بررسی نیسان GT-R جدید نسخه پیست

کسانی که معتقدند نیسان GT-R استاندارد بیش از حد معمولی است نگران نباشند چراکه نیسان تمرکز بیشتری روی نسخه‌ای جذاب‌تر از این خودرو داشته و آن را با پسوند Track Edition عرضه کرده است.

2017 Nissan GT-R Track Edition
2017 Nissan GT-R Track Edition

همان‌گونه که از نام خودرو مشخص است نیسان نسخه‌ی جدید GT-R را برای عملکرد بهتر در پیست بهینه‌سازی و مهندسی کرده است. علیرغم اضافه بهای 12 هزار پوندی نسبت به GT-R پایه، مشخصات اساسی خودرو بدون تغییر باقی مانده‌اند.

2017 Nissan GT-R Track Edition
زیر کاپوت خودرو همان پیشرانه‌ی 6 سیلندر 3.8 لیتری توئین توربو با قدرت خروجی یکسان با نسخه عادی یعنی 562 اسب بخار مشاهده می‌شود. این نیرو از طریق گیربکس دوکلاچه ی اتوماتیک به هر چهار چرخ انتقال می‌یابد. خب با فهمیدن این نکات شاید شگفت‌زده شوید که چرا باید بهایی اضافه‌تر نسبت به مدل معمولی پرداخت کنید. درحالی‌که قدرت و کارایی خودرو بدون تغییر باقی مانده اما تغییرات ارزشمندی به منظور توجیه این اضافه بها صورت گرفته است.

2017 Nissan GT-R Track Edition
کلیدی‌ترین تغییر به سیستم تعلیقی مربوط می‌شود که از نیسموی 149995 پوندی قرض گرفته شده و در آن شاهد دامپرهای قابل تنظیم بیلشتین و میله‌ی ضد لغزش سبک‌وزن هستیم. از وزن خالص خودرو حدود 20 کیلوگرم کاسته شده اما وقتی درباره‌ی خودرویی با وزن حدود 1800 کیلوگرم صحبت می‌کنید این مقدار ناچیز نشان می‌دهد؛ و البته اضافه پرداخت 12 هزار پوندی برای دریافت یک سیستم تعلیق جدید اگرچه زیاد به نظر می‌رسد اما همین سیستم تأثیری شگرف بر سواری GT-R دارد.

2017 Nissan GT-R Track Edition
ما این خودرو را در پیست Thruxton تست کردیم و تنها پس از طی یک پیچ فهمیدیم که به لطف پایداری و سفتی بالایی که سیستم تعلیق جدید به ارمغان آورده می‌توانید با سرعت بالایی در پیست مانور دهید.


GT-R استاندارد به خاطر آرامش و توانایی خود در عبور از پیچ‌ها شناخته شده اما نسخه‌ی Track حس یک خودروی معمولی به همراه کمی نرمی را دارد. نسخه‌ی ارتقا یافته‌ی نیسان برنامه ریزی شده تر بوده و چسبندگی مکانیکی بی‌نظیری دارد که همین امر به احساس دقت سیستم فرمان منتج شده است.


شاید مقایسه‌ی پهلو به پهلوی GT-R عادی و Track Edition بیش‌ازپیش تفاوت‌ها را نشان دهد اما این نسخه‌ی پیست نیسان نیز به‌طور عالی نشان می‌دهد که چیزی بیش از یک تلاش بازاریابی محسوب می‌شود. این خودرو در راه‌های کمی سفت و خشن و ناهموار سفت‌تر از نسخه‌ی عادی محسوب می‌شود.

2017 Nissan GT-R Track Edition
به منظور تمایز بیشتر می‌توانید این خودرو را با درب صندوق و اسپویلر فیبر کربنی سفارش دهید. دیگر تغییرات بصری این خودرو دربردارنده‌ی صندلی‌های قرمز/مشکی ریکارو هستند اما اگر بخواهید می‌توانید آن‌ها را با نوع کربنی نیز سفارش دهید.

2017 Nissan GT-R Track Edition
شکی وجود ندارد که نیسان GT-R Track Edition یک قدم روبه‌جلو نسبت به مدل معمولی بسیار توانا محسوب می‌شود هرچند که قدرت و پرفورمنس آن تغییری نکرده است؛ اما تا زمانی که همه‌روزه به پیست نمی‌روید احتمالاً پرداخت 12 هزار پوند اضافی توجیهی نخواهد داشت. تغییرات صورت گرفته تنها در صورتی به چشم می‌آیند که خودرو را تحت‌فشار قرار دهید اما در جاده تفاوت‌های بین دو نسخه کمتر دیده خواهند شد.

2017-nissan-gt-r-40

مشخصات نیسان GT-R Track Edition

قیمت: 91995 پوند
پیشرانه: 6 سیلندر 3.8 لیتری توئین توربو
قدرت/گشتاور: 562 اسب بخار/637 نیوتون متر
گیربکس: 6 سرعته دوکلاچه اتوماتیک، چهارچرخ محرک
شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت: 2.8 ثانیه (تخمینی)
حداکثر سرعت: 315 کیلومتر در ساعت
مصرف سوخت: 11.8 لیتر در هر صد کیلومتر

[دانلود ویدئو]
منبع: autoexpress

درباره نویسنده

تصویر پروفایل شاهین احمدزاده

شاهین احمدزاده، نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو

56 دیدگاه

  1. تصویر پروفایل سامان اذری
    سامان اذری
    سوابق: (1463 دیدگاه) ,

    عشقه به مولا
    شتاب 2.8 اونوقت مصرف درحد سمند
    در حالی که اکثر رقبا مصرفشون تقریبا بالای 20 تا هست

    پاسخ
    1. مجید
      سوابق: (464 دیدگاه) ,

      من این نسل و همه نسل های قبلیش رو دوست دارم یه هیولای واقعیه که با کمی دستکاری بی رقیب میشه قیمتش هم نسبت به رقباش(با اینکه بالاتر رفته)با معقولانه تره حتی تو نمونه دست دوم حیف که باید فقط تو بازی های کامپوتری دستمون بهش برسه (تو ایران)!!!!!!!!!!!!!!!!!

      پاسخ
    2. خسرو
      سوابق: (1 دیدگاه) ,

      مصرف رقبا بالای بیست هست؟
      به لینک منبع مراجعه کن تا ببینی مصرفش رو نوشته 24 mpg یعنی 24 مایل به ازای یه گالن
      تو همون سایت مصرف پورشه 911 توربو اس با وجود ده اسب بخار بیشتر 31 mpg هست
      یعنی 30 درصد مصرف سوخت بهتر

      پاسخ
    3. تصویر پروفایل Carbonado Aventador
      Carbonado Aventador
      سوابق: (3637 دیدگاه) ,

      مثال نقض کامنت شما:
      هوراکان
      610 اسب
      موتور وی 10
      5.2 لیتر
      مصرف : 11.5 لیتر
      ____________________________________________
      فراری 488 هم همین حدودا میسوزونه
      675 هم همین حدودا میسوزونه!!!!
      الان آونتادور و اف 12 هم زیر 20 لیتر میسوزونن برادر!!!

      پاسخ
    4. رضا
      سوابق: (72 دیدگاه) ,

      نه آقای سامان،اینطور نیست.911توربو هم مصرفی در این حد داره اما کمی سریعتر از اینه.و شتابی هم که برای نیسان اعلام میکنن همیشه بد تر از اون بدست میاد.مثل همون نیسمو که گفته بودن تا 97 کیلومتر بر ساعتش2.5 ثانیه طول میکشه که در تست مشخص شد که 2.9 یا 2.8 هستش

      پاسخ
        1. رضا
          سوابق: (72 دیدگاه) ,

          تست کار اند درایور و اتو اکسپرس آقا سامان

    5. Ferrari Zonda SV
      سوابق: (319 دیدگاه) ,

      کوروت با قیمت خیلی کمتر.
      از این بهتره.
      کوروت zr1 قورتش میده❤💪

      پاسخ
    6. تصویر پروفایل سامان اذری
      سامان اذری
      سوابق: (1463 دیدگاه) ,

      اقای مازیار جان میبینی که پایین مطلب نوشته منبع:اتواکسپرس
      و ترجمه اش رو گذاشتن اینجا
      منم نوشتم اکثررقبا نه همه

      پاسخ
    7. ارش
      سوابق: (27 دیدگاه) ,

      معلوم نیست دیس لایک هایی که دوستان به مازیار دادن چیه خوب حرف حساب که دیگه ناراحتی نداره جی تی ار ماشین خوبیه اما نه در حد فراری و پورشه و مک لارن دیگه با زور تعصب که نمیشه حرف زد.شتابشم 2.8 نیست همیشه تو درگ ها با ماشینهای مختلف کم میاره.

      پاسخ
    8. uss zumwalt DDG-1000
      سوابق: (4441 دیدگاه) ,

      مصرف سوختش عالیه با این قدرت و شتاب

      پاسخ
    1. مهدی 911
      سوابق: (264 دیدگاه) ,

      در بیشتر درگ های استاندارد به 911 توربو و توربو اس باخته باید قبول کرد ابهت سابق رو نداره در درگ 2013 اول شد ولی امسال به راحتی به مکلارن و ائودی باخت البته برترین سوپر کار اسیاست

      پاسخ
      1. مرصاد
        سوابق: (52 دیدگاه) ,

        در مقابل audi r8 این بچه بازیا رنگی نداره

        پاسخ
    2. Daniel
      سوابق: (262 دیدگاه) ,

      درود
      احتمالا دیسلاک بزنن بچه ها ولی
      عشق است پورشه 911 افسانه ای … .

      پاسخ
      1. تصویر پروفایل اسطوره
        اسطوره
        سوابق: (3673 دیدگاه) ,

        .
        درود بر تو دانیال عزیز
        911 هم مثل اسم پروفایل منه.
        تک خال دنیای خودروسازی.
        ( پ.ن.تک خال مجازا یعنی کسی که تو هر کاری وارد میشه بهترین میشه و به رقیباش فرصت نفس کشیدن نمیده. یک جور بهترین بودن ! )

        پاسخ
        1. Daniel
          سوابق: (262 دیدگاه) ,

          درود بر تو
          به نظر من نیسان GTR یکی بیشتر نبود. اونم Skyline r32 که مرحوم پائول واکر تو سریع و خشن 4 سوار میشد. اونم فقط آبیش.
          اون خیلی اصالت داشت… .

    3. Nissan...japan
      سوابق: (93 دیدگاه) ,

      توی درگ فقط نبم ثانیه عقب میافته در حالی که توی پیست خیلی بهتره.

      پاسخ
      1. تصویر پروفایل سامان اذری
        سامان اذری
        سوابق: (1463 دیدگاه) ,

        تو درگ همیشه پورشه 911 توربو اس رو که 160 هزار دلار قیمتشه رو همیشه با مدل استاندار gtr که زیر 100 هزار دلار قیمت داره میندازند کنار هم
        درحالی که رقیب اصل توربو اس مدل نیسمو جی تی ار هست که هردو تقریبا هم قیمت هستند
        اونوقت معلوم میشه کی برنده هست

        پاسخ
        1. king 918 [پادشاه اشتوتگارت ]
          سوابق: (1605 دیدگاه) ,

          نه دیگه نه دیگه ///
          سامان جان مگه شما درگ بزرگ رو ندیدی که توربو اس با نیسمو که 600 اسب قدرت داشت بازی کرد و نیسان نیسمو پشت سر 911 داشت خاک جمع میکرد
          دوستان اگه یادشون رفته یه بار دیگه تو پدال سرچ کنن تا یادشون بیاد نیسمو هم حرف 911 نیست
          سامان عزیز دیگه فکر کنم هر کی ندیده باشه شما دیدی این فیلمو خودت هم خوب میدونی نیسمو حریف توربو اس نیست …..
          ارادت

        2. تصویر پروفایل اسطوره
          اسطوره
          سوابق: (3673 دیدگاه) ,

          .
          آقا سامان درگ سال 2014 موتورترند رو نگاه کن…
          خیلی قشنگه…
          رقابت اصلی بین 911 توربواس و جی تی آر هست.
          این دو تا همون اول از بقیه جلو میافتن…
          یک موزیک حماسی هم میزنه…
          خیلی قشنگه…
          بدون تردید عاشق هر دو تا شونم.
          .
          911 توربو اس حدود 10 ساله رکوردی در نوربرگ رینگ نداشته.
          فکر نکنم چیزی از GTR کم بیاره…

    4. تصویر پروفایل Carbonado Aventador
      Carbonado Aventador
      سوابق: (3637 دیدگاه) ,

      خواهشا 911 رو با هرماشینی مقایسه نکنید…
      نیسان درحد 911 نیست…
      911 رقیب هوراکان و 488 و 650s هستش!

      پاسخ
      1. Daniel
        سوابق: (262 دیدگاه) ,

        یعنی موافقتم هزارتا
        باید طلا گرفت این جمله رو … .
        خیلی خوشم اومد… .

        پاسخ
    5. uss zumwalt DDG-1000
      سوابق: (4441 دیدگاه) ,

      خیلی بهتره که بستگی به سلیقه ها داره

      پاسخ
  2. بنتلی
    سوابق: (1027 دیدگاه) ,

    خیلی ازش خوشم میاد…مدل استانداردش نسبت ب مشخصات فوق العاده ای ک داره قیمتش خیلی خوبه…حتی اگه بگن ۱۲هزار پوند ب قیمت مدل استانداردش اضافه شده بازم ارزش خرید بالایی داره…خودم ک اگه توانایی خریدشو داشتم مدل استانداردشو میخریدم…چون ب نظرم مدل استاندارد و نسخه پیست فرقی برا یه آدم عادی مثه من نمیکنه…یه راننده ماهر بهترمیتونه تفاوت بین این دوتارو حس کنه

    پاسخ
  3. Nissan...japan
    سوابق: (93 دیدگاه) ,

    یک خودروی افسانه ای…

    پاسخ
  4. mojtabaaston
    سوابق: (156 دیدگاه) ,

    واقعا شکستن ساخ این گودزیلا کار هیچ کس نیست

    پاسخ
  5. حميد
    سوابق: (868 دیدگاه) ,

    أصالت نداره تازه لاقل خیلی کاربردی نیست

    پاسخ
    1. تصویر پروفایل datsun
      datsun
      سوابق: (592 دیدگاه) ,

      حداقل یه سرچ ساده در مورد تاریخچه این ماشین تو گوگل انجام بده بعد بیا این نظرت رو ثبت کن

      پاسخ
    2. تصویر پروفایل Carbonado Aventador
      Carbonado Aventador
      سوابق: (3637 دیدگاه) ,

      اصالتی بیشتر از اینکه نوه ی اسکایلاین افسانه ای باشه؟؟؟
      اصالت رو تو چی میبینی داداش؟

      پاسخ
      1. شاهین
        سوابق: (3138 دیدگاه) ,

        دوست عزیز کاربرد بیشتر رو باید تو استیشن ها و شاسی بلندها جست و جو کرد. کسی که سوپر اسپورت میخره قطعا باهاش وسایل خونه رو جابجا نمیکنه!

        پاسخ
    3. king 918 [پادشاه اشتوتگارت ]
      سوابق: (1605 دیدگاه) ,

      حمید جان داش گلم حداقل کربن رو بازی کن تا جد گودزیلا رو ببینی چه میکنه اسکایلاین

      پاسخ
      1. Daniel
        سوابق: (262 دیدگاه) ,

        به king 918
        داداش کم پیدایی؟

        پاسخ
        1. king 918 [پادشاه اشتوتگارت ]
          سوابق: (1605 دیدگاه) ,

          فداتم
          پاتو بلند کن داش زیر پاتیم ….سالار ///

  6. آرش
    سوابق: (126 دیدگاه) ,

    تو سایت dubicars.com یه گودزیلا مدل 2009 سفید هست با 39 هزار کیلومتر کارکرد (بی‌رنگ 7 سال تخفیف بیمه ضبط و باند حرفه ای لاستیک 90 درصد فقط مصرف کننده تخفیف پای معامله!!!) میده 145هزار درهم یعنی حدود 142 میلیون تومن.

    پاسخ
  7. سينا
    سوابق: (87 دیدگاه) ,

    زنده باد گودزیلا عشق است
    اونایی هم که حرف مفت راجبه این ماشین میزنن بدونن که رکورد دریفت با سرعت 305 کیلومتر رو نسخه نیسموی همین ماشین زده
    هیچ ماشینی هم به غیر از این نتونسته بالای 260 تا دریفت بزنه
    به جرأت میگم پایداری این ماشینو هیچ ماشین دیگه ای نداره

    پاسخ
  8. علیرضا
    سوابق: (91 دیدگاه) ,

    ماشین دیوونه کننده ایه ولی وایپر و 911 یه چیز دیگن

    پاسخ
  9. GOD BLESS AMERICA
    سوابق: (548 دیدگاه) ,

    نمیدونم چرا اصلا قیمت مناسب و توان بالاش در مقابل حریفان منو یاد محصولات آمریکایی می ندازه .

    شیر مادرشون حلالشون چی ساختن ….
    به نظرم ژاپنیها با تولید این خودرو نبوغ خودشون رو ثابت کردند.
    البته لکسوس ال اف ای هم فراموش نشه، گرانترین سوپر اسپرت تاریخ ژاپن.

    پاسخ
  10. mohsen
    سوابق: (47 دیدگاه) ,

    واقعا قابل تقدیر و احترامه این ماشین!!!
    با اینکه ماشین مورد علاقم نیست اما خیلی خوشم میاد ازش

    پاسخ
  11. continental
    سوابق: (41 دیدگاه) ,

    رکورد درگم تو دست گودزیلاست واقعا اوجوبه است چهارصدمتر تو 7.5 ثانیه با 320 کیلومتر در ساعت تو دیریفتم که رکورد داره دیگه چی می خواین تو پیستم تازه می ترکونه واقعا چی می خواین این ماشی عالیه هرچی از خوبیاش بگی بازم کمه اگه تیونشم کنی تازه قیمتش مثل رقیباش میشه در حالی که خیلی سریع تر از اونا میشه واقعا مفته عشق فقط گودزیلا.

    پاسخ
    1. mehran911
      سوابق: (791 دیدگاه) ,

      چییییییییییییییییییی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!
      .
      چهارصد متر تو ۷.۵ ثانیه اصلا مگه داریم !!!
      .
      دوست عزیز این زمان واسه درگ استر هاست

      پاسخ
      1. بهزاد
        سوابق: (759 دیدگاه) ,

        فکر کنم منظور ایشون اون GTR که 1500 اسب بخار قدرت داره باشه و اینجور رکوردها که با تیونینگ بدست میاد قابل قیاس با مدل استاندارد نباشه.

        پاسخ
        1. M
          سوابق: (40 دیدگاه) ,

          فک کنم آلفا 12+ رو میگه ، … پشتش چتر داره

  12. king 918 [پادشاه اشتوتگارت ]
    سوابق: (1605 دیدگاه) ,

    عزیز 918 هم همچین رکوردی نداره
    درسته جی تی ار ماشین خوبیه اما دیگه قضیه رو معنوی نکنید ////
    به قول علی اقا با تچکر ….

    پاسخ
    1. سينا
      سوابق: (87 دیدگاه) ,

      400 متر تو 7 ثانیه اغراق 😄
      اما دریفت تو سرعت بالای 300 واقعیت محضه
      فیلمشم هست میتونید ببینید

      پاسخ
  13. احمد باقری
    سوابق: (4300 دیدگاه) ,

    این ماشین، عالیه. بسیار عالی.

    پاسخ
  14. رضا
    سوابق: (72 دیدگاه) ,

    بعضی ها میان رکورد های الفا امگا رو به اسم جی تی ار معمولی ذکر میکنن،یعنی چی بگم اصلا در مورد این افراد من موندم.اون ماشین ها میشه گفت فقط30درصدش جی تی آر هستش.تغییرات خیلی گسترده ای روی اونها صورت گرفته.

    پاسخ
  15. یاس ی
    سوابق: (116 دیدگاه) ,

    گودزیلا عشقه خدا وکیلی ، با رکورد یا بی رکورد، رخ دیوانه کنندش عشقه. توی یکی از قسمتهای تخت گاز کلارکسون باهاش توی پیست دور زد و خیلی فشار آورد بهش که هر ماشینی بود لاستیکهاش میترکید ولی این لعنتی انقدر هندلینگ خوبی داشت و لیز نخورد که کلارکسون رگ گردنش بر اثر فشار جی گرفت. در جواب اون دوستی که گفت اصالت نداره باید بگم از دنیای خودرو چقدر اطلاعات دارین که به این میگین بی اصالت !!!!! دوست عزیز این نوه اسکای لاین هستش؛ تمام.

    پاسخ
  16. Porsche..dodge
    سوابق: (172 دیدگاه) ,

    911 صد برابر بهتره هرچی میخواید دیسلایک بدید ولی 911 عشقه

    پاسخ
  17. continental
    سوابق: (41 دیدگاه) ,

    داداش من یه سر به نیسان جی تی ار الفا امگا2278 اسبی بزنی رکوردو می فهمی داداش نمی دنی نظر نده

    پاسخ
  18. تصویر پروفایل یاسین
    یاسین
    سوابق: (63 دیدگاه) ,

    به مولا بعد رخش خودت رخشی
    اصلا طراحیش عملکردش ادمو میخکوب میکنه

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.