نبرد فرهنگ‌ها؛ دوج چلنجر هلکت در برابر پورشه 911 توربو S و نیسان GT-R

اگر دنبال این هستید که ببینید کدام یک از این ابرخودروهای عصر مدرن در خط مستقیم سریع‌ترین است، مسابقه‌ی درگ 400 متر می‌تواند قطعاً یک حقه باشد.

Dodge Challenger Hellcat vs Porsche 911 Turbo S vs Nissan GT-R
Dodge Challenger Hellcat vs Porsche 911 Turbo S vs Nissan GT-R

دوج چلنجر هلکت نمی‌تواند خیلی متفاوت‌تر از دوتای دیگری باشد. از طرف دیگر، پورشه 911 توربو S و نیسان GT-R به‌طور قابل‌توجهی مشابه هستند، از پیشرانه‌ی 6 سیلندر توئین توربو گرفته تا گیربکس‌های DCT و سیستم‌های چهارچرخ محرک.

Dodge-Challenger-vs-Porsche-911-vs-Nissan-GT-R-01
در حسی وسیع‌تر، هلکت بیش از آنکه ابزاری مربوط به جراحی باشد، یک خودروی رک و بی‌پرده است که به نظر می‌رسد شبیه راهی زیبا برای توصیف پرفورمنس عظیم ارائه شده توسط این سه خودرو می‌باشد.


خب به‌هرحال در بحث شتاب گیری انتخاب شما کدام هیولا است؟ خب، با 707 اسب بخار قدرت، هلکت می‌تواند به آسانی مطمئن‌ترین خودروی حاضر باشد اما درباره‌ی وزن خالص 2014 کیلویی حرفی برای گفتن نداریم.


911 توربو S با 1605 کیلوگرم وزن، سبک‌ترین عضو این مقایسه است و پس از آن نیز گودزیلا با وزن 1730 کیلویی قرار می‌گیرد. هر دو خودرو در تست صفر تا 96 کیلومتر در ساعت سریع‌تر از خودروی عضلانی آمریکایی هستند اما در همان زمان گشتاور کمتری دارند.


به لطف پیشرانه‌ی 8 سیلندر 6.2 لیتری سوپرشارژردار، چلنچر هلکت گشتاور عظیم 880 نیوتون متری را ایجاد می‌کند که معمولاً کمک می‌کند تا این خودرو در زیر 11 ثانیه مسافت 400 متر را طی کند.

Dodge-Challenger-vs-Porsche-911-vs-Nissan-GT-R
پس‌ازاین همه سخن، اجازه دهید تا با دیدن نتایج این مسابقه همه با هم سورپرایز شویم!

[دانلود ویدئو]

درباره نویسنده

تصویر پروفایل شاهین احمدزاده

شاهین احمدزاده، نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو

99 دیدگاه

  1. Mahmood
    سوابق: (162 دیدگاه) ,

    هخامنش جان من مثل شما با کلاس و به حساب خودت بچه مایه نیستم که در خارج از کشور مشغول تحصیل باشم اما در همین کشور مشغول تدریس دروس دوره ی کارشناسی رشته ی مهندسی مکانیک جامدات هستم اینها را گفتم که بدانی با سواد و مثلا تحصیل کرده مثل شما هم در اینجا کم نیست چیزی که الان با مدارک کیلویی دانشگاه ها و موسسات مختلف وجود دارد تحصیل کرده و مثلا به حساب خودشون مهندس و دکترهای کیلویی است و در دوره زمانه ی الان که هر کس و ناکسی راه خود را به خارج از کشور پیدا کرده و می کند این که شما بگویی که من در خارج از کشور مشغول تحصیل هستم هیچ چیز جدید و اعجاب انگیز و باعث افتخاری نیست ضمنا به قول یکی از دوستان که در بالا این مطلب را ذکر کرده کسی که در خارج از کشور و در یک دانشگاه یا کالج معتبر در حال تحصیل است وقت سر خاراندن ندارد چه برسد به این که بخواهد در اینجا و یا حتی شبکه های اجتماعی دیگر با گذاشتن کامنت و جدال و بحث به قول شما با ما بی سوادان وقتش را تلف کند مگر این که شما غیر از این باشی.

    پاسخ
    1. kk47
      سوابق: (4 دیدگاه) ,

      تاجائیکه من میدونم تمامی شبکه های اجتماعی رو همین دانشجوهای بقول شماکه فرصت سرخاروندن ندارن تاسیس کردن دوست عزیز.

      پاسخ
  2. تصویر پروفایل علی"m.f"
    علی"m.f"
    سوابق: (157 دیدگاه) ,

    ای بابا چرا انقد عقب افتاد هلکت .نیسان چرا عقب افتاد اون که با بوگاتی کل میکنه.ای بابا پورشه چرا اول شد :\

    پاسخ
  3. DRIFT
    سوابق: (172 دیدگاه) ,

    توی 800 متر به بالا هیچ شکی نیست هلکت اوله این رانندش هم چرا اینطوری شروع میکرد هیچی بلد نبود

    پاسخ
  4. hosein sh
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    سلام دوستان فکر نکنم واقعیت باشه فکر کنم میخان توجهارو به پورشه جلب کنن

    پاسخ
  5. ناهید
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    سلام میشه لطفا بگید قیمت دوج چلنجر هلکت چقدر است و آیا در ایران وجود دارد واگر هست از کجا میشه خرید

    پاسخ
  6. من
    سوابق: (4 دیدگاه) ,

    بهتره یه بررسی بین قیمت این ماشینا هم بزارید
    دوج چلنجر یه ماشین سطح متوسط هستش که قیمت پایه اون 60000 دلار آمریکا تموم میشه
    ولی نیسان gt-r و پورشه هردو تو دسته ی سوپر ماشین ها قرار دارند و به خصوص پورشه با اون قیمت بالاش.

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.