بررسی نیسان GT-R مدل ۲۰۱۵: گودزیلای قرن 21

نیسان در مدل جدید از GT-R بیش از هر سال دیگری پس از معرفی آن در سال ۲۰۰۹ ، در جزئیات خودرو تغییر ایجاد کرده و سال ۲۰۱۵ سالی متفاوت با ۲۰۱۴ برای GT-R خواهد بود

2015 Nissan GT-R
2015 Nissan GT-R

البته در طول سال‌ها به دنبال بهینه‌سازی و پیشرفت مداوم این مدل خود بوده است؛ مواردی مانند تنظیم سختی شاسی، افزایش اسب‌بخار موتور و ارتقای سیستم فرمان. امّا تنها نکته‌ای که همچنان بی‌پاسخ مانند ضعف‌ سیستم تعلیق پس از شش سال عرضه نیسان GT-R است و همه علاقه‌مندان آن امیدوارند که در مدل جدید این ضعف‌ها برطرف شوند.

2015 Nissan GT-R
2015 Nissan GT-R

مدل جدید نیسان Gt-R نیسموی ۲۰۱۵ رشدی بسیار خوب داشته و قدرت و هیجان زیادی را نشان داده است. امّا در همین حال، مدل پایه این خودرو با عنوان «پرمیوم» یک سیستم تعلیق آرامش‌بخش دریافت کرده که هم باعث کیفیت بهتری در سواری شده و هم چسبندگی خودرو را افزایش داده است. در این سیستم، از مواردی مانند دامپرهای ارتقا یافته و میله نرم‌تر ضدّ لغزش در جلو استفاده شده است. نیسان در این مدل جدید از GT-R سعی کرده که یک خودروی مطیع با ویژگی‌های گذشته ارائه دهد؛ ولی در همین حال، تغییراتی که در مدل سال ۲۰۱۵ صورت گرفته به گونه‌ای است که به راحتی بر روی صندلی راننده قابل‌لمس است. در حالی که مدل قبلی مانند یک لوکوموتیو بر روی ریل!، در جاده بالا و پایین می‌رفت، GT-R مدل ۲۰۱۵ آرام و آزاد در مسیر مستقیم خود در بزرگراه به راه خود ادامه می‌دهد.

2015 Nissan GT-R
2015 Nissan GT-R

هنوز همان هیولای پر سر و صدا و جان‌سخت که می‌شناسیم …

نیسان GT-R مدل ۲۰۱۵ یک خودروی استوار، سریع و نترس مانند هر GT-R دیگری است که قبلاً با شاسی R35 عرضه شده است. گفته نیسان در مورد چسبندگی بیشتر مدل جدید در تست لغزش چندان محسوس نبود؛ زیرا تمایل به ادامه مسیر 0.95g از این خودرو مشاهده شد که بهتر از وضعیت GT-R مدل ۲۰۱۳ نیست. همین طور مدل‌های نیسمو و نسخه مخصوص پیست Gt-R با تایرهای NR-1 سطح چسبندگی بالای 1.0g از خود نشان داده‌اند. سیستم تعلیق نرمتر می‌بایست وضعیت چسبندگی را در یک سطح جاده ناهموار و در مانورهای در حال حرکت بهبود بخشد. ولی سیستم جدید حداقل، وضعیت کم‌فرمانی GT-R را بهتر نکرده است. هنگامی که پا را از روی گاز به صورت ناگهانی برمی‌دارید یا برای پیچیدن ترمز می‌کنید، تایرهای جلوی GT-R اسکیت‌سواری در سطح جاده را به کم شدن سرعت ترجیح می‌دهند.


علی‌رغم سیستم دفع هوشمند نویزها، Gt-R هنوز هم یک هیولای پر سر و صدا باقی مانده است. تایرهای بزرگ «دانلوپ» باعث می‌شوند که کابین خودرو در هنگام شروع حرکت وضعیتی شبیه به ایرباس ۶۰۰ تُنی داشته باشد. با وجود صداهای تغییر سرعت سیستم گیربکس ۶ دنده اتوماتیک دو کلاچه، هیچ راهی برای ساکت کردن این خودروی سرکش نیست.

در مدل ۲۰۱۵ هیچ تغییری در زمینه پیشرانه صورت نگرفته است که البته احتمالاً کسی هم شکایتی ندارد. موتور 3.8 لیتری V-6 با توربوهای دوقلو باعث ایجاد ۵۴۵ اسب‌بخار قدرت و گشتاور ۶۲۷/۷ نیوتن‌متر می‌شود. با استفاده از سیستم مفید کنترل شروع حرکت، این خودرو توانست رکورد ۳ ثانیه کامل را در رسیدن به سرعت ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت برای خود ثبت کند. البته در دیگر GT-R ها، این زمان ۲/۹ ثانیه بوده است. ولی این خودرو در تست یک‌چهارم مایل وضعیتی متفاوت با سایر GT-R ها مانند نیسموی ۶۰۰ اسب‌بخاری مدل ۲۰۱۵ داشته است. GT-R کنونی در مدت ۱۱/۲ ثانیه از مرز ۱۳۲۰ فوت می‌گذرد.

2015 Nissan GT-R Interior
2015 Nissan GT-R Interior

می‌توان گفت که نیسان Gt-R مدل ۲۰۱۵ با قیمتی بیش از ۱۰۰ هزار بهترین مدل خودرو از این سری تاکنون بوده است؛ ولی شاید باز هم علاقه‌مندان به این خودرو وضعیت بهتری را برای مدل سال آینده طلب می‌کنند و هنوز کار برای نیسان پایان نیافته است. در ادامه مشخصات این خودرو را مرور می کنیم.

مشخصات:

  • نوع خودرو: موتور جلو، دیفرانسیل چهارچرخ متحرک، ۴ سرنشین، ۲ در کوپه.
  • قیمت مدل تست: ۱۰۶۶۵۰ دلار (قیمت پایه: ۱۰۳۳۶۵ دلار)
  • نوع موتورDOHC 24-valve V-6با دو توربوشارژر، بدنهٔ و رویه آلومینیومی، پورت انژکتور سوخت.
  • گنجایش: ۳۷۹۹ سی‌سی.
  • قدرت: ۵۴۵ اسب بخار در 6۴۰۰ دور در دقیقه.
  • گشتاور: ۶۲۷/۷ نیوتن‌متر در ۳۲۰۰ دور در دقیقه.
  • گیربکس: ۶ سرعته اتوماتیک دوکلاجه با قابلیت شیفت دستی.

ابعاد:

  • فاصله دو محور چرخ‌ها: ۲/۷۸ متر.
  • طول ماشین: ۴/۶۷ متر.
  • عرض: ۱/۸۹ متر.
  • ارتفاع: ۱/۳۷ متر.
  • وزن کلی: ۱۷۷۶ کیلوگرم.

تست‌های سرعت:

  • صفر تا ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت: ۳ ثانیه.
  • صفر تا ۱۶۰/۹ کیلومتر بر ساعت: ۷/۱ ثانیه.
  • صفر تا ۲۰۹/۲ کیلومتر بر ساعت: ۱۲/۳ ثانیه.
  • استارت در حال حرکت بین ۸ تا ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت: ۳/۹ ثانیه.
  • عبور از یک‌چهارم مایل: ۱۱/۲ ثانیه با سرعت نهایی ۲۰۱/۱۷ کیلومتر بر ساعت.
  • سرعت نهایی (با محدودیت دراگ) : ۳۰۹ کیلومتر بر ساعت.
  • مسافت ترمز از سرعت ۱۱۲/۶ کیلومتر بر ساعت: ۴۶/۰۲ متر.

مصرف سوخت:

  • تخمین سازمان حفاظت محیط زیست امریکا: ۱۴/۷ لیتر در شهر و ۱۰/۲ لیتر در بزرگراه در هر ۱۰۰ کیلومتر.
  • مصرف سوخت در تست: ۱۴/۷ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر.

درباره نویسنده

تصویر پروفایل مسعود انیس حسینی

مسعود انیس حسینی، مترجم اخبار و مطالب در سایت پدال

108 دیدگاه

  1. behnam
    سوابق: (133 دیدگاه) ,

    غیر از تحسین کردن کار دیگه ای نمیشه کرد …

    پاسخ
    1. صنعت خودرو
      سوابق: (2 دیدگاه) ,

      ابروی اسیا ست
      درگ هاشو ببینید کمپانی پورشه رو رنده رنده کرده

      پاسخ
  2. سعید از بوشهر
    سوابق: (74 دیدگاه) ,

    خیلی قویه
    افرین ژاپن

    پاسخ
  3. ASTON MARTin
    سوابق: (4 دیدگاه) ,

    خوبه ولی اگر بخوام در حد صد هزار دلار خرچ کنم ائودی آر 8 رو ترجیح میدم

    پاسخ
  4. عرفان
    سوابق: (15 دیدگاه) ,

    سلام من خودم نيسان جى تى ار دارم در اربيل عراق هستم حد اكثر سرعتى هم كه رفتم ٣٨٠ كيلومتر بوده شما ميتونيد به پيج من در اينستاگرام بيايد و با هم در ارتباط باشيم. Instagram.com/nfs_arbil_car

    پاسخ
    1. Ferya
      سوابق: (687 دیدگاه) ,

      شما که صفحه قبل گفتی دیدی ! حالا داری ? 😀

      پاسخ
  5. Ferya
    سوابق: (687 دیدگاه) ,

    GT-R خیلی شــاخه بیاد جلو Z28 که 72000 قیمتشــه 😉
    یکم به کسی که 105000 خرجش میکنه بخندیم 😀

    پاسخ
  6. 160
    سوابق: (48 دیدگاه) ,

    اگه فقط یکم سبکتر بود..
    واقعا شرکت نیسان باید بفکر کم کردن وزنش باشه

    پاسخ
  7. به پای پراید سایپا نمی رسه
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    ژاپن باید باید از خودرو سازی ما دیدن کنه تا بفهمه خودروسازی یعنی چی اینکه ساخت فورقونه

    پاسخ
  8. F گودزیلااااااااااا
    سوابق: (2 دیدگاه) ,

    عالیه ..یکم مصرفش زیاده ولی ارزششو داره زنده بااااااااد

    پاسخ
    1. ابوالفضل
      سوابق: (4 دیدگاه) ,

      مصرفش زیاده! مصرف پژو 405 که 12 لیتر توی شهر میسوزونه زیاده یا این که با موتور 3800 سی سی مثل لامبورگینی راه میره و 14 لیترمیسوزونه؟

      پاسخ
  9. MeHDi
    سوابق: (228 دیدگاه) ,

    در مدل ۲۰۱۵ هیچ تغییری در زمینه پیشرانه صورت نگرفته است که البته احتمالاً کسی هم شکایتی ندارد. موتور ۳/۶ لیتری V-6 با توربوهای دوقلو باعث ایجاد ۵۴۵ اسب‌بخار قدرت و گشتاور ۶۲۷/۷ نیوتن‌متر می‌شود.
    …………………………..
    اصلاح بفرمایید ، موتور 3.8 لیتری نه 3.6 لیتری

    پاسخ
    1. پاکان
      سوابق: (4 دیدگاه) ,

      سلام و دورود
      اولا در اینکه خودروی بسیار خوبی هستش که شکی نیست
      اما من هم با ۱۶۰ کاملا موافق هستم که روی وزنش حتما باید کار بشه تا کمتر بشه
      اما میگم یعنی خود مهندسهای ژاپنی به این موضوع توجهی ندارند؟
      حتما دارند
      حالا باید دید چرا اینکا رو نکزدند لاااقل تا الان
      بعد اینکه در مورد یه خودروی بالای صد هزار دلار حداقل توقع این هستش که فضای داخلی زیباتری داشته باشه
      نمیگم با کیفیت تر چون لابد از با کیفیت ترین مواد استفاده کردند
      اما من فکر میکنم با این قیمت پورشه انتخاب بهتری باشه
      البته نه در ایران
      اما اگه محدودیت بالای ۲۵۰۰ سی سی که گذاشتند برداشته بشه فکز میکنم بهترین کوپه ای باشه که در ایران خوب بشه استفاده کرد

      پاسخ
  10. ارش
    سوابق: (122 دیدگاه) ,

    جسارت نباشه ولی قیمتش به نسبت بالاست .ارزشش کمتر از 100000دلاره

    پاسخ
  11. Milad
    سوابق: (3 دیدگاه) ,

    من هیچ ماشینی رو نمیپسندم فقط GTR آخرشه من سرعت 402 کیلومتر بر ساعتشو دیدم با شش سیلندر غیر ممکنه 402 تا بری بوگاتی با 16 سیلندر 331 کیلومتر بر ساعت رفت اونم برای یک لحظه ولی gtr 402 کیلومتر رفت برای 1دقیقه کامل خیلی وحشتناکه با شش سیلندر 402 کیلومتر بر ساعت بری واقعا جای تحسین داره آفرین به خودرو سازان ژاپنی شرکت نیسان.

    پاسخ
    1. محمد
      سوابق: (1 دیدگاه) ,

      درسته ولی از نظر من:
      1> تقویت کردن
      2> بر فرض اگه هم بتونن با تداد سیلندر کم توان بالا از موتور بگیرن:
      1: باید موتور متفاوت و با مقاومت خیلی بالا بسازن که شاید هزینش هم بیشتر میشه.
      2: اگر موتور کوچک و تعداد سیلندر بیشتر باشه بهتره (البته نه خیلی کوچیک که جونش دراد)

      پاسخ
    2. mehrdad
      سوابق: (1 دیدگاه) ,

      داداش بوگاتی 431 کیلومتر تو پیست اختصاصی بوگاتی تو المان شرقی رفته. چی چی رو 330 تا. 1200 اسب بخار قدرتشه. من نمیگم gtr ماشین بدیه . تو پیست نوبررینگ از خیلی ماشینا جلو زد از جمله benz sls 500 که جزو سلاطین دریفته. اونم به چند دلیل که یکیش وجود لبه های خاص رو رینگ هاشه و دلایل دیگه. اما از بوگاتی خنده داره.

      پاسخ
  12. مهدی
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    سلام
    واقعا درگ هاشو که ببینید متوجه میشید که استارت یعنی چی.لامبورگینی و پورشه جلوش زانو میزنن
    کسی تو ایران دیدش؟حتی تو کیش که منطقه آزاده

    پاسخ
    1. سعید
      سوابق: (1 دیدگاه) ,

      سلام
      من توی اهواز زیاد دیدم
      واقعا عالیه

      پاسخ
  13. مهرزاد
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    یادمون نره ک یه شیش سیلندر اشک همه دوازده سیلندر هارو در آورده…

    پاسخ
  14. مهدي
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    آقابنظر من سلطانه،مثل شیر نر مثل صاعقه،مثل زلزله،بی نظیره با این قیمت….اگه روزی بیاد تو ایران من حتما میخرم…من ماکسیما دارم و میدونم نیسان یعنی چی..موافقها لایک بزنن

    پاسخ
  15. فرزانه
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    واقعا نیسان ماشینای میسازه که میشه همه رو لول کرد. همسرم ماکسیما دنده داره هم پرقدرته هم شتاب گیریش فوق العادست.. ازرا 3300و اپیروس 3800 رو توی یه درگ به راحتی پشت سر گذاشتیم…کلا یه ماشین سرعتی و قدرتی داخل ایران فقط ماکسیما…

    پاسخ
  16. kay18
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    از اولی که اومد تو کفش بودم…..غولیه برا خودش. حالا مدل 2017 قرار بهتر بشه تا ببینیم…
    اما یه چیز دیگه..
    بنزین بالگرد بریزین تو پژو 405 اونوقت در مورد شتاب نسبت به قیمت تصمیم می گیریم.
    خخخخخ ..فقط اخرین بار که یادم میاد واشرا سر سیلندر ترسوند.اگر بنزینشش گیرتون اومد 20 لیتر بنزین معمولی با 20 لیتر از بنزین هلیکوپتر بریزین تو باک…بنزینش خیلی خطرناکه اتیش نگیرین.

    پاسخ
  17. mohammad fm480
    سوابق: (175 دیدگاه) ,

    از اکثر ماشین های ژاپنی متنفرم ولی گودزیلا یه چیز دیگست

    پاسخ
  18. مجتبی
    سوابق: (2 دیدگاه) ,

    ببینید چه ماشینیه که با فراری ولامبورگینی و…..مقایسش میکنن درصورتی که از نظر قیمت و تعداد سیلندر باهیچ کدوم قابل قیاس نیست اما همه تو درگا ازش حساب میبرن خدایی واس خودش سلطانیه اسم گودزیلا برازندشه

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.