بررسی مینی‌کوپر S هاردتاپ اتوماتیک مدل ۲۰۱۴

تغییرات ظاهری در نسل سوم از مینی‌کوپر S بسیار قابل‌توجه هستند؛ از جمله طراحی جلوبندی بدنه زیبا که بیشتر شبیه به نمونه‌های آلمانی است تا طراحی‌های انگلیسی، در مخزن بنزین که به سمت سرنشین رفته و کنترل شیشه‌ها بر روی درهای مربوط قرار گرفته‌اند. در همین حال، مدل با گیربکس اتوماتیک، یک تغییر عمده را در تجربه رانندگی با مینی‌کوپر نشان می‌دهد. فضای داخل مدل جدید نه تنها بزرگتر، بلکه سکوت بیشتری نیز دارد و بهینه‌سازی‌ها و تکنولوژی‌های زیادی در آن به کار گرفته شده است. این مینی بیشتر از همه می‌گوید که شما در حال رانندگی با یک ب‌ام‌و کوچک و با دیفرانسیل جلو هستید؛ خودرویی که بر اساس یک پلتفرم مشترک جهانی (UKL) ساخته شده است.

2014 Mini Cooper Hardtop S
2014 Mini Cooper Hardtop S

خودروی تست شده، یک مدل با گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک بوده است که در آن تجهیزات آپشن زیادی به کار گرفته شده‌اند؛ از جمله آپشن‌های کاربردی در این خودرو می‌توان به نمایشگر به سمت بالای ۵۰۰ دلاری (HUD) و سیستم دستیار پارکینگ ۱۰۰۰ دلاری اشاره کرد. البته HUD بیشتر از اینکه کمک‌کننده باشد، مزاحم است.

2014 Mini Cooper Hardtop S
2014 Mini Cooper Hardtop S

مینی‌کوپر با این که خودروی کوچکی است، ولی چندان ارزان هم نیست و از این نظر پیش‌زمینه‌های موجود در خودروهایی با این ابعاد را به هم زده است. بیشترین هزینه اضافی که به قیمت اولیه این مدل اضافه شده، پکیج Fully Loaded به ارزش ۴۵۰۰ دلار است که سه پکیج اسپورت، پرمیوم و وایرد را در یک‌جا جمع‌‌آوری کرده و در عین‌حال، تمام‌ تجهیزات هر سه را به طور کامل اضافه نمی‌کند. پس از این که مدل «به صورت کامل تجهیز شد»، هنوز نیاز ۲۵۰ دلار بیشتر برای لنزهای سفید چراغ‌های راهنما و ۵۰۰ دلار دیگر برای دوربین نمای عقب داشته است. همچنین رنگ خاکستری متالیک (Thunder Gray) به ارزش ۵۰۰ دلار و طرح مشکی برای داخل کابین به ارزش ۷۵۰ دلار به کار گرفته شده است. در واقع، مینی‌ گزینه‌های زیادی را در اختیار مشتریان خود قرار می‌دهد تا بتوانند یک خودروی سفارش برای خود داشته باشند. هزینه تمام آپشن‌ها در مجموع به ۱۲۵۰۰ دلار رسید که حدود نصف قیمت پایه مینی کوپر بوده است. قیمت خودروی تست شده در نهایت در ۳۶۸۹۵ دلار متوقف شده است.

2014 Mini Cooper Hardtop S
2014 Mini Cooper Hardtop S

نیمی از تفاوت‌های مینی کوپر جدید به خاطر گیربکس اتوماتیک ۶ سرعته است. این گیربکس به تنهایی ۱۲۵۰ دلار هزینه دارد و از نوع اتوماتیک اسپورت بوده که شیفت‌های سریعتری را فراهم کرده و با اضافه کردن پدل‌شیفترها بر روی فرمان، قیمتش به ۱۵۰۰ دلار در لیست هزینه‌های خودرو افزایش خواهد یافت. همین‌طور، طبیعتاً یک پوشش چرمی ۲۵۰ دلاری برای فرمان نیز نیاز خواهید داشت. می‌توان گفت که سیستم گیربکس اتوماتیک شرایطی بهتر از هر نوع گیربکس دستی فراهم می کند. مینی کوپر S مدل ۲۰۱۵ نسبت به مدل قبلی ۰/۵ ثانیه زودتر به سرعت ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت می‌رسد و این رکورد را در ۶/۱ ثانیه ثبت می‌کند. همچنین گیربکس اتوماتیک شرایط خودرو در ادامه حرکت حفظ می‌کند و مسیر یک‌چهارم مایل را در ۱۴/۷ ثانیه طی می‌کند. این درحالی است که مدل با گیربکس دستی در مدت ۱۵/۱ ثانیه این کار را انجام داده است. این عملکرد بیشتر از همه به لطف گیربکس اتوماتیکی است که از نسبت دنده بهینه‌تری برای ورود به دنده بالاتر استفاده می‌کند و به خوبی با یک موتور توربوی ۲ لیتری چهار سیلندر با قدرت ۱۸۹ اسب‌بخار همراه شده است.

2014 Mini Cooper Hardtop S
2014 Mini Cooper Hardtop S

در همین حال، سیستم اتوماتیک با یک سری تجهیزاتی همراه شده است که ممکن است کمتر از آنها استفاده کنید؛ سیستم اتوماتیک استاپ‌-استارت موتور و انتخاب‌کننده حالت رانندگی. برای انتخاب حالت، حلفه دور دسته دنده را در خلاف جهت عقربه‌های ساعت بچرخانید تا در وضعیت Green mode قرار بگیرد. در این حالت، یک رنگ سبز ملایم پیرامون ابزارهای مرکزی را در بر می‌گیرد و پیغام “Let’s MINImalize!” بر روی صفحه نقش می‌بندد. در همین حال، می‌توانید حلقه را در جهت دیگر بچرخانید تا حالت Sport انتخاب شده و حال و هوای پیرامون ابزارها به رنگ قرمز دربیاید. در این حالت با پیغام “Let’s Motor Hard!” بر روی نمایشگر روبرو خواهید بود.

2014 Mini Cooper Hardtop S Interior
2014 Mini Cooper Hardtop S Interior

در تستی که برای این خودرو انجام شده، هر دو حالت رانندگی آزمایش شده و بهترین مصرف سوخت ۸/۷ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر مشاهده شده است. این در حالی است که مدل قبلی با گیربکس دستی مصرف سوختی برابر ۷/۸۴ لیتر نشان داده است. با این حال، طبق تخمین‌های سازمان حفاظت محیط زیست امریکا، مدل جدید بایستی بهتر عمل کند؛ چرا که برای مصرف سوخت شهری مدل قبلی با گیربکس دستی ۹/۸ لیتر تخمین زده شده و برای مدل جدید با گیربکس اتوماتیک این مقدار ۹/۰۵ لیتر است.

2014 Mini Cooper Hardtop S Interior
2014 Mini Cooper Hardtop S Interior
2014 Mini Cooper Hardtop S Interior
2014 Mini Cooper Hardtop S Interior

2014 Mini Cooper Hardtop S Interior
2014 Mini Cooper Hardtop S Interior

همچنین مدل اتوماتیک در تست لغزش در پیچ، چسبندگی کمتری را نشان داده (0.87g در برابر 0.91g) و مسافت بیشتری را نیز برای توقف از سرعت ۱۱۲/۶۵ کیلومتر بر ساعت نیاز داشته اشت. مینی کوپر S مدل ۲۰۱۵ در تست ترمز، با تایرهای تمام‌فصل پیرلی در مسافت ۵۵/۴۷ متر متوقف شده است که نسبت به مدل قبلی حدود ۳ متر بیشتر است.

2014 Mini Cooper S Hardtop 3-door
2014 Mini Cooper S Hardtop 3-door
2014 Mini Cooper S Hardtop 3-door
2014 Mini Cooper S Hardtop
2014 Mini Cooper S Hardtop 3-door
2014 Mini Cooper S Hardtop

2014 Mini Cooper S Engine
2014 Mini Cooper S Engine

مشخصات:

  • نوع خودرو: موتور جلو، دیفرانسیل جلو، ۴ سرنشین، ۳ درهاچ‌بک.
  • قیمت مدل تست: ۳۶۸۹۵ دلار (قیمت مدل پایه: ۲۴۶۴۵ دلار).
  • نوع موتور: DOHC ۱۶ سوپاپ با چهار سیلندر در یک ردیف، توربوشارژر و خنک‌کننده داخلی، بدنه و رویه آلومینیومی، انژکتور سوخت مستقیم.
  • گنجایش: ۱۹۹۸ سی‌سی.
  • قدرت: ۱۸۹ اسب بخار در ۶۰۰۰ دور در دقیقه.
  • گشتاور: ۲۸۰/۶۵ نیوتن‌متر در ۱۲۵۰ دور در دقیقه.
  • گیربکس: ۶ سرعته اتوماتیک با قابلیت شیفت دستی.

ابعاد:

  • فاصله محوری: ۲/۴۹۴ متر.
  • طول ماشین: ۳/۸۵۸ متر.
  • عرض: ۱/۷۲۷ متر.
  • ارتفاع: ۱/۴۱۵ متر.
  • وزن کلی: ۱۲۹۵ کیلوگرم.

تست‌های سرعت:

  • صفر تا ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت: ۶/۱ ثانیه.
  • صفر تا ۱۶۰/۹ کیلومتر بر ساعت: ۱۶ ثانیه.
  • صفر تا ۲۰۹/۲ کیلومتر بر ساعت: ۳۶/۱ ثانیه.
  • استارت در حال حرکت بین ۸ تا ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت: ۶/۶ ثانیه.
  • عبور از یک‌چهارم مایل: ۱۴/۷ ثانیه با سرعت نهایی ۱۵۴/۴۹۷ کیلومتر بر ساعت.
  • سرعت نهایی (با محدودیت دراگ) : ۲۲۸/۵ کیلومتر بر ساعت.
  • مسافت ترمز از سرعت ۱۱۲/۶ کیلومتر بر ساعت: ۵۵/۴۷۴ متر.

مصرف سوخت:

  • تخمین سازمان حفاظت محیط زیست امریکا: ۹/۰۵ لیتر در شهر و ۶/۷۲ لیتر در بزرگراه در هر ۱۰۰ کیلومتر.
  • مصرف سوخت در تست: ۸/۷۱ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر.

درباره نویسنده

تصویر پروفایل مسعود انیس حسینی

مسعود انیس حسینی، مترجم اخبار و مطالب در سایت پدال

23 دیدگاه

  1. خاوری
    سوابق: (1104 دیدگاه) ,

    افسانه مینی خوشگل پایان ندارد 🙂

    پاسخ
    1. MAFIA
      سوابق: (435 دیدگاه) ,

      موتورش ضعیفه ولی من دوسش دارم.

      پاسخ
        1. رضا.2272
          سوابق: (187 دیدگاه) ,

          عکساش یکم زیادی edit شدن و کنتراستش رو بردن بالا

    2. saeed.shariati
      سوابق: (477 دیدگاه) ,

      نظر سنجی:
      مینی کوپر++++++++
      سیترونDS3——–

      پاسخ
      1. سهیل
        سوابق: (32 دیدگاه) ,

        مینی کوپر+ + + + +
        آلفارومئو جولیتا- – – – –

        پاسخ
        1. خاوری
          سوابق: (1104 دیدگاه) ,

          واقعا جولیتا با هر هاچبک دیگه ای فرق میکنه…دوستان دیدن و لمس کردنش یه تجربه متفاوته مخصوصا رنگ نفقره ای یا سیاهش که خیلی زیباست..دیدن اون منقار عقابی باعث تعجب همه عابرانی میشه که جولیتا از کنارشون رد میشه…داخلشم که خیلی خاصه

  2. سام سامی
    سوابق: (72 دیدگاه) ,

    خیلی خوشگله…هم طراحی داخلی و هم طراحی خارجی فوق العاده است…
    من بین این و آلفا رومئو میتو اینو انتخاب میکنم…اما بین این و بیتل واقعا انتخاب سخت هست!!!
    با همه این اوصاف واقعا حیف که چنین ماشین خوبی با یه قیمت واقعا بی ربط (البته تمام ماشین های وارداتی قیمتشون بی ربطه اما این دیگه خیلی) حدود بیش از 220 میلیون تو ایران عرضه شد که کلا از بین برود…
    درود بر عاشقان خودرو

    پاسخ
  3. محمد
    سوابق: (40 دیدگاه) ,

    مینی یه bmw قابل دسترس بین افرادی بادرامد کمتره.اگه مثله ام جی تو سطح گسترده وارد میشد عالی بود.جمع وجور و اقتصادی و شیک

    پاسخ
  4. sAMG
    سوابق: (74 دیدگاه) ,

    واقعا مینی واسه ویراژ رفتن تو شهرای شلوغ عالیه!!!خیلی دوسش دارم…البته میشه گفت بهترین هاچبک دنیا هم هست!

    پاسخ
    1. me84
      سوابق: (399 دیدگاه) ,

      بهترین هاچبک دنیا گلفه.

      پاسخ
      1. sAMG
        سوابق: (74 دیدگاه) ,

        شرکت مینی همه ی هدفش ساخت هاچ بک هست ولی VWهمه مدل ماشینی میسازه!من میگم مینی کوپر اصالتش از گلف بیشتره…بستگی داره از چه نظر بخوای گلف رو بهتر بدونی!من خودم آلمانی بازم ولی تو هاچبک ها مینی رو بیشتر دوس دارم.

        پاسخ
  5. Just germany...
    سوابق: (264 دیدگاه) ,

    مینی همیشه مشتری های خاص خودشو داشته
    با نمک ، جذاب ، با کیفیت ، با اصالت
    اما من موندم چرا الان این مینی نارنجی این همه تریم مشکی به کار برده ولی رینگاش مشکی نیست؟تو ذوق میزنه

    پاسخ
  6. فرامرز
    سوابق: (749 دیدگاه) ,

    ۱۲۹۵ کیلو ماشین با ۱۸۹ اسب بخار تو ۶.۱ ثانیه ۶۰ مایل سرعت میرسه!!! حالا اگه یه ماشین چینی با این وزن و قدرت پیدا کنید می بینید که ۱۴ ثانیه لازم داره تا ۶۰ مایل و متوجه طراحی و کیفیت عالی موتور و گیربکس بی ام و میشید!

    پاسخ
  7. لاکی استریک
    سوابق: (192 دیدگاه) ,

    ماشین خوبیه اما با ۳۷ هزار دلار خیلی چیزای بهتری میشه گرفت

    پاسخ
  8. تصویر پروفایل پوری پوریا
    پوری پوریا
    سوابق: (322 دیدگاه) ,

    مینی شرکتی هست که تخصصش تو ساخت ماشین های جمعو جوره!! ماشین های مینی موفق هستند وکاربرد اصلیشون به عنوان ماشین شهریه ولی تو بعضی سبک های مسابقات تو این سری ماشین ها مینی یکیاز بهترین انتخاب هاست!

    پاسخ
  9. دکتر داریوش
    سوابق: (86 دیدگاه) ,

    بهترین نیست،ولی واقعا” دوست داشتنیه
    جالبی این ماشین اینه که اجزای داخل و خارجش شبیه ماشینای دیگه نیست.خاص خودشه

    پاسخ
    1. تصویر پروفایل پوری پوریا
      پوری پوریا
      سوابق: (322 دیدگاه) ,

      اره واقعا… طراحی داخلی ماشین های مینی کوپر هم مال خودشه مخصوص!!! تو هیچ ماشینی ندیدم!

      پاسخ
  10. یه پسر
    سوابق: (1125 دیدگاه) ,

    داخل ماشین مخصوصا صفحه نمایشگرش واقعا فوق العاده

    مینی هم مثل بیتل فلوکس واگن واقعا دوست داشتنی ان که ظاهر نسبتا کلاسیک خودشونم حفظ کردن

    یه زمانی تو انگلیس یا آلمان خریدن یه مینی یا یه بیتل نسبت به ماشین
    های اون موقع خیلی راحت بود
    مث ماشین مستر بین خودمون

    نکته بارزی که نمای بیرونی این ماشین داره لاستیک های بزرگش که اونو از هاچ بک کوچیک به یه ماشین اسپورت تبدیل کرده

    جدا ازکنسول و نمایشگر فوق العاده اش

    * بودا می گه وقتی من با دستم به یک جا اشاره می کنم ببینین کجا رو نشون می دم به نوک انگشتم خیره نشین

    پاسخ
  11. محمدرضا ♥BMW♥
    سوابق: (290 دیدگاه) ,

    گروووووووووووووووووووووووووونه !!!

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.