تست و بررسی مینی کوپر اس کلابمن 2016
تست و بررسی مینی کوپر اس کلابمن 2016

تست و بررسی مینی کوپر اس کلابمن 2016

حال مینی کوپری را که واقعاً “مینی” نیست چه می‌نامید؟ این خودرو کلابمن خوانده می‌شود و مینی این مدل را برای کسانی طراحی کرده که خواهان هندلینگ اسپورت مینی کوپرهای سنتی هستند و درعین‌حال فضای زیاد با کارایی بالاتر را می‌خواهند.

2016 MINI Cooper S Clubman
2016 Mini Cooper Clubman

کلابمن چقدر بزرگ است؟ این خودرو حدود 25 سانتی‌متر طویل‌تر و 8 سانتی‌متر عریض‌تر از کوپر هاچبک چهار درب بوده و فاصله‌ی بین محورها نیز 10 سانتی‌متر زیادتر است. این کارایی گزینه‌ی دیگری را پیش روی خریداران هاچبک های جمع‌وجور قرار می‌دهد.

2016 MINI Cooper S Clubman
2016 Mini Cooper Clubman

چه مواردی برای سال 2016 جدید هستند؟
کوپر کلابمن برای سال 2016 تغییر کاملی را تجربه کرده است. این خودرو در تمامی جهات رشد کرده که معنی آن بزرگ‌تر شدن و مفیدتر شدن صندلی‌های عقب و فضای صندوق است. البته تغییری در سواری اسپورت و هندلینگ این خودرو داده نشده است.

2016 MINI Cooper S Clubman
2016 Mini Cooper Clubman

تجهیزات استاندارد
مینی کوپر اس کلابمن 2016 پایه قیمت 27650 دلاری دارد و با تجهیزات استانداردی همچون چراغ‌های جلو و برف‌پاک‌کن‌های اتوماتیک، آینه‌های گرم شونده، تهویه هوای اتوماتیک دو ناحیه‌ای، حالت‌های رانندگی انتخابی توسط راننده، صندلی راننده با قابلیت تنظیم ارتفاع، غربیلک فرمان چرمی تلسکوپی، صندلی‌های عقب تا شونده و موارد دیگر عرضه می‌شود.

2016 MINI Cooper S Clubman
2016 Mini Cooper Clubman

کوپر اس کلابمن از پیشرانه‌ی 2 لیتری توربو و رینگ‌های 17 اینچی استفاده می‌کند.

2016 MINI Cooper S Clubman
آپشن های کلابمن
تجهیز مینی به آپشن های گوناگون کار آسانی است و مدل حاضر در تست از آپشن های 10 هزار دلاری استفاده می‌کند که قیمت را بالاتر می‌برد. پکیج تکنولوژی آپشنال (1750 دلار) دوربین و سنسورهای پارک عقب را دربرمی گیرد. پکیج JCW کابین (400) غربیلک فرمان چرمی و پشت‌سری‌های انتراسیت را اضافه می‌کند.


آپشن های دیگر دربردارنده‌ی پکیج ممتاز 1800 دلاری با آپشن های ورود کیلس، مونوروف و سیستم صوتی ممتاز هارمن کاردون می‌باشد. پکیج چرم کبود (1500 دلار)، صندلی‌های جلوی گرم شونده (500 دلار)، چراغ‌های جلوی LED (1000 دلار) و هدآپ دیسپلی (750 دلار) نیز از دیگر پکیج‌های انتخابی هستند.


قیمت کل خودرو با احتساب هزینه‌های حمل‌ونقل به 37 هزار دلار می‌رسد.

2016-Mini-Cooper-Clubman-2-132
موارد برجسته‌ی کابین
باوجود چرم کبود، صندلی‌های گرم شونده، غربیلک فرمان چرمی و هدآپ دیسپلی در مینی کوپر کلابمن شاهد کابین لوکسی هستیم. کیفیت مواد استفاده‌شده مناسب است و کابین احساس راحتی و نرمی دارد.


4 سرنشین در کابین خودرو احساس راحتی و جاداری دارند و هنوز در پشت صندلی‌های عقب جای بار مناسبی وجود دارد. دسترسی به فضای عقب از طریق درب‌های عقب عجیب‌وغریب صورت می‌پذیرد و فضای زیادی پیش روی شما قرار می‌گیرد. زمانی که درب‌ها باز باشند، 495 لیتر فضا در اختیارتان قرار می‌گیرد. با خواباندن صندلی‌ها این فضا به 1356 لیتر افزایش می‌یابد.
درب‌های عقب نیز بزرگ هستند و ورود و خروج را آسان می‌سازند.

2016 MINI Cooper S Clubman
پیشرانه و مصرف سوخت
مینی کوپر اس کلابمن از پیشرانه ی 4 سیلندر 2 لیتری و توربو استفاده می‌کند که توانایی تولید 189 اسب بخار قدرت و 207 پاوند فیت گشتاور را دارد. خودروی حاضر در تست از گیربکس 6 سرعته ی دستی که تعویض‌های نرمی دارد استفاده می‌کند و نیروی پیشرانه را به چرخ‌های جلو می‌فرستد.
مصرف سوخت این خودرو نیز با گیربکس دستی 10.7-7.3-9 لیتر در هر صد کیلومتر تخمین زده می‌شود.

