اولین تجربهٔ رانندگی با نیسان تایتان 2017، از نوادگان جونیور!

نسل جدید نیسان تایتان XD یک نقطهٔ عطف بسیار مهم در خانوادهٔ تایتان محسوب می‌شود. یک وانت غول‌پیکر نیمه Heavy Duty که با هر دو نوع پیشرانهٔ بنزینی و دیزلی بفروش می‌رسد؛ اما نسخهٔ معمولی و کوچک‌تر تایتان هم ساخته می‌شود که یک وانت نیم تُن است. این مدل ازلحاظ ظاهری شباهت زیادی با برادر بزرگ‌تر خود دارد اما در زیر پوستش یک وانت کاملاً متفاوت قرار دارد. تایتان معمولی در دو نوع تک کابین و دو کابین و همین‌طور با دو موتور متفاوت عرضه می‌شود. نیسان انتظار دارد نسخهٔ دو کابین تایتان 80 درصد از کل فروش نسخهٔ Light Duty تایتان را تشکیل دهد.

2017-nissan-titan-first-drive

در نسخهٔ دو کابین، تایتان XD کمی بلندتر از نسخهٔ نیم تن بوده و حدود 30 سانتیمتر فاصلهٔ محوری بیشتری نسبت به آن دارد اما عرض هردوی آن‌ها یکسان است. همچنین درحالی‌که هر دو مدل ازلحاظ ظاهری بسیار شبیه به هم هستند اما مدل نیم تن دارای جلوپنجره، کاپوت و گلگیرهای متفاوت است و فقط چراغ‌های جلوی آن با مدل XD یکسان است؛ اما در زیر این بدنهٔ مشابه، تفاوت‌های زیادی وجود دارد به‌گونه‌ای که تایتان و تایتان XD حتی شاسی مشترکی هم ندارند.

بااین‌حال موتور این دو وانت مشترک است. یک پیشرانهٔ 5.6 لیتری V8 تنفس طبیعی با 390 اسب بخار قدرت و 535 نیوتن متر گشتاور. همهٔ تیپ‌های تایتان به‌صورت دیفرانسیل عقب و دو دیفرانسیل ارائه می‌شوند و یک گیربکس 7 سرعتهٔ اتوماتیک جدید هم وظیفهٔ انتقال نیرو را بر عهده دارد. همان‌طور که در آزمایش نسل جدید نیسان آرمادا تجربه کردم، این پیشرانهٔ 5.6 لیتری کاملاً قدرتمند است و حتی در بزرگ‌ترین و سنگین‌ترین مدل تایتان که مدل پلاتینوم 4×4 با 2580 کیلوگرم وزن است هم بیش‌ازاندازه نیرو دارد. البته برای کسانی که به این نیروی زیاد نیازی ندارند به‌زودی یک موتور V6 هم ارائه می‌شود. هرچند هنوز نیسان مشخصات این موتور V6 جدید را اعلام نکرده است اما مطمئناً مصرف سوخت کمتری از موتور V8 کنونی خواهد داشت.

2017-nissan-titan-first-drive2

اما بااینکه نیسان تایتان و برادر بزرگ‌ترش تایتان XD، مجهز به یک موتور بنزینی مشترک هستند، رانندگی آن‌ها بسیار متفاوت است. تایتان نیم تن هنوز هم کاملاً بزرگ احساس می‌شود اما هدایت و مدیریت آن بسیار راحت‌تر از تایتان XD است. درحالی‌که تایتان XD هنوز از سیستم فرمان قدیمی «Recirculating Ball» استفاده می‌کند، تایتان نیم تن مجهز به سیستم فرمان «راک‌اند پینیون» شده است که ارتباط بهتری برقرار نموده و عملکرد بهتری دارد. همچنین شاسی وانتِ کوچک‌تر، کاملاً متفاوت است که تأثیر مثبتی در هندلینگ آن داشته است.

2017-nissan-titan-first-drive3

رانندگی با تایتان را در جاده‌های شمال کالیفرنیا آغاز کردم. تایتان در جاده بسیار راحت است و رانندگی با آن راحت‌تر از هر وانت فول سایز دیگری است. در مسیرهای ناهموار و خاکی، مانور و کنترل تایتان آسان است و می‌توان با آن به آفرود سبک هم رفت؛ اما بااین‌وجود تایتان برای آفرود جدی و خشن ساخته نشده است و اگر خواهان چنین وانتی هستید باید یک فورد رپتور خریداری کنید. در هنگام رانندگی در شهر یا بزرگراه، تایتان بهتر از هر وانت فورد و شورلت V8 است که من تاکنون آزموده‌ام اما در راحتیِ سواری، آشکارا دوج رم 1500 پیروز میدان است.

2017-nissan-titan-first-drive4

در داخل، تایتان و تایتان XD کاملاً یکسان عمل کرده‌اند. تایتان مورد آزمایش من از تیپ Platinum Reserve است که یکی از راحت‌ترین وانت‌های بازار محسوب می‌شود. این وانت ژاپنی مجهز به صندلی‌های چرمی با گرم‌کن و سردکن، سیستم اطلاعاتی-سرگرمی NissanConnect به همراه ناوبری و بخش‌های وسیعی از پلاستیک نرم و مواد باکیفیت است که یک کابین لوکس و کاربردی را ایجاد کرده‌اند. محل‌هایی برای قرار دادن اشیاء در قسمت‌های مختلف اتاق تعبیه شده و استفاده از همهٔ کنترلرهای خودرو بسیار ساده است هرچند که در چنین پیک‌آپ گران‌قیمتی، کمی احساس ارزان‌قیمت بودن دارند. این دکمه‌های کوچک برای استفاده در مدل آلتیما با قیمت 25 هزار دلار کاملاً خوب هستند اما جهت استفاده در چنین تراک بزرگی با قیمتی در حدود 60 هزار دلار چندان مناسب نیستند. به‌عنوان‌مثال استفاده از این دکمه‌ها هنگام به دست داشتن دستکش‌های مخصوص کار سخت و دشوار خواهد بود.

آزمون کوتاه من در شمال کالیفرنیا اجازهٔ سنجش مسائل و کاربری‌های یک وانت واقعی همچون بکسل کردن، بارگیری و یا دیگر فعالیت‌های جدی از این نوع را نمی‌داد اما تایتان با ظرفیت کشش 4.2 تن و ظرفیت حمل بار 730 کیلوگرم، مشخصاتی نسبتاً رقابتی دارد. البته هرچند تایتان در پس شورلت سیلورادو با پیشرانهٔ 5.3 لیتری V8 و فورد F150 با پیشرانهٔ 5 لیتری V8 که به ترتیب قادر به کشش 4.9 تن و 4.6 تن بار هستند قرار می‌گیرد اما من معتقدم که اگر شما به‌طورجدی نیاز به ظرفیت کششی بیش از 4.5 تن را دارید بهتر است وانت‌های سنگین را خریداری کنید (مانند تایتان XD).

2017-nissan-titan-first-drive14

نیسان تایتان V8 دو کابین در پنج مدل عرضه می‌شود که عبارت‌اند از S، SV، Pro-4X، SL و Platinum Reserve و قیمت‌های مختلفی از 34,780 دلار تا 55,400 دلار پیش از سفارش آپشن‌ها دارند. نمونهٔ مورد آزمون من که تیپ Platinum Reserve است، قیمتی کمتر از 60 هزار دلار دارد که کاملاً منصفانه به نظر می‌رسد چراکه قیمت فورد F150 هم از زیر 60 هزار دلار آغاز می‌شود. در کل اگر تویوتا تاندرا را به‌حساب نیاوریم، نیسان تایتان نیم تن یکی از بهترین وانت‌هایی است که در حال حاضر می‌توان خریداری کرد. تایتان ازنظر قابلیت، راحتی و دینامیک رانندگی بسیار عالی است و به‌سختی می‌توان وانتی بهتر از آن‌را پیدا کرد.

اما یکی از چیزهایی که آسیبی جدی به تایتان زده است، عدم عرضهٔ کابین‌ها و اندازه‌های مختلف قسمت بار و همین‌طور موتورهای گوناگون است. برای مثال فورد F150 دقیقاً 20 میلیون ترکیب مختلف را ارائه می‌کند درحالی‌که در حال حاضر برای تایتان تنها چند آپشن و ترکیب مختلف قابل سفارش است. هم‌اکنون تایتان تنها در دو مدل تک کابین و دو کابین و فقط با یک پیشرانهٔ V8 عرضه می‌شود بنابراین بدیهی است که کسانی که موتوری غیر از V8 می‌خواهند سراغ وانت دیگری می‌روند؛ اما این نگاه اجمالی که ما برای اولین بار به نیسان تایتان نیم تن داشتیم نشان می‌دهد که می‌توان کاملاً به آیندهٔ این وانت فول سایز نیسان امیدوار بود.

مشخصات فنی

Nissan Titan 2017
پیشرانه 5.6 لیتری V8
قدرت 390 اسب بخار
گشتاور 535 نیوتن متر
گیربکس 7 سرعته اتوماتیک
محور محرک چهارچرخ
وزن 2580 کیلوگرم
ظرفیت کشش 4.2 تن
ظرفیت بار 730 کیلوگرم
ظرفیت سرنشین 5 نفر
قیمت پایه 34,780 دلار
قیمت تست‌شده 58,000 دلار

 

منبع: Motor1

درباره نویسنده

تصویر پروفایل امیر دهقان

نویسنده و مترجم سایت پدال، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی

33 دیدگاه

      1. مسعود
        سوابق: (21 دیدگاه) ,

        آبی ما بهتر
        برای ما راحت 3 تن بار میبره ولی این فقط 750 کیلو خخخخخخخخخخ

        پاسخ
    1. ارش
      سوابق: (144 دیدگاه) ,

      ماشین خوبیه ولی ای کاش چراغ های جلو رو کمی به روزتر و قشنگتر میکردن و گیربکسشو هم کنار فرمان نمیزاشتن

      پاسخ
      1. Old school
        سوابق: (11 دیدگاه) ,

        اون گیربکس نیست دسته دنده هست .
        برای فروش در بازار امریکا دسته دنده کنار فرمون الزامی میباشد 😉

        پاسخ
      2. (ali (CHEVY NOVA
        سوابق: (1279 دیدگاه) ,

        اونقدر حال داره دسته دنده پشت فرمون که نمیدونی
        با یه صندلی یه تیکه جلو وای خدا چقدر خاطره انگیزه برا من یکی
        باید تجربه کنید تا متوجه اون لذتی که میگم شید

        پاسخ
      3. رضا
        سوابق: (14 دیدگاه) ,

        اتفاقا خیلی هم خوشکله واسه ماشین عضلانی مثل این . یه دلیلشم فروش بیشتر تو بازار امریکاس چون اونا ازین دنده ها خیلی خوششون میاد .

        پاسخ
  1. uss zumwalt DDG-1000
    سوابق: (4441 دیدگاه) ,

    مشخصات فنی داره ولی چرا قیمت تست شده اینقدر بیشتر از قیمت پایه است؟؟؟؟
    34780 دلار میشه 121730000 تومن
    58000 دلار میشه 203000000 تومن

    پاسخ
  2. Mohamad
    سوابق: (84 دیدگاه) ,

    تویوتا تاندرا ++++
    نیسان تایتان _ _ _ _

    پاسخ
  3. Mohamad
    سوابق: (84 دیدگاه) ,

    با اینکه تنوع و رقابت توی این کلاس زیاده ولی من همچنان عاشقانه عاشق هایلوکس ام 🙂
    چند روز پیش یه بابایی رو دیدم هایلوکس زیر پاش بود میگفت 9 ساله دارم بی امان گازش میدم و توی کار کم نیاورده و هنوز که هنوزه کاپوتش رو بالا ندادم!!
    مگه میشه عاشق همچین چیزی نشد؟

    پاسخ
    1. حسین
      سوابق: (1163 دیدگاه) ,

      مگه این نیسان ی کلاس بزرگتر از هایلوکس نیس؟

      پاسخ
      1. Mohamad
        سوابق: (84 دیدگاه) ,

        دقت کنی کامنت من کلی بود
        کاری با سایز اونها نداشتم

        پاسخ
  4. ناشناس
    سوابق: (4 دیدگاه) ,

    چراغهای جلو شبیه F150 شده

    پاسخ
  5. ونوم
    سوابق: (386 دیدگاه) ,

    همانا هر دو اند ابیه ابی / که این لعبت کجا ان گاویه ما …….. با تشکر ونوم اف 5

    پاسخ
    1. تصویر پروفایل سامان اذری
      سامان اذری
      سوابق: (1463 دیدگاه) ,

      نیسان گاوی خیلی ام ماشین خوبیه
      شما قیمت رو اگه حساب کنی رقیب نیسان جونیور وانت اریسان هست حالا این کجا و ان کجا
      با 30 تومن کدوم وانتی رو میدن که 4 تن بار رو حمل کنه اخ هم نگه
      شما همه اریسان هارو ببینی درز اتاق باکابین از پایین فاصله اش زیاد شده از بالا چسبیده به هم
      این یک فاجعه هست
      اگه نیسان جونیور رو یکم به کابینش رسیدگی کنند و ترمز هاشو تقویت کنند نسبت به قیمتش وانت خوبیه

      پاسخ
      1. ونوم
        سوابق: (386 دیدگاه) ,

        سامان جون قبول دارم حرفتو ولی همون چهار تن بار باعث میشه ترمز نگیره

        پاسخ
        1. تصویر پروفایل سامان اذری
          سامان اذری
          سوابق: (1463 دیدگاه) ,

          خب وقتی موتور و شاسی 6 تن رو هم میکشه
          بهتره که ترمزهاش تقویت شه

  6. ونوم
    سوابق: (386 دیدگاه) ,

    خاک بر سر تو ای گاوی / که فقط تو مانده ای ابی ………. / تو فقط سوخت میخوری ملعون / دل مردم همی کنی پرخون

    پاسخ
    1. (ali (CHEVY NOVA
      سوابق: (1279 دیدگاه) ,

      بابا ما شاعرم تو سایت داریم
      ونوم جان منم برا شورولتم تا حالا 2 تا شعر خوندم و قبلا گذاشتم تو سایت

      پاسخ
  7. nima
    سوابق: (103 دیدگاه) ,

    دوستان به نظرتون خرید یه نیسان پیکاپ مدل ٨١ به قیمت ٢٣ تومن منطقی تره یا یه کاپرا مدل ٨٩ به حدود قیمت ٣٣ تومن؟برای کارم نیاز به یه وانت دارم که کار سواری رو هم انجام بده ولی پیکان و زامیاد و مزدا و وانت پراید(دمپایی جلو بسته)!و آریسان نمیتونم سوار شم

    پاسخ
    1. SS
      سوابق: (58 دیدگاه) ,

      به نظرم تندر پیکاپ بیشتر به کار شما میاد
      البته اگر نیاز به حمل بار زیاد (بیشتر از 800 کیلو) نداشته باشین

      پاسخ
      1. nima
        سوابق: (103 دیدگاه) ,

        والا کار من ساختمون هستش و تندر پیکاپ به کارم نمیاد.فعلا همین نیسان پیکاپ و کاپرا برام گزینه مناسبی هستند ولی بینشون موندم کدوم رو انتخاب کنم

        پاسخ
    2. GOD BLESS AMERICA
      سوابق: (548 دیدگاه) ,

      داداش احتمالا اینجا همه مثل من بی تجربه هستن که میترسم با نظر دادن بهت صدمه بزنم.
      من خودم بیشتر تو زندگی با غریزه پیش میرم یعنی به حرف دلم گوش میدم ،
      ولی عقل میگه این یه انتخاب ساده بین ژاپنی ارزان و چینی گران هستش .
      در پایان ازت میخوام با قدرت تصمیم بگیری و در آینده هم پشیمونی به دل راه ندی.
      کام روا باشی برادر.

      پاسخ
    3. تصویر پروفایل سامان اذری
      سامان اذری
      سوابق: (1463 دیدگاه) ,

      داش من جای شما باشم حتما پیکاپ رو انتخواب میکنم چون هم از نظر فنی از کاپرا قویتره وهم اینگه قطعاتش به وفور تو بازار هست
      هردوتا رو میخوای کارکرده بخری
      خب استهلاک قطعات ژاپنی زیاد تره یا چینی؟؟؟؟
      ما هر جمعه میریم افرود از یوآز روسی گرفته تا رونیز پاترول یکی از بچه ها پیکاپ رو افرود کرده خیلی با دوام هستش ازش خیلی راضی هست.
      کاپرا خوبیش فقط موتور میتسوبیشی بودنش هست اونم خیلی قدیمیه
      خب موتور یه بخش مهمی از ماشینه ولی همه چیز موتور نیست
      ایشالله که تصمیم درست رو بگیری
      البته تمیز بودن ماشینی که میخوای بگیری هم خیلی مهمه

      پاسخ
  8. GOD BLESS AMERICA
    سوابق: (548 دیدگاه) ,

    اصلا تو بازاری که F150 و SILVERADO1500 و RAM1500 وجود داره خرید این نیسان خیانت به بشریت محسوب میشه.

    پاسخ
  9. علی
    سوابق: (70 دیدگاه) ,

    به این نمیشه گاو جا به جا کرد :/

    پاسخ
  10. علی
    سوابق: (70 دیدگاه) ,

    یک چیز که خیلی جالبه واسم خودرو سازای وطنی انقدر حقیر و بی ارزش هستن یک مدل خارجی درجه چندم وارد بازار ایران می کنن تازه روی اون اسمم میزارن 😂 که بگن کلی تلاش کردیم اینم یه اسم خیلی خوب برای ماشین

    پاسخ
  11. nima
    سوابق: (103 دیدگاه) ,

    دوستان کسی جواب سوال منو نداد؟

    پاسخ
  12. امیر
    سوابق: (226 دیدگاه) ,

    داخل کابینای این وانتارو ببینین خدایی چقد لوکس وجذابه وبا امکاناته

    پاسخ
  13. نبی خی لو
    سوابق: (2 دیدگاه) ,

    دوست عزیز پیکاپ اگر تمیز نباشه هزینه های نگه داریش خیلی بالا هست چون قطعاتش گرون هست چند میلیون پیاده می شی و اکثر پیکاپ ها کارکرد خیلی بالایی دارند از طرفی کاپرا هم ماشین بی کیفیتی هست مخصوصا داشبورد و…اش ولی خب به هرحال مدلش جدیدتره و هزینه هاش به نظرم تا حدی کمتره!!اگر سرحال بتونی گیر بیاری نیسان بهتره

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.