مینی

مینی کانتری‌مَن جدید نسخه پلاگ-این هایبرید خواهد داشت

مینی اخیرا یک دستگاه مدل پروتوتایپ کانتری‌من را در معرض دید قرار داده که در آینده نه‌چندان دور بدل به اولین محصول پلاگ-این هایبرید این خودروساز خواهد شد.

mini-countryman-plug-in-hybrid-01
پوشش رنگی روی بدنه، تمامی جزئیات را پوشانده و نمی‌توان ارزیابی مشخصی از میزان تفاوت‌ها داشت، اما در کل ازآنجاکه این آغاز راه الکتریکی مینی است، بخشیدن عناصر بصری خاص و کمی متفاوت با برادر بنزینی دور از ذهن نمی‌نماید.

mini-countryman-plug-in-hybrid-05
طبق گفته‌های مینی، کانتری‌من پلاگ-این هایبرید توانایی پیمایش مسافت قابل‌توجهی را در حالت تمام برقی خواهد داشت. همچنین بنا بر گفته‌های پیتر وولف (Peter Wolf) مدیر محصولات مینی، حداکثر سرعت ممکن در این حالت نیز رضایت‌بخش خواهد بود:

در حالت عادی eDrive تا ۵۰ مایل بر ساعت (۸۰.۴ کیلومتر بر ساعت)، در وضعیت Max eDrive حداکثر ۷۸ مایل بر ساعت (۱۲۵.۵ کیلومتر بر ساعت). مجموع قدرت خروجی نیز بین هر چهار چرخ توزیع می‌گردد، به‌طوری‌که توان الکتریکی به چرخ‌های عقب و بازده بلوک درون‌سوز به محور جلو اختصاص می‌یابد.

mini-countryman-plug-in-hybrid-04
آقای ولف در ادامه سخنان خود می‌گوید:

می‌خواهیم در کوتاه‌ترین مدت، بهترین تجربه فنی و درعین‌حال حسی متفاوت با سایر خودروهای دنده اتومات مینی به رانندگان و مالکان هدیه کنیم.

داخل اتاق، دکمه روشن/خاموش کردن پیشرانه به رنگ زرد بوده و دورشمار کلاسیک جای خود را به نشان‌دهنده میزان قدرت داده است. جدای از این‌ها، به نظر می‌رسد که باقی ادوات مشابه سایر برادران باشد.

mini-countryman-plug-in-hybrid-03
این خودروساز تأکید زیادی روی عدم تغییر هندلینگ و کیفیت سواری دارد و ادعا می‌کند در نسخه پلاگ-این حتی امکان بهبود این موارد نیز بسیار زیاد است. بد نیست اشاره کنیم که با قرار گرفتن مجموعه باتری در ارتفاع پایین و نزدیک به قسمت عقب، توزیع وزن و مرکز ثقل شرایط بهتری خواهند داشت؛ پس ادعای مذکور چندان هم بی پایه و اساس نیست و می‌توان به تحقق آن امیدوار بود.

mini-countryman-plug-in-hybrid-02
نخستین فرزند پلاگ-این زیرشاخته کوچک ب‌ام‌و ، سال آینده میلادی در کنار سایر برادرانش روی خط تولید خواهد رفت. البته پیش‌ازاین نیز با مینی-ای (Mini-E) پا صحنه خودروهای الکتریکی گذاشته بود، اما هیچ‌گاه به تولید انبوه نرسید و تنها برای بررسی نحوه رفتار رانندگان مختلف با مرکب‌های برقی، قبل از تولد برند i ب‌ام‌و مورد استفاده قرار گرفت.

mini-electric
Mini-E
منبع: evo

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امین قوام‌

گزارشگر و راننده آزمایش وبسایت پدال

مطالب مشابه

‫۸ دیدگاه‌ها

  1. امیر.عارف

    ۲۷ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (876 ديدگاه)

    من اصولا جنبه اسپورت بودن مینی را دوست داشتم امیدوارم تو این نسخه این توانایی را از دست ندهد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. ACE

    ۲۷ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    .
    به خاطر سلطان باواریاست که مینی پیشرفت کرده.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. new great britain

      ۲۷ مهر ۱۳۹۵
      سوابق: (2761 ديدگاه)

      مجید اصلا با حرفت موافق نیستم.
      مینی یا……..
      اگه دسته یه شرکتی مثل تاتاموتورز هم میوفتاد که دخالتی تو کار جگوار-لندروور نداره و فقط حمایت مالی میکنه مطمئن باش مینی خیلی بیشتر پیشرفت میکرد.
      e-drive هم که میبینی تو مینی استفاده شده توسط شرکت مهندسی انگلیسی gkn معرفی شده و توسعه پیدا کرده.و ربطی به بی ام و نداره و حتی خوده ب ام و شریک تجاری این شرکت انگلیسیه.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. madjid911 GT2

        ۲۷ مهر ۱۳۹۵
        سوابق: (11564 ديدگاه)

        .
        ارادت.
        من نظرمو میگم.
        نظر شما روی چشم من.

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. نوید جهرمی

        ۲۸ مهر ۱۳۹۵
        سوابق: (3684 ديدگاه)

        تا حدودی موافقم. ب ام و در رشد و بازگشت مینی به مکان الانش نقش داره اما اینجور نیست که اگر ب ام و نبود مینی نابود میشد. یه همکاری دوجانبس که هم مینی و هم ب ام و دارن ازش نفع میبرن.
        دنیا، دنیای تجارت آزاده

        موافقم 0
        مخالفم 0
  3. علي

    ۲۷ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (63 ديدگاه)

    واقعا شرکت bmw چقدر به محصولات زیر مجموعش اهمیت میده . آفرین
    با تچکر فراوان

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. احمد باقری

    ۲۷ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    اصلا از این جور طراحی ها خوشم نمیاد.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. ماسل

    ۲۷ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (2415 ديدگاه)

    چراغا عقبش شبیه رولزیه
    تا حالا نشده از قیافه ی مینی خوشم بیاد. قیافش هیچی نه سایزش مینیه نه قیمتش(فکر کنم بالای ۳۰ هزار دلار باشه) چیش مینیه خدا میدونه.به درد رسوندن بچه ها به مهدکودک میخوره. ولی خوب وقتی سلطان باواریا پشتشه چه میشه گفت؟

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا