمد

    ۲۰ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (302 ديدگاه)

    واقعا مردما چی فرض کردنند ال 90 با اون موتور ضعیف وابشن هایی که ندارد !!! 70میلیون .
    بابا تحریم بودیم که بهتر بود .
    این ماشین عمرا در شرایط فعلی فروش کنه.بشینن تا توفیقشون بشه .
    میشه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. محمد

    ۲۰ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (302 ديدگاه)

    قطعا شرایط فعلی به نفع اینده اقتصادی دولت ومردم نیست .ولی حقشونه این همه مردم دنبال اونا دویدند حالا دیگه نوبت اوناست.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. محمد

    ۲۰ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (302 ديدگاه)

    میدونین مالک نگین خودرو کیه ؟ همون مالک ایرتویا نمایندگی تویوتا.که هرچند من دوست ندارم به کسی توهین کنم .
    ولی واقعا خیلی ***.ماشین ثبت نام کردیم تحویلش 30 روزه بود خداشاهده 5/5ماه طول کشید فکر می کنید دورغ میگم بپرسید.
    قرار داد هاشون که دگه مسخراس وکاملا یکطرفه به نفع وارد کننده تنظیم میشه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. sajjad amin

      ۲۱ مرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (12 ديدگاه)

      خب برادر من تقصیر خودته رفتی از اینا ماشین بگیری اگه امثال شما همه این شرایط های یکطرفه رو قبول نمیکردن و با اینا همه جوره راه نمیومدن نه اینا اینقدر دم کلفت میشدن نه ما اینقدر بدبخت میشدیم که هر روز یه بامبول جدید سرمون در بیارن..

      موافقم 0
      مخالفم 0
  15. سارا

    ۲۰ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (216 ديدگاه)

    اسمش واقعا برازنده هست یعنی هرکسی اینو با این قیمت بخره “سمبل ” *** رو خریده

    توی قشم دنده اتوماتش 17 میلیون بود

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. Archi KHAN

    ۲۰ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (2165 ديدگاه)

    هر دم از این باغ گُلی میرسد…
    آخرش هم اینا همه شرکت های خارجی علاقه مند به سرمایه گذاری و تولید در ایران را میزنن تار میکنن ، و یه پراید جدید به حمد و قوه ی الهی میدن بیرون…
    البته برای بروز بودن محصولات یه تیبای جدید هم میزارن تنگ اش که مردم قدرت انتخاب داشته باشند !!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. محمد

    ۲۰ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (302 ديدگاه)

    اها یادم رفت بگم قیمت نمایندگی ایرتویا به طور مثال برای راو 4 214 میلیونه درصورتی که در بازار ازاد به اصطلاح بدون گارانتیش با همان اپشن 194 میلیونه .اون وقت از نمایندگی می پرسی چرا این قدر تفاوت قیمت داند میگن چون ما گارانتیش می کنیم .من از شما می پرسم خوابشون خنده دار نیست .
    جالبه کجای دنیا پول می گیرند گارانتی می کنن.
    مگه همه ماشینهای ساخت کمپانی تویوتا با گارانتی عرضه نمی شن که شما علاوه بر قیمت خودرو پول گارانتیش را هم می گیرید.
    میدونید قضه چیه تویوتا در ایران هیچ نمایندگی رسمی ندارد و نمایندگی ایرتویا لایسنسش را از امارات وعمان داره .وتمام خودرو هاش یا سفارش عمانند یا امارات.
    تازه گارانتیش هم فقط سرویس های 5000 تا 10000 ریگان هست .که تویوتا تواین مدت هیچ خرجی نداره یعنی 20 نمایندگی علاوه بر سود خودرو به جیب میزنه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. امیر

    ۲۰ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (17 ديدگاه)

    yjcخبری روی سایت خودش گذاشته بود که سریع حذفش کرد . خبر قیمت ماشین تو دبی به پول ایران فقط 2نمونه را میگم کمری 47 تومن پورشه کاین270تومن . خب حالا نوبت کارشناسان شده که بیان به مردم بگن برید ماشین بخرید بهترین قیمتها تو ایرانه . یعنی وقتی به خارجیا 18تومن میدن ضرر نمی کنند یا اینکه دولت از اینها هم 150درصد عوارض میگیره که میترسن اعلان عمومی کنن . بابا دست از سر این ماشین بردارید .شما که به اندازه کافی از فروش نفت و گاز و پتروشیمی ، معدن ، طلا ، آب ، برق ، خاک و…. درامد دارید . پس چرا بیخیال این ماشین نمیشید و نمیزارید مردم از سواری ماشین خوب و ارزان استفاده و لذت ببرن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. امیرحسین

    ۲۰ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (337 ديدگاه)

    امیدوارم مردم سر قول شون بمونن و ماشین صفر نخرن حتی خارجی.درسته نمیتونن قیمت رو کم کنند ولی میتونن کیفیت رو بالا ببرند و تو مونتاژ دقت کنند
    اظهارات نعمت بخش نشون میده که چشم آقایان ترسیده و کافی هست چند ماه ادامه بدیم تا التماس خریدار کنند و بدون کارمزد اقساطی بفروشن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  20. وحید

    ۲۰ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (325 ديدگاه)

    جوری می گن رشد اقتصادی وابسته به صنعت خودرو که تا فیها خالدونش آدم می سوزه
    یه خودرو سه میلیون را بیست می فروشن
    17 تاش معلوم نیست کجا میره بعد رپرتاژ پیروزی و رونق چاپ می کنن که ما فلان کردیم
    جمع کنید تزویرو

    موافقم 0
    مخالفم 0
  21. امیرحسین

    ۲۰ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (337 ديدگاه)

    آقا من نمیدونم چرا مثل پاکستان مونتاژکار نمیشیم؟؟بابا ما خودروساز نمیشیم دست از سر مردم ایران بردارید.اگر قرار بود از خلاقیت و دانش ایرانی چیزی بیرون بیاد تا الان اتفاقی می افتاد

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Archi KHAN

      ۲۱ مرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (2165 ديدگاه)

      یعنی شما واقعا فکر میکنی ایران ، خودروساز و تولید کننده اس ؟؟!!!!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
  22. Erfan

    ۲۰ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (246 ديدگاه)

    خدایا ما کجا بودیم به کجا رسیدیم…
    یه زمان ما آلمانی، انگلیسی، آمریکایی و… وارد و مونتاژ می کردیم. الآن این ماشینای فرانسوی و چینی صد سال پیش رو میارن و به قیمت n تومان و کیفیت چرت میدن به خورد مردم بیچاره.
    خیلی خوشحالم که از این تولیدات داخل استفاده نکردم. هیچ وقت هم از تولیدات داخل استفاده نمیکنم. شاید ماشینم قدیمی باشه اما با جنسیس برابری میکنه :)

    موافقم 0
    مخالفم 0
  23. امیر

    ۲۰ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (876 ديدگاه)

    ما نمیگیم ماشین با ضرر به ما بفروشین به همون قیمت و کیفیتی که صادر میکنید به ما بفروشید . پس تا اون موقع ماشین صفر نمیخریم . بیخودی دست به دامن کارشناس و استاد دانشگاه و وزیر و وکیل نشید لطفا

    موافقم 0
    مخالفم 0
  24. حمید سیمرغ یکی از تحریم کننده گان خودرو داخلی

    ۲۰ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (47 ديدگاه)

    ما 40 سال از صنعت خودرو داخلی حمایت کردیم بابت یه ماشین از رده خارج .پرمصرف.زشت.بدون امکانات.کم بازده.به خطر اندازنده جان.از بین برنده منابع ملی.و….. سه برابر قیمت پول دادیم که این صنعت پا برجا بمونه اساتید فکر میکردند وقتی این طور حمایت از صنعت بشه اون صنعت شکوفا میشه اما بعد از 40 سال تازه رسیده به اینجا که قراره با حمایت خودرو سازان بزرگ جهان یه تحولاتی توش صورت بگیره .آقا پس این همه حمایت که ما کردیم کجا رفت چی شد؟مثلا ایران خودرو تونست یه ماشین از خودش تولید کنه یا همین طور سایپا و …… دارم الان به این فکر میکنم از همون اول هم اصلا قرار نبوده خودرو سازان ایران ماشینی تولید کنن این قضیه حمایت زوری از صنعت خودرو هم یه عوام فریبی بیش نبوده که دولت هزینه های جای دیگه ای رو با اضافه دریافت از خرید یه خودرو تامین کنه مثلا کدوم خودرو ساز ایران میتونه مدعی این باشه که هزینه اضافه ای رو که بابت فروش هر خودرو دریافت کرده صرف فلان پلتفورم کرده که حالا نهایتا با شکست مواجه شده مثلا اصلا کار نکرده یا مثلا فیتله اش رو روشن کردن یهو یه دود سبز ازش زده بیرون و فاتحه!!!!! من34 سالمه گواهی نامه رانندگی ندارم چون تا حالا وسعم به خرید پست ترین خودرو هم نرسیده هر روز با دوچرخه میرم سر کار ولی سرم رو بالا نگه میدارم چون زیر بار ظلم نرفتم به تمام ایرانیان هم توسیه میکنم از هر کمپین تحریم خودرو داخلی حمایت کنند تا در تغییر آینده سهم کوچکی داشته باشند
    دست من تو باید این پرده هارو پاره کنه کی میتونه جز منو تو درد مارو چاره کنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  25. فقیر

    ۲۰ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (168 ديدگاه)

    درود بر افراد آگاه و صاحب شعور…دوستان وقت ان رسیده ملت با تحریم این بی رحمها و بی وجدانها درس بزرگی رو یادبدهند که اگر ملتی اراده کنند میتوانند برای اسایش و رفاه زندگی خود تصمیم بگیرند پس “”خودرو صفر نمیخریم””
    “” آگاهی کلید رهایی “”

    موافقم 0
    مخالفم 0
  26. Reza :: Deutschland :: Mercedes

    ۲۰ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (2283 ديدگاه)

    یکم دیر به یاد تحریم فرغون سازان افتادند ولی ماهیه که از آب گرفته شده و هر وقتم بگیری تازه ست
    همین که مجبور به واکنش شدند یعنی تاثیر داشته و از آینده و گسترده شدن این کمپین میترسن
    اینم که میگن تاثیر نداشته حرف مفته اگر الان تاثیر نداشته خودشونم میدونن بعدا تاثیر خواهد داشت در غیر این صورت هیچ واکنشی به این طرح نمیدادن و اهمیتی نمیدادن بهش…
    مسئولان ما کی میخوان به قدرت رسانه و شبکه های اجتماعی پس ببرند خدا داند!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  27. محمد

    ۲۰ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (302 ديدگاه)

    بایک جامعه شناختی سطحی میشه فهمید اغلب ایرانی ها فعلا دست به خرید خودرو نمی زنند.
    چون تاریخ ثابت کرده زمانی که ایرانی ها احساس خطر بکنند به تکاپو می افتند وبه کارهایی ازجمله احتکار و…دست می زنند
    ولی زمانی که احساس امید به اینده داشته باشند کاملا بی بخارند ودست به هیچ گونه عملی نمی زنند.
    ولی خدا نکه بویی به مشامشون برسه یا خبری مثلا این که کنگره امریکا توافق را رد کنه.اون وقت خواهید دید که همین مردم محصولات 100 سال دیگه ایران خودرو را پیش خرید می کنند.شاهد ماجرا دی ماه 91
    مردم 20تا20تا ماشین پیش خرید می کردنند.یک ماه بعد یعنی در بهمن 91 پژو پارس 17 میلیونی شد 25 میلیون.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  28. ارمان

    ۲۰ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (1307 ديدگاه)

    چقدر مردم عراق بدبختن وای ی ی , اونا دیگه چه حسی دارن خدا میدونه
    اقا این مملکت اباد نمیشه که نمیشه این همه ادم کشته شده با این خودرو ها
    یاد اون صحنه افتادم که دولت ژاپن جلوی مردمش کمر خم کرد و از بابت اومدن زلزله معذرت خواستن , دقت کردین واسه زلزله که گفتن براش اماده نبودیم :))
    چقدر تفاوت اخه چقدر

    موافقم 0
    مخالفم 0
  29. محمد

    ۲۰ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (302 ديدگاه)

    اصلا این را ولشون کنید خودروی ایرانی هم وزن خودروی ژاپنی موضوع هدر دادن مواد اولیه و کفران نعمته.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  30. محمد

    ۲۰ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (302 ديدگاه)

    ایران خودرو وسایپا تنهاتولید کننده خودروی صفر فرسوده در جهان!!!!!!!!!!!!!!!!
    راه تو را می خواند…………………..
    البته این ره که می روی به ترکستان است!!

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا