مینی سوپرلگرا ویژن کانسپت

مینی سوپرلگرا ویژن، با همکاری بین بخش مینی گروه بی‌ام‌دبلیو و شرکت افسانه‌ای سازنده خودروهای دو نفره “تورینگ سوپرلگارا” به دنیای خودرو معرفی شده است. سوپرلگارا ویژن به نوعی یک ادای احترام به سبک خودروهای دو نفره کلاسیک بریتانیایی است.

Mini Superleggera Vision Concept
Mini Superleggera Vision Concept

در حالی که ویژگی‌های جلوی خودرو، چهره آشنای خودروهای مینی را یادآوری می‌کند، بقیه خودرو از آلومینیم طراحی شده که در هیچ مینی دیگری دیده نشده است. یک کاپوت طویل، صندلی‌های عقب رفته، پرداخت عالی سطوح و دم باله‌ای شبیه جگوار مدل D از ویژگی‌های دیگر این خودرو است و البته مدل Union Jack چراغ‌های عقب به آن جلوه دیگری داده است.

Mini Superleggera Vision Concept
مینی سوپرلگرا ویژن کانسپت

علاوه بر این‌ها، جزییاتی از سبک ایتالیایی نیز وجود دارد. خطی که از چرخ جلو تا چرخ عقب امتداد دارد و به نوعی امضای تورینگ سوپرلگارا است.

Mini Superleggera Vision Concept interior
Mini Superleggera Vision Concept interior

اگرچه نمای بیرونی برای یک مینی، تازه و بدیع است اما فضای داخلی آن توجه علاقه‌مندان به هنر را جلب کرده است. یک نمایشگر در وسط داشبورد رنگ نشده آلومینیمی، ابزارهای دیجیتال در جلوی راننده و یک فرمان سه تکه، فضای داخلی را تشکیل داده است.

ویژگی‌های منحصربه‌فرد دیگری مانند درهای مدل Union Jack، ساعت آنالوگ در سمت راست نمایشگر مرکزی و یک دوربین در وسط صندلی‌ها برای ثبت لحظات به‌یادماندنی در جاده، این خودرو را متمایز می‌کند.

مدیر بخش طراحی گروه ب‌ام‌و می‌گوید که این مدل یک اتومبیل زیباست که نمایانگر یک خودروی بریتانیایی می‌باشد که تحت تأثیر سبک و استادکاری ایتالیایی قرار گرفته است.

لوییز فایبربکرز، مدیر شرکت سوپرلگارا می‌گوید:

مینی و تورینگ هر دو اعتقاد دارند که تناسب، یک عامل کلیدی در زیبایی است و به اندازه عملکرد و نوآوری ارزش دارد. در این ماشین تجهیزات و دکوراسیون، قربانی عملکرد و کارآیی فضای داخلی شده است. ویژگی ایتالیایی این خودرو، در تناسبات و خط کمربندی آن است.


مینی سوپرلگرا ویژن، نمایش دهنده مسیری است از گذشته به آینده مینی. خودروهایی شیک‌تر و جذاب‌تر که ویژگی‌های خاص و اسپرتی مناسبی هم داشته باشند.

درباره نویسنده

تصویر پروفایل حمید مرادی

حمید مرادی، کارشناسی ارشد راه و ترابری، نویسنده و مترجم مجله پدال

50 دیدگاه

  1. زیگما
    سوابق: (3078 دیدگاه) ,

    مثل اینکه ب ام و کمر همت بسته تا ابروی چندین و چند ساله مینی رو از بین ببره…..

    پاسخ
    1. Sadjad97
      سوابق: (254 دیدگاه) ,

      چی میگی؟
      مینی از این قشنگ تر ندیدم. یعنی حاضرم این رو داشته باشم ولی رولزرویس نداشته باشم.
      لامپ های عقبش رو وقتی به هم بچسبونید پرچم انگلیس میشه، درست عین سمند خودمون!
      وقتی هفته پیش دیدمش خیییییلییییییی ازش خوشم اومد، حتی این مینی زیبا و در عین حال ساده رو به چندنفر از اقوام هم نشون دادم.
      یعنی یک هفته منتظر بودم که شما نقدش رو بذارید.
      خیلی ممنون، نظر دوستان چیه؟

      پاسخ
      1. زیگما
        سوابق: (3078 دیدگاه) ,

        طراحیش از نظر من بده و از اونجایی که پسندیدن طرانی خودرو کاملا سلیقه ای هست، لازم نمیدونم توضیح بیشتری برات بدم!

        پاسخ
        1. Sadjad97
          سوابق: (254 دیدگاه) ,

          پس چرا میگی “آبروش رو از بین ببره”، بگو خوشم نیومد خودتو خلاص کن.

        2. فرهاد
          سوابق: (359 دیدگاه) ,

          منم نظرم با زیگما یکیه
          تو دل برو نیست
          جریان اون آلومینیمه چیه؟!
          اگه آفتاب بیفته که پدر چشمو درمیاره!!

        3. زیگما
          سوابق: (3078 دیدگاه) ,

          اون جمله هم از سلیقه ی من سرچشمه گرفته.

        4. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
          سوابق: (6524 دیدگاه) ,

          درود .

          فرهاد جان بابت اون سو تفاهمی که در پست لکسس کردم ،

          عذر میخوام . ببخشید . حق با شما بود .

        5. فرهاد
          سوابق: (359 دیدگاه) ,

          آقا میلاد چاکریم.عذر خواهی برای چی؟
          این که همه ی ما روزی 10 بار پدالو رفرش میکنیم یه دلیل داره اونم اینه که هممون عشق ماشینیم و اکثرمونم تو این مملکت به این عشقمون نرسیدیم.
          عذر خواهیو باید کسای دیگه ای بکنن.
          این بحثا هم پیش میاد
          به امید روزی که هممون ماشین مورد علاقمونو سوار شیم.

        6. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
          سوابق: (6524 دیدگاه) ,

          درود .

          ما بیشتر فرهاد جان .

          امیدوارم که همه به عشقشون برسن .

          ما که عشقمون خیلی گرونه چیکار کنیم ؟؟؟؟

    2. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
      سوابق: (6524 دیدگاه) ,

      درود .

      من هم با سجاد موافقم . بیرونش خیلی عالیه .

      ب ام و اگر میخواست دخالت تو طراحی و اصالت یک ماشین بکنه ، تا حالا این

      کارو برای رولزرویس انجام داده بود .

      ولی داخلش واقعا بیخوده . خیلی سادست . خیلی .

      پاسخ
      1. Sadjad97
        سوابق: (254 دیدگاه) ,

        سادگی طراحی داخلش آدمو یاد ماشین های دهه 1960 میندازه، همین سادگیشه که متفاوتش کرده وگرنه چه فرقی با بقیه داشت. به همین خاطر اونایی که ماشینهای کلاسیک انگلیسی اون زمان رو دیدند و دلشون برای اون ماشینهای کلاسیک تنگ شده، با دیدن این ماشین ذوق میکنند.

        پاسخ
        1. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
          سوابق: (6524 دیدگاه) ,

          درود .

          سجاد جان با شما موافقم . البته توش خیلی بده از نظر من .

          ولی فضایی شدن ماشین هارو باهات موافقم .

      2. Sadjad97
        سوابق: (254 دیدگاه) ,

        انقدر ماشینهای کانسپت فضایی شدند که یه وقتی دلم برای ماشینهای کلاسیک تنگ میشه. مینی دمت گرم.

        پاسخ
    3. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
      سوابق: (6524 دیدگاه) ,

      درود . اقایونی که از دیگران ایراد میگیرند ، سعی کنند خودشون الگو باشند .

      پاسخ
      1. Sadjad97
        سوابق: (254 دیدگاه) ,

        بهترین کانسپتهای خاطره انگیز از نظر من:
        Ford GT90 , BMW GINA , Volkswagen Aqua , Buick Centurion Concept , Lamborghini Gallardo Concept S , Audi Quattro Concept , Lamborghini Estoque , Scion FR-S , Mercedes-Benz SLS AMG E-Cell , Mazda RX-9 , Lotus Hot Wheels , Audi Locus , Lamborghini Miura concept , Ford Nucleon , Buick Y-job , Holden Monaro Coupe 60 , Peugeot Onyx , Aston Martin AMV 10 , Corvette Stingray Concept , Mazda Furai , Mercedes-Benz C111 , Jaguar E-Type , maserati birdcage

        پاسخ
      2. e.scamp
        سوابق: (1108 دیدگاه) ,

        میلاد دقیقا کارت چیه؟(منظورم کاری که باهاش امرار معاش میکنی) این همه پست میدی زیر هر مطلب 20 تا نظر داری

        پاسخ
  2. یه پسل باهوش
    سوابق: (1125 دیدگاه) ,

    این حس کلاسیکی که مخصوصا از بالا و از عقب و داخل داره خیلی دیوونه کننده اس

    احساس می کنی یه اتومبیل خاص

    اما نقطه بی نظیرش داخلشه

    در عین سادگی با اون فرم مانیتور و اون روکش الومینیمی حس بی نظیری می ده

    ادم دلش می خواد یه دونه شون رو داشته باشه تو خیابون های باریک شهر روم ایتالیا باهاش دور بزنه

    پاسخ
    1. یه پسل باهوش
      سوابق: (1125 دیدگاه) ,

      به این ماشین به دید یه رودستر کروک یا چیزی شبیه به اون نگاه نکنین یه مدل مفهومی و هنری

      مشتری خاص خودشم داره

      پاسخ
  3. حسين
    سوابق: (1169 دیدگاه) ,

    وقتي هم كه پورشه وارد بازار شاسي بلندا شد خيليا فكر كردن آبروي چندين و چند سالش در خطره. بهتره اجازه بديم زمان بگذره

    پاسخ
  4. feri
    سوابق: (152 دیدگاه) ,

    قشنگه اما آلومینیوم داشبورد نور خورشید بازتاب می کنه چشم اذیت میشه

    پاسخ
  5. نیما ناصری
    سوابق: (131 دیدگاه) ,

    کاملا انگلیسی طراحی شده

    پاسخ
  6. خاوری مزراتی
    سوابق: (1104 دیدگاه) ,

    دوستان توجه کردید خط کناری این خودرو خیلی به خط بدنه مینیاتور شبیهه…
    فرق یه طراحی خوب و جاودانه با یه طراحی بد و چندش آور در عملی کردن صحیح طراحی روی کاغذ بر بدنه س
    اینا چه زیبا طرح اولیه رو کشیده تر و قوس دار تر کردن و با مواد کیفی و کاردست هنرمندانه یه خودروی جاودانه ساختن …
    مینیاتور چی ..علاوه بر طرح اولیه ناموزون و بد اندک خطوط قابل اعتنای بدنه مینیاتور (همون خطوط کناری که از چراغ تا صندوق عقب )رو با یه پرداخت بد، مواد بی کیفیت و چراغ زشت به چندش آورترین مدل چندساله اخیر تبدیل کردن
    احسنت به مینی بخاطر این طرح زیبا… ایتالیا و انگلیس یه سنت خاص دارن تو طراحی… این ماشین در یادها میمونه

    پاسخ
    1. یه پسل باهوش
      سوابق: (1125 دیدگاه) ,

      خاوری جان بابت این توصیف خوبت از مینیاتور خیلی ممنونونم

      بخدا هر جور نگاه می کنم می بینم ژیان حداقل جلو و عقبش با هم هماهنگ بود بخدا این تیبا جنایته

      اگه داخلش نشسته باشید احساس می کنین فرمون و داشبور پایین تر از سطح استاندارد است

      عقبش هم که به قدری با اون چراغ های کوچیک و سپر نا متناسب با جلوش زشت هست که که ادم می خواد…

      جلوش هم که اگه مارک سایپای زاخار از روش کنده بشه زشت بودنش ده برابر میشه

      چون واقعا خلوته

      سقفشم که از روی گنبد برداشته شده

      سیستم تعلیق و قرار گیرشم رو زمین منو یاد وانت مزدا های بیس سی سال پیش می ندازه

      به نظر من اونی که 23 میلیون پول بابت اون می ده خیلی دل بزرگی داره

      پاسخ
      1. رضا
        سوابق: (1690 دیدگاه) ,

        باهوش جان حیف نیست الکی وقتو هدر بدی بخاطر تیبا … ایرانی!
        از تمام قیافه تیبا متنفرم

        پاسخ
    2. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
      سوابق: (6524 دیدگاه) ,

      درود .

      خاوری جان حرف شما درسته .

      ولی میدونی پروژیه تیبا برای چه زمانی بود ؟؟؟

      در دهه ی 70 خودمون سایپا برای اینکه از قافله ی عقب نمونه و مثل

      ایرانخودرو بگه که ما هم ماشین ملی ساختیم ، میره با یک شرکت

      طراحی ایتالیایی ، تیبارو طراحی میکنه . اما پروژه به دلایل نا معلومی ،

      میخوابه . به خاطر همین بعد از 15 سال دوباره میان و این پروژه را راه

      میندازن . اما نه با طرح جدید . با همان طرح قدیمی .

      با همین کار مسئولان میتونی جایگاه خودت رو در مقابل خودروسازها درک

      کنی .

      در حقیقت باید بگم که طراحیه تیبا برای همون دهه ی 70 خوب بود . نه 20

      سال بعدش .

      پاسخ
      1. خاوری مزراتی
        سوابق: (1104 دیدگاه) ,

        بنظرم براهمون دهه هم بد بود…
        خط بدفرم روی گلگیر عقب ..
        ناهماهنگی خطوط بدنه وقتی از جلو به عقب ختم میشن کاملا واضحه..
        کیفیت بسیار بد قطعات بدنه بخصوص چراغها، درها و گلگیرها ک
        نشاندهنده ناتوانی شرکت در رسیدن به حجم دلخواه و توجه به ذائقه مشتریان است،
        تناقض آشکار در حجم پردازی بدنه کاملا واضحه بطوریکه در قسمت جلو خودرو به شکلی اغراق آمیز سیال و گرد طراحی شده و خطوط به نرمی حرکت میکنند
        اما هرچه به سمت عقب می رویم خطوط تیزتر و راست تر و بدنه چارگوش میشود..
        مشخصه بارزهر طراحی هماهنگی در شکل کلی بدنه است ..مثلا یک خودرو کوپه با طراحی خطهای تیز و حجمهای مواج، اسپرت میشود مثل مدلهای مازراتی،آلفا،فراری و… و یک خودرو با خطوط تیز و فرم مکعبی به یک ماسل کار تبدیل میشود مانند موستانگ، کامارو، چلنجر
        اما تیبا نه مکعبی است نه دوار است نه سیال است نه کلاسیک نه مدرن اما همه این ویژگی هارا بطور ناقص دارد

        خلاصه اعجوبه ایست برای خودش…

        پاسخ
  7. NASSY
    سوابق: (410 دیدگاه) ,

    كامــــــلا ســـــــــاده و شيـــــــــــــك

    دوست داشتينه!!!

    پاسخ
  8. سام
    سوابق: (778 دیدگاه) ,

    باسلام مجدد
    یک ماشین دوست داشتنی و مناسب برای جوون ها(البته جوون های اونور آب!).

    پاسخ
    1. NASSY
      سوابق: (410 دیدگاه) ,

      اينور و اونور نداره !!!!

      حل ميده باهاش بري شمال 😛
      باد بخوره به مغــــــــزت , روشن شي 😛

      پاسخ
      1. Kousha
        سوابق: (58 دیدگاه) ,

        متاسفانه(به لطف آقایان) فرق داره…
        اونوریا با مبلغی که به پول ما بودجه یه جوون برای ماشین خریدنه(پراید خریدن{..}) میتونن ماشین رویاهای ما رو سوار شن..
        واقعا حرفی ندارم

        پاسخ
      2. Kousha
        سوابق: (58 دیدگاه) ,

        متاسفانه به لطف آقایان فرق داره…

        پاسخ
        1. یه پسل باهوش
          سوابق: (1125 دیدگاه) ,

          داریم آقا خوبشم داریم

  9. دانشجو مملکت
    سوابق: (114 دیدگاه) ,

    بنظر من زیباست هر شرکت بزرگی شخصیت خاص خودش دار بعضی ها بعضی از مدل ها را دوست ندارند این برای من زیاد مهم نیست سبک طراحی برای من مهمتره(البته این نظر منه)

    پاسخ
  10. ROLLS R R ROYCE
    سوابق: (190 دیدگاه) ,

    ماشین های انگلیسی طراحی داخلی شون جالبه!!!!!

    طراحی قدیمی و جدید رو باهم مخلوط کردن چیز جالبی درامده!!!!!!!

    پاسخ
  11. توفیقی
    سوابق: (1124 دیدگاه) ,

    خودروی بانمک و دوست داشتنیه

    پاسخ
  12. سام
    سوابق: (778 دیدگاه) ,

    باسلام مجدد
    NASSYجان،منظورم قیمت ماشین بود که اگه توی ایران بیاد خدا می دونه با چه مظنه ای به فروش بره واگرنه توی جنبه تفریحی اش کاملا باهات موافقم.

    پاسخ
  13. mahdi
    سوابق: (627 دیدگاه) ,

    دورود
    مشخصات فنی ؟؟؟؟؟؟؟
    سپاسگذارم
    مهدی (فرزند کوروش)

    پاسخ
  14. شلبى
    سوابق: (563 دیدگاه) ,

    بيرونش قابل قبول هست ولى داخلش نه.

    پاسخ
  15. امید
    سوابق: (1324 دیدگاه) ,

    جالبه از نزدیک شاید نظر دیگه ای در موردش داشته باشم

    پاسخ
  16. حسين
    سوابق: (1169 دیدگاه) ,

    دوستان اين يه ماشين كانسپته. توي ماشيناي كانسپت هم بعضي از اصول طراحي در نظر گرفته نميشن. مثلا همون داشبورد آلومينيومي كه تو مدل توليدي قرار داده نميشه كه!!
    تو خود متنم گفته: در این ماشین تجهیزات و دکوراسیون، قربانی عملکرد و کارآیی فضای داخلی شده است. ب ام و هم توي اصالت ميني دخالت نكرده. بالاخره ميني هم ميخواد غير از CUV مدلهاي ديگه هم توليد كنه. عيبي نداره كه…

    پاسخ
  17. sadegh
    سوابق: (2130 دیدگاه) ,

    برخلاف نظر بعضی از دوستان، به نظر من اتفاقا این ماشین بسیار هم زیباس، شما نگاه کنید ببینید چه تلفیق زیبایی از زمان حال و گذشته داره، خطوط بدنه ی این ماشین چقد اصولی و به جا طراحی شده

    “چشم ها را باید شست، جور دیگر باید دید”

    پاسخ
  18. حسين
    سوابق: (1169 دیدگاه) ,

    معذرت ميخوام… خيلي از ماشيناي كانسپت حتي قابليت حركت ندارن و صرفا يه پوسته توخالي هستن و فقط از نظر طراحي ارزش دارن. يه نكته ديگه هم اينكه ماشينايي كه توسط يه شركت طراحي براي يه كمپاني طراحي ميشن چون بايد اصول اون شركت طراحي و كمپاني سازنده رو همزمان رعايت كنن يكم يه ريزه بي ريخت ميشن. مثل
    BMW Zagato-Coupe
    BMW Gran Lusso Coupe
    باز اينا خوبن، اما:
    Lamborghini 5-95 Zagato Concept

    پاسخ
  19. رضا
    سوابق: (1690 دیدگاه) ,

    خیلی انگلیسی شده مخصوصل چراغای عقبش

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.