2016-Mini-Cooper-Clubman-2-138
دینامیک رانندگی
متأسفانه در زمان تست این خودرو با بارش سنگین برف مواجه بودیم. کلابمن از لاستیک‌های اسپورت استفاده می‌کند که کارایی خوبی در برف ندارند؛ اما پس از آب شدن برف‌ها و در جاده‌های خشک شاهد عملکرد خوب این خودرو بودیم.

2016 Mini Cooper Clubman
2016 Mini Cooper Clubman

باوجود اندازه‌ی بزرگ‌تر، کلابمن چابک و اسپورت است و از نظر جذابیت رانندگی نمره‌ی بالایی دریافت می‌کند. دینامیک رانندگی خودرو نیز فرز و چابک است و گیربکس 6 سرعته نیز راننده را ترغیب می‌کند تا به دنده‌های بالاتر برود. فاصله‌ی بیشتر بین محورها نیز باعث سواری نرم و پالایش‌شده‌ای می‌شود.
با کلابمن به پیچ‌های تند جاده‌های کوهستانی وارد می‌شویم و این خودرو با تکان‌های خفیف بدنه پیچ‌ها را همانند یک خودروی اسپورت پشت سر می‌گذارد. پدال کلاچ کورس کمی دارد و زود درگیر می‌شود و زمانی که به آن عادت کردیم عملکرد آن همانند خودروهای پرفورمنس گران‌تر ارزیابی شد. پیشرانه‌ی 4 سیلندر 2 لیتری و توربو یک انتخاب عالی است و ترکیبی بهتر از این پیشرانه و فنرهای مک فرسون جلو و چند اتصالی عقب پیدا نخواهید کرد.
در راه‌های پیچ‌درپیچ کوهستانی، مینی اعتمادبه‌نفسی را در راننده ایجاد می‌کند که کمتری خودرویی می‌تواند با آن رقابت کند.


نتیجه‌گیری
فاصله‌ی طولانی بین محورها و سواری راحت‌تر کلابمن با یک کابین آرام ترکیب شده است. با فضای بار زیادتر و حمل سرنشینان بیشتر، کلابمن به راحتی با دیگر رقبا شاخ‌به‌شاخ می‌شود.
اگر مینی خود را با آپشن های گران‌قیمت زیادی سفارش ندهید، این یک انتخاب خوب برای مصرف‌کنندگانی خواهد بود که یک وسیله نقلیه‌ی جذاب و اسپورت می‌خواهند.


نقاط قوت: فضای بار، صندلی‌های عقب جادار، هندلینگ فرز و چابک
نقاط ضعف: آپشن های گران‌قیمت، درب‌های عقب عجیب‌وغریب

منبع: automoblog

درباره نویسنده

تصویر پروفایل شاهین احمدزاده

شاهین احمدزاده، نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو

14 دیدگاه

  1. تصویر پروفایل حبیب
    حبیب
    سوابق: (172 دیدگاه) ,

    طراحی چراغ های عقبش به دل نمیشینه ولی در کل مینی ماشین خوب با کیفیت ساخت بالایی هست

    پاسخ
  2. داج توماهاک
    سوابق: (4441 دیدگاه) ,

    27650 دلار میشه 94010000 تومن
    قدرت خوبی تولید میکنه 189 اسب بخار

    پاسخ
  3. علي
    سوابق: (902 دیدگاه) ,

    خیلی از جلو شبیهه قورباغه و سمندر میمونه . طراحی داشبورد هم خیلی کارتون وار و شلوغه فقط اون موس وسط کنسول که ساخت bmw هست و واقعا کارایی داره ایده جالبه . در کل ماشین بدی نیست.

    پاسخ
    1. احسان
      سوابق: (236 دیدگاه) ,

      خدایش مردم ایران لیاقتشون همون پراید و ۴۰۵

      پاسخ
  4. kamy_sky
    سوابق: (7 دیدگاه) ,

    شما ها یادتون نمی آد…… یه زمانی mini ها واقعا mini بودن :|…..اما الان……

    پاسخ
  5. علیرضا
    سوابق: (6 دیدگاه) ,

    سلام ببخشید e کلاس جدید وارد بازار امریکا شده؟کی ایران میاد؟ممنون

    پاسخ
  6. احمد باقری
    سوابق: (4296 دیدگاه) ,

    با این قیافه و طراحی بیرونی و درونی نه چندان مناسب، ماشین خوبی نیست.

    پاسخ
  7. Archi KHAN
    سوابق: (1658 دیدگاه) ,

    مینی اش واقعا مینی نیست دیگه !
    37 هزار تا هم خیلی زیاده برای این ماشین ، البته نظرِمنِ …

    پاسخ
    1. داج توماهاک
      سوابق: (4441 دیدگاه) ,

      شما چه انتظاری از این خودرو داری هم مهم
      مگه این باید با فراری و بوگاتی مقایسه کرد؟؟؟؟؟

      پاسخ
  8. گل پسر
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    پراید 20ملیونی حق ملت بدبخته.ماشین ب این نازی با ی آریو چینی تو ایران قیمتش یکیه.اونم آشغال.من یکیشو دارم ب مفت نمی ارزه.من هر روز سایپا خوابیدم.

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.