نیسان

رونمایی از تراک‌های امدادگر آینده در قالب کانسپت نیسان ناوارا اِن‌گارد

در حالی که هنوز منتظر جایگزینی برای مدل پا به سن گذاشته «فرونتیر» هستیم، نیسان همچنان به بازاریابی پیکاپ ناوارا با ابعاد مشابه ادامه می‌دهد. اکنون نیز این خودروساز با کانسپت امدادگر «ناوارا اِن‌گارد» در موتور شوی هانوفر آلمان، توجهات بیشتری را به خود جلب کرده است. این پیکاپ سفارشی، از مجموعه‌ای از ارتقاهای منحصر به فرد بهره می‌برد؛ از جمله یک بسته باتری پرتابل برای تأمین نیروی تجهیزات کمک‌های اولیه، سکوی پرواز پهپاد، سیستم روشنایی ۳۶۰ درجه و حلقه بکسل. این کانسپت بر اساس نسخه دو کابین «تِکنا» از ناوارا ساخته شده و طراحی آن به منظور نمایش قابلیت‌های امداد و نجات این وسیله نقلیه صورت گرفته است.

Nissan-Navara-EnGuard-Concept-side-in-motion-1

Nissan-Navara-EnGuard-Concept-front-three-quarters-2
ناوارا ان‌گارد از نمونه اولیه باتری‌هایی بهره می‌برد که برای مدل الکتریکی نیسان لیف توسعه داده شده است. هر کدام از بسته‌ها، ۵ ماژول باتری لیف را در یک محفظه آلومینیومی مقاوم دربرابر نفوذ هوا، جای داده‌اند. این باتری‌های در مجموع ظرفیتی برابر ۲ کیلووات‌ساعت دارند. این باتری‌ها به صورت پیوسته در کف بارگیر تراک در حال شارژ هستند و برای تأمین نیروی مورد نیاز ابزارهای برش، جرثقیل و دیگر لوازم امدادی آمادگی دارند. ۲ سوکت ورودی و ۵ سوکت خروجی برای هر کدام از پک‌های باتری درنظر گرفته شده است. به گفته نیسان، این بسته‌ها گزینه‌هایی مقرون‌به‌صرفه برای ژنراتورهای بنزینی به شمار می‌روند.

Nissan-Navara-EnGuard-Concept-rear-three-quarters-03-e1474489598469

Nissan-Navara-EnGuard-Concept-rear-end-02-1

Nissan-Navara-EnGuard-Concept-pull-out-fiberglass-tray-1
همچنین کف بارگیر این نسخه از ناوارا شامل دو قفسه کشویی است که قفسه بالایی برای حمل وسایل سبک‌تر نظیر رادیو، طناب و تبر مورد استفاده قرار می‌گیرد و این در حالی است که قفسه پایین‌تر برای قرار گرفتن لوازم سنگین‌تر مانند کپسول اکسیژن یا قایق‌های نجات مناسب است. یک نمایشگر برجسته، تصاویر لحظه‌ای پهپاد کوآدرتور «اِن‌گارد» را که یک «DJI فانتوم ۴» است، نمایش می‌دهد. این پهپاد می‌تواند نقش مهمی در تشخیص بهتر وضعیت موجود برای امدادگران داشته باشد.

Nissan-Navara-EnGuard-Concept-DJI-Phantom-4-drone-02-1

Nissan-Navara-EnGuard-Concept-drone-1
در بالای سقف کابین، یک سیستم روشنایی LED به صورت LED و به همراه چراغ‌های اضطراری آبی‌رنگ قرار گرفته است. در جلوی تراک نیز یک سیستم بکسل قدرتمند را مشاهده می‌کنیم. پیشرانه ناوارا ان‌گارد یک موتور ۲.۳ لیتری دو توربوشارژٰ دیزلی I-4 است و برای شاسی نیز، از نمونه موجود در نسخه استاندارد ناوارا استفاده شده است. همچنین ارتقاع رانندگی کانسپت تراک به اندازه ۵۱ میلی‌متر افزوده شده و دارای یک سیستم تعلیق تنظیم‌شونده با بوشینگ‌های «نایلون» است.

منبع: automobilemag

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مسعود انیس حسینی

مسعود انیس حسینی، مترجم اخبار و مطالب در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۴ دیدگاه‌ها

  1. علی

    ۶ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (67 ديدگاه)

    همچین نوشتین سکوی پرواز پهباد فکر کردم یه rq170 داره توش.این هلیکوپتریا که از رو دست هم شروع به پرواز میکنن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. ارش

    ۶ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (2029 ديدگاه)

    بابا عجب ایده های دارنا.همه جوره از فضای ماشین استفاده کرده اند

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. uss zumwalt DDG-1000

    ۷ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (4433 ديدگاه)

    عجب تجهیزاتی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. Ali

    ۷ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (23 ديدگاه)

    الهی تصادف کنم شاید امدادگرم تو باشی

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا