مینی

بررسی مینی کوپر S هاردتاپ چهار در اتوماتیک مدل ۲۰۱۵

شهرت مینی به خاطر ساخت خودروهای کوچکی است که یکی از نمونه‌های آن را می‌توان در وژن چهار در مینی هاردتاپ و در قالب یک کوپر S با قدرت ۱۸۹ اسب‌بخار دید. این خودرو، انعطاف‌پذیری فوق‌العاده‌ای دارد، کمتر اثری از لغزش بدنه در آن احساس می‌شود و واکنش‌های آن یادآور شکنجه یک مار کبرا توسط یک «خدنگ» است. خدنگ‌ها با صورت و بدنی دراز، از خانواده گربه‌سانان محسوب می‌شوند که در مقابل سم مارها مصونیت دارند و در همین حال، در مبارزه با آنها چابکی زیادی از خود نشان می‌دهند.

2015 Mini Cooper S Hardtop 4-door
۲۰۱۵ Mini Cooper S Hardtop 4-door
تمام این شرایط، خوب هستند؛‌ ولی یک مشکل وجود دارد و آن این است که تمام زندگی صاحب مینی کوپر در پیست خلاصه نمی‌شود. البته در اینجا خودرویی از مینی را نیز بررسی کرده‌ایم که دینامیک رانندگی چندان مناسبی در استفاده‌های روزمره ندارد. به عنوان مثال، تنظیمات سیستم تعلیق را درنظر بگیرید که باعث می‌شود خودرو در پیچ‌ها با سرعت بیشتری عبور کند و واکنش‌های آن نسبت به ناهمواری‌های جاده‌های مختلف بزرگتر از حدّ معمول برای سرنشینان باشد. البته تایرهای سطح پایین پیرلی سینچراتو P7 ران-فلت با اندازه ۲۰۵/۴۰-۱۸ چندان بی‌تأثیر نیستند؛ تایرهایی که بیشتر به این دلیل انتخاب شده‌اند تا نیاز به استفاده از تایر زاپاس نباشد. این موضوع باعث ایجاد شرایطی در رانندگی می‌شود که بیشتر حالت سخت و خشونت‌بار دارد و همین‌طور سطح قابل‌ملاحظه‌ای از نویز را وارد فضای کابین می‌کند.

2015 Mini Cooper S Hardtop 4-door
۲۰۱۵ Mini Cooper S Hardtop 4-door
خروجی موتور توربوشارژر ۲ لیتری چهار سیلندر قابل‌احترام است و هماهنگی مناسبی با گیربکس ۶ دنده اتوماتیک دارد. رسیدن به سرعت ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت در ۶/۲ ثانیه اتفاق می‌افتد. همچنین این خودرو مسیر یک‌چهارم مایل را در ۱۴/۸ ثانیه و با سرعت نهایی ۱۵۲/۸۹ کیلومتر بر ساعت می‌پیماید. البته چابکی و سرزندگی مینی چندان خارق‌العاده نیست، ولی وقتی از پدل‌شیفتر برای تعویض دنده استفاده می‌کند، اندکی هیجان در رانندگی احساس خواهید کرد. در همین حال، یک گیربکس دستی ۶ دنده نیز در دسترس قرار دارد که می‌تواند سطحی از درگیری مثبت راننده و یک حسّ مکانیکی خوب را ایجاد کند. با این حال، گیربکس اتوماتیک، کار خود را به مراتب سریعتر انجام می‌دهد.

2015 Mini Cooper S Hardtop 4-door
۲۰۱۵ Mini Cooper S Hardtop 4-door
شرایط مسابقه‌ای در داخل کابین بیشتر احساس می‌شود؛ حداقل این موضوع در مورد صندلی‌های آماده برای پیست و تکیه‌گاه‌های جانبی آنها صدق می‌کند. استفاده از این تکیه‌گاه‌ها، علی‌رغم چسبندگی جانبی ۰.۸۷g است که در تست لغزش در پیچ مشاهده شده است. ولی این موضوع نیز همانند دینامیک رانندگی مینی، شاید بیشتر از سطح مورد نیاز برای استفاده‌های روزمره باشد. صندلی‌ها اندکی بیش از حد، جمع‌و‌جور هستند؛‌ مخصوصاً اگر بخواهید یک مسافرت طولانی داشته باشید.

2015 Mini Cooper S Hardtop 4-door
۲۰۱۵ Mini Cooper S Hardtop 4-door
در مقابل، این چهار در هاچ‌بک مزیّتی در خود دارد که آن را تبدیل به یکی از کاربردی‌ترین مینی‌ها می‌کند. برخلاف مدل ۲ در هاردتاپ، فضای صندلی‌های عقب به اندازه‌ای است که می‌تواند دو شخص بزرگسال را در خود جای دهد. البته این فضا به اندازه مدلی مانند فولکس‌واگن GTI نیست، ولی همین موضوع باعث اضافه‌شدن یک عنصر کاربردی به این خودرو می‌شود.

2015 Mini Cooper S Hardtop 4-door
۲۰۱۵ Mini Cooper S Hardtop 4-door
مینی اخیراً در جهت کاربردی‌تر شدن فضای داخل کابین محصولاتش حرکت کرده است؛ سوئیچ‌های پنجره‌های خود را به یک نقطه منطقی‌تر منتقل کرده، صفحه‌ کوچک دایره‌وار در وسط داشبورد تبدیل به محلی برای سیستم راهبری، سیستم صوتی و دیگر کنترل‌های ثانویه شده است.

2015 Mini Cooper S Hardtop 4-door
۲۰۱۵ Mini Cooper S Hardtop 4-door
قیمت‌گذاری مینی از زمان احیای دوباره‌اش در سال ۲۰۰۲ همواره حالت «پرمیوم» داشته و این موضوع در مینی‌کوپر S هاردتاپ ۲۰۱۵ همچنان صدق می‌کند. مدل پایه با گیربکس دستی، قیمتی به اندازه ۲۵۹۵۰ دلار دارد و مدل پایه «اسپورت اتوماتیک» تست‌شده در اینجا به اندازه ۲۷ هزار و ۴۵۰ دلار است. در همین حال، استفاده از آپشن‌ها باعث شده که قیمت نهایی به ۳۵۹۰۰ دلار برسد. یکی از آپشن‌های خودروی تست که سیستم راهبری را در خود دارد، با هزینه ۴۵۰۰ دلار تهیه شده است.

2015 Mini Cooper S Hardtop 4-door
۲۰۱۵ Mini Cooper S Hardtop 4-door
در همین حال، گزینه‌ای مانند فولکس‌واگن GTI را نیز داریم که عملکرد موتور مناسب، چابکی قابل‌مقایسه و فضای بیشتری در داخل کابین خود دارد و برای استفاده‌های روزمره، خودروی به مراتب راحت‌تری است. ولی اگر هدف شما داشتن یک خودروی آماده برای مسابقه همراه با طراحی زیبا و منحصر به فرد و یک کاراکتر خاص است، مینی‌کوپر همیشه می‌تواند رضایت شما را تأمین کند.

2015 Mini Cooper S Hardtop 4-door
۲۰۱۵ Mini Cooper S Hardtop 4-door
مشخصات:

  • نوع خودرو: موتور جلو، دیفرانسیل جلو، ۵ سرنشین، ۴ در هاچ‌بک.
  • قیمت مدل تست: ۳۵۹۰۰ دلار (قیمت مدل پایه: ۲۷۴۵۰ دلار).
  • نوع موتور: DOHC ۱۶ سوپاپ با چهار سیلندر در یک ردیف، با توربوشارژر و خنک‌کننده داخلی، بدنه و رویه آلومینیومی،انژکتور سوخت مستقیم.
  • گنجایش: ۱۹۹۸ سی‌سی.
  • قدرت: ۱۸۹ اسب بخار در ۶۰۰۰ دور در دقیقه.
  • گشتاور: ۲۸۰/۶۵ نیوتن‌متر در ۱۲۵۰ دور در دقیقه.
  • گیربکس: ۶ دنده اتوماتیک با حالت شیفت دستی.
2015 Mini Cooper S Hardtop 4-door
۲۰۱۵ Mini Cooper S Hardtop 4-door
ابعاد:

  • فاصله محوری: ۲/۵۶۸ متر.
  • طول ماشین: ۴/۰۱۳ متر.
  • عرض: ۱/۷۲۷ متر.
  • ارتفاع: ۱/۴۲۵ متر.
  • وزن کلی: ۱۳۵۷ کیلوگرم.
تست‌های سرعت:

  • صفر تا ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت: ۶/۲ ثانیه.
  • صفر تا ۱۶۰/۹ کیلومتر بر ساعت: ۱۶/۷ ثانیه.
  • صفر تا ۲۰۹/۲ کیلومتر بر ساعت: ۳۸/۱ ثانیه.
  • استارت در حال حرکت بین ۸ تا ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت: ۶/۷ ثانیه.
  • عبور از یک‌چهارم مایل: ۱۴/۸ ثانیه با سرعت نهایی ۱۵۲/۵۹ کیلومتر بر ساعت.
  • سرعت نهایی: تست نشده.
  • مسافت ترمز از سرعت ۱۱۲/۶ کیلومتر بر ساعت: ۵۰/۹۰۲ متر.
  • چسبندگی در پیچی به قطر ۳۰۰ فوت: ۸۷g.
مصرف سوخت:

  • تخمین سازمان حفاظت محیط زیست امریکا: ۹/۰۵ لیتر در شهر و ۷/۱۳ لیتر در بزرگراه در هر ۱۰۰ کیلومتر.
  • مصرف سوخت در تست: ۹/۴۱ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مسعود انیس حسینی

مسعود انیس حسینی، مترجم اخبار و مطالب در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۲۹ دیدگاه‌ها

  1. شایان

    ۱۰ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (1355 ديدگاه)

    خوشم میاد ازش ماشینه خوبیه ولی کوچیکه// برایه خانم ها خوبه این ماشین

    موافقم 0
    مخالفم 2
    1. mory

      ۱۱ خرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (418 ديدگاه)

      پراید که کوچکتر از اینه ولی اکثر مردم پراید دارن
      یعنی چی این ماشین به درد خانم ها میخوره ؟!

      موافقم 2
      مخالفم 0
      1. شایان

        ۱۱ خرداد ۱۳۹۴
        سوابق: (1355 ديدگاه)

        بابا شوخی کردم ملت چرا اینجوری شدن خدا وکیلی(این تاثیرات مقطعیه گرونیه بنزینه!!!!!!!!)// موری گفتم خانم ها اندامشون کوچولوتره واسشون خوبه نگفتم که آقایون سوارش نشن که الان چه ربطی به پراید داشت آخه پرایدم مگه ماشینه که داری با ماشینه دیگه ای مقایسش میکنی بی خیال داداشه من

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. شایان

      ۱۱ خرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (1355 ديدگاه)

      ضمنا من گفتم این ماشینه خوبیه کیفیتشم ساخت و قطعاتشم بالاست

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. محمد

    ۱۰ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (135 ديدگاه)

    واقعا از ماشین های مینی بدم میاد مثل پراید میمونه همه ماشیناش یه شکل اونم زشت نه قدرت خارق العاده ای دارن نه تو کلاس خودشون خیلی عالین حتی مصرف سوختشونم خیلی پایین نیست قیمتشونم نسبت به مدل های آلمانی بهتر نیست .

    موافقم 0
    مخالفم 1
    1. محمد

      ۱۰ خرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (135 ديدگاه)

      به قول ریچارد هموند قیافه ی ماشینای مینی مثل معتادی میونه که بهش مواد نرسیده همیشه ماشیناش ظاهر افسرده ای دارن.

      موافقم 0
      مخالفم 1
      1. K.MAK.MISEL

        ۱۰ خرداد ۱۳۹۴
        سوابق: (2707 ديدگاه)

        خخخخخخخ
        اره اینو راست گفتی،ولی ماشین خوبیه،کاش به جای پراید حتی مدل معمولی این ماشین تو ایران بود

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. Frankenstein

        ۱۱ خرداد ۱۳۹۴
        سوابق: (45 ديدگاه)

        اینو میبینم یاد Mr.bin میوفتم

        موافقم 0
        مخالفم 0
  3. فرید

    ۱۰ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (179 ديدگاه)

    هیچ چیز خاصی نداره فقط قیافش یکم عجیبه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. ghost

    ۱۰ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (193 ديدگاه)

    ماشینا بدی نیستن با توجه به اینکه زیر مجموعه bmw اس ولی تو ایران متاسفانه با قیمت فضایی(٣٠٠ میلیون) فرو

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ghost

      ۱۰ خرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (193 ديدگاه)

      فروخته میشه که هیچ تعمیر گاهی ام نمی تونه درستش کنه و نمایندگی رسمی نداره

      موافقم 0
      مخالفم 0
  5. K.MAK.MISEL

    ۱۰ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (2707 ديدگاه)

    کاشکی این به جای پراید انقدر تو ایران زیاد بود،حالا این مدلش هم نه،مدل معمولی مینی کوپر،خیلی خوب بود

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. mazaher

    ۱۰ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (111 ديدگاه)

    محمد دلبندم اون پراید نیست اون مینی مایر جزئ اتومبیلهای پر طرفدار اروپای مرکزی و اسیای شرقی است.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. فرهاد کرمستجی

    ۱۰ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (254 ديدگاه)

    بر خلاف بعضی دوستان من علاقه زیادی به مینی اونم کوپر دارم خدایی این داشبوردش خیلی حس نوستالژیکی داره. به نظر من دوست داشتنی هست. خیلی خوشگل ترکیب کلی داشبورد با مدل های پیشین یکسان هستش از طرفی ادوات آنالوگ جایگزین تکنولوژی دیجیتال شدن. البته بهای همچین کمی هم ندارن شاید در این حدود بشه سدان های یه نسبت بزرگتری خرید ولی به نظر من ماشین خوبین.

    موافقم 1
    مخالفم 0
  8. کامیار

    ۱۰ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (29 ديدگاه)

    مینی ماشین خیلی خوبیه فقط چیزی که ازش منو سرد کرد مصرف بالاش بود
    اگه چیزی داشت که مصرفش رو میاوورد پایین مثل دکمه ای که قدرتش روکم میکرد و برای مصرف شهری مناسبش میکرد خیلی خوب میشد

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. فرهاد کرمستجی

      ۱۱ خرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (254 ديدگاه)

      کامیار جان حالت اکو درایو داره، وقتی روشن باشه او قسمت دایره ای کنسول به رنگ سبز در میاد ولی نمی دونم حالا تا چه حد موفق عمل کنه.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  9. کامیار

    ۱۰ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (29 ديدگاه)

    کسی میدونه چرا وارد ایران نمیشه؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. RETOLEX

      ۱۰ خرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (1409 ديدگاه)

      ساخت انگلیس هست

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. کامیار

        ۱۱ خرداد ۱۳۹۴
        سوابق: (29 ديدگاه)

        نمیدونم مثلا ام جی هم میگن مال انگلیسه یا بوده و افتخار وارد کنندش همینه
        آخه مینی مال بی ام دبیلیو

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. RETOLEX

          ۱۱ خرداد ۱۳۹۴
          سوابق: (1409 ديدگاه)

          ام جی یک کمپانی قدیمی انگلیسی هست که افتخارات زیادی رو داره . یه زمانی رکورد سرعت جهانی رو میزد ولی دیگه بین سالهای 1990 تا 2000 ورشکست شد
          بعد از چند سال یه شرکت چینی اومد خریدش
          این ماشین در انگلستان طراحی میشه و همونجا هم خط تولید داره ( فقط چینی ها سهام رو دارن ) و همچنین یه خط تولید در چین داره که از نظر کیفیت و …. اصلا با اونهایی که در انگلیس ساخته میشن تفاوت نداره و اون هایی که در چین تولید میشن وارد ایران مبشن
          باز هم میگم اونهایی که در چین تولید میشن هیچ تفاوتی با اونهایی که در انگلیس تولید میشن نداره

          موافقم 0
          مخالفم 0
  10. AMGs

    ۱۰ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (48 ديدگاه)

    گمرگی ایران دوازده درصدی نیست و صد درصده و BMW i8 رو که دوستان پرسیدند سه میلیارد قیمت گذاری شده و گمرگ با هنر هم گفته
    http://tnews.ir/news/6C7441796296.html
    با ۵۰۰ میلیون هم یه سوییچ بی ام وه سری ۵ میذارند تو دستت.
    خودم هم کنار یکی از این i8 های وارداتی بودم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. امیر

    ۱۱ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (876 ديدگاه)

    بچها همچین کوچیک هم نیست طول ماشین بیش از 4متره .من خیلی دوستش دارم نمیدونم تا حالا قدیمیش را دیدین یه آدم180 پشت فرمون راحته

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. مهران

    ۱۱ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (191 ديدگاه)

    هیچی چیزی برا گفتن نیست
    فقط یه دفعه یاد سایت قدیمی و خوب پدال افتادم. یادش بخیر. من هنوز نمیفهمم این چطوریه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. شایان

      ۱۱ خرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (1355 ديدگاه)

      سخن از دل ما گفتی داش مهران ای کاش برگرده به چند ماه قبل خیلی سایت توپ بود

      موافقم 0
      مخالفم 0
  13. BMW7

    ۱۱ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (69 ديدگاه)

    ماشین با کیفیتیه ولی یکی ک قیافش دیگه داره قدیمی میشه و یکی هم که اگه بخوای یه مسافرت باهاش بری خورد و کول میکنه ادمو و برای یه خونواده چهار نفره خوبه و اونم به شرطی ک همگی قد کوتاه و در رژیم باشن و گرنه دیسک کمر و گردن رو افتادن تا پایان سفر

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. علي رضا

    ۱۱ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (229 ديدگاه)

    بامزه اس

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. هادی

    ۱۱ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (4 ديدگاه)

    سلام
    تا اون جایی که میدونم مینی زیر مجموعه ب ام و است . حالا ب ام و موتور ۲لیتری تنفس طبیعی داره با ۱۸۰ اسب بخار که تویین توربوش ۲۴۰ اسب بخار قدرت داره.
    حالا این مینی چطوریه که ۲لیتری توربوش ۱۸۹ اسب بخار قدرت داره؟!
    اگه واقعی باشه حسابی خراب کرده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. رضا

    ۱۱ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (1698 ديدگاه)

    خداییش خیلی گرونه
    با 35هزارتا میتونی یه سری 3 بگیری

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. سعید

    ۱۲ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (1484 ديدگاه)

    بامزه و دوست داشتنی

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